Staten daarom heen zijn net zo conservatief alleen. Texas, New Mexico, Kansas, Arkansas, dat soort plekken.quote:
Verwar dit stuk ultraconservatief VS niet met het andere uiteinde, de ultra-progressieve staten.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:52 schreef RedFever007 het volgende:
Let maar op, over een paar jaar in NL dezelfde discussie aangezien alles uit de US of A fantastic is volgens grote groepen mensen hier
Arme vrouwen![]()
quote:Op woensdag 6 april 2022 06:52 schreef RedFever007 het volgende:
Let maar op, over een paar jaar in NL dezelfde discussie aangezien alles uit de US of A fantastic is volgens grote groepen mensen hier
Arme vrouwen![]()
Nou zover zal het (hopelijk) niet komen.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:52 schreef RedFever007 het volgende:
Arme vrouwen![]()
Nee. Illegaal is illegaal.quote:
Er zijn ook totaal geen signalen dat dit gaat gebeuren hier. We verschillen in veel dingen gelukkig.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:57 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Nou zover zal het (hopelijk) niet komen.
Want je kunt met een vliegtuig niet naar iedere staat binnen de VS vliegen?quote:Op woensdag 6 april 2022 06:52 schreef DJKoster het volgende:
[..]
In Texas, Kansas en Arkansas is het niet veel beter.
Jep. Zo ver is de zwangerschap nog niet. Niet overdrijven.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Want elke hopeloze zwangere heeft natuurlijk centen voor een vliegticket+verblijf
Nou niet gaan doen alsof het dagenlang kost om van de ene staat naar de andere te rijden, jij rijdt bv van Texas naar California in nog geen 24 uur, en dan kun je daar probleemloos aborteren.quote:Op woensdag 6 april 2022 07:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Want elke hopeloze zwangere heeft natuurlijk centen voor een vliegticket+verblijf
Pffft, 3de wereld land....quote:Op woensdag 6 april 2022 06:45 schreef tong80 het volgende:
Het parlement van de Amerikaanse staat Oklahoma in het midwesten van het land heeft dinsdag een wet aangenomen die het illegaal maakt om abortus te plegen in de staat, behalve in medische noodgevallen. De wet gaat nu voor ondertekening naar de Republikeinse gouverneur Kevin Stitt, die al heeft aangekondigd hem te zullen ondertekenen.
[ afbeelding ]
De anti-abortuswet van Oklahoma gaat deze zomer in, tenzij de rechter daar een stokje voor steekt. Het Amerikaanse Hooggerechtshof buigt zich momenteel over de grondwettelijkheid van een strenge abortuswet van de zuidelijke staat Mississippi. Voorstanders van abortus vrezen dat de conservatieve meerderheid in het hof de zaak aangrijpt om de historische Roe versus Wade-uitspraak uit 1973, die abortus in het hele land legaliseerde, te ondermijnen of zelfs in te trekken.
Vooruitlopend op die zaak, waarin het hof eind juni uitspraak doet, nemen allerlei staten waar de Republikeinen de meerderheid hebben in het parlement wetten aan die abortus verbiedt of de mogelijkheid daartoe inperkt. Een wet die bijvoorbeeld Texas in oktober aannam, verbiedt ook abortussen na incest en verkrachting. Alleen als het leven van de zwangere vrouw in gevaar is, is afbreken van de zwangerschap toegestaan.
https://www.ad.nl/buitenl(...)nieuwe-wet~ada46e24/
Een meisje van 16 die door haar vader is misbruikt kan gewoon even een vliegtuig pakken?quote:Op woensdag 6 april 2022 07:27 schreef laforest het volgende:
[..]
Want je kunt met een vliegtuig niet naar iedere staat binnen de VS vliegen?
Ik zou graag willen zeggen dat wij daar als Nederland te anders voor zijn, maar dat dacht ik ook ooit over ontkenning van (door mensen veroorzaakte) klimaatverandering, gelul over communistische complotten, boze mannennieuws in FOX News-stijl. Het is hier allemaal naartoe gekomen.quote:Op woensdag 6 april 2022 06:52 schreef RedFever007 het volgende:
Arme vrouwen![]()
Redneck gespot.quote:
Dat hele anti abortus gezeik is er al tientallen jaren. Dat heeft hier nooit voeten aan de grond gekregen omdat we hier te seculier zijn geworden.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:16 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Ik zou graag willen zeggen dat wij daar als Nederland te anders voor zijn, maar dat dacht ik ook ooit over ontkenning van (door mensen veroorzaakte) klimaatverandering, gelul over communistische complotten, boze mannennieuws in FOX News-stijl. Het is hier allemaal naartoe gekomen.
Ergste wat kan gebeuren is een miskraam neem ik aan? Nou ze gaan voor abortus, dus...quote:Op woensdag 6 april 2022 08:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Een meisje van 16 die door haar vader is misbruikt kan gewoon even een vliegtuig pakken?
Grote afstanden af moeten leggen zorgt voor late abortussen en zelf geklooi uit ellende.
Lang niet iedereen kan dit betalen namelijk, heeft de mogelijkheid en/of vrijheid om zomaar even naar een andere staat te gaan.
Het is alsof je zegt ach ga je toch gewoon even naar Spanje ervoor. Zo werkt het echt niet.
Want? ik zit goedkoper met vliegtuig naar Madrid dan Groningen met de trein.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Een meisje van 16 die door haar vader is misbruikt kan gewoon even een vliegtuig pakken?
Grote afstanden af moeten leggen zorgt voor late abortussen en zelf geklooi uit ellende.
Lang niet iedereen kan dit betalen namelijk, heeft de mogelijkheid en/of vrijheid om zomaar even naar een andere staat te gaan.
Het is alsof je zegt ach ga je toch gewoon even naar Spanje ervoor. Zo werkt het echt niet.
Huh wat????quote:Op woensdag 6 april 2022 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ergste wat kan gebeuren is een miskraam neem ik aan? Nou ze gaan voor abortus, dus...
Wat een BS.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:35 schreef YoungDriller het volgende:
[..]
Want? ik zit goedkoper met vliegtuig naar Madrid dan Groningen met de trein.
Echter zie je in Nederland al een tijdje de opkomst van een seculier conservatisme, dat echt wel aanslaat. Laten we niet vergeten dat FvD er goed voor stond voor de pandemie. Het is niet het geflirt met de SGP en zowel Amerikaanse als Oost-Europese conservatieven dat roet in het eten gooide.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat hele anti abortus gezeik is er al tientallen jaren. Dat heeft hier nooit voeten aan de grond gekregen omdat we hier te seculier zijn geworden.
Dit inderdaadquote:
Ja maar dat heeft niet voldoende massa. Zelfs de meeste FvD stemmers interesseert abortus geen hol.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Echter zie je in Nederland al een tijdje de opkomst van een seculier conservatisme, dat echt wel aanslaat. Laten we niet vergeten dat FvD er goed voor stond voor de pandemie. Het is niet het geflirt met de SGP en zowel Amerikaanse als Oost-Europese conservatieven dat roet in het eten gooide.
Dat komt dus omdat dit vrijwel altijd hand in hand gaat met lastiger te verkrijgen anticonceptie. Zeker voor jongelingen.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit inderdaad
Het lijkt ook maar niet te dagen bij die lui dat juist hun regio's bovenaan staan als het gaat om tienerzwangerschappen etc, omdat ze zo vreselijk krampachtig doen over seks
Het zijn net moslims uit het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:48 schreef EinarBoe het volgende:
Republikeinen
Conservatieven
'Christenen' die hun hypocriete levensstijl willen opdringen om vervolgens geen fuck te geven om de gevolgen
Je ziet dat overal waar de strenggelovige, absolute varianten de overhand nemen ze hetzelfde gedrag vertonen inderdaad.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:06 schreef HSG het volgende:
[..]
Het zijn net moslims uit het Midden-Oosten.
Wtf?quote:Op woensdag 6 april 2022 08:02 schreef laforest het volgende:
[..]
Jep. Zo ver is de zwangerschap nog niet. Niet overdrijven.
Want dat is een optie als 16-jarige?quote:
Ik doelde eigenlijk vooral op de verschillen tussen wat meer democratische/progressieve staten/steden versus republikeinse/conservatieve regio's. De culture verschillen zijn enorm in hetzelfde land met onder andere dit verschil in tienerzwangerschappen etc tot gevolg.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat maakt dan ook dat je dit niet vanuit de Nederlandse bril moet bekijken.
Ik weet niet of je nou gewoon ernstig verstandelijk beperkt bent of zit te trollenquote:Op woensdag 6 april 2022 08:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou niet gaan doen alsof het dagenlang kost om van de ene staat naar de andere te rijden, jij rijdt bv van Texas naar California in nog geen 24 uur, en dan kun je daar probleemloos aborteren.
Wtf wat? Abortus doe je niet als je hoogzwanger bent.quote:
Waar in de fuck heb ik dat gezegd danwel gepretendeerd te zeggen?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:12 schreef laforest het volgende:
[..]
Wtf wat? Abortus doe je niet als je hoogzwanger bent.
Alleen jammer dat men wel vaak een onderscheid hierin maakt. Als b.v. rechten voor homo's in het Midden-Oosten verboden zijn dan hoor je daar niemand over (Qatar en WK?) maar als het om de VS of Hongarije gaat staat iedereen op zijn achterste poten.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je ziet dat overal waar de strenggelovige, absolute varianten de overhand nemen ze hetzelfde gedrag vertonen inderdaad.
Nee, niemand heeft het inderdaad over het WK in Qatarquote:Op woensdag 6 april 2022 09:15 schreef HSG het volgende:
[..]
Alleen jammer dat men wel vaak een onderscheid hierin maakt. Als b.v. rechten voor homo's in het Midden-Oosten verboden zijn dan hoor je daar niemand over (Qatar en WK?) maar als het om de VS of Hongarije gaat staat iedereen op zijn achterste poten.
Dat ging vooral over de omstandigheden waarin de arbeiders moesten werken. Hier gaat het over homorechten. In Qatar kun je daar zelfs de doodstraf voor krijgen.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, niemand heeft het inderdaad over het WK in Qatar![]()
![]()
Het helpt als je je kop uit het zand trekt, dan hoor je waar mensen het over hebben en hoef je het niet te verzinnen.
Bloedvergiftiging, onvruchtbaarheid etc. zijn nog wel iets erger.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:30 schreef laforest het volgende:
[..]
Ergste wat kan gebeuren is een miskraam neem ik aan? Nou ze gaan voor abortus, dus...
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organicquote:Op woensdag 6 april 2022 09:19 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat ging vooral over de omstandigheden waarin de arbeiders moesten werken. Hier gaat het over homorechten. In Qatar kun je daar zelfs de doodstraf voor krijgen.
En dat krijg van een 3 uur durende domestic flight?quote:Op woensdag 6 april 2022 09:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Bloedvergiftiging, onvruchtbaarheid etc. zijn nog wel iets erger.
Hypocriet? Mijn lichaam mijn keuze behalve bij een mondkapje.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:48 schreef EinarBoe het volgende:
Republikeinen
Conservatieven
'Christenen' die hun hypocriete levensstijl willen opdringen om vervolgens geen fuck te geven om de gevolgen
Ja, nee, je bent iets op het spoor hoor!quote:Op woensdag 6 april 2022 09:29 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Hypocriet? Mijn lichaam mijn keuze behalve bij een mondkapje.
Als men het echt serieus nam gingen ze niet in Qatar voetballen.quote:Op woensdag 6 april 2022 09:24 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic
https://nos.nl/artikel/24(...)n-onze-regels-houden
https://www.trouw.nl/reli(...)en-schendt~bd5ed8e9/
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-mensenrechten-qatar
https://www.telegraaf.nl/(...)-fifa-voor-wk-loting
Het leeft inderdaad totaal niet, behalve dat het aan de lopende band genoemd wordt als kritiekpunt en Qatar zich om de haverklap genoodzaakt voelt om een statement te maken over lhbti'ers tijdens het WK.
![]()
Het inperken van het recht op abortus gaat dan ook niet werkelijk over het ongeboren kind, maar over de macht die men daarmee over vrouwen heeft.quote:Op woensdag 6 april 2022 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja maar dat heeft niet voldoende massa. Zelfs de meeste FvD stemmers interesseert abortus geen hol.
Dat gekopieer van Amerikaans conservatisme probeert men al 20 jaar en al 20 jaar bereikt dat wat posers in de politiek. Maar er is geen brede anti-abortus beweging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |