TheStigsDutchCousin | maandag 4 april 2022 @ 10:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() › Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? › Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? ![]() ![]() ![]() ![]() De wagens voor 2022: Haas VF-22 Red Bull RB18 Aston Martin AMR22 McLaren MCL36 AlphaTauri AT03 Williams FW44 Ferrari F1-75 (17 februari) Mercedes W13 (18 februari) Alpine 522 (21 februari) Alfa Romeo C42 (27 februari) | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 10:28 |
Er klopt een hoop niet in de OP. @Nattekat jij zin/tijd? ![]() | |
Questular | maandag 4 april 2022 @ 10:29 |
Het lijkt me beter als Chevy dit doet, iets meer balans in de OP s.v.p. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 10:55 |
Anders is het provoceren? ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 10:55:28 ] | |
de_boswachter | maandag 4 april 2022 @ 11:10 |
Stukje toewijding. Aussiegenot. ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 4 april 2022 @ 11:32 |
Komende zondag kijken alleen de echte F1 fans zondag vroeg live | |
TheStigsDutchCousin | maandag 4 april 2022 @ 11:37 |
Ik slaap op de bank! | |
Tijn | maandag 4 april 2022 @ 11:43 |
Zaterdagochtend om 5 uur de 3e vrije training is waar de échte échte fans voor klaarzitten ![]() | |
DeeBee | maandag 4 april 2022 @ 11:51 |
De ECHTE fans kijken alleen races op de ECHTE Europese circuits! | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 11:59 |
En we houden bij wie wel en niet kijkt, ja. | |
WheeledWarrior | maandag 4 april 2022 @ 12:00 |
Melbournegenot ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 4 april 2022 @ 12:02 |
Kan mooi voordat je begint met werken. | |
Tijn | maandag 4 april 2022 @ 12:05 |
Op zaterdag? ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 4 april 2022 @ 12:11 |
![]() | |
Perox | maandag 4 april 2022 @ 12:38 |
"Hoeveel ékte fan punten zijn er nou precies te verdienen dit weekend?" hoor ik u denken! Hieronder het aantal Ekte Fan Punten (EFP) die per onderdeel worden verdiend indien live bekeken: Eerste vrije training vrijdag 8 april 05:00 - 06:00 (10 EFP) Tweede vrije training vrijdag 8 april 08:00 - 09:00 ( 5 EFP) Derde vrije training zaterdag 9 april 05:00 - 06:00 (10 EFP) Kwalificatie zaterdag 9 april 08:00 - 09:00 (5 EFP) Race zondag 10 april 07:00 - 09:00 (5 EFP) Totaal zijn er dit weekend 35 EFP te verdienen.
| |
Zipportal | maandag 4 april 2022 @ 12:38 |
RACE WEEK. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 4 april 2022 @ 13:02 |
Melbourne een hoerenstraatcircuit noemen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 13:05 |
Ja, je ziet totaal geen hoeren. | |
Perox | maandag 4 april 2022 @ 13:25 |
Ik vind alle circuits leuk hoor, mij maakt het niks uit. ![]() Maar jij hebt een warm gevoel voor Melbourne dus? Wat maakt het zo bijzonder? | |
Tijn | maandag 4 april 2022 @ 13:35 |
Melbourne leverde de afgelopen jaren niet bijster goede races op en was vooral interessant omdat het de seizoensopener was. Maar wellicht is het dit jaar anders vanwege het nieuwe reglement. | |
Tarado | maandag 4 april 2022 @ 13:37 |
Circuit is toch ook wat aangepast? | |
Luctor.et.Emergo | maandag 4 april 2022 @ 13:38 |
2020 en 2021 was er inderdaad niet veel aan. | |
Tijn | maandag 4 april 2022 @ 13:41 |
![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 04-04-2022 13:59:18 ] | |
4-elements | maandag 4 april 2022 @ 13:51 |
Vroeger keek ik inderdaad uit naar Melbourne, maar wat Tijn al aangaf: de laatste races op het circuit waren nou niet heel erg spannend. Hopelijk helpen de nieuwe reglementen en de aanpassingen aan de baan om het weer een leuke race te maken. | |
ESF1Gamer | maandag 4 april 2022 @ 14:01 |
Goh | |
ESF1Gamer | maandag 4 april 2022 @ 14:03 |
Wat wil je met Mercedes dominantie. 2020, was het leuk vanwege gaat het wel of niet door 2021, jammer dat het niet doorging. | |
ESF1Gamer | maandag 4 april 2022 @ 14:04 |
Ik moet wel even wennen dat Australië GP geen seizoensopener meer is. | |
NicolasJoy | maandag 4 april 2022 @ 14:23 |
Vind dit soort races eigenlijk veel ultiemer F1 kijken. 's ochtends vroeg of 's avonds laat er speciaal tijd voor maken en niet zo midden op de dag waardoor de rest van de dag eigenlijk nog meer beïnvloed is dan met zo'n tijd. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 14:28 |
Dat was helemaal niks, nee. En ik was er nog wel speciaal vroeg voor opgestaan want dat doen eckte fans. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 14:28:38 ] | |
Pleasureman_Gunther | maandag 4 april 2022 @ 14:29 |
Vroegah, was Melbourne om 5:00 in de ochtend. Koffie zetten en F1 kijken. | |
Dauthi | maandag 4 april 2022 @ 14:30 |
![]() Aan de ene kant stel je dat 's ochtends of 's avonds kijken "speciaal er tijd voor maken", en aan de andere kant heeft een middag race nog meer invloed op de rest van de dag... | |
Dauthi | maandag 4 april 2022 @ 14:31 |
F1maximaal gerucht over 650 miljoen euro op bod op Mclaren is weinig geloofwaardig wanneer Aramco's sponsorship alleen al 500 miljoen inhoudt. | |
ESF1Gamer | maandag 4 april 2022 @ 14:32 |
Dan had je donderdag al kunnen weten dat het niet doorging (2020). | |
exile79 | maandag 4 april 2022 @ 14:32 |
Wekker zetten, in bed kijken, en tijdens de opwarmronde weer in slaap vallen. Memories.. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 14:33 |
Jeetje, zeg, vloog die grap nu echt zo ver over je hoofd heen? ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 4 april 2022 @ 14:38 |
Nee hoor. Ik begreep hem wel ![]() 2 jaar terug: hoe vaak ik hier op F5 heb gedrukt of het wel of niet doorging. | |
4-elements | maandag 4 april 2022 @ 14:42 |
Het is gewoon alweer 26 jaar geleden dat ik de eerst race in Melbourne (op tv) zag. Man, man, man, klinkt als heel lang geleden inmiddels. Villeneuve die leek te winnen. Totdat er technische problemen de kop op staken. | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 14:42 |
50 punten in de pocket | |
Automatic_Rock | maandag 4 april 2022 @ 14:47 |
Mijn eerste Melbourne race (ook op tv) was Brundle die in z'n gouden Jordan over de kop ging | |
4-elements | maandag 4 april 2022 @ 14:55 |
Dat was dezelfde race, ook in 1996 ![]() | |
de_boswachter | maandag 4 april 2022 @ 15:01 |
Helaas niet nee. | |
Automatic_Rock | maandag 4 april 2022 @ 15:02 |
Oja, dat klopt natuurlijk! | |
Red_85 | maandag 4 april 2022 @ 15:17 |
Heb liever dat een Audi/Porsche/Andretti er gewoon bij komt ipv een team over koopt. 1 a 2 teams er extra bij is naar mijn mening gewoon beter. 20 auto's is echt wel wat aan de krappe kant. | |
Sounddragon | maandag 4 april 2022 @ 15:22 |
Nóg grotere teringzooi tijdens Q3, ik zeg: NEEN. Of ze moeten daar paal en perk aan gaan stellen, want ik vind dat echt verkloterij. | |
Red_85 | maandag 4 april 2022 @ 15:28 |
20 auto's is te krap voor de koningsklasse. Traditioneel zijn er ook veel meer plekken maar door de idiote engine specs van de afgelopen jaren is het te duur geworden en wil niemand meer instappen. Nu heb je ook nog maar 4 motorfabrikanten, met geluk. Nee, ik zie graag 1 a 2 teams er bij komen. Grotere hoeveelheid merken en privateers en daarbij wat meer plekken voor coureurs. Voor de bende in Q3 ben ik het wel eens. Misschien wat langer de tijd geven. Meer spreiding door de sessie. Daarna gewoon top 15 en top 10 hetzelfde houden. | |
Dauthi | maandag 4 april 2022 @ 15:31 |
Het originele uitgangspunt was dan ook 13 teams voor 26 auto's op de baan. Het is dan ook heel raar dat zou gauw als een Andretti kenbaar maakt dat ze naar de F1 zouden willen, dat ze meteen worden weghoond en uitgelachen. En daarna begint Dominicale erover dat F1 een Amerikaans talent nodig heeft... De pretenties en de daden om daar te komen staan lijnrecht tegenover elkaar. | |
Red_85 | maandag 4 april 2022 @ 15:32 |
Ik zou die 3 alleen maar toejuichen. Kom maar. Maar er wel bij. Niet een mooi team als Mclaren kopen en rebranden. | |
Tijn | maandag 4 april 2022 @ 15:34 |
Flink wat DRS-zones straks in Albert Park! | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 15:40 |
Momenteel is het maximum dacht ik 24 per de overeenkomsten maar dat weet ik niet 100% zeker. Verder gooi je nu met termen die helemaal van toepassing zijn, je vergeet dat Andretti niet de enige is met interesse en dat FIA/F1 meer verwacht dan "Amerikaans talent" van een nieuw team. Dat Wolff een beetje schamper doet is niet erg relevant voor de beslissing. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 15:40 |
https://the-race.com/form(...)sform-australian-gp/ Het verhaal inclusief foto's van de nieuwe layout van Melbourne, men verwacht dat er 5 seconden van de rondetijden afgaat. | |
Dauthi | maandag 4 april 2022 @ 15:47 |
Ja. Het zou me echter niets verbazen wanneer Mclaren zou worden overgenomen. Mclaren heeft de laatste jaren veel financiële tegenslagen moeten verwerken, zowel het F1 team als het automerk. | |
Dauthi | maandag 4 april 2022 @ 15:50 |
Niet echt. De indruk van de FIA/F1 richting Andretti was niet positief. De snelste weg naar Amerikaans talent in de F1 is een Amerikaans F1 team. En Wolff laat ik zelf volledig buitenbeschouwing, maar zijn significante invloed over F1, is niet te bagatelliseren. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 15:51 |
Andretti speelt een spelletje, snap je dat niet? Er is meer interesse volgens Domenicali voor nieuwe teams maar die willen niet in de publiciteit treden. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 15:51:57 ] | |
mikieu | maandag 4 april 2022 @ 15:52 |
Lol 4x DRS.. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 15:54 |
2x en een detectiepunt volgens mij? | |
Sounddragon | maandag 4 april 2022 @ 15:57 |
Er mogen van mij best merken bij op zich, MITS ze dan dat gekleuter en geklooi in Q3 anders gaan regelen.. Wmb éen voor één de baan op in een soort van schema, en dan een warmup ronde en daarna do or die je rondje doen met eventueel een optie om er eentje achteraan te plakken als je hem verklooit, maar wel strak geregisseerd. Dan heeft iedereen een faire kans om te laten zien wat ze in hun auto met die setup in huis hebben. Is minder leuk, maar ik begin dat ge-matennaai en getreuzel op de laatste seconde echt beu te worden, dat kan en moet gewoon anders. | |
Dauthi | maandag 4 april 2022 @ 16:01 |
Iedereen speelt een spelletje... | |
Red_85 | maandag 4 april 2022 @ 16:01 |
Gaan we auto racen of drs'en? | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 16:19 |
Het lijkt wel een arcade spelletje zo ![]() | |
Tinos85 | maandag 4 april 2022 @ 16:21 |
Doe dan gewoon het hele circuit DRS ![]() Bahrein hadden ze juist 1 zone minder ten opzichte van vorig jaar toen ze dat laatste rechte stuk ook hadden dacht ik. | |
Tijn | maandag 4 april 2022 @ 16:29 |
Ja, elk detectiepunt heeft twee DRS-zones erna. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 16:31 |
Oh, dat is anders dan de vorige kaart die ik zag, daar was het 2 zones en een detectiepunt. | |
WismutVeilchen83 | maandag 4 april 2022 @ 16:33 |
Bring the F1 back to Adelaide ![]() | |
Red_85 | maandag 4 april 2022 @ 16:45 |
Nee, hoeft ook weer niet. Albert Park is een tof circuit. | |
4-elements | maandag 4 april 2022 @ 16:48 |
Ik zou het gewoon zo houden. Verantwoordelijkheid van de teams en coureurs om op de juiste tijd naar buiten te gaan. Je kunt er ook voor kiezen buiten het gedrang de baan op te gaan. Ook straks met 24 coureurs. | |
Sounddragon | maandag 4 april 2022 @ 16:52 |
Je ziet toch wat er gebeurt nu het de verantwoordelijkheid is van de teams zelf? Ze maken er een zooitje van waardoor anderen gedupeerd worden. | |
4-elements | maandag 4 april 2022 @ 16:56 |
Dat komt dan omdat die 'anderen' ook voor dat moment hebben gekozen. Eigen verantwoordelijkheid. En daarnaast maakt het de kwalificatie spannender. | |
Sounddragon | maandag 4 april 2022 @ 17:03 |
Ja dag, omdat ze elkaar ertoe dwingen door alles last minute doen.. ik vind dat er op het circuit geracet moet worden, niet slalommend als gansjes achter elkaar aan slenteren om te proberen om de enige te zijn die nog zijn tijd kan verbeteren omdat de rest buiten de tijd gefopt wordt. Gas gaven met die troep.. minimaal 80% vd gangbare snelheid rijden ofzo. In-lap en out-lap mag op 80% maar zodra je de pit uit bent ga je gas geven, en niet klooien. Ik vind het juist irritant, het zijn spelletjes die niet op een racebaan thuishoren. | |
4-elements | maandag 4 april 2022 @ 17:08 |
Minimunsnelheid of iets dergelijks kan ik nog wel inkomen. Maar niet 1 voor 1 kwalificeren zoals je eerder voorstelde. Hebben we natuurlijk ooit al gehad, maar de kwalificatie zoals die nu is vind ik een veel spannendere opzet. De kwalificaties waren de afgelopen jaren soms spannender dan de races. Daarom zou ik er niets aan veranderen, ook niet als er meer teams bij komen. | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 17:20 |
Het hoort gewoon bij, maar dan ook niet janken als je geen snelle lap meer kan zetten. Het is wat het is. | |
Starflyer | maandag 4 april 2022 @ 18:00 |
Q3 blijft gewoon met 10 auto's. Was ook al toen er 11 teams waren. Toen vielen er 6 af in Q1 en Q2. Met 24 auto's worden dat er 7 en 7 en met 26 8 en 8, etc. Dit is al op deze manier opgenomen in de Sporting Regulations. | |
Sounddragon | maandag 4 april 2022 @ 18:04 |
Goed punt, ik wist niet dat daar al regeltjes voor waren... maar inderdaad, het ligt net aan het aantal auto's, maar gewoon aan dat stomme tijdspelletje en rekken.. Ik zat ook te denken dat een deel van dat 'spel' werd veroorzaakt doordat men veel last had van een voorganger, en dat zou nu ook minder moeten zijn, dus misschien heeft het hele probleem zichzelf al opgelost vanaf dit seizoen ![]() | |
_UserName_ | maandag 4 april 2022 @ 18:12 |
Met een beetje geluk deze keer ben ik om 5 uur wel wakker, meestal baal ik dan omdat de dag dan simpelweg te lang duurt. Zaterdag de kwali voor het werk is dan wel weer tof ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 4 april 2022 @ 18:23 |
Maar kan in mijn optiek absoluut niet tippen aan Adelaide. 250.000 bezoekers op raceday btw in 1995! | |
Nattekat | maandag 4 april 2022 @ 18:46 |
Alles beter dan de verdomme hele dag zitten te wachten op de race. | |
_UserName_ | maandag 4 april 2022 @ 18:48 |
Ligt er aan of er voor de race dan wat te loeren is zoals voetbal. Anders is het maar niks inderdaad, zoals de vorige race en er interlands waren bij het voetbal. | |
#ANONIEM | maandag 4 april 2022 @ 19:20 |
Dan moet je toch dolblij zijn met Las Vegas? Hoef je niet de hele zondag te wachten ![]() | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 19:20 |
Hebben jullie geen andere hobbies als tv kijken? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 4 april 2022 @ 19:29 |
Gamen ![]() | |
Drekkoning | maandag 4 april 2022 @ 19:51 |
Spelfouten verbeteren | |
heywoodu | maandag 4 april 2022 @ 19:54 |
En als het wel alleen TV kijken is, dan is er toch alsnog heel veel te zien buiten F1 ![]() | |
fathank | maandag 4 april 2022 @ 20:16 |
Mekkeren op FOK! is anders ook een veel beoefende hobby. | |
Kleffe_Dop | maandag 4 april 2022 @ 20:27 |
Vroeger... uit de kroeg rollen en doorhalen om de start te zien en geen centje pijn. ![]() Nu zaterdag een vrijgezellenfeest en ik weet nu al dat dit veel, heel veel pijn gaat doen op zondag om 07.00u. Maar ouder worden is leuk! ![]() | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 20:49 |
Duurde nog lang ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 4 april 2022 @ 21:00 |
FTFY | |
Peterselieman | maandag 4 april 2022 @ 21:13 |
Raceweek ![]() | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 21:14 |
Ik weet dat je veel sport kijkt, maar wat is er dan nog meer op TV? De zoveelste aanrand talentenjacht? Spelshows met zichzelf lollig en vooral héél belangrijk vindende BNers? Of zijn het die uren reclame die elk programma en film veel te lang laten duren? ![]() | |
Starflyer | maandag 4 april 2022 @ 21:27 |
ꓤ∀ϽƎ ϺƎƎꓘ | |
Drebbelman | maandag 4 april 2022 @ 21:35 |
Eindelijk een race die ik op een normale tijd kan zien, voor mij zondag om 17u... al dat zielig doen over een race die om 6u begint.. het merendeel van de races in de rest van het seizoen starten voor mij om 1 uur 's nachts. | |
beantherio | maandag 4 april 2022 @ 21:46 |
Dan heb je niet op zitten letten. ![]() https://onzetaal.nl/taaladvies/dan-als ![]() | |
daNpy | maandag 4 april 2022 @ 22:21 |
Is allebei goed volgens de van Dale . | |
Dazalbest | maandag 4 april 2022 @ 22:30 |
Wat is het eiguluk voor week???? | |
Sinister-D- | maandag 4 april 2022 @ 22:46 |
Week 14 van 2022. | |
heywoodu | dinsdag 5 april 2022 @ 07:08 |
Er van uitgaande dat het met 'TV kijken' gaat over 'kijken naar een TV': series/films ![]() Samen met sport is de dag daar ook buiten F1 prima mee te vullen, als je niks anders zou willen of kunnen dan naar een TV kijken ![]() | |
daNpy | dinsdag 5 april 2022 @ 07:19 |
Ja dat bedoel ik, daar heb ik teveel hobbies voor om naar de TV te gaan zitten suffen ![]() | |
VacaLoca | dinsdag 5 april 2022 @ 07:54 |
Vanuit de kroeg net op tijd voor de start bedoel je | |
Kickinalfa | dinsdag 5 april 2022 @ 08:16 |
Lekker opnemen op videoband! Om dan erachter te komen dat er een rode vlag is geweest en het einde van de race niet meer op de tape past. | |
daNpy | dinsdag 5 april 2022 @ 08:37 |
![]() | |
franklop | dinsdag 5 april 2022 @ 09:07 |
17u is tijdens etenstijd! Dat vinden mensen hier niet kunnen Jaloers op je trouwens, Nieuw- Zeeland ![]() | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 09:08 |
zijn die al uit de lockdown dan? | |
WheeledWarrior | dinsdag 5 april 2022 @ 09:31 |
Vier DRS-zones dus in Melbourne? Is dat niet wat veel van het goede? | |
KaheemSaid | dinsdag 5 april 2022 @ 09:37 |
Koffie? Nachtje doorhalen en f1 kijken. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 5 april 2022 @ 10:02 |
Maar je hoeft in 2022 toch niet meer live te kijken? Of je nou Viaplay of F1 TV hebt, je kunt toch altijd later kijken? Gewoon uitslapen tot 10:00, dan brunchen en na de brunch lekker uitbuiken op de bank met de F1. | |
Zipportal | dinsdag 5 april 2022 @ 10:59 |
ANNOUNCE EEN TOPIC. @3rr0r Je hebt al een week extra gehad. ![]() Max Verstappen-fans moeten snel zijn: GP van België al nagenoeg uitverkocht https://www.ad.nl/formule(...)itverkocht~a35def78/ | |
KillerBee4ever | dinsdag 5 april 2022 @ 11:06 |
Het is imho het ultieme verpesten van een GP ![]() Alles draait tegenwoordig om de show, en niet meer om de race. Het liefst zien ze hierdoor LEC en VER de hele race stuivertje wisselen op de baan, waarbij eentje uiteindelijk wellicht de baan af knalt. Maar hé: alles voor de KIJKCIJFERS. En dan hebben de media én de zure fans ook gelijk weer twee weken om te zeuren over deze race, nóg meer aandacht = WIN-WIN Echt waanzin die 4 DRS zones... | |
DjVero | dinsdag 5 april 2022 @ 11:39 |
Goh, een commercieel bedrijf wil commercieel succes, what's new? ![]() | |
Neef_Wuppie | dinsdag 5 april 2022 @ 12:06 |
Ook goedemorgen. Als je het niet leuk vindt, kijk je toch niet? | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 12:11 |
maar zijn er 2 detectiepunten met 4 DRS zones of zie ik dat niet goed?![]() | |
KillerBee4ever | dinsdag 5 april 2022 @ 12:11 |
Als de race komende zondag zo gaat als ik nu vermoed, dan schakel ik mogelijk wel uit ja. Maar fijn dat je met me meedenkt, had ik anders nooit zelf op gekomen, toppie joh! ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 12:13 |
er zijn 2 detectiepunten dus als je bij het detectie punt drs hebt, op het eerste stuk je voorganger inhaalt, heb je het 2e gedeelte het voordeel om van hem weg te rijden | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 april 2022 @ 12:13 |
Nah, kijk wel vanuit huis. Lekker droog. | |
daNpy | dinsdag 5 april 2022 @ 12:16 |
Die 20 beste rijders van de wereld hebben wel een héleboel hulp nodig om in te kunnen halen. | |
Predator40 | dinsdag 5 april 2022 @ 12:20 |
20 beste rijders ? niet helemaal waar...... er zitten nog wat oudjes die niet de besten meer zijn ( o.a Bottas, Vettel, Hamilton, RIC ? ) Alonso vind ik nog wel heel goed. en dan hebben we nog wat pay drivers die niet top zijn. ik denk dat misschien de helft tot de betere rijders van de wereld horen. | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 12:23 |
het is dan ook een truckrace, blijf het lompe gevaartes vinden de huidige auto's al zien ze er beter uit dan de vorige generatie | |
Neef_Wuppie | dinsdag 5 april 2022 @ 13:27 |
Ik juich dit weekend voor Mazepin. | |
WheeledWarrior | dinsdag 5 april 2022 @ 13:29 |
De wagens van eerste helft jaren 90 blijf ik toch wel de mooiste vinden, met de Jordan van 1991 als hoogtepunt, boh. Jammer genoeg heb ik die nooit live zien rijden omdat ik toen nog geen F1 volgde. Maar ik snap dat bepaalde aspecten aan de auto's moesten veranderen, onder meer ivm de veiligheid. | |
fathank | dinsdag 5 april 2022 @ 14:35 |
De afgelopen jaren hebben we wel een paar klappers gezien die met de auto's van 30 jaar geleden op z'n minst op het randje van overleven waren. Tegenwoordig lopen ze op eigen benen naar de medical car ![]() | |
Predator40 | dinsdag 5 april 2022 @ 15:26 |
afgelopen 2 jaar al: max has zeker niet meer kunnen racen de races na silverstone en waarschijnlijk dood, grosjean was dood geweest. hamilton een gebroken nek etc etc etc | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2022 @ 15:27 |
Wat is zondag de verwachting qua strategie? Misschien zwlfs een driestopper vanwege de zachte banden en de maximale snelheid van 80 km p/u in de pits? Dat zou wel tof zijn! ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2022 15:28:11 ] | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 15:28 |
dat is wel zo, aan de andere kant zouden ze net zoveel risico nemen? | |
WheeledWarrior | dinsdag 5 april 2022 @ 15:40 |
Welnee. Er zijn ook voor de halo zat enorme crashes geweest het voorbije decennium waar de coureur gewoon van weg liep met wat kneuzingen en verder niks. Bianchi was echt een freak incident met die kraan en de vuurbal van Grosjean in principe ook. Het is niet alsof F1-auto's zonder halo niet extreem veilig waren. Zelfs de klap van Kubica in 2007 in Canada kostte hem maar 1 race. Alonso had in 2016 ook geen halo toen hij in Melbourne door de lucht vloog, en Mark Webber in Valencia in 2010 ook niet om maar een paar voorbeelden te noemen. [ Bericht 6% gewijzigd door WheeledWarrior op 05-04-2022 15:46:28 ] | |
Netsplitter | dinsdag 5 april 2022 @ 15:45 |
https://nl.motorsport.com(...)heur-jeddah/9628342/ Het Alpine Formule 1-team heeft achterhaald dat een waterpomp tot de uitvalbeurt van Fernando Alonso leidde tijdens de Grand Prix van Saudi-Arabië. Het slechte nieuws is dat de krachtbron hierdoor onbruikbaar is geworden, waardoor de Spanjaard in Australië opnieuw van verbrandingsmotor moet wisselen. | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 15:48 |
is z'n 3e al hè? gaat lekker, volgende race een gridstraf | |
daNpy | dinsdag 5 april 2022 @ 15:50 |
Renooit ![]() | |
Predator40 | dinsdag 5 april 2022 @ 15:50 |
52G side impact 30 jaar geleden dan was je gewoon wel ff klaar hoor | |
Netsplitter | dinsdag 5 april 2022 @ 15:50 |
Geloof het wel ja. Renault had al aangegeven dat ze voor meer power gingen. Met dit als resultaat. | |
Predator40 | dinsdag 5 april 2022 @ 15:51 |
de waterpomp komt toch niet van renault ? | |
WheeledWarrior | dinsdag 5 april 2022 @ 15:52 |
Ja, maar jij hebt het over de crash van Verstappen vorig jaar. Of projecteer je die crash op eenzelfde situatie 30 jaar geleden? Dan is het een ander verhaal, ja. | |
tripel7 | dinsdag 5 april 2022 @ 15:52 |
Ze hebben de betrouwbaarheid van hun straatautos nu ook in de f1? 😂 | |
Predator40 | dinsdag 5 april 2022 @ 15:56 |
ooit een renault scenic gehad.....man man man wat een drama was dat. behoorijke afschrijving ook op de auto's | |
Kleffe_Dop | dinsdag 5 april 2022 @ 15:58 |
True ![]() | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 16:03 |
sport moet gewoon live, ga geen tijd verdoen aan wedstrijden waar ik de uitslag al van weet of kan weten | |
Predator40 | dinsdag 5 april 2022 @ 16:12 |
100% eens | |
XL | dinsdag 5 april 2022 @ 16:20 |
Sommige gaat het om de sport, sommige gaat het om de uitslag. Als het je om de uitslag gaat zou ik gewoon niks kijken, hooguit de timings app ofzo Ikzelf kijk voor de sport, het entertainment… dus ja, dan kijk ik het regelmatig op een tijdstip dat me beter uitkomt (meestal zonder de uitslag te kennen, dat vind ik dan extra leuk) | |
Tarado | dinsdag 5 april 2022 @ 16:32 |
![]() | |
Zwoerd | dinsdag 5 april 2022 @ 16:37 |
Ik ga lekker vanuit bed kijken. | |
4-elements | dinsdag 5 april 2022 @ 16:37 |
Soms heb ik geen tijd om te kijken. Dan kijk ik de race later terug, zonder de uitslag te weten. In de tussentijd blijf ik angstvallig van social media af, zet ik de radio niet aan en probeer ik mensen hun mond te laten houden. Vroeger was dat een stuk makkelijker, toen Max nog niet reed. ![]() | |
Starflyer | dinsdag 5 april 2022 @ 17:55 |
De eerste motor zou nog in de pool zitten. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2022 @ 18:05 |
Als ik om een of andere reden niet live kan kijken zet ik telefoon e.d. allemaal uit... Dan kan ik gerust de race terugkijken. | |
Marcoss | dinsdag 5 april 2022 @ 21:33 |
Maar je kunt toch ook later kijken zonder de uitslag al te weten? Al moet je dan moeite doen tegenwoordig | |
exile79 | dinsdag 5 april 2022 @ 22:49 |
Dat zegt m'n vriendin ook altijd. En toch is dat niks aan . | |
Marcoss | dinsdag 5 april 2022 @ 22:53 |
Dat kan, ik heb daar niet zoveel moeite mee eigenlijk. Als je de uitslag al weet, wordt het wel anders, dan is een samenvatting ook voldoende | |
Red_85 | dinsdag 5 april 2022 @ 22:54 |
Hoe hard wad Jos z'n klap in Stavelot in 1996? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 april 2022 @ 23:14 |
Dat zal toendertijd niet gemeten zijn, denk ik. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 5 april 2022 @ 23:28 |
Gelukkig gaat het vaak genoeg niet zoals je vermoedt, dus kun je gewoon lekker kijken ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 april 2022 @ 10:06 |
Vind ik persoonlijk kul. Ik ben zondagochtend thuis met mijn gezin. Er is niemand die de uitslag weet. En als ze het al wel zouden weten, dan gaan ze dat echt niet tegen me vertellen voordat ik de race heb gezien. En ik kan je vertellen dat als je de race 4 uur later kijkt, hij EXACT hetzelfde is dan als je hem live kijkt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 06-04-2022 10:18:23 ] | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 10:13 |
Stavelot is toch helemaal niet zo'n snelle bocht? Zeker toen niet. | |
Kleffe_Dop | woensdag 6 april 2022 @ 11:01 |
Het was wel echt een vervelende impact, en hoewel Jos de rest van z'n carriere daarna last van z'n nek heeft gehouden had het nog vervelender af kunnen lopen zonder de in '96 geïntroduceerde hoge cockpitranden. Jammer voor Jos dat het 6/7 jaar voor de implementatie van HANS plaats vond. | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 11:09 |
Vervelend geloof ik wel, maar 50G zal die niet zijn geweest. Of er had daar een betonnen muur moeten staan toentertijd ![]() | |
exile79 | woensdag 6 april 2022 @ 11:15 |
Ja dat voelt voor mij toch een beetje foto's kijken van een feestje waar ik niet geweest bent. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 april 2022 @ 11:23 |
Klinkt toch hoofdzakelijk heel erg als een psychisch 'probleem'. ![]() Maar betekent dat, dat als je simpelweg niet in de gelegenheid bent om live te kijken, dat je dan ubehaupt niet gaat kijken? Ook niet als je de uitslag nog niet weet? | |
Tarado | woensdag 6 april 2022 @ 11:27 |
we leven gelukkig in een vrije wereld, jij doet jouw ding en ik het mijne, we hoeven het er niet dagen over te hebben | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 april 2022 @ 12:35 |
Waarom reageer je dan? ![]() | |
ondeugend | woensdag 6 april 2022 @ 12:42 |
Hoe laat moet ik eigenlijk opstaan dit weekend? | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 6 april 2022 @ 12:53 |
Half tien. ![]() | |
Tarado | woensdag 6 april 2022 @ 13:26 |
voor kwalificatie 8 uur, race 7 en mensen die hun kinderen onder de duim hebben en verder ook geen vrienden half tien begrijp ik ![]() | |
ondeugend | woensdag 6 april 2022 @ 14:09 |
![]() | |
exile79 | woensdag 6 april 2022 @ 16:13 |
Nee dan kijk ik niet meer inderdaad. Zelfde als bij wedstrijden van Feyenoord. Wel samenvatting. | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 16:15 |
Mensen die menselijke psychologie weglachen hebben een klein geslachtsdeel. | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2022 @ 16:21 |
Mensen die tegen verandering zijn ook ![]() | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 16:32 |
Ik ben alleen tegen slechte verandering. | |
WheeledWarrior | woensdag 6 april 2022 @ 17:33 |
VT1 5.00 uur LOL dat wordt wel terugkijken ja, daarvoor ga ik m'n nest niet zo vroeg uit. Race wel zondag. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 6 april 2022 @ 17:40 |
Het standaard antwoord van elke autist die niet tegen verandering kan. | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 17:42 |
Oh, zat veranderingen waar je me niet over gehoord hebt hoor ![]() | |
Starflyer | woensdag 6 april 2022 @ 18:07 |
Het probleem is dat jij al dingen slecht vindt voordat überhaupt de impact duidelijk is. Zoals dat stratencircuits voor jou per definitie slecht zijn, tijden jou niet uitkomen en meer van dat soort dingen. | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 18:09 |
Ik ben van mening dat er genoeg stratencircuits op de kalender staan, gezien ik een veel grotere fan ben van de echte circuits. Dat heeft niets te maken met iets verwachten, maar gewoon met een afkeuring voor stratencircuits in het algemeen. | |
#ANONIEM | woensdag 6 april 2022 @ 18:13 |
Het probleem daarmee is dat er meer slechte echte circuits zijn, de Tilke banen, dan slechte stratencircuits. Monaco vind ik tegenwoordig gewoon een draak van een circuit, overigens, mag dan historie hebben maar de moderne auto's kunnen er gewoon niet uit de voeten. Ik denk echter dat het verschil in beleving nu gemaakt wordt door de auto's, we hebben 2 circuits gehad waar je normaal geen hoge pet van op zou hebben en twee fantastische races. | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 18:17 |
Ja, zelfs de outer ring van Bahrein gaf een leuke race, maar N=1 en iedereen weet dat het een doodsaaie race was geweest als die invaller hem niet in de banden parkeerde op een heel cruciaal moment. Twee teams die zo gigantisch dicht bij elkaar zitten en toch compleet verschillende setups hebben kunnen elke race leuk maken, maar dat maakt het circuit nog niet meteen goed. Zie: Frankrijk 2021. | |
Zorro | woensdag 6 april 2022 @ 18:17 |
Natuurlijk kijk je live. Wat is nou een race zonder Livetiming, Datachannel, Driver cams en alles? Ja dat kan je ook terugkijken maar daarvoor moet je dus op de F1 site zijn en dan ben je een knappe jongen als je dan nog de uitslag weet te ontwijken. Pffff, nepfans ![]() ![]() | |
Nattekat | woensdag 6 april 2022 @ 18:32 |
Nepfans denken die zooi nodig te hebben om een echte fan te zijn. | |
Peterselieman | woensdag 6 april 2022 @ 19:36 |
Je weet wat voor week dit is he? | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 6 april 2022 @ 19:41 |
Raceweek! Maar wel op een echt circuit toch? | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 6 april 2022 @ 19:42 |
Daar zul je je moeder dan wel over gebeld hebben. | |
Peterselieman | woensdag 6 april 2022 @ 19:43 |
https://www.autismefonds.nl/autismeweek/ | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 6 april 2022 @ 20:42 |
![]() | |
Bonobo11 | woensdag 6 april 2022 @ 21:38 |
De officiële app vraagt dan braaf of je live wil zijn of rewind session. ![]() | |
XL | woensdag 6 april 2022 @ 21:49 |
Is het eigenlijk al bekend op welke manier Ferrari dit jaar valsspeelt? Weer de benzinetoevoer zal iedereen wel op letten… ben benieuwd | |
Peterselieman | woensdag 6 april 2022 @ 21:51 |
Iedereen weet toch dat Ferrari E7,5 gebruikt ![]() | |
Starflyer | woensdag 6 april 2022 @ 22:40 |
Is tegenwoordig standaard, dus dat kan niet meer. | |
shiz | donderdag 7 april 2022 @ 01:11 |
Denk dat Ferrari al wat langer de auto ontwikkeld heeft en daardoor goed uit de startblokken is gekomen. Dat zal ook het plan van Mercedes zijn geweest, maar toen zagen ze toch dat de zandzakken uit de 2021 auto halen niet genoeg was om RedBull de baas te zijn... en zette nog een extra tandwieltje bij. RedBull zelf weer ging het hoofdzakelijk om het zo snel mogelijk weer kampioen worden en met name dan met Max, om hem langer aan te kunnen houden, dus die offerden maar wat graag research & development op om vorig jaar aan de haal te gaan met het kampioenschap. Alleen doen die desondanks beter hun huiswerk en zijn nu al competitief. Je kan dus eigenlijk stellen dat Ferrari niet zo bizar veel extra potentieel meer heeft en o.a. RedBull nog best degelijke sprongen kunnen maken. Dat Ferrari de besten kaarten heeft of moet cheaten (of gewoon extreem clever zijn)... ik ben er niet zo zeker van... het ligt best in de verwachting dat ze er zo voor staan ergens. In race 1 lag de pace in het voordeel van ze, maar in race 2 was het al vrij gelijk getrokken. Goede kansen dat volgende race weer close is of in het voordeel van RedBull... want terwijl bij Ferrari al langer de focus op 2022 ligt is dat pas relatief kort het geval bij RedBull en staan die in het begin van de ontwikkeling en is er meer ruimte naar boven. Dat geldt in enige mate ook voor Mercedes, maar die hebben zich echt enorm verkeken... Mama Mia. Maar ook die zullen zich herpakken en dan krijgen we een toffe driestrijd. In ieder geval geen saai seizoen met een dominerende Mercedes en het aantal podiuminterviews met Lewis houdt zich binnen de perken. ![]() Wat ik trouwens opvallend vind.... RedBull was altijd degene die sterk was in het bochtenwerk en langzaam op rechte stukken en qua topspeed, dat is nu omgekeerd lijkt het. | |
DeeBee | donderdag 7 april 2022 @ 06:46 |
Sterk staaltje wensdenken hierboven. Overigens lijkt het mij wat voorbarig om te concluderen dat Red Bull vooral een voordeel heeft in de rechte lijn, omdat ze gewoon een specifieke low downforce configuratie mee hadden naar Jeddah (zeker tov Ferrari). Dit kan er echter op wijzen dat de Ferrari krachtbron erg sterk is en meer downforce kan runnen op low downforce circuits. Als Ferrari een keer met een 'Monza config' ergens komt, zullen we het beter zien. De driveability van de Ferrari lijkt extreem goed, direct snel en competitief op beide banen met beide coureurs, dus een snelle terugval lijkt mij onwaarschijnlijk. Als Verstappen zijn 'delta' van 2021 vs. Perez weet te vinden, kan dat wel eens een groot verschil maken. Want tot nu toe is het apart dat Perez zoveel closer zit... | |
Tijn | donderdag 7 april 2022 @ 08:23 |
Vergeet niet dat Ferrari in 2020 als 6e (!) geëindigd is in het constructeurskampioenschap. Dat betekent dat ze veel meer windtunnel en CFD-werk mochten doen dan Mercedes en Red Bull. Die extra ontwikkeltijd is ongetwijfeld volop aan de 2022 auto besteed. | |
fathank | donderdag 7 april 2022 @ 09:17 |
Is dat voor of na correctie van de zomertijd? | |
TagForce | donderdag 7 april 2022 @ 09:37 |
https://github.com/robvdpol/RaceControl Inclusief een knopje om alle spelende streams gelijk te laten lopen. Thank me later. | |
zekerz | donderdag 7 april 2022 @ 11:48 |
Heeft iemand ervaring met de GP van Abu Dhabi bezoeken? We willen het liefste alles zelf regelen en zaten te denken aan hotel in Dubai, hoe kunnen we dan het beste naar het circuit gaan? Andere tips zijn uiteraard ook welkom, alvast bedankt! | |
Netsplitter | donderdag 7 april 2022 @ 12:06 |
https://gp33.nl/wedstrijd(...)eraden-en-piercings/ Serieus? ![]() Dat horloges niet handig zijn, kan ik inkomen, maar een neuspiercing verboden? ![]() | |
TagForce | donderdag 7 april 2022 @ 12:13 |
Hamilton fans gaan los, maar dit is al sinds 2005 het geval. Stel je voor dat Grosjean een trouwring om had bij zijn crash... Die was vastgesmolten aan zijn hand. En daarom mag je dus geen sieraden of body piercings in hebben op elk moment dat je in de auto rijdt. Heeft helemaal niks met Hamilton te maken. | |
Netsplitter | donderdag 7 april 2022 @ 12:15 |
Het duurt wel even voordat goud of andere metalen gesmolten zijn. Zolang heeft Grosjean niet in het vuur gezeten om dat voor elkaar te krijgen. | |
Blik | donderdag 7 april 2022 @ 12:18 |
Als je Coronel moet geloven is het grootste probleem van Red Bull nu nog dat het te zwaarlijvig is, en dat ze er al 7 kilo vanaf hebben gekregen richting Melbourne en zodoende weer dichterbij Ferrari zijn gekomen ofwel nu de betere auto zouden moeten hebben. We gaan het meemaken dit weekend | |
TagForce | donderdag 7 april 2022 @ 12:27 |
Het metaal hoeft ook niet te smelten om aan je hand vast te smelten. Metaal blijft een stuk langer heet dan je huid. En je huid smelt eerder dan het metaal. Maar goed. Dat is dus de reden voor het verbod in 2005. Niks te maken met Lewis. Enige wat je zou kunnen zeggen is dat de voorgaande RDs Lewis te veel hebben vrijgelaten. | |
Tijn | donderdag 7 april 2022 @ 12:52 |
Dat is al bijna 20 jaar zo. En trouwens ook de norm in vrijwel elke andere sport. | |
Netsplitter | donderdag 7 april 2022 @ 12:54 |
Hmm. Goed punt inderdaad. | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 12:58 |
Die tijden kloppen. De wintertijd is vorige week ingegaan in Melbourne en de zomertijd hier al twee weken geleden. Tijdsverschil is nu 8 uur. De race start om 15 uur lokale tijd. Dat is 7 uur in Nederland. De kwalificatie is een uur later. | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 13:04 |
Niet alleen wat dat betreft. Het lijkt er in ieder geval op dat deze Race Directors de regels wat strakker hanteren. Dat kan ik alleen maar toejuichen. | |
Mexicanobakker | donderdag 7 april 2022 @ 13:07 |
Melbourne was alleen leuk als er weer eens iemand in de vangrail lag of als ze probeerden in te halen in bocht 3 en daar gingen sjoelen | |
#ANONIEM | donderdag 7 april 2022 @ 13:24 |
Ricciardo die het gras ging maaien met zijn Renault was ook grappig. | |
Zipportal | donderdag 7 april 2022 @ 13:29 |
ANNOUNCE EEN TOPIC. @3rr0r Anders komen er tribunalen. | |
daNpy | donderdag 7 april 2022 @ 13:29 |
Vooral die gast met dat bordje ![]() | |
Tarado | donderdag 7 april 2022 @ 13:42 |
zijn er de eerste 2 races al incidenten of situaties geweest die ze anders aan hadden moeten pakken of is het so far so good? | |
Kleffe_Dop | donderdag 7 april 2022 @ 13:47 |
Reddit: ![]() ![]() | |
TagForce | donderdag 7 april 2022 @ 13:49 |
Zeker wel. In Bahrein hadden ze Perez' tijd af moeten nemen in Q1, want de witte lijn geldt overal. Maakte uiteindelijk voor de stand niet uit, maar in geen enkel document komt naar voren dat de tracklimits daadwerkelijk gehandhaafd werden in andere bochten dan bocht 4. Dat is meteen alweer inconsistent wmb. In Saudi Arabie hadden ze Perez direct achter Sainz moeten plaatsen toen Perez Sainz voorbij reed nadat Sainz uit de pits kwam. Daar kon Perez niks aan doen, want die ziet heel die Sainz niet. Maar nu wachten ze eerst tot de SC naar binnen gaat, om het team het zelf te laten oplossen. Dat kost Sainz dan wel direct de aansluiting bij de top 2, dus achter een SC moeten ze dat direct oplossen. Daar zijn ze voor. | |
Mexicanobakker | donderdag 7 april 2022 @ 13:51 |
Sowieso vind ik dat 'de teams moeten maar gokken wat race control er van vindt' dikke onzin, maar dat is natuurlijk om onderling gezeik te voorkomen | |
TagForce | donderdag 7 april 2022 @ 14:28 |
Nou ja, er valt natuurlijk wat voor te zeggen om de teams zelf posities terug te laten geven nadat ze buiten de baan ingehaald hebben. In principe is dat ook altijd zo geweest. Dat van de plekken laten terug geven door RC is nog niet zo heel lang aan de gang. Ik denk een jaar of 6 a 7. Daarvoor ging het gewoon naar de Stewards en was je het bokje als je je voordeel niet al had teruggegeven. Maar Race Control is gewoon verantwoordelijk voor het ordelijk laten verlopen van een race, en het in stand houden van de juiste posities tijdens een rode vlag of (virtual) safety car situatie is daar gewoon een belangrijk deel van. | |
Sinister-D- | donderdag 7 april 2022 @ 15:16 |
3rd part softwares blijkbaar geblocked sinds vandaag ![]() | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 16:55 |
Die eerste was mij niet opgevallen, maar met het tweede punt wel eens. Nu was Sainz niet in staat om een aanval op Max te doen (net zoals in Abu Dhabi). | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 18:57 |
XL | donderdag 7 april 2022 @ 18:59 |
Sauber is alfa romeo toch? | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 19:05 |
Sauber rijdt op dit moment onder de naam Alda Romeo, ja. | |
#ANONIEM | donderdag 7 april 2022 @ 19:24 |
Twee entries dus? Wow, da's wel onverwacht. RedBull- Porsche team en een Audi team, zoals het nu lijkt. Cool ![]() Ik ben wel benieuwd hoe men dat in het vat gaat gieten want de huidige eigenaar van Sauber liet de deal met Andretti afketsen op zijn zeggenschap. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2022 19:25:34 ] | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 19:42 |
Voor mij niet echt onverwacht. De meeste berichten die ik erover gelezen heb gingen over en Audi en Porsche. Wat ik wel verrassend vind, is dat het dus niet om 1 motor onder twee merken gaat, maar daadwerkelijk teee verschillende motoren worden. | |
#ANONIEM | donderdag 7 april 2022 @ 19:52 |
Hoeft niet per se, kan ook zijn het Audi team met Porsche motoren gaat rijden maar ik denk dat je gelijk hebt. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 7 april 2022 @ 19:53 |
Waar komt deze wijsheid vandaan? | |
TagForce | donderdag 7 april 2022 @ 20:18 |
I jinxed it. Nou, ik denk dat minstens de helft een 3rd party app gebruikt om te kijken, dus dit gaat ze op zeker subs kosten. | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 20:30 |
De link in de tweet die ik postte. https://www.auto-motor-un(...)ung-vw-aufsichtsrat/ Over Porsche: En Audi
[ Bericht 24% gewijzigd door Starflyer op 07-04-2022 20:45:40 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 7 april 2022 @ 20:31 |
Bij F1TV kun je dat allemaal zien, ook als je in de herhaling kijkt. En er zijn geen spoilers bij F1TV. | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 7 april 2022 @ 20:55 |
Volgens mij is dat puur gespeculeer. Wanneer een overkoepelende board toestemming geeft voor twee van zijn merken in de geldverslindende F1 dan kan ik me niet voorstellen dat die (langdurig) met twee verschillende motoren in de F1 gaan komen. Ik kan me wel voorstellen dat ze allebei met een andere strategie er in komen en dan na en paar jaar de minst succesvolle motor weer terugtrekken. Maar dat Audi met een motor die al sinds 2018 op de plank ligt gaat toetreden kan ik me niet voorstellen. Wellicht "kopen" ze een ontwerp van RBPT en ontwikkelen ze die in een eigen richting door? | |
Starflyer | donderdag 7 april 2022 @ 21:16 |
De ICE zelf is in die jaren weinig veranderd, omdat de regels hetzelfde zijn gebleven, en die ook voor 2026 min of meer hetzelfde zijn. Hooguit aanpassingen voor de synthetische brandstof, die iedereen moet maken. Dus het is imho wel mogelijk om die motor als basis te gebruiken. | |
#ANONIEM | donderdag 7 april 2022 @ 23:06 |
Dat laatste komt mij dan weer heel onwaarschijnlijk voor omdat Honda daar natuurlijk het nodige over te zeggen heeft en die zal daar vermoedelijk toch niet blij mee zijn als hun motor aan Audi verkocht word. | |
BehoorlijkKritisch | vrijdag 8 april 2022 @ 07:58 |
Tenzij ze een deal hebben dat beide teams de motor onafhankelijk van elkaar doorontwikkelen en RB na x jaar doorgaat met de beste van de twee. Nogmaals, het is slechts een scenario, maar wel een scenario dat ik geloofwaardiger acht dan een concern dat met twee merken de F1 in duikt zonder duidelijk synergie voordeel op het duurste aspect van de auto. | |
Tarado | vrijdag 8 april 2022 @ 08:35 |
Hoe ze het gaan doen gaan weten we snel genoeg maar mooi dat Red Bull een topmerk als motorenpartner krijgt en ook goed dat Audi er als merk instapt | |
Schnitzels | vrijdag 8 april 2022 @ 10:06 |
Ik volg pas F1 sinds ik mijn (studenten)baantje had bij Red Bull in 2014. Ik heb seizoen 2010 totaal niet gevolgd, maar ik kwam dit tegen: Hoe kan het dat in dat seizoen blijkbaar Alonso zo ver voorlag dat Vettel alleen nog kampioen kon worden bij een #1 als Alonso #6e werd? Hoe kon het dat een Alonso niet 'gemakkelijk' alsnog top 5 finishte terwijl hij toen blijkbaar wel de vorm en de auto had die hem tot het einde op plek 1 zette? Dat zou ik in de afgelopen jaren eigenlijk nooit hebben zien voorkomen? Natuurlijk door de dominantie van Mercedes, maar alsnog verwacht je dat een Alonso dan in het slechtste geval 3e/4e wordt. | |
DjVero | vrijdag 8 april 2022 @ 10:07 |
Volgens mij was dat het laatste jaar zonder DRS. Alonso zat namelijk vast achter ene Petrov waardoor hij laag finishte en Vettel met zijn winst het kampioenschap naar zich toe trok. Inhalen was een crime destijds, zeker op een circuit als Abu Dhabi. | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 11:21 |
Er gaat kennelijk weer gepraat worden over de (SC)regels: https://www.gpfans.com/en(...)afety-car-near-miss/ | |
Starflyer | zondag 10 april 2022 @ 11:24 |
Inhalen was in dat jaar al beter dan in de jaren ervoor. Het aantal inhaalacties dat jaar was al meer dan verdubbeld dan het jaar ervoor. Abu Dhabi was sowieso al een lastig circuit om in te halen, vandaar dat ze vorig jaar het circuit hebben aangepast. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 12:17 |
Uit datzelfde artikel, over een dingetje tussen Alonso en K-mag: "The drivers agreed that this was hard racing with no clear breach of the regulations. The stewards agree and take no further action." Ook wel eens verfrissend om te lezen, in plaats van het eeuwige 'he pushed me off the track!' | |
Whiskers2009 | zondag 10 april 2022 @ 12:29 |
Zeker! | |
Nattekat | zondag 10 april 2022 @ 12:35 |
Ik vond het vooral lachwekkend dat Alonso/Magnussen onderzocht moest worden, maar dat Stroll vrij weg komt van iemand een grindbak in duwen. Zet wel weer de toon voor de rest van het seizoen. | |
#ANONIEM | zondag 10 april 2022 @ 13:48 |
Beide is onderzocht, al was het een tijdens de race en het ander erna. | |
Tarado | maandag 11 april 2022 @ 14:22 |
ik moet hier wel een beetje om lachen Masi was a “liability” for F1 and “disrespectful” towards drivers – Wolff Denk dat dat Michael die lunch niet helemaal verteerd had ![]() dus een racedirector die de regels handhaaft is ook weer niet goed ![]() https://www.racefans.net/(...)wards-drivers-wolff/ | |
Questular | maandag 11 april 2022 @ 14:26 |
Samen lunchen de woensdag voor de race? Raar dat zoiets kan. | |
Netsplitter | maandag 11 april 2022 @ 14:29 |
Alles wat wollf uitkraamt neem ik per definitie niet meer serieus na vorig seizoen. | |
daNpy | maandag 11 april 2022 @ 14:46 |
Hardop gelachen ![]() Die Wolff vind na 3 races al dat de huidige RD het beter doet ![]() Totaal niet serieus te nemen die man. Dat ie zich op zijn eigen team concentreert. | |
Netsplitter | maandag 11 april 2022 @ 14:49 |
Mjah, hij heeft zich al gigantisch laten kennen vorig seizoen. En dat zal dit seizoen niet heel veel anders zijn. De ware wolff heeft zich openbaart. Voor de rest negeer ik alles wat hij uitkraamt. | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 16:48 |
Ja, dit vind ik wel weer heel erg opvallend en mischien zou het een idee zijn voor de FIA om eens aan te geven of dit wel de bedoeling is. Ondertussen klaagt Lewis dat stewards te close zijn met rijders maar hier heb ik hem nooit over gehoord wat mij toch ook een poging tot beinvloeding lijkt. Het geeft wel weer aardig het karakter van Wolff aan dat hij zo natrapt. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 16:48:53 ] | |
franklop | maandag 11 april 2022 @ 16:51 |
Zou me niks verbazen als dat op reguliere basis met alle teambazen gebeurd | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 17:03 |
Ach gossie....
| |
trein2000 | maandag 11 april 2022 @ 17:09 |
Wie denkt ie dat ie is joh? Koning keizer admiraal der F1? | |
SiGNe | maandag 11 april 2022 @ 17:15 |
Volgens het AD zijn ze vast gelast ![]()
| |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 18:56 |
Mooi is ook dat hij zegt dat Masi niks met feedback deed. Dat komt er volgens mij op neer dat als je niet doet wat Toto zegt, je automatisch niet naar feedback luistert. Het komt gewoon niet in die man op dat hij wellicht ongelijk heeft. | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 19:08 |
misschien heeft Wolff daar gewoon een punt, is het hier bij iemand opgekomen dat Wolff wellicht hier een terecht kritiek punt heeft? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 19:09:17 ] | |
franklop | maandag 11 april 2022 @ 19:15 |
Nee zo werkt dat hier niet | |
Marcoss | maandag 11 april 2022 @ 19:19 |
Uiteindelijk zijn er ook gewoon duidelijke fouten gemaakt door Masi (en de stewards in het algemeen) vorig jaar, maar Wolff had dit niet gezegd als hij Abu Dhabi anders had opgelost.. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 19:25 |
Neah. | |
Zorro | maandag 11 april 2022 @ 19:26 |
Klopt, meestal in het voordeel van Mercedes. | |
Peterselieman | maandag 11 april 2022 @ 19:37 |
toch mooi dat Wolff nog zo bezig is met vorig seizoen. De rest van de F1 leeft wel in het heden | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 19:38 |
We hebben nauwelijks een idee hoe Masi functioneert en omgaat met kritiek maar zelfs nu weet jij het beter dan iemand die al jaren met Masi werkt. Blablabla alles wat Hamilton of Wolff zegt is per definitie onzin blabla [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2022 19:39:24 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 11 april 2022 @ 19:39 |
True. | |
SiGNe | maandag 11 april 2022 @ 19:57 |
In andere raceklassen waren ze erg tevreden over Masi, dat was ook de reden waarom hij naar de F1 mocht. Die regel die hij toepastte is ook in die andere raceklassen een standaard regel, vooral omdat er daar meer wagens meerijden tijdens een race en je anders een hoop tijd kwijt bent om al die auto's de polesitter te laten inhalen. Het beviel alleen Mercedes niet zo omdat ze als enigen niet gepit hadden en dus op oude banden reden. Hadden ze wel gepit had Max er mogelijk niet voorbij gekomen. Maar goed, Wolff klaagt even, dreigt dat Mercedes en Hamilton met de F1 zullen stoppen en de FIA past de regels aan. | |
Marcoss | maandag 11 april 2022 @ 20:44 |
Het ging nu ook vooral over de “schandalige” beslissing van Masi en amper over de fouten die Mercedes zelf heeft gemaakt op dat moment inderdaad [ Bericht 5% gewijzigd door Marcoss op 11-04-2022 20:49:58 ] | |
daNpy | maandag 11 april 2022 @ 20:44 |
Die kun je er prima uitknippen. Hij doet al héél lang aan sport, en dan neemt ie zo'n piercing? ![]() | |
Peterselieman | maandag 11 april 2022 @ 21:01 |
Had Mercedes normaal gehandeld dan had Max geen kans gehad, maar Toto wilde alle touwtjes in handen hebben en daar ging het al mis. | |
Sjeunie | maandag 11 april 2022 @ 21:02 |
Of je gaat eens leren dat ''racefans.net '' een onzin site is... pure verbale diarree | |
Starflyer | maandag 11 april 2022 @ 21:22 |
Sinds Dieter Rencken daar weg is, is de site imho wel wat achteruitgegaan, ja. Maar dit is ook te lezen op andere sites, dus dat is in dit geval het probleem niet. | |
Sjeunie | maandag 11 april 2022 @ 21:24 |
MIsschien een hopeful thought maar hopelijk geeft dit Verstappen een reality check, hij werd kampioen door een ''Human Error'' dit jaar kan hij hoogstens zijn team de schuld geven, rijd je dan met een Nr 1 als een josti ![]() | |
Marcoss | maandag 11 april 2022 @ 21:27 |
Ik probeer na 3x lezen nog steeds te snappen wat je probeert te zeggen ![]() | |
Adames | maandag 11 april 2022 @ 21:29 |
Zelfs hier staat het, https://www.motorsport.co(...)lity-for-f1/9805552/ | |
TheStigsDutchCousin | maandag 11 april 2022 @ 21:29 |
Niet op reageren, hij trollt maar wat. | |
Adames | maandag 11 april 2022 @ 21:30 |
zou kunnen, maar de coureurs hebben juist uitgesproken dat Masi zeer goed luisterde naar iedereen en zelfs iets te pleasend was. | |
TweedeKlum | maandag 11 april 2022 @ 22:20 |
Wolff loopt dan ook al 20 jaar bij een psycholoog, ik zou een betere zoeken. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 april 2022 @ 22:36 |
En Wolff zegt namens de rijders te spreken. Dan is de geloofwaardigheid van Wolff, die zich benadeeld voelt door Masi, niet erg groot bij mij, hij is bepaald geen objectief waarnemer in deze. Ik vind het ook vrij bizar dat hij bij een lunch met Masi meent dat soort uitspraken te moeten doen, persoonlijk had ik dat bij de FIA neergelegd in samenspraak met de andere teams en rijders. | |
Kickinalfa | maandag 11 april 2022 @ 22:43 |
Wolff staat altijd achter de beslissingen van de race leider, als ze in zijn voordeel van Mercedes zijn. Anders zijn het foute beslissingen. | |
TagForce | dinsdag 12 april 2022 @ 09:07 |
Ik vind het sowieso bijzonder dat de teambaas van een rijder die nog kans maakt op een wereldkampioenschap gaat lunchen met de scheidsrechter op de woensdag vóór de laatste race. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 12 april 2022 @ 09:09 |
Is het ook. De wedstrijdleider had dan moeten zeggen dat zoiets niet gebeurt. Maar goed, ik vermoed dat dit dit seizoen niet meer zal gebeuren ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 12 april 2022 @ 09:10 |
Ja, dat aspect vind ik ook knap lastig, eigenlijk. Alle transparantie ontbreekt hierover, het kan heel goed zijn dat het geen 1 op 1 lunch was, hoor, en het kan ook heel goed zijn dat het doodnormaal is en dat alle team bazen dat doen maar het wekt wel de indruk zo dat er iets niet klopt. Hamilton deed laatst nog een leuke aantijging over stewards die mee mochten vliegen met rijders en hoe verkeerd dat was zonder ooit te vertellen om wie dat ging en wanneer (ook een laf staaltje wmb) maar hier hoorden we hem niet over. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 12 april 2022 @ 10:00 |
Kennelijk was het in elk geval in zulke kleine setting dat Toto Masi wat feedback gaf.. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 april 2022 @ 10:03 |
Ja, dat wekt de indruk dat het 1 op 1 was. Maar goed, we weten niet eens of het echt gebeurt is, voor hetzelfde geld zuigt Wolff het hele verhaal uit zijn duim. Ik zou graag Masi's versie hiervan horen maar die zal zich wel stil moeten houden van de FIA want een kop van jut die zijn verhaal verteld is niet de bedoeling. | |
VacaLoca | dinsdag 12 april 2022 @ 10:11 |
Wolff is een psychopaat, ver van weg blijven ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 12 april 2022 @ 10:13 |
Lauda hield hem nog een beetje in het gareel. | |
#ANONIEM | dinsdag 12 april 2022 @ 13:00 |
Kyalami is back in the picture:
| |
Netsplitter | dinsdag 12 april 2022 @ 13:07 |
Ben benieuwd of ze de ballen hebben om Monaco van de lijst te halen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 12 april 2022 @ 14:26 |
![]() Hier nog het moment dat Albon de pits uitkwam en Zhou een moment overstuur had uit bocht 1, waardoor hij het punt verloor en Albon het punt pakte | |
DjVero | dinsdag 12 april 2022 @ 14:50 |
Geniale race van Albon. ![]() | |
Starflyer | dinsdag 12 april 2022 @ 15:32 |
Keus genoeg: Monaco - contract t/m 2022 Spa - contract t/m 2022 Paul Ricard - contract t/m 2022 Mexico - contract t/m 2022 Australië - contract t/m 2023 China - contract t/m 2023 Zandvoort - contract t/m 2023 Oostenrijk - contract t/m 2023* * Onduidelijk hoe lang precies, vanaf 2021 meerjarig contract Volgend jaar komen China en Las Vegas erbij, dus dan worden het of 24/25 races of er valt er een (of twee) uit de eerste vier af en in 2024 dan Kyalami erbij en dan (nog) een afvaller of 24/25 races. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 april 2022 @ 15:44 |
Moet toch altijd weer lachen om de types die nog steeds niet kunnen accepteren dat Hamilton nooit een achtste titel gaat halen. ![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 12 april 2022 @ 16:19 |
Dat kun jij ook niet met zekerheid zeggen. Maar in 2022 niet nee. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 april 2022 @ 16:30 |
Ik ben al tevreden met 'aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid'. ![]() | |
Nieuwschierig | dinsdag 12 april 2022 @ 16:52 |
Ja mensen, de race ligt al weer 3 dagen achter ons. Weer een hele dikke vette vette nul voor ons Max maar we pakken de draad gewoon weer op en gaan wederom 3 topics vol maken over Wolff en Hamilton. | |
ChevyCaprice | dinsdag 12 april 2022 @ 16:59 |
Denk niet dat die dit jaar kansloos is om hem alsnog te pakken eigenlijk. Hopen dat we op Imola al met een betere auto op de proppen komen | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 april 2022 @ 17:02 |
Ik wel. | |
Tarado | dinsdag 12 april 2022 @ 18:11 |
we? | |
DKUp | dinsdag 12 april 2022 @ 18:13 |
We is/zijn blijkbaar Red Bull ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 12 april 2022 @ 18:24 |
Ik, George, en Mercedes bedoel ik* | |
DKUp | dinsdag 12 april 2022 @ 18:39 |
Ja de 3e en 4e positie echt een drama | |
#ANONIEM | dinsdag 12 april 2022 @ 19:08 |
Kan ook 10e positie zijn, je weet het nooit tegenwoordig ![]() | |
Nieuwschierig | woensdag 13 april 2022 @ 09:20 |
Olav Mol zij in de GPradio podcast dat Mercedes de beste auto heeft in de zin dat beide coureurs er het maximale uit kunnen halen. Terwijl bij de concurrentie alleen Leclerc en Perez consequent er uit halen wat er in zit. En Jack was het daar helemaal mee eens | |
Tarado | woensdag 13 april 2022 @ 09:31 |
blij dat we van die onzin af zijn | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 13 april 2022 @ 09:38 |
![]() Maar wat geeft hij toch leuk commentaar. VONKEN VONKEN VONKEN JAAA | |
TagForce | woensdag 13 april 2022 @ 09:53 |
Of je bekijkt het andersom en constateert dat die auto dus echt niet harder kan, en de Ferrari en Bull nog potentieel snellere ronden kan neerzetten. | |
Nattekat | woensdag 13 april 2022 @ 09:56 |
Nee, het is veel leuker om lekker op hem te haten en jezelf volkomen belachelijk te maken door continu hetzelfde te herhalen. | |
DombohetOlifantje1 | woensdag 13 april 2022 @ 09:56 |
Of Mercedes heeft relatief nog veel meer te winnen dan Ferrari en Red Bull. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 13 april 2022 @ 09:57 |
Hij spreekt al over 'we' he? | |
WismutVeilchen83 | woensdag 13 april 2022 @ 09:59 |
Hij zei ook dat de Ferrari de op 1 na slechtste auto was, omdat ze na AT de minste ronden hebben gereden. En Mercedes de beste want die hebben alle ronden gereden... Tja, en dan zijn er mensen die vrijwillig naar Ollie luisteren.. | |
WheeledWarrior | woensdag 13 april 2022 @ 10:29 |
Olav was leuk in de jaren 90, maar met de opkomst van het internet en meer informatie kwam je er als echte F1-fan al snel achter dat hij veel onzin verkondigde. Zo ergens in de periode 2000-2004 werd het ook steeds meer de grote Olav Mol-show in de preview-shows en rond de uitzendingen. In zijn vroegere jaren kreeg hij dan wel tegengas van Kalff, maar toen Plooij er eenmaal bij kwam - die er al helemaal niks van snapt - was het wel gedaan met de serieuze journalistiek. | |
Nattekat | woensdag 13 april 2022 @ 10:32 |
F1 / Het grote Mol en ViaPlay commentatoren commentaar topic | |
DjVero | woensdag 13 april 2022 @ 14:22 |
Voor de serieuze zaken moet je je schoolboeken er nog maar eens op naslaan. Formule 1 (sport) is entertainment en entertainen kon Mol als geen ander. ![]() | |
THEFXR | woensdag 13 april 2022 @ 19:31 |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 13 april 2022 @ 21:18 |
Is voor de objectieve balans! ![]() | |
Starflyer | woensdag 13 april 2022 @ 21:54 |
Nog een bron die hetzelfde beweert. https://the-race.com/form(...)w-its-taken-a-twist/ | |
Tarado | donderdag 14 april 2022 @ 11:26 |
Netsplitter | donderdag 14 april 2022 @ 11:29 |
Ze zeggen een hoop, maar eigenlijk ook weer niks. | |
Netsplitter | donderdag 14 april 2022 @ 11:30 |
Vol |