Neuh, ook dat niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:24 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dat zou een mooi streven zijn, een goede omgeving creëren zodat niemand hoeft te klagen over abortus want een mensenleven erbij is alleen maar goed.
Klopt, dat kan als consequentie hebben dat een vrouw zwanger raakt. Dat kan weer als consequentie hebben dat er noodgedwongen voor abortus moet worden gekozen omdat de vrouw in kwestie zichzelf niet in staat ziet om de verantwoordelijkheid voor het opvoeden van een kind te dragen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:26 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet. Een vrouw kiest er meestal voor om seks te hebben en dat heeft nou eenmaal consequenties
Een klompje cellen is een kind?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef Zwartwassen het volgende:
[..]
Dus ik mag mijn kinderen doden, omdat het "mijn" kinderen zijn?
En omdat het in het lichaam van een vrouw bevind bepaald de vrouw dat en niet jij of de overheid.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:25 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Nee het is niet haar lichaam omdat het in haar lichaam plaatsvind. A
Ik snap jouw punt niet. Het is hopeloos ouderwets moreel gezever. Wat begrijp jij niet aan het juridische feit dat niemand jou kan dwingen om je lichaam ter beschikking te stellen om een leven te redden? Kun je veel van vinden, maar dat is nu eenmaal een feit dus onze mening is irrelevant. Waarom is dit opeens anders als van een vrouw wordt geeist dat ze haar baarmoeder ter beschikking moet stellen?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:26 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik snap je punt niet. Een vrouw kiest er meestal voor om seks te hebben en dat heeft nou eenmaal consequenties
En dat kan weer consequenties hebben dat mensen boos worden dat er zomaar abortussen worden gepleegd, zodoende dat het verboden wordt om abortus te plegen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:28 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Klopt, dat kan als consequentie hebben dat een vrouw zwanger raakt. Dat kan weer als consequentie hebben dat er noodgedwongen voor abortus moet worden gekozen omdat de vrouw in kwestie zichzelf niet in staat ziet om de verantwoordelijkheid voor het opvoeden van een kind te dragen.
Ik weet waar het over gaat.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Het gaat hier om het recht op abortus, niet dat je per definitie abortus moet plegen.
Koekoek.
Beetje rechten van vrouwen afpakken omdat dat lekker in je conservatieve waarden ligt.
Dus ook als een kind bijna geboren is, dan mag de vrouw ook bepalen wat ze doen, puur vanwege het feeiet dat het in haar lichaam zit?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef HSG het volgende:
[..]
Een klompje cellen is een kind?
En anders...goh je zou maar als vrouw aan jou overgeleverd zijn. Kind zwaar gehandicapt en vrouw komt te overlijden als het geboren wordt maar mag van jou geen abortus plegen want jij hebt bepaalt dat het niet mag.
[..]
En omdat het in het lichaam van een vrouw bevind bepaald de vrouw dat en niet jij of de overheid.
Ja.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:32 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dus ook als een kind bijna geboren is, dan mag de vrouw ook bepalen wat ze doen, puur vanwege het feeiet dat het in haar lichaam zit?
Dat iets juridisch is vastgesteld betekent niet dat dat nooit meer gaat veranderen. Alsof er dan geen discussie over mogelijk is omdat het een wet is... Zo werkt de wereld niet, juridische zaken veranderen constantquote:Op woensdag 6 april 2022 15:30 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik snap jouw punt niet. Het is hopeloos ouderwets moreel gezever. Wat begrijp jij niet aan het juridische feit dat niemand jou kan dwingen om je lichaam ter beschikking te stellen om een leven te redden? Kun je veel van vinden, maar dat is nu eenmaal een feit dus onze mening is irrelevant. Waarom is dit opeens anders als van een vrouw wordt geeist dat ze haar baarmoeder ter beschikking moet stellen?
Jij neukt niet zonder gedegen bescherming?quote:Op woensdag 6 april 2022 14:58 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel fijn dat als er een kind geboren wordt, de vader ook verantwoordelijkheid neemt en een rol speelt in de opvoeding.
Ik vind zelfs dat een vrouw die abortus wil laten plegen daar ook met de eventueel toekomstige vader over zou moeten spreken.
Wat niet wegneemt dat de beslissing wat mij betreft uiteindelijk bij de vrouw moet liggen.
En dat heeft weer als consequentie dat er allerlei kinderen worden geboren in een omgeving waarin ze ongewenst zijn, zonder liefde en ouders die ongelukkig zijn en niet over de juiste vaardigheden beschikken. En welke consequentie dat op de lange termijn heeft mag jij invullen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:31 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
En dat kan weer consequenties hebben dat mensen boos worden dat er zomaar abortussen worden gepleegd, zodoende dat het verboden wordt om abortus te plegen.
Toch is het de man die er voor kiest klaar te komen. Oftewel, je argument is kul.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:26 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Maar waarom dan alleen voor een baarmoeder? Waarom mag een arts na jouw overlijden niet zonder toestemming jouw organen gebruiken? Weet je hoeveel levens daarmee gered kunnen worden? Waarom alleen over dit lopen zeuren?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:33 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Dat iets juridisch is vastgesteld betekent niet dat dat nooit meer gaat veranderen. Alsof er dan geen discussie over mogelijk is omdat het een wet is... Zo werkt de wereld niet, juridische zaken veranderen constant
Alsof elk kind dat ongewenst ter wereld is gebracht een kut leven heeft..quote:Op woensdag 6 april 2022 15:34 schreef Poem_ het volgende:
[..]
zonder liefde en ouders die ongelukkig zijn en niet over de juiste vaardigheden beschikken. En welke consequentie dat op de lange termijn heeft mag jij invullen.
Masturbatie is moord!quote:Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch is het de man die er voor kiest klaar te komen. Oftewel, je argument is kul.
Volledig met je eens. Overal de wereld en hier ook op FOK zijn er genoeg mannen die graag willen bepalen wat een vrouw wel of niet mag doen maar geen enkel verantwoordelijkheid willen nemen.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jij neukt niet zonder gedegen bescherming?
En in het geval van oa de staat waar de topic over gaat betaal jij iig mee aan de kosten (want goed verzekerd zijn hiervoor is niet echt standaard)? Wacht jij met zonder condoom voordat dat geregeld is (kan wel eventjes duren),
Jij hebt enkel seks als het serieus is, je ook klaar bent om vader te worden? Want hè, v.an seks kunnen er kinderen komen. Zelfs als je voorzichtig was is er die hele kleine kans.
Ben je hier echt klaar voor?
Hierin ben ik best een kenau. Ik ken amper een man die zich echt beseft en ernaar leeft hoe het echt is.
Mannen hoeven niet 40+ jaar anticonceptie te nemen die in meer of mindere mate hun hele hormoon balans beïnvloed. Mannen dragen geen 9 maanden een kind met alle lichamelijke gevolgen die dat heeft.
Teveel mannen praten te makkelijk over abortus en klagen over hun verantwoordelijkheid.
Wel,of geen kind ligt bij de vrouw in de praktijk. Dit is niet makkelijk, niet leuk en heeft vergaande gevolgen. En te vaak moet er iets gekozen worden wat die vrouw bij zich moet dragen. Fysiek, emotioneel. Of,het nu om nare gevolgen van anticonceptie gaat of de grote gevolgen van abortus. Fysiek,en emotioneel draagt de vrouw de prijs.
Ik reageren nu op jou, maar een fiks deel van mijn reactie is gericht op de anti abortus users.
Voor hen zeg ik nogmaals, de vrouw die abortus pleegt betaald een prijs. Hoe later de abortus, hoe hoger de prijs. Maar nooit is het zonder kosten. Onthou dat.
Ts, sorry dat ik jouw post hiervoor misbruikt heb.
Er zal geen kind ter wereld gebracht worden als een man klaar komt, alleen als de lul in de vagina zit. De vrouw bepaald ook of de lul erin gaat of niet.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Toch is het de man die er voor kiest klaar te komen. Oftewel, je argument is kul.
En bepaald ook wat er in haar groeit.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Er zal geen kind ter wereld gebracht worden als een man klaar komt, alleen als de lul in de vagina zit. De vrouw bepaald ook of de lul erin gaat of niet.
Haha, grapjas.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Er zal geen kind ter wereld gebracht worden als een man klaar komt, alleen als de lul in de vagina zit. De vrouw bepaald ook of de lul erin gaat of niet.
Die bepaald echter niet of in de vagina zittende lul klaarkomt.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Omdat dit over abortus gaat en niet over orgaandonaties.. Zuchtquote:Op woensdag 6 april 2022 15:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar waarom dan alleen voor een baarmoeder? Waarom mag een arts na jouw overlijden niet zonder toestemming jouw organen gebruiken? Weet je hoeveel levens daarmee gered kunnen worden? Waarom alleen over dit lopen zeuren?
Het gros (ik meen 80%) van de abortussen wordt niet gepleegd door jonge meisjes, incestslachtoffers, verstandelijk beperkte vrouwen of onvolmaakt kindje, maar gewoon in een "voltooid gezin".quote:Op woensdag 6 april 2022 14:02 schreef summer2bird het volgende:
Even een relevant voorbeeld van een vrouw die ik ken.
Mevrouw is 25 en heeft een licht verstandelijke beperking. Ze gaat naar de dagbesteding en woont samen met haar vriend die een baan heeft waardoor hij veel weg is. Mevrouw heeft al een kind gehad die is afgenomen en in een pleeggezin woont. Nu is ze zwanger van de tweede.
Abortus wil ze niet want "dat is fout".
Iedereen om haar heen weet eigenlijk al dat dit kind ook terecht komt in de pleegzorg.
Jammer dat er zo'n taboe ligt hier in Nederland op abortus. Dat zou in dit soort gevallen beter zijn
Nee, niemand zegt dat uitzonderingen niet voorkomen. Maar voor het leeuwendeel geldt dat wel en dat heeft enkel negatieve gevolgen op de lange termijn. Voor de betrokkenen, moeder en kind dus, omgeving en uiteindelijk ook samenleving.quote:Op woensdag 6 april 2022 15:36 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Alsof elk kind dat ongewenst ter wereld is gebracht een kut leven heeft..
Dat is wel heel ver gezochtquote:Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die bepaald echter niet of in de vagina zittende lul klaarkomt.
Waarom?quote:Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef loveli het volgende:
Het lijkt me niet verkeerd om daar een goede discussie over te hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |