abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2022 @ 11:14:29 #76
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204346958
Figuren die abortus maar gewoon vinden. Even een wippie maken in de parenclub, daarna afspraakje bij de abortuskliniek om met de stofzuiger je ongeboren kind te laten opzuigen, en s' avonds oma als een zieke hond laten inslapen omdat ze haar beste tijd wel heeft gehad zeker :')
Please consider the environment before printing this post
  woensdag 6 april 2022 @ 11:26:22 #77
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_204347072
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Figuren die abortus maar gewoon vinden. Even een wippie maken in de parenclub, daarna afspraakje bij de abortuskliniek om met de stofzuiger je ongeboren kind te laten opzuigen, en s' avonds oma als een zieke hond laten inslapen omdat ze haar beste tijd wel heeft gehad zeker :')
Persoonlijk vind ik abortus geen klein iets. Vind ik preventie en andersoortige hulp essentieel.
Voor mezelf heb ik tot een paar jaar geleden gezegd dat abortus voor mij enkel een mogelijkheid was bij verkrachting of ernstige afwijking van de vrucht. Nu ik over de 40 ben denk ik er wat ruimer over.
Maar ik,woon dan ook ergens waar preventie goed toegankelijk is. Waar anticonceptie betaalbaar en beschikbaar is. Waar in die parenclub overal en nergens schaaltjes met condooms staan en dat de ongeschreven regel is.

En als oma zou willen zou ze hier mogen komen wonen en hoop ik dat ze zeker 150 wordt. Maar wil ik ook dat haar leven van haar is, zij daarover mag beslissen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-04-2022 13:43:21 (nee) ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:28:25 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204347086
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als het een normale partij was zou je gelijk kunnen hebben, maar FvD is vooral de grote Thierry-show, en die heeft het niet zo op met zelfstandigheid van vrouwen en hun mening serieus nemen.
Kopt, maar het is niet dat hij een grote beweging in de samenleving representeert met zijn mening over abortus.
pi_204347163
quote:
:') |:( |:( :(

https://www.iflscience.co(...)conservative-states/

De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:44:39 #80
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_204347215
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 06:45 schreef tong80 het volgende:
Een wet die bijvoorbeeld Texas in oktober aannam, verbiedt ook abortussen na incest en verkrachting.
Incest is dan ook een Bijbelse gewoonte. Genesis 19:32
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:47:48 #81
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204347242
Please consider the environment before printing this post
pi_204347257
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:18 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Dit dus,
Anti abortus wetgeving is doorgaans ook het resultaat van onzekere alpha mannetjes die op deze manier hun macht over vrouwen denken te kunnen uitoefenen.

De serie Handmaid's tale is waarschijnlijk ook de natte droom van dat soort types :r
Ook genoeg vrouwen die anti-abortus zijn en voorop lopen in de strijd, ik denk zelfs zo'n beetje even veel. Het is niet een mannen-ding... het is een religie-ding (christendom met name in het Westen). Ook hier in Nederland gaat anti-abortus eigenlijk altijd gepaard met het christendom... in de politiek strijden dan ook alleen SGP en CU tegen abortus.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204347269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 06:46 schreef laforest het volgende:
Reis je naar een andere staat. :z
Ook daar bedenkt men maatregelen tegen:

https://news.stlpublicrad(...)ortions-out-of-state
pi_204347310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ook genoeg vrouwen die anti-abortus zijn en voorop lopen in de strijd, ik denk zelfs zo'n beetje even veel. Het is niet een mannen-ding... het is een religie-ding (christendom met name in het Westen).
Dat er ook veel vrouwen pro-life zijn past niet in het frame.
We lezen in onze (toch wel progressieve) media ook zelden over gigantische marsen in de VS van March for Life. Het is in Nederland vrij eenzijdige informatievoorziening.
pi_204347323
quote:
Jij trolt ook overal he. En mensen maar happpen.
pi_204347339
Iets waar je ook niet zoveel over hoort maar wel belangrijk is: zogenoemde "trigger laws" die klaar staan om direct geldig te worden in 21 staten zodra Roe vs Wade wordt overruled.

https://www.npr.org/2021/(...)rned?t=1649239042045
  woensdag 6 april 2022 @ 12:02:51 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204347365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:06 schreef Lyrebird het volgende:
...

Ik ben wel eens op een ward geweest waar ze te vroeg geboren kinderen in leven probeerden te houden. Ik ben nog nooit zo gestressed geweest. Je ziet ze er vechten voor hun leven. Dit is niet zo gemakkelijk als rechten van een vrouw.

...
Te vroeg geboren kinderen is iets heel anders dan een vrucht of een onvolgroeide foetus...

Daarnaast moet je anders eens op bezoek gaan bij een instelling voor kinderen met ernstige afwijkingen. Daar zie je ook kinderen vechten voor hun leven, het ziekenhuis in en uit en een hoop gevallen waarbij je je afvraagt of de kwaliteit van leven niet heel ver achter de horizon is verdwenen ondanks alle goede zorgen van het personeel en ouders.

Een hoop meer van dit soort schrijnende gevallen zullen door deze wetgeving ter wereld komen doordat abortus op medische gronden voor de vrucht ook verboden is.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:06:02 #88
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204347381
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
We lezen in onze (toch wel progressieve) media ook zelden over gigantische marsen in de VS van March for Life. Het is in Nederland vrij eenzijdige informatievoorziening.
Ik denk dat de media daar de hysterische toestanden als de "March for Life" alleen maar een dienst mee bewijst want de beelden zijn een levende antireclame voor die denkwijze.
pi_204347414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat de media daar de hysterische toestanden als de "March for Life" alleen maar een dienst mee bewijst want de beelden zijn een levende antireclame voor die denkwijze.
Sommige mensen vinden het idd fijn als de media een echoput zijn, anderen hebben liever een wat breder perspectief.
pi_204347434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ook genoeg vrouwen die anti-abortus zijn en voorop lopen in de strijd, ik denk zelfs zo'n beetje even veel. Het is niet een mannen-ding... het is een religie-ding (christendom met name in het Westen). Ook hier in Nederland gaat anti-abortus eigenlijk altijd gepaard met het christendom... in de politiek strijden dan ook alleen SGP en CU tegen abortus.
Tja als ze daar zelf voor kiezen is dat prima, ik heb alleen problemen ermee als ze hun religieuze overtuiging op willen leggen aan mensen die daar niet van gediend zijn via wetgeving.

Ik heb ook een vriendin die geen kinderen wil maar uit principiële bezwaren nooit abortus zou laten plegen als ze ongewenst zwanger zou raken. Maar ze respecteert mijn keuze om dat wel te doen mocht het onverhoopt gebeuren.
Net als dat ik haar keuze daarin respecteer om het niet te doen.

SGP heb ik overigens geen goed woord voor over. Maar CU doet tenminste nog zijn best om ongewenste zwangerschap voor te zijn met betere voorlichting.
pi_204347445
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Sommige mensen vinden het idd fijn als de media een echoput zijn, anderen hebben liever een wat breder perspectief.
Welk perspectief?
pi_204347450
quote:

[..]
Ik zou zeggen... abortus is een religie-ding maar religie is van origine een mannen-ding. Dus op een diepere laag heeft ze wel een punt ;)

De benaming pro-life en March for Life zijn lachwekkend aangezien diezelfde mensen vaak geen fuck geven om het kind zodra het geboren is. Ze willen niets doen om het leven van die kinderen ook daadwerkelijk te ondersteunen. Het is puur een kuisheids-ding verpakt in religieus moraal en dogma. Ongewenste zwangerschappen verlaag je door seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen maar daar willen de conservatieven niet aan omdat het ze ten diepste niet werkelijk gaat om abortussen voorkomen maar om seksuele losbandigheid te beperken. In werkelijkheid vindt die seksuele losbandigheid nog steeds plaats maar dan stiekem en zorgen die conservatieve maatregelen juist voor méér behoefte aan abortus (zie kaartje van Tanatos).
pi_204347458
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:47 schreef damsco het volgende:

[..]
En je punt is?
Dergelijke conservatieve religieuze onzin gaat hand in hand.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_204347496
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik zou zeggen... abortus is een religie-ding maar religie is van origine een mannen-ding. Dus op een diepere laag heeft ze wel een punt ;)

De benaming pro-life en March for Life zijn lachwekkend aangezien diezelfde mensen vaak geen fuck geven om het kind zodra het geboren is. Ze willen niets doen om het leven van die kinderen ook daadwerkelijk te ondersteunen. Het is puur een kuisheids-ding verpakt in religieus moraal en dogma. Ongewenste zwangerschappen verlaag je door seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen maar daar willen de conservatieven niet aan omdat het ze ten diepste niet werkelijk gaat om abortussen voorkomen maar om seksuele losbandigheid te beperken. In werkelijkheid vindt die seksuele losbandigheid nog steeds plaats maar dan stiekem en zorgen die conservatieve maatregelen juist voor méér behoefte aan abortus (zie kaartje van Tanatos).
Zware generalisering. 🥱
Ik zie juist in kleine Amerikaanse gemeenschappen een ontzettende saamhorigheid en medeleven ook voor kinderen.
Het is in de VS een zeer brede beweging door alle lagen van de bevolking die honderduizenden op de been brengt voor een mars.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2022 12:21:32 ]
pi_204347499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:12 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Tja als ze daar zelf voor kiezen is dat prima, ik heb alleen problemen ermee als ze hun religieuze overtuiging op willen leggen aan mensen die daar niet van gediend zijn via wetgeving.

Ik heb ook een vriendin die geen kinderen wil maar uit principiële bezwaren nooit abortus zou laten plegen als ze ongewenst zwanger zou raken. Maar ze respecteert mijn keuze om dat wel te doen mocht het onverhoopt gebeuren.
Net als dat ik haar keuze daarin respecteer om het niet te doen.

SGP heb ik overigens geen goed woord voor over. Maar CU doet tenminste nog zijn best om ongewenste zwangerschap voor te zijn met betere voorlichting.
Abortus moet een vrije keuze zijn, en er moet begeleiding beschikbaar zijn voor zowel vrouwen die wel voor abortus kiezen als voor de vrouwen die niet voor abortus kiezen. Beide besluiten kunnen een flinke emotionele impact hebben en spijt beide kanten op kan naderhand ontstaan.

Ongewenste zwangerschappen en abortussen verlaag je met voorlichting en voorbehoedsmiddelen. De ongewenste zwangerschappen die dan nog overblijven, en ja die zullen er altijd zijn wat je ook doet, daar moet vrije keuze voor zijn en begeleiding voor desbetreffende vrouwen als daar behoefte aan is.
pi_204347521
quote:

[..]
Dat klopt wellicht enigszins, maar in het verleden waren het natuurlijk eerst en vooral de mannen die dat beslisten en dat is gewoon absurd.
Een vrouw hoort te kunnen beschikken over haar eigen baarmoeder, en niet eoa bemoeizuchtige religieus gedreven man (of vrouw).

Het staat die vrouwen die anti abortus zijn natuurlijk volledig vrij om daarnaar te handelen, zonder dat aan andere vrouwen te willen opleggen.
Die houding alsof hun wat wordt opgelegd is nogal typerend.

Het is een van de walgelijke eigenschappen van sommig religieus volk om hun sprookjesboek onzin ethiek aan anderen te willen opleggen, niet andersom.
De voorstanders (van het recht op) dwingen de tegenstanders van bv abortus & euthanasie daar in geen enkel opzicht toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 06-04-2022 13:06:31 ]
  woensdag 6 april 2022 @ 12:30:07 #97
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204347576
quote:
Precies, dan kun je maar beter zorgen dat moeders hoe dan ook hun zwangerschap uit moeten zitten. Kinderen die opgroeien in een omgeving zonder liefde, met maar weinig financiële middelen en met het gevoel niet helemaal gewenst te zijn is voor zowel moeder als kind natuurlijk enorm gunstig!

Je moet wel een hele zieke sadist zijn om dergelijke praktijken aan te moedigen. Het lot van kinderen interesseert je niet, maar zolang de moeder maar gewoon aan haar natuurlijke plicht voldoet als broedmachine vind jij verder alles prima.

:r :r
pi_204347607
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zware generalisering. 🥱
Ik zie juist in kleine Amerikaanse gemeenschappen een ontzettende saamhorigheid en medeleven ook voor kinderen.
Welke financiële en praktische steun krijgen ouders dan die niet voor abortus kiezen? Of worden baby's massaal geadopteerd van dit soort ouders door conservatieve christenen?
pi_204347633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Welke financiële en praktische steun krijgen ouders dan die niet voor abortus kiezen? Of worden baby's massaal geadopteerd van dit soort ouders door conservatieve christenen?
Kerken steunen hun leden financieel als ze dat kunnen en dat nodig is. Dat zien we in bijvoorbeeld Rijssen en andere Nederlandse plaatsen met grote christelijke gezinnen ook. De Amerikaanse samenleving bestaat voor een groot deel uit liefdadigheid. Veel meer dan Nederland aangezien wij hier wel goede sociale voorzieningen vanuit de overheid hebben.
pi_204347644
Goed bezig, moet eens ophouden dat promoten van dit zieke gedrag
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')