Van Haga mag ook wel wegblijven. Bah.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:04 schreef JeMoeder het volgende:
Aan kamer bedoel je? Het is dat Rutte er ineens bij mag zijn.
En de grote ontbrekende is natuurlijk de door Rusland gefinancierde Baudet-show. Wat een rat is dat zeg.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
Die toespraken in parlementen zijn toch gewoon vrijwel hetzelfde allemaal lijkt me?
Beetje copy-paste van vanmorgen en dan Ctrl + H om Australia te vervangen door The Netherlands..
quote:In Londen citeerde hij Shakespeare en Winston Churchill, in Washington Martin Luther King en verwees hij naar Pearl Harbor en 9/11. De Oekraense president Zelensky doet altijd zijn huiswerk voordat hij een toespraak houdt. Vandaag is de Tweede Kamer aan de beurt.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-meer-hulp-oekraine
Ja. Ik zit vol verbazing te kijkenquote:
in b4 Anne Frank noemen, lekker origineelquote:
Anne Frankquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
in b4 Anne Frank noemen, lekker origineel
Wilders ook niet?quote:
Zou wel mooi zijn als ie ineens Jolande Sap ofzo quotequote:Op donderdag 31 maart 2022 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
in b4 Anne Frank noemen, lekker origineel
Wilders is gisteren positief getest op corona en zit in quarantaine...quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wilders ook niet?Wat een triest hoopje stront is het toch ook.
Ooh ik dacht omdat hij een Poetinfiguur is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wilders is gisteren positief getest op corona en zit in quarantaine...
Smoesjesquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:17 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Wilders is gisteren positief getest op corona en zit in quarantaine...
Qua sneeuw ?quote:
Jaquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:20 schreef Raw85 het volgende:
Kuzu even een selfie met Rutte die daar totaal geen zin in heeft
Was het maar gewoon een COVID-19-persconferentie, die begonnen doorgaans tot op de seconde op tijdquote:
2021 beldequote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Waarom hebben ze een veel te makkelijke klimmuur op de achtergrond?
Is dat niet al een paar maanden weer normaal?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:25 schreef ESF1Gamer het volgende:
Toch bizar om zo volle 2e kamer te zien
Nee joh, die luie pluchevullers komen nu allemaal massaal om te virtue signallenquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is dat niet al een paar maanden weer normaal?
Ach, ze volbrengen tenminste nog hun taak en komen gewoonquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee joh, die luie pluchevullers komen nu allemaal massaal om te virtue signallen.
Behalve Baudetquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, ze volbrengen tenminste nog hun taak en komen gewoon
Kunst.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:28 schreef heywoodu het volgende:
Waarom hebben ze een veel te makkelijke klimmuur op de achtergrond?
Vandaag ja, als het morgen weer om onbelangrijke zaken als de Nederlandse bevolking gaat komen ze gewoon niet hoorquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, ze volbrengen tenminste nog hun taak en komen gewoon
Ok, alle noemenswaardige politici dan.quote:
Voor Oekraners?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Waarom heb ik Oekrainse ondertiteling?
Zelensky's Nederlands is wat roestig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:31 schreef Starhopper het volgende:
Waarom heb ik Oekrainse ondertiteling?
Oohja, dit is voor Zelensky natuurlijkquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zelensky's Nederlands is wat roestig.
Dat legt Bergkamp toch net uitquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:33 schreef heywoodu het volgende:
En hij is weg. Doe ff stekkertje erin.
Ja, ik dacht dat ze steeds tijdens zijn speech bedoelde, ipv dat hij eerst even helemaal weg zou zijnquote:
Wat is de grap?quote:
Waar is Rutte ?quote:
Gewoon aanwezig uiteindelijk, toch?quote:
Ja leuk. Het sneeuwt ook, zag ik vanmorgen, maar dat heeft ook niet zoveel met het wel of niet aanwezig zijn van Rutte te makenquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sh zit weer eens in een star struck infarct, die is altijd meteen compleet idolaat van alles en iedereen wat op dat moment de juiste zaak is.
[ afbeelding ]
Neuh, maar het is gewoon grappig hoe blind idolaat mensen kunnen zijn met termen als "Zelenskigod" over een politicus, over blind volgen gesproken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja leuk. Het sneeuwt ook, zag ik vanmorgen, maar dat heeft ook niet zoveel met het wel of niet aanwezig zijn van Rutte te maken
Ja mijn oekrains is niet zo goed maar hij lijkt veel meer te zeggen dan wat we lezen inddquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:37 schreef Raw85 het volgende:
Het had beter gewoon vooraf opgenomen en vertaald kunnen worden, per 5 zinnen van Zelensky staan nu drie woorden als ondertiteling..
Wat vieren we dan?quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:41 schreef heywoodu het volgende:
Blijkbaar vieren we morgen iets. Cool, vrije dag?
Mijn eerste werkdag. Wel vriendelijk dat-ie daar even kort aan memoreert.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:41 schreef heywoodu het volgende:
Hup Holland dan maarquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:41 schreef heywoodu het volgende:
Alva verloor zijn bril op 1 aprilquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Spanjaarden eruit getieft
https://nl.wikipedia.org/wiki/Inname_van_Den_Briel
Tja, anders moet hij zijn lintje aan Poetin teruggeven, denk ik. Wat hij na MH 17 trots in ontvangst nam in Rusland.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wilders ook niet?Wat een triest hoopje stront is het toch ook.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, anders moet hij zijn lintje aan Poetin teruggeven, denk ik. Wat hij na MH 17 trots in ontvangst nam in Rusland.
Nee. mevrouw kuikenquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:53 schreef tong80 het volgende:
Nu zou Rutte moeten spreken.
Maar helaas
Hij had vier punten:quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:46 schreef heywoodu het volgende:
Meer wapens plz
Daar gaat het dus uiteindelijk gewoon om
+ EU-lidmaatschap nogquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij had vier punten:
- Wapens
- strengere sancties
- internationaal gerechtshof in Den Haag voor oorlogsmisdaden
- wederopbouw van Oekrane.
Prima lijkt me. Geen gebedel om een no fly zone gelukkig. Dat heeft ie wel afgeleerd hoop ik.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij had vier punten:
- Wapens
- strengere sancties
- internationaal gerechtshof in Den Haag voor oorlogsmisdaden
- wederopbouw van Oekrane.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:04 schreef capricia het volgende:
Wie is de tekstschrijver van Zelensky?
Bedoel, bombardement Rotterdam, 450 jaar onafhankelijkheid (morgen), MH17. Het kwam allemaal voorbij.
Las ergens dat de CIA die speeches schrijft??
Je weet zelf ook dat hij al dan niet onderwater veel hulp krijgt uit het westen. Neem aan dat ie niet zelf de speeches voor al die landen die hij toespreekt schrijft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]Die zitten ook overal achter he.
https://www.bbc.com/news/world-europe-60855280quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:04 schreef capricia het volgende:
Wie is de tekstschrijver van Zelensky?
Bedoel, bombardement Rotterdam, 450 jaar onafhankelijkheid (morgen), MH17. Het kwam allemaal voorbij.
Las ergens dat de CIA die speeches schrijft??
quote:For each of his speeches, co-written by close aide Dmytro Litvin, Mr Zelensky...
Dank je.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-60855280
[..]
Mij ook niet, inderdaad, maar ik wist dat ik ergens de naam van zijn adviseur op dat gebied had gelezen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank je.
Die naam levert mij niet veel op.
En april verloor Alva zijn bril (Den Brielle), aprilletje zes verloor hij zijn fles (Vlissingen).quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Alva verloor zijn bril op 1 april
Op zijn instagram account zal lichtelijk een Engelse vertaling komen. Deed hij bij de anderen ook.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:02 schreef Dazalbest het volgende:
Hopelijk komt er wel nog een fatsoenlijke volledig en correcte vertaling
@Dazalbestquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:13 schreef nomina het volgende:
[..]
Op zijn instagram account zal lichtelijk een Engelse vertaling komen. Deed hij bij de anderen ook.
Vooral aangezien de FvD nogal slecht is normaliter in aanwezig zijn in de Kamer.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Jezus, ik ken kinderen van 5 die minder kinderachtig zijn dan deze kneuzen![]()
Klopt. Van Wilders is me niet duidelijk of dat nou is vanwege zijn positieve test of omdat hij dit boycotte.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
Maar alleen Wilders en de FvD afwezig, begrijp ik dat goed?
Toevallig precies vandaag een positieve test voor de man met een lintje uit Moskou van zijn grote kameraad Poetin gehad. Vergeef mijn cynisme.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Van Wilders is me niet duidelijk of dat nou is vanwege zijn positieve test of omdat hij dit boycotte.
Het is veel cynischer: voor een bezoekje aan zijn vriend Orban moest hij testen en die kwam positief terug.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Toevallig precies vandaag een positieve test voor de man met een lintje uit Moskou van zijn grote kameraad Poetin gehad. Vergeef mijn cynisme.
Is er enige reden om te denken dat wilders niet genteresseerd is in wat Zelensky wilt zeggen? Wilders lijkt me geen Putin-adept.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt. Van Wilders is me niet duidelijk of dat nou is vanwege zijn positieve test of omdat hij dit boycotte.
Dat zeg ik: dat weet ik niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:58 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is er enige reden om te denken dat wilders niet genteresseerd is in wat Zelensky wilt zeggen? Wilders lijkt me geen Putin-adept.
Sorry? Dan heb je wat gemist. Wilders heeft een onderscheiding van Poetin in ontvangst genomen na MH 17 en tot een aantal weken geleden had Wilders niets dan positiefs over Poetin te melden.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:58 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is er enige reden om te denken dat wilders niet genteresseerd is in wat Zelensky wilt zeggen? Wilders lijkt me geen Putin-adept.
Daar schrik ik van, dat wist ik nietquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Dan heb je wat gemist. Wilders heeft een onderscheiding van Poetin in ontvangst genomen na MH 17 en tot een aantal weken geleden had Wilders niets dan positiefs over Poetin te melden.
Dit artikel haalt nog even de hoogtepunten aan:quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:03 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Daar schrik ik van, dat wist ik niet
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-boodschap-a4105872quote:Voor Scandinavi denkt Zelensky aan een ander soort opdracht. In Zweden nodigde hij architecten, bedrijven en overheid alvast uit om Oekrane te helpen met de wederopbouw na de oorlog. In Denemarken ging hij dinsdag nog een stap verder: hij bood de Denen aan om een regio onder de hoede te nemen en te herstellen, bijvoorbeeld de dinsdag beschoten stad en regio Mikolajiv.
Mogelijk komt Zelensky ook voor Nederland met zo’n voorstel voor wederopbouw. Mogelijk zal hij Nederland verwijten te laks te zijn met het bevriezen van Russisch kapitaal, of met het reduceren van de import van Russische olie. Waarschijnlijk zal hij wijzen op de verbondenheid tussen de twee landen door de ramp met MH17. Een verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog ligt minder voor de hand, maar ‘Je maintiendrai’ is een motto dat Zelensky zal aanspreken.
Wilders zit toch in de zak van Amerika? Tenminste... Zijn partij krijgt veel geld uit Amerika toegestuurd, als ik het goed heb.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh ik dacht omdat hij een Poetinfiguur is.
Maar bedoelde hij nou het bombardement van de Duitsers in 1940, of het veel zwaardere bombardement van de Britten/Amerikanen in 1943?quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:04 schreef Breuls het volgende:
Helaas gescreenshot op een onhandig moment, maar ik vond het citaat wel mooi:
[ afbeelding ]
Of bedoelt hij misschien het bombarderen van Europese steden in zijn algemeen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar bedoelde hij nou het bombardement van de Duitsers in 1940, of het veel zwaardere bombardement van de Britten/Amerikanen in 1943?
Met Rotterdam bedoelt hij natuurlijk ht bombardement op Rotterdam.quote:Op donderdag 31 maart 2022 @ 14:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar bedoelde hij nou het bombardement van de Duitsers in 1940, of het veel zwaardere bombardement van de Britten/Amerikanen in 1943?
De enige die de wereld in een derde oorlog wil rommelen is Poetin.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:49 schreef Mondkapje het volgende:
Wij denken dat Zelensky ons goed gezind is, maar denk eens na: hij wil ons een derde wereldoorlog inrommelen, de vrijwilligers uit Europa die daar komen vechten, worden met slecht materieel op pad gestuurd of krijgen meteen bij binnenkomst al een zak over het hoofd en een geweer op hun kop. Hij weet ook heel goed dat sancties ons als land zelf zullen verzwakken, daar heeft ie het niet over.
En hoe komt Zelensky aan zijn miljarden als acteur?
Het is een beetje alsof je iemand die in het water ligt te spartelen en om hulp vraagt gaat verwijten dat hij jou ook het water in wil trekken. Nee, hij wil geholpen worden omdat ie anders verdrinkt. En ja, het gevolg daarvan kan zijn dat je als helper ook nat wordt, als een reddingsboei of touw in het water gooien niet voldoende is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:49 schreef Mondkapje het volgende:
Wij denken dat Zelensky ons goed gezind is, maar denk eens na: hij wil ons een derde wereldoorlog inrommelen, de vrijwilligers uit Europa die daar komen vechten, worden met slecht materieel op pad gestuurd of krijgen meteen bij binnenkomst al een zak over het hoofd en een geweer op hun kop. Hij weet ook heel goed dat sancties ons als land zelf zullen verzwakken, daar heeft ie het niet over.
En hoe komt Zelensky aan zijn miljarden als acteur?
Waarom begint ie die dan niet?quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:56 schreef OllieA het volgende:
De enige die de wereld in een derde oorlog wil rommelen is Poetin.
Nogmaals, waarom vraagt ie het niet aan zijn grote vriend Turkije? Hoeft die geen pijn te lijden?quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof je iemand die in het water ligt te spartelen en om hulp vraagt gaat verwijten dat hij jou ook het water in wil trekken. Nee, hij wil geholpen worden omdat ie anders verdrinkt. En ja, het gevolg daarvan kan zijn dat je als helper ook nat wordt, als een reddingsboei of touw in het water gooien niet voldoende is.
Heel vreemd inderdaad dat een president van een land dat totaal vernietigd wordt in een oorlog een vergelijking maakt met een eerdere oorlog..quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:09 schreef Chivaz het volgende:
Heeft Bergkamp nog ingegrepen toen de 2e wereldoorlog vergelijking werd gemaakt? Of mogen we nu weer wel vergelijken?
Nee, Zelensky heeft echt nadrukkelijk als doel gesteld ons als Nederlanders helemaal kapot maken. En maar lachen daar in Kiev die acteur met zn miljarden!!quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom vraagt ie het niet aan zijn grote vriend Turkije? Hoeft die geen pijn te lijden?
Conservatiefjes overal in de westerse wereld hebben een opmerkelijke liefde voor Russische autoritaire "leiders" en hun geld.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wilders zit toch in de zak van Amerika? Tenminste... Zijn partij krijgt veel geld uit Amerika toegestuurd, als ik het goed heb.
Dat doet hij ook... volg je het wel? Oekrane wordt kapot geschoten door een dictator, dat hij dan andere landen om hulp komt vragen is niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom vraagt ie het niet aan zijn grote vriend Turkije? Hoeft die geen pijn te lijden?
Turkije heeft meer last van deze oorlog dan wij en levert wapens en andere goederen en houdt de Bosporus dicht voor de Russische marine dus wat zeur je nu eigenlijk? Verder speelt Erdogan een rol als onderhandelaar dus ik denk dat Turkije meer bijdraagt dan wij momenteel.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Jij vindt het allemaal wel grappig h, met je PI.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:10 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Waarom begint ie die dan niet?
Gelukkig had hij het niet over de Val van Antwerpenquote:Op donderdag 31 maart 2022 15:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Schitterend wel die prachtige historische verwijzingen, op 1 april 1572 begon de opstand tegen de Spanjaarden.![]()
En dan het grootste deel van de Kamer die geen idee hadden waar het over ging.
waarschijnlijk het Duitse bombardement. dat was gericht op de woonwijken, en had dus meer slachtoffers.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:43 schreef RetepV het volgende:
[..]
Qua Rommel ?quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
De enige die de wereld in een derde oorlog wil rommelen is Poetin.
De vraag was waarom Putin WW3 nog niet begonnen is daar jij stelde dat het zijn wens is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:28 schreef OllieA het volgende:
Jij vindt het allemaal wel grappig h, met je PI.
Moreel gesproken is Poetin ww3 al begonnen, want moreel gesproken had het westen moeten reageren met meer dan alleen sancties en beperkte wapensteun, op deze aanval op Oekrane.
Maar tja, “tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat”.
Dus het westen schippert wat aan om zich niet door Poetin ww3 in te laten rommelen. Verstandig, vermoedelijk, maar ga dan godbetere niet de schuld bij Oekrane en Zelensky leggen.
Turkije doet niet mee aan de sancties zover ik weet en is een grootverbruiker van Russisch gas, dus waarom Zelensky Erdogan niet vraagt om geen gas meer af te nemen, misschien omdat ze goede vrienden zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doet hij ook... volg je het wel? Oekrane wordt kapot geschoten door een dictator, dat hij dan andere landen om hulp komt vragen is niet meer dan logisch.
En het antwoord was dat hij hem moreel gesproken al begonnen is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 15:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
De vraag was waarom Putin WW3 nog niet begonnen is daar jij stelde dat het zijn wens is.
Als Putin WW3 verlanget hoeft hij daar niemand voor in te rommelen. Hij kan prima een bom op Berlijn, Parijs of Londen gooien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
En het antwoord was dat hij hem moreel gesproken al begonnen is.
Dat Poetin probeert het westen er in te rommelen.
-knip-
Turkije heeft nu als neutraal land juist een goede rol. Maar Oekrane heeft ook aan Turkije gevraagd om aan de sancties mee te doen. Dat een land dan niet luistert, betekent niet dat je niks aan een volgend land mag vragen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Turkije doet niet mee aan de sancties zover ik weet en is een grootverbruiker van Russisch gas, dus waarom Zelensky Erdogan niet vraagt om geen gas meer af te nemen, misschien omdat ze goede vrienden zijn?
Jij denkt dat ww3 pas begonnen is als er een atoombom wordt gelanceerd?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:10 schreef Complotwappie het volgende:
Als Putin WW3 verlanget hoeft hij daar niemand voor in te rommelen. Hij kan prima een bom op Berlijn, Parijs of Londen gooien.
Turkije heeft prima relaties met Rusland en is een grote afnemer van Russisch olie/gas en graanquote:Op donderdag 31 maart 2022 15:11 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Hoe weet jij of Zelensky dat niet gevraagd heeft, eigenlijk? En WTF heeft dit eigenlijk te maken met een toespraak aan het NL Parlement?quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:02 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Turkije doet niet mee aan de sancties zover ik weet en is een grootverbruiker van Russisch gas, dus waarom Zelensky Erdogan niet vraagt om geen gas meer af te nemen, misschien omdat ze goede vrienden zijn?
Mag ook met een waterbalon. Punt is dat hij het elk moment kan beginnen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Jij denkt dat ww3 pas begonnen is als er een atoombom wordt gelanceerd?
Zelensky heeft geen idee hoe Nederlanders zijn. Zijn praatjes appeleerden aan onze nationalistische gevoelens. Nou, zo werkt dat helaas niet bij Nederlanders.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:12 schreef Schaamlap het volgende:
[..]
Misschien dat Zelensky zich beter kan richten op serieuze onderhandelingen ipv propaganda praatjes te houden in het Westen waar toch geen reet mee gedaan wordt.
Dan heb je de speech niet helemaal goed begrepen, want het ging niet om de nationalistische gevoelens, maar om hoe dat 450 jaar geleden ook de start was van veranderingen in Nederland, en Europa.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zelensky heeft geen idee hoe Nederlanders zijn. Zijn praatjes appeleerden aan onze nationalistische gevoelens. Nou, zo werkt dat helaas niet bij Nederlanders.Wij staan in het heden en niet in het verleden, hoewel we het verleden wel kennen (naja, met hier en daar wat aanpassingen om mensen tevreden te houden).
Ik voelde me in ieder geval niet aangesproken om hem te gaan helpen omdat wij 450 jaar geleden onszelf van de Spanjaarden hebben bevrijdt.
De werkelijke veranderingen kwamen in 1795, toen de Fransen hier gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, kwamen brengen. 450 jaar geleden gebeurde dat niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan heb je de speech niet helemaal goed begrepen, want het ging niet om de nationalistische gevoelens, maar om hoe dat 450 jaar geleden ook de start was van veranderingen in Nederland, en Europa.
Het is natuurlijk een constante ontwikkeling en geen gelijkblijvende situatie voor honderden jaren. En sommige momenten zijn te pinpointen als belangrijke momenten voor ontwikkeling.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
De werkelijke veranderingen kwamen in 1795, toen de Fransen hier gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, kwamen brengen. 450 jaar geleden gebeurde dat niet.
En 10 jaar na 1795 kwam Oranje ons hier dan ook nog vrijheid van de Fransen brengen, niet te vergeten.
Ik ben het niet eens met deze oorlog hoor, maar in Oekrane moet er nog steeds iemand komen die er gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, komt brengen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een constante ontwikkeling en geen gelijkblijvende situatie voor honderden jaren. En sommige momenten zijn te pinpointen als belangrijke momenten voor ontwikkeling.
Dat kan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met deze oorlog hoor, maar in Oekrane moet er nog steeds iemand komen die hier gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, komt brengen.
Ik geloof er niet veel van dat Rusland dat zal brengen. Maar ik geloof ook niet dat Zelensky dat zal brengen.
Dus zelfs als deze oorlog over is, zal er nog steeds iemand moeten komen die er gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, zal brengen.
quote:Speech by President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy in the States General of the Netherlands
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Geen idee, kun je beter aan de deskundigen in BNW vragen.quote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef weetjewel5 het volgende:
is ie nog steeds aan het bedelen voor WWIII?
The Zelensky's World Tour continues. De aanwezigen bij het Grammy Awards gala in Las Vegas zijn inmiddels ook blootgesteld aan zijn repertoire.quote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef weetjewel5 het volgende:
Volledig verkeerde voorstelling van zaken.quote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef weetjewel5 het volgende:
Prima, na de beelden van Bucha is het des te duidelijker waarom Zelensky die steun moet krijgen.quote:Op maandag 4 april 2022 10:47 schreef Nia het volgende:
[..]
The Zelensky's World Tour continues. De aanwezigen bij het Grammy Awards gala in Las Vegas zijn inmiddels ook blootgesteld aan zijn repertoire.
Uiteraard.quote:Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef weetjewel5 het volgende:
Wat voegt dat spreken aan al dat soort organisaties nou toe? Ik bedoel... de Grammys.....quote:Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, na de beelden van Bucha is het des te duidelijker waarom Zelensky die steun moet krijgen.
Publieke opinie bereiken van een andere generatie?quote:Op maandag 4 april 2022 12:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat voegt dat spreken aan al dat soort organisaties nou toe? Ik bedoel... de Grammys.....
Parlementen snap ik nog wel maar dit?
Voor de gemiddelde amerikaan is dit echt een heel ver weg van hun bed show.quote:Op maandag 4 april 2022 12:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Publieke opinie bereiken van een andere generatie?
Of denk jij dat er veel jonge Amerikanen zijn die toespraken in het Congress bekijken?
Grammy awards zijn veel bekeken in de VS op TV dus bereik je een groot publiek. Het gaat niet om de mensen die daar persoonlijk aanwezig zijn maar om het TV publiek.quote:Op maandag 4 april 2022 12:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde amerikaan is dit echt een heel ver weg van hun bed show.
Nog verder voor al die multimiljonairs die bij de grammy-uitreiking aanwezig zijn. Verder is Volod net zo goed in propaganda als vlad
Zijn verwachtingen zijn verkeerd en dus komt het keer op keer toch echt neer op bedelen. Maar dit is in het centrale topic ook al 100x besproken; we helpen ze enorm met allerlei defensief verhaal maar als hij denkt daan het leveren van offensief materiaal en/of manschappen dan is het toespreken van allerlei (amusements)publiek dan kan ik hem adviseren z'n tijd beter te besteden.quote:Op maandag 4 april 2022 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volledig verkeerde voorstelling van zaken.
Ik denk dat het al erg genoeg is dat deze man moet bedelen om hulp in de situatie waarin zijn land zich bevindt. Dat zou niet nodig moeten zijn.
Welke steun is dat dan?quote:Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, na de beelden van Bucha is het des te duidelijker waarom Zelensky die steun moet krijgen.
Er is geen offensief en defensief materiaal. Als Ukraene het gebruikt om zichzelf te verdedigen, is het defensief materiaal. Als Rusland het gebruikt om Ukraene uit te roeien en in te lijven, is het offensief materiaal. Het is allemaal wapentuig, punt.quote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn verwachtingen zijn verkeerd en dus komt het keer op keer toch echt neer op bedelen. Maar dit is in het centrale topic ook al 100x besproken; we helpen ze enorm met allerlei defensief verhaal maar als hij denkt daan het leveren van offensief materiaal en/of manschappen dan is het toespreken van allerlei (amusements)publiek dan kan ik hem adviseren z'n tijd beter te besteden.
[..]
Welke steun is dat dan?
We kijken ook niet weg want we doen natuurlijk van alles om ze te helpen.quote:Op maandag 4 april 2022 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Wegkijken en het uit ons vizier laten verdwijnen omdat het toch niet echt in onze achtertuin is, is geen optie.
Kan best dat het verstandig is. Er zijn momenten dat verstandig niet meer de juiste state of mind is. Wat mij betreft is dat moment wel aangebroken.quote:Op maandag 4 april 2022 14:39 schreef Gunner het volgende:
[..]
We kijken ook niet weg want we doen natuurlijk van alles om ze te helpen.
Dat het niet in de vorm of hoeveelheid is zoals Zelensky dat wil, is een andere discussie. Maar ik denk dat NATO hier heel verstandig aan het handelen is.
Eh, ik weet niet of je het gevolgd hebt maar de coalitie van 35 die Oekraine bevoorraad heeft vorige week bij monde van de Britse MinDef al laten weten dat er meer lethal arms naar Oekraine zullen dan voorheen inclusief luchtdoel en anti-scheeps batterijen, artillerie en pantservoertuigen. Dus offensief materiaal is al een gelopen koers, daar is het Westen het al over eens.quote:Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn verwachtingen zijn verkeerd en dus komt het keer op keer toch echt neer op bedelen. Maar dit is in het centrale topic ook al 100x besproken; we helpen ze enorm met allerlei defensief verhaal maar als hij denkt daan het leveren van offensief materiaal en/of manschappen dan is het toespreken van allerlei (amusements)publiek dan kan ik hem adviseren z'n tijd beter te besteden.
[..]
Welke steun is dat dan?
Heb je hier ook bronnen voor Peter de Vroomen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wilders zit toch in de zak van Amerika? Tenminste... Zijn partij krijgt veel geld uit Amerika toegestuurd, als ik het goed heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |