Oeps ik bedoelde anti-abortus natuurlijkquote:Op woensdag 6 april 2022 15:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo? Want jij bepaalt wat de vrouw wel of niet mag? Het is duidelijk wie hier niet met vrouwen in contact komt.
Ah lol.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:04 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Oeps ik bedoelde anti-abortusMy bad.
Zou wel een welkome aanvulling in die anti-abortussenwetten zijn. Als een man iemand zwanger maakt wordt hij verplicht om bij te dragen aan de opvoeding van het kind. Als de vrouw er niet onderuit kan komen dan de man ook niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:58 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel fijn dat als er een kind geboren wordt, de vader ook verantwoordelijkheid neemt en een rol speelt in de opvoeding.
Hoe weet jij wie (ongeacht het standpunt) hoe vaak users met vrouwen in contact komen? Daarnaast zijn aan beide kanten van de discussie ook vrouwen met een mening.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:02 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Sommige figuren hier die anti-abortus zijn mogen zich wel echt schamen, maar goed als je weinig met vrouwen in contact komt is het natuurlijk makkelijk te roepen.
Dat mag maar dat verandert de quote niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:04 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Oeps ik bedoelde anti-abortus natuurlijkMy bad, ff snelle edit doen.
Bepaal het anders ook niet voor het kindje.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:11 schreef Barbusse het volgende:
Als je van mening bent dat abortus fout is, prima, pleeg geen abortus![]()
Maar ga dat niet voor iemand anders bepalen.
Maar persoonlijke vrijheid is eng! Stel je voor dat iemand kan zijn wie ze zelf willen zijn. Jouw punt is de kern voor zoveel onderwerpen! Maar toch wil steeds een groep bepalen wat andere mensen wel of niet mogen. Meestal vanuit de rechts conservatieve groepen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:11 schreef Barbusse het volgende:
Als je van mening bent dat abortus fout is, prima, pleeg geen abortus![]()
Maar ga dat niet voor iemand anders bepalen.
Dat kindje heeft niks te willen, want dat kindje is een onbewust klompje cellen. En ook; lees mijn eerdere post even. Abortus verbieden is in strijd met jouw recht op lichamelijke integriteit.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:12 schreef Zwartwassen het volgende:
[..]
Bepaal het anders ook niet voor het kindje.
Dat is Oorzaak-gevolg. Iemand kan een yolo levensstijl leven en vervolgens geconfronteerd worden met een baby, en dan wil je de baby niet omdat je het niet kan betalen. Omdat je een baby niet kan betalen betekent niet dat ze per definitie geen 'yolo levensstijl' hanteren. Een kind kost veel geld maar dat vind ik geen reden om abortus te plegen. Dit onderzoek gaat over de reden waarom mensen abortus plegen, niet de gedachtegang/levensstijl van de personen die abortus plegen.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:52 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Understanding why women seek abortions in the US
[..]
Een breed arsenaal aan redenen in dit onderzoek is naar voren gekomen. De 3 grootste redenen, financiën, slechte timing en te snel na een ander kind of al genoeg kinderen.
Gaat dus niet over yolo of ik heb er geen zin in (3%)
Het is eerst een embryo, en dan een feutus.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:12 schreef Zwartwassen het volgende:
[..]
Het is jouw kindje niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:12 schreef Zwartwassen het volgende:
[..]
Want jij kan jij nog precies herinneren dat je nog in je moeder zat?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:15 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is eerst een embryo, en dan een feutus.
Ik denk dat de meeste mensen die voor abortus zijn niet geloven dat de feutus op het moment van abortus bewustzijn heeft.
Dank je, dat waardeer ik oprecht.quote:Op woensdag 6 april 2022 14:35 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Sorry dat je dit is overkomen.
Het gaat hier om het recht op abortus, niet dat je per definitie abortus moet plegen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:08 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Hoe weet jij wie (ongeacht het standpunt) hoe vaak met vrouwen in contact komen? Daarnaast zijn aan beide kanten van de discussie ook vrouwen met een mening.
Er groeit een persoon in de buik van de vrouw, dat is niet het lichaam van de vrouw zelf. Een mens heeft geen 4 handen, 4 voeten, 2 harten enz..quote:Op woensdag 6 april 2022 15:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij niet te bepalen wat er in de buik van een vrouw opgroeit.
Oh ja...als je toch hier op tegen bent meldt je aan als pleeggezin en zorg maar voor het kind want van jou mocht het niet.
Ik denk dat de meeste mensen die voor abortus zijn niet geloven dat de feutus op het moment van abortus bewustzijn heeft.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Want jij kan jij nog precies herinneren dat je nog in je moeder zat?
Het groeit op in de lichaam van de vrouw. Het is haar lichaam dus zij hoort op het eind zelf te beslissen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Er groeit een persoon in de buik van de vrouw, dat is niet het lichaam van de vrouw zelf. Een mens heeft geen 4 handen, 4 voeten, 2 harten enz..
Dat weet jij niet. Het is ook in strijd met het recht van het kindje,quote:Op woensdag 6 april 2022 15:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat kindje heeft niks te willen, want dat kindje is een onbewust klompje cellen. En ook; lees mijn eerdere post even. Abortus verbieden is in strijd met jouw recht op lichamelijke integriteit.
Compleet irrelevant. Niemand is verplicht (delen van) zijn of haar lichaam ter beschikking te stellen om het leven van een ander te redden.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Er groeit een persoon in de buik van de vrouw, dat is niet het lichaam van de vrouw zelf. Een mens heeft geen 4 handen, 4 voeten, 2 harten enz..
Dat zou een mooi streven zijn, een goede omgeving creëren zodat niemand hoeft te klagen over abortus want een mensenleven erbij is alleen maar goed.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dank je, dat waardeer ik oprecht.
Ik heb het enkel van de zijlijn meegemaakt en dat doet al pijn.
Mijn ouders waren liefdevolle en verstokte atheïsten. Ik ben opgegroeid in een omgeving waarbij ik toen ik 14 was tegen mijn moeder kon zeggen ik ben verliefd en misschien gaan we ook een stapje verder binnenkort. Wil je aub samen met me naar de huisarts, want ik vind het doodeng. Niet dat ik de volgende dag seks wilde hebben, maar omdat ik die educatie gehad had (seksuele voorlichting), omdat ik echt serieus verliefd was en het idee had dat ik met deze man oud wilde worden (oh wat was ik een dwaas).
Ik heb lieve en goede ouders. Die zeggen zou je dit wel doen, pas je op? Maar die er altijd voor me geweest zijn en nog zijn als ik ze (nu enkel nog mijn moeder) nodig heb.
Maar voor velen op,deze wereld is dat niet zo en zelfs als nu kuders net zo lief zijn kunnen ze vaak niet alles. Kunnen ze geen geld toveren, is enkel liefde niet genoeg, niet altijd.
Als ik onverhoopt zwanger was geworden had ik een goed vangnet gehad.
Weet je wel voor hoeveel mensen dat niet zo is?
Zullen jij en ik hier en nu een afspraak maken? Dat we voordat we abortus vrebiexem ervoor zorgen dat er altijd een goed alternatief is? Dat enkel bij die meer dan extreme uitzondering van moeder in levensgevaar of kind zonder levenskwaliteit een abortus tot de mogelijkheden behoort?
Maar tot die tijd. Dat geen enkel mens honger heeft, amper toekomst in bieden, door misbruik ellende heeft en ga zo maar door abortus mag terwijl we keihard werken aan die alternatieven en het voorkomen van ongewenste zwangerschap?
Nee het is niet haar lichaam omdat het in haar lichaam plaatsvind. Aquote:Op woensdag 6 april 2022 15:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Het groeit op in de lichaam van de vrouw. Het is haar lichaam dus zij hoort op het eind zelf te beslissen.
Niet de wet en ook niet jij.
Dat weet ik wel. En volgens jouw beredenering mag ik ook geen onkruid uit m'n tuin trekken. Want dat leeft immers ook.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:23 schreef Zwartwassen het volgende:
[..]
Dat weet jij niet. Het is ook in strijd met het recht van het kindje,
Ik snap je punt niet. Een vrouw kiest er meestal voor om seks te hebben en dat heeft nou eenmaal consequentiesquote:Op woensdag 6 april 2022 15:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Compleet irrelevant. Niemand is verplicht (delen van) zijn of haar lichaam ter beschikking te stellen om het leven van een ander te redden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |