abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204285383
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2022 16:22 schreef OllieA het volgende:

[..]
Jij denkt dat ww3 pas begonnen is als er een atoombom wordt gelanceerd?
Mag ook met een waterbalon. Punt is dat hij het elk moment kan beginnen.

[ Bericht % gewijzigd door miss_sly op 31-03-2022 17:27:46 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204285518
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:12 schreef Schaamlap het volgende:

[..]

Misschien dat Zelensky zich beter kan richten op serieuze onderhandelingen ipv propaganda praatjes te houden in het Westen waar toch geen reet mee gedaan wordt.
Zelensky heeft geen idee hoe Nederlanders zijn. Zijn praatjes appeleerden aan onze nationalistische gevoelens. Nou, zo werkt dat helaas niet bij Nederlanders. :) Wij staan in het heden en niet in het verleden, hoewel we het verleden wel kennen (naja, met hier en daar wat aanpassingen om mensen tevreden te houden).

Ik voelde me in ieder geval niet aangesproken om hem te gaan helpen omdat wij 450 jaar geleden onszelf van de Spanjaarden hebben bevrijdt.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 17:28:51 #153
5428 crew  miss_sly
pi_204285555
Zullen we teruggaan naar het onderwerp, de speech van Zelensky, en daar blijven?

Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 17:31:28 #154
5428 crew  miss_sly
pi_204285577
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zelensky heeft geen idee hoe Nederlanders zijn. Zijn praatjes appeleerden aan onze nationalistische gevoelens. Nou, zo werkt dat helaas niet bij Nederlanders. :) Wij staan in het heden en niet in het verleden, hoewel we het verleden wel kennen (naja, met hier en daar wat aanpassingen om mensen tevreden te houden).

Ik voelde me in ieder geval niet aangesproken om hem te gaan helpen omdat wij 450 jaar geleden onszelf van de Spanjaarden hebben bevrijdt.
Dan heb je de speech niet helemaal goed begrepen, want het ging niet om de nationalistische gevoelens, maar om hoe dat 450 jaar geleden ook de start was van veranderingen in Nederland, en Europa.
pi_204285730
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan heb je de speech niet helemaal goed begrepen, want het ging niet om de nationalistische gevoelens, maar om hoe dat 450 jaar geleden ook de start was van veranderingen in Nederland, en Europa.
De werkelijke veranderingen kwamen in 1795, toen de Fransen hier gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, kwamen brengen. 450 jaar geleden gebeurde dat niet.

En 10 jaar na 1795 kwam Oranje ons hier dan ook nog vrijheid van de Fransen brengen, niet te vergeten. :)
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 17:53:32 #156
5428 crew  miss_sly
pi_204285811
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
De werkelijke veranderingen kwamen in 1795, toen de Fransen hier gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, kwamen brengen. 450 jaar geleden gebeurde dat niet.

En 10 jaar na 1795 kwam Oranje ons hier dan ook nog vrijheid van de Fransen brengen, niet te vergeten. :)
Het is natuurlijk een constante ontwikkeling en geen gelijkblijvende situatie voor honderden jaren. En sommige momenten zijn te pinpointen als belangrijke momenten voor ontwikkeling.
pi_204285861
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een constante ontwikkeling en geen gelijkblijvende situatie voor honderden jaren. En sommige momenten zijn te pinpointen als belangrijke momenten voor ontwikkeling.
Ik ben het niet eens met deze oorlog hoor, maar in Oekraïne moet er nog steeds iemand komen die er gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, komt brengen.

Ik geloof er niet veel van dat Rusland dat zal brengen. Maar ik geloof ook niet dat Zelensky dat zal brengen.

Dus zelfs als deze oorlog over is, zal er nog steeds iemand moeten komen die er gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, zal brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RetepV op 31-03-2022 20:56:51 ]
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 18:02:38 #158
5428 crew  miss_sly
pi_204285910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 17:58 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben het niet eens met deze oorlog hoor, maar in Oekraïne moet er nog steeds iemand komen die hier gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, komt brengen.

Ik geloof er niet veel van dat Rusland dat zal brengen. Maar ik geloof ook niet dat Zelensky dat zal brengen.

Dus zelfs als deze oorlog over is, zal er nog steeds iemand moeten komen die er gelijkheid voor iedere burger, onafhankelijk van stand, geboorte, godsdienst, en dergelijke, zal brengen.
Dat kan.
Dat heeft verder niet zoveel met de speech van Zelensky te maken, waar dit topic over gaat :)
pi_204285962
-off topic-

[ Bericht 49% gewijzigd door miss_sly op 31-03-2022 18:12:08 ]
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:52:51 #160
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_204289336
Domme fascisten gonna domme fascist:

twitter
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 19:45:44 #161
236264 crew  capricia
pi_204298406
https://www.president.gov(...)ogo-u-generaln-74001

quote:
Speech by President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy in the States General of the Netherlands
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204324784
is ie nog steeds aan het bedelen voor WWIII?
pi_204325153
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 00:45 schreef weetjewel5 het volgende:
Geen idee, kun je beter aan de deskundigen in BNW vragen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204326365
quote:
The Zelensky's World Tour continues. De aanwezigen bij het Grammy Awards gala in Las Vegas zijn inmiddels ook blootgesteld aan zijn repertoire. :')
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 10:48:21 #165
5428 crew  miss_sly
pi_204326370
quote:
Volledig verkeerde voorstelling van zaken.

Ik denk dat het al erg genoeg is dat deze man moet bedelen om hulp in de situatie waarin zijn land zich bevindt. Dat zou niet nodig moeten zijn.
pi_204326748
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 10:47 schreef Nia het volgende:

[..]
The Zelensky's World Tour continues. De aanwezigen bij het Grammy Awards gala in Las Vegas zijn inmiddels ook blootgesteld aan zijn repertoire. :')
Prima, na de beelden van Bucha is het des te duidelijker waarom Zelensky die steun moet krijgen.
pi_204327395
quote:
Uiteraard.
  maandag 4 april 2022 @ 12:40:05 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204327417
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Prima, na de beelden van Bucha is het des te duidelijker waarom Zelensky die steun moet krijgen.
Wat voegt dat spreken aan al dat soort organisaties nou toe? Ik bedoel... de Grammys.....

Parlementen snap ik nog wel (al is dat continue gebedel wel vermoeiend) maar dit?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_204327432
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 12:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Wat voegt dat spreken aan al dat soort organisaties nou toe? Ik bedoel... de Grammys.....

Parlementen snap ik nog wel maar dit?
Publieke opinie bereiken van een andere generatie?

Of denk jij dat er veel jonge Amerikanen zijn die toespraken in het Congress bekijken? En als je mensen bereikt dan creeer je druk op politici en dat is dus wat hij wil bereiken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2022 12:42:36 ]
  maandag 4 april 2022 @ 12:43:38 #170
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204327456
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 12:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Publieke opinie bereiken van een andere generatie?

Of denk jij dat er veel jonge Amerikanen zijn die toespraken in het Congress bekijken?
Voor de gemiddelde amerikaan is dit echt een heel ver weg van hun bed show.

Nog verder voor al die multimiljonairs die bij de grammy-uitreiking aanwezig zijn. Verder is Volod net zo goed in propaganda als vlad
pi_204327554
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 12:43 schreef Gunner het volgende:

[..]
Voor de gemiddelde amerikaan is dit echt een heel ver weg van hun bed show.

Nog verder voor al die multimiljonairs die bij de grammy-uitreiking aanwezig zijn. Verder is Volod net zo goed in propaganda als vlad
Grammy awards zijn veel bekeken in de VS op TV dus bereik je een groot publiek. Het gaat niet om de mensen die daar persoonlijk aanwezig zijn maar om het TV publiek.
  maandag 4 april 2022 @ 14:25:06 #172
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204328436
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Volledig verkeerde voorstelling van zaken.

Ik denk dat het al erg genoeg is dat deze man moet bedelen om hulp in de situatie waarin zijn land zich bevindt. Dat zou niet nodig moeten zijn.
Zijn verwachtingen zijn verkeerd en dus komt het keer op keer toch echt neer op bedelen. Maar dit is in het centrale topic ook al 100x besproken; we helpen ze enorm met allerlei defensief verhaal maar als hij denkt daan het leveren van offensief materiaal en/of manschappen dan is het toespreken van allerlei (amusements)publiek dan kan ik hem adviseren z'n tijd beter te besteden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welke steun is dat dan?
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:37:02 #173
5428 crew  miss_sly
pi_204328532
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 14:25 schreef Gunner het volgende:

[..]
Zijn verwachtingen zijn verkeerd en dus komt het keer op keer toch echt neer op bedelen. Maar dit is in het centrale topic ook al 100x besproken; we helpen ze enorm met allerlei defensief verhaal maar als hij denkt daan het leveren van offensief materiaal en/of manschappen dan is het toespreken van allerlei (amusements)publiek dan kan ik hem adviseren z'n tijd beter te besteden.
[..]
Welke steun is dat dan?
Er is geen offensief en defensief materiaal. Als Ukraïene het gebruikt om zichzelf te verdedigen, is het defensief materiaal. Als Rusland het gebruikt om Ukraïene uit te roeien en in te lijven, is het offensief materiaal. Het is allemaal wapentuig, punt.

We kunnen ze vast nog beter helpen en hij heeft helemaal gelijk dat hij op deze manier de oorlog onder de aandacht blijft brengen. Wegkijken en het uit ons vizier laten verdwijnen omdat het toch niet echt in onze achtertuin is, is geen optie.
  maandag 4 april 2022 @ 14:39:35 #174
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204328555
quote:
7s.gif Op maandag 4 april 2022 14:37 schreef miss_sly het volgende:
Wegkijken en het uit ons vizier laten verdwijnen omdat het toch niet echt in onze achtertuin is, is geen optie.
We kijken ook niet weg want we doen natuurlijk van alles om ze te helpen.

Dat het niet in de vorm of hoeveelheid is zoals Zelensky dat wil, is een andere discussie. Maar ik denk dat NATO hier heel verstandig aan het handelen is.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 14:42:36 #175
5428 crew  miss_sly
pi_204328595
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2022 14:39 schreef Gunner het volgende:

[..]
We kijken ook niet weg want we doen natuurlijk van alles om ze te helpen.

Dat het niet in de vorm of hoeveelheid is zoals Zelensky dat wil, is een andere discussie. Maar ik denk dat NATO hier heel verstandig aan het handelen is.
Kan best dat het verstandig is. Er zijn momenten dat verstandig niet meer de juiste state of mind is. Wat mij betreft is dat moment wel aangebroken.

Het is heel fijn om te denken dat we ons geweten kunnen sussen met 'alles wat we doen om ze te helpen', maar ik vind het nogal gemakzuchtig om er zo in te staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')