abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2022 @ 19:02:18 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204385019
Ik blijf me verbazen over de harteloosheid van de anti abortuskliek, die totaal voorbij wenst te gaan aan t recht van een kind om GEWENST te zijn en niet zomaar t leven in gedwongen/geschopt worden omdat leven tot elke prijs geleefd zou moeten worden.

En dan dat eeuwige : maar dan geef je t kind toch weg, er zijn zat mensen die het dolgraag willen hebben. Alsof dat het feit dat je ongewenst door je moeder op de wereld werd gezet goed maakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 10 april 2022 @ 02:32:38 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204389338
quote:
Texas Woman Charged With Murder for ‘Self-Induced Abortion’

Following passage of state’s restrictive SB8 bill, 26-year-old Starr County woman arrested for “intentionally and knowingly” causing “death of an individual”

A 26-year-old Texas woman was arrested and charged with murder Thursday after allegedly performing a “self-induced abortion.”

Lizelle Herrera remained in custody with a bond set at $500,000 after “intentionally and knowingly cause[d] the death of an individual by self-induced abortion,” the Starr County Sheriff’s Office said in a statement Friday.

Herrera’s arrest comes seven months after Texas’ SB8 (or the “Heartbeat Act”) went into effect, a law that bans abortions after six weeks, or before when many women would realize they’re pregnant. SB8 — the most restrictive anti-abortion bill in the U.S. and the basis of copycat laws sprouting up in states like Idaho — has faced legal challenges since it went into effect Sept. 1, 2021, but the Texas Supreme Court ultimately ruled in favor of the bill in March. The U.S. Supreme Court also declined to block the law, despite some dissent.

Additionally, SB8 allows for citizens to sue anyone who “aids or abets” in the procedure, a “bounty” of sorts aimed specifically at abortion providers.

The Sheriff’s Office did not provide details regarding the alleged abortion. However, Rockie Gonzalez of the La Frontera Fund — a Texas-based abortion assistance group, told Texas Public Radio, “What is alleged is that [Herrera] was in the hospital and had a miscarriage and divulged some information to hospital staff, who then reported her to the police.”

Gonzalez added, “This is a developing story and we don’t yet know all the details surrounding this tragic event, what we do know is that criminalizing pregnant people’s choices or pregnancy outcomes, which the state of Texas has done, takes away people’s autonomy over their own bodies, and leaves them with no safe options when they choose not to become a parent.”

A recent study by the University of Texas found that, between Aug. an Dec. 2021, approximately 1,400 Texas women traveled each month to neighboring states like Arkansas, Colorado and Louisiana for abortions.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204389343
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 02:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik word hier wel zo godsguacamolemisselijk van he :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204389431
quote:
13s.gif Op zondag 10 april 2022 02:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik word hier wel zo godsguacamolemisselijk van he :{
Abortus is zo een onderwerp waar ik respect kan hebben voor de christelijke visie erop.

Maar waar ik het tegelijkertijd echt 100% mee oneens ben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204389443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 19:02 schreef deedeetee het volgende:
Ik blijf me verbazen over de harteloosheid van de anti abortuskliek, die totaal voorbij wenst te gaan aan t recht van een kind om GEWENST te zijn en niet zomaar t leven in gedwongen/geschopt worden omdat leven tot elke prijs geleefd zou moeten worden.

En dan dat eeuwige : maar dan geef je t kind toch weg, er zijn zat mensen die het dolgraag willen hebben. Alsof dat het feit dat je ongewenst door je moeder op de wereld werd gezet goed maakt.
Jij beslist voor een ander of het gewenst is. Dat is wel een extreme vorm van collectivistisch denken hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204389510
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 06:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij beslist voor een ander of het gewenst is. Dat is wel een extreme vorm van collectivistisch denken hoor.
Inderdaad, als de moeder zijnde (want dat ben je ook voor/na een abortus), beslist zij en dat doet ze op basis van haar eigen overwegingen en niet op basis van de maatschappelijke druk, religieuze voorschriften of morele plicht.
pi_204389761
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 06:53 schreef FYazz het volgende:

[..]
Inderdaad, als de moeder zijnde (want dat ben je ook voor/na een abortus), beslist zij en dat doet ze op basis van haar eigen overwegingen en niet op basis van de maatschappelijke druk, religieuze voorschriften of morele plicht.
Ja vind ik ook.

Maar snap wel dat men loodrecht tegenover elkaar staat mbt dit onderwerp.
  zondag 10 april 2022 @ 10:58:02 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204391709
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 06:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wie beslist ? De anti abortuskliek ? Ik beslis iig helemaal niks. Ik ben juist groot voorstander van me er niet mee te bemoeien. Dat is in feite mijn punt. Het gaat anderen totaal niet aan of iemand besluit tot abortus of niet, dat is aan de betrokken vrouw zélf. En het maakt mij ook niks uit wat voor redenen ze heeft voor wat ze doet. Dat lijkt me soms te complex om zelfs maar te benoemen. Tis niet mijn pakkie an. PUNT

Het is me een raadsel waarom mensen zich met zoiets persoonlijks willen gaan bemoeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 10-04-2022 11:29:18 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204391744
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 10:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Wie beslist ? De anti abortuskliek ? Ik beslis iig helemaal niks. Ik ben juist groot voorstander van me er niet mee te bemoeien. Dat is in feite mijn punt. Het gaat anderen totaal niet aan of iemand besluit tot abortus of niet, dat is aan de betrokken vrouw zélf. En het maakt mij ook niks uit wat voor redenen ze heeft voor wat ze doet. Dat lijkt me soms te complex om zelf maar te benoemen. Tis niet mijn pakkie an. PUNT

Het is me een raadsel waarom mensen zich met zoiets persoonlijks willen gaan bemoeien.
Rechten ongeboren vrucht VS vrouw.
  zondag 10 april 2022 @ 11:58:40 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204392197
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2022 02:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

quote:
A University of Texas study reported around 1,400 Texans a month were travelling out-of-state for a termination after the implementation of SB8.

Mariah is also a mother of three, and lives in west Texas. She is a single parent, and works two jobs providing for her children. In October, Mariah's carefully calibrated, busy life threatened to be capsized when she discovered she was pregnant.

"I couldn't stop shaking and crying," she says. "I knew this new law had just passed, and I'm like - how far along am I? Am I going to be able to get an abortion? Where do I start? I have to do this. I have to do it tomorrow…"

Mariah borrowed cash from friends, and drove for over three hours to the nearest clinic in Austin. While she had an ultrasound, Mariah held her breath. Then she breathed a sigh of relief - not yet six weeks pregnant, she was able to access the drugs for a medical abortion.

Bron
En waarom we ons hierover druk moeten maken:

quote:
"It has been a 50 year campaign to overrule Roe v Wade and there certainly are enough members of the court now to do so," said Katherine Franke, director of the center for gender and sexuality law at Columbia University.
Stukje bij beetje worden verworven rechten ingetrokken. Dit is niet een beetje tijdgeest en toevallig hoe de kwartjes rollen, dit is geen reactie op progressieve bewegingen van de afgelopen jaren zoals vaak beweerd wordt ("We moeten ons verdedigen tegen...") maar dit is een consistente beweging.

Het aantal burgers dat hierdoor geraakt kan worden is onvolstelbaar hoog:

quote:
In all, nearly half of US women of reproductive age (18-49) - some 36 million - could lose abortion access, according to research from Planned Parenthood, a healthcare organisation which provides abortions.
En dat zijn alleen de vrouwen die genoemd worden. Daar komen bij de vaders, de kinderen, de organisaties om alle ellende die eruit voortkomt in goede banen te leiden, kortom de hele maatschappij.
pi_204392843
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 11:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
En waarom we ons hierover druk moeten maken:
[..]
Stukje bij beetje worden verworven rechten ingetrokken. Dit is niet een beetje tijdgeest en toevallig hoe de kwartjes rollen, dit is geen reactie op progressieve bewegingen van de afgelopen jaren zoals vaak beweerd wordt ("We moeten ons verdedigen tegen...") maar dit is een consistente beweging.

Het aantal burgers dat hierdoor geraakt kan worden is onvolstelbaar hoog:
[..]
En dat zijn alleen de vrouwen die genoemd worden. Daar komen bij de vaders, de kinderen, de organisaties om alle ellende die eruit voortkomt in goede banen te leiden, kortom de hele maatschappij.
Wat je meer en meer ziet in de VS is dat conservatievelingen en dus de Republikeinse partij, democratie maar vervelend vinden en liever een autoritair systeem daarvoor in de plaats zien. Het liefst natuurlijk wel een systeem waarin de Republikeinen, als minderheid, de baas kunnen spelen.

Dit is daar allemaal een uitvloeisel van.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204394180
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 07:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja vind ik ook.

Maar snap wel dat men loodrecht tegenover elkaar staat mbt dit onderwerp.
In de discussie wel, qua de ander iets willen opleggen allerminst.
Er is niet een voorstander van het recht op abortus, die vrouwen die tegen abortus zijn daartoe wil verplichten.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204394418
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 15:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]
In de discussie wel, qua de ander iets willen opleggen allerminst.
Er is niet een voorstander van het recht op abortus, die vrouwen die tegen abortus zijn daartoe wil verplichten.
Ja een stukje liberalisme VS collectivisme waar de staat weet wat goed voor je is oid.

Maar we hebben het over de rechten van ongeboren vrucht en niet zozeer die van jezelf.

Die kan niet voor zichzelf spreken.
pi_204395251
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 15:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja een stukje liberalisme VS collectivisme waar de staat weet wat goed voor je is oid.

Maar we hebben het over de rechten van ongeboren vrucht en niet zozeer die van jezelf.

Die kan niet voor zichzelf spreken.
Dat verandert niets aan het feit dat tegenstanders van abortus vrouwen het recht op abortus willen ontzeggen, terwijl voorstanders van het recht op abortus tegenstanders van abortus helemaal niets willen opleggen.

De meeste voorstanders van het recht op abortus zijn over het algemeen niet voor een late abortus (alhoewel bepaalde omstandigheden mbt onnodig lijden dat soms anders maken).
De vraag beantwoorden binnen welke periode abortus mogelijk moet blijven is een hele lastige, tenminste zolang je niet van mening bent dat een bevruchte eicel meteen een mens met een ziel is, dat laatste is natuurlijk een puur religieus uitgangspunt en vanuit die mening is dat stuk van de discussie uiterst eenvoudig.
Als het je gaat om een bepaalde mate van bewustzijn is de vraag ineens wel heel complex.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204398384
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar de hamvraag, nog maar een keer: ga jij daar aan meebetalen?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  maandag 11 april 2022 @ 15:27:36 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204404578
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2022 07:52 schreef Tanatos het volgende:

Ik neem aan dat je snap dat met jouw kort door de bocht definitie van bewustzijn,
(Bewustzijn is het geestesvermogen dat het individu in staat stelt de buitenwereld waar te nemen en te verwerken,[1] oftewel een beleving of besef te hebben van het eigen ik, ingebed in zijn omgeving.)
vrijwel elk dier bewustzijn heeft.
'Vrijwel elk dier'? En dan noem je de definitie die ik geef 'kort door de bocht'? :')

Maar ik denk inderdaad dat veel dieren een rudimentair bewustzijn hebben, ja. Vind je dat vreemd?

quote:
Ik neem aan dat je weet dat daar vaak anders tegenaan wordt gekeken.
En?

quote:
Om bewustzijn bij een feutus vast te stellen moet je natuurlijk wel degelijk iets kunnen meten of waarnemen om dat te bewijzen.
Dat zou je kunnen doen door reacties te meten of te kijken naar de ontwikkeling van de hersenen.
Reacties meten gaat niet veel helpen, want wij zijn instinctsdieren. Ontwikkeling van hersenen en zenuwstelsel is natuurlijk wel een aardige graadmeter.

quote:
Waarbij het nog helemaal niet duidelijk is waar in de hersenen dat bewustzijn danwel gezeteld is.
Waarom zou bewustzijn in een specifiek deel van de hersenen gezeteld zijn?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 13 april 2022 @ 15:54:25 #117
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_204424905
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 17:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat is er links aan Fauci, eigenlijk, hij is helemaal niet links en heeft zich nooit zelfs maar als Democraat geregistreerd? Of loop je gewoon weer iedereen waar je het niet mee eens bent in een hokje te duwen? En dan in dit topic het er met de haren bijslepen.

Wat een treurig gedoe weer.
Fauci is helemaal niet links, Nancy Pelosi is dat niet, Joe Biden is dat niet en Kamala Harris ook niet, om nog maar wat voorbeelden te noemen. Het zijn enge autoritaire machtsgeile zakkenvullers die tientallen jaren in overheidsdienst bergen geld binnenharken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')