Vertel?quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat mensen geen idee hebben wat de consequentie kan zijn.
Het probleem is meer dat zo'n shutdown een voorbereidingstijd heeft en dat mensen met pensioen gestuurd zijn en zaken afgebouwd zijn, dat kun je bij een kerncentrale niet over in een maand terugdraaien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
En als de omstandigheden zich fundamenteel wijzigen dan denk je niet eens over de juistheid van de plannen?
Even voor de duidelijkheid; Nederland is betrokken in een oorlog en jij bent overduidelijk de zaak van de vijand aan het bepleiten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar nu is het andersom, wil jij de oudjes laten sterven door de sancties scherp te houden en daardoor de Oekraïners te steunen?
Ook al heb ik een beetje een economisch MAD gevoel bij het dichtdraaien van die gaskraan, ik vraag me alsnog af, een stop op Russisch gas staat toch niet gelijk op een algehele stop op gas? We hebben niet zoveel als we zouden willen maar we hebben nog wel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Haha, een stop op Russisch gas is niet een kwestie van het in de portemonnee voelen. Dan komen essentiële industrieën en nutsbedrijven gewoon stil te liggen die verantwoordelijk zijn voor onze voedselvoorziening, energie etc. Met een mooi Domino effect tot gevolg.
Dat is toch wel even wat andere koek dan denken dat je er met moreel verheven voelen er vanaf gaat komen met de thermostaat een paar graden lager zetten of met een dekentje op de bank zitten.
Is hier ook een fatsoenlijke bron van? Klinkt niet best ditquote:
Het is in andere vormen al opgemerkt, als de nood aan de man is kan er heel veel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem is meer dat zo'n shutdown een voorbereidingstijd heeft en dat mensen met pensioen gestuurd zijn en zaken afgebouwd zijn, dat kun je bij een kerncentrale niet over in een maand terugdraaien.
Doel hier op:quote:
quote:Artikel 9 van de Japanse Grondwet is een bepaling in de Japanse Grondwet die oorlogvoering door de staat afwijst, naar aanleiding van Japans rol in de Tweede Wereldoorlog. De grondwet werd van kracht op 3 mei 1947. In de tekst van het artikel doet Japan formeel afstand van het soeverein recht tot oorlogvoering en verbiedt het het beslechten van internationale conflicten door middel van geweld. Het artikel dicteert ook dat er in Japan geen gewapende machten met capaciteit voor oorlogvoering mogen bestaan. Ondanks deze bepaling bestaan wel de Japanse Zelfverdedigingstroepen (JSDF), een de facto leger dat wordt ingezet bij vredesoperaties.
Veel mensen begrijpen niet dat we de klok 5 jaar terug kunnen zetten en gewoon de kolencentrales weer kunnen aanzwengelen. Of niet stilzetten. En de duitsers in het bijzonder houden kernenergie in stand. Of we dan nog voldoende overhouden voor huishoudens weet ik niet, maar ook de VS heeft aangegeven met hun gasbootjes deze kant op te komen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ook al heb ik een beetje een economisch MAD gevoel bij het dichtdraaien van die gaskraan, ik vraag me alsnog af, een stop op Russisch gas staat toch niet gelijk op een algehele stop op gas? We hebben niet zoveel als we zouden willen maar we hebben nog wel.
We hebben nog meer dan genoeg in Groningen, Groningen zou, en dat levert schade op daar, nog ruim 12 jaar de hele gas voorziening van Nederland kunnen leveren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Ook al heb ik een beetje een economisch MAD gevoel bij het dichtdraaien van die gaskraan, ik vraag me alsnog af, een stop op Russisch gas staat toch niet gelijk op een algehele stop op gas? We hebben niet zoveel als we zouden willen maar we hebben nog wel.
En tegen de tijd dat dat hier aan de orde is is het Russische leger allang aangewezen op katapulten en stenen omdat ze verder niks meer kunnen betalen, wij kunnen langer zonder Russisch gas en zij zonder Westerse gasinkomsten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Consequenties zijn rantsoenen op zijn ergst. We zijn voor essentiële processen niet afhankelijk van Russische energie.
Vandaag stond er weer volop voorraad bij de lidlquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom gaan de oudjes sterven dan? Zo erg is een tekort aan zonnebloemolie toch niet?
Maar als we volop inzetten op duurzame energie dan zie ik juist alleen maar voordelen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Als de gasleveringen uit Rusland wegvallen zal hoogst waarschijnlijk op europees niveau de bouwsector stilgelegd worden en daarmee is volgens mij de ergste pijn geleden. De bouwsector is een gigaverbruiker van fossiel en met name aardgas voor de productie van cement/beton en baksteen. Kolenverbruik voor de staalproductie is ook aanzienlijk.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar Putin's maatjes hebben geen enkel belang bij de waarheid.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Het is echtquote:Op donderdag 31 maart 2022 20:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Is hier ook een fatsoenlijke bron van? Klinkt niet best dit
ja je zou de japanners verdedigend ingesteld kunnen noemen maar als daar verandering in komt kan het leger prima knokken volgens mij, dat is vrij compleetquote:
Van onze totale elektriciteitsproductie is 40% aardgas ofzo. Daarvan is 20% Russisch gas.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:15 schreef Daboman het volgende:
[..]
Elektriciteitsproductie in Nederland is >50% aardgas, scheelt niet veel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Van onze totale elektriciteitsproductie is 40% aardgas ofzo. Daarvan is 20% Russisch gas.
Dat is wel op te vangen met rantsoeneren en herstarten oude energie.
Dat is niet meteen een oplossing binnen dit jaar. Daarvoor hebben sommige landen hun hoofd te diep in de Russische strop gestoken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als we volop inzetten op duurzame energie dan zie ik juist alleen maar voordelen.
Zorgen dat de grootverbruikers zelfvoorzienend zijn door middel van zon, wind en waterkracht energie.
Ik denk zelfs dat hij zijn hele 'speciale' operatie al veel eerder had willen uitvoeren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:47 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Meesterstrateeg Putin werkt aan zijn bingokaart:
[x] invallen in het modderseizoen
[x] dreigen met gasafsluiting als de lente komt
Ja, maar "be-zwaar pro-ce-du-ren!"quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben nog meer dan genoeg in Groningen, Groningen zou, en dat levert schade op daar, nog ruim 12 jaar de hele gas voorziening van Nederland kunnen leveren.
Wat? Ik heb het nergens over bezwaar procedures gehad? Dan heb jij het toch echt verkeerd begrepen, het enige wat ik heb gezegd is dat de fysieke bouwtijd van een kerncentrale onderschat word. Hinkley Point C, zonder bezwaren of wat dan ook, is in aanbouw en zal naar verwachting (nog niet klaar) 9 jaar nodig hebben om in produktie te komen en sorry, daarmee gaan rommelen om het te versnellen lijkt mij pas echt onverstandig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 20:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is in andere vormen al opgemerkt, als de nood aan de man is kan er heel veel.
Inkoppertje in deze, haal je die mensen terug uit pensioen.
Maar vele, jij meestal ook, zit de huidige gang van zaken te projecteren op een existentiële crisis.
Zeker je "nee, we moeten de bezwaar procesduren niet afschaffen, want we willen niet putin zijn!", tegen een backdrop van een continentale energie crisis, vond ik echt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |