Persoonlijk vind ik abortus geen klein iets. Vind ik preventie en andersoortige hulp essentieel.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Figuren die abortus maar gewoon vinden. Even een wippie maken in de parenclub, daarna afspraakje bij de abortuskliniek om met de stofzuiger je ongeboren kind te laten opzuigen, en s' avonds oma als een zieke hond laten inslapen omdat ze haar beste tijd wel heeft gehad zeker
Kopt, maar het is niet dat hij een grote beweging in de samenleving representeert met zijn mening over abortus.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het een normale partij was zou je gelijk kunnen hebben, maar FvD is vooral de grote Thierry-show, en die heeft het niet zo op met zelfstandigheid van vrouwen en hun mening serieus nemen.
quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Figuren die abortus maar gewoon vinden. Even een wippie maken in de parenclub, daarna afspraakje bij de abortuskliniek om met de stofzuiger je ongeboren kind te laten opzuigen, en s' avonds oma als een zieke hond laten inslapen omdat ze haar beste tijd wel heeft gehad zeker
Incest is dan ook een Bijbelse gewoonte. Genesis 19:32quote:Op woensdag 6 april 2022 06:45 schreef tong80 het volgende:
Een wet die bijvoorbeeld Texas in oktober aannam, verbiedt ook abortussen na incest en verkrachting.
En je punt is?quote:Op woensdag 6 april 2022 11:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.iflscience.co(...)conservative-states/
[ afbeelding ]
Ook genoeg vrouwen die anti-abortus zijn en voorop lopen in de strijd, ik denk zelfs zo'n beetje even veel. Het is niet een mannen-ding... het is een religie-ding (christendom met name in het Westen). Ook hier in Nederland gaat anti-abortus eigenlijk altijd gepaard met het christendom... in de politiek strijden dan ook alleen SGP en CU tegen abortus.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:18 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit dus,
Anti abortus wetgeving is doorgaans ook het resultaat van onzekere alpha mannetjes die op deze manier hun macht over vrouwen denken te kunnen uitoefenen.
De serie Handmaid's tale is waarschijnlijk ook de natte droom van dat soort types
Dat er ook veel vrouwen pro-life zijn past niet in het frame.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ook genoeg vrouwen die anti-abortus zijn en voorop lopen in de strijd, ik denk zelfs zo'n beetje even veel. Het is niet een mannen-ding... het is een religie-ding (christendom met name in het Westen).
Jij trolt ook overal he. En mensen maar happpen.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Te vroeg geboren kinderen is iets heel anders dan een vrucht of een onvolgroeide foetus...quote:Op woensdag 6 april 2022 10:06 schreef Lyrebird het volgende:
...
Ik ben wel eens op een ward geweest waar ze te vroeg geboren kinderen in leven probeerden te houden. Ik ben nog nooit zo gestressed geweest. Je ziet ze er vechten voor hun leven. Dit is niet zo gemakkelijk als rechten van een vrouw.
...
Ik denk dat de media daar de hysterische toestanden als de "March for Life" alleen maar een dienst mee bewijst want de beelden zijn een levende antireclame voor die denkwijze.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dat er ook veel vrouwen pro-life zijn past niet in het frame.
We lezen in onze (toch wel progressieve) media ook zelden over gigantische marsen in de VS van March for Life. Het is in Nederland vrij eenzijdige informatievoorziening.
Sommige mensen vinden het idd fijn als de media een echoput zijn, anderen hebben liever een wat breder perspectief.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat de media daar de hysterische toestanden als de "March for Life" alleen maar een dienst mee bewijst want de beelden zijn een levende antireclame voor die denkwijze.
Tja als ze daar zelf voor kiezen is dat prima, ik heb alleen problemen ermee als ze hun religieuze overtuiging op willen leggen aan mensen die daar niet van gediend zijn via wetgeving.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ook genoeg vrouwen die anti-abortus zijn en voorop lopen in de strijd, ik denk zelfs zo'n beetje even veel. Het is niet een mannen-ding... het is een religie-ding (christendom met name in het Westen). Ook hier in Nederland gaat anti-abortus eigenlijk altijd gepaard met het christendom... in de politiek strijden dan ook alleen SGP en CU tegen abortus.
Welk perspectief?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden het idd fijn als de media een echoput zijn, anderen hebben liever een wat breder perspectief.
Ik zou zeggen... abortus is een religie-ding maar religie is van origine een mannen-ding. Dus op een diepere laag heeft ze wel een puntquote:Op woensdag 6 april 2022 11:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
We lezen in onze (toch wel progressieve) media ook zelden over gigantische marsen in de VS van March for Life. Het is in Nederland vrij eenzijdige informatievoorziening.
Dergelijke conservatieve religieuze onzin gaat hand in hand.quote:
Zware generalisering. 🥱quote:Op woensdag 6 april 2022 12:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik zou zeggen... abortus is een religie-ding maar religie is van origine een mannen-ding. Dus op een diepere laag heeft ze wel een punt![]()
De benaming pro-life en March for Life zijn lachwekkend aangezien diezelfde mensen vaak geen fuck geven om het kind zodra het geboren is. Ze willen niets doen om het leven van die kinderen ook daadwerkelijk te ondersteunen. Het is puur een kuisheids-ding verpakt in religieus moraal en dogma. Ongewenste zwangerschappen verlaag je door seksuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen maar daar willen de conservatieven niet aan omdat het ze ten diepste niet werkelijk gaat om abortussen voorkomen maar om seksuele losbandigheid te beperken. In werkelijkheid vindt die seksuele losbandigheid nog steeds plaats maar dan stiekem en zorgen die conservatieve maatregelen juist voor méér behoefte aan abortus (zie kaartje van Tanatos).
Abortus moet een vrije keuze zijn, en er moet begeleiding beschikbaar zijn voor zowel vrouwen die wel voor abortus kiezen als voor de vrouwen die niet voor abortus kiezen. Beide besluiten kunnen een flinke emotionele impact hebben en spijt beide kanten op kan naderhand ontstaan.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:12 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Tja als ze daar zelf voor kiezen is dat prima, ik heb alleen problemen ermee als ze hun religieuze overtuiging op willen leggen aan mensen die daar niet van gediend zijn via wetgeving.
Ik heb ook een vriendin die geen kinderen wil maar uit principiële bezwaren nooit abortus zou laten plegen als ze ongewenst zwanger zou raken. Maar ze respecteert mijn keuze om dat wel te doen mocht het onverhoopt gebeuren.
Net als dat ik haar keuze daarin respecteer om het niet te doen.
SGP heb ik overigens geen goed woord voor over. Maar CU doet tenminste nog zijn best om ongewenste zwangerschap voor te zijn met betere voorlichting.
Dat klopt wellicht enigszins, maar in het verleden waren het natuurlijk eerst en vooral de mannen die dat beslisten en dat is gewoon absurd.quote:Op woensdag 6 april 2022 11:56 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Precies, dan kun je maar beter zorgen dat moeders hoe dan ook hun zwangerschap uit moeten zitten. Kinderen die opgroeien in een omgeving zonder liefde, met maar weinig financiële middelen en met het gevoel niet helemaal gewenst te zijn is voor zowel moeder als kind natuurlijk enorm gunstig!quote:Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef damsco het volgende:
Welke financiële en praktische steun krijgen ouders dan die niet voor abortus kiezen? Of worden baby's massaal geadopteerd van dit soort ouders door conservatieve christenen?quote:Op woensdag 6 april 2022 12:20 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zware generalisering. 🥱
Ik zie juist in kleine Amerikaanse gemeenschappen een ontzettende saamhorigheid en medeleven ook voor kinderen.
Kerken steunen hun leden financieel als ze dat kunnen en dat nodig is. Dat zien we in bijvoorbeeld Rijssen en andere Nederlandse plaatsen met grote christelijke gezinnen ook. De Amerikaanse samenleving bestaat voor een groot deel uit liefdadigheid. Veel meer dan Nederland aangezien wij hier wel goede sociale voorzieningen vanuit de overheid hebben.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Welke financiële en praktische steun krijgen ouders dan die niet voor abortus kiezen? Of worden baby's massaal geadopteerd van dit soort ouders door conservatieve christenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |