Ach, gewoon naar het station gaan en dan komt er vanzelf wel een treinquote:Op zondag 3 april 2022 12:05 schreef Eightyone het volgende:
Eventjes aan wennen.
Nostalgie voor generatie X, reizen zonder NS-app e.d..
En ze gaan op zijn vroegst weer rijden om 17:00....quote:
Ik vermoed dat het probleem dieper zit en de interne planning er ook uitligt.quote:Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan wordt het net zoals vroeger, gewoon op het station kijken
Lijkt er idd op dat er veel meer uitlicht dan alleen de NS reisplanner. Wel knap dat ze nu al weten dat het tot 17:00 gaat duren.. Zijn ze de hele boel aan het rebooten ofzo..quote:Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het probleem dieper zit en de interne planning er ook uitligt.
Dat verbaast me ook, ik weet dat NS veel geld in zijn IT systemen investeert en naar mijn weten hebben ze het redelijk goed voor elkaar.quote:Op zondag 3 april 2022 12:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Lijkt er idd op dat er veel meer uitlicht dan alleen de NS reisplanner. Wel knap dat ze nu al weten dat het tot 17:00 gaat duren.. Zijn ze de hele boel aan het rebooten ofzo..
Om 17 uur begint de volgende dienst voor de verkeersleiding denk ik.quote:Op zondag 3 april 2022 12:23 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Lijkt er idd op dat er veel meer uitlicht dan alleen de NS reisplanner. Wel knap dat ze nu al weten dat het tot 17:00 gaat duren.. Zijn ze de hele boel aan het rebooten ofzo..
En dan tot vanavond wachten, als er weer treinen rijden?quote:Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan wordt het net zoals vroeger, gewoon op het station kijken
Zoals om de haverklap in Duitsland ja. Beetje stevige sneeuwbui of storm en de verbindingen tussen grote steden liggen weer dagenlang stil..quote:Op zondag 3 april 2022 12:23 schreef Haags het volgende:
Vast weer een verdwaalde sneeuwvlok die de boosdoener was.
Kan het me niet voorstellen eigenlijk…quote:Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Hopelijk staan alle treinen wel ergens bij een station en kunnen de reizigers eruit.
Hier had je geen glazen bol voor nodig.quote:Op zondag 3 april 2022 11:58 schreef HeatWave het volgende:
Sja, de NS zelf ook altijd, dus wat maakt het uit?.
Het was idd weinig verrassendquote:
Ze moeten nog wat meer centraliseren. Dan komt het vast ooit een keer goed.quote:Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het probleem dieper zit en de interne planning er ook uitligt.
Allichtquote:Op zondag 3 april 2022 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is zondag en dus toch al rustig.
Percentages vergelijken is geen goed idee. Absolute aantallen is beter.quote:Op zondag 3 april 2022 12:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Allicht
https://www.treinreiziger(...)izigers-dan-in-2019/
Ik wil niet verder Jynxen maar ik had gisteren een simpele release van max 30 minuten die uiteindelijk richting de 5 uur ging door wat stommigheden en Azure DevOps die de gates liet failen (door een storing) bij het deployen..quote:Op zondag 3 april 2022 12:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens verbaast het me hoe ze dit voor elkaar hebben weten te krijgen, nu wil ik niet Jynxen omdat ik vanavond een enorme grote en risicovolle release van een website ga doen
Dat is meer dan 35 jaar terug, en ook toen gebruikte men al behoorlijk moderne middelen, niet voor niets ligt langs het hele spoornetwerk een eigen verbindingsvezel daarnaast is het huidige spoornetwerk veel uitgebreider en ingewikkelder, feitelijk kun je het Nederlandse spoor ook meer vergelijken met een metro systeem.quote:Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
Zou het niet veel meer zo zijn dat er een onderliggende storing is, die zowel de informatievoorziening als ook andere zaken raakt?quote:Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
Machinisten belden tijdens een oponthoud op een station met de seinpost een station verder om na te gaan of ‘de baan’ vrij was om weer verder te rijden.quote:Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
vroeger waren er veel minder verbindingen, veel minder treinen veel minder mensen.quote:Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
Een landelijke storing telt niet mee voor de punctualiteitscijfers en is dus voor de NS geen probleem.quote:Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
Duits spoornetwerk vind ik raar in elkaar zitten, wat me ook opviel is dat op sommige moderne stations niet eens een invalide voorziening is, en die route staten snapte ik al helemaal niks van, bij ons staan alle bestemmingen keurig vermeld, maar in Duitsland missen de kleinere stations, al met al heeft de NS het best goed voor elkaar en hun app is ook 1 van de best ontwikkelde apps in Nederland.quote:Op zondag 3 april 2022 12:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zoals om de haverklap in Duitsland ja. Beetje stevige sneeuwbui of storm en de verbindingen tussen grote steden liggen weer dagenlang stil..
In een tijd met veel minder treinen en meer personeel.quote:Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
Jup ken hetquote:Op zondag 3 april 2022 12:32 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik wil niet verder Jynxen maar ik had gisteren een simpele release van max 30 minuten die uiteindelijk richting de 5 uur ging door wat stommigheden en Azure DevOps die de gates liet failen (door een storing) bij het deployen..
Maar in mijn ervaring gaan risicovolle releases vaak beter dan de simpele..
Regelmatig met de trein naar wintersportwedstrijden geweest in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en dan kom je er toch weer achter dat het in Nederland inderdaad uitstekend geregeld is allemaal. Vooral in Duitsland heb je om de haverklap problemen.quote:Op zondag 3 april 2022 12:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Duits spoornetwerk vind ik raar in elkaar zitten, wat me ook opviel is dat op sommige moderne stations niet eens een invalide voorziening is, en die route staten snapte ik al helemaal niks van, bij ons staan alle bestemmingen keurig vermeld, maar in Duitsland missen de kleinere stations, al met al heeft de NS het best goed voor elkaar en hun app is ook 1 van de best ontwikkelde apps in Nederland.
Daarom had ik al speculeren mag in de OP gezet. Ik zelf zat een beetje richting Rusland te denken. Vind dit wel een heel heavy grote storing iig.quote:Op zondag 3 april 2022 12:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou het me ook niet verbazen als dit een gevalletje ransomware is.
Dat is een veilige gok tegenwoordig jaquote:Op zondag 3 april 2022 12:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou het me ook niet verbazen als dit een gevalletje ransomware is.
Een overstap van een kwartier ofzo gaat voor mijn gevoel ook bovengemiddeld vaak fout in Duitsland.quote:Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Regelmatig met de trein naar wintersportwedstrijden geweest in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en dan kom je er toch weer achter dat het in Nederland inderdaad uitstekend geregeld is allemaal. Vooral in Duitsland heb je om de haverklap problemen.
Dat is ongeveer wat ik wilde zeggen; deze storing is uiteindelijk het gevolg van grotere complexiteit in combinatie met bezuinigingen, te veel centralisatie, en veel te grote afhankelijkheid van 1 systeem dat blijkbaar een single point of failure heeft. Een bedrijf met de impact en het belang als de ns (we hebben het hier over uiterst essentiele infra!) zou altijd een backup moeten hebben in de vorm van een redundant uitgevoerd systeem of iig een simpel fallback-plan moeten hebben zodat de dienstverlening (desnoods in afgeslankte vorm) kan doorgaan. Je kan natuurlijk niet plannen voor echte rampen zoals als een kernaanval of landelijke electriciteit-uitval, maar een "storing in het systeem" mag toch niet de hele landelijke dienstverlening urenlang plat kunnen leggen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:38 schreef Cherni het volgende:
[..]
In een tijd met veel minder treinen en meer personeel.
Bijsturing alleen al is zo uitgedund dat je nog maar 6 regio's hebt. Had je eerst bijvoorbeeld nog een bijsturing in Eindhoven is die opgeheven en zit in Utrecht. Als er ook maar iets fout gaat moeten gemiddeld 6 bijstuurders in Utrecht alles proberen bij te sturen qua materieel en personeel. Dat gaat via een stille bijsturing(programma) Als dat bijvoorbeekd vastloopt heb je een probleem.
quote:Geen NS-treinen: ga niet op reis
Laatst gewijzigd: 03 april 2022, 12.44 uur
Door een technische storing kampt NS op dit moment met grote problemen en zullen de NS-treinen tenminste tot 17 uur niet rijden. Wij adviseren je dringend om niet op reis te gaan, of als je onderweg bent, naar andere reisopties te zoeken. De actuele reisinformatie is ook verstoord: de reisadviezen in de reisplanner tonen geen vertragingen of uitgevallen treinen. Op de stations kunnen we zelfs geen enkele informatie geven. We werken hard aan herstel, maar helaas is nu nog niet te zeggen hoe lang deze situatie zal duren. Op de trajecten van de regionale vervoerders rijden de treinen wel, hoewel ook daarbij geen actuele reisinformatie gegeven kan worden. Verstoringen in het treinverkeer op dit moment: Alle treinen van NS met een geplande vertrektijd vóór 17 uur, zullen niet rijden.
Ik denk niet dat Rusland hier iets mee te maken heeft. Het is meer een domino effect van een storing in een systeem lijkt mij.quote:Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Daarom had ik al speculeren mag in de OP gezet. Ik zelf zat een beetje richting Rusland te denken. Vind dit wel een heel heavy grote storing iig.
Anyway, ik had me net helemaal aangekleed om te vertrekken, maar dat kan ik nu dus wel vergeten
Ben ik alweer zo oudquote:Op zondag 3 april 2022 12:05 schreef Eightyone het volgende:
Eventjes aan wennen.
Nostalgie voor generatie X en oude millennials, reizen zonder NS-app e.d..
quote:Het treinverkeer in Nederland lag grotendeels plat door een telefoonstoring op de verkeersleidingsposten. Er was geen communicatie met de verkeersleiding op verschillende stations, aldus NS op Twitter. Vanwege de veiligheid was er daarom voor gekozen het treinverkeer stil te leggen
Ik was laatst bij een gepensioneelde buschauffeur. Die had een hobby met allerlei oude trein spulletjes. Die had complete ladensystemen met allemaal vervoersbewijzen erin, waaronder ook die kartonnen kaartjes die je vroeger kreeg. Daar prikte ze dan zo'n gaatje in als de conducteur langs kwam. Die ken je dan wss nog wel.quote:
Maar er rijden toch geen treinen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef raptorix het volgende:
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft
Erg nuttig ja als de treinen toch niet rijden.quote:Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef raptorix het volgende:
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft
Er is zelfs nog een periode geweest dat je ook "perron" kaartjes had, kortom je had ook een kaartje nodig als je iemand kwam afhalenquote:Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik was laatst bij een gepensioneelde buschauffeur. Die had een hobby met allerlei oude trein spulletjes. Die had complete ladensystemen met allemaal vervoersbewijzen erin, waaronder ook die kartonnen kaartjes die je vroeger kreeg. Daar prikte ze dan zo'n gaatje in als de conducteur langs kwam. Die ken je dan wss nog wel.
Enfin, dit type mensen heeft tegenwoordig al die kaartjes van hun verzameling, qua prijs, vertrek, bestemming en lokatie van dat vervoersbewijs, prijs aangeschaft, datum van aanschaffing in een grote database staan. Zou mij niet eens verbazen als ze er dan ook nog even een fotootje bij doen. Zoiets had je dan een jaar of 30 geleden dan weer niet.
Ja ik wil graag weten welke treinen er vandaag allemaal niet rijden, kun je dat even voor me opzoeken?quote:Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef raptorix het volgende:
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft
Daarom stond er ook smiley achterquote:
Ik wil graag weten hoe laat de trein van Goor naar Goes had geredenquote:Op zondag 3 april 2022 12:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja ik wil graag weten welke treinen er vandaag allemaal niet rijden, kun je dat even voor me opzoeken?
Ja, ik wou dus juist eens een keer van mijn zolderkamer af. Zit ik nou weer te Fok!enquote:Op zondag 3 april 2022 13:00 schreef Farenji het volgende:
Wel fijn dat wij fokkers gewoon allemaal veilig op onze zolderkamer zitten. Je zal maar buiten ergens in de middle of nowhere gestrand zijn!
Dat heb je nu ook nog, alleen zijn "ze" gratis. Moet je wel binnen 60 minuten hebben opgehaald of uitgezwaaid.quote:Op zondag 3 april 2022 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is zelfs nog een periode geweest dat je ook "perron" kaartjes had, kortom je had ook een kaartje nodig als je iemand kwam afhalen
Vreemd. Je kan toch gewoon met je OV chip kaart het perron op. En daarna check je gewoon weer uit. Zijn geen kosten aan verbonden daar want je hebt dan niet gereisd.quote:Op zondag 3 april 2022 13:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat heb je nu ook nog, alleen zijn "ze" gratis. Moet je wel binnen 60 minuten hebben opgehaald of uitgezwaaid.
Dat is dus het (equivalent van het) kaartje.quote:Op zondag 3 april 2022 13:02 schreef Tengano het volgende:
Vreemd. Je kan toch gewoon met je OV chip kaart het perron op.
Na 20 (of 60, bij de NS) wel.quote:En daarna check je gewoon weer uit. Zijn geen kosten aan verbonden daar want je hebt dan niet gereisd.
Ik ben persoonlijk wel blij dat dit niet vorige week gebeurd is. Dan had ik vastgezeten in fucking Vlissingen, of all places. Ook nog eens met een fiets, die natuurlijk niet in een bus past. Dan hadden jullie me waarschijnlijk vanuit je zolderkamers kunnen horen vloeken.quote:Op zondag 3 april 2022 13:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, ik wou dus juist eens een keer van mijn zolderkamer af
https://jsfiddle.net/#&togetherjs=fcO0fLcOOSquote:Op zondag 3 april 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik wil graag weten hoe laat de trein van Goor naar Goes had gereden
Als het werkt en dat is gelukkig wel vaak het geval is het prima. Het salaris klopt altijd en op tijd.quote:Op zondag 3 april 2022 12:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook, ik weet dat NS veel geld in zijn IT systemen investeert en naar mijn weten hebben ze het redelijk goed voor elkaar.
Is die API gewoon openbaar uit te vragen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef raptorix het volgende:
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft
Ook die klopt op het moment niet.quote:Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dan wordt het net zoals vroeger, gewoon op het station kijken
Ik kan me de doos van Jack herinneren, is die inmiddels vervangen?quote:Op zondag 3 april 2022 12:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook, ik weet dat NS veel geld in zijn IT systemen investeert en naar mijn weten hebben ze het redelijk goed voor elkaar.
Oei, dan heeft Motiv een probleemquote:Op zondag 3 april 2022 12:40 schreef raptorix het volgende:
Overigens zou het me ook niet verbazen als dit een gevalletje ransomware is.
Of op je hart. Iedere dag kan het er mee stoppen.quote:Op zondag 3 april 2022 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt in dit land gewoonweg niet vertrouwen op het OV.
Ik kan uitstekend vertrouwen op mijn hart. Wellicht dat dat in jouw geval niet zo is?quote:Op zondag 3 april 2022 15:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of op je hart. Iedere dag kan het er mee stoppen.
Om dit voor te zijn kun je jezelf beter opknopen.
Geloof mij nou maar dat het er op een dag mee uitscheidtquote:Op zondag 3 april 2022 15:49 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik kan uitstekend vertrouwen op mijn hart. Wellicht dat dat in jouw geval niet zo is?
Weekenddag, dat scheelt nog iets.quote:Op zondag 3 april 2022 16:04 schreef maan_man het volgende:
Ik ben bang dat veel mensen opzoek mogen naar een hotel.
In elke geval reisinfo, bijsturing materieel en bijsturing personeel.quote:Op zondag 3 april 2022 12:59 schreef Cherni het volgende:Ik heb een vrije dag dus weet uiteraard niet om welke storing het exact gaat.
Bij de bussen komen ze ook in de problemen door de storing:quote:Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Solotovski het volgende:
Vanaf Zwolle met de bus dan maar
1 uur en 50 min incl 1 keer overstappen
Haltes overslaan maakt niet uit als k van begin tot eindpunt in de bus moetquote:Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Bij de bussen komen ze ook in de problemen door de storing:
[ twitter ]
Gaat het een beetje?quote:Op zondag 3 april 2022 16:41 schreef TweedeKlum het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Vanaf Delft naar Oudenbosch met tram, metro, bus en trein. Drie uurtjes maarquote:Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Solotovski het volgende:
Vanaf Zwolle met de bus dan maar
1 uur en 50 min incl 1 keer overstappen
mafkeesquote:Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef raptorix het volgende:
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft
Dat dacht ik ook wel. Tja zonder bijsturing houd het wel op. Zelfs bij een ziekmelding of agressie etc. loopt het dan al spaak. Zeker nu alles via programmatuur loopt en gecentraliseerd is.quote:Op zondag 3 april 2022 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In elke geval reisinfo, bijsturing materieel en bijsturing personeel.
Op zich kun je dan nog wel veilig rijden, maar zodra er maar iets gebeurt (zoals die bovenleidingbreuk vandaag bij Hoofddorp, maar ook een fikse vertraging of een defecte trein is al genoeg) ben je al snel totaal het zicht kwijt op je mat en je personeel en wordt het een complete chaos.
Overigens moest mijn vrouw vandaag van Venlo naar Groningen, die heeft maar ergens een slaapplaats geregeld.
Meer dan in veel andere landen, eigenlijk.quote:Op zondag 3 april 2022 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt in dit land gewoonweg niet vertrouwen op het OV.
Klopt, men heeft afscheid genomen van de nutsfunctie lang geleden en sindsdien draait het niet meer om reizigers maar om centjes. Service is ruk.quote:Op zondag 3 april 2022 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt in dit land gewoonweg niet vertrouwen op het OV.
10 jaar VVD heeft het OV wel uitgehold inderdaad.quote:Op zondag 3 april 2022 17:46 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Klopt, men heeft afscheid genomen van de nutsfunctie lang geleden en sindsdien draait het niet meer om reizigers maar om centjes. Service is ruk.
Voor het grote spoornet is er nog nooit een aanbesteding geweest dus die klap gaat nog wel komen. Ik maak het al 20 jaar mee in het streekvervoer, afbraak in het kwadraat en de politiek maar gillen over milieu en klimaat.quote:Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
10 jaar VVD heeft het OV wel uitgehold inderdaad.
10 jaar vvd heeft alles uitgehold. Zorg, onderwijs, huizenmarkt, brandweer, politie, openbaar vervoer. Je zou de hele vvd eigenlijk voor de trein willen gooien, maar ja, die rijdt niet.quote:Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
10 jaar VVD heeft het OV wel uitgehold inderdaad.
Hadden we maar andere partijen aan de macht gehad, dan was alles goed geweest.quote:Op zondag 3 april 2022 18:03 schreef Farenji het volgende:
[..]
10 jaar vvd heeft alles uitgehold. Zorg, onderwijs, huizenmarkt, brandweer, politie, openbaar vervoer. Je zou de hele vvd eigenlijk voor de trein willen gooien, maar ja, die rijdt niet.
Alsof de vvd daar wel wat aan doet.quote:Op zondag 3 april 2022 18:01 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Voor het grote spoornet is er nog nooit een aanbesteding geweest dus die klap gaat nog wel komen. Ik maak het al 20 jaar mee in het streekvervoer, afbraak in het kwadraat en de politiek maar gillen over milieu en klimaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |