abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204348525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:14 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Terwijl je dronken bent. Dat gaat, zoals wel vaker, nooit ergens over.
Je kunt ook gewoon inhoudelijk reageren
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 6 april 2022 @ 14:17:16 #177
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_204348536
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:12 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik begrijp niet precies waar je naartoe wilt. Ik spreek hier over de realitiet
Huh nee juist niet. De situatie die je schetst is niet de realiteit. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_204348553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Te vroeg geboren kinderen is iets heel anders dan een vrucht of een onvolgroeide foetus...
Klopt, maar het gaat om hetzelfde principe. Wij vechten allemaal voor ons leven, en dat begint al heel erg vroeg.

quote:
Daarnaast moet je anders eens op bezoek gaan bij een instelling voor kinderen met ernstige afwijkingen. Daar zie je ook kinderen vechten voor hun leven, het ziekenhuis in en uit en een hoop gevallen waarbij je je afvraagt of de kwaliteit van leven niet heel ver achter de horizon is verdwenen ondanks alle goede zorgen van het personeel en ouders.
Zeker, maar je moet de discussie wel zuiver houden. Je kunt het recht op abortus niet vastpinnen op een klein percentage kinderen die geboren worden met hele nare afwijkingen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 6 april 2022 @ 14:19:11 #179
47047 Herkauwer
pi_204348558
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:16 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon inhoudelijk reageren
Volgens mij wordt je met gelijke munt terugbetaald. Je neemt een hypothetische gedachtegang en presenteert die als waarheid. Vrouwen nemen geen abortus omdat ze het maar willen en dan geen anticonceptie hoeven te gebruiken. Dat is gelul. Natuurlijk zal het best wel voorkomen, maar het is niet het algemene beeld.
pi_204348565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:17 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Huh nee juist niet. De situatie die je schetst is niet de realiteit. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan.
Dat ik abortus afkeur is geen feit maar een mening.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  woensdag 6 april 2022 @ 14:20:13 #181
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:55 schreef KroketBroodje het volgende:
Het gaat hier niet alleen om de ouders, de persoon die geboren zou moet worden en door abortus geen leven krijgt vind ik erger dan het leed van de ouders.
Dat is een onzinnige tegenstelling. Het kind wat gedwongen op de wereld wordt gezet in een omgeving waarin het ongewenst is, is ook leed. Veel erger leed dan een abortus, waarbij het nog maar de vraag is of een foetus pijn voelt.
pi_204348573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mannen die over abortus praten en doen alsof ze weten waar het over gaat zijn complete idioten.
Want mannen worden niet geboren?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 6 april 2022 @ 14:21:16 #183
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204348580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:02 schreef summer2bird het volgende:
Even een relevant voorbeeld van een vrouw die ik ken.
Mevrouw is 25 en heeft een licht verstandelijke beperking. Ze gaat naar de dagbesteding en woont samen met haar vriend die een baan heeft waardoor hij veel weg is. Mevrouw heeft al een kind gehad die is afgenomen en in een pleeggezin woont. Nu is ze zwanger van de tweede.
Abortus wil ze niet want "dat is fout".
Iedereen om haar heen weet eigenlijk al dat dit kind ook terecht komt in de pleegzorg.

Jammer dat er zo'n taboe ligt hier in Nederland op abortus. Dat zou in dit soort gevallen beter zijn ;(
Ik heb hierachter een gezin van 11 (!) kinderen met twee zwakbegaafde ouders waar de pastoor ook nog vrolijk bleef zeggen dat anticonceptie niet mocht. Nou, zo'n moeder met de verstandelijke vermogens van een jaar of 8 nam dat wel aan. Gelukkig heeft ze zichzelf een vroege menopauze in gezopen en bleef het bij 11 kinderen (...) waarvan een groot deel ook zwakbegaafd is en de rest is gewoon onaangepast. Voortdurende overlast, totale kansloosheid en huizenhoge kosten voor de samenleving.

Echt een viering van de zegen van het leven.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:21:42 #184
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Klopt, maar het gaat om hetzelfde principe. Wij vechten allemaal voor ons leven, en dat begint al heel erg vroeg.
[..]
Zeker, maar je moet de discussie wel zuiver houden. Je kunt het recht op abortus niet vastpinnen op een klein percentage kinderen die geboren worden met hele nare afwijkingen.
Als je het recht op abortus afneemt vanwege allerlei dogma's weet je in ieder geval zeker dat het leed van kinderen die gedwongen op de wereld worden gezet enorm toeneemt.
pi_204348596
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:19 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Volgens mij wordt je met gelijke munt terugbetaald. Je neemt een hypothetische gedachtegang en presenteert die als waarheid. Vrouwen nemen geen abortus omdat ze het maar willen en dan geen anticonceptie hoeven te gebruiken. Dat is gelul. Natuurlijk zal het best wel voorkomen, maar het is niet het algemene beeld.
Als ik zeg "Ik denk" dan bedoel ik niet daarmee dat dit de absolute waarheid is. Daarmee presenteer ik het dus niet als waarheid zoals jij probeert te presenteren.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:23:34 #186
47047 Herkauwer
pi_204348602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Dat ik abortus afkeur is geen feit maar een mening.
Klopt, ik had het ook over jouw schets van de werkelijkheid. Dat jij tegen bent is jouw mening en jouw recht. Het gaat om de weergave van wie er een abortus ondergaat. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan. Het zijn geen jonge meisjes die yolo leven. Het grootste gedeelte van de abortussen in Nederland is door vrouwen tussen de 25 en 35. Daarnaast is het ook over het algemeen ook een weloverwogen keuze voor die vrouwen.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:23:37 #187
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348604
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:20 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Want mannen worden niet geboren?
Goeie, ik ga zo nog even de beelden terugkijken van voor en tijdens mijn geboorte. Even nostalgische momenten herbeleven. De laatste weken in de buik tot de de claustrofobie en de golf van opluchting die door me heen ging toen ik aan de andere kant geraakte.
pi_204348614
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:23 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Goeie, ik ga zo nog even de beelden terugkijken van voor en tijdens mijn geboorte. Even nostalgische momenten herbeleven. De laatste weken in de buik tot de de claustrofobie en de golf van opluchting die door me heen ging toen ik aan de andere kant geraakte.
En dan weet je alles van abortus want je bent geboren. Of zo?
  woensdag 6 april 2022 @ 14:24:49 #189
47047 Herkauwer
pi_204348615
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:23 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Als ik zeg "Ik denk" dan bedoel ik niet daarmee dat dit de absolute waarheid is. Daarmee presenteer ik het dus niet als waarheid zoals jij probeert te presenteren.
Ik heb het niet over jouw mening over abortus, maar over de schets van de situatie.

quote:
Ik denk dat een groot deel van abortussen ook gemakzucht is, zovan yolo even onveilig neuken want kan toch abortus plegen. Dat is heel slecht voor de maatschappij om zo'n gedachtegoed te ondersteunen.
Dit kan je denken, dit is alleen niet de werkelijkheid.
pi_204348625
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat is een onzinnige tegenstelling. Het kind wat gedwongen op de wereld wordt gezet in een omgeving waarin het ongewenst is, is ook leed. Veel erger leed dan een abortus, waarbij het nog maar de vraag is of een foetus pijn voelt.
In Afrika zijn best veel mensen die op de wereld zijn gezet in een omgeving met veel leed. Betekent niet dat die mensenlevens er niet zouden moeten zijn. Ik snap dat mensen die leed willen weghalen maar dat is meer symptoombestrijding. Het probleem van jouw stelling is dat mensen opgroeien met leed, en daar valt wat over te zeggen inderdaad.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:26:11 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dan weet je alles van abortus want je bent geboren. Of zo?
Ja, zoiets. :')
pi_204348657
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik heb het niet over jouw mening over abortus, maar over de schets van de situatie.
[..]
Dit kan je denken, dit is alleen niet de werkelijkheid.
Geen idee, ik kan niet in hun hoofd kijken, slechts gissen
pi_204348662
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
In Afrika zijn best veel mensen die op de wereld zijn gezet in een omgeving met veel leed. Betekent niet dat die mensenlevens er niet zouden moeten zijn. Ik snap dat mensen die leed willen weghalen maar dat is meer symptoombestrijding. Het probleem van jouw stelling is dat mensen opgroeien met leed, en daar valt wat over te zeggen inderdaad.
Weet je wat? We laten mensen gewoon de KEUZE.

Schokkend, ik weet het, als jij geen abortus wil dan doe je het niet. Als je wel een abortus wil als vrouw dan kan ze die keuze maken.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:27:53 #194
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204348663
quote:

[..]
Het gaat hier niet alleen om de ouders, de persoon die geboren zou moet worden en door abortus geen leven krijgt vind ik erger dan het leed van de ouders.

Het probleem dat 16 jarige meisje een kind krijgt is omdat ze (onveilig) seks heeft en dat heeft consequenties. Met deze redenatie kun je beter nooit kinderen op de wereld zetten want er is altijd leed voor ouders en omgeving. Ik denk dat een groot deel van abortussen ook gemakzucht is, zovan yolo even onveilig neuken want kan toch abortus plegen. Dat is heel slecht voor de maatschappij om zo'n gedachtegoed te ondersteunen.
Laat me een persoonlijk verhaal vertellen die uit mijn familie komt. Ik probeer zo min mogelijk in detail te treden, maar probeer wel de boodschap over te brengen. Ik heb dit nog nooit zo openbaar gezegd.

Ik heb een tante die mijn nicht is (ze is ouder dan mij en ik ben al niet jong meer)Het is een enorme pijn die door de hele familie en hun nakomelingen en aangenomen verwanten heen golft. Het is waar nachtmerries van gemaakt zijn.
Haar moeder is dood. Ze heeft haar ter wereld gebracht en niet heel veel later heeft ze zichzelf gedood. Een familielid van haar vond haar 2 dagen later en dat was geen mooie sprookjes dood.

De tante die mijn nicht is liefdevol opgevangen, maar was niet alleen die twee dagen in datzelfde huis als haar dode moeder, maar de omstandigheden rond haar bestaan zijn haar ook in de loop der tijd rustig verteld.
Ze heeft drie zelfmoord pogingen gedaan. Het is omdat anderen erg op haar hebben gelet, ze sinds haar vroege toentertijd al niet meer onder beheer is geweest, dat ze nog leeft.

Vooral mijn oom en tante houden contact met haar en stimuleren de rest van de familie om contact te behouden. Maar ik kom er nooit van terug zonder tranen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_204348669
quote:

[..]

Het probleem dat 16 jarige meisje een kind krijgt is omdat ze (onveilig) seks heeft en dat heeft consequenties. Met deze redenatie kun je beter nooit kinderen op de wereld zetten want er is altijd leed voor ouders en omgeving. Ik denk dat een groot deel van abortussen ook gemakzucht is, zovan yolo even onveilig neuken want kan toch abortus plegen. Dat is heel slecht voor de maatschappij om zo'n gedachtegoed te ondersteunen.
Dat laatste is nogal een stevige aanname, ik geloof er weinig van dat veel vrouwen makkelijk zullen denken over abortus.
Ik geloof daarentegen best dat veel mannen makkelijk denken over abortus (waarschijnlijk vooral degenen die wegrennen als de vrouw het (ongewenste) kind wil houden).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:31:10 #196
47047 Herkauwer
pi_204348704
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Geen idee, ik kan niet in hun hoofd kijken, slechts gissen
Hoezo kan je geen onderzoeken lezen van mensen die dat wel hebben onderzocht? Dat is een stuk concreter dan gissen lijkt mij.
pi_204348713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat laatste is nogal een stevige aanname, ik geloof er weinig van dat veel vrouwen makkelijk zullen denken over abortus.
Ik geloof daarentegen best dat veel mannen makkelijk denken over abortus (waarschijnlijk vooral degenen die wegrennen als de vrouw het (ongewenste) kind wil houden).
Alles komt voor, mensen zijn soms net complete idioten, maar de meeste vrouwen vinden abortus enorm zwaar en psychologisch zeer belastend. Maar goed, mannen zijn blijkbaar de aangewezen experts hiervoor want die weten dit uit ervaring (dit is sarcasme)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 14:32:35 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 14:32:09 #198
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204348715
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:25 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat het een keuze van de moeder, of ouders dient te kunnen zijn. Met het wegnemen van die keuze verplicht je mensen om de rest van hun leven verantwoordelijk te zijn voor het kind. Sommige mensen zijn niet in staat om die verantwoordelijkheid te dragen. En sommige kinderen zijn verwekt in weerzinwekkende omstandigheden. Waarom zou je dat dan in godsnaam mensen wel willen verplichten als dat enkel als gevolg heeft dat zowel ouder(s) als kind daar veel leed van ondervinden?

We hebben het hier niet over je plant tweemaal per week een scheut water geven.
  woensdag 6 april 2022 @ 14:32:12 #199
47047 Herkauwer
pi_204348717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Weet je wat? We laten mensen gewoon de KEUZE.

Schokkend, ik weet het, als jij geen abortus wil dan doe je het niet. Als je wel een abortus wil als vrouw dan kan ze die keuze maken.
Vrije keuze is wel een heel erg beladen onderwerp de afgelopen jaren. Stel je voor dat je jezelf kan zijn zonder dat iemand anders er iets van moet vinden :o
pi_204348728
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 14:02 schreef summer2bird het volgende:
Even een relevant voorbeeld van een vrouw die ik ken.
Mevrouw is 25 en heeft een licht verstandelijke beperking. Ze gaat naar de dagbesteding en woont samen met haar vriend die een baan heeft waardoor hij veel weg is. Mevrouw heeft al een kind gehad die is afgenomen en in een pleeggezin woont. Nu is ze zwanger van de tweede.
Abortus wil ze niet want "dat is fout".
Iedereen om haar heen weet eigenlijk al dat dit kind ook terecht komt in de pleegzorg.

Jammer dat er zo'n taboe ligt hier in Nederland op abortus. Dat zou in dit soort gevallen beter zijn ;(
In zulke gevallen zou wat mij betreft gewoon gedwongen anticonceptie moeten worden ingezet.
Het is te zot voor woorden dat bij 1 stel meerdere kinderen uit huis geplaatst moeten worden, terwijl een heleboel mensen in de directe omgeving (en dan vooral hulpverleners) dat allang zien aankomen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')