abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204348732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:32 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Vrije keuze is wel een heel erg beladen onderwerp de afgelopen jaren. Stel je voor dat je jezelf kan zijn zonder dat iemand anders er iets van moet vinden :o
Ja, zeg, doe eens normaal. Dat moet verboden worden.
pi_204348746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weet je wat? We laten mensen gewoon de KEUZE.

Schokkend, ik weet het, als jij geen abortus wil dan doe je het niet. Als je wel een abortus wil als vrouw dan kan ze die keuze maken.
Wat mij betreft verbieden we het maar gelukkig ben ik niet de enige die dat bepaald.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204348751
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:34 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Wat mij betreft verbieden we het maar gelukkig ben ik niet de enige die dat bepaald.
Ik zou eerder zeggen godzijdank.
pi_204348758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Laat me een persoonlijk verhaal vertellen die uit mijn familie komt. Ik probeer zo min mogelijk in detail te treden, maar probeer wel de boodschap over te brengen. Ik heb dit nog nooit zo openbaar gezegd.

Ik heb een tante die mijn nicht is (ze is ouder dan mij en ik ben al niet jong meer)Het is een enorme pijn die door de hele familie en hun nakomelingen en aangenomen verwanten heen golft. Het is waar nachtmerries van gemaakt zijn.
Haar moeder is dood. Ze heeft haar ter wereld gebracht en niet heel veel later heeft ze zichzelf gedood. Een familielid van haar vond haar 2 dagen later en dat was geen mooie sprookjes dood.

De tante die mijn nicht is liefdevol opgevangen, maar was niet alleen die twee dagen in datzelfde huis als haar dode moeder, maar de omstandigheden rond haar bestaan zijn haar ook in de loop der tijd rustig verteld.
Ze heeft drie zelfmoord pogingen gedaan. Het is omdat anderen erg op haar hebben gelet, ze sinds haar vroege toentertijd al niet meer onder beheer is geweest, dat ze nog leeft.

Vooral mijn oom en tante houden contact met haar en stimuleren de rest van de familie om contact te behouden. Maar ik kom er nooit van terug zonder tranen.
Sorry dat je dit is overkomen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204348773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat laatste is nogal een stevige aanname, ik geloof er weinig van dat veel vrouwen makkelijk zullen denken over abortus.
Ik geloof daarentegen best dat veel mannen makkelijk denken over abortus (waarschijnlijk vooral degenen die wegrennen als de vrouw het (ongewenste) kind wil houden).
Ben ik met je eens. Het is ook een aanname
pi_204348776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat ik abortus afkeur is geen feit maar een mening.
Het is een feit over jouw (huidige) mening.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204348780
Het is nog altijd aan de vrouw om te bepalen want het is haar lichaam waar iets in opgroeit. Het enige wat een man doet is zijn plassertje in haar steken en meer niet maar wel willen bepalen wat een vrouw wel/niet mag doen.
Corporate translator
pi_204348786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:31 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Hoezo kan je geen onderzoeken lezen van mensen die dat wel hebben onderzocht? Dat is een stuk concreter dan gissen lijkt mij.
Als je mij een dergelijk onderzoek kan linken dan wil ik dat wel lezen hoor
  woensdag 6 april 2022 @ 14:38:18 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204348794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Bovendien tref je alleen arme vrouwen en gezinnen, met een beetje inkomen vlieg je naar Mexico of een ander land en laat je het daar doen. Paar duizend dollar en je kan het in Zwitserland laten doen in combinatie met een week bijkomen in een Zwitserse kliniek
Yeps!!!

Dit maakt dat hele dan ga je toch lekker even naar Syrië argument (andere staat waar abortus wel mag) zo onzinnig.

En ik durf er een wedje om te maken dat degene die hier roepen dan ga je toch even lekker een paar Staten (landen) verderop er nogal een mening over hebben als mensen dat uit nood doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204348812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat is een onzinnige tegenstelling. Het kind wat gedwongen op de wereld wordt gezet in een omgeving waarin het ongewenst is, is ook leed. Veel erger leed dan een abortus, waarbij het nog maar de vraag is of een foetus pijn voelt.
Dat vind ik ook.
Ik heb een slordige 13,5 miljard jaar ervaring met niet zijn, geen centje pijn.
Een korte periode wel zijn is veel moeizamer.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204348838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat het een keuze van de moeder, of ouders dient te kunnen zijn. Met het wegnemen van die keuze verplicht je mensen om de rest van hun leven verantwoordelijk te zijn voor het kind. Sommige mensen zijn niet in staat om die verantwoordelijkheid te dragen. En sommige kinderen zijn verwekt in weerzinwekkende omstandigheden. Waarom zou je dat dan in godsnaam mensen wel willen verplichten als dat enkel als gevolg heeft dat zowel ouder(s) als kind daar veel leed van ondervinden?

We hebben het hier niet over je plant tweemaal per week een scheut water geven.
Omdat ik het onder de streep beter vind dat we geen mensenlevens wegnemen maar soms even doorbijten ook al is het lastig. Als je niet voor een kind kan zorgen dan zijn er altijd pleeggezinnen. Een van mijn beste maatjes is een pleegkind en hij leeft ook liever wel dan niet, terwijl zijn biologische ouders veel stress 'door' hem hebben ervaren. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn maatje geen leven zou gunnen zodat hun ouders met minder stress kunnen leven.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:41:47 #212
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204348842
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Als je mij een dergelijk onderzoek kan linken dan wil ik dat wel lezen hoor
Ik zou zeggen begin eens hier: Rutgers en het rapport Wet afbreking zwangerschap
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204348853
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef HSG het volgende:
Het is nog altijd aan de vrouw om te bepalen want het is haar lichaam waar iets in opgroeit. Het enige wat een man doet is zijn plassertje in haar steken en meer niet maar wel willen bepalen wat een vrouw wel/niet mag doen.
Dit is natuurlijk onzin. Onzin die ik overigens best vaak tegen kom op de een of andere manier. Natuurlijk heeft de vrouw terecht de uiteindelijke macht om de beslissing te nemen, maar doen alsof de man alleen zijn zaadje dumpt en verder niets doet ook niet echt recht aan de situatie.
pi_204348876
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:41 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik zou zeggen begin eens hier: Rutgers en het rapport Wet afbreking zwangerschap
Ik zie voornamelijk algemene statistieken over abortus maar ik zie geen onderzoek dat aantoont hoeveel procent van de mensen die abortus plegen een gedachtegang/levensstijl hanteren zoals ik omschreef en waarvan jij zegt dat het geen realiteit is.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:47:02 #215
500036 Zwartwassen
Follow the white rabbit...
pi_204348894
In noodgevallen of bij verkrachting vind ik dat ze het moeten toestaan. In het eerste geval doen ze dat ook, vraag me af of ze het in het tweede geval ook toestaan. Anders dan dat ben ik geen voorstander van abortus. Het is een leven, dat je het draagt wil niet zeggen dat je het dan mag doden. Dat is alsof je daarmee jezelf ook het recht geeft om je geboren kinderen te doden, omdat ze "jouw" kinderen zijn. "Mijn lichaam, mijn keus", nee, wanneer je een kindje in je hebt, is het niet meer alleen jouw lichaam, maar ook dat van een ander.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:52:26 #216
47047 Herkauwer
pi_204348945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:44 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik zie voornamelijk algemene statistieken over abortus maar ik zie geen onderzoek dat aantoont hoeveel procent van de mensen die abortus plegen een gedachtegang/levensstijl hanteren zoals ik omschreef en waarvan jij zegt dat het geen realiteit is.
Understanding why women seek abortions in the US

quote:
Conclusion
As found in previous literature, the findings from this study demonstrate that women are motivated to seek abortion for a wide range of reasons that are driven by their unique circumstances and stage of life. Women expressed lacking the financial, emotional, and physical resources to adequately provide for a/another child, yet many were denied access to a wanted abortion. Supporters of policies that continue to further restrict women’s access to abortion need to recognize the potential impact on the financial, emotional, and physical well-being of these women and their families. Women who carry an unwanted pregnancy to term because they are denied access to a wanted abortion may require financial assistance, support handling an abusive partner, access to mental health services prenatal care and, potentially, specialized health care for high risk pregnancies. By better understanding women’s decisions when faced with an unintended pregnancy and destigmatizing abortion seeking we can better support women’s reproductive decisions and provide them with the resources they may need.
Een breed arsenaal aan redenen in dit onderzoek is naar voren gekomen. De 3 grootste redenen, financiën, slechte timing en te snel na een ander kind of al genoeg kinderen.

Gaat dus niet over yolo of ik heb er geen zin in (3%)
pi_204348952
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alles komt voor, mensen zijn soms net complete idioten, maar de meeste vrouwen vinden abortus enorm zwaar en psychologisch zeer belastend. Maar goed, mannen zijn blijkbaar de aangewezen experts hiervoor want die weten dit uit ervaring (dit is sarcasme)
Ik gebruik het woord veel en niet alle met een reden.
We beginnen er gelukkig in het westen eindelijk vanaf te komen dat dit soort zaken vooral door mannen beslist worden.
Mondiaal zijn we er echter nog lang niet.
pi_204348959
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:42 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onzin. Onzin die ik overigens best vaak tegen kom op de een of andere manier. Natuurlijk heeft de vrouw terecht de uiteindelijke macht om de beslissing te nemen, maar doen alsof de man alleen zijn zaadje dumpt en verder niets doet ook niet echt recht aan de situatie.
De vrouw in kwestie moet het zware werk doen zeg maar. De man zal haar steun zijn maar daar blijft het bij. Ik ga er wel vanuit dat als een vrouw zwanger is dat ze dat ook samen willen. Maar wat als de vrouw dat absoluut niet wil? Een condoom kan scheuren en/of de pil werkt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:47 schreef Zwartwassen het volgende:
In noodgevallen of bij verkrachting vind ik dat ze het moeten toestaan. In het eerste geval doen ze dat ook, vraag me af of ze het in het tweede geval ook toestaan. Anders dan dat ben ik geen voorstander van abortus. Het is een leven, dat je het draagt wil niet zeggen dat je het dan mag doden. Dat is alsof je daarmee jezelf ook het recht geeft om je geboren kinderen te doden, omdat ze "jouw" kinderen zijn. "Mijn lichaam, mijn keus", nee, wanneer je een kindje in je hebt, is het niet meer alleen jouw lichaam, maar ook dat van een ander.
Tjsa verkrachting is natuurlijk altijd ongewenst. Maar wat als het kind nou zwaar gehandicapt wordt? Incest in het spel? Vrouw gaat dood bij de bevalling?
Corporate translator
  woensdag 6 april 2022 @ 14:53:38 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:41 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Omdat ik het onder de streep beter vind dat we geen mensenlevens wegnemen maar soms even doorbijten ook al is het lastig.
:')

Alsof je het over naar je werk gaan hebt terwijl je je beroerd voelt. Echt totaal geen benul van wat kinderen opvoeden zoal inhoudt.

quote:
Als je niet voor een kind kan zorgen dan zijn er altijd pleeggezinnen.
Daar is nu al een tekort aan, laat staan dat er nog veel meer kinderen bij komen omdat moeders niet meer voor abortus kunnen kiezen. Goed verhaal.

quote:
Een van mijn beste maatjes is een pleegkind en hij leeft ook liever wel dan niet, terwijl zijn biologische ouders veel stress 'door' hem hebben ervaren. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn maatje geen leven zou gunnen zodat hun ouders met minder stress kunnen leven.
We hebben het dan ook niet over het doden van kinderen of volwassen mensen.
pi_204349014
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:37 schreef HSG het volgende:
Ik vind het toch wel fijn dat als er een kind geboren wordt, de vader ook verantwoordelijkheid neemt en een rol speelt in de opvoeding.
Ik vind zelfs dat een vrouw die abortus wil laten plegen daar ook met de eventueel toekomstige vader over zou moeten spreken.
Wat niet wegneemt dat de beslissing wat mij betreft uiteindelijk bij de vrouw moet liggen.
pi_204349032
Al die anti abortus figuren die zich op 1 of ander moreel appèl beroepen... :')

Er bestaat zoiets als lichamelijke integriteit. De overheid kan mij niet dwingen om bloed te doneren of ruggemerg af te staan, ook al ben ik de enige op de planeet die het leven van een 5 jarig meisje kan redden. Hetzelfde geldt voor na je dood, een arts mag niet zonder jouw toestemming je organen doneren. Waarom geldt dit niet voor het lichaam van een vrouw?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204349034
Jezus wat een achterlijk land is Amerika soms toch ook.
afspraak tandarts verzetten
pi_204349045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:41 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Omdat ik het onder de streep beter vind dat we geen mensenlevens wegnemen maar soms even doorbijten ook al is het lastig. Als je niet voor een kind kan zorgen dan zijn er altijd pleeggezinnen. Een van mijn beste maatjes is een pleegkind en hij leeft ook liever wel dan niet, terwijl zijn biologische ouders veel stress 'door' hem hebben ervaren. Ik kan me niet voorstellen dat ik mijn maatje geen leven zou gunnen zodat hun ouders met minder stress kunnen leven.
Gelukkig heb jij niet te bepalen wat er in de buik van een vrouw opgroeit.

Oh ja...als je toch hier op tegen bent meldt je aan als pleeggezin en zorg maar voor het kind want van jou mocht het niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel fijn dat als er een kind geboren wordt, de vader ook verantwoordelijkheid neemt en een rol speelt in de opvoeding.
Ik vind zelfs dat een vrouw die abortus wil laten plegen daar ook met de eventueel toekomstige vader over zou moeten spreken.
Wat niet wegneemt dat de beslissing wat mij betreft uiteindelijk bij de vrouw moet liggen.
Ik ga er ook vanuit dat als een vrouw zwanger wordt dat zoal de man en vrouw dit allebei willen. Mocht de vrouw nou ongewenst zwanger raken en zij wil het absoluut niet dan ga ik er ook vanuit dat zei dit allebei gaan bespreken.

quote:
18s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:00 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Jezus wat een achterlijk land is Amerika soms toch ook.
Genoeg achterlijke landen in de wereld. In Brazilië mocht een 10 jarig meisje geen abortus krijgen nadat ze was verkracht.
Corporate translator
pi_204349054
Sommige figuren hier die anti-abortus zijn mogen zich wel echt schamen, maar goed als je weinig met vrouwen in contact komt is het natuurlijk makkelijk te roepen.
pi_204349060
quote:
18s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:02 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Sommige figuren hier die pro-abortus zijn mogen zich wel echt schamen, maar goed als je weinig met vrouwen in contact komt is het natuurlijk makkelijk te roepen.
Hoezo? Want jij bepaalt wat de vrouw wel of niet mag? Het is duidelijk wie hier niet met vrouwen in contact komt.
Corporate translator
pi_204349073
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoezo? Want jij bepaalt wat de vrouw wel of niet mag? Het is duidelijk wie hier niet met vrouwen in contact komt.
Oeps ik bedoelde anti-abortus natuurlijk :) My bad, ff snelle edit doen.
pi_204349084
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:04 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Oeps ik bedoelde anti-abortus :P My bad.
Ah lol. :P Geeft niks. :D
Corporate translator
pi_204349099
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Zou wel een welkome aanvulling in die anti-abortussenwetten zijn. Als een man iemand zwanger maakt wordt hij verplicht om bij te dragen aan de opvoeding van het kind. Als de vrouw er niet onderuit kan komen dan de man ook niet.
pi_204349103
quote:
18s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:02 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Sommige figuren hier die anti-abortus zijn mogen zich wel echt schamen, maar goed als je weinig met vrouwen in contact komt is het natuurlijk makkelijk te roepen.
Hoe weet jij wie (ongeacht het standpunt) hoe vaak users met vrouwen in contact komen? Daarnaast zijn aan beide kanten van de discussie ook vrouwen met een mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 15:16:23 ]
pi_204349119
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:04 schreef Tyranoesauroes het volgende:

[..]
Oeps ik bedoelde anti-abortus natuurlijk :) My bad, ff snelle edit doen.

Dat mag maar dat verandert de quote niet.
pi_204349131
Als je van mening bent dat abortus fout is, prima, pleeg geen abortus 14.gif

Maar ga dat niet voor iemand anders bepalen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:12:31 #232
500036 Zwartwassen
pi_204349136
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:11 schreef Barbusse het volgende:

Bepaal het anders ook niet voor het kindje.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:13:07 #233
47047 Herkauwer
pi_204349144
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:11 schreef Barbusse het volgende:

Maar persoonlijke vrijheid is eng! Stel je voor dat iemand kan zijn wie ze zelf willen zijn. Jouw punt is de kern voor zoveel onderwerpen! Maar toch wil steeds een groep bepalen wat andere mensen wel of niet mogen. Meestal vanuit de rechts conservatieve groepen.
pi_204349162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:12 schreef Zwartwassen het volgende:

[..]
Dat kindje heeft niks te willen, want dat kindje is een onbewust klompje cellen. En ook; lees mijn eerdere post even. Abortus verbieden is in strijd met jouw recht op lichamelijke integriteit.
pi_204349170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:52 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Understanding why women seek abortions in the US
[..]
Een breed arsenaal aan redenen in dit onderzoek is naar voren gekomen. De 3 grootste redenen, financiën, slechte timing en te snel na een ander kind of al genoeg kinderen.

Gaat dus niet over yolo of ik heb er geen zin in (3%)
Dat is Oorzaak-gevolg. Iemand kan een yolo levensstijl leven en vervolgens geconfronteerd worden met een baby, en dan wil je de baby niet omdat je het niet kan betalen. Omdat je een baby niet kan betalen betekent niet dat ze per definitie geen 'yolo levensstijl' hanteren. Een kind kost veel geld maar dat vind ik geen reden om abortus te plegen. Dit onderzoek gaat over de reden waarom mensen abortus plegen, niet de gedachtegang/levensstijl van de personen die abortus plegen.
pi_204349173
quote:

[..]
Het is eerst een embryo, en dan een feutus.
Ik denk dat de meeste mensen die voor abortus zijn niet geloven dat de feutus op het moment van abortus bewustzijn heeft.
pi_204349185
quote:

[..]
Het is jouw kindje niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Het is eerst een embryo, en dan een feutus.
Ik denk dat de meeste mensen die voor abortus zijn niet geloven dat de feutus op het moment van abortus bewustzijn heeft.
Want jij kan jij nog precies herinneren dat je nog in je moeder zat?
Corporate translator
  woensdag 6 april 2022 @ 15:17:16 #238
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204349186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:35 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Sorry dat je dit is overkomen.
Dank je, dat waardeer ik oprecht.

Ik heb het enkel van de zijlijn meegemaakt en dat doet al pijn.
Mijn ouders waren liefdevolle en verstokte atheïsten. Ik ben opgegroeid in een omgeving waarbij ik toen ik 14 was tegen mijn moeder kon zeggen ik ben verliefd en misschien gaan we ook een stapje verder binnenkort. Wil je aub samen met me naar de huisarts, want ik vind het doodeng. Niet dat ik de volgende dag seks wilde hebben, maar omdat ik die educatie gehad had (seksuele voorlichting), omdat ik echt serieus verliefd was en het idee had dat ik met deze man oud wilde worden (oh wat was ik een dwaas).

Ik heb lieve en goede ouders. Die zeggen zou je dit wel doen, pas je op? Maar die er altijd voor me geweest zijn en nog zijn als ik ze (nu enkel nog mijn moeder) nodig heb.
Maar voor velen op,deze wereld is dat niet zo en zelfs als nu kuders net zo lief zijn kunnen ze vaak niet alles. Kunnen ze geen geld toveren, is enkel liefde niet genoeg, niet altijd.
Als ik onverhoopt zwanger was geworden had ik een goed vangnet gehad.

Weet je wel voor hoeveel mensen dat niet zo is?
Zullen jij en ik hier en nu een afspraak maken? Dat we voordat we abortus vrebiexem ervoor zorgen dat er altijd een goed alternatief is? Dat enkel bij die meer dan extreme uitzondering van moeder in levensgevaar of kind zonder levenskwaliteit een abortus tot de mogelijkheden behoort?
Maar tot die tijd. Dat geen enkel mens honger heeft, amper toekomst in bieden, door misbruik ellende heeft en ga zo maar door abortus mag terwijl we keihard werken aan die alternatieven en het voorkomen van ongewenste zwangerschap?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204349207
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Hoe weet jij wie (ongeacht het standpunt) hoe vaak met vrouwen in contact komen? Daarnaast zijn aan beide kanten van de discussie ook vrouwen met een mening.
Het gaat hier om het recht op abortus, niet dat je per definitie abortus moet plegen.

Koekoek.

Beetje rechten van vrouwen afpakken omdat dat lekker in je conservatieve waarden ligt.
pi_204349210
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Gelukkig heb jij niet te bepalen wat er in de buik van een vrouw opgroeit.

Oh ja...als je toch hier op tegen bent meldt je aan als pleeggezin en zorg maar voor het kind want van jou mocht het niet.
Er groeit een persoon in de buik van de vrouw, dat is niet het lichaam van de vrouw zelf. Een mens heeft geen 4 handen, 4 voeten, 2 harten enz..
pi_204349221
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Want jij kan jij nog precies herinneren dat je nog in je moeder zat?
pi_204349240
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Er groeit een persoon in de buik van de vrouw, dat is niet het lichaam van de vrouw zelf. Een mens heeft geen 4 handen, 4 voeten, 2 harten enz..
Het groeit op in de lichaam van de vrouw. Het is haar lichaam dus zij hoort op het eind zelf te beslissen.

Niet de wet en ook niet jij.
Corporate translator
  woensdag 6 april 2022 @ 15:23:31 #243
500036 Zwartwassen
pi_204349256
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat kindje heeft niks te willen, want dat kindje is een onbewust klompje cellen. En ook; lees mijn eerdere post even. Abortus verbieden is in strijd met jouw recht op lichamelijke integriteit.
Dat weet jij niet. Het is ook in strijd met het recht van het kindje,
pi_204349261
Blijft kansloos dat in de staten waar de incestcijfers het hoogst zijn ze ook geen abortus meer mogen plegen _O- :'(
pi_204349265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Compleet irrelevant. Niemand is verplicht (delen van) zijn of haar lichaam ter beschikking te stellen om het leven van een ander te redden.
pi_204349268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dank je, dat waardeer ik oprecht.

Ik heb het enkel van de zijlijn meegemaakt en dat doet al pijn.
Mijn ouders waren liefdevolle en verstokte atheïsten. Ik ben opgegroeid in een omgeving waarbij ik toen ik 14 was tegen mijn moeder kon zeggen ik ben verliefd en misschien gaan we ook een stapje verder binnenkort. Wil je aub samen met me naar de huisarts, want ik vind het doodeng. Niet dat ik de volgende dag seks wilde hebben, maar omdat ik die educatie gehad had (seksuele voorlichting), omdat ik echt serieus verliefd was en het idee had dat ik met deze man oud wilde worden (oh wat was ik een dwaas).

Ik heb lieve en goede ouders. Die zeggen zou je dit wel doen, pas je op? Maar die er altijd voor me geweest zijn en nog zijn als ik ze (nu enkel nog mijn moeder) nodig heb.
Maar voor velen op,deze wereld is dat niet zo en zelfs als nu kuders net zo lief zijn kunnen ze vaak niet alles. Kunnen ze geen geld toveren, is enkel liefde niet genoeg, niet altijd.
Als ik onverhoopt zwanger was geworden had ik een goed vangnet gehad.

Weet je wel voor hoeveel mensen dat niet zo is?
Zullen jij en ik hier en nu een afspraak maken? Dat we voordat we abortus vrebiexem ervoor zorgen dat er altijd een goed alternatief is? Dat enkel bij die meer dan extreme uitzondering van moeder in levensgevaar of kind zonder levenskwaliteit een abortus tot de mogelijkheden behoort?
Maar tot die tijd. Dat geen enkel mens honger heeft, amper toekomst in bieden, door misbruik ellende heeft en ga zo maar door abortus mag terwijl we keihard werken aan die alternatieven en het voorkomen van ongewenste zwangerschap?
Dat zou een mooi streven zijn, een goede omgeving creëren zodat niemand hoeft te klagen over abortus want een mensenleven erbij is alleen maar goed.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:25:00 #247
500036 Zwartwassen
pi_204349276
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef HSG het volgende:

[..]
Het is jouw kindje niet.
Dus ik mag mijn kinderen doden, omdat het "mijn" kinderen zijn?
pi_204349277
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Het groeit op in de lichaam van de vrouw. Het is haar lichaam dus zij hoort op het eind zelf te beslissen.

Niet de wet en ook niet jij.
Nee het is niet haar lichaam omdat het in haar lichaam plaatsvind. A
pi_204349282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:23 schreef Zwartwassen het volgende:

[..]
Dat weet jij niet. Het is ook in strijd met het recht van het kindje,
Dat weet ik wel. En volgens jouw beredenering mag ik ook geen onkruid uit m'n tuin trekken. Want dat leeft immers ook.
pi_204349290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:24 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Compleet irrelevant. Niemand is verplicht (delen van) zijn of haar lichaam ter beschikking te stellen om het leven van een ander te redden.
Ik snap je punt niet. Een vrouw kiest er meestal voor om seks te hebben en dat heeft nou eenmaal consequenties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')