Maar erkennen de yanks het ICC nou dan ook weer? Want hun Oranje held had zich teruggetrokkenquote:
Ik las het ook net en viel nog net niet van mijn blok.quote:Op maandag 4 april 2022 16:19 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-rusland-coordineren
Stef Blok gaat het allemaal in goede banen leiden.
De VS hebben het ICC nooit erkend toch?quote:Op maandag 4 april 2022 17:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar erkennen de yanks het ICC nou dan ook weer? Want hun Oranje held had zich teruggetrokken
Dat is een Rus, begrijp ik uit zijn verhaal?quote:Op maandag 4 april 2022 16:53 schreef capricia het volgende:
Mooie uitzending weer. Met Engelse ondertiteling.
Gaat ook over de dehumanisatie waar @:miss_sly het over had.
Daar zit uiteraard een heel PR team incluis tekstschrijvers achter, want de man heeft de wereld als zijn podium veroverd, en spreekt zelfs tijdens de Grammy Awards.quote:Op maandag 4 april 2022 16:37 schreef Perrin het volgende:
Niet specifiek dit ene plaatje, maar over de volle breedte. Alle speeches, statements, foto ops. Behoorlijk polished en consistent allemaal.
Wie wordt de volgende die de misdaden gaat ontkennen ?quote:usnews
(Reuters) -Lithuania is expelling the Russian ambassador to the Baltic country after Ukraine accused Russian forces of killing civilians in the town of Bucha, the Lithuanian foreign ministry said on Monday.
Ik vind de vergelijking wederom walgelijk. Triest ook.quote:Op maandag 4 april 2022 17:30 schreef Za het volgende:
[..]
Daar zit uiteraard een heel PR team incluis tekstschrijvers achter, want de man heeft de wereld als zijn podium veroverd, en spreekt zelfs tijdens de Grammy Awards.
Dat lag voor Saddam Hussein en Muammar Khadaffy toch iets anders.
En die Zelensky liep gewoon over de filmsetquote:Lavrov: 'Beelden Boetsja in scne gezet door Oekrane'
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov noemt de Oekraense weergave van de gebeurtenissen in Boetsja een aanval met nepnieuws die erop gericht is Moskou te ondermijnen. De beelden van lichamen in de Oekraense stad zouden zijn gensceneerd.
Ik heb even gemist waar Zelensky een wrede dictator was.quote:Op maandag 4 april 2022 17:30 schreef Za het volgende:
[..]
Daar zit uiteraard een heel PR team incluis tekstschrijvers achter, want de man heeft de wereld als zijn podium veroverd, en spreekt zelfs tijdens de Grammy Awards.
Welke vergelijking of link wel je hier (be)trekken, nog los van impliciete suggestie dat Zelensky de oorlog als zijn toneel gepland zou hebben ?quote:Op maandag 4 april 2022 17:30 schreef Za het volgende:
[..]
Die kan in ieder geval niet meer terug naar Rusland.quote:
Zelensky heeft een enorm podium, vandaar dat het logisch is dat er een team achter zit dat hem helpt bij zijn speeches, dat was de vraag meen ik.quote:Op maandag 4 april 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de vergelijking wederom walgelijk. Triest ook.
Je krijgt de vergelijking niet goedgepraat. Ik hoef dergelijke posts ook niet te lezen.quote:Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zelensky heeft een enorm podium, vandaar dat het logisch is dat er een team achter zit dat hem helpt bij zijn speeches, dat was de vraag meen ik.
Saddam Hussein was niet in het bezit van massavernietigingswapens, er zijn 600.000 onschuldige Irakezen vermoord, wellicht had hij daar ook wat over te zeggen.
De misdaden van dictator Hussein al vergeten? Ben je vlot mee.quote:Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef Za het volgende:
[..]
Zelensky heeft een enorm podium, vandaar dat het logisch is dat er een team achter zit dat hem helpt bij zijn speeches, dat was de vraag meen ik.
Saddam Hussein was niet in het bezit van massavernietigingswapens, er zijn 600.000 onschuldige Irakezen vermoord, wellicht had hij daar ook wat over te zeggen.
Tuurlijk. Withdraw the withdrawal.quote:Op maandag 4 april 2022 17:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar erkennen de yanks het ICC nou dan ook weer? Want hun Oranje held had zich teruggetrokken
[ afbeelding ]
Maar hoe is het met de macbook?quote:
Hypocriet wel. Eerst met dank aan je mattie over de rug van de gewone Rus miljarden opstrijken om vervolgens weg te rennen met je miljarden als je vriendje compleet wacko los gaat. Ik mag lijen dat zijn miljarden in het Oekrane-recovery funs gestort worden ipv. Dat ie er lekker cocktails van gaat drinken aan de Isralische kust.quote:
Zelensky gaat dit never nooit winnen, noch gaat zijn regime aanblijven.quote:Op maandag 4 april 2022 17:33 schreef Vallon het volgende:
Welke vergelijking of link wel je hier (be)trekken, nog los van impliciete suggestie dat Zelensky de oorlog als zijn toneel gepland zou hebben ?
An apple a day keeps the doctor away - njet.quote:
Ik doe geen enkele poging iets goed te praten, dat zie je verkeerd.quote:Op maandag 4 april 2022 17:41 schreef miss_sly het volgende:
Je krijgt de vergelijking niet goedgepraat. Ik hoef dergelijke posts ook niet te lezen.
Jij spoort echt niet, he. Er zijn 45.000 levens gered in Kiev door het niet in te laten nemen.quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Zelensky gaat dit never nooit winnen, noch gaat zijn regime aanblijven.
Elke dag dat hij blijft zitten en weer ergens zijn moment pakt, kost vele onschuldige burgers het leven.
Niet dat hij de agressor is uiteraard.
Maar ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat hij rol met graagte omarmt, en een opruier is die het liefst het gehele westen in een 3e wereldoorlog stort.
En hoe denk je dan over het regime van Poetin en de daden van zijn leger?quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Elke dag dat hij blijft zitten en weer ergens zijn moment pakt, kost vele onschuldige burgers het leven.
Maar ik kan me helaas niet aan de indruk onttrekken dat hij rol met graagte omarmt, en een opruier is die het liefst het gehele westen in een 3e wereldoorlog stort.
Dat is allemaal beurswaarde uiteraard en geen liquide geld.quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hypocriet wel. Eerst met dank aan je mattie over de rug van de gewone Rus miljarden opstrijken om vervolgens weg te rennen met je miljarden als je vriendje compleet wacko los gaat. Ik mag lijen dat zijn miljarden in het Oekrane-recovery funs gestort worden ipv. Dat ie er lekker cocktails van gaat drinken aan de Isralische kust.
Tsja, op zijn minst had hij veronschuldigingen moeten aanbieden voor de bombardementen die Ukraine daar heeft uitgevoerdquote:Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef Za het volgende:
[..]
Je vergist je enigszins in de strijdbaarheid van de gemiddelde inwoner daar. Zonder Zelensky hadden de Russen ook op een nogal sterk blok aan verzet kunnen rekenen.quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Dat doe je wel, Zelensky is immers verantwoordelijk voor alle doden omdat-ie niet voorovergebukt klaar staat voor het kleine lulletje van Poetin.quote:Op maandag 4 april 2022 17:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik doe geen enkele poging iets goed te praten, dat zie je verkeerd.
quote:
Irak was voor wij het platgooien een van de meest welvarende landen in het Midden Oosten.quote:Op maandag 4 april 2022 17:41 schreef Poem_ het volgende:
De misdaden van dictator Hussein al vergeten? Ben je vlot mee.
Ik denk dat Zelenskyy dit podium + zijn rechterhand, of zelfs zijn hele rechterarm wel wil opgeven als hij dit zinloze bloedvergieten kan laten stoppen en de Oekraners weer in vrede kunnen leven.quote:Op maandag 4 april 2022 17:30 schreef Za het volgende:
[..]
Deze zin gaat over Poetin neem ik aan?quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
En voor Poetin.quote:Op maandag 4 april 2022 17:30 schreef Za het volgende:
[..]
En Saddam Hussein was een vredelievende hippie die elke ochtend voorzien van badjas en teenslippertjes een dikke jonko opstak om een beetje te filosoferen over de zin des levens en het belang van gelijkheid.quote:Op maandag 4 april 2022 17:47 schreef Za het volgende:
[..]
Irak was voor wij het platgooien een van de meest welvarende landen in het Midden Oosten.
Met de beste Universiteiten en gratis scholing en medische zorg voor iedereen.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Maxim_Katzquote:Op maandag 4 april 2022 17:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een Rus, begrijp ik uit zijn verhaal?
Hoe dan ook vind ik dat hij een goed, begrijpelijk verhaal vertelt.
Die man bij dat vliegtuig, arme kerel. Hij is er echt door geraakt.
De vijfde colonne, zo ziet ze er uit...quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Jij en anderen maken die vergelijking.quote:Op maandag 4 april 2022 17:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
Jouw vergelijking van Zelenskyy met wrede dictators en moordenaars is walgelijk.
Die 3e wereldoorlog is allang begonnen.quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Het verbaasd mij ook dat mensen het plat bombarderen van Irak vermijden als vergelijking of het zelfs goed praten.quote:Op maandag 4 april 2022 17:47 schreef Za het volgende:
[..]
Irak was voor wij het platgooien een van de meest welvarende landen in het Midden Oosten.
Misschien begrijpt men je heel goed. En vindt men het daarom walgelijk.quote:Op maandag 4 april 2022 17:50 schreef Za het volgende:
[..]
Jij en anderen maken die vergelijking.
Ik zeg dat hij de wereld als podium heeft, waar anderen dat niet hadden. Wat begrijp je hier niet aan?
quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 april 2022 17:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En hoe denk je dan over het regime van Poetin en de daden van zijn leger?
En als die dan toch bezig was, had die net goed iets kunnen zeggen over <vul maar een totaal irrelevante gebeurtenis in>, toch?quote:Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef Za het volgende:
We gaan het zeker wel winnen van het slechte want wij hebben Het Blok als de zware The Mountain (GOT)quote:Op maandag 4 april 2022 17:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je vergist je enigszins in de strijdbaarheid van de gemiddelde inwoner daar. Zonder Zelensky hadden de Russen ook op een nogal sterk blok aan verzet kunnen rekenen.
Nee, daarvoor hebben ze de The Hague invasion act en vallen ze Nederland dus binnen wanneer er Amerikaanse staatsburgers voor het ICC worden gesleept. De VS zijn zo'n beetje hoofdschuldige aan de zwakke internationale rechtsorde.quote:Op maandag 4 april 2022 17:21 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ukraine had ook nooit mee moeten doen met die bombardementenquote:Op maandag 4 april 2022 17:51 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Het verbaasd mij ook dat mensen het plat bombarderen van Irak vermijden als vergelijking of het zelfs goed praten.
Iedere dag dat hij blijft zitten geeft Oekrane een betere plek aan de onderhandelingstafelquote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Da's waar, sinds die het tegen Eddie Hall heeft opgenomen in een bokswedstrijd zijn zelfs de gebroeders Klitschko bang voor hem.quote:Op maandag 4 april 2022 17:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
We gaan het zeker wel winnen van het slechte want wij hebben Het Blok als de zware The Mountain (GOT)
(maar ff kwinkslagenom het te ontspannen).
Dat dachten ze in de koude oorlog ook. Ze kwamen zelfs tot het punt om de bom te gooien, maar bleek achteraf toch niet te gebeuren.quote:Op maandag 4 april 2022 17:50 schreef hangtime het volgende:
[..]
Die 3e wereldoorlog is allang begonnen.
Je kan je wel verstoppen voor het Putin monster, maar dat is niet de oplossing.
Juist harder ingrijpen zou het beste zijn, moet er toch van komen, vroeg of laat.
Wel schattig dat je denkt dat het nog niet zo ver is, wat zijn sommige mensen toch hopeloos naief
Ongelofelijke sufferd die je bent. Je moet eens wat lezen. Ipv over denazificering spreken Russen nou over deOekranicering. Als ze zich overgeven, worden ze gedood, al dan niet na gemarteld en of verkracht te zijn, al dan niet na getuige te zijn geweest van de marteling of verkrachting van hun kinderen of ouders, al dan niet met op de rug gebonden handen.quote:Op maandag 4 april 2022 17:43 schreef Za het volgende:
[..]
Al Sahaf was kostelijk idd, onvergetelijkquote:Op maandag 4 april 2022 17:55 schreef Toby56 het volgende:
Zo slechts had Sadam Hoessein het nou ook weer niet. Hij had een prima persvoorlichter.
[ afbeelding ]
In zijn belevingswereld zijn Churchill en Roosevelt de grootste oorlogsmisdadigers ooit, laat gaan joh.quote:Op maandag 4 april 2022 17:57 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ongelofelijke sufferd die je bent. Je moet eens wat lezen. Ipv over denazificering spreken Russen nou over deOekranicering. Als ze zich overgeven, worden ze gedood, al dan niet na gemarteld en of verkracht te zijn, al dan niet na getuige te zijn geweest van de marteling of verkrachting van hun kinderen of oufers, al dan niet met op de rug gebonden handen.
Zelenskyy is geen opruier, de volksmenners komen uit het oosten.
O, en het hatt niet om of Zelenskyy wint, het gaat erom of Oekrane wint.
Die ouwe loeder is ook niet echt constructief met die opmerkingen, begint een beetje trumpiaanse vormen aan te nemen.quote:
Bezuinigingen buiten de bebouwde kom?quote:Op maandag 4 april 2022 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het begint met een b en eindigt met om
Biden komt hier wel in een spagaat..... hoe kan je iemand veroordelen wanneer je zelf de aangewezen rechtsorde daarvoor niet wil (of kan) accepteren ?quote:Op maandag 4 april 2022 17:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, daarvoor hebben ze de The Hague invasion act en vallen ze Nederland dus binnen wanneer er Amerikaanse staatsburgers voor het ICC worden gesleept. De VS zijn zo'n beetje hoofdschuldige aan de zwakke internationale rechtsorde.
Ach Orban, de Rutte van het oosten. Elke keer weer herkozen, maakt niet uit wat hij doet.quote:Op maandag 4 april 2022 18:02 schreef Perrin het volgende:
De strijd voor een meer democratische wereld is nog lang niet beslecht.
[ twitter ]
quote:Dat lag voor Saddam Hussein en Muammar Khadaffy toch iets anders.
Die U-bocht, anderen beschuldigen van wat je zelf doet, deed of nog van plan bent, is wel heel typisch voor de fans van Poetin.quote:
Orban heeft toch juist net de verkiezingen in Hongarije gewonnen met een absolute meerderheid?quote:Op maandag 4 april 2022 18:02 schreef Perrin het volgende:
De strijd voor een meer democratische wereld is nog lang niet beslecht.
[ twitter ]
Wel jammer dat zoiets moois als de Valknot nu een nazi symbool is. Maar dat zal India ook gehad hebben met het hakenkruis.quote:
Daar valt een heleboel, maar dan ook echt een heleboel op af te dingen. De meeste moderne dictators houden er een schijndemocratie op na, de een wat nepper dan de ander.quote:Op maandag 4 april 2022 18:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Orban heeft toch juist net de verkiezingen in Hongarije gewonnen met een absolute meerderheid?
In het artikel is wel te lezen dat een soort kiesdrempel hem waarschijnlijk aan een absolute meerderheid helpt. Maar goed, democratisch kiest de Hongaarse bevolking in meerderheid voor deze persoon.
https://www.aljazeera.com(...)r-landslide-poll-win
Mag Biden niet zeggen, straks escaleert het!quote:
Ik zag deze laatst ook nog:quote:Op maandag 4 april 2022 18:07 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wel jammer dat zoiets moois als de Valknot nu een nazi symbool is. Maar dat zal India ook gehad hebben met het hakenkruis.
Ach, hij zal waarschijnlijk ook geloven dat Lukashenko met negentig procent van de stemmen heeft gewonnen. Dan heeft een discussie ook weinig zin.quote:Op maandag 4 april 2022 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar valt een heleboel, maar dan ook echt een heleboel op af te dingen. De meeste moderne dictators houden er een schijndemocratie op na, de een wat nepper dan de ander.
quote:Op maandag 4 april 2022 17:47 schreef Vallon het volgende:
Ik zou maar even wat anders gaan doen want je reactie maakt het bij mij erger dan het al was.
![]()
![]()
Zover het je niet duidelijk was is Oekrane door een niets ontziende moordenaar binnengevallen en doet Zelensky op meer dan presidentile wijze zijn best om door alle registers open te trekken, zijn land en ook onze gedachtegoed te redden dat het wegzakt in onmenselijkheid. En nee ik adoreer Zelensky niet maar heb een groot respect dat hij als toevallige "passant" op dit heftige wereldtoneel zijn vaardigheid zo onvermoeibaar weet in te zetten.
Maar goed, de aandacht is vast wel weer binnen(gekomen).
Piraten waren dan zeker ook nazi's? Simpelweg een huzarensymbool in een dergelijke context.quote:
Zelfs Putin heeft een Doema(ar) "Parlement" ..... met dit verschil dat hij wetgeving conroleert dat elke tegenspraak - letterlijk - in de kiem smoort.quote:Op maandag 4 april 2022 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar valt een heleboel, maar dan ook echt een heleboel op af te dingen. De meeste moderne dictators houden er een schijndemocratie op na, de een wat nepper dan de ander.
Gecombineerd met manier waarop ze zich gedragen in bezette gebieden en de retoriek in Rusland over de-Oekraeniseren begint allemaal toch wel heel erg bruinhemderig te lijken.quote:Op maandag 4 april 2022 18:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Piraten waren dan zeker ook nazi's? Simpelweg een huzarensymbool in een dergelijke context.
Dat verwijzen van nazisme is beide kanten een beetje triest.
Die doden zijn niet gevallen tijdens de invasie hoor.quote:Op maandag 4 april 2022 17:37 schreef Za het volgende:
[..]
Dan zou er in dit geval aangetoond moeten worden dat er verkiezingsfraude gepleegd wordt. Dat kan best overigens - maar ik lees er niks over dus ik ga ervan uit dat dit gewoon rechtsgeldige verkiezingen zijn.quote:Op maandag 4 april 2022 18:08 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lolquote:Op maandag 4 april 2022 18:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Piraten waren dan zeker ook nazi's? Simpelweg een huzarensymbool in een dergelijke context.
Dat is nauwelijks een dag oorlog voeren.quote:Op maandag 4 april 2022 18:18 schreef Perrin het volgende:
Dat zijn 18900 Iskander-raketten of 222 SU-35 vliegtuigen of 4700 T-90 tanks.
[ twitter ]
Een positieve invloed?quote:Op maandag 4 april 2022 17:21 schreef slashdotter3 het volgende:
Israel is weer een Russische oligarch rijker, met dit legertje oligarchs zullen ze na de oorlog een enorme hopelijk positieve invloed hebben in Rusland.
Volgens dit 2018 artikel zijn er al sowieso 30
https://www.timesofisrael(...)israeli-citizenship/
Russian billionaire Mikhail Prokhorov said to receive Israeli citizenship
According to the report, Prokhorov arrived several days ago on a private jet from Switzerland and has since filed all the necessary paperwork to become a citizen under Israel’s Law of Return.
Prokhorov, who is listed by Bloomberg as Russia’s 12th richest individual with a net worth of $13.8 billion, has not been sanctioned by the US, EU or UK in the wake of the Russian invasion of Ukraine, as have other Russian oligarchs over their ties to President Vladimir Putin.
He currently owns the largest gold producer in Russia and was a previous owner of the NBA’s Brooklyn Nets basketball team.
Prokhorov also tried his hand in politics, running unsuccessfully in the 2012 Russian presidential elections, when Putin regained the presidency after a stint as prime minister.
In het geval van Hongarije gaf de oppositie de nederlaag toe, dat lijkt me een duidelijk teken van eerlijke verkiezingen. Het ging hier ook om 53%, niet 90%.quote:Op maandag 4 april 2022 18:11 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ach, hij zal waarschijnlijk ook geloven dat Lukashenko met negentig procent van de stemmen heeft gewonnen. Dan heeft een discussie ook weinig zin.
Zeggen dat iemand een wereldpodium heeft waar anderen dat niet hadden, betreft geen vergelijking tussen de personen maar tussen de gefaciliteerde omstandigheden.quote:Op maandag 4 april 2022 18:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
Die U-bocht, anderen beschuldigen van wat je zelf doet, deed of nog van plan bent, is wel heel typisch voor de fans van Poetin.
Helaas is alles wat je zegt weer eens onjuist! Erg jammer.quote:Op maandag 4 april 2022 17:47 schreef Za het volgende:
[..]
Van Russische kant is het triest, van Westerse kant dient het om de hypocrisie van de Russen aan te tonen. De hele reden voor hun oorlog is immers de "denazificatie" van Oekraine.quote:Op maandag 4 april 2022 18:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 april 2022 18:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelfs Putin heeft een Doema(ar) "Parlement" ..... met dit verschil dat hij wetgeving conroleert dat elke tegenspraak - letterlijk - in de kiem smoort.
Orban & Co zelf zie ik meer als een soort FvD beweging die (imo) mensen laat stemmen door bij kiezers in te spelen op hun vertrouwde superieure (onder)buikgevoelens. Komt verder wel goed. Democratie en gevoel (daar)voor kost nu eenmaal tijd om te laten in te dalen.
Zelfs hier "vrijgevochten" hebben mensen soms grote moeite met het (democratische) concept dat samen iets anders is dan om vanuit je eigen meerderheidsbelangen te redeneren.
Verkiezingen zelf wellicht wel, maar is natuurlijk een stuk meer aan voorafgegaan in de afgelopen 10 jaar he, zie ook:quote:Op maandag 4 april 2022 18:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In het geval van Hongarije gaf de oppositie de nederlaag toe, dat lijkt me een duidelijk teken van eerlijke verkiezingen. Het ging hier ook om 53%, niet 90%.
quote:Please use the sharing tools found via the share button at the top or side of articles. Copying articles to share with others is a breach of FT.com T&Cs and Copyright Policy. Email licensing@ft.com to buy additional rights. Subscribers may share up to 10 or 20 articles per month using the gift article service. More information can be found at https://www.ft.com/tour.
https://www.ft.com/content/9b6399dc-e1b9-4fcb-85b4-4d43a5b66de9
What this means in Hungary is a political system that preserves the trappings of democracy while hollowing out much of the substance. The voting in this weekend’s election seemed fair. But Orban has rigged the political system in his favour for more than a decade. The courts have been packed, the civil service purged and the electoral system gerrymandered.
Above all, there has been an assault on media freedom. Peter Marki-Zay, the Hungarian opposition leader, was given all of five minutes airtime on state television — during the entire election campaign. All of Hungary’s newspapers are Orban-friendly. It is this political environment that explains why Hungary is the sole EU country rated only “partly free” by Freedom House, a think-tank.
https://www.ft.com/content/9b6399dc-e1b9-4fcb-85b4-4d43a5b66de9
Ja, je kunt ze prima einsatzgruppenggedrag verwijten. Maar dat slappe geneuzel over symboolgebruik.quote:Op maandag 4 april 2022 18:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gecombineerd met manier waarop ze zich gedragen in bezette gebieden en de retoriek in Rusland over de-Oekraeniseren begint allemaal toch wel heel erg bruinhemderig te lijken.
Die zouden toch ook wasmachines meegenomen hebbenquote:Op maandag 4 april 2022 18:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol
Piraten zijn niet het beste voorbeeld hier hoor
Zullen ook wat kosten aan verbonden zijn. Denk niet dat dit allemaal gelijk naar het leger kan. Vooral kool en olie lijkt me onnodig om het uit Rusland te halen.quote:Op maandag 4 april 2022 18:18 schreef Perrin het volgende:
Dat zijn 1890 Iskander-raketten of 222 SU-35 vliegtuigen of 4700 T-90 tanks.
[ twitter ]
Alle oorlogen zijn walgelijk.quote:Op maandag 4 april 2022 18:12 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen hebben familie en vrienden verloren, hun dorpen zijn verwoest en de economie is compleet ingestort. Mensen zijn enorm getraumatiseerd door alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen zeven jaar." De situatie in Jemen is een ramp, vertelt Yasmine Daelman, een 28-jarige uit Antwerpen die er werkt als hulpverlener voor Handicap International.
Maar terwijl overal in Europa solidair wordt meegeleefd met Oekraense vluchtelingen en Oekrane 12-12 al meer dan 25 miljoen euro heeft ingezameld, blijven initiatieven voor die humanitaire catastrofe in Jemen uit.
De oorlog heeft niet meteen een impact op ons leven, we voelen ons veel minder verbonden met de Jemenieten dan met de Oekraeners.
Inge Vrancken, buitenlandjournalist VRT NWS
"Het Consortium 12-12 weet dat het geen zin heeft om een actie op te starten voor Jemen, omdat dat helemaal niet veel zou opbrengen", zegt buitenlandjournalist Inge Vrancken in "Laat". "Voor veel mensen is dit een ver-van-hun-bedshow. De oorlog heeft niet meteen een impact op ons leven, we voelen ons veel minder verbonden met de Jemenieten dan met de Oekraeners. Mensen liggen hier gewoon niet wakker van."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/30/vergeten-oorlog-jemen/
Mij stoort dat - werkelijk - niet hoe iemand eruit ziet en zich tooit om zich zelf - doorgaans wat belachelijk - te etaleren.quote:Op maandag 4 april 2022 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zag deze laatst ook nog:
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Sun_(symbol)
Veel lui daar lopen met allerlei dubieuze symbolen op hun uniformen.
Hongarije zit nog in de fase dat de belangrijkste troef van de regering het uitschakelen van de onafhankelijke media is. Dat is Orban heel aardig gelukt. Daarmee heb je voorlopig nog geen verkiezingsfraude nodig, totdat de rot van corruptie de bevolking teveel wordt. Dan begin je pas aan substantile verkiezingsfraude.quote:Op maandag 4 april 2022 18:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In het geval van Hongarije gaf de oppositie de nederlaag toe, dat lijkt me een duidelijk teken van eerlijke verkiezingen. Het ging hier ook om 53%, niet 90%.
Er is gewoon een reeks over Jemenquote:Op maandag 4 april 2022 18:12 schreef Za het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mensen hebben familie en vrienden verloren, hun dorpen zijn verwoest en de economie is compleet ingestort. Mensen zijn enorm getraumatiseerd door alles wat er zich heeft afgespeeld de afgelopen zeven jaar." De situatie in Jemen is een ramp, vertelt Yasmine Daelman, een 28-jarige uit Antwerpen die er werkt als hulpverlener voor Handicap International.
Maar terwijl overal in Europa solidair wordt meegeleefd met Oekraense vluchtelingen en Oekrane 12-12 al meer dan 25 miljoen euro heeft ingezameld, blijven initiatieven voor die humanitaire catastrofe in Jemen uit.
De oorlog heeft niet meteen een impact op ons leven, we voelen ons veel minder verbonden met de Jemenieten dan met de Oekraeners.
Inge Vrancken, buitenlandjournalist VRT NWS
"Het Consortium 12-12 weet dat het geen zin heeft om een actie op te starten voor Jemen, omdat dat helemaal niet veel zou opbrengen", zegt buitenlandjournalist Inge Vrancken in "Laat". "Voor veel mensen is dit een ver-van-hun-bedshow. De oorlog heeft niet meteen een impact op ons leven, we voelen ons veel minder verbonden met de Jemenieten dan met de Oekraeners. Mensen liggen hier gewoon niet wakker van."
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/30/vergeten-oorlog-jemen/
Ik vind het ook maar gek dat wij maar overal op worden aangekeken. De moslimwereld is groot genoeg. Laat hen maar helpen daar en het oplossen. Daarbij was er deze actie:quote:Op maandag 4 april 2022 18:26 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Alle oorlogen zijn walgelijk.
En inderdaad: als een oorlog dicht(er)bij komt, dan voelen mensen zich meer betrokken.
Dat NL 'bondgenoot' is van een kwaadaardig regime als in Saoedi-Arabi is nauwelijks goed te praten.
(Olie.)
Dat NL graag zaken doet met notoire mensenrechtenschenders in China evenmin.
(Handel is handel.)
Dat wij slapjes akkoord gingen met de Afghanistan- en Irakplannen van de VS toonde weinig ruggengraat. (Hoewel er best veel verzet tegen was, en de discussies van tijd tot tijd heftig waren Ongetwijfeld ook op Fok.)
Maar dat maakt Poetin niet minder gevaarlijk.
De inval en oorlog in Oekrane niet minder walgelijk.
De zorgen over de toekomst van/in Europa niet minder terecht.
Misschien is het in jouw ogen hypocriet, maar alle andere shitzooi in de wereld zal mij er niet van weerhouden mij af en toe in de discussie over de oorlog in Oekrane te mengen. De dooddoener "kindertjes in de Derde Wereld zouden blij zijn met jouw problemen, waarom heb je het daar nooit over?" wordt doorgaans vooral gebruikt om alle discussie de nek om te draaien. Maar dan kan dit forum (en eigenlijk ons gehele leven) wel opgeheven worden. Er blijft dan nauwelijks nog een gespreksonderwerp over.
"Jakkes wat een smerig weer vandaag."
"Heb je verdomme gezien hoe het weer was in Zuid-Argentini? Hoe durf je te zeiken over dat beetje regen hier, jij vuile hypocriet!"
Precies. Hongarije zit nog tussen een democratie en een autocratie in. De oppositie heeft nog een kans bij verkiezingen, maar een eerlijk speelveld is het niet.quote:Op maandag 4 april 2022 18:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Verkiezingen zelf wellicht wel, maar is natuurlijk een stuk meer aan voorafgegaan in de afgelopen 10 jaar he, zie ook:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |