abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204287899
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat mensen geen idee hebben wat de consequentie kan zijn.
Vertel?
pi_204287914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
En als de omstandigheden zich fundamenteel wijzigen dan denk je niet eens over de juistheid van de plannen?
Het probleem is meer dat zo'n shutdown een voorbereidingstijd heeft en dat mensen met pensioen gestuurd zijn en zaken afgebouwd zijn, dat kun je bij een kerncentrale niet over in een maand terugdraaien.
pi_204287957
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar nu is het andersom, wil jij de oudjes laten sterven door de sancties scherp te houden en daardoor de Oekraïners te steunen?
Even voor de duidelijkheid; Nederland is betrokken in een oorlog en jij bent overduidelijk de zaak van de vijand aan het bepleiten.
pi_204287991
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Haha, een stop op Russisch gas is niet een kwestie van het in de portemonnee voelen. Dan komen essentiële industrieën en nutsbedrijven gewoon stil te liggen die verantwoordelijk zijn voor onze voedselvoorziening, energie etc. Met een mooi Domino effect tot gevolg.

Dat is toch wel even wat andere koek dan denken dat je er met moreel verheven voelen er vanaf gaat komen met de thermostaat een paar graden lager zetten of met een dekentje op de bank zitten.
Ook al heb ik een beetje een economisch MAD gevoel bij het dichtdraaien van die gaskraan, ik vraag me alsnog af, een stop op Russisch gas staat toch niet gelijk op een algehele stop op gas? We hebben niet zoveel als we zouden willen maar we hebben nog wel.
pi_204288033
Ik moet er eigenlijk om lachen, hoor, jarenlang werd er pooh pooh geroepen als er gezeg werd dat we minder afhankelijk moesten worden van gas en olie al was het maar om de regimes in de OPEC niet te blijven spekken.

Dat was allemaal gekkepraat van ecowaanzinnigen en nu loopt iedereen als Chicken Little rond "The sky is falling!" omdat Rusland, een van die regimes, de gaskraan dreigt dicht te draaien.

Enige vraag die rest is of de pooh pooh mensen nu wat geleerd hebben?
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:18:04 #206
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204288037
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 19:49 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

een nieuw front?
Is hier ook een fatsoenlijke bron van? Klinkt niet best dit
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204288040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het probleem is meer dat zo'n shutdown een voorbereidingstijd heeft en dat mensen met pensioen gestuurd zijn en zaken afgebouwd zijn, dat kun je bij een kerncentrale niet over in een maand terugdraaien.
Het is in andere vormen al opgemerkt, als de nood aan de man is kan er heel veel.

Inkoppertje in deze, haal je die mensen terug uit pensioen.

Maar vele, jij meestal ook, zit de huidige gang van zaken te projecteren op een existentiële crisis.

Zeker je "nee, we moeten de bezwaar procesduren niet afschaffen, want we willen niet putin zijn!", tegen een backdrop van een continentale energie crisis, vond ik echt :|W
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204288043
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
bij ons heet het ook defensie
Doel hier op:

quote:
Artikel 9 van de Japanse Grondwet is een bepaling in de Japanse Grondwet die oorlogvoering door de staat afwijst, naar aanleiding van Japans rol in de Tweede Wereldoorlog. De grondwet werd van kracht op 3 mei 1947. In de tekst van het artikel doet Japan formeel afstand van het soeverein recht tot oorlogvoering en verbiedt het het beslechten van internationale conflicten door middel van geweld. Het artikel dicteert ook dat er in Japan geen gewapende machten met capaciteit voor oorlogvoering mogen bestaan. Ondanks deze bepaling bestaan wel de Japanse Zelfverdedigingstroepen (JSDF), een de facto leger dat wordt ingezet bij vredesoperaties.
pi_204288046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:

[..]
Ook al heb ik een beetje een economisch MAD gevoel bij het dichtdraaien van die gaskraan, ik vraag me alsnog af, een stop op Russisch gas staat toch niet gelijk op een algehele stop op gas? We hebben niet zoveel als we zouden willen maar we hebben nog wel.
Veel mensen begrijpen niet dat we de klok 5 jaar terug kunnen zetten en gewoon de kolencentrales weer kunnen aanzwengelen. Of niet stilzetten. En de duitsers in het bijzonder houden kernenergie in stand. Of we dan nog voldoende overhouden voor huishoudens weet ik niet, maar ook de VS heeft aangegeven met hun gasbootjes deze kant op te komen.
pi_204288056
quote:

[..]
We hebben nog meer dan genoeg in Groningen, Groningen zou, en dat levert schade op daar, nog ruim 12 jaar de hele gas voorziening van Nederland kunnen leveren.
pi_204288063
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Consequenties zijn rantsoenen op zijn ergst. We zijn voor essentiële processen niet afhankelijk van Russische energie.
En tegen de tijd dat dat hier aan de orde is is het Russische leger allang aangewezen op katapulten en stenen omdat ze verder niks meer kunnen betalen, wij kunnen langer zonder Russisch gas en zij zonder Westerse gasinkomsten.

Ergens moet je toch wel bewondering hebben voor dat propagandasucces van Poetin, hij heeft het voor elkaar gekregen dat een significant deel van de Westerse samenleving hem consequent overschat en zichzelf net zo consequent onderschat.
pi_204288065
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom gaan de oudjes sterven dan? Zo erg is een tekort aan zonnebloemolie toch niet?
Vandaag stond er weer volop voorraad bij de lidl :)
pi_204288076
quote:

[..]
Maar als we volop inzetten op duurzame energie dan zie ik juist alleen maar voordelen.

Zorgen dat de grootverbruikers zelfvoorzienend zijn door middel van zon, wind en waterkracht energie.
pi_204288078
quote:

[..]
Als de gasleveringen uit Rusland wegvallen zal hoogst waarschijnlijk op europees niveau de bouwsector stilgelegd worden en daarmee is volgens mij de ergste pijn geleden. De bouwsector is een gigaverbruiker van fossiel en met name aardgas voor de productie van cement/beton en baksteen. Kolenverbruik voor de staalproductie is ook aanzienlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 31-03-2022 20:27:57 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_204288087
quote:

[..]
Natuurlijk. Maar Putin's maatjes hebben geen enkel belang bij de waarheid.
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:21:01 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204288090
quote:
84s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:18 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Is hier ook een fatsoenlijke bron van? Klinkt niet best dit
Het is echt :{

twitter

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 20:21:08 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204288092
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:18 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Doel hier op:
[..]

ja je zou de japanners verdedigend ingesteld kunnen noemen maar als daar verandering in komt kan het leger prima knokken volgens mij, dat is vrij compleet

alleen wat klein (iirc?) voor een land als Japan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:21:17 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204288094
quote:

[..]
Van onze totale elektriciteitsproductie is 40% aardgas ofzo. Daarvan is 20% Russisch gas.

Dat is wel op te vangen met rantsoeneren en herstarten oude energie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204288115
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Van onze totale elektriciteitsproductie is 40% aardgas ofzo. Daarvan is 20% Russisch gas.

Dat is wel op te vangen met rantsoeneren en herstarten oude energie.
Elektriciteitsproductie in Nederland is >50% aardgas, scheelt niet veel.
pi_204288120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Maar als we volop inzetten op duurzame energie dan zie ik juist alleen maar voordelen.

Zorgen dat de grootverbruikers zelfvoorzienend zijn door middel van zon, wind en waterkracht energie.
Dat is niet meteen een oplossing binnen dit jaar. Daarvoor hebben sommige landen hun hoofd te diep in de Russische strop gestoken.
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:22:35 #221
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204288121
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 19:47 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Meesterstrateeg Putin werkt aan zijn bingokaart:

[x] invallen in het modderseizoen
[x] dreigen met gasafsluiting als de lente komt
Ik denk zelfs dat hij zijn hele 'speciale' operatie al veel eerder had willen uitvoeren.

Die plannen die zijn gevonden waren gedateerd op een paar jaar terug. Maar door corona heeft hij het waarschijnlijk uitgesteld/moeten uitstellen. (geen grapje)
  donderdag 31 maart 2022 @ 20:22:45 #222
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204288125
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]
bij ons heet het ook defensie
Voorheen Ministerie van Oorlog
pi_204288140
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben nog meer dan genoeg in Groningen, Groningen zou, en dat levert schade op daar, nog ruim 12 jaar de hele gas voorziening van Nederland kunnen leveren.
Ja, maar "be-zwaar pro-ce-du-ren!" ;(
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204288143
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is in andere vormen al opgemerkt, als de nood aan de man is kan er heel veel.

Inkoppertje in deze, haal je die mensen terug uit pensioen.

Maar vele, jij meestal ook, zit de huidige gang van zaken te projecteren op een existentiële crisis.

Zeker je "nee, we moeten de bezwaar procesduren niet afschaffen, want we willen niet putin zijn!", tegen een backdrop van een continentale energie crisis, vond ik echt :|W
Wat? Ik heb het nergens over bezwaar procedures gehad? Dan heb jij het toch echt verkeerd begrepen, het enige wat ik heb gezegd is dat de fysieke bouwtijd van een kerncentrale onderschat word. Hinkley Point C, zonder bezwaren of wat dan ook, is in aanbouw en zal naar verwachting (nog niet klaar) 9 jaar nodig hebben om in produktie te komen en sorry, daarmee gaan rommelen om het te versnellen lijkt mij pas echt onverstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 20:25:34 ]
pi_204288157
Zijn er Groningers in dit topic?

Het wordt wel heel verleidelijk om de gaskraan in Groningen nog 1 jaar flink open te zetten en de compensatieregeling voor de Groningers te verhogen/uit te breiden :{

Ik las laatst dat Groningers daar wel open voor zouden staan, maar ik vraag mij dat af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')