abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204339669
:P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204339678
Na ruim twee jaar weer bij de mondhygiëniste geweest.

Marteling, bloedbad (want ik stoker veel te weinig) en strenge woorden :X

Over drie maanden mag ik weer *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204339681
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gewoon opwarmen :Y
Dat water wat je erin kookt gaat er zo snel niet uit.
Al doe ik bij zulke gerechten de noedels/pasta vaak op het moment zelf nog koken. Kost weinig tijd en nog net wat lekkerder.
Mja, ik moet om 19:00 weg en F. komt om kwart voor 7 thuis, dus, zodoende. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204339704
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:39 schreef Lonaa het volgende:
Oke misschien is dit een debiel domme vraag maar:
Als ik nou straks een gerecht maak met noodles, kan ik dat dan een uurtje later gewoon in de pan weer opwarmen? Of worden ze dan hard ofzo?
Ik zou me eerder zorgen maken dat ze te zacht worden dan weer hard.
pi_204339756
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik moest ook meer stoken. Nu heb ik een doosje stomerijen onder handbereik liggen en vaste prik (haha) altijd ff stokeren als ik warm gegeten heb 's avonds :Y)
pi_204339760
Stomerijen *O*
pi_204339780
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mja, ik moet om 19:00 weg en F. komt om kwart voor 7 thuis, dus, zodoende. :+
Dan zou ik (indien tijdsgebrek vooraf) de saus vooraf maken, om 18.40 uur een pan kokend water klaar hebben en F om 18.45 uur met jou en gare noedels aan tafel schuiven :+
pi_204339790
Hum, ik was aan het bijlezen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:10 schreef Isabeau het volgende: [..] Allemaal lijstjes maken. De verhuizing in detail plannen. Je hele huis declutteren zodat je alleen het nodige meeneemt. Er is nog zoveel te plannen :7
Zo dit. Wij hebben van de week de zolder goed leeggehaald. Toch maar eens de dozen die daar 6 jaar geleden terecht kwamen echt uitgespit en driekwart alsnog weggemieterd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204339795
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:55 schreef Blues het volgende:
Stomerijen *O*
Ik heb een stoom apparaat, werkt dat ook O+
pi_204339822
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dan zou ik (indien tijdsgebrek vooraf) de saus vooraf maken, om 18.40 uur een pan kokend water klaar hebben en F om 18.45 uur met jou en gare noedels aan tafel schuiven :+
Mja, hij komt dan thuis mits geen files tussen Amsterdam en hier. En dan wil ie ff douchen en alles. Ergo, we gaan niet samen eten.
pi_204339852
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

Waterpik O+ O+
Lekker minstens een liter water onder druk door je muil jagen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204339932
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:44 schreef Vanyel het volgende:
Bij ons goed je vanaf je 55e geloof ik geen nachtdiensten meer te draaien als je niet wil. Mooi als je dan op de 53e in zo'n baan start :D
Dat zijn de haken en ogen 8-) Want je kan mondeling nog zó afspreken dat de persoon alleen voor de nachten is aangenomen, zodra je 57 wordt kan je doodleuk zeggen dat je niet meer 's nachts wilt werken en moeten ze je overdag inzetten. Dus dat belemmert het aannemen van mensen voor de nachten op die leeftijd. Wel jammer voor die personen die oprecht alleen 's nachts willen blijven werken, want die krijgen dan ook geen kans.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:21 schreef Kaatje1 het volgende:

In mijn directe omgeving. Wit gemarmerd blad, alles zwart behalve spoelbak en kraan...die zijn goud :r
Dit is woonwagenspul joh :X

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:02 schreef Vanyel het volgende:

Waterpik O+ O+
Is dit een aanrader ja? Ik rag wel met van die plastic borsteltjes, maar doe dit lang niet vaak genoeg. Hoelang moet je zo'n waterpik gebruiken? Ook iets van 2 minuten of zo?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204339934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mja, hij komt dan thuis mits geen files tussen Amsterdam en hier. En dan wil ie ff douchen en alles. Ergo, we gaan niet samen eten.
Dattie dan zijn eigen noedels maar kookt :7
pi_204339945
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waterpik O+ O+
Komt vast in mijn lade van (dure) gadgets waarvan ik denk dat ik ze dan echt blijvend ga gebruiken… maar net niet doe ;( /slappehap
pi_204339969
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:39 schreef Lonaa het volgende:
Oke misschien is dit een debiel domme vraag maar:
Als ik nou straks een gerecht maak met noodles, kan ik dat dan een uurtje later gewoon in de pan weer opwarmen? Of worden ze dan hard ofzo?
Ja hoor, kan gewoon :Y

Ik ben net buiten geweest *O* *O* Voor het eerst een wandeling gemaakt sinds woensdag.
(wel echt nat geworden :') maar buiten *O* *O* )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204340060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:12 schreef Isabeau het volgende:

Is dit een aanrader ja? Ik rag wel met van die plastic borsteltjes, maar doe dit lang niet vaak genoeg. Hoelang moet je zo'n waterpik gebruiken? Ook iets van 2 minuten of zo?
Ik vind het heel lekker. Doe het nu ook te weinig maar elke keer dat ik het wel doe, geniet ik me suf.
Ik heb er wel een met 250ml reservoir en vul dat minimaal 2x voor een lekkere beurt, zo'n dingetje in het handvat is echt niet genoeg.
pi_204340066
Ik ben, met mijn beugelbekkie, waar de mondhygiënist heel ontervreden over is, bijzonder blij met m'n draagbare waterpik. Daar kan ik dan helaas niet zoveel water in gooien als @Vanyel doet, maar dan vul ik wel een keertje bij. Het ding mag steeds mee heen en weer als ik naar de piedaterre ga. Ik denk dat 'ie ook mee gaat als ik straks weer naar kantoor ga.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204340100
Hebben jullie een linkje naar zo'n pik? Ik haat stokeren. En bloed kan ik ook echt niet tegen. De laatste keer moest ik meekijken terwijl ze stokeren bij me voor deed, incl. bloedbad. En vanwege corona mocht ik niet spoelen. Ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt..

Declutteren wil ik ook. De zolder hier bestaat uit dozen van twee gefuseerde huishoudens en is ook al een paar jaar niet bekeken.
pi_204340137
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:29 schreef Tuindier het volgende:
Hebben jullie een linkje naar zo'n pik? Ik haat stokeren. En bloed kan ik ook echt niet tegen. De laatste keer moest ik meekijken terwijl ze stokeren bij me voor deed, incl. bloedbad. En vanwege corona mocht ik niet spoelen. Ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt..

Declutteren wil ik ook. De zolder hier bestaat uit dozen van twee gefuseerde huishoudens en is ook al een paar jaar niet bekeken.
https://www.coolblue.nl/flosapparaten/waterpik
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204340160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat zijn de haken en ogen 8-) Want je kan mondeling nog zó afspreken dat de persoon alleen voor de nachten is aangenomen, zodra je 57 wordt kan je doodleuk zeggen dat je niet meer 's nachts wilt werken en moeten ze je overdag inzetten. Dus dat belemmert het aannemen van mensen voor de nachten op die leeftijd. Wel jammer voor die personen die oprecht alleen 's nachts willen blijven werken, want die krijgen dan ook geen kans.
[..]
Dit is woonwagenspul joh :X
[..]
Ik zie dingen in dat huis langskomen. Direct uit woonbladen etc. Nul eigenheid. Terwijl dat in het huur appartement voorheen wel zo was, toen zat ik echt met bewondering te kijken naar de originele ideeën.

Wat is dat lekker he, naar buiten kunnen *O* Was best wel blij met het mooie weer toen ik in isolatie zat. Balkon was een redelijk alternatief
We have far more in common than that which devides us..
pi_204340242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zie dingen in dat huis langskomen. Direct uit woonbladen etc. Nul eigenheid. Terwijl dat in het huur appartement voorheen wel zo was, toen zat ik echt met bewondering te kijken naar de originele ideeën.
Wat maakt iets eigen? Misschien voelt dat voor sommige mensen juist wel helemaal als thuis.
pi_204340264
Mijn tandarts denkt overigens dat een waterpik het tandvlees niet voldoende masseert.
Ik denk dat die er nog nooit een in de mond heeft gehad.

* Vanyel inserts hehehegedis
pi_204340268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:15 schreef Isabeau het volgende:

Ja hoor, kan gewoon :Y

Ik ben net buiten geweest *O* *O* Voor het eerst een wandeling gemaakt sinds woensdag.
(wel echt nat geworden :') maar buiten *O* *O* )
Ahhhh lekker joh O+
Knap je wel beetje op?
pi_204340278
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:47 schreef Vanyel het volgende:
Mijn tandarts denkt overigens dat een waterpik het tandvlees niet voldoende masseert.
Ik denk dat die er nog nooit een in de mond heeft gehad.

* Vanyel inserts hehehegedis
pi_204340306
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Merci O+
pi_204340336
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:48 schreef Blues het volgende:
Ahhhh lekker joh O+
Knap je wel beetje op?
Ja, ik hoest nog en heb een verstopte neus, maar de algehele malaise is wel weg en ik slaap ook weer goed.
pi_204340356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:45 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat maakt iets eigen? Misschien voelt dat voor sommige mensen juist wel helemaal als thuis.
Eigen is wat jij doet. Jouw huis is helemaal (en dan ken ik je niet persoonlijk) heel eigen. De kleuren die je gebruikt, de manier van planten in je huis hebben etc. Dat is jouw stijl. Dat had zij ook. Maar nu is het huis/inrichting gelijk aan duizenden andere huizen. Deuren zwart met glas, visgraad eiken vloer. Pak een VT wonen en daar heb je het huis. En dat kan je van jouw huis niet zeggen
pi_204340392
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 16:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Deuren zwart met glas
Zo herkenbaar :Y
Wij kennen zo ook een paar VTwonen stelletjes.
pi_204340432
Dit doet me aan een andere standaardinrichting denken :+ Járen geleden (12-13 jaar terug) was ik nog nooit van mijn leven in een IKEA geweest. Daarvoor gingen heel veel vrienden/kennissen het huis uit of samenwonen. En ik kon mijn vinger er nooit zo goed opleggen, maar al die inrichtingen leken zo enorm op elkaar. En toch hadden ze niet dezelfde meubels. Tot ik samen met een vriendin in de IKEA in Groningen kwam. Dat was een heel groot 'Oh het is allemaal IKEA!'moment :7
pi_204340463
hm toen wij half jaar geleden keukens gingen shoppen hadden wij vooral het idee dat het HEEL ERG hip was om zwarte kranen in je keuken en douche te doen

Samen inderdaad met de glazen deuren met zwarte kozijnen.
en liefst een vrijstaand ovalen bad.. want dat is eh.. onhandig schrobben ofzo.

Zo ziet onze keuken er dus niet uit _O-
Wij gaan voor ouderwetsig blauw houten deurtjes.. met een houten blad

Heel erg niet-2022 dus.

Past goed bij onze ouderwetsig huis... en toch van alle gemakken voorzien
inclusief quooker O+ O+
pi_204340472
wel beroerde keukenadviseur
wil je geen moderne keuken.. gaat ie adviseren de ouderwets ingebouwde keukenkasten eruit te slopen.. zodat je daar andere kasten neer kunt zetten.
En aan de andere kant een bar richting de woonkamer

maar dan wel in ouderwetsig blauw natuurlijk.. want dan is het niet zo hip.

Die man miste echt even het concept wat wij voor ogen hadden.. wij gelukkig niet.
pi_204340509
*O*
De schuttingguy is gekomen *O*
Ondanks een grote klus, doet ie de reparatie van onze schutting 'op weg naar huis' in een paar dagen. :+
pi_204340517
quote:

[..]
Eigen is wat jij doet. Jouw huis is helemaal (en dan ken ik je niet persoonlijk) heel eigen. De kleuren die je gebruikt, de manier van planten in je huis hebben etc. Dat is jouw stijl. Dat had zij ook. Maar nu is het huis/inrichting gelijk aan duizenden andere huizen. Deuren zwart met glas, visgraad eiken vloer. Pak een VT wonen en daar heb je het huis. En dat kan je van jouw huis niet zeggen
Paar graadjes meer of minder :D
pi_204340521
quote:

[..]
Visgraad klinkt wel heel eigen :P
pi_204340648
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:11 schreef sigme het volgende:

[..]
Paar graadjes meer of minder :D
oeps
pi_204340676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:07 schreef Uhmmpie het volgende:
wil je geen moderne keuken.. gaat ie adviseren de ouderwets ingebouwde keukenkasten eruit te slopen.. zodat je daar andere kasten neer kunt zetten.

Die man miste echt even het concept wat wij voor ogen hadden.. wij gelukkig niet.
Jammer is dat ja. Dat hebben wij met de badkamer ook gehad. Als ie had geluisterd had ie iets kunnen verkopen.
pi_204340833
Hergebruik: de Oekraïne vlaggetjes - op A4 formaat aan een stokje - van een actie van
2 weken geleden zijn beschikbaar voor de as. activiteitenmarkt voor/door kinderen 🇺🇦
En er is 25 kg oliebollenmix beschikbaar om wafels te bakken.

Info: De eiken visgraatvloer ligt er 15 jaar. w/

Verder niks te melden. Fitness overgeslagen.
MnX kreeg herinneringsmail voor mondhygienist en tandarts vanmorgen.
Stond alsnog niet in het systeem. Stom.
Wij stokeren met Interprox borsteltjes bij de tv.😂 Stokjes mogen niet van ta en mh.

Verder doet het toetsenbord weer vervelend. Dubbele letters of woorden overslaan. ~O>
pi_204340956
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:10 schreef Blues het volgende:
*O*
De schuttingguy is gekomen *O*
Ondanks een grote klus, doet ie de reparatie van onze schutting 'op weg naar huis' in een paar dagen. :+
Beter :D

Wij wachten nog steeds op antwoord van de verzekering.
pi_204341078
quote:
Ik weet niet of ik eigen ben hoor. Ik hou van kleur, maar laat me net zo goed beïnvloeden door alles online en in winkels.

De visgraat vloeren en zwarte glazen deuren zie je inderdaad wel overal. Al kan dat ook nog best 'eigen' zijn. Ik verbaas me altijd meer over de mensen met steriel witte muren en inrichting. En soms eens een uitspatting en dan ergens een kleur muurtje net-niet-wit blauw ofzo. Maarja, vriendin van mij woont zo, en dat is ook gewoon hoe zij is. Dus dan klopt het voor haar toch wel. Als mensen zijn we vaak ook maar minder uniek dan we denken te zijn.
pi_204341096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:07 schreef Uhmmpie het volgende:

Ik vind bijna alle adviseurs tot nu toe tegenvallen. Eigenlijk is 'adviseur' sowieso al een te groot woord, echt meedenken doen ze niet. Heb je een tekening van wat het is geworden? Altijd leuk om te zien. *O*
pi_204341170
Ik had vanavond zo'n lekker eten. Crisp recepten, de Galette (plaattaart) met wilde spinazie, sumak, pijnboompitten en dille roomkaas erbij. :9 En een salade ernaast met sla, komkommer, tomaat, geroosterde paprika en frambozen.
pi_204341173
Wie heeft er andere mensen nodig om tegen te praten. Gewoon lekker met mezelf in gesprek. *O*
pi_204341178
#selflove
pi_204341184
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:19 schreef Myraela het volgende:
Wie heeft er andere mensen nodig om tegen te praten. Gewoon lekker met mezelf in gesprek. *O*
Ben je tenminste nooit alleen :7

Je avondeten klinkt geweldig overigens :9
pi_204341212
Was ook echt lekker. :9 En dat terwijl ik de laatste tijd echt m'n kook-mojo een beetje ben verloren, dus ik eet best simpel en eentonig. Dus dingen als sumak en dille waren echt weer even een fijne smaak-afwisseling. O+
pi_204341217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:19 schreef Myraela het volgende:
Ik had vanavond zo'n lekker eten. Crisp recepten, de Galette (plaattaart) met wilde spinazie, sumak, pijnboompitten en dille roomkaas erbij. :9 En een salade ernaast met sla, komkommer, tomaat, geroosterde paprika en frambozen.
Dit klinkt heerlijk
pi_204341230
Ik hou van zwart, dus mijn keuken is zwart met zwart met zwart. Dat vond nog niet zo lang geleden iedereen om mij heen nogal gedurfd en best wel té.
Da's tegenwoordig wel anders.
pi_204341315
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:39 schreef AnneX het volgende:
Hergebruik: de Oekraïne vlaggetjes - op A4 formaat aan een stokje - van een actie van
2 weken geleden zijn beschikbaar voor de as. activiteitenmarkt voor/door kinderen 🇺🇦
En er is 25 kg oliebollenmix beschikbaar om wafels te bakken.

Info: De eiken visgraatvloer ligt er 15 jaar. w/

Verder niks te melden. Fitness overgeslagen.
MnX kreeg herinneringsmail voor mondhygienist en tandarts vanmorgen.
Stond alsnog niet in het systeem. Stom.
Wij stokeren met Interprox borsteltjes bij de tv.😂 Stokjes mogen niet van ta en mh.

Verder doet het toetsenbord weer vervelend. Dubbele letters of woorden overslaan. ~O>
Blijft typisch hoeveel verschillende meningen de tandartsen en mondhygiënisten kunnen hebben.

Mijne zijn erg pragmatisch: stokeren, flossen, waterpik, ragertjes maakt ze allemaal niet uit zolang ik maar iets doe wat ik regelmatig volhoud.

Ik vind stokeren het prettigst dus ik stoker vrolijk. Zowat elke dag. Maar ik vind het ook gewoon een erg lekker gevoel eigenlijk :@ :')
Dat wel pas toen ik de juiste maat tandenstokers had gevonden. Eerst had ik dikkere stompere en die deden het niet voor me. :P
pi_204341334
Mensen

ik mag met rijexamen *G* *G* *G*

*O* *O*

wel pas half juli maar toch.

Was sneller dan de mevrouw van de rijschool had verwacht. Heb ik toch nog wat aan al die diagnoses -- de gespecialiseerde examinators waren lang niet zo volgeboekt _O-

anders was het eind september geworden :X :X

En ik heb m'n ouwe instructeur weer terug, en hij was meteen helemaal onder de indruk van m'n vooruitgang. We hebben lekker bijgepraat en beetje rondjes stad gereden O+
pi_204341347
Fijn, Tele! En toch ook wel fijn dat je nog even hebt, toch?
pi_204341356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:39 schreef Tele6 het volgende:
Mensen

*O* *O*

Was sneller dan de mevrouw van de rijschool had verwacht. Heb ik toch nog wat aan al die diagnoses -- de gespecialiseerde examinators waren lang niet zo volgeboekt _O-

En ik heb m'n ouwe instructeur weer terug, en hij was meteen helemaal onder de indruk van m'n vooruitgang. We hebben lekker bijgepraat en beetje rondjes stad gereden O+
Wat fijn *O*
pi_204341372
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:41 schreef Myraela het volgende:
Fijn, Tele! En toch ook wel fijn dat je nog even hebt, toch?
Dit is echt perfect, komt ook goed uit met wanneer ik door de lessen van m'n pakket heen ben :Y

En er zijn nog best wat dingen die ik graag beter wil oefenen, zoals in- en uitvoegen op de snelweg en sommige bijzondere verrichtingen. Ik schijn ook nog niet goed genoeg naar links te kijken _O- (wel prima naar rechts)
pi_204341436
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Blijft typisch hoeveel verschillende meningen de tandartsen en mondhygiënisten kunnen hebben.

Dit dacht ik ook :D

De mijne is juist anti die plastic raggers.
Dus ben nu weer gewoon gaan stoken.
Wel veelste weinig :@
pi_204341825
quote:
Mensen

*O* *O*

Voor alles : de ‘ouwe’ instructeur …de vooruitgang en het as. examen in julij. *O*

Oh ja, het heten ragertjes. Wist het woord niet meer. o|O
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:38:19 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204341896
@Blues
Mijn monster gaat nog steeds met kleine stapjes vooruit. Ik mag hem regelmatig zelfs oppakken ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-04-2022 20:15:51 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:44:33 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_204341967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dit is echt perfect, komt ook goed uit met wanneer ik door de lessen van m'n pakket heen ben :Y

En er zijn nog best wat dingen die ik graag beter wil oefenen, zoals in- en uitvoegen op de snelweg en sommige bijzondere verrichtingen. Ik schijn ook nog niet goed genoeg naar links te kijken _O- (wel prima naar rechts)
Als je de mogelijkheid heb. Pak een keer 2 lessen achter elkaar en doe een ritje verder weg. Stukje snelweg, vreemde dorpen en/of stad. Dan moet je kijken en borden lezen. Bij het vaste stukje dat je rijd kun je zo alle verkeersborden benoemen, weet je exact hoe snel je mag en waar de fietsers vandaan komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204342016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:44 schreef z80 het volgende:

[..]
Als je de mogelijkheid heb. Pak een keer 2 lessen achter elkaar en doe een ritje verder weg. Stukje snelweg, vreemde dorpen en/of stad. Dan moet je kijken en borden lezen. Bij het vaste stukje dat je rijd kun je zo alle verkeersborden benoemen, weet je exact hoe snel je mag en waar de fietsers vandaan komen.
:D
Ik had dan wel structureel lessen van 2 uur per keer, maar ook na de 10e had ik nog geen flauw idee waar ik was, welke borden er zouden kunnen staan, hoe de weg er hierna uit zou zien etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204342135
quote:
Mensen

*O* *O*

Ohh we gaan echt gelijk op . Ik ga ook in juli op examen. Maar de mijne is ook alweer even terug aangevraagd want sjonge hoge die wachttijden :')
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:58:53 #59
63722 z80
I fink you freaky
pi_204342171
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:D
Ik had dan wel structureel lessen van 2 uur per keer, maar ook na de 10e had ik nog geen flauw idee waar ik was, welke borden er zouden kunnen staan, hoe de weg er hierna uit zou zien etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ook standaard 2 uur achter elkaar les. Wel maar 1 keer per week. Zowel auto als motor zo gehaald.
Maar de examen rondes kon ik zo uittekenen. Incl alle borden en gevaarlijke plekken kuilen en hobbels.
pi_204342202
Voor mijn motor deed ik twee keer per week 2 uur lessen. Dat schoot tenminste een beetje op. Nu meestal 1 keer per week 60 minuten of 1:15. Dat gaat toch allemaal wat langzamer.
pi_204342657
quote:
Mensen

*O* *O*

Lekkerrrrrrr

Onze Britse Schdochter had een proefles gedaan, en zich aangemeld voor het theorie-examen, kwam ze vandaag voor het examen; mocht niet op Eng paspoort :( Zeg dat dan eerder :X Brexit :r
pi_204342890
Extra dunne houten stokertjes van Jordan.
Voorzichtig beginnen en uiteindelijk kan je dan makkelijk en zonder bloeden zachtjes en rustig heen en weer bewegen (6x of zo met de rechte kant) tussen al je tanden en kiezen.

Bijna lekker en verslavend :D :@
pi_204342952
@Blues vanavond komt Jochem Myjer bij Jinek. Hij heeft een tijdje in een glazen (hoge) vogelhut gezeten, op insta was het leuk om te volgen
pi_204343040
*O* voor examendatum van Tele
pi_204343168
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:25 schreef Vanyel het volgende:
Ik hou van zwart, dus mijn keuken is zwart met zwart met zwart. Dat vond nog niet zo lang geleden iedereen om mij heen nogal gedurfd en best wel té.
Da's tegenwoordig wel anders.
Wij hadden 10 jaar geleden het gewaagde idee om alle muren een kleur te geven, en dan 'mintgroen', en 'terra', gecombineerd met turquoise, okergeel, bruin en ook donkergroen. Echt, de reacties die we hebben gehad waren hilarisch. Mensen keken ons vooraf echt heel verschrikt aan :D

Alleen in de winkels werkelijk niks van te krijgen; ik heb eeuwen gezocht naar bijpassende kussentjes, de muurverf moest verschillende keren opnieuw gemengd worden (en dan was het nog niet helemaal wat het moest zijn, maar soit, het was na de hele boel weer overschilderen al meer terra dan vaderlandslievend-oranje) en meubels was echt weken tot maanden marktplaats afstruinen.

En nu... nu hebben zelfs mijn schoonouders dezelfde kleuren in huis (alleen dan wel de goede... :') ). En elke woonwinkel die je inloopt, daar breek je je nek over de okergele kussentjes en de wandjes met Early Dew. (Of nouja, dat was 2021 geloof ik, nu is het weer meer terra e.d. )

Ik vind het nog steeds mooie kleuren die bij mijn idee van een 'thuis' passen, dus ze komen echt wel terug in het nieuwe huis. Maar origineel is het echt totaal niet meer.
(Gelukkig hebben we straks geen geld meer voor nieuwe meubels, dus ons bijeengeraapte zooitje blijft voorlopig wel heel uniek en 'retro' :+ )
pi_204343234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:49 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Blues vanavond komt Jochem Myjer bij Jinek. Hij heeft een tijdje in een glazen (hoge) vogelhut gezeten, op insta was het leuk om te volgen
Ok!
Ik zag m op Twitter ook af en toe uit zijn dak gaan ja, hij is wel de overtreffende trap van een vogelgekkie O+ :D
pi_204343346
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 20:44 schreef Blues het volgende:
Extra dunne houten stokertjes van Jordan.
Voorzichtig beginnen en uiteindelijk kan je dan makkelijk en zonder bloeden zachtjes en rustig heen en weer bewegen (6x of zo met de rechte kant) tussen al je tanden en kiezen.

Bijna lekker en verslavend :D :@
Dat heb ik dus ook! Verrassend goed gevoel, mits je het blijft bijhouden.

ik heb de "regular" van Jordan. Mijn tanden staan verder uit elkaar.
pi_204343517
Oh en ook nog even een hoera voor @Myraela *O*

En ook voor mezelf, want de hypotheekofferte is goedgekeurd *O*
pi_204343522
*O* *O* *O* *O*
pi_204343687
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:29 schreef Candaasje het volgende:
Oh en ook nog even een hoera voor @:Myraela *O*

*O* *O* *O*
  dinsdag 5 april 2022 @ 21:40:55 #71
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204343697
quote:

Yes! *O*
pi_204343966
quote:

Hoera Hoera …let the games begin… w/
pi_204344001
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 april 2022 21:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wij hadden 10 jaar geleden het gewaagde idee om alle muren een kleur te geven, en dan 'mintgroen', en 'terra', gecombineerd met turquoise, okergeel, bruin en ook donkergroen. Echt, de reacties die we hebben gehad waren hilarisch. Mensen keken ons vooraf echt heel verschrikt aan :D

Alleen in de winkels werkelijk niks van te krijgen; ik heb eeuwen gezocht naar bijpassende kussentjes, de muurverf moest verschillende keren opnieuw gemengd worden (en dan was het nog niet helemaal wat het moest zijn, maar soit, het was na de hele boel weer overschilderen al meer terra dan vaderlandslievend-oranje) en meubels was echt weken tot maanden marktplaats afstruinen.

En nu... nu hebben zelfs mijn schoonouders dezelfde kleuren in huis (alleen dan wel de goede... :') ). En elke woonwinkel die je inloopt, daar breek je je nek over de okergele kussentjes en de wandjes met Early Dew. (Of nouja, dat was 2021 geloof ik, nu is het weer meer terra e.d. )

Ik vind het nog steeds mooie kleuren die bij mijn idee van een 'thuis' passen, dus ze komen echt wel terug in het nieuwe huis. Maar origineel is het echt totaal niet meer.
(Gelukkig hebben we straks geen geld meer voor nieuwe meubels, dus ons bijeengeraapte zooitje blijft voorlopig wel heel uniek en 'retro' :+ )
Early dew muren .. check :')
pi_204344069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Early dew muren .. check :')
Hier ook een vorm van early dew
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 22:14:50 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204344097
Welk ralnummer is dat?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204344310
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:14 schreef derLudolf het volgende:
Welk ralnummer is dat?
3031
  Moderator dinsdag 5 april 2022 @ 22:42:15 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204344356
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
3031
3000 serie is rood :+

RAL is een "universeel kleursysteem" ofzo, met zo'n cijfer weet iedereen wat je bedoeld en ben je niet afhankelijk van allerlei creatieve namen van de marketingafdeling ;)
pi_204344480
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]
3000 serie is rood :+

RAL is een "universeel kleursysteem" ofzo, met zo'n cijfer weet iedereen wat je bedoeld en ben je niet afhankelijk van allerlei creatieve namen van de marketingafdeling ;)
Ah, dit nr kwam van de flexa site
pi_204344532
quote:

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_204345489
Mogguh :O Gisteravond was laat -O- En vanmorgen heel vroeg -O- We werden gisteravond opeens aangesproken door een andere ouder die mini-G ervan beschuldigde dat hij meerdere malen haar zoon aangevallen heeft :{ Blijkbaar was er een vechtpartij die dag op het schoolplein geweest en in de afgelopen weken al meerdere incidenten. Mini-G heeft ons dat nooit verteld. School heeft ons niets verteld.

Eindresultaat: G van slag, mini-G pissed en mini-G's beste vriend zat er tussenin dus die was ook licht van slag.

Gisteravond een lang gesprek gehad en het is nu wel helder wat er gebeurd is, maar verdorie zeg.... :{ Hoe los je dit soort dingen nou weer op :{ En tijdens de vechtpartij is ook nog eens mini-G's bril beschadigd geraakt. Het is allemaal niet zo'n dure grap maar toch :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204345539
Mogge.

Warmig en vochtig buiten. Niet aangenaam.
Vandaag hele dag online bijeenkomst met onduidelijke inhoud. Lijkt me _ge_wel_dig_.
Ik denk dat ik rond 12u een noodsituatie simuleer.
pi_204345553
Omg, ik heb net een plant in een aanbieding besteld en nu ben ik zo hyped dat ik gewoon tril. :’)
  woensdag 6 april 2022 @ 07:26:51 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204345555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:26 schreef Myraela het volgende:
Omg, ik heb net een plant in een aanbieding besteld en nu ben ik zo hyped dat ik gewoon tril. :’)
Wat voor plant is het ? _O-
Moet ik er ook een?!
pi_204345565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:26 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wat voor plant is het ? _O-
Moet ik er ook een?!
Ik heb twee droomplanten.

Dit is de reden waarom ik tril: https://plnts.com/nl/prod(...)8b92-a0bd114de6a6%5D

En de philodendron gloriosum erbuj
pi_204345567
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:20 schreef sigme het volgende:
Mogge.

Vandaag hele dag online bijeenkomst met onduidelijke inhoud. Lijkt me _ge_wel_dig_.
Is dat niet een kwestie van een internetstoring melden? O-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204345568
Trainen als knie het wil, Dora uitlaten in waarschijnlijk de regen, notulen uitwerken + andere kleine stichting klusjes, horecaplan schrijven.

Maar eerst meer koffie. Ugh.
  woensdag 6 april 2022 @ 07:39:57 #87
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204345588
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik heb twee droomplanten.

Dit is de reden waarom ik tril: https://plnts.com/nl/prod(...)8b92-a0bd114de6a6%5D

En de philodendron gloriosum erbuj
Ohhh cool!
pi_204345606
Goedemorgen!
*O* voor geplande rijexamens, hypotheken en planten.

Mijn fruitstruikjes worden vandaag bezorgd.

Verder heb ik geleerd dat de kas niet goed tegen vorst beschermd, en zal ik dus opnieuw mijn courgette moeten zaaien. Goedekope les dus gelukkig.
pi_204345648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:02 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O Gisteravond was laat -O- En vanmorgen heel vroeg -O- We werden gisteravond opeens aangesproken door een andere ouder die mini-G ervan beschuldigde dat hij meerdere malen haar zoon aangevallen heeft :{ Blijkbaar was er een vechtpartij die dag op het schoolplein geweest en in de afgelopen weken al meerdere incidenten. Mini-G heeft ons dat nooit verteld. School heeft ons niets verteld.

Eindresultaat: G van slag, mini-G pissed en mini-G's beste vriend zat er tussenin dus die was ook licht van slag.

Gisteravond een lang gesprek gehad en het is nu wel helder wat er gebeurd is, maar verdorie zeg.... :{ Hoe los je dit soort dingen nou weer op :{ En tijdens de vechtpartij is ook nog eens mini-G's bril beschadigd geraakt. Het is allemaal niet zo'n dure grap maar toch :{
Vervelend dat dit is gebeurd :{
Heeft hij die jongen ook echt aangevallen en wat was de aanleiding hiervan? Wat hebben jullie hem verteld?

@Isabeau; nog beterschap. Toch nog best ziek geworden helaas en je bleef zolang vrij.

Kaatje1 al helemaal opgeknapt?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_204345746
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 22:14 schreef derLudolf het volgende:
Welk ralnummer is dat?
Het is deze https://www.gamma.nl/asso(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
  woensdag 6 april 2022 @ 08:21:46 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204345786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:44 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!

Verder heb ik geleerd dat de kas niet goed tegen vorst beschermd, en zal ik dus opnieuw mijn courgette moeten zaaien. Goedekope les dus gelukkig.
Leuk! wat voor fruit?

Wij hebben nu een muurkas tegen het huis dus daar heb je minder last van vorst. Maar inderdaad wel een goeie om op te letten als we straks onze nieuwe kas hebben :o
pi_204345812
Een gele herfstframboos (Rubus Idaeus “Fall Gold”), zomerframboos (Rubus Idaeus “Malling Promise”), bosbes (Rubus Idaeus “Malling Promise”), braam (Rubus fruticosus ‘Thornfree), rode bessen (Ribes rubrum 'Jonkheer van Tets' en zwarte bes (Ribes nigrum ‘Titania’).

Voor nu gaan in ze potten, en mogelijk later dit of volgend jaar in de grond, als ze in het plan passen.
pi_204345821
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:20 schreef sigme het volgende:
Mogge.

Omgekeerd. Ik moet weer eens live. Ben nog nauwelijks onderweg maar kijk al tegen een half uur vertraging aan :r
Doe mij lekker online vaagheid.
pi_204345841
In een onverwarmde kas vriest het gewoon dikke min in deze tijden als het dat buiten ook doet :Y
Daarom ook altijd retespannend om je tomaten en pepers te vroeg in de kas te gooien 'want het is overdag al zo lekker heet daar'.
Ik ga het dit jaar niet doen. Heus.
pi_204345844
Vrij dag O+ hollen }:| en daarna ga ik maar eens de voorraadkast en kruidenla opruimen }:|
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_204345846
Uitgelopen kiwibessen kunnen ook niet echt tegen vorst. Dit wist ik wel, maar ik dacht 'het loopt vast niet zo'n vaart' en toen werd het -6.
pi_204345847
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:31 schreef Vanyel het volgende:
In een onverwarmde kas vriest het gewoon dikke min in deze tijden als het dat buiten ook doet :Y
Daarom ook altijd retespannend om je tomaten en pepers te vroeg in de kas te gooien 'want het is overdag al zo lekker heet daar'.
Ik ga het dit jaar niet doen. Heus.
Ik had dit vermoeden inderdaad. Daarom ook maar een klein deel van de verspeende tomaten in de kas gezet, en de rest gewoon lekker binnen. Daar ben ik nu wel blij mee.
pi_204345852
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Uitgelopen kiwibessen kunnen ook niet echt tegen vorst. Dit wist ik wel, maar ik dacht 'het loopt vast niet zo'n vaart' en toen werd het -6.
En dit ja, de eerste nacht met vorst ging prima, dus toen dacht ik dat het wel goed zou komen. Maar toen werd het echt koud.
pi_204345865
Klote P. Net cryptisch genoeg voor niet meer commentaar
pi_204345874
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:10 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vind bijna alle adviseurs tot nu toe tegenvallen. Eigenlijk is 'adviseur' sowieso al een te groot woord, echt meedenken doen ze niet. Heb je een tekening van wat het is geworden? Altijd leuk om te zien. *O*
-p
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 17:23 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Jammer is dat ja. Dat hebben wij met de badkamer ook gehad. Als ie had geluisterd had ie iets kunnen verkopen.
probleem was dat alle winkels gesloten waren en dit 1 van de weinige was waar je via videobellen je keuken kon uitzoeken...
hij heeft ook wel echt zn best gedaan qua dingen laten zien.. maar dat meedenken... was vooral een poging om zoveel mogelijk te verkopen ipv te verkopen waar wij daadwerkelijk blij van zouden worden.

zal even zien of ik de tekening ergens kan uploaden.. even prutsen :)
  woensdag 6 april 2022 @ 08:37:58 #101
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204345879
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:25 schreef Tuindier het volgende:
Een gele herfstframboos (Rubus Idaeus “Fall Gold”), zomerframboos (Rubus Idaeus “Malling Promise”), bosbes (Rubus Idaeus “Malling Promise”), braam (Rubus fruticosus ‘Thornfree), rode bessen (Ribes rubrum 'Jonkheer van Tets' en zwarte bes (Ribes nigrum ‘Titania’).

Voor nu gaan in ze potten, en mogelijk later dit of volgend jaar in de grond, als ze in het plan passen.
Lekker! :9
  woensdag 6 april 2022 @ 08:40:42 #102
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204345896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:33 schreef Tuindier het volgende:

[..]
En dit ja, de eerste nacht met vorst ging prima, dus toen dacht ik dat het wel goed zou komen. Maar toen werd het echt koud.
Mijn vader moestuiniert al jaren semi professioneel ( ;) )
hij doet met vorst in deze periode soms ook een klein petroleum brandertje aan in de kas.
zo'n simpel lampje ofzo, maar dat geeft net wat warmte om de kas iets warmer dan buiten te maken.
pi_204345943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:25 schreef Tuindier het volgende:

wij krijgen van het weekend weer fruitstruikjes... zwarte bes en rode bes... geen idee welke exact
maar moeten bij schoonouders weg omdat hun balkon leeg moet
dit jaar nog even in pot omdat als je nu overpot nog.. ze waarschijnlijk geen vruchten geven.. en dat zou jammer zijn.
volgend jaar mogen ze op dezelfde plek in de volle grond.... tenzij het er dit jaar te warm blijkt.. maar ik denk dat z wel wat zon kunnen hebben. En ze staan dan naast de framboos..

het is nog even afwachten hoe de tuin precies gaat qua zon en grond... wonen er net :)
al doende leert men.. we verwachten niet meteen een topoogst dit jaar.. maar wel veel leermomentjes :)

tomaatjes en pepers staan nog binnen trouwens.. die hebben nu net 2 blaadjes ivm laat gezaaid.

en gister in de post nog 3 tropische komkommertjes die nu ong. gezaaid kunnen worden
nog even opzoeken hoe dat precies het beste gaat... de standaard veengrond is hier denk ik wat te zwaar voor.
maar als we weg kunnen komen op een combinatie van potgrond/compost/cactus/orchideengrond.. komt alles goed O-)

deel van de zaadjes worden bewaard... mocht er volgend jaar een nieuwe kans nodig zijn :X
pi_204345964
Mogge!

Wat een gedoe @PdeHoog Hopelijk is het snel opgelost

Zo even voorbereiden voor sollicitatiegesprek maar eerst even wat eten.
pi_204345992
Goedemorgen
Al een week lang nekpijn door een nieuw kussen -O- vannacht pak ik weer mijn oude.

Succes @Kaatje1
pi_204346000
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:40 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Mijn vader moestuiniert al jaren semi professioneel ( ;) )
hij doet met vorst in deze periode soms ook een klein petroleum brandertje aan in de kas.
zo'n simpel lampje ofzo, maar dat geeft net wat warmte om de kas iets warmer dan buiten te maken.
handig.. hier gewoon Electra in de kas ook...
maar voor nu met dank aan de storm.. geen achterkant
dus in onze kas is het exact even koud als buiten

Maar vannacht was het niet zo heel koud toch?
  woensdag 6 april 2022 @ 09:49:09 #107
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:04 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
handig.. hier gewoon Electra in de kas ook...
maar voor nu met dank aan de storm.. geen achterkant
dus in onze kas is het exact even koud als buiten

Maar vannacht was het niet zo heel koud toch?
Nee dat was meer afgelopen weekend waar het om ging geloof ik.
Oh slim elektra in de kas! die ga ik meenemen, bij ons ligt al op zoveel plekken elektra in de tuin dat dat niet moeilijk kan zijn.
  woensdag 6 april 2022 @ 09:50:07 #108
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346263
Ik heb mijn tomaten nog helemaal niet gezaaid, ga ik binnenkort doen, ik heb in het nieuwe huis dus nog geen kas dus het moeten buiten tomaten worden, dus ze moeten niet te vroeg groot zijn. Kunnen pas na half mei naar buiten.
pi_204346360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:44 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen!

Een onverwarmde kas verhoogt de minimumtemperatuur niet. Alleen de maximumtemperatuur, en biedt bescherming tegen wind en neerslag.

Een kas met massa (zoals een muurkas) kan de minimumtemperatuur wel wat vertragen, waardoor je het soms net wel redt omdat de kas dan alweer opwarmt voordat de boel net zo koud is als de buitenlucht.
pi_204346384
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:53 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
Vervelend dat dit is gebeurd :{
Heeft hij die jongen ook echt aangevallen en wat was de aanleiding hiervan? Wat hebben jullie hem verteld?

Het was wat verwarrend, maar hij kwam zijn vriendje te hulp en toen brak de pleuris uit waarbij er werd geslagen en gebeten.
pi_204346452
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Een onverwarmde kas verhoogt de minimumtemperatuur niet. Alleen de maximumtemperatuur, en biedt bescherming tegen wind en neerslag.

Een kas met massa (zoals een muurkas) kan de minimumtemperatuur wel wat vertragen, waardoor je het soms net wel redt omdat de kas dan alweer opwarmt voordat de boel net zo koud is als de buitenlucht.
Dat was eigenlijk ook mijn aanname inderdaad, hooguit dat het iets langer warm blijft omdat het vanaf een hogere temperatuur moet afkoelen. En vervolgens heb ik de vorst onderschat.
pi_204346510
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 09:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Nee dat was meer afgelopen weekend waar het om ging geloof ik.
Oh slim elektra in de kas! die ga ik meenemen, bij ons ligt al op zoveel plekken elektra in de tuin dat dat niet moeilijk kan zijn.
Electra en water... ook superhandig
Moet even zien hoe het precies werkt maar er loopt hier vanaf de schuur (met kraan) een tuinslang ondergronds naar de kas. Dezelfde tuinslang ligt her en der in de tuin met sproeier...
en bij de schuur ligt een tussenstuk waarmee je het juiste deel met de kraan kunt verbinden

Nog niet gebruikt.. maar het oogt behoorlijk handig :)

en als je toch bezig bent met een hele nieuwe.. wij hebben automatische raampjes in het dak
zit een soort van drukmechanisme in waardoor de inhoud uitzet als het heel warm is in de kas.. en als dat uitzet.. schuift het raampje open.
  woensdag 6 april 2022 @ 10:29:41 #113
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]
Electra en water... ook superhandig
Moet even zien hoe het precies werkt maar er loopt hier vanaf de schuur (met kraan) een tuinslang ondergronds naar de kas. Dezelfde tuinslang ligt her en der in de tuin met sproeier...
en bij de schuur ligt een tussenstuk waarmee je het juiste deel met de kraan kunt verbinden

Nog niet gebruikt.. maar het oogt behoorlijk handig :)

en als je toch bezig bent met een hele nieuwe.. wij hebben automatische raampjes in het dak
zit een soort van drukmechanisme in waardoor de inhoud uitzet als het heel warm is in de kas.. en als dat uitzet.. schuift het raampje open.
Wij hebben gelukkig ook al veel van dat soort dingen liggen. Grondwater pomp met een heel sproeisysteem *O*

ja die raampjes hebben we meteen mee besteld inderdaad! Die zijn super handig.
pi_204346530
Vervelend P, hopelijk wordt er wat meer duidelijk en loopt het met een sisser voor iedereen af :*

Over keukenadviseurs gesproken... net een afspraak ingepland. Wel zwaar beroerd qua tijden in combinatie met mijn nachtdiensten, maar nouja, het zij zo. Mijn rooster is gewoon wat lastig voor dit soort dingen.
pi_204346543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 07:02 schreef PdeHoog het volgende:

eigenlijk had school hier gewoon even in moeten stappen lijkt me dan
maarja.. die zijn daar helemaal zo handig niet mee.
pi_204346552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hebben gelukkig ook al veel van dat soort dingen liggen. Grondwater pomp met een heel sproeisysteem *O*

ik roep wel heel enthousiast hoor.. maar we wonen hier sinds januari nu.. dus wij zijn ook nog in de uittestende fase
maar merk wel dat ondanks dat de achterkant er nog steeds uitligt het best warm is op zonnige dagen al
minder zonnige dagen is het er gewoon ook koud.
pi_204346586
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Kwiebus…lees ik alsmaar.

@P dat is raar, dat school zich erbuiten houdt! In ieder geval deed miniG het voor een goede zaak.

Lekker druk zijn die en gene met moesen en bessen. _O-
  woensdag 6 april 2022 @ 10:54:31 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204346765
Deze SC kan onderhand beter in F&F met alle tuin-, vogel- en kattenliefhebbers :D

Eet er iemand nog iets lekkers deze week? Ik kies later vandaag of we gordita's met zoete aardappel, bloemkool, zwarte boon en koolsla eten, of pasta met chorizo, salie en hazelnoot.
Spoilers!
  woensdag 6 april 2022 @ 10:57:54 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deze SC kan onderhand beter in F&F met alle tuin-, vogel- en kattenliefhebbers :D

Eet er iemand nog iets lekkers deze week? Ik kies later vandaag of we gordita's met zoete aardappel, bloemkool, zwarte boon en koolsla eten, of pasta met chorizo, salie en hazelnoot.
Nee wij eten allemaal restjes want er moet zoveel mogelijk leeg hier voor de verhuizing _O-
pi_204346802
Ik ga vrijdag lekker Mexicaans eten in Amsterdam. :9 En ik heb ook zin in de lunch, die ik heb gereserveerd puur omdat deze sandwich er zo lekker uitzag. :')

woensdag 6 april 2022 @ 10:59:00 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204346807
Het gaat hard met vinkjes zetten op mijn lijstje :s) Ik heb vandaag contact gezocht met de grondwerker, de schilder (live), de tegelzetter en de installateur. De laatste omdat we interesse in een hybride warmtepomp hebben. De stammen die nog over zijn van de houtkap staan ook weer op Facebook, hopelijk komen we daar snel van af.
Spoilers!
  woensdag 6 april 2022 @ 10:59:51 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204346822
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:58 schreef Myraela het volgende:
Ik ga vrijdag lekker Mexicaans eten in Amsterdam. :9 En ik heb ook zin in de lunch, die ik heb gereserveerd puur omdat deze sandwich er zo lekker uitzag. :')

[ afbeelding ]
Ik weet niet wat het is maar ik wil het wel graag eten.
Spoilers!
pi_204346840
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik weet niet wat het is maar ik wil het wel graag eten.
Zo sta ik er ook in. Ik weet alleen dat het met of zonder in rum geroosterde ananas kan.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:04:27 #124
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204346867
Weet er iemand trouwens een avondmaal met grapefruit? Ik heb 3 grapefruits in een tgtg box gekregen. Als ik niets kan verzinnen, pers ik ze en vries ik het in tot ik wel een idee heb.
Spoilers!
pi_204346871
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Zo sta ik er ook in. Ik weet alleen dat het met of zonder in rum geroosterde ananas kan.
Mèt… :Y)
  woensdag 6 april 2022 @ 11:07:55 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet er iemand trouwens een avondmaal met grapefruit? Ik heb 3 grapefruits in een tgtg box gekregen. Als ik niets kan verzinnen, pers ik ze en vries ik het in tot ik wel een idee heb.
Ik vond zoiets vroeger altijd heel lekker:

https://www.ah.nl/kookschrift/recept/27044

niet echt heel Cul _O-
  woensdag 6 april 2022 @ 11:08:58 #127
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204346960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Oh, bij die raampjes hoort altijd nog een extra tip:
Neem er ook altijd 1 zonder automatische gasveer!

Je wil namelijk ook als het vrij koud is een raampje kunnen openzetten voor de frisse lucht (tegen schimmel), en dat willen die automatiekjes dan niet.
  woensdag 6 april 2022 @ 11:17:44 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204346994
quote:
Dat lijkt me wel wat :9

quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Je wil namelijk ook als het vrij koud is een raampje kunnen openzetten voor de frisse lucht (tegen schimmel), en dat willen die automatiekjes dan niet.
Bij storm moeten er ook één of twee ramen open toch?
Spoilers!
  woensdag 6 april 2022 @ 11:18:15 #130
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204347003
quote:
2s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:14 schreef sigme het volgende:

[..]

ok, daar zal ik op letten, weet eigenlijk niet meer precies hoeveel raampjes erin komen.
pi_204347008
quote:

Vandaag gaat liefste werken, in principe eten we dan rond 3u 's middags en dat is na mijn kantoordag (ik ben bijeenkomstafgehaakt), dus dat is standaard & eenvoudig: rijst, sperziebonen, pindasaus en als variatie iets van andere geroerbakte groente. Ik heb nu volgens mij taugé en kool liggen.

Rest van de week wordt vast ook allemaal niks bijzonders.

Ik heb wel weer een kinnebak in de pekel liggen, dus die aai & draai ik dagelijks. Volgende week kan 'ie opgehangen worden. Een stuk lardo hangt al.
pi_204347017
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij storm moeten er ook één of twee ramen open toch?
Oh, die is mij onbekend.
Zou ik ook niet snel voor kiezen, ik zou bang zijn dat de wind dan onder het raapje komt en stukwaait.
pi_204347161
Ik moet nog even bedenken wat ik vanavond eet. Gemakkelijk en snel is wel een vereiste, oh en magnetronbestendig :P

Mannen van CoolBlue zijn hier ook al even geweest. Onze (toffe O+ ) oven hield er deze week mee op. Elke keer sloegen de stoppen door. Dus uiteindelijk maar een nieuwe besteld. Weliswaar niet de duurste en zeker niet zo bijpassend als de oude. Maar goed, hij is nieuw, zou het moeten doen en hij is grotendeels zwart dus steekt hopelijk niet teveel af.
pi_204347171
Vandaag eens de laatste stukken vlees uit de vriezer op eten, verder geen spannende maaltijden.
We kopen al een tijdje geen vlees meer maar er lag nog wel wat in de vriezer.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 april 2022 @ 11:46:16 #135
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204347226
quote:

Wegens druk is het vanavond een stoommaaltijd.
Morgen vd Valk in Apeldoorn
Vrijdag wrs hamburger oid in een restaurant na thuiskomst.
Zaterdag - nog geen idee -
Zondag eten bij neef.

Wrs kook ik dinsdag pas weer :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204347243
Na fitness in ieder geval uiensoep en kijken wat ik mee krijg van TGTO.
pi_204347516
Linzensoep op het menu hier vanavond.
  woensdag 6 april 2022 @ 12:26:59 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204347542
quote:
11s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, die is mij onbekend.
Zou ik ook niet snel voor kiezen, ik zou bang zijn dat de wind dan onder het raapje komt en stukwaait.
Ik heb nog even gezocht en er wordt wel overal aangeraden om ramen bij storm te openen. Juist zodat wind die door een kiertje binnenkomt niet zorgt voor overdruk en daardoor springende ruiten.

Hier wat uitleg:
quote:
Onze algemene stelregel is; bij ons staan zomer en winter de ramen open. In de zomer wat wijder open dan in de winter, voor wat meer frisse lucht. In de winter staan hier de ramen open op een kier van ongeveer 10-15 centimeter. En dat is ter bescherming. Bedenk dat een kas van glas is, en bij storm kan glas “springen”. Dus juist bij veel wind moet je zorgen dat alle wind in en uit je kas kan waaien!

Heel veel mensen denken dat je juist alle ramen en deuren moet sluiten van de kas wanneer het stormt, maar dat is dus echt niet waar. In glas zit een bepaalde hoeveelheid rek en spanning, maar zodra alle wind zich in de kas op kan hopen en dus niet naar buiten kan gaan, kunnen ramen springen, met alle vervelende gevolgen van dien. Wind moet altijd vrij spel krijgen in de kas, het hoeft niet veel te zijn (zoals gezegd is een kier van 10 centimeter lucht voldoende) maar zorg dat de wind die door kieren en strepen binnen is gekomen ook weer zijn weg kan vinden en de kas uit kan gaan, zodat de kas zichzelf niet “opblaast”. Deuren houden we trouwens in de winter altijd zo veel mogelijk gesloten, om de warmte die er in de kas is, zo veel mogelijk vast te houden, en een deur is wel een erg grote “kier” en kan dus juist te veel wind vangen.
Spoilers!
pi_204347753
Ik eet een restje roti vanavond :9
pi_204347939
Wat zijn de aanrader volgens jullie bij krokettenkunst?
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 13:12:50 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204347963
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:11 schreef Sarabi het volgende:
Bamischijven en z'n zelfgemaakte satésaus :P
pi_204347980
De wildkroket :9
  woensdag 6 april 2022 @ 13:15:02 #143
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204347985
quote:
Mijn lijst, maximaal 5 sterren:

Bospaddenstoel 5*
Rendang 4.5*
Alisia Victoria 4*
Monte 4*
Stilton 4*
Pecorino 3,5*
Gamba 3,5*
Gordel van smaragd 3*
Boerenmeid 2*
Salsiccia sarde 1*

Ik moet echt wat beter mijn best doen om de vriezer leeg te eten. Ik heb geloof ik al een jaar geen kunstkroket op ;(
Spoilers!
pi_204348155
quote:
7s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:18 schreef sigme het volgende:
Vandaag gaat liefste werken, in principe eten we dan rond 3u 's middags en dat is na mijn kantoordag (ik ben bijeenkomstafgehaakt), dus dat is standaard & eenvoudig: rijst, sperziebonen, pindasaus en als variatie iets van andere geroerbakte groente. Ik heb nu volgens mij taugé en kool liggen.
Herstel, vandaag gaat liefste niet werken. Sperziebonen terug de diepvries in, menu wordt doorgeschoven naar morgen.

Dan wordt het straks rode kroten, raasdonders met spekvet, lamsgehaktstaafjes en wat verder ter tafel komt. Improvisatie voor de win. Gefruite siepel, als ik ze heb.
pi_204348337
quote:
De paddenstoelen zijn zo lekker, dus die in ieder geval. En de blauwe kaas natuurlijk.
pi_204348833
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gin tonic.

Of denk je dat dat niet voldoet? Dan dat ene met grapefruit van Antoni van queer eye. Grapefruit met avocado?
pi_204348851
quote:
Gewoon niet doen :P
  woensdag 6 april 2022 @ 14:43:12 #148
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_204348858
Zouden ze ook in mijn thuisland leveren? :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_204349192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 13:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn lijst, maximaal 5 sterren:

Bospaddenstoel 5*
Rendang 4.5*
Alisia Victoria 4*
Monte 4*
Stilton 4*
Pecorino 3,5*
Gamba 3,5*
Gordel van smaragd 3*
Boerenmeid 2*
Salsiccia sarde 1*

Ik moet echt wat beter mijn best doen om de vriezer leeg te eten. Ik heb geloof ik al een jaar geen kunstkroket op ;(
Kijk dat is een duidelijke lijst :D dankjewel!

Ook de rest die gereageerd heeft.

Dan ga ik nu denk ik maar te veel geld uitgeven :D
pi_204349211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Kijk dat is een duidelijke lijst :D dankjewel!

Ook de rest die gereageerd heeft.

Dan ga ik nu denk ik maar te veel geld uitgeven :D
Je komt er binnenkort min of meer langs nietwaar?
Het is stukken goedkoper als je het afhaalt (in Emmen).
pi_204349236
quote:
3s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Je komt er binnenkort min of meer langs nietwaar?
Het is stukken goedkoper als je het afhaalt (in Emmen).
Ja, daar zat ik ook aan te denken maar volgens mij kan dat alleen doordeweeks -O-
pi_204349383
Kunstkroketten :9~

Lijstje had je al zag ik. Champignon met stip bovenaan. En dan boerenmeid O+

Vandaag een doos retedure bonbons in de bus :D Elke bonbon een kunstwerkje _O_ Ik ben er nog niet helemaal uit of mijn werkgever al van plan was die te sturen als bedankje nav een project wat ik deed, of dat het zal zoet (hurhur) houdertje is gestuurd omdat ik hem flipte nadat in de livegang van dat project van alles niet werkte waarvan ik als tester zei dat ze dat eerst werkend moeten maken :7

Anywho, aardig gebaar :Y) ^O^

Eten:
Vandaag kliek hutspot
Morgen met peettante bij de lokale ster
Vrijdag kliek pasta met champignons, spinazie en spekjes
Zaterdag geen idee wat de diepvries aanbiedt
Zondag (twee jaar) verlate verjaardagslunch, Alladin zien en geen idee wat diner brengt
pi_204349407
De blauwe kaas is niet voorradig -O-

En ik zie dat de meningen over de boer3nmeid verdeeld zijn.

Moeilijk kiezen.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:37:27 #154
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204349414
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kunstkroketten :9~

Lijstje had je al zag ik. Champignon met stip bovenaan. En dan boerenmeid O+

Vandaag een doos retedure bonbons in de bus :D Elke bonbon een kunstwerkje _O_ Ik ben er nog niet helemaal uit of mijn werkgever al van plan was die te sturen als bedankje nav een project wat ik deed, of dat het zal zoet (hurhur) houdertje is gestuurd omdat ik hem flipte nadat in de livegang van dat project van alles niet werkte waarvan ik als tester zei dat ze dat eerst werkend moeten maken :7

Anywho, aardig gebaar :Y) ^O^

Eten:
Vandaag kliek hutspot
Morgen met peettante bij de lokale ster
Vrijdag kliek pasta met champignons, spinazie en spekjes
Zaterdag geen idee wat de diepvries aanbiedt
Zondag (twee jaar) verlate verjaardagslunch, Alladin zien en geen idee wat diner brengt
Wie is je lokale ster? :9
pi_204349422
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:36 schreef Sarabi het volgende:

Moeilijk kiezen.
Bij je bestelling vragen of ze niet ergens nog een blauw kaasje hebben liggen *O*
Zo kreeg ik de eerste keer ook mijn (schijnbaar niet voorradige) boerenmeid :+
pi_204349442
Morgen schijnt het enorm bagger weer te worden dus net tussen de buien door naar diverse winkels geweest en alles binnen. *O*
Kwam nog kennissen tegen dus zo even een afspraak maken voor pasen. Alleen weet ik nu niet welk pasen, dat van ons of dat van het orthodoxe wat volgens mij een week later is _O-
Maar morgen kan ik lekker koken/bakken/rok afmaken/mini-flat-feestje vieren
pi_204349443
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wie is je lokale ster? :9
SPOILER
Mei wordt nóg leuker, dan ga ik naar O+ Sabero O+ Heeft het hele jaar een lichte, frisse keuken die me erg aanspreekt, lente gaat vast helemaal fantastisch zijn O+
pi_204349453
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen schijnt het enorm bagger weer te worden dus net tussen de buien door naar diverse winkels geweest en alles binnen. *O*
Kwam nog kennissen tegen dus zo even een afspraak maken voor pasen. Alleen weet ik nu niet welk pasen, dat van ons of dat van het orthodoxe wat volgens mij een week later is _O-
Maar morgen kan ik lekker koken/bakken/rok afmaken/mini-flat-feestje vieren
En vrijdag mij meeten *O*
pi_204349466
quote:

Moeilijk kiezen.
Maar de stilton is niet uitverkocht. De lady blue wel. Stilton is ook lekkerder vond ik
  woensdag 6 april 2022 @ 15:42:09 #160
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204349470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
SPOILER
Mei wordt nóg leuker, dan ga ik naar O+ Sabero O+ Heeft het hele jaar een lichte, frisse keuken die me erg aanspreekt, lente gaat vast helemaal fantastisch zijn O+
Ziet er goed uit
Sabero wil ik ook nog heen!
pi_204349485
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En vrijdag mij meeten *O*
Yeahh...hopelijk gedragen de diva's zich een beetje. Het is verschrikkelijk momenteel, knokpartijen, de gekke 5 minuten duren uren achtereen, vanochtend gezogen, nu weer overal vlokken haar.
pi_204349495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Yeahh...hopelijk gedragen de diva's zich een beetje. Het is verschrikkelijk momenteel, knokpartijen, de gekke 5 minuten duren uren achtereen, vanochtend gezogen, nu weer overal vlokken haar.
Lente in de hoofden _O-
Die van mij zijn daar weer uit na een paar wat onrustige weken.
pi_204349499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 10:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Het was wat verwarrend, maar hij kwam zijn vriendje te hulp en toen brak de pleuris uit waarbij er werd geslagen en gebeten.
Bah, helemaal niet leuk. Wel jammer dat hij het niet direct zei tegen jullie maar dat een ouder op bezoek moest komen.
pi_204349504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:42 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ziet er goed uit
Sabero wil ik ook nog heen!
Aanrader :Y
Overnachting boeken en even de stad in. Of de :X outlet :X als je dat leuk vindt.
  woensdag 6 april 2022 @ 15:49:53 #165
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204349553
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:45 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Aanrader :Y
Overnachting boeken en even de stad in. Of de :X outlet :X als je dat leuk vindt.
ja overnachting is sowieso vereist! :D
pi_204349572
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Bij je bestelling vragen of ze niet ergens nog een blauw kaasje hebben liggen *O*
Zo kreeg ik de eerste keer ook mijn (schijnbaar niet voorradige) boerenmeid :+
Niet geschoten is altijd mis :D

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar de stilton is niet uitverkocht. De lady blue wel. Stilton is ook lekkerder vond ik
De stilton is onderweg :Y of nouja binnenkort :D
pi_204349609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Niet geschoten is altijd mis :D
[..]
De stilton is onderweg :Y of nouja binnenkort :D
Ik heb de verleiding kunnen weerstaan. Dure maand geweest, dure maand komt eraan en voor de lijn is het ook al niet handig.
pi_204349634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb de verleiding kunnen weerstaan. Dure maand geweest, dure maand komt eraan en voor de lijn is het ook al niet handig.
Ik had al een maand zin in kroketten en wilde voor Pasen nu eigenlijk zelf kroketten gaan maken. Maar nu moest ik hier aan denken :)

En de lijn komt hier dit jaar toch al niet meer goed :')
pi_204349635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
ja overnachting is sowieso vereist! :D
Als je luxe achter de tralies wil: https://www.hetarresthuis.nl/
Loopafstand van Sabero. Maar dat is eigenlijk alles in het centrum wel.
pi_204349648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik had al een maand zin in kroketten en wilde voor Pasen nu eigenlijk zelf kroketten gaan maken. Maar nu moest ik hier aan denken :)

En de lijn komt hier dit jaar toch al niet meer goed :')
Niet van de Rubenslijn gehoord hebben :{w
pi_204349695
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
[..]
Niet van de Rubenslijn gehoord hebben :{w
Die heb ik al jaren :D
En was mooi stabiel 6 jaar, maar sinds dit jaar niet :')

Ach er zijn 50 kroketten onderweg dus komt goed :D :D :D
  woensdag 6 april 2022 @ 16:03:50 #172
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204349729
quote:

Moeilijk kiezen.
Die boerenmeid heeft iets zoets van de pruim. Wij eten kroketten alleen als avondeten en dan is die smaak niet passend. Hij is wel echt lekker maar niet geschikt voor ons.
Spoilers!
  woensdag 6 april 2022 @ 16:04:23 #173
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204349736
Oh. Te laat.
Spoilers!
pi_204349795
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 16:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die boerenmeid heeft iets zoets van de pruim. Wij eten kroketten alleen als avondeten en dan is die smaak niet passend. Hij is wel echt lekker maar niet geschikt voor ons.
Mijn man houdt niet van warm fruit dus uiteindelijk deze niet meebesteld :)
pi_204350327
Ha, ik realiseer me dat we volgende week een nachtje in Veenhuizen slapen en dat Piepers en Paupers krokettenkunstkroketten heeft :9 Wat op zich ook prettig was, is dat ik vanmiddag onze boeking even ging checken en ontdekte dat ik voor een week later geboekt had :') Gelukkig was de B&B ook nog vrij op de door ons gewenste dag, dus direct omgeboekt ^O^ Nu ga ik na 2 jaar onze Museumkaarten eens nieuw leven inblazen, dan kunnen we ook in Veenhuizen het een en ander bekijken.

Morgen wordt het dus net zulk butweer als vandaag? -O- Wel plezierig, ik ben de hele dag van hot naar her aan het reizen met het OV en aan het eind van de dag ga ik solliciteren :') Dit komt mijn outfitje enorm ten goede denk ik :+

Verder heb ik de voorraadkast helemaal uitgemest en opnieuw ingericht O+ O+ En heb ik een plan gemaakt voor de kruidenla, morgen komen alle potjes en dan ga ik het netjes op orde maken.
pi_204350463
Ik kreeg vandaag een enorme zak paaseitjes van een patiënt. Niet voor de poli, niet voor de oncoloog, maar voor mij persoonlijk voor het geregel, mijn eindeloze vasthoudende geduld voor onderzoeken op k.termijn en het steeds maar weer aanhoren van mevrouw.
Werd er een beetje emo van.
Binnenkort is ze dood.
33 Jr.
:(
pi_204350641
Aangrijpend, @Blues
Mooi & lelijk tegelijk.
pi_204350642
quote:
17s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:23 schreef Blues het volgende:
Ik kreeg vandaag een enorme zak paaseitjes van een patiënt. Niet voor de poli, niet voor de oncoloog, maar voor mij persoonlijk voor het geregel, mijn eindeloze vasthoudende geduld voor onderzoeken op k.termijn en het steeds maar weer aanhoren van mevrouw.
Binnenkort is ze dood.
33 Jr.
Ach ;(
  woensdag 6 april 2022 @ 17:42:47 #179
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204350646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ha, ik realiseer me dat we volgende week een nachtje in Veenhuizen slapen en dat Piepers en Paupers krokettenkunstkroketten heeft :9 Wat op zich ook prettig was, is dat ik vanmiddag onze boeking even ging checken en ontdekte dat ik voor een week later geboekt had :') Gelukkig was de B&B ook nog vrij op de door ons gewenste dag, dus direct omgeboekt ^O^ Nu ga ik na 2 jaar onze Museumkaarten eens nieuw leven inblazen, dan kunnen we ook in Veenhuizen het een en ander bekijken.

Morgen wordt het dus net zulk butweer als vandaag? -O- Wel plezierig, ik ben de hele dag van hot naar her aan het reizen met het OV en aan het eind van de dag ga ik solliciteren :') Dit komt mijn outfitje enorm ten goede denk ik :+

Verder heb ik de voorraadkast helemaal uitgemest en opnieuw ingericht O+ O+ En heb ik een plan gemaakt voor de kruidenla, morgen komen alle potjes en dan ga ik het netjes op orde maken.
Ik ben daar geweest bij maallust en at toen zo'n kroket zonder te weten van de hype hier.
Maar God wat vond ik ze matig. Ik had toen een rendang kroket. Echt saai en smaakloos.
pi_204350659
quote:

Maar goed dat je keek :D

Ik vond het gevangenis museum een aanrader voor jong en oud.

Succes met je solli *O*
pi_204350743
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 17:42 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik ben daar geweest bij maallust en at toen zo'n kroket zonder te weten van de hype hier.
Maar God wat vond ik ze matig. Ik had toen een rendang kroket. Echt saai en smaakloos.
-O-

Ik heb ook een kroket besteld waar een biertje van Maallust doorheen zit.
pi_204350794
quote:

[..]
:D ik ben benieuwd. Ik heb een krokettenn00b mee, dus dat is sowieso leuk :P
  woensdag 6 april 2022 @ 18:16:28 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204351041
Waarom doet de Lidl alcohol in de paas chocolade mousse?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204351054
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:16 schreef fietsie het volgende:
Waarom doet de Lidl alcohol in de paas chocolade mousse?
:Y) :9
  woensdag 6 april 2022 @ 18:18:13 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204351061
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:17 schreef Blues het volgende:

[..]
:Y) :9
Alleen kind kan zo dus niet mee eten
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_204351082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:18 schreef fietsie het volgende:

Alleen kind kan zo dus niet mee eten
Dat snapte ik wel hoor :6
IJsje voor t kinT 🧁
pi_204351090
quote:

Leuk, een nachtje weg *G*

Morgen wordt het viezer weer dan vandaag. Of in ieder geval, hier is het vandaag toch een behoorlijk deel van de dag droog geweest en voor morgen wordt er 20 millimeter regen voorspeld ;(

Solliciteren, spannend :D :D succes!
pi_204351095
Och @Blues ;(
pi_204351111
Ik werd vanochtend op m'n vrije dag wakker met koppijn. Heb paracetamol genomen en een halve liter water en me weer omgedraaid.... toen werd ik 15:00 pas weer wakker. _O-

Toen ben ik maar gewoon gaan ontbijten en hardlopen zoals ik eigenlijk van plan was. Nu net terug van hardlopen, ongeveer de helft van de 15 km in de regen gelopen maar het was niet koud, en avondeten is net klaar. Rare dag zo _O-
  woensdag 6 april 2022 @ 18:27:54 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204351152
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:19 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat snapte ik wel hoor :6
IJsje voor t kinT 🧁
Jamaar zielug enzo. Met pootje , en dan ook nog eens
Naar school moeten van je vader. En dat ie meegaat de school in. Dat andere kinderen een volwassene zien die jouw tas draagt. DeHorror
pi_204351211
Nou, net tgtg opgehaald. Alles, maar dan ook echt alles (heel veel zuivel en vleeswaren) tht vandaag. Best jammer, maar dat doe ik toch niet weer.
pi_204351214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:27 schreef fietsie het volgende:

Naar school moeten van je vader. En dat ie meegaat de school in. Dat andere kinderen een volwassene zien die jouw tas draagt. DeHorror
🙈
Zeker horror!!!
:D O+
pi_204351221
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik werd vanochtend op m'n vrije dag wakker met koppijn. Heb paracetamol genomen en een halve liter water en me weer omgedraaid.... toen werd ik 15:00 pas weer wakker. _O-

Toen ben ik maar gewoon gaan ontbijten en hardlopen zoals ik eigenlijk van plan was. Nu net terug van hardlopen, ongeveer de helft van de 15 km in de regen gelopen maar het was niet koud, en avondeten is net klaar. Rare dag zo _O-
Wow jouw systeem had groooote moei *O*
pi_204351227
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, net tgtg opgehaald. Alles, maar dan ook echt alles (heel veel zuivel en vleeswaren) tht vandaag. Best jammer, maar dat doe ik toch niet weer.
Maar dat is toch het hele idee van TGTG?

Vleeswaren kun je misschien invriezen? En dingen als yoghurt, karnemelk zijn vaak nog wel een dag of wat na de THT goed.
pi_204351275
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Luister naar tele! Je kunt er echt langer mee doen.
En het ‘ op de datum’ is wel het concept ja ;) Gelukje als je zaken krijgt die langer houdbaar zijn.
pi_204351280
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:35 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Maar dat is toch het hele idee van TGTG?

Vleeswaren kun je misschien invriezen? En dingen als yoghurt, karnemelk zijn vaak nog wel een dag of wat na de THT goed.
De laatste keer dat ik dat had was het nog de volgende dag goed, toen heb ik alles kunnen blancheren en invriezen. Dat ga ik nu natuurlijk doen met het vlees. Maar 4 liter yoghurt/vla dat red ik echt niet _O- En 3 zakjes met mozzarella is ook best een uitdaging.
pi_204351297
Ik doe zelf ook alleen TGTG als B er is of als er anderen komen eten. Want ik heb tot nu toe altijd hoeveelheden gekregen waar ik zelf niet doorheen kwam of er zaten dingen bij die ik niet eet. Behalve de Brownie Box dan, daarvan had ik spijt dat ik er maar eentje had :9~
pi_204351339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik doe zelf ook alleen TGTG als B er is of als er anderen komen eten. Want ik heb tot nu toe altijd hoeveelheden gekregen waar ik zelf niet doorheen kwam of er zaten dingen bij die ik niet eet. Behalve de Brownie Box dan, daarvan had ik spijt dat ik er maar eentje had :9~
Er zit hier een chimney cake house bij (vandaag niet), maar als ik op die site kijk vallen je de vullingen uit de kiezen. Taartjes en desserts etc. Dat wil ik nog wel eens proberen, ook al hou ik er niet zo van, er zal best iets lekkers bij zitten.
  woensdag 6 april 2022 @ 18:49:49 #199
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204351386
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik dat had was het nog de volgende dag goed, toen heb ik alles kunnen blancheren en invriezen. Dat ga ik nu natuurlijk doen met het vlees. Maar 4 liter yoghurt/vla dat red ik echt niet _O- En 3 zakjes met mozzarella is ook best een uitdaging.
Yoghurt is nog super lang na de datum lekker. Eventueel hangop van maken dan hou je de helft over en heb je lekkerdere yoghurt :D
pi_204351461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:49 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Yoghurt is nog super lang na de datum lekker. Eventueel hangop van maken dan hou je de helft over en heb je lekkerdere yoghurt :D
Het zij yoghurts met smaakjes (almhof zie ik) en een yoghurt/vla/zoetig iets. Dus helaas geen hangop. Maar ik weet waar ik morgen mee ontbijt en lunch (en overmorgen ook)
pi_204351535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het zij yoghurts met smaakjes (almhof zie ik) en een yoghurt/vla/zoetig iets. Dus helaas geen hangop. Maar ik weet waar ik morgen mee ontbijt en lunch (en overmorgen ook)
Gesloten makkelijk nog twee weken houdbaar. Geopend een week, met geur- en smaaktest.

Ik help je er vrijdag wel vanaf als je ermee omhoog zit :+
pi_204351572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er zit hier een chimney cake house bij (vandaag niet), maar als ik op die site kijk vallen je de vullingen uit de kiezen. Taartjes en desserts etc. Dat wil ik nog wel eens proberen, ook al hou ik er niet zo van, er zal best iets lekkers bij zitten.
O O+

Ik ga binnenkort weer eens een chocoladebox halen. Vast leuk en vooral lekker, de mislukte paasprodukten :9
  woensdag 6 april 2022 @ 19:09:21 #203
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204351606
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
O O+

Ik ga binnenkort weer eens een chocoladebox halen. Vast leuk en vooral lekker, de mislukte paasprodukten :9
Die wil ik!
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 19:12:13 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204351625
Ik ben reviews aan het lezen van autoverhuurbedrijven in Italië. Nergens word je echt vrolijk van :') Ik dacht dat Avis al bekend bedrijf wel aardig zou zijn, maar ook niet echt...
pi_204351666
quote:

[..]
Hoeveel pakketten had je wel niet? :D
pi_204351672
Overigens zou de mozzarella hier zo op zijn. :9
pi_204351677
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Die wil ik!
Is op weg naar Sabero :+ (als je over de A2 komt ten minste)
pi_204351684
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Gesloten makkelijk nog twee weken houdbaar. Geopend een week, met geur- en smaaktest.

Ik help je er vrijdag wel vanaf als je ermee omhoog zit :+
Heb de 3 bakken in de vriezer gezet. Kijken wat dat doet.

De italiaanse salade die er erg lekker uitzag was dat niet zo. Maar braaf gegeten. En net wat toastjes met roomkaas en nog wat kazen met chilisaus. Die was erg lekker.
pi_204351733
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:16 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hoeveel pakketten had je wel niet? :D
Indertijd? Toen had ik 5 zakken met groenten. Er zaten wortels en bloemkool bij en nog een paar.
Nu had ik 1 magic box met heel veel spul, dat wel.
Had heel lang niet op die site gekeken want er was eigenlijk nooit iets hier in de buurt (op fiets afstand), maar nu wel wat meer. Mis wel de broodbox van een prima bakker hier om de hoek. En ik zag dat een hele goede slager ook meedoet. Die ga ik zeker in de gaten houden.
pi_204351861
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:22 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Indertijd? Toen had ik 5 zakken met groenten. Er zaten wortels en bloemkool bij en nog een paar.
Nu had ik 1 magic box met heel veel spul, dat wel.
Had heel lang niet op die site gekeken want er was eigenlijk nooit iets hier in de buurt (op fiets afstand), maar nu wel wat meer. Mis wel de broodbox van een prima bakker hier om de hoek. En ik zag dat een hele goede slager ook meedoet. Die ga ik zeker in de gaten houden.
Ohnee, ik bedoelde puur nu. Zoveel dubbelingen heb ik eigenlijk meestal niet, vaak verdelen ze het wel goed over de pakketten. Risicootje wel wanneer je meerdere pakketten hebt, zo had ik een keer een vegan box en een normale box en eindigde ik met onder andere 5 spitskolen. :')
pi_204352015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ohnee, ik bedoelde puur nu. Zoveel dubbelingen heb ik eigenlijk meestal niet, vaak verdelen ze het wel goed over de pakketten. Risicootje wel wanneer je meerdere pakketten hebt, zo had ik een keer een vegan box en een normale box en eindigde ik met onder andere 5 spitskolen. :')
Da's ook een uitdaging, 5 spitskolen. Ik zou al niet weten wat ik met 2 of 3 zou moeten doen.
pi_204352061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Da's ook een uitdaging, 5 spitskolen. Ik zou al niet weten wat ik met 2 of 3 zou moeten doen.
Precies zo'n groente die ik eigenlijk nooit koop. Maar ik ging er redelijk goed doorheen. Vooral omdat ze nog prima 2 weken goed bleven. Dus ik heb wat in nasi gegooid en kwam erachter dat je er ook een prima curry van kunt maken.
pi_204352310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:42 schreef Myraela het volgende:

[..]
Precies zo'n groente die ik eigenlijk nooit koop. Maar ik ging er redelijk goed doorheen. Vooral omdat ze nog prima 2 weken goed bleven. Dus ik heb wat in nasi gegooid en kwam erachter dat je er ook een prima curry van kunt maken.
Ik weet wel dat mijn vader er veel mee deed, hij gebruikte het in een ovenschotel. Als je dat zag wilde je het echt niet eten (hij kende "het oog wil ook wat" niet echt) maar het was zo lekker
  woensdag 6 april 2022 @ 20:03:19 #214
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204352429
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:12 schreef derLudolf het volgende:
Ik ben reviews aan het lezen van autoverhuurbedrijven in Italië. Nergens word je echt vrolijk van :') Ik dacht dat Avis al bekend bedrijf wel aardig zou zijn, maar ook niet echt...
Sunnycars is een hele fijne tussenpersoon.
Geen gezeik met verzekeringen of idioot hoge borg. Gewoon goed geregeld.
Vast iets duurder dan direct maar je hoeft niet alle voorwaarden uit te pluizen.
pi_204352523
quote:
Binnenkort is ze dood.
33 Jr.
Nondeju.
pi_204352535
Ik denk dat van alle kolen spitskool wel de "makkelijkste" is (makkelijker dan groene/witte/rode kool), het is veel malser en milder.

We aten het vroeger vaak door de lasagne, dat was een beetje raar maar wel heel voedzaam. :D
pi_204352606
Ik ben weer twee "sollicitatiemails" aan het schrijven voor woongroepen. Soms vind ik dat helemaal niet leuk om te doen -- elke keer weer nadenken over wat je wilt vertellen, het bondig proberen te houden maar ook persoonlijk, enzovoort -- maar nu lukt het best goed. Ik ben erg benieuwd of het wat wordt :D :D (hoewel die kans vrij klein is, als ik kijk naar hoeveel afwijzingen ik al heb gehad) :X
pi_204352732
Wat een vervelend gedoe lijkt me Tele, ik hoop dat je snel een leuke plek vind!
Is er via je werk niks te vinden mss?
pi_204352741
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:08 schreef AnneX het volgende:

Nondeju.
Ik ben het wel 'gewend' intussen als je zoveel jaar bij de onco werkt, maar er zijn van die dagen/patiënten waarop het ineens meer binnen komt.
Toch denk ik altijd dat dat ook goed is voor ons, zorgverleners. Je voelt. Je bent een mens.
En geen automatische piloot machine.
Want als het soms zo razenddruk is ligt dat ook op de loer.
pi_204352747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:12 schreef derLudolf het volgende:
@derLudolf Hiermee hebben wij altijd goede ervaringen gehad.
https://www.sunnycars.nl/ en https://ervaringensite.nl(...)IEAAYAiAAEgII_vD_BwE 😎
  woensdag 6 april 2022 @ 20:22:35 #221
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204352750
Dit is een geweldig spitskool recept

https://www.jumbo.com/recepten/wraps-met-spitskoolsalade-501345

Alleen gebruik ik sriracha ipv die andere saus.
Het lijkt echt karig als je het recept ziet maar het is echt top.
pi_204352757
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 18:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ach gossie. :D

Even wachten op de reactie als je Uk van een feestje komt halen…
pi_204352758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik ben het wel 'gewend' intussen als je zoveel jaar bij de onco werkt, maar er zijn van die dagen/patiënten waarop het ineens meer binnen komt.
Toch denk ik altijd dat dat ook goed is voor ons, zorgverleners. Je voelt. Je bent een mens.
:*
pi_204352778
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:20 schreef Blues het volgende:
Wat een vervelend gedoe lijkt me Tele, ik hoop dat je snel een leuke plek vind!
Is er via je werk niks te vinden mss?
Ik denk niet dat ik via m'n werk wat zou kunnen vinden. We hebben het er tijdens de pauze wel eens over hoe moeilijk het is met huizen, en praktisch iedereen heeft het lastig. (Collega is bij haar schoonouders ingetrokken. Huuuuu)

Ik vind het niet meer zo vervelend als in het begin. Nu ik zie dat ik geld aan het verdienen ben, maak ik me niet meer zo'n zorgen over de kosten van verhuizen, dus dat scheelt enorm. En ik kan nu makkelijker reageren op huizen waar ze werkende mensen zoeken, want ik heb nu ook een Echte Baan (en ook nog eens een heel goeie, waarvan mensen onder de indruk zijn en zo :7 ).
En ik heb nog de tijd. Meer dan een jaar nog voordat ik hier eruit moet. ^O^
pi_204352784
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:21 schreef Blues het volgende:

[..]
*;

Ik vind het soms al heftig, en wij krijgen per patiënt niet meer dan een klein buisje met materiaal plus wat papierwerk te zien. Dus ik vind het knap wat jij doet. :*
pi_204352843
quote:

[..]
JA!
Eindelijk een medestander *; *; *;
pi_204352892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]
*;

Ik vind het soms al heftig, en wij krijgen per patiënt niet meer dan een klein buisje met materiaal plus wat papierwerk te zien. Dus ik vind het knap wat jij doet. :*
Achter elk buisje....... ;)
pi_204352925
Zo maar Ziggogo gefikst op de Ipad. Selluf gedaan en het werkt weer.
De jongeman in de ziggo winkel had blijkbaar geen zin om te helpen vorige week.
Vanavond er eens voor gaan zitten en Bingo w/

Ow, kijk jcjoel met dezelfde SunnyCars tip. 😎

Succes Clubsoda. Is je boekbijdrage een leuke ijsbreker, zo terloops?

Ha Tele6 ziet, dat zij serieus een inkomen heeft én een baan waarvan mensen onder de indruk zijn. _O-
pi_204353073
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 19:17 schreef Myraela het volgende:
Overigens zou de mozzarella hier zo op zijn. :9
Die zat ik vanavond ook weer over de datum te munchen.
pi_204353248
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 20:39 schreef AnneX het volgende:
Zo maar Ziggogo gefikst op de Ipad. Selluf gedaan en het werkt weer.
De jongeman in de ziggo winkel had blijkbaar geen zin om te helpen vorige week.
Vanavond er eens voor gaan zitten en Bingo w/

Ow, kijk jcjoel met dezelfde SunnyCars tip. 😎

Succes Clubsoda. Is je boekbijdrage een leuke ijsbreker, zo terloops?

Ha Tele6 ziet, dat zij serieus een inkomen heeft én een baan waarvan mensen onder de indruk zijn. _O-
Ha, nou, toevallig zit de krant van afgelopen zaterdag nog in mijn tas O-) (en kreeg ik vandaag een auteursexemplaar van de tweede druk thuisgestuurd *O* )
pi_204353268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ha, nou, toevallig zit de krant van afgelopen zaterdag nog in mijn tas O-) (en kreeg ik vandaag een auteursexemplaar van de tweede druk thuisgestuurd *O* )
Ik heb het stuk gelezen over jullie boek. Wow wat een rare breinen hebben we toch!
Heel erg interessant *O*
pi_204353285
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik heb het stuk gelezen over jullie boek. Wow wat een rare breinen hebben we toch!
Wat leuk! En tof he? Mooiste vak wat er bestaat O+
pi_204353286
Tweede druk *O*
  woensdag 6 april 2022 @ 21:24:58 #234
63722 z80
I fink you freaky
pi_204353531
quote:

[..]
Mozzarella kan perfect in de vriezer. Gewoon in het zakje waar het nu al in zit.
  woensdag 6 april 2022 @ 21:30:29 #235
63722 z80
I fink you freaky
pi_204353619
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2022 15:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Als je luxe achter de tralies wil: https://www.hetarresthuis.nl/
Loopafstand van Sabero. Maar dat is eigenlijk alles in het centrum wel.
Zit even te kijken voor de zeevruchten. De kosten bedragen ¤ ** voor 2 personen. :W
Blijkbaar niet voor alleenstaande geschikt.
  Moderator woensdag 6 april 2022 @ 21:41:49 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204353763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2022 21:30 schreef z80 het volgende:

[..]
Zit even te kijken voor de zeevruchten. De kosten bedragen ¤ ** voor 2 personen. :W
Blijkbaar niet voor alleenstaande geschikt.
Kop dicht en deur kauwn :P
pi_204353971
Ik heb wel eens mozzarella ingevroren om daarna op een pizza te doen. Kan prima. En yoghurt/zuivel dingen, gesloten, zijn echt nog best een tijd te bewaren. Mijn skyr gaat best wel eens 2 weken over datum. :') :7
pi_204354244
Ik eet niet (meer) zo snel over de datum. Ben ooit eens dagen zo ontzettend ziek geweest van een oud ei. Netjes gebakken maar toch. Daarom ben ik een beetje huiverig voor over de datum
pi_204354304
Op de valreep: ook succes voor Kaatje! (Als ik het goed heb onthouden O+ ).
  Moderator / Redactie Sport woensdag 6 april 2022 @ 22:20:57 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204354320
Zuivel dicht kan best nog even mee na de datum
Bij zuivel open is het even weten wanneer die geopend is :P

Morgen richting Apeldoorn voor een tweedaagse. Aangezien er ook buitenactiviteiten gepland staan voor de zekerheid toch gepakt voor een midweek _O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_204355671
quote:
Binnenkort is ze dood.
33 Jr.
Doodziek zonder uitzicht en zo dankbaar, heel mooi en verdrietig.
  donderdag 7 april 2022 @ 08:07:58 #242
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204355840
Ik wil meer slapen ;(
Spoilers!
pi_204355845
Goedemorgen dotjes. O+
pi_204355849
Dat gevoel herken ik :O paar keer gewekt door ziek kind en om half 7 ging de wekker. Ik zit nu in de bus ( :r ) en het regent zo hard dat het dan lekt :o
pi_204355862
Mijn nieuwe plantjes komen als het goed is vandaag al. Dus ik was juist al veel te vroeg wakker om te checken of er al meer bezorginformatie was. :D Ik voel me een klein kind op kerstochtend.
  donderdag 7 april 2022 @ 08:17:32 #246
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204355894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:12 schreef Myraela het volgende:
Mijn nieuwe plantjes komen als het goed is vandaag al. Dus ik was juist al veel te vroeg wakker om te checken of er al meer bezorginformatie was. :D Ik voel me een klein kind op kerstochtend.
Achter de voordeur liggen wachten *O*

Ik wilde ook wel meer slapen! ;(
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 08:23:04 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204355924
Wat een kut weer.
pi_204355978
Mogge!

Ook hier hondeweer.

Toitoitoi en breekeenbeen voor wie vandaag moet/mag opzitten en pootjes geven!
pi_204355979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:12 schreef Myraela het volgende:
Het is dan ook een heel mooie plant :7

En ja, eens met derLudolf. Ik moet op de fiets. * Isabeau zucht
  donderdag 7 april 2022 @ 08:38:57 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204356011
Vogeltjes hier. Zou de regen dan klaar zijn?
pi_204356018
Ik ben zo moe.
pi_204356127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:38 schreef fietsie het volgende:
Nee. Tenminste, ik had ook vogels vanmorgen, en regen onderweg.
  donderdag 7 april 2022 @ 08:56:30 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204356130
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben zo moe.
Om je op te vrolijken een liedje over jou
En eente over moe zijn

[ Bericht 12% gewijzigd door Jan_Onderwater op 07-04-2022 09:06:08 ]
pi_204356133
Goedemorgen
Wat een k*tnacht
pi_204356159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:57 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Wat een k*tnacht
Why? Slecht geslapen?
pi_204356189
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:02 schreef Myraela het volgende:

[..]
Why? Slecht geslapen?
Ja, de hele tijd wakker geworden door het slechte weer.
Trauma van de weggevlogen schutting is nog niet helemaal verwerkt :')
pi_204356208
Mogge!

Dit is echt wat mijn moeder noemde “ankroepertjesweer”. Maar geloof niet dat dat mogelijk is voor iemand hier.
pi_204356229
In Ilpendam is er blauwe lucht ^O^
pi_204356272
Om 10 uur - als ik de deur uitga - is het ergste voorbij.
En vanmiddag gaat het weer af en aan *O*
pi_204356400
Mogguh :O Dagje thuis werken vandaag. En toen moest ik G en mini-G wegbrengen naar school en werk .Heel Spijkenisse had bedacht met de auto te gaan _O- Kostte me bijna een uur :{
pi_204356855
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:09 schreef Clubsoda het volgende:
Dat gevoel herken ik :O paar keer gewekt door ziek kind en om half 7 ging de wekker. Ik zit nu in de bus ( :r ) en het regent zo hard dat het dan lekt :o
Bus lek? :o
pi_204356887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 08:38 schreef fietsie het volgende:
Ik kon zonet eindelijk de lamp in de kamer uitdoen *G*

Vanmiddag nog een stel buien voorspeld maar dat zien we dan wel ^O^
pi_204356895
:* op alle slechtgeslapen moeie mensen :*
pi_204356927
Streep blauw aan de lucht *O*
pi_204357165
Ik heb testafspraak gemaakt bij de GGD. Als ie negatief is geef ik het nog tot na het weekend om me beter te voelen, anders gaan we maandag naar de huisarts voor bloedonderzoek of weet ik het. Iets met koe en hoorns. Bleh.
pi_204357208
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb testafspraak gemaakt bij de GGD. Als ie negatief is geef ik het nog tot na het weekend om me beter te voelen, anders gaan we maandag naar de huisarts voor bloedonderzoek of weet ik het. Iets met koe en hoorns. Bleh.
Verstandig, zo lang je niet goed voelen is nog eens extra vermoeiend
pi_204357386
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 10:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Streep blauw aan de lucht *O*
Hier was het prachtig weer! Kwartier lang.
Nu is het weer gaat-wel-weer.
  donderdag 7 april 2022 @ 11:21:15 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204357434
Ik was de afgelopen dagen die vervelende zeikerige vader die zeurde over het leren van Latijn (want daar stond uk niet zo lekker voor) , en daarbij ook heus realiserende dat een kind met een gebroken enkel helemaal geen trek in zoiets heeft c.q. uitstelgedrag er ook bijhoort enzo, ben ik toch even blij. Whoot whoot een 8 voor een grammatica en vervoegingen proefwerk :P Zo eentje waar je je echt niet doorheen kan bluffen zoals bij een proefvertaling..
pi_204357577
Goed gedaan van de Uk. Zou dit nu ook motiveren ;)

Her blauw aan de lucht is hier ook weer weg, er was zelfs even een zonnetje, maar nu is het weer grijs. Maar wel een deur open *O*
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 11:39:59 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204357630
Mijn enige motivatie voor Latijn was de Rome-reis in de vierde klas. Was opzich leuke club en geen examenvak dus daarna heb ik het niet laten vallen :D
  Moderator donderdag 7 april 2022 @ 11:40:37 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204357641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:36 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh :O Dagje thuis werken vandaag. En toen moest ik G en mini-G wegbrengen naar school en werk .Heel Spijkenisse had bedacht met de auto te gaan _O- Kostte me bijna een uur :{
Je verwacht het niet :D
pi_204357719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:36 schreef PdeHoog het volgende:
Maar maar maar maar kunnen ze niet zelf gaan :?
pi_204357736
quote:
2s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:01 schreef Lonaa het volgende:
Balen & goed idee :*
pi_204357745
Ik ben gewoon blijven liggen tot 11 uur :D Alleen boodschappen en beetje koken en een klein wasje.
Maar zo moe van gisteren gewoon, dat ik dacht, doeiiiiiii wereld ik zet jullie voorlopig ff uit :W
pi_204357772
Mogguh!

Vandaag vrij, terwijl ik toch kon zweren dat ik vanavond moest werken :D Nouja, ik klaag niet hoor.

Mooi cijfer voor uk ^O^

En dat zijn de verdrietige maar ook heel mooie momenten Blues :*
pi_204358019
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:50 schreef Blues het volgende:
Ik ben gewoon blijven liggen tot 11 uur :D Alleen boodschappen en beetje koken en een klein wasje.
Maar zo moe van gisteren gewoon, dat ik dacht, doeiiiiiii wereld ik zet jullie voorlopig ff uit :W
Haha herkenbaar :)

En vandaag weer helemaal fris en zin in dingen. Hopelijk bij jou morgen ook :*
pi_204358063
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:39 schreef derLudolf het volgende:
Mijn enige motivatie voor Latijn was de Rome-reis in de vierde klas. Was opzich leuke club en geen examenvak dus daarna heb ik het niet laten vallen :D
Ik heb Latijn en Grieks gedaan. Waren bij mij op school lekker kleine klasjes dus wel gezellig. Grieks in de bovenbouw had nog geen tien leerlingen per jaar, Latijn misschien 20-25. Ze deden om en om Romereis en Griekenlandreis, maar ik kan me niet eens herinneren of mijn jaar naar Griekenland of naar Rome mocht -- ik ben niet meegeweest want had er zelf geen geld voor en m'n ouders vonden dat ik wel betere dingen te doen had. :')

Ben wel naar Parijs geweest in de zesde met Frans *G*
pi_204358179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:50 schreef Blues het volgende:
Lekker hoor. Zo’n dag als gisteren hakt er natuurlijk best in.
pi_204358304
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:29 schreef Kaatje1 het volgende:

Lekker hoor. Zo’n dag als gisteren hakt er natuurlijk best in.
Ja, al heb ik dat wel na elke werkdag hoor in meer of mindere mate.
Voordeel (en noodzaak qua gestel) is dat ik na elke werkdag een hersteldag heb. Dan is het voor mij goed vol te houden.
pi_204358348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja, al heb ik dat wel na elke werkdag hoor in meer of mindere mate.
Voordeel (en noodzaak qua gestel) is dat ik na elke werkdag een hersteldag heb. Dan is het voor mij goed vol te houden.
Snap ik. Wil nog eens zeggen dat ik het zo knap vind dat je zo sterk bent teruggekomen na al die ellende.
pi_204358376
Ze zijn echt. *O* *O* Ze zijn binnen. *O* *O* Ik ben zo blij. Zo mooi had ik ze niet eens verwacht. Hoe dan. Dit is echt belachelijk. Ik weet dat dit een belachelijk reactie is voor planten, maar deze maken me zo blij. :') :D

Beide hebben al een nieuw blad op komst.

donderdag 7 april 2022 @ 12:48:01 #282
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204358400
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:46 schreef Myraela het volgende:
Ze zijn echt. *O* *O* Ze zijn binnen. *O* *O* Ik ben zo blij. Zo mooi had ik ze niet eens verwacht. Hoe dan. Dit is echt belachelijk. Ik weet dat dit een belachelijk reactie is voor planten, maar deze maken me zo blij. :') :D

[ afbeelding ]
Ik zou zo bang zijn om ze te laten sterven dat ik ze waarschijnlijk te goed zou verzorgen waardoor ze sterven _O-
Ben verder geen plantenwonder dus aan mij zijn dure planten niet besteed :D
Maar ze zijn erg mooi en netjes uit de post gekomen!
pi_204358513
Ik vind die linker prachtig. Van die rechter word ik heel ongemakkelijk, maar dat heeft meer met die maffe fobie te maken geloof ik :D
pi_204358524
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:48 schreef gcjoel het volgende:

Ik zou zo bang zijn om ze te laten sterven dat ik ze waarschijnlijk te goed zou verzorgen waardoor ze sterven _O-
Ik had eigenlijk ook gezegd dat ik het nooit meer zou doen. M'n vorige wat duurdere plant ging ook binnen een jaar dood. Maar hoewel ik ze het liefst in leven hou, als ik er een flinke tijd van kan genieten, ben ik al blij. Andere mensen kopen dure boeketten, ik geniet elke dag van m'n planten.

Ik stond vanochtend nog te juichen omdat ik zag dat m'n Anthurium Clarinervium weer een nieuw blad krijgt. O+
pi_204358529
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:46 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
wat voor plant is deze
pi_204358555
quote:
4s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:58 schreef Leonos het volgende:

[..]
wat voor plant is deze
Links is een Philodendron Gloriosum en rechts is een Monstera Adansonii met variegatie.
  donderdag 7 april 2022 @ 13:02:50 #287
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204358579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:58 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik had eigenlijk ook gezegd dat ik het nooit meer zou doen. M'n vorige wat duurdere plant ging ook binnen een jaar dood. Maar hoewel ik ze het liefst in leven hou, als ik er een flinke tijd van kan genieten, ben ik al blij. Andere mensen kopen dure boeketten, ik geniet elke dag van m'n planten.

Ik stond vanochtend nog te juichen omdat ik zag dat m'n Anthurium Clarinervium weer een nieuw blad krijgt. O+
Ja ik snap het zeker!
Ik zou het ook gewoon doen als ik een hele mooie zie.
pi_204358585
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zo verzoop ik mijn gatenplant inderdaad ook bijna. :')
  donderdag 7 april 2022 @ 13:31:02 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204358863
Uk wil dus ook heel graag Grieks, en dat vereist een 6 voor latijn EN een positief advies van de betreffende docent, of een 7 of hoger voor latijn. Dit omdat ze de kans niet hoog schatten dat je Grieks wel gaat beheersen en latijn niet.

Ze heeft nu sinds de kerst haar cijfer opgewerkt van een vier (net aan) naar een zeven (7,4) en geeft aan er nu meer lol in te hebben nu ze snapt wat ze "fout deed".

Morgen een ander soort uitdaging; gaat het lukken om een 10 voor Engels te blijven staan.

Verder geen trotse pappa hoor, echt niet :P
pi_204359072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:31 schreef fietsie het volgende:
Uk wil dus ook heel graag Grieks, en dat vereist een 6 voor latijn EN een positief advies van de betreffende docent, of een 7 of hoger voor latijn. Dit omdat ze de kans niet hoog schatten dat je Grieks wel gaat beheersen en latijn niet.

Ze heeft nu sinds de kerst haar cijfer opgewerkt van een vier (net aan) naar een zeven (7,4) en geeft aan er nu meer lol in te hebben nu ze snapt wat ze "fout deed".

Morgen een ander soort uitdaging; gaat het lukken om een 10 voor Engels te blijven staan.

:D Dat is volkomen geoorloofd !
pi_204359096
quote:

Dat mag ook wel
pi_204359286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:

Snap ik. Wil nog eens zeggen dat ik het zo knap vind dat je zo sterk bent teruggekomen na al die ellende.
Tnx. O+
Het blijft nog wel regelmatig mijn therapieskills toepassen op alle gebied, want het is nog geen automatisme, maar het werkt echt goed *O*
pi_204359299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 13:00 schreef Myraela het volgende:

[..]
Links is een Philodendron Gloriosum en rechts is een Monstera Adansonii met variegatie.
Myra heeft een monster met variegat :B
En Candaas vind 'm engggg :B
pi_204359304
quote:

Tof toch? *O*
pi_204359310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:48 schreef Blues het volgende:

[..]
Maar maar maar maar kunnen ze niet zelf gaan :?
Jawel, maar het regende en woei vrij hard op het moment van vertrek. Dus ze keken lief O-) En ik ben dan een watje :P
pi_204359323
quote:

:D Netjes :P
pi_204359332
quote:

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_204359334
Goed.
Na mn koffietje (hipsterslang voor een kop koffie) en ff rust op de bank ga ik KOKEN!!!!
g doet dat 99,99% van de tijd, maar ik zag iets leuks dus wil t ook maken.
Gnocchi (zelfmaak van restjes aardappel, zo kwam ik erop) in salieboter gebakken met gehaktballetjes in tomatensaus en een 'boter' slaatje ernaast.
Botersla vind ik ook een rare naam :Y)
pi_204359339
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Jawel, maar het regende en woei vrij hard op het moment van vertrek. Dus ze keken lief O-) En ik ben dan een watje :P
Doen ze goeoeoeoeoed :D _O-
pi_204360626
quote:

Lekker bezig uk! _O_

ik vind het trouwens stom dat ze denken dat je geen Grieks kan als je geen Latijn kan. Ik vond Latijn echt veel moeilijker dan Grieks, de werkwoordstijden zijn in het Grieks op de een of andere manier een stuk intuïtiever.

en een tien voor Engels, knap zeg.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:39:09 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_204360715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:31 schreef Tele6 het volgende:

en een tien voor Engels, knap zeg.
Cambridge Engels B2 zelfs, uiteindelijk. Ik doe het haar nu niet na.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')