abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 april 2022 @ 11:57:58 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204316668
twitter

twitter

Duurt al een tijdje. En op "Rijden de treinen", NS reisplanner, en zelfs de stationsinformatie is niet te informeren.

Is voor mij alleen niet duidelijk of de treinen nou ook niet rijden en dat wordt ook niet vermeld :?

Heel onhandig want ik wou zo nog even ergens naartoe.

Erg kort en bondig bericht voor de NS voor zo'n storing vind ik...

Speculeren mag.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zondag 3 april 2022 @ 11:58:24 #2
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204316672
Sja, de NS zelf ook altijd, dus wat maakt het uit? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204316716
Niet heel het Spoorboekje uit je hoofd kennen. 14.gif :')
  zondag 3 april 2022 @ 12:05:55 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204316737
Eventjes aan wennen.

Nostalgie voor generatie X en oude millennials, reizen zonder NS-app e.d.. :P
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 12:07:05 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_204316747
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:05 schreef Eightyone het volgende:
Eventjes aan wennen.

Nostalgie voor generatie X, reizen zonder NS-app e.d.. :P
Ach, gewoon naar het station gaan en dan komt er vanzelf wel een trein :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 3 april 2022 @ 12:07:21 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204316749
PS: Ik zie hier net het beste nieuws van de NS dit jaar. Mag toch ook wel even vermeld worden... ^O^

twitter
pi_204316827
Er rijden geen treinen meer :o

https://nos.nl/artikel/24(...)r-technische-storing

[ Bericht 40% gewijzigd door JustinK op 03-04-2022 12:19:41 ]
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_204316878
Dan wordt het net zoals vroeger, gewoon op het station kijken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204316885
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:14 schreef JustinK het volgende:
Er rijden geen treinen meer :o
En ze gaan op zijn vroegst weer rijden om 17:00....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_204316889
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vermoed dat het probleem dieper zit en de interne planning er ook uitligt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204316893
Gelachen :D
pi_204316923
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lijkt er idd op dat er veel meer uitlicht dan alleen de NS reisplanner. Wel knap dat ze nu al weten dat het tot 17:00 gaat duren.. Zijn ze de hele boel aan het rebooten ofzo..

Of ze wachten op een onderdeel van een vendor ofzo..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_204316939
Vast weer een verdwaalde sneeuwvlok die de boosdoener was.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 3 april 2022 @ 12:24:31 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204316946
De Russen gaan Nederland lamleggen :o
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204316948
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Lijkt er idd op dat er veel meer uitlicht dan alleen de NS reisplanner. Wel knap dat ze nu al weten dat het tot 17:00 gaat duren.. Zijn ze de hele boel aan het rebooten ofzo..
Dat verbaast me ook, ik weet dat NS veel geld in zijn IT systemen investeert en naar mijn weten hebben ze het redelijk goed voor elkaar.
  zondag 3 april 2022 @ 12:24:44 #16
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_204316950
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:23 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Om 17 uur begint de volgende dienst voor de verkeersleiding denk ik.

"Storing"
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 3 april 2022 @ 12:25:29 #17
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_204316961
Hopelijk staan alle treinen wel ergens bij een station en kunnen de reizigers eruit.
How can I make this topic about me?
  zondag 3 april 2022 @ 12:25:51 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204316969
De treinen rijden ook niet: NS: zeker tot 17.00 uur geen treinen door technische storing - https://nos.nl/l/2423715
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204316975
Overigens verbaast het me hoe ze dit voor elkaar hebben weten te krijgen, nu wil ik niet Jynxen omdat ik vanavond een enorme grote en risicovolle release van een website ga doen :D
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 12:27:10 #20
284411 crew  heywoodu
pi_204316985
quote:
En dan tot vanavond wachten, als er weer treinen rijden? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 12:27:46 #21
284411 crew  heywoodu
pi_204316996
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:23 schreef Haags het volgende:
Vast weer een verdwaalde sneeuwvlok die de boosdoener was.
Zoals om de haverklap in Duitsland ja. Beetje stevige sneeuwbui of storm en de verbindingen tussen grote steden liggen weer dagenlang stil..
  zondag 3 april 2022 @ 12:28:07 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204316999
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Hopelijk staan alle treinen wel ergens bij een station en kunnen de reizigers eruit.
Kan het me niet voorstellen eigenlijk…
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zondag 3 april 2022 @ 12:28:54 #23
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204317008
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 11:58 schreef HeatWave het volgende:
Sja, de NS zelf ook altijd, dus wat maakt het uit? :').
Hier had je geen glazen bol voor nodig.
  zondag 3 april 2022 @ 12:29:03 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204317009
Het is zondag en dus toch al rustig. Rij gewoon en zet mensen met megafoon op grotere stations om te roepen trein 1 gaat naar... trein 2 gaat naar...

Op kleine stations weet men het zelf wel
  zondag 3 april 2022 @ 12:30:01 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204317022
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 12:28 schreef Nobu het volgende:

[..]
Hier had je geen glazen bol voor nodig.
Het was idd weinig verrassend :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204317031
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze moeten nog wat meer centraliseren. Dan komt het vast ooit een keer goed.
pi_204317036
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is zondag en dus toch al rustig.
Allicht :+

https://www.treinreiziger(...)izigers-dan-in-2019/
pi_204317050
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
  zondag 3 april 2022 @ 12:32:10 #29
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204317053
quote:
Percentages vergelijken is geen goed idee. Absolute aantallen is beter.
pi_204317065
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:26 schreef raptorix het volgende:
Overigens verbaast het me hoe ze dit voor elkaar hebben weten te krijgen, nu wil ik niet Jynxen omdat ik vanavond een enorme grote en risicovolle release van een website ga doen :D
Ik wil niet verder Jynxen maar ik had gisteren een simpele release van max 30 minuten die uiteindelijk richting de 5 uur ging door wat stommigheden en Azure DevOps die de gates liet failen (door een storing) bij het deployen..

Maar in mijn ervaring gaan risicovolle releases vaak beter dan de simpele..
pi_204317087
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:31 schreef Farenji het volgende:
Wil niet als een boomer klinken maar vroeger reden de treinen ook gewoon zonder digitaal planningssysteem. Toen keken de mensen op de papieren planningen in de gele zuilen of op het blauwe bord, en hadden de machinisten gewoon een papieren rooster bij zich, en als er dan iets mis ging improviseerden ze wel wat om een oplossing te vinden. Tegenwoordig wordt dus het treinverkeer van het hele land stilgelegd als er een storing in het systeem is. Als zo'n systeem zo ontzettend essentieel voor je dienstverlening is, zorg dan op zijn minst voor een backup plan.
Dat is meer dan 35 jaar terug, en ook toen gebruikte men al behoorlijk moderne middelen, niet voor niets ligt langs het hele spoornetwerk een eigen verbindingsvezel daarnaast is het huidige spoornetwerk veel uitgebreider en ingewikkelder, feitelijk kun je het Nederlandse spoor ook meer vergelijken met een metro systeem.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 april 2022 @ 12:34:10 #32
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_204317090
quote:
Zou het niet veel meer zo zijn dat er een onderliggende storing is, die zowel de informatievoorziening als ook andere zaken raakt?
pi_204317093
quote:
Machinisten belden tijdens een oponthoud op een station met de seinpost een station verder om na te gaan of ‘de baan’ vrij was om weer verder te rijden.
pi_204317117
quote:
vroeger waren er veel minder verbindingen, veel minder treinen veel minder mensen.

Denk echt dat je dat onderschat hoe complex het nu is. Ook met al die spoorwissels, treinen die over enkel spoor elkaar moeten gaan passeren zonder op elkaar te botsen, spoorwegovergangen etc
  zondag 3 april 2022 @ 12:35:32 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204317120
quote:
Een landelijke storing telt niet mee voor de punctualiteitscijfers en is dus voor de NS geen probleem.
pi_204317127
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zoals om de haverklap in Duitsland ja. Beetje stevige sneeuwbui of storm en de verbindingen tussen grote steden liggen weer dagenlang stil..
Duits spoornetwerk vind ik raar in elkaar zitten, wat me ook opviel is dat op sommige moderne stations niet eens een invalide voorziening is, en die route staten snapte ik al helemaal niks van, bij ons staan alle bestemmingen keurig vermeld, maar in Duitsland missen de kleinere stations, al met al heeft de NS het best goed voor elkaar en hun app is ook 1 van de best ontwikkelde apps in Nederland.
pi_204317151
quote:
In een tijd met veel minder treinen en meer personeel.

Bijsturing alleen al is zo uitgedund dat je nog maar 6 regio's hebt. Had je eerst bijvoorbeeld nog een bijsturing in Eindhoven is die opgeheven en zit in Utrecht. Als er ook maar iets fout gaat moeten gemiddeld 6 bijstuurders in Utrecht alles proberen bij te sturen qua materieel en personeel. Dat gaat via een stille bijsturing(programma) Als dat bijvoorbeekd vastloopt heb je een probleem.
pi_204317156
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:32 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik wil niet verder Jynxen maar ik had gisteren een simpele release van max 30 minuten die uiteindelijk richting de 5 uur ging door wat stommigheden en Azure DevOps die de gates liet failen (door een storing) bij het deployen..

Maar in mijn ervaring gaan risicovolle releases vaak beter dan de simpele..
Jup ken het ;)
Deze release ook "geoefend" , vooral omdat we behoorlijk wat datamigraties en changes hebben ;)
pi_204317174
Overigens zou het me ook niet verbazen als dit een gevalletje ransomware is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 12:41:16 #40
284411 crew  heywoodu
pi_204317184
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Duits spoornetwerk vind ik raar in elkaar zitten, wat me ook opviel is dat op sommige moderne stations niet eens een invalide voorziening is, en die route staten snapte ik al helemaal niks van, bij ons staan alle bestemmingen keurig vermeld, maar in Duitsland missen de kleinere stations, al met al heeft de NS het best goed voor elkaar en hun app is ook 1 van de best ontwikkelde apps in Nederland.
Regelmatig met de trein naar wintersportwedstrijden geweest in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en dan kom je er toch weer achter dat het in Nederland inderdaad uitstekend geregeld is allemaal. Vooral in Duitsland heb je om de haverklap problemen.
  zondag 3 april 2022 @ 12:41:58 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317196
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:40 schreef raptorix het volgende:
Daarom had ik al speculeren mag in de OP gezet. Ik zelf zat een beetje richting Rusland te denken. Vind dit wel een heel heavy grote storing iig.

Anyway, ik had me net helemaal aangekleed om te vertrekken, maar dat kan ik nu dus wel vergeten :(

Ik heb trouwens nog mazzel want ik had in principe vandaag een reis gepland van 2 x 3 uur, maar die afspraak ging niet door. Heb ik dan nu wel geluk mee :@
  zondag 3 april 2022 @ 12:44:35 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204317230
quote:
Dat is een veilige gok tegenwoordig ja :P
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_204317237
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Regelmatig met de trein naar wintersportwedstrijden geweest in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en dan kom je er toch weer achter dat het in Nederland inderdaad uitstekend geregeld is allemaal. Vooral in Duitsland heb je om de haverklap problemen.
Een overstap van een kwartier ofzo gaat voor mijn gevoel ook bovengemiddeld vaak fout in Duitsland.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204317266
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:38 schreef Cherni het volgende:

[..]
In een tijd met veel minder treinen en meer personeel.

Bijsturing alleen al is zo uitgedund dat je nog maar 6 regio's hebt. Had je eerst bijvoorbeeld nog een bijsturing in Eindhoven is die opgeheven en zit in Utrecht. Als er ook maar iets fout gaat moeten gemiddeld 6 bijstuurders in Utrecht alles proberen bij te sturen qua materieel en personeel. Dat gaat via een stille bijsturing(programma) Als dat bijvoorbeekd vastloopt heb je een probleem.
Dat is ongeveer wat ik wilde zeggen; deze storing is uiteindelijk het gevolg van grotere complexiteit in combinatie met bezuinigingen, te veel centralisatie, en veel te grote afhankelijkheid van 1 systeem dat blijkbaar een single point of failure heeft. Een bedrijf met de impact en het belang als de ns (we hebben het hier over uiterst essentiele infra!) zou altijd een backup moeten hebben in de vorm van een redundant uitgevoerd systeem of iig een simpel fallback-plan moeten hebben zodat de dienstverlening (desnoods in afgeslankte vorm) kan doorgaan. Je kan natuurlijk niet plannen voor echte rampen zoals als een kernaanval of landelijke electriciteit-uitval, maar een "storing in het systeem" mag toch niet de hele landelijke dienstverlening urenlang plat kunnen leggen?
  zondag 3 april 2022 @ 12:48:01 #45
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317274
quote:
Geen NS-treinen: ga niet op reis

Laatst gewijzigd: 03 april 2022, 12.44 uur

Door een technische storing kampt NS op dit moment met grote problemen en zullen de NS-treinen tenminste tot 17 uur niet rijden. Wij adviseren je dringend om niet op reis te gaan, of als je onderweg bent, naar andere reisopties te zoeken. De actuele reisinformatie is ook verstoord: de reisadviezen in de reisplanner tonen geen vertragingen of uitgevallen treinen. Op de stations kunnen we zelfs geen enkele informatie geven. We werken hard aan herstel, maar helaas is nu nog niet te zeggen hoe lang deze situatie zal duren. Op de trajecten van de regionale vervoerders rijden de treinen wel, hoewel ook daarbij geen actuele reisinformatie gegeven kan worden. Verstoringen in het treinverkeer op dit moment: Alle treinen van NS met een geplande vertrektijd vóór 17 uur, zullen niet rijden.
pi_204317275
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:41 schreef Tengano het volgende:

[..]
Daarom had ik al speculeren mag in de OP gezet. Ik zelf zat een beetje richting Rusland te denken. Vind dit wel een heel heavy grote storing iig.

Anyway, ik had me net helemaal aangekleed om te vertrekken, maar dat kan ik nu dus wel vergeten :(
Ik denk niet dat Rusland hier iets mee te maken heeft. Het is meer een domino effect van een storing in een systeem lijkt mij.

NS heeft moet ik zeggen ontzettend veel geļnvesteerd in programmatuur. Het nadeel is door centralisatie ga je ook lokaal door het domino effect problemen krijgen. Als in Utrecht een storing ontstaat heeft dat uiteindelijk tot in Maastricht en Groningen een effect.
pi_204317289
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:05 schreef Eightyone het volgende:
Eventjes aan wennen.

Nostalgie voor generatie X en oude millennials, reizen zonder NS-app e.d.. :P
Ben ik alweer zo oud ;(
Twiddel
  zondag 3 april 2022 @ 12:54:13 #48
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_204317310
Alweer, 16 september was er die gare telefoonstoring.

quote:
Het treinverkeer in Nederland lag grotendeels plat door een telefoonstoring op de verkeersleidingsposten. Er was geen communicatie met de verkeersleiding op verschillende stations, aldus NS op Twitter. Vanwege de veiligheid was er daarom voor gekozen het treinverkeer stil te leggen
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_204317311
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft ;)
  zondag 3 april 2022 @ 12:54:55 #50
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317313
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ben ik alweer zo oud ;(
Ik was laatst bij een gepensioneelde buschauffeur. Die had een hobby met allerlei oude trein spulletjes. Die had complete ladensystemen met allemaal vervoersbewijzen erin, waaronder ook die kartonnen kaartjes die je vroeger kreeg. Daar prikte ze dan zo'n gaatje in als de conducteur langs kwam. Die ken je dan wss nog wel.

Enfin, dit type mensen heeft tegenwoordig al die kaartjes van hun verzameling, qua prijs, vertrek, bestemming en lokatie van dat vervoersbewijs, prijs aangeschaft, datum van aanschaffing in een grote database staan. Zou mij niet eens verbazen als ze er dan ook nog even een fotootje bij doen. Zoiets had je dan een jaar of 30 geleden dan weer niet.
  zondag 3 april 2022 @ 12:55:27 #51
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317317
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef raptorix het volgende:
Net getest, de treintijden API werkt wel gewoon, dus als iemand nog reisinformatie nodig heeft ;)
Maar er rijden toch geen treinen?

In de reisplanner kun je wel een reis voor morgen of volgende week plannen, dus kun je zo wel zien op welke tijden welke trein rijdt.
  roze zondag 3 april 2022 @ 12:55:51 #52
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_204317320
quote:
Erg nuttig ja als de treinen toch niet rijden.
Your beauty never ever scared me.
pi_204317321
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik was laatst bij een gepensioneelde buschauffeur. Die had een hobby met allerlei oude trein spulletjes. Die had complete ladensystemen met allemaal vervoersbewijzen erin, waaronder ook die kartonnen kaartjes die je vroeger kreeg. Daar prikte ze dan zo'n gaatje in als de conducteur langs kwam. Die ken je dan wss nog wel.

Enfin, dit type mensen heeft tegenwoordig al die kaartjes van hun verzameling, qua prijs, vertrek, bestemming en lokatie van dat vervoersbewijs, prijs aangeschaft, datum van aanschaffing in een grote database staan. Zou mij niet eens verbazen als ze er dan ook nog even een fotootje bij doen. Zoiets had je dan een jaar of 30 geleden dan weer niet.
Er is zelfs nog een periode geweest dat je ook "perron" kaartjes had, kortom je had ook een kaartje nodig als je iemand kwam afhalen :)
pi_204317323
quote:
Ja ik wil graag weten welke treinen er vandaag allemaal niet rijden, kun je dat even voor me opzoeken?
pi_204317327
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maar er rijden toch geen treinen?
Daarom stond er ook smiley achter ;)
Lijkt dus weel groter technisch achterliggend probleem en niet de normale treintijden.
  zondag 3 april 2022 @ 12:58:37 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317339
quote:
10s.gif Op zondag 3 april 2022 12:56 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja ik wil graag weten welke treinen er vandaag allemaal niet rijden, kun je dat even voor me opzoeken?
Ik wil graag weten hoe laat de trein van Goor naar Goes had gereden :+
pi_204317340
Zullen we de Russen vast bedanken?
pi_204317349
Er is ontzettend veel veranderd de laatste 10 jaar. Zeker sinds de stille bijsturing. Je krijgt per mobiel je dienstwijziging door tijdens je officiėle dienst. Persoonlijk contact met een bijstuurder heb je dus nog nauwelijks. Sterker nog ik krijg ze tijdens een storing niet eens te pakken. En handelen naar eigen inzicht zou ik graag willen maar is door de steeds strengere regelgeving onmogelijk. Loopt een systeem als een stille bijsturing vast dan heb je een probleem. Ik heb een vrije dag dus weet uiteraard niet om welke storing het exact gaat.

Waar ik 10 jaar geleden nog zonder toestemming van een bijstuurder een trein ging rijden in overleg met een treindienstleider is helaas voorbij. Kon dat nog maar want dat waren voor mij de krenten in de pap.
pi_204317353
Wel fijn dat wij fokkers gewoon allemaal veilig op onze zolderkamer zitten. Je zal maar buiten ergens in de middle of nowhere gestrand zijn!
  zondag 3 april 2022 @ 13:00:57 #60
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317361
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 13:00 schreef Farenji het volgende:
Wel fijn dat wij fokkers gewoon allemaal veilig op onze zolderkamer zitten. Je zal maar buiten ergens in de middle of nowhere gestrand zijn!
Ja, ik wou dus juist eens een keer van mijn zolderkamer af. Zit ik nou weer te Fok!en :(
pi_204317363
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Er is zelfs nog een periode geweest dat je ook "perron" kaartjes had, kortom je had ook een kaartje nodig als je iemand kwam afhalen :)
Dat heb je nu ook nog, alleen zijn "ze" gratis. Moet je wel binnen 60 minuten hebben opgehaald of uitgezwaaid.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  zondag 3 april 2022 @ 13:02:40 #62
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204317371
quote:
7s.gif Op zondag 3 april 2022 13:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat heb je nu ook nog, alleen zijn "ze" gratis. Moet je wel binnen 60 minuten hebben opgehaald of uitgezwaaid.
Vreemd. Je kan toch gewoon met je OV chip kaart het perron op. En daarna check je gewoon weer uit. Zijn geen kosten aan verbonden daar want je hebt dan niet gereisd.

Je kunt ook het zekere voor het onzekere nemen en gelijk uitchecken nadat je hebt ingecheckt. Kan er helemaal niks fout gaan. Moet je wel even iets op verzinnen, maar dat is wel te doen.
pi_204317380
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:02 schreef Tengano het volgende:
Vreemd. Je kan toch gewoon met je OV chip kaart het perron op.
Dat is dus het (equivalent van het) kaartje.

quote:
En daarna check je gewoon weer uit. Zijn geen kosten aan verbonden daar want je hebt dan niet gereisd.
Na 20 (of 60, bij de NS) wel.

https://www.ov-chipkaart.(...)innen%2020%20minuten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_204317385
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 13:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja, ik wou dus juist eens een keer van mijn zolderkamer af :(
Ik ben persoonlijk wel blij dat dit niet vorige week gebeurd is. Dan had ik vastgezeten in fucking Vlissingen, of all places. Ook nog eens met een fiets, die natuurlijk niet in een bus past. Dan hadden jullie me waarschijnlijk vanuit je zolderkamers kunnen horen vloeken.
pi_204317402
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik wil graag weten hoe laat de trein van Goor naar Goes had gereden :+
https://jsfiddle.net/#&togetherjs=fcO0fLcOOS
pi_204317673
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat verbaast me ook, ik weet dat NS veel geld in zijn IT systemen investeert en naar mijn weten hebben ze het redelijk goed voor elkaar.
Als het werkt en dat is gelukkig wel vaak het geval is het prima. Het salaris klopt altijd en op tijd.
We hebben nu ook een tablet met timtim Pro(zoiets als tomtom :) ), digitaal handboek, materieel gidsen etc. Dat zijn handige hulpmiddelen.
Verder werkt hun site waar ik mijn persoonlijke zaken kan regelen en verplichte modules kan maken prima. Dat is wel een vooruitgang. Een wegkennisbank hebben we ook nog. Allemaal prima hulpmiddelen.

Maar de strakke procedures en centralisatie ben ik persoonlijk niet gelukkig mee. Het beperkt mij in bepaalde vrijheden die ik nu mis. Ik mag nog geen frontsein meer vervangen als dat defect is om maar een voorbeeld te geven.

Je moet het zo zien. Ik ben geen machinist(meester een term die ik persoonlijk vreselijk vind) meer, maar een treinbestuurder. Dat geeft wel aan hoe uitgehold de functie is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherni op 03-04-2022 13:50:51 ]
pi_204317861
NS: incompetente monopolisten.

M'n kortingskaart is ook weer automatisch verlengd zie ik, er komt uiteraard geen compensatie voor dit soort situaties.
pi_204318143
Als je nu een E-ticket hebt gekocht, dan krijg je daar het geld niet voor terug.
Kaartautomaten worden op grote stations nu dan ook afgezet met afzet-lint.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_204318183
En de maatschappij dat wilt aandringen om minder te gaan rijden en OV te gebruiken :') los eerst je shit maar eens op.
  zondag 3 april 2022 @ 14:29:30 #70
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204318189
quote:
Is die API gewoon openbaar uit te vragen?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 3 april 2022 @ 14:36:35 #71
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204318271
Prutsers. :W
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zondag 3 april 2022 @ 14:38:39 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204318293
quote:
Ook die klopt op het moment niet.
Als je thuis bent, niet weg willen met de trein, als je elders bent, zoek vast een Hotel
  zondag 3 april 2022 @ 14:39:36 #73
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204318304
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 12:24 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik kan me de doos van Jack herinneren, is die inmiddels vervangen?
  zondag 3 april 2022 @ 14:42:12 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_204318320
quote:
Oei, dan heeft Motiv een probleem
  zondag 3 april 2022 @ 15:34:49 #75
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204318974
twitter
  zondag 3 april 2022 @ 15:45:29 #76
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204319105
Je kunt in dit land gewoonweg niet vertrouwen op het OV.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 3 april 2022 @ 15:47:19 #77
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204319138
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:45 schreef PzKpfw het volgende:
Of op je hart. Iedere dag kan het er mee stoppen.

Om dit voor te zijn kun je jezelf beter opknopen.
  zondag 3 april 2022 @ 15:49:50 #78
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_204319163
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 15:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Of op je hart. Iedere dag kan het er mee stoppen.

Om dit voor te zijn kun je jezelf beter opknopen.
Ik kan uitstekend vertrouwen op mijn hart. Wellicht dat dat in jouw geval niet zo is?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 3 april 2022 @ 15:51:38 #79
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204319179
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 15:49 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ik kan uitstekend vertrouwen op mijn hart. Wellicht dat dat in jouw geval niet zo is?
Geloof mij nou maar dat het er op een dag mee uitscheidt :{w

En je weet nooit wanneer ;(
pi_204319318
Ik ben bang dat veel mensen opzoek mogen naar een hotel.
pi_204319521
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:04 schreef maan_man het volgende:
Ik ben bang dat veel mensen opzoek mogen naar een hotel.
Weekenddag, dat scheelt nog iets.
zie email 27 oktober
pi_204319608
Vanaf Zwolle met de bus dan maar

1 uur en 50 min incl 1 keer overstappen _O_
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  zondag 3 april 2022 @ 16:31:37 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_204319653
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 12:59 schreef Cherni het volgende:Ik heb een vrije dag dus weet uiteraard niet om welke storing het exact gaat.
In elke geval reisinfo, bijsturing materieel en bijsturing personeel.

Op zich kun je dan nog wel veilig rijden, maar zodra er maar iets gebeurt (zoals die bovenleidingbreuk vandaag bij Hoofddorp, maar ook een fikse vertraging of een defecte trein is al genoeg) ben je al snel totaal het zicht kwijt op je mat en je personeel en wordt het een complete chaos.

Overigens moest mijn vrouw vandaag van Venlo naar Groningen, die heeft maar ergens een slaapplaats geregeld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_204319722
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Solotovski het volgende:

Bij de bussen komen ze ook in de problemen door de storing:
twitter
pi_204319734
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:38 schreef maan_man het volgende:

[..]
Bij de bussen komen ze ook in de problemen door de storing:
[ twitter ]
Haltes overslaan maakt niet uit als k van begin tot eindpunt in de bus moet
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  zondag 3 april 2022 @ 16:41:17 #86
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204319779
Ow chips, dit is WLR niet, :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  roze zondag 3 april 2022 @ 16:41:43 #87
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_204319793
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 16:41 schreef TweedeKlum het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Gaat het een beetje?
Your beauty never ever scared me.
pi_204319932
quote:
9s.gif Op zondag 3 april 2022 16:26 schreef Solotovski het volgende:

Vanaf Delft naar Oudenbosch met tram, metro, bus en trein. Drie uurtjes maar :')
Ik blijf nog wel een nachtje in Delft :7
pi_204320177
quote:
mafkees
pi_204320199
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:07 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
mafkees
Sommige mensen snappen een smiley heel moelluk :') :') :') :')
pi_204320477
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 16:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]
In elke geval reisinfo, bijsturing materieel en bijsturing personeel.

Op zich kun je dan nog wel veilig rijden, maar zodra er maar iets gebeurt (zoals die bovenleidingbreuk vandaag bij Hoofddorp, maar ook een fikse vertraging of een defecte trein is al genoeg) ben je al snel totaal het zicht kwijt op je mat en je personeel en wordt het een complete chaos.

Overigens moest mijn vrouw vandaag van Venlo naar Groningen, die heeft maar ergens een slaapplaats geregeld.
Dat dacht ik ook wel. Tja zonder bijsturing houd het wel op. Zelfs bij een ziekmelding of agressie etc. loopt het dan al spaak. Zeker nu alles via programmatuur loopt en gecentraliseerd is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 17:38:44 #92
284411 crew  heywoodu
pi_204320487
quote:
Meer dan in veel andere landen, eigenlijk.
  zondag 3 april 2022 @ 17:46:40 #93
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204320610
quote:
Klopt, men heeft afscheid genomen van de nutsfunctie lang geleden en sindsdien draait het niet meer om reizigers maar om centjes. Service is ruk.
  zondag 3 april 2022 @ 17:59:18 #94
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204320788
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:46 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Klopt, men heeft afscheid genomen van de nutsfunctie lang geleden en sindsdien draait het niet meer om reizigers maar om centjes. Service is ruk.
10 jaar VVD heeft het OV wel uitgehold inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 3 april 2022 @ 18:01:29 #95
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204320814
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Voor het grote spoornet is er nog nooit een aanbesteding geweest dus die klap gaat nog wel komen. Ik maak het al 20 jaar mee in het streekvervoer, afbraak in het kwadraat en de politiek maar gillen over milieu en klimaat. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 18:03:13 #96
284411 crew  heywoodu
pi_204320835
Op Twitter ook allemaal mensen die klagen over de summiere informatievoorziening :')

Wat willen ze weten dan, exact welke server er plat ligt ofzo? Meer dan 'er is een IT-storing en er wordt aan gewerkt' is voor het algemene publiek toch niet van belang joh
pi_204320839
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 17:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
10 jaar vvd heeft alles uitgehold. Zorg, onderwijs, huizenmarkt, brandweer, politie, openbaar vervoer. Je zou de hele vvd eigenlijk voor de trein willen gooien, maar ja, die rijdt niet.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 3 april 2022 @ 18:04:15 #98
284411 crew  heywoodu
pi_204320843
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2022 18:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
10 jaar vvd heeft alles uitgehold. Zorg, onderwijs, huizenmarkt, brandweer, politie, openbaar vervoer. Je zou de hele vvd eigenlijk voor de trein willen gooien, maar ja, die rijdt niet.
Hadden we maar andere partijen aan de macht gehad, dan was alles goed geweest.
pi_204320849
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2022 18:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Voor het grote spoornet is er nog nooit een aanbesteding geweest dus die klap gaat nog wel komen. Ik maak het al 20 jaar mee in het streekvervoer, afbraak in het kwadraat en de politiek maar gillen over milieu en klimaat. :')
Alsof de vvd daar wel wat aan doet.
pi_204320856
Ja de vvd is weer schuldig aan deze storing :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')