Ik ben het ermee eens, maar dat is niet de discussie. Want we gaan wel voetballen in Qatar, ondanks de aandacht voor dit probleem en de aandacht voor het aantal doden bij de bouw van de stadions.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:43 schreef HSG het volgende:
[..]
Als men het echt serieus nam gingen ze niet in Qatar voetballen.
Dat klopt. Je moet Amerika ook eigenlijk niet als 1 land zien.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk vooral op de verschillen tussen wat meer democratische/progressieve staten/steden versus republikeinse/conservatieve regio's. De culture verschillen zijn enorm in hetzelfde land met onder andere dit verschil in tienerzwangerschappen etc tot gevolg.
Ook het hebben van een miskraam is in sommige staten al strafbaar...quote:Op woensdag 6 april 2022 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ergste wat kan gebeuren is een miskraam neem ik aan? Nou ze gaan voor abortus, dus...
Nee, maar de FvD durft er niet eens open en eerlijk over te zijn. Dus waarschijnlijk snappen ze ook wel dat buiten de SGP/CU bijna niemand zit te wachten op gedoe over abortus.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het inperken van het recht op abortus gaat dan ook niet werkelijk over het ongeboren kind, maar over de macht die men daarmee over vrouwen heeft.
Ze geven geen bal om die kinderen, het gaat erom dat ze de vrouwen in een afhankelijke positie kunnen houden.
En daar is FvD niet vies van.
Juist wel als abortus lastig gemaakt wordt.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Wtf wat? Abortus doe je niet als je hoogzwanger bent.
Als het een normale partij was zou je gelijk kunnen hebben, maar FvD is vooral de grote Thierry-show, en die heeft het niet zo op met zelfstandigheid van vrouwen en hun mening serieus nemen.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar de FvD durft er niet eens open en eerlijk over te zijn. Dus waarschijnlijk snappen ze ook wel dat buiten de SGP/CU bijna niemand zit te wachten op gedoe over abortus.
Sowieso is de VS natuurlijk een groot divers land. Daarbij zou je Nederland als New York kunnen beschouwen en Oklahoma als Polen.
Misschien omdat je het probleem simplificeert? Als je ook rekening zou willen houden met de rechten van een ongeboren kind (er is weinig anders in ons leven dat om zo veel bescherming en liefde vraagt als een ongeboren kind), zou je dan niet tot de conclusie komen dat abortus niet noodzakelijkerwijs de juiste oplossing is? Het aantal abortussen is echt gigantisch.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:53 schreef Arth_NL het volgende:
Blijf het toch idioot vinden dat een land dat zichzelf prijst om zijn vrijheid en waarvan de bevolking over het algemeen voor zo min mogelijk overheidsbemoeienis is, regels moet opleggen over wat een vrouw met haar eigen lichaam doet.
Het aantal afbrekingen van zwangerschappen verhoogd niet echt bij legale abortus.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien omdat je het probleem simplificeert? Als je ook rekening zou willen houden met de rechten van een ongeboren kind (er is weinig anders in ons leven dat om zo veel bescherming en liefde vraagt als een ongeboren kind), zou je dan niet tot de conclusie komen dat abortus niet noodzakelijkerwijs de juiste oplossing is? Het aantal abortussen is echt gigantisch.
Ik ben wel eens op een ward geweest waar ze te vroeg geboren kinderen in leven probeerden te houden. Ik ben nog nooit zo gestressed geweest. Je ziet ze er vechten voor hun leven. Dit is niet zo gemakkelijk als rechten van een vrouw.
Van de andere kant ben ik pragmatisch: hoe vaak zie je ouders en families waarbij je je hart vasthoudt, omdat je direct kunt zien dat ze niet de mogelijkheden hebben om hun kinderen een toekomst te geven.
Maar dit moet echt anders. Net zoals je drugsmisbruik, alcoholmisbruik en computerspelletjesmisbruik vooral niet over moet laten aan experimenterende tieners en twintigers, moeten jonge mensen kunnen experimenteren in een liefdevolle omgeving, met verstandige mensen om hun heen, die af en toe een duwtje in de juiste richting geven.
Het aantal kinderen in de VS dat geboren wordt zonder vader is schrikbarend. De overheid is geen vader. Met abortus los je deze problemen niet op. Dit moet anders. Roe vs. Wade was een uitspraak die praktisch was, maar die niet gebaseerd was op de Amerikaanse grondwet. Dit is iets waar kiezers zicht druk over zullen moeten gaan maken. Als die er samen uitkomen dat abortus prima is, dan doen we dat. Als ze - net als in Texas of Oklahoma - anders tegenaan kijken, dan moet het op een andere manier.
Dat land staat ook bekend om z'n individualisme.. Mits het uitkomt dan. Je hebt je in dit geval niet te bemoeien met een ander is de gedachte dan.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:06 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Misschien omdat je het probleem simplificeert? Als je ook rekening zou willen houden met de rechten van een ongeboren kind (er is weinig anders in ons leven dat om zo veel bescherming en liefde vraagt als een ongeboren kind), zou je dan niet tot de conclusie komen dat abortus niet noodzakelijkerwijs de juiste oplossing is? Het aantal abortussen is echt gigantisch.
Ik ben wel eens op een ward geweest waar ze te vroeg geboren kinderen in leven probeerden te houden. Ik ben nog nooit zo gestressed geweest. Je ziet ze er vechten voor hun leven. Dit is niet zo gemakkelijk als rechten van een vrouw.
Van de andere kant ben ik pragmatisch: hoe vaak zie je ouders en families waarbij je je hart vasthoudt, omdat je direct kunt zien dat ze niet de mogelijkheden hebben om hun kinderen een toekomst te geven.
Maar dit moet echt anders. Net zoals je drugsmisbruik, alcoholmisbruik en computerspelletjesmisbruik vooral niet over moet laten aan experimenterende tieners en twintigers, moeten jonge mensen kunnen experimenteren in een liefdevolle omgeving, met verstandige mensen om hun heen, die af en toe een duwtje in de juiste richting geven.
Het aantal kinderen in de VS dat geboren wordt zonder vader is schrikbarend. De overheid is geen vader. Met abortus los je deze problemen niet op. Dit moet anders. Roe vs. Wade was een uitspraak die praktisch was, maar die niet gebaseerd was op de Amerikaanse grondwet. Dit is iets waar kiezers zicht druk over zullen moeten gaan maken. Als die er samen uitkomen dat abortus prima is, dan doen we dat. Als ze - net als in Texas of Oklahoma - anders tegenaan kijken, dan moet het op een andere manier.
Dit dus,quote:
Het Nederlandse model is erg effectief, maar dat kun je niet zo maar naar de VS exporteren. Zo zijn Nederlanders geen Amerikanen en andersom.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het aantal afbrekingen van zwangerschappen verhoogd niet echt bij legale abortus.
Sterker nog, juist door abortus in combi met goede voorlichting en anticonceptie beschikbaar te stellen gebeurt het minder.
Als een vrouw bij een abortus kliniek komt en niet weet wat te doen, wanhopig is, wijzen ze je graag door naar andere alternatieven. De lijntjes daartussen zijn kort.
Op plekken waar abortus legaal en veilig is gaat dat hand in hand met seksuele voorlichting, makkelijk te verkrijgen anticonceptie en vangnetten als het toch mis gaat (map, abortuspil).
Het aantal afbrekingen van zwangerschappen verlaagt. De hoeveelheid late abortussen verlaagt. En dat is een fikse verschuiving. Is echt significant.
Voor zowel vrouw als die vrucht is legale abortus beter. Het gebeurd vroeger en minder vaak erdoor.
Ja, kan ik me in vinden. Ik weet niet of het gaat om individualisme. Ik zie het meer als 'er geen fuck om geven'. Aan de ene kant van de VS zie je hele hechte communities. Zo hadden wij een student die omkwam bij een autoongeluk en daar heeft de school een hele dag aan besteed om dat te verwerken. Van de andere kant zie je overal een wild west mentaliteit waarbij je - als je niet sterk in je schoenen staat - omver wordt geblazen.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat land staat ook bekend om z'n individualisme.. Mits het uitkomt dan. Je hebt je in dit geval niet te bemoeien met een ander is de gedachte dan.
Je hebt daar hele industrieën met ebt cards, wic producten, section 8 housing, etc. Het aantal single moeders is schrikbarend hoog, zoals je zelf aangeeft heeft een deel met voorlichting en educatie te maken, maar itt wat velen denken wordt je niet zomaar aan je lot over gelaten in de vs. Afhankelijk van de staat waarin je resideert natuurlijk, maar in veel gevallen scheelt het niet eens met hoe wij single moeders behandelen.
En dat laatste, sorry hoor, is ook een mentaliteitsprobleem. Je bent een extreem egoïstische trut als je een kind op de wereld zet waarvan je weet dat je het niet kan onderhouden zonder hulp van vadertje staat en waarvan je ook weet dat er nooit een vader(rol) in zal voorkomen. Allemaal omdat je zo graag een kleine wil?
Kinderen die zonder vader opgroeien hebben doorgaans een grotere kans in de criminaliteit en andere narigheid verzeild te raken.
Het aantal abortussen in de VS is twee keer zo hoog als in Nederland. Is dat een oplossing? Moeten we daar blij mee zijn? Moeten Amerikanen daar blij mee zijn? Wat zegt dat over hun samenleving?quote:Op woensdag 6 april 2022 10:36 schreef Momo het volgende:
Toch wel eng dat een Westers land als de VS zo weer een stap terug zet in de ontwikkeling door dit soort zaken.
In Florida is er idd wetgeving om kinderen tot zeven jaar niet bloot te stellen aan LGBT voorlichting. Ik ben ondertussen stokoud, maar in mijn tijd gebeurde dat in groep 8, en ik heb het zelf als enorm stressfull ervaren, omdat er een verwachting werd geschapen mbt meisjes en hoe je daarmee om moet gaan, terwijl ik nog met Lego aan het spelen was.quote:Ook met het verbod met praten over LGBT op scholen wat volgens mij speelt in een aantal staten.
WTF, die absurditeit kende ik nog niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook het hebben van een miskraam is in sommige staten al strafbaar...
De Heartbeat Bill in Georgia criminaliseert een miskraam zelfs.
https://www.businessinsid(...)rgia-abortion-2019-5
Abortus lijkt mij als vrouw zeker geen fijn iets, zou niet voor niks zijn dat die abortussen zijn uitgevoerd. Had je dan liever gehad dat er meer kinderen waren geboren van tienermoeders, gezinnen met drugsproblemen? Schijnbaar spelen er meer zaken en zijn er meer vrouwen kwetsbaar in de VS of is de cultuur/beschikbaarheid op anticonceptiepil anders.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het aantal abortussen in de VS is twee keer zo hoog als in Nederland. Is dat een oplossing? Moeten we daar blij mee zijn? Moeten Amerikanen daar blij mee zijn? Wat zegt dat over hun samenleving?
[..]
In Florida is er idd wetgeving om kinderen tot zeven jaar niet bloot te stellen aan LGBT voorlichting. Ik ben ondertussen stokoud, maar in mijn tijd gebeurde dat in groep 8, en ik heb het zelf als enorm stressfull ervaren, omdat er een verwachting werd geschapen mbt meisjes en hoe je daarmee om moet gaan, terwijl ik nog met Lego aan het spelen was.
Voorzover je een moreel probleem ooit op kunt lossen is Roe vs Wade nagenoeg perfect.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Yanks met Roe vs. Wade het probleem niet hebben opgelost.
Absoluut mee eens, vandaar ook dat ik al in vele reacties uit probeer te leggen dat de situatie anders is.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het Nederlandse model is erg effectief, maar dat kun je niet zo maar naar de VS exporteren. Zo zijn Nederlanders geen Amerikanen en andersom.
Het punt dat ik probeer te maken is dat de Yanks met Roe vs. Wade het probleem niet hebben opgelost. Of Roe vs. Wade omverstemmen voor een verbetering zal zorgen, ik weet het niet.
Eerlijk gezegd speelt belastingparadijs Nederland ook nogal een forse rol in mondiaal crony capitalism.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ja, kan ik me in vinden. Ik weet niet of het gaat om individualisme. Ik zie het meer als 'er geen fuck om geven'. Aan de ene kant van de VS zie je hele hechte communities. Zo hadden wij een student die omkwam bij een autoongeluk en daar heeft de school een hele dag aan besteed om dat te verwerken. Van de andere kant zie je overal een wild west mentaliteit waarbij je - als je niet sterk in je schoenen staat - omver wordt geblazen.
Je hebt er nogal wat crony capitalisme en macht bij foute mannetje en vrouwtjes, waardoor er bijvoorbeeld in iedere snack modfied corn syrup zit. Meer dan 30% van de mensen kan dat goedje niet afbreken, puur vergif. Waarom worden Amerikanen daar aan blootgesteld? Wie staat er voor die 30% op om dat vergif te verbieden?
Het is een enorm land met hele grote politieke machten, waardoor ze waarschijnlijk een belangenclub hebben voor de ; . Maar die belangenclubs zijn allemaal zo goed georganiseerd dat het gezonde verstand - waar wij in Nederland nog wel eens gebruik van willen maken - volledig van de kaart is verdwenen, omdat ze zo dogmatisch te werk gaan. Geen enkel land ter wereld waar zulke idiote ideeen als:
• Word see method
• Er voor zorgen dat dokters niet genoeg slaap krijgen.
worden geaccepteerd.
En behalve de vergaande gevolgen bij bv die miskraam verbied dit abortus eigenlijk geheel.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:43 schreef Tanatos het volgende:
[..]
WTF, die absurditeit kende ik nog niet.
![]()
Ook een abortus ondergaan in een andere staat is in sommige staten strafbaar...quote:Op woensdag 6 april 2022 10:18 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Dit dus,
Anti abortus wetgeving is doorgaans ook het resultaat van onzekere alpha mannetjes die op deze manier hun macht over vrouwen denken te kunnen uitoefenen.
De serie Handmaid's tale is waarschijnlijk ook de natte droom van dat soort types
Wellicht is verhuizen naar een andere staat dan wel een optie.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook een abortus ondergaan in een andere staat is in sommige staten strafbaar...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |