Dus sws contractbreuk.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Iig geen roebels anders hoeft hij niet af te wijken en de rest niet te protesteren.
Het probleem is niet techniek of zelfs de politiek. Het probleem zijn dat we graag inspraak willen en erg lijden aan NIMBY.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan hem niet meer vinden/ misschien was jij het niet/ verkeerd gelezen.
Welgemeende excuses!![]()
Anyway,
Begin eens met die kerncentrale te bouwen door 24/7 te werken. IPV 8 uur per dag. Gaat het al 3 keer zo snel.
Analoog aan dat ze in Top Gear een keer uitzochten waarom een weg opnieuw asfalteren zo lang duurde.
Maar kon dus ineens razendsnel, toen de vrachtwagens met vers asfalt bleven komen, en men niet na 8 uur ophield met werken.
Analoog aan de filmpjes op youtube hoe ze in china binnen een dag een torenflat bouwen. Zelfde verhaal, hard buffelen, pre fab stukken bleven komen.
Als het er op aan komt, kan er dus een hoop
quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:28 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zou het niet rendabel zijn om gewoon de oliestaten in het M-O te bezetten?
Dan snap je het niet. Ik stel een ethische vraag. Ik bedoel er echt geen kant mee.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:14 schreef HiZ het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid; Nederland is betrokken in een oorlog en jij bent overduidelijk de zaak van de vijand aan het bepleiten.
Uit nieuwsgierigheid, wat voor functie heb jij?quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kan hem niet meer vinden/ misschien was jij het niet/ verkeerd gelezen.
Welgemeende excuses!![]()
Anyway,
Begin eens met die kerncentrale te bouwen door 24/7 te werken. IPV 8 uur per dag. Gaat het al 3 keer zo snel.
Analoog aan dat ze in Top Gear een keer uitzochten waarom een weg opnieuw asfalteren zo lang duurde.
Maar kon dus ineens razendsnel, toen de vrachtwagens met vers asfalt bleven komen, en men niet na 8 uur ophield met werken.
Analoog aan de filmpjes op youtube hoe ze in china binnen een dag een torenflat bouwen. Zelfde verhaal, hard buffelen, pre fab stukken bleven komen.
Als het er op aan komt, kan er dus een hoop
Afspraken of contracten met dit type partijen zijn weinig waard. En de term contractbreuk dus ook niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft niets te maken met stoer om iemands de oorlog te verklaren en alles met eigen onmachtigheid omdat het niet mogelijk is andermans leven(s) te respecteren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso laf, als men zonder een tijdige oorlogsverklaring een persoon of instantie of land al aanvalt, waardoor de mensen waarmee men oorlog wil niet tijdig kunnen verhuizen met hun hebben en houden.
Ja want in de techniek hebben we echt nog meer banen nodigquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat idd
dubbele shifts, 24 uur, kijken hoever je komt
het hoeft ook niet direct state of the art te zijn, zolang het maar functioneerd tijdens de overgansfase
creeer je voor de korte termijn nog banen ook, win/win/win
wel als je in dubbele shifts het klokje rond gaat werken lijkt mequote:Op donderdag 31 maart 2022 20:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja want in de techniek hebben we echt nog meer banen nodig
Staat vandaag al in het nieuws in de Telegraaf.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
Staat die onlangs gesloten kolencentrale op Maasvlakte ook al stand-by? Lijkt me wel handig om voorbereidingen te treffen om die als nog snel weer op te starten mocht het nodig zijn.
Dat Urgenda clubje kan dan mooi even de tyfus krijgen
ze mogen het houden ook, daar doe ik niet moeilijk overquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
Staat die onlangs gesloten kolencentrale op Maasvlakte ook al stand-by? Lijkt me wel handig om voorbereidingen te treffen om die als nog snel weer op te starten mocht het nodig zijn.
Ja, maar dat kan je ook over de Europese sancties zeggen. In dit soort situaties gelden contracten even niet meerquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus sws contractbreuk.
Een afspraak met Rusland is dus niet te vertrouwen.
Het gaat over van alles waar Rusland voor getekend heeft. Of het nu over een contract over gas of olie gaat. Of over het staken van vuren. Of over een vredesovereenkomst.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, een probleem...probeer maar eens een Russische rechter te vinden die het met je eens is
Behalve Duitse contractenquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan je ook over de Europese sancties zeggen. In dit soort situaties gelden contracten even niet meer
Er is nu al een schreeuwend tekort aan mensen en materialen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel als je in dubbele shifts het klokje rond gaat werken lijkt me
Linkie?quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Staat vandaag al in het nieuws in de Telegraaf.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze mogen het houden ook, daar doe ik niet moeilijk over
quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:49 schreef tjoptjop het volgende:
quote:Jetten: zeer teleurgesteld
Kolencentrale Maasvlakte gaat deuren niet sluiten
https://www.telegraaf.nl/(...)-deuren-niet-sluiten
Lul niet. Iedereen is Poetins Rusland zat en hierom is een meerderheid van de bevolking wonend in het aardbeving gebied voorstander;quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:26 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Willen we niet. De gewenste verandering vereist tekorten. Op alle fronten. Gezondheidszorg, wonen, voedsel én energie.
Het Europese stroomnet is eigenlijk een groot net waarbij landen aan en afschakelen en bij elkaar inkopen en afnemen om zodoende vraag en opwekking aan elkaar te koppelen.quote:
En dan gaan die Britten ook pang! roepen als ze moeten interveniëren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
Ik lees net dat het VK artilerie en pantservoertuigen naar Oekraine wil sturen als steun.
Er wordt niet gezegd om welke wapens het precies gaat maar mijn neefje is al 2 weken in Frankrijk gestationeerd met zijn reserve eenheid en hun 105mm geschut, zogenaamd op oefening maar ze oefenen niet, dus het zou mij niet verbazen als het om hun geschut gaat.
Op zich kan je zulk materieel wel aan Oekraine geven zonder je parate troepen te verzwakken.
Ik begrijp je laatste alinea niet maar het komt er voor mij op neer dat ik het oneerlijk vind dat Oekraïne zoveel aandacht krijgt terwijl de invasie in Irak en Afghanistan niet zoveel aandacht kreeg (in de zin van slachtoffers opvangen en medeleven tonen aan een regering) terwijl we daar juist meer invloed op hadden om de oorlog te stoppen (omdat de invasie was gestart door een NATO lid/bondgenoot).quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zou leuk zijn om er geen mening op na te houden over wat feiten zijn.
Dat de dingen qua zienswijze anders worden beleeft, staat ieder vrij.
Denken dat NATO ooit een Soeverein land heeft overvallen, is vooral dat zo willen zien omdat het past in een zelf aangenomen overtuiging waar de mening van een andersdenkende er nooit toedoet.
Ik blijf mij wel steeds afvragen wat het er - voor jou ? - toedoet inzake de door Rusland gestarte oorlog in Oekraïne met wat de NATO al of niet elders zou hebben gedaan ?
Kan natuurlijk zijn dat alleen het bestaan van verzet al genoeg reden is om 'iemand' dan de schuld te geven dat er een oorlog kwam. Veel misdadig instelde regimes hanteren dat narcistische argument dat hun slachtoffers het aan zichzelf hebben te wijten omdat onderwerping de "beste" keuze is.
Nee, dat doen ze niet maar ze gaan ook niet zelf, ze leveren Oekraine wapen(systemen)quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:55 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan gaan die Britten ook pang! roepen als ze moeten interveniëren.
quote:Britain and its allies have agreed to send more lethal military aid to Ukraine to help defend it against Russia’s invasion, the British defence minister Ben Wallace has said. After hosting dozens of international partners at the second International Defence Donor Conference for Ukraine (IDDCU), he said:
There’ll be more lethal aid going into Ukraine as a result of today. A number of countries have come forward either with new ideas or indeed more pledges of money.
The aid will include the provision of air and coastal defence systems, longer-range artillery and counter battery capabilities, armoured vehicles as well as wider training and logistical support. Wallace added:
Today’s donor conference demonstrates the international community’s determination to support Ukraine in the face of President Putin’s illegal and unprovoked invasion by Russian force.
We are increasing our coordination to step up that military support and ensure the armed forces of Ukraine grow stronger as they continue to repel Russian forces.
Moscow calls the invasion it launched on 24 February a “special military operation” aimed at demilitarising and “denazifying” its neighbour, which Ukraine and the West have dismissed as a baseless pretext for war.
https://www.theguardian.c(...)f5c88f08df8dc55627ab
Thanks voor je uitleg. Ik denk dat we komende tijd wel uit zullen vinden wat de gevolgen zijn. Kan me voorstellen dat het niet zo simpel is als veel mensen inclusief ik denken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het Europese stroomnet is eigenlijk een groot net waarbij landen aan en afschakelen en bij elkaar inkopen en afnemen om zodoende vraag en opwekking aan elkaar te koppelen.
Je moet namelijk precies zoveel opwekken als je afneemt.
Zoals bv savonds als het donker wordt starten er centrales bij of een grote aluminium smelterij schakelt even grote verbruikers uit.
Als ineens zeg 40% minder input is in de stroomopwekking en de afschakeling en opwekking is niet in lijn dan kan je een grote fall out krijgen van het hele net. Zijn we in West Europa niet gewend.
Juist de gascentrales gebruiken landen voor het supersnel bij en afregelen van vermogen.
De kolen en kern centrales zijn basis vermogen.
Zon en land wind kun je helemaal niet voorspellen en verstoren de balans alleen maar.
Maar goed, echt te voorspellen wat er gebeurd is niet mogelijk omdat er zoveel schakels in die lijn zitten en wellicht ook talloze oplossingen die wel/niet werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |