Onzin. Gewoon minder vlees etenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:57 schreef Confetti het volgende:
Nog meer priviliges voor de rijken. Nu wel terecht want de schade die ontstaat door het vleesgedrag van jan met de pet is niet te overzien.
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheidquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:58 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een klotemaatregel. Niks meer en niks minder.
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheid
Ik bepaal zelf wel wanneer ik wat eet, dank je wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:01 schreef Bocaj het volgende:
Al ben ik helemaal niet tegen een (kleine) heffing...
Als het goed is voor de keten dan prima...
Elke dag vlees hoeft ook niet... je kan ook eieren eten die dag of lekkere champignons met uitjes!
Ik eet nog genoeg vlees en vind het prima om vlees duurder te maken, gek hequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?
Hou toch op met 1 april. Het staat gewoon pp hoofdpagina rtlnieuws.nl en in veel landen is dit al.quote:
Vegetarier jaquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als rokenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:03 schreef Haags het volgende:
Ze kunnen me wat, ik blijf vlees eten. Gewoon omdat ik dat lekker vind.
Lekker mandarijntje naast je aardappeltjes en broccoli. Krijg je ook dezelfde voedingsstoffen binnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheid
Wel nee, gewoon 1 keer in de maand naar Der Heimat en de auto vol met vlees....quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als roken)
Dit verbaast mij niks.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik eet nog genoeg vlees en vind het prima om vlees duurder te maken, gek he
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?quote:
Lijkt mij niet echt handig in een tijd waarin de voedselveiligheid onder druk staat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig woon ik vlakbij de grens. Bemoeizucht telkens, altijd in de vorm van een heffing icm een belerend vingertje/toontje.
En het is altijd de consument die het op mag hoesten. Er mag een stuk minder veeteelt plaatsvinden in Nederland hoor, maar dat gaat je zo niet lukken.
Uiteindelijk zijn het gelukkig toch vooral de randstedelingen die hier de dupe van zijn. Wij zitten hier lekker aan de grens. Wij eten lekker vlees met een Warsteiner erbij, kunnen dat halen terwijl we lekker doorgassen over de autobahn, laat die sukkels maar allemaal compenseren door 100 te rijden. Onderweg nog even de auto volgooien nadat de Duitsers 30cent van de brandstofprijzen afhalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig woon ik vlakbij de grens. Bemoeizucht telkens, altijd in de vorm van een heffing icm een belerend vingertje/toontje.
En het is altijd de consument die het op mag hoesten. Er mag een stuk minder veeteelt plaatsvinden in Nederland hoor, maar dat gaat je zo niet lukken.
Haha idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?
Is ook wel een extreme mening hoor, poeh
Lekker bevooroordeeld reageren omdat je een proces dat jarenlang op dezelfde manier plaatsvindt opeens zielig moet vinden. Of het met de paplepel ingegoten krijgt omdat je ouders het vindenquote:
Waarom wil je voeding duurder maken?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?
Is ook wel een extreme mening hoor, poeh
Hoe bedoel je dit? Naar mijn weten produceren we veel meer dan we als land consumeren en wordt er dus een boel geëxporteerd. In other words, het land wordt als kliko behandeld ten behoeve van een vervuilende sector. Dat vind ik niet uit te leggen, maar waar komen we op uit? Consumenten pesten - geld binnen harken. Het is eigenlijk om te jankenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Lijkt mij niet echt handig in een tijd waarin de voedselveiligheid onder druk staat.
Omdat vlees best wat meer als een luxeproduct gezien mag worden. Als je dan toch bezig bent met de aarde en vliegprijzen aanpakt zie ik niet in waarom dat met vlees anders moet zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom wil je voeding duurder maken?
😅🤪quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Lekker bevooroordeeld reageren omdat je een proces dat jarenlang op dezelfde manier plaatsvindt opeens zielig moet vinden. Of het met de paplepel ingegoten krijgt omdat je ouders het vinden
Een aanslag op de mensheid vind ik het. De mens is juist homo sapiens sapiens geworden door het éten van vlees, niet door het te laten staan.
Natuurlijk is het jouw keuze, maar ga daardoor niet mijn keuze beïnvloeden door een heffing van, nota bene de overheid, zij die ons allen moet regeren, goed te keuren.
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Kun je misschien ook met wat meer inhoud reageren dan je je met onleesbare smileys van repliek moet dienen?quote:
Dat zie ik ook wel gebeuren ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.
Klopt. Al weet ik de exacte cijfers niet, we halen namelijk ook weer een hoop uit andere plekken natuurlijk. Lijkt me een goede reserve kaart voor een land als Nederland in tijden van internationale onrust.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Naar mijn weten produceren we veel meer dan we als land consumeren en wordt er dus een boel geëxporteerd. In other words, het land wordt als kliko behandeld ten behoeve van een vervuilende sector. Dat vind ik niet uit te leggen, maar waar komen we op uit? Consumenten pesten - geld binnen harken. Het is eigenlijk om te janken
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Kun je misschien ook met wat meer inhoud reageren dan je je met onleesbare smileys van repliek moet dienen?
In het buitenland levert het inderdaad geen milieuvervuiling op.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is een wassen neus. Omdat ons vlees met name uit het buitenland komt en niet van Nederlandse boeren.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat vlees best wat meer als een luxeproduct gezien mag worden. Als je dan toch bezig bent met de aarde en vliegprijzen aanpakt zie ik niet in waarom dat met vlees anders moet zijn
Stukje luxeproduct van 2,6 miljoen oud. Vlees is geen luxe, maar voor veel mensen een belangrijke bron van energie/voedingsstoffen.quote:2.6 million years ago
The first major evolutionary change in the human diet was the incorporation of meat and marrow from large animals, which occurred by at least 2.6 million years ago.
Het werkelijke verschil tussen onze meningen ligt 'm in de voorkeur met welke inhoud ons etensbord wordt geserveerd. Niets anders.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.
Zo’n 50km van de grens met Duitsland. Dichtbij genoeg om eens in de 2 weken flink boodschappen te halen als het zo doorgaat in Nederland.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
en je eigen reden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:55 schreef Johannes788 het volgende:
Ik als vegetarier zie dit helemaal zitten.
Dat zie ik ook wel gebeuren ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.
Dat ben ik wel met je eens ja. En ik heb an sich geen moeite met de export, maar in geval van een sterk vervuilende sector mag je wel een afweging maken. Het is bijzonder dat we goede kwaliteit exporteren en meh kwaliteit importeren voor die paar euro verschil.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Klopt. Al weet ik de exacte cijfers niet, we halen namelijk ook weer een hoop uit andere plekken natuurlijk. Lijkt me een goede reserve kaart voor een land als Nederland in tijden van internationale onrust.
Nederland is na de VS de grootste exporteur op het gebied van agricultuur van de wereld.Dat is niet alleen maar slecht, kut, schandalig imo.
Maar goed, of je dat nou wel of niet okay vindt: volgens mij zijn wij het wel eens dat het verhogen van de kosten voor consumenten (met behulp van belastingen) weinig goeds brengt.
Ja gelukkig dat we na 2.6 miljoen jaar ook wel geconcludeerd hebben dat je die voedingsstoffen ergens anders vandaan kan halen. Zeker in een rijk, westers land als Nederland. Elke dag vlees eten is al lang niet meer iets essentieels, en dus luxe. Net als brood overigens, wat vroeger ook als iets noodzakelijks werd gezienquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[..]
Stukje luxeproduct van 2,6 miljoen oud. Vlees is geen luxe, maar voor veel mensen een belangrijke bron van energie/voedingsstoffen.
Daar gaat het niet om. De drogreden dat met dit geld die bedrijven worden "verduurzaamd"quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In het buitenland levert het inderdaad geen milieuvervuiling op.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je straks ook brood een luxe gaat vinden. Het schiet allemaal door.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja gelukkig dat we na 2.6 miljoen jaar ook wel geconcludeerd hebben dat je die voedingsstoffen ergens anders vandaan kan halen. Zeker in een rijk, westers land als Nederland. Elke dag vlees eten is al lang niet meer iets essentieels, en dus luxe. Net als brood overigens, wat vroeger ook als iets noodzakelijks werd gezien
Wen er maar aan. Over jaartje is de vleestaks er.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je straks ook brood een luxe gaat vinden. Het schiet allemaal door.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je perceptie over eten toch met de tijd veranderd. Alleen omdat vlees miljoenen jaren geleden essentieel was om te overleven is dat nu niet per se ook zoquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je straks ook brood een luxe gaat vinden. Het schiet allemaal door.
Jij bent wel heel zeker van je zaak!quote:
Op die manier is niets 'noodzakelijk'.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja gelukkig dat we na 2.6 miljoen jaar ook wel geconcludeerd hebben dat je die voedingsstoffen ergens anders vandaan kan halen. Zeker in een rijk, westers land als Nederland. Elke dag vlees eten is al lang niet meer iets essentieels, en dus luxe. Net als brood overigens, wat vroeger ook als iets noodzakelijks werd gezien
r/Unexpectedcommunismquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op die manier is niets 'noodzakelijk'.
Veel niet nee. Alleen de massaconsumptie van brood heeft toch een stuk minder invloed op co2-uitstoot dan vlees dat heeftquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op die manier is niets 'noodzakelijk'.
Was dat maar zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je perceptie over eten toch met de tijd veranderd. Alleen omdat vlees miljoenen jaren geleden essentieel was om te overleven is dat nu niet per se ook zo
Ik eet gewoon waar ik zelf voor kies. En die tax, daar kom ik persoonlijk wel mee weg. Helaas woon ik niet alleen in Nederland maar zijn al die heffingen voor mensen die het al zwaar hebben een last. Maar hé die hebben geen recht op wat luxe. Nee het is een maatregel waarbij weer de onderkant en straks middenklasse mee geraakt zullen worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:23 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Over jaartje is de vleestaks er.
Dat is bijna met elk voorstel of beslissing zo, die lijden er niets onder. Allemaal gevalletjes van prolofobie...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:28 schreef detaris het volgende:
Gelukkig verdienen dames en heren politici voldoende zodat het voor hen niet uitmaakt.
Ja uitkeringstrekkers moeten maar dure vleesvervangers gaan kopen!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je perceptie over eten toch met de tijd veranderd. Alleen omdat vlees miljoenen jaren geleden essentieel was om te overleven is dat nu niet per se ook zo
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel niet nee. Alleen de massaconsumptie van brood heeft toch een stuk minder invloed op co2-uitstoot dan vlees dat heeft
Het verminderen van co2 uitstoot, moet via technologische innovatie. Niet met het minderen van consumptie. Het staat je uiteraard volledig vrij om als individu het luddisme aan te hangen, ga gezellig bij de Amish. Maar op globale schaal moeten we het hebben van ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel niet nee. Alleen de massaconsumptie van brood heeft toch een stuk minder invloed op co2-uitstoot dan vlees dat heeft
we leven in een rijk, westers land, aldus @Fok-itquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik eet gewoon waar ik zelf voor kies. En die tax, daar kom ik persoonlijk wel mee weg. Helaas woon ik niet alleen in Nederland maar zijn al die heffingen voor mensen die het al zwaar hebben een last. Maar hé die hebben geen recht op wat luxe. Nee het is een maatregel waarbij weer de onderkant en straks middenklasse mee geraakt zullen worden.
Zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja uitkeringstrekkers moeten maar dure vleesvervangers gaan kopen!
En het is niet alsof dat al niet een stuk duurder is geworden de afgelopen twee jaarquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Was dat maar zo.
Je zit hier hogere kosten op de voeding van miljoenen mensen in Nederland goed te praten.
Hoeveel heb jij je eigenlijk verdiept in voeding? Dit kun je echt niet met droge ogen beweren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet.
Als het gecompenseerd wordt met goedkoper fruit en groente is dat niet nodig.
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luddismequote:Het luddisme was een sociale beweging in het Engeland van begin 19e eeuw, die zich verzette tegen industriële en technologische ontwikkelingen. De term 'luddisme' suggereert een samenhangende, 'monolithische' en theoretisch onderbouwde beweging.
Preciesquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luddisme
leuke toepassing voor de metaversequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef theunderdog het volgende:
Wat ga vlees echt zou helpen: het verminderen van het vee, het vee dat je overhoudt flink intensiveren (biologisch, teveel landbouwgrond enz), de dieren die binnen zitten de hele dag een metabril geven (waardoor ze het gevoel hebben buiten te zijn).
Vlees 'eruit'? schei uit met je continue stroom aan aannames. Vleesconsumptie verminderen staat niet gelijk aan radicaal vegan wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij je eigenlijk verdiept in voeding? Dit kun je echt niet met droge ogen beweren.
'Vlees eruit --> meer groente en fruit' is geen oplossing voor het doorsnee dieet
Uiteraard moet het wel nog zodanig doorontwikkeld worden, dat die beesten daadwerkelijk het nauwelijks tot niet meer kunnen onderscheiden van de 'echte wereld'. Meta moet op zulke momenten de realiteit voor die beesten worden.quote:
Brood en vlees zijn nog steeds noodzakelijk. Hele culturen gaan straks verloren omdat jan met de hoge hoed vanuit een regeringspositie van bovenaf wil dat het volk onder hem ineens anders gaat leven door de gedwongen keuze te maken om geen vlees te gaan eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik mag vlees blijven etenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:57 schreef Confetti het volgende:
Nog meer priviliges voor de rijken. Nu wel terecht want de schade die ontstaat door het vleesgedrag van jan met de pet is niet te overzien.
het leven is een luxe heer Straatcommando.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het is niet alsof dat al niet een stuk duurder is geworden de afgelopen twee jaar
80 gram vlees per dag is overigens voldoende voor de voedingstoffen maar die kun je ook, grotendeels, uit andere voeding halen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Makkelijk ja. Maargoed. Op FOK! val je dood neer als je een week geen vlees eetquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
80 gram vlees per dag is overigens voldoende voor de voedingstoffen maar die kun je ook, grotendeels, uit andere voeding halen.
Ja, en? Voedsel is dan ook veel te goedkoop momenteel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Was dat maar zo.
Je zit hier hogere kosten op de voeding van miljoenen mensen in Nederland goed te praten.
Alleen bij de wappies.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het leven is een luxe heer Straatcommando.
je hebt hier te maken met een death cult
Ik pleit hier niet voor een heftige ingreep, dat doe jij om te vragen om duurder eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vlees 'eruit'? schei uit met je continue stroom aan aannames. Vleesconsumptie verminderen staat niet gelijk aan radicaal vegan worden
Alleen in NWS, geloof ikquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Makkelijk ja. Maargoed. Op FOK! val je dood neer als je een week geen vlees eet
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Voedsel is dan ook veel te goedkoop momenteel.
Belonen helpt dan ook beter dan bestraffen. Ik zie dan ook liever dat gezonde producten goedkoper worden ipv ongezonde/slecht voor het milieu/vul maar wat in duurder.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik ga geen Spirulina zitten vreten voor mijn eiwitten sorry, ik heb van moeder natuur slagtanden gekregen om vlees te eten.
die quinoa zand en de ranzige chiazaad mag je zelf opeten.
Nou....dat lijkt mij wel een goed plan, eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
Optyfen met je bemoeienis. Straks wil de overheid nog meekijken wanneer je neukt of je wel een condoom draagt
Gast...insecten zijn ook dierenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:42 schreef ToT het volgende:
Vleesvervangers zoals insecten sta ik wel voor open: sprinkhanen zijn best oké, en meelwormen kun je heel smakelijk bereiden. Alleen is het wat lastig om er aan te komen (wat officieel geschikt is voor menselijke consumptie) en het is stervensduur.
Maar gezien de export draagt dan weer niets bij aan ons milieu, natuurlijk. Wel als het meer oplevert om plantaardig te gaan voor boeren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Belonen helpt dan ook beter dan bestraffen. Ik zie dan ook liever dat gezonde producten goedkoper worden ipv ongezonde/slecht voor het milieu/vul maar wat in duurder.
Ik koop de 'kilo-knaller' wel... Oh wacht...quote:
Nou, die prijzen gaan rap omhoog.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn kassabon zegt wat anders...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, maar dat probleem gaan wij als land ook niet oplossen. Die vraag is er nou eenmaal en daar zal dus ook altijd aanbod voor zijn.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar gezien de export draagt dan weer niets bij aan ons milieu, natuurlijk. Wel als het meer oplevert om plantaardig te gaan voor boeren.
Als ze dat mondiaal zouden doen, zou daarmee wel het werkelijke probleem worden aaangepakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
Optyfen met je bemoeienis. Straks wil de overheid nog meekijken wanneer je neukt of je wel een condoom draagt
En zure boze mensen hebben geen gevoel voor humor blijkt maar weer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat de meeste 'milieubewuste mensen' vaak asociaal gedrag vertonen
Voedzaam voedsel is altijd al veel te duur geweest voor de mensen met weinig geld. Daarom zijn de mensen met weinig geld ook zo zwakjes en bleek.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is een specifiek nederlands probleem, zie stikstofquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar dat probleem gaan wij als land ook niet oplossen. Die vraag is er nou eenmaal en daar zal dus ook altijd aanbod voor zijn.
Afijn, zoveel intensieve veeteelt zoals we dat nu in Nederland hebben gaat nergens over.
Je vindt het grappig om een algemene keuze voor een eigen levensstijl - want het zijn van vegetariër of veganist is niet anders - door zo'n kleine trechter van pakweg 150.000 gebruikers te laten bagatelliseren?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Makkelijk ja. Maargoed. Op FOK! val je dood neer als je een week geen vlees eet
Wat is er humor aan? Dit is bittere ernst helaasquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En zure boze mensen hebben geen gevoel voor humor blijkt maar weer.
Quote eens een bericht waarin ik claim dat vlees eten verboden moet worden? Ik zeg letterlijk in mijn eerste reactie in dit topic dat ik een vleeseter benquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:49 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je vindt het grappig om een algemene keuze voor een eigen levensstijl - want het zijn van vegetariër of veganist is niet anders - door zo'n kleine trechter van pakweg 150.000 gebruikers te laten bagatelliseren?
Misselijk zeg, om zo de eigen keus voorop te stellen.
Dat doe jij ook, toch? Doen we allemaal dus niets menselijks is ons vreemd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:49 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je vindt het grappig om een algemene keuze voor een eigen levensstijl - want het zijn van vegetariër of veganist is niet anders - door zo'n kleine trechter van pakweg 150.000 gebruikers te laten bagatelliseren?
Misselijk zeg, om zo de eigen keus voorop te stellen.
Ik had het over de totale uitstoot/vervuiling, maar wbt stikstokproblematiek klopt dat, ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is een specifiek nederlands probleem, zie stikstof
Oh, wetsvoorstel condoom gebruik is er door?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:50 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Wat is er humor aan? Dit is bittere ernst helaas
Het maakt mij niet uit welk voedsel je inneemt om ervan te kunnen leven.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doe jij ook, toch? Doen we allemaal dus niets menselijks is ons vreemd.
Wereldwijde uitstoot was dan ook niet waar ik op doelde omdat we het, dacht ik, specifiek over Nederland en maatregelen hier haddenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik had het over de totale uitstoot/vervuiling, maar wbt stikstokproblematiek klopt dat, ja.
Je wilt dat vlees duurder wordt. Voor veel mensen is het dan niet meer te betalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:50 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Quote eens een bericht waarin ik claim dat vlees eten verboden moet worden? Ik zeg letterlijk in mijn eerste reactie in dit topic dat ik een vleeseter ben
Echter is het zo dat het wel wat uitmaakt, dat weten we toch ook allemaal wel inmiddels?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit welk voedsel je inneemt om ervan te kunnen leven.
Omgekeerd zou ik precies hetzelfde verwachten.
Helaas is dat niet zo.
maar geen oplossing voor het olie probleem wat zich gaat voordoen over 50 jaar. beter maar kwesties behandelen waar je wel controle over hebt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen suiker.
Geen vet.
Geen zout.
Geen auto.
Alles wat het leven aangenaam maakt, dan wel gemakkelijker (auto), moet en zal aangepakt worden. Werken. Dat mag je. Het liefst tot je 80e. Daarom is het ook belangrijk dat je heel lang heel gezond blijft. Met daadwerkelijke interesse in iemands gezondheid of welzijn heeft dit natuurlijk niets te maken.
Ja ik had misschien wat meer duiding moeten geven, maar stikstof is inderdaad een lokaal probleem, co2 niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wereldwijde uitstoot was dan ook niet waar ik op doelde omdat we het, dacht ik, specifiek over Nederland en maatregelen hier hadden
Geen vliegtuig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen suiker.
Geen vet.
Geen zout.
Geen auto.
Het is hetzelfde idee.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, wetsvoorstel condoom gebruik is er door?
Ik heb geen idee met welke normen en waarden jij bent opgevoed, maar 'mensen in de waarde laten' en 'je eigen mening niet voorop die van een ander stellen' zijn mij met de paplepel ingegoten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Echter is het zo dat het wel wat uitmaakt, dat weten we toch ook allemaal wel inmiddels?
Dan doe je wat verkeerd, ik ben op mijn 50ste met pensioen gegaan en alle zaken die jij noemt zijn niet verboden en ook niet "geen", wel minder maar zo'n 50% van de mensen te dik vind je aangenaam?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen suiker.
Geen vet.
Geen zout.
Geen auto.
Alles wat het leven aangenaam maakt, dan wel gemakkelijker (auto), moet en zal aangepakt worden. Werken. Dat mag je. Het liefst tot je 80e. Daarom is het ook belangrijk dat je heel lang heel gezond blijft. Met daadwerkelijke interesse in iemands gezondheid of welzijn heeft dit natuurlijk niets te maken.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:03 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Hou toch op met 1 april. Het staat gewoon pp hoofdpagina rtlnieuws.nl en in veel landen is dit al.
Hoor het net ook op het 6 uur nieuws op de radio
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-heffing-op-vlees
Ik heb ook geleerd dat eigenbelang soms moet wijken voor maatschappelijk belangquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:54 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik heb geen idee met welke normen en waarden jij bent opgevoed, maar 'mensen in de waarde laten' en 'je eigen mening niet voorop die van een ander stellen' zijn mij met de paplepel ingegoten.
Productiviteit en "groei" waarde etto.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen suiker.
Geen vet.
Geen zout.
Geen auto.
Ah ik wist niet dat het erom ging wat jij aangenaam vindt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan doe je wat verkeerd, ik ben op mijn 50ste met pensioen gegaan en alle zaken die jij noemt zijn niet verboden en ook niet "geen", wel minder maar zo'n 50% van de mensen te dik vind je aangenaam?
Exact en na je pensioen gauw doodgaan, liever geen ziekbed, dan bent u helemaal de favoriet bij de overheid,quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen tabak.
Geen alcohol.
Geen suiker.
Geen vet.
Geen zout.
Geen auto.
En welk maatschappelijk belang wordt gehandhaafd met dit besluit?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb ook geleerd dat eigenbelang soms moet wijken voor maatschappelijk belang
Nog niet, nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan doe je wat verkeerd, ik ben op mijn 50ste met pensioen gegaan en alle zaken die jij noemt zijn niet verboden en ook niet "geen", wel minder maar zo'n 50% van de mensen te dik vind je aangenaam?
Hoe werkt dat???quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:13 schreef Nober het volgende:
Ik had laatst het vlees gratis omdat de prijs niet klopte.
Jumbo
Als de prijs van het schaplabel niet overeenkomt met die in de kassa krijg je het product gratis. Uitgezonderd alcohol, tabak e.d.quote:
Iets met schapprijs en kassabonprijs denk ik...quote:
Veel vlees is spotgoedkoop, je hoeft geen ossenhaas te eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:52 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je wilt dat vlees duurder wordt. Voor veel mensen is het dan niet meer te betalen.
Ja, dat gebeurt automatisch als je gezonder leeft, dacht ik, maar blijkbaar moet dat in geld uitgedrukt worden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:55 schreef Catatafishh het volgende:
Altijd maar Verboten en heffingen. Kan men het niet eens omdraaien en gezond eten belonen?
Dan doet 75% van Nederland iets verkeerd als ik even een schatting kan maken om op je 50ste met pensioen te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of het vlees is alleen nog goed op dezelfde dag. Dan krijg je het ook gratis mee.quote:
Ik vind de kosten van zorg in Nederland en de manier waarop het jaarlijks stijgt niet meer aangenaam als ik kijk naar het percentage van het budget waar eraan op gaat. Jij wel?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ah ik wist niet dat het erom ging wat jij aangenaam vindt.
Ik vind het kwalijker dat de overheid zich zo meent te bemoeien met eenieders leefstijl, enkel om de gezondheidszorg van 85+'ers betaalbaar te maken.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind de kosten van zorg in Nederland niet meer aangenaam als ik kijk naar het percentage van het budget waar eraan op gaat. Jij wel?
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:59 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of het vlees is alleen nog goed op dezelfde dag. Dan krijg je het ook gratis mee.
Verder prima maatregel.
Ik ga geen keuze maken in iets dat ik gewend ben om te eten, juist omdat de vega- consument de 'aaibare diertjes' liever niet op de slachtbank wil zien verdwijnen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:58 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Veel vlees is spotgoedkoop, je hoeft geen ossenhaas te eten.
Verstokte vleesetertjes voelen zich nogal makkelijk in hun kruis getast, heerlijk voorspelbaar volk altijd.quote:
ik vind het niksquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:55 schreef Johannes788 het volgende:
Ik als vegetarier zie dit helemaal zitten. Top nieuwsjullie?
Dan zou het al een hoop schelen als ze gewoon zeggen dat ze mensen gaan dwingen een gezondheidsmoraal op te leggen i.p.v. gezwam erom heen de hele tijd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind de kosten van zorg in Nederland en de manier waarop het jaarlijks stijgt niet meer aangenaam als ik kijk naar het percentage van het budget waar eraan op gaat. Jij wel?
Ik eet eigenlijk nauwelijks vlees... drink ook niet. Maar dat compenseer ik ruimschoots door mijn sigarengebruik.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verstokte vleesetertjes voelen zich nogal makkelijk in hun kruis getast, heerlijk voorspelbaar volk altijd.
Het is ook met zuivel bij de Jumbo. Dan krijg je het ook gratis mee, zever zekerheden sticker krijg je dan op het product.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:01 schreef Tengano het volgende:
[..]Dat is helemaal nieuw voor mij.
Hier liggen dat soort producten meestal behoorlijk afgeprijsd bij elkaar in een koelvitrine.
Nee het gaat om de betutteling.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Verstokte vleesetertjes voelen zich nogal makkelijk in hun kruis getast, heerlijk voorspelbaar volk altijd.
Sp3c komt altijd zo lekker droog(vlees) uit de hoek!quote:
Stieren- en koeienpoep is inderdaad een reden waarom men een kleinere veestapel wilquote:
Het gaat niet zozeer om de leefomstandigheden, het gaat om de hoeveelheid stikstof die er uitgestoten wordt, het gaat om de hoeveelheid akkerbouw die er nodig is om voer te verbouwen voor de veeteelt, het gaat om de CO2-uitstoot, het gaat om fosfaten, het gaat om de hoeveelheid zoet water die nodig is, etc.quote:Je kan ook gewoon minder vlees produceren. Of eisen stellen aan de boerderijen voor de levensomstandigheden van koeien. Veel minder omslachtig.
Er worden mensen weer eens allerlei dingen door hun strot geduwd tegen hun wil en zijn daar niet blij mee.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
En kogelbiefstuk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:05 schreef Tengano het volgende:
Ik begreep ook dat ze voorlopig alle plofkippen naar Oekraine exporteren.
Die kunnen ze daar goed gebruiken
Ik ben een verstokte vleeseter en ik heb hier geen moeite mee maar waar de overheid nu echt eens werk van moet maken is een taks op hyperbolen. Dat zou de maatschappij pas echt helpen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als levende bommen?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:05 schreef Tengano het volgende:
Ik begreep ook dat ze voorlopig alle plofkippen naar Oekraine exporteren.
Daar zijn oplossingen voor. Megastallen. Enorm efficiënt qua afvalverwerking en energie.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stieren- en koeienpoep is inderdaad een reden waarom men een kleinere veestapel wil
[..]
Het gaat niet zozeer om de leefomstandigheden, het gaat om de hoeveelheid stikstof die er uitgestoten wordt, het gaat om de hoeveelheid akkerbouw die er nodig is om voer te verbouwen voor de veeteelt, het gaat om de CO2-uitstoot, het gaat om fosfaten, het gaat om de hoeveelheid zoet water die nodig is, etc.
Leefomstandigheden zijn wel belangrijk maar niet waar het bij dit voorstel om draait.
Dat wordt al tientallen jaren gezegd in nettere bewoordingen en dat een vette papzak zijn ongezond is en ons allemaal veel geld kost maar luisteren ho maarquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dan zou het al een hoop schelen als ze gewoon zeggen dat ze mensen gaan dwingen een gezondheidsmoraal op te leggen i.p.v. gezwam erom heen de hele tijd.
Goed voor het milieu! De wereld! De negertjes in Afrika! Uw aura!
Zeg gewoon: wij vinden jullie papzakken, daar gaan we wat aan doen.
Zo'n koe zal nu eenmaal 13 kilogram groenvoer moeten eten om 1 kilogram vlees te "produceren".quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daar zijn oplossingen voor. Megastallen. Enorm efficiënt qua afvalverwerking en energie.
En dat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar verdwijnt de poep als sneeuw voor de zon zonder enig mileu effect? Bijzonder verhaal wel.
Oh, daar verdwijnt de poep als sneeuw voor de zon zonder enig milieu effect? Bijzonder verhaal wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daar zijn oplossingen voor. Megastallen. Enorm efficiënt qua afvalverwerking en energie.
Ja eerst ging het over de uitstoot, nu ineens over de input...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo'n koe zal nu eenmaal 13 kilogram groenvoer moeten eten om 1 kilogram vlees te "produceren".
Je hebt veel akkerland nodig voor het verbouwen van al dat groenvoer, akkerland dat je ook kan gebruiken om gewassen voor menselijke consumptie te verbouwen.
Ik laat jou verplicht vlees eten? Of sta je zelf vrij die keus te maken over het wel of niet eten van vlees?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja dan verdwijnt het niet geheel in de bodem. Bijzonder he?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar verdwijnt de poep als sneeuw voor de zon zonder enig milieu effect? Bijzonder verhaal wel.
Is dit tegenwoordig een eis?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, daar verdwijnt de poep als sneeuw voor de zon zonder enig mileu effect? Bijzonder verhaal wel.
Niet zoveel moeilijke woorden graag... kan het allemaal niet bijhouden....quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperbool_(stijlfiguur)quote:Een hyperbool is het stijlfiguur van de overdrijving. Een reden om een hyperbool te gebruiken kan zijn om bijvoorbeeld een emotie of een mening extra nadruk te geven. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Doorgaans wordt een hyperbool niet letterlijk genomen.
Eh nee, dat is niet correct.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja eerst ging het over de uitstoot, nu ineens over de input...
Maar denk je dat je door deze maatregel minder vlees gaat eten? Dat is uiteindelijk immers het beoogde doel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben een verstokte vleeseter en ik heb hier geen moeite mee maar waar de overheid nu echt eens werk van moet maken is een taks op hyperbolen. Dat zou de maatschappij pas echt helpen.
We kunnen ook weer accepteren dat mensen iets eerder dood gaan.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind de kosten van zorg in Nederland en de manier waarop het jaarlijks stijgt niet meer aangenaam als ik kijk naar het percentage van het budget waar eraan op gaat. Jij wel?
Ik denk meer dat mevrouw Kaag de kassa een beetje probeert bij te vullen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:10 schreef silverhill het volgende:
[..]
Maar denk je dat je door deze maatregel minder vlees gaat eten? Dat is uiteindelijk immers het beoogde doel.
Bij mij is het vanalles een beetje. Rook weinig, drink weinig op koffie na dan. Eet zo nu en dan vlees en vis, en zo nu en dan gebak etc. Enfin, dat patroon bevalt mij uitstekend en ga ik niet zomaar aanpassen. En helaas ik ben geen 18 meer en mijn werk laat het niet toe anders zou ik nog wat meer alcohol nuttigen ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk nauwelijks vlees... drink ook niet. Maar dat compenseer ik ruimschoots door mijn sigarengebruik.
Ook heel slecht, geloof ik.
Ja alles keurig in Limburg. Dat weten we nu wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:10 schreef Twiitch het volgende:
Soms ben ik blij dat ik in Limburg woon. Voor de drogist, drank en benzine ga ik al de grens over. Kan het vlees ook nog wel bij.
quote:Het kabinet onderzoekt de mogelijkheid om een heffing in te voeren op vlees. Op die manier wil minister van Landbouw Henk Staghouwer consumenten prikkelen meer plantaardige eiwitten te consumeren in plaats van dierlijke.
Wat is nou de bedoeling dan? Moet er minder vlees gegeten worden of moeten er minder dierlijke eiwitten gegeten worden? Want als het om het laatste gaat zijn er nog wel wat meer opties dan alleen het vlees aanpakken toch?quote:Waar zit veel dierlijke eiwitten in?
Zuivel
Parmezaanse kaas 40 gram
Harde kaas 25 – 35 gram
Zachte kaas 10 – 17 gram
Skyr 11 gram
Magere kwark 9 gram
Magere melk 3 gram
Volle melk 3 gram
Griekse yoghurt 17 gram
Yoghurt 10 gram
Vlees
Rosbief 28 gram
Biefstuk 25 gram
Entrecôte 23 gram
Kipfilet 23 gram
Varkenshaas 23 gram
Tartaar 22 gram
Bacon 16 gram
Lam 20 gram
Hertenvlees 30 gram
Vis
Tonijn (in blik) 26 gram
Tonijn (steak) 25 gram
Gerookte zalm 25 gram
Zalmfilets 21 gram
Tilapiafilet 24 gram
Inktvis 24 gram
Makreel 24 gram
Tong 23 gram
Sardines 22 gram
Sardines 21 gram
Krab 18 gram
Kabeljauw 18 gram
Garnalen 17 gram
Schelvis 16 gram
Anjovis 14 gram
Vleesvervangers
Veel vleesvervangers zijn echte fabrieksproducten, vol chemische toevoegingen voor geur, kleur en smaak. Hier zal je weinig eiwitten in terug vinden.
Waar het leven nog bourgondisch is!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:10 schreef Twiitch het volgende:
Soms ben ik blij dat ik in Limburg woon. Voor de drogist, drank en benzine ga ik al de grens over. Kan het vlees ook nog wel bij.
Ik? Nee. Daar zal ik heel eerlijk in zijn maar wij kijken al een jaar of twee naar alternatieven en proberen die ook uit met wisselend succes maar ik stop niet met vleeseten en al helemaal niet omdat het wat duurder wordt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:10 schreef silverhill het volgende:
[..]
Maar denk je dat je door deze maatregel minder vlees gaat eten? Dat is uiteindelijk immers het beoogde doel.
Ah ik lees het ja. Maar milieu effecten kunnen enigszins geminimaliseerd worden. Qua output is het inderdaad een luxe product, maar was is daar mis mee? De prijs van rundvlees is al vele malen duurder dan van groente.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Eh nee, dat is niet correct.
Als je de reactie die je citeerde nog eens leest ontdek je dat zelf ook.
vlees kopen direct bij de boerquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja alles keurig in Limburg. Dat weten we nu wel.
Heb je nog tips voor de binnenlander?
Ja, vooral veel matigen en de richtlijnen van onze overheid opvolgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja alles keurig in Limburg. Dat weten we nu wel.
Precies.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waar het leven nog bourgondisch is!(Hoe anders met A'dam met hun vegan cultuur...)
Omdat je eenmaal meer vliegen vangt met stroop dan met azijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat gebeurt automatisch als je gezonder leeft, dacht ik, maar blijkbaar moet dat in geld uitgedrukt worden?
En dan zelf dikke yoghurt makenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
vlees kopen direct bij de boer
als ik in nederland ben doe ik dat ook met zuivel
verse melk uit een vat, zelf tappen en dan contant geld achterlaten
Wat een onzin, in Amsterdam kan je voedsel vanuit de hele wereld krijgen (in Limburg vermoedelijk ook), bourgondisch leven kan je overal, dat is een eigen keuze.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Waar het leven nog bourgondisch is!(Hoe anders met A'dam met hun vegan cultuur...)
Nou, in dit geval is het meer kaviaar dan, denk ik, want als een goede gezondheid geen stroop is dan weet ik niet wat wel stroop isquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Omdat je eenmaal meer vliegen vangt met stroop dan met azijn
Dat is iig eerlijkquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik? Nee. Daar zal ik heel eerlijk in zijn maar wij kijken al een jaar of twee naar alternatieven en proberen die ook uit met wisselend succes maar ik stop niet met vleeseten en al helemaal niet omdat het wat duurder wordt.
Zo'n plakrol ophangen en dan bij de stamppot de vliegjes eraf schrapen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Klinkt goed. Dank voor de tip.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
vlees kopen direct bij de boer
als ik in nederland ben doe ik dat ook met zuivel
verse melk uit een vat, zelf tappen en dan contant geld achterlaten
Grappig.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, vooral veel matigen en de richtlijnen van onze overheid opvolgen.
Is ook zo... maar de beeldvorming hè...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin, in Amsterdam kan je voedsel vanuit de hele wereld krijgen (in Limburg vermoedelijk ook), bourgondisch leven kan je overal, dat is een eigen keuze.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zo'n koe zal nu eenmaal 13 kilogram groenvoer moeten eten om 1 kilogram vlees te "produceren".
Je hebt veel akkerland nodig voor het verbouwen van al dat groenvoer, akkerland dat je ook kan gebruiken om gewassen voor menselijke consumptie te verbouwen.
quote:Zo komt Nederlands rundvlees voor het overgrote deel (ca. 95%) van (melk)koeien uit de zuivelbranche. Ze worden in de eerste plaats gehouden voor de productie van melk, en uiteindelijk altijd ook voor vlees.
je hebt ook een website als https://grutto.com/quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Klinkt goed. Dank voor de tip.
[..]
Grappig.
Ik denk dat het tijd wordt dat we als volk weer zelf dingen gaan doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:17 schreef Dutchguy het volgende:
Dit kabinet wil vlees eten kennelijk elitair maken.
Omdat niet iedereen zich dat kan veroorloven en zelfs de mensen die het wel kunnen betalen zullen vast een keer denken "Hm, dat vlees is best duur en die gehacktballen zien er ook goed uit en zijn goedkoper"quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:16 schreef silverhill het volgende:
[..]
Dat is iig eerlijkAlleen vraag ik me dan af waarom je er dan voorstander van bent dat het duurder wordt. Ik bedoel, waarom zou niet iedereen zich niks van de kosten aantrekken?
Dierenwelzijn en milieubewuste veeteelt gaan meestal niet heel goed samen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Stieren- en koeienpoep is inderdaad een reden waarom men een kleinere veestapel wil
[..]
Het gaat niet zozeer om de leefomstandigheden, het gaat om de hoeveelheid stikstof die er uitgestoten wordt, het gaat om de hoeveelheid akkerbouw die er nodig is om voer te verbouwen voor de veeteelt, het gaat om de CO2-uitstoot, het gaat om fosfaten, het gaat om de hoeveelheid zoet water die nodig is, etc.
Leefomstandigheden zijn wel belangrijk maar niet waar het bij dit voorstel om draait.
Dat verandert toch niets? Je blijft die dieren voeden met heel veel groenvoer, of ze nu voor de zuivel of het vlees gehouden worden. Je weet zelf ook wel wat een koe aan voer nodig heeft om een optimale hoeveelheid en kwaliteit melk te geven.quote:
Maar dat is dus niet alleen voor het vlees... Of wil je zuivel ook gaan uitbannen ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat verandert toch niets? Je blijft die dieren voeden met heel veel groenvoer, of ze nu voor de zuivel of het vlees gehouden worden.
Ik vind dit een erg valse vergelijking.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen zich dat kan veroorloven en zelfs de mensen die het wel kunnen betalen zullen vast een keer denken "Hm, dat vlees is best duur en die gehacktballen zien er ook goed uit en zijn goedkoper"
Ik ben er ook niet per se voorstander van, overigens, ik ga alleen in de contramine als iedereen begint te schreeuwen alsof hun laatste rolo is gestolen door de overheid
In het grotere plaatje moeten we de veeteelt in Nederland verminderen, we zitten gewoon zwaar in de problemen qua uitstoot en heeft effecten op alle geledingen van de maatschappij waaronder woning bouw wat ook een nijpend probleem is voor veel mensen.
wat een troepquote:Voedingswaarden Per 100g: Energie 257kcal Vetten 15g waarvan verzadigde 5.4g Koolhydraten 8.6g waarvan suikers 3.9g Vezels 5,2g Eiwitten 19g Zout 2.0g IJzer 7.0mg(50%) Vitamine B12 0.45µg(20%)
Daar zit nou net een groot probleem, het op de stapel gooien wat er nu gebeurt betekent nu juist dat boeren enorm veel moeten produceren om er van te kunnen leven om men het laagste biedt vanuit de supermarkten die wel mooi weer spelen met hun sustainable winkels e.d.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:19 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ik denk dat het tijd wordt dat we als volk weer zelf dingen gaan doen.
In plaats van het massaal (figuurlijk) op een stapel te gooien en kijken wie het hoogste biedt.
De rek is eruit, de plezier is ervan af en alles wordt gewoonweg veel te duur.
?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is ook zo... maar de beeldvorming hè...
Prima, geef een betere. /carequote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik vind dit een erg valse vergelijking.
Even gezocht naar een random 'gehacktbal'
[..]
wat een troep
Volgens mij was dat eerder andersom.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:05 schreef Tengano het volgende:
Ik begreep ook dat ze voorlopig alle plofkippen naar Oekraine sturen.
Ik wil helemaal niets.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet alleen voor het vlees... Of wil je zuivel ook gaan uitbannen ofzo?
Er wordt ook veel 'beeldvorming' gepusht of gepromoot!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
?
Je kiest er zelf voor om er op die manier naar te kijken hoor.
Mag ik vragen waarom?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:55 schreef Johannes788 het volgende:
Ik als vegetarier zie dit helemaal zitten.
Tja, maar zo vergroot je dus alleen maar de klassenmaatschappij. En ik vind het ook vrij egoïstisch gedacht.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen zich dat kan veroorloven en zelfs de mensen die het wel kunnen betalen zullen vast een keer denken "Hm, dat vlees is best duur en die gehacktballen zien er ook goed uit en zijn goedkoper"
Ik ben er ook niet per se voorstander van, overigens, ik ga alleen in de contramine als iedereen begint te schreeuwen alsof hun laatste rolo is gestolen door de overheid
In het grotere plaatje moeten we de veeteelt in Nederland verminderen, we zitten gewoon zwaar in de problemen qua uitstoot en heeft effecten op alle geledingen van de maatschappij waaronder woning bouw wat ook een nijpend probleem is voor veel mensen.
Het effect is allicht beter dan het volbouwen met distributie- en datacentra...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik wil helemaal niets.
Het is wel belangrijk om te beseffen dat er heel wat hectare aan akker- en grasland volgebouwd wordt om de bewoners van een stal het jaar door te voeren. En of dat nu in Nederland gebeurt of in een stuk omgezaagd tropisch regenwoud: het effect is niet heel gunstig.
Voor wat dan?quote:De grond is beter te benutten.
Niet weten dat de meest rendabele hoek in de supermarkt de groentehoek is woekerwinsten worden daar gemaakt.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Voedzaam voedsel is altijd al veel te duur geweest voor de mensen met weinig geld. Daarom zijn de mensen met weinig geld ook zo zwakjes en bleek.
In de dagelijkse vlog van Robert Jensen wel ja. Als ik door Amsterdam loop wordt je doodgegooid met steakhouses en fastfoodchains. Dus hoezo vega?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Er wordt ook veel 'beeldvorming' gepusht of gepromoot!
Bedoel meer te zeggen dat je zelf bijvoorbeeld prima konijnen kunt fokken in je achtertuin om dagelijks van je vleesbehoefte te kunnen voorzien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit nou net een groot probleem, het op de stapel gooien wat er nu gebeurt betekent nu juist dat boeren enorm veel moeten produceren om er van te kunnen leven om men het laagste biedt vanuit de supermarkten die wel mooi weer spelen met hun sustainable winkels e.d.
En weet je wat de clou is? Als boeren wel van normale productie konden leven was het voor de consument veel duurder.
50 konijnenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bedoel meer te zeggen dat je zelf bijvoorbeeld prima konijnen kunt fokken in je achtertuin om dagelijks van je vleesbehoefte te kunnen voorzien.
Een Duitse- of Vlaamse Reus weegt al gauw zo'n 8kg en als je 50 van zulke dieren houdt dan zou je in theorie twee keer per week vlees kunnen eten. Of elke dag als je een lager gewicht vlees tot je neemt.
ja maar dat vind ik zielig manquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bedoel meer te zeggen dat je zelf bijvoorbeeld prima konijnen kunt fokken in je achtertuin om dagelijks van je vleesbehoefte te kunnen voorzien.
Een Duitse- of Vlaamse Reus weegt al gauw zo'n 8kg en als je 50 van zulke dieren houdt dan zou je in theorie twee keer per week vlees kunnen eten. Of elke dag als je een lager gewicht vlees tot je neemt.
Zie hier het verschil met real life en de media...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:25 schreef Fok-it het volgende:
Als ik door Amsterdam loop wordt je doodgegooid met steakhouses en fastfoodchains.
75% van de sojaconsumptie is als veevoer.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het effect is allicht beter dan het volbouwen met distributie- en datacentra...
En vwb het tropisch regenwoud is dat ook de schuld van de sojaconsumptie van de mens.
[..]
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dat vind ik zielig man
ik hoef mijn eten niet te kennen
Vooralsnog is al dat nepvlees duurder dan echt vlees, en volgens mij meestal nogal ongezonde rommel ook.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Misschien mag ik antwoorden met: "Spread the Word?"quote:
Het meeste geld blijft volgens mij aan de strijkstok van de tussenhandel hangen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit nou net een groot probleem, het op de stapel gooien wat er nu gebeurt betekent nu juist dat boeren enorm veel moeten produceren om er van te kunnen leven om men het laagste biedt vanuit de supermarkten die wel mooi weer spelen met hun sustainable winkels e.d.
En weet je wat de clou is? Als boeren wel van normale productie konden leven was het voor de consument veel duurder.
Knap, ben jij een koe of een stier?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
niet nodig
ik ga een biefstuk maken
(lol)
het lijkt ook niet echt goedkoperquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik vind dit een erg valse vergelijking.
Even gezocht naar een random 'gehacktbal'
[..]
wat een troep
quote:
Dat klopt niet helemaal, supermarkten zijn wel degelijk bezig heel hard nepvlees te promoten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:25 schreef Fok-it het volgende:
[..]
In de dagelijkse vlog van Robert Jensen wel ja. Als ik door Amsterdam loop wordt je doodgegooid met steakhouses en fastfoodchains. Dus hoezo vega?
Die 1e link... 68% verkensvleesquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
het lijkt ook niet echt goedkoper
https://www.ah.nl/product(...)CO8FU_kaAmYIEALw_wcB
1.89 voor 400 gram
https://www.ah.nl/product(...)cCOuUZEaAiHhEALw_wcB
1.49 voor 200 gram
daar moet een stevige heffing worden dan
Die beesten eten zowat elk groenvoer. Zelfs het onkruid in je tuin.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
50 konijnenAls je miljonair bent of in schubbekutteveen bent heb je die optie ja
Geeft je toch weer een bepaald beeld waar ons vlees vandaan komt. Van levende dieren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dat vind ik zielig man
ik hoef mijn eten niet te kennen
Alleen supermarkten in de Randstad?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:31 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, supermarkten zijn wel degelijk bezig heel hard nepvlees te promoten.
Ja, dat kan maar ik denk dat 99% van de Nederlanders daar niet mee uit de voeten kan. Vlees komt uit de supermarkt en niet uit zelf slachten voor mensen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
ja maar dat geloof ik zo ook welquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Die beesten eten zowat elk groenvoer. Zelfs het onkruid in je tuin.
[..]
Geeft je toch weer een bepaald beeld waar ons vlees vandaan komt. Van levende dieren.
Die bovenste zijn ook voor ~ 1/3e vegetarischquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
het lijkt ook niet echt goedkoper
https://www.ah.nl/product(...)CO8FU_kaAmYIEALw_wcB
1.89 voor 400 gram
https://www.ah.nl/product(...)cCOuUZEaAiHhEALw_wcB
1.49 voor 200 gram
daar moet een stevige heffing worden dan
Niet kopen... dan verdwijnt het wel weer!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:31 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, supermarkten zijn wel degelijk bezig heel hard nepvlees te promoten.
Nou ik werk op het hoofdkantoor van een supermarkt en ik kan je vertellen dat we gewoon bezig zijn aan te bieden wat de klant wil.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:31 schreef Tanatos het volgende:
[..]
hoe kan iets voor 1 derde vegetarisch zijn?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die bovenste zijn ook voor 1/3e vegetarisch
Nee? Je mengt het net zoals je vroeger gehaktballen maakte met oud brood er doorheen, dat is dan deels vegetarischquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe kan iets voor 1 derde vegetarisch zijn?
laat je de rest liggen ofzo?
Ik denk dat je onderschat hoeveel 1 normaal konijn eet. Laat staan een vlaamse reus, laat staan 50 stuksquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:32 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Die beesten eten zowat elk groenvoer. Zelfs het onkruid in je tuin.
[..]
Geeft je toch weer een bepaald beeld waar ons vlees vandaan komt. Van levende dieren.
dan is nagenoeg elke maaltijd vegetarisch toch?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? Je mengt het net zoals je vroeger gehaktballen maakte met oud brood er doorheen, dat is dan deels vegetarisch
?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:32 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Die 1e link... 68% verkensvlees
Neuh, hier in de supermarkt in een middelgroot Fries dorp ligt het ook strategisch in het looppad.quote:
jij wil dat kinderen slecht ontwikkelen klein blijven etc. Vegetarisch zijn is niet gezond. Vlees is een essentieel bestand van een gezonde voeding. En het minder vlees eten is puur ideologisch, niks wetenschappelijk aan. en ja je kunt best een paar dagen zonder vlees, net als dat je prima een dag geen brood kunt eten. maar staat los van of het gezondheid bevorderend is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als roken)
dan is het blijkbaar een vegetarische gehaktbal, deelsquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
?
Varkens- en rundvleesproduct
(Staat naast de foto maar er zit dus gewoon geen rundvlees in.)
Als ik zelf een gehaktbal maak gaat er trouwens wel ook paneermeel, ei en nog wat ander spul in.
Dat is een maaltijd, he? Geen enkel product. Als je hutspot maakt dan is dat deels vegetarisch uiteraard maar de gehakbal is dat niet (in principe) maar je zou heel goed ipv een gehaktbal van vlees een vegetarische rookworst kunnen toevoegen om maar wat te noemen. Die overigens niet te vreten zijn maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan is nagenoeg elke maaltijd vegetarisch toch?
in mijn stoofpot gaat ook ui en peen enzo
M'n moeder kon vroeger van 250 gram gehakt 4 grote gehaktballen maken, dus ik ken het principequote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
?
Als ik zelf een gehaktbal maak gaat er trouwens wel ook paneermeel, ei en nog wat ander spul in.
een gehaktbal met voor 2 derde vlees is geen vegetarische gehaktbalquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is een maaltijd, he? Geen enkel product. Als je hutspot maakt dan is dat deels vegetarisch uiteraard maar de gehakbal is dat niet (in principe) maar je zou heel goed ipv een gehaktbal van vlees een vegetarische rookworst kunnen toevoegen om maar wat te noemen. Die overigens niet te vreten zijn maar dat terzijde.
Dan zal de klant het wel willen (in brabant).(Tussen de varkensstallen.)quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ik werk op het hoofdkantoor van een supermarkt en ik kan je vertellen dat we gewoon bezig zijn aan te bieden wat de klant wil.
Al vaker gepost, het een kan niet zonder het ander bestaan:quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
75% van de sojaconsumptie is als veevoer.
Van die 75% soja gaat 40 procent naar pluimvee, 30 procent naar varkens en 30 procent naar koeien.
Profundoquote:Vanwege de sterk verschillende prijzen van de verschillende sojafracties, is de
waardeverdeling van de mondiale sojamarkt over de verschillende sojafracties anders. Op
basis van de prijzen en productievolumes van de afgelopen 10 jaar, berekenen we dat de
totale waarde van de wereldwijde sojamarkt gemiddeld voor 57% door sojameel bepaald
wordt en voor 35% door sojaolie. Direct gebruik van sojabonen in voedingsproducten maakt
6% uit. Het aandeel van sojahullen is met 1% verwaarloosbaar.
Geconcludeerd kan daarom worden dat de sojateelt twee hoofdproducten oplevert, die
beiden onmisbaar zijn om de continuïteit van de sojateelt te garanderen. Noch sojameel,
noch sojaolie kan tot bij- of restproduct bestempeld worden, omdat de verkoop van beide
producten voor de sojatelers en -handelaars onmisbaar is en omdat de verhouding in
productievolumes tussen de twee sojafracties niet veranderd kan worden. Als de vraag naar
sojameel of de vraag naar sojaolie wegvalt, zou sojateelt niet langer concurrerend zijn met
de teelt van andere gewassen die plantaardige olie en/of eiwithoudende
veevoedergrondstoffen opleveren.
Ik woon in brabant dus dat gaat niet op.quote:
Meer dat ze varkensvlees spellen als 'verkensvlees'quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
?
Nee, maar het is wel minder vlees en dat zal je vaker gaan zien, vermoed ik, als de prijs van vlees omhoog gaat zoals voorgesteld.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
een gehaktbal met voor 2 derde vlees is geen vegetarische gehaktbal
ook niet deels een vegetarische gehaktbal ... het is een gewone gehaktbal
Al eens een vegetarische rookworst geprobeerd? Ik kan het je afradenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik had overigens onlangs een vegetarische frikandel (was in de aanbieding bij het cafetaria) en ik moet zeggen dat je het verschil met een gewone amper nog proeft, zeker niet met wat saus en uitjes. Wat dat betreft een prima alternatief.
Er zijn meerdere supermarktprofielen inderdaad, met verschillende schappen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan zal de klant het wel willen (in brabant).(Tussen de varkensstallen.)
maar niemand zegt dat je alleen vlees moet etenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel minder vlees en dat zal je vaker gaan zien, vermoed ik, als de prijs van vlees omhoog gaat zoals voorgesteld.
Vegetarische kroket daarentegen is prima te doen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Al eens een vegetarische rookworst geprobeerd? Ik kan het je afraden
Ze worden er steeds beter in inderdaad... dat moet je de 'kunstenaars of knutselaars' wel toegeven...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik had overigens onlangs een vegetarische frikandel (was in de aanbieding bij het cafetaria) en ik moet zeggen dat je het verschil met een gewone amper nog proeft, zeker niet met wat saus en uitjes. Wat dat betreft een prima alternatief.
Tsja, dan ga je toch andere gewassen verbouwen? Een beetje vreemd om een grote veestapel in stand te houden omdat anders de sojateelt niet rendabel is.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef AchJa het volgende:
Als de vraag naar sojameel of de vraag naar sojaolie wegvalt, zou sojateelt niet langer concurrerend zijn met
de teelt van andere gewassen die plantaardige olie en/of eiwithoudende veevoedergrondstoffen opleveren.
Nog niet geprobeerd, welk merk is een beetje goed?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Vegetarische kroket daarentegen is prima te doen.
Vis is geen vlees, he?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:42 schreef Cherni het volgende:
Woensdag gehaktdag en Vrijdag visdag kunnen dus ook niet meer.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat is zeker niet bevallen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, die vond ik ook niet lekker. Had er 1 van Unox maar daar zit nog wel wat werk in om het op smaak te krijgen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een frikandel vlees durven noemen...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat is echt met stip de meest ranzige vleesvervanger die er is jaquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou het zo niet durven zeggen, maar de ghoulash in de kroket krijgt 90% van z'n smaak van de kruiden en toevoegingen en niet zozeer van het vlees.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog niet geprobeerd, welk merk is een beetje goed?
apartquote:
Daar heb je wel een punt.quote:
Alles is goed te doen met genoeg pindasaus, dat telt nietquote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt.
Maar ze vliegen wel in grote getalen de frituurpan in, in Nederland.
Vegetarische kroket overigens hetzelfde verhaal. Of een "Bonita", ook prima te doen met wat pindasaus.
Verrek, daar had ik dan weer straal overheen gelezen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Meer dat ze varkensvlees spellen als 'verkensvlees'
Dus snijdt je argument vwb het regenwoud geen hout. Want zolang er soja geconsumeerd blijft worden door de mens zal het op dezelfde schaal verbouwd blijven worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Tsja, dan ga je toch andere gewassen verbouwen? Een beetje vreemd om een grote veestapel in stand te houden omdat anders de sojateelt niet rendabel is.
Als het niet meer uit kan? Nee.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus snijdt je argument vwb het regenwoud geen hout. Want zolang er soja geconsumeerd blijft worden door de mens zal het op dezelfde schaal verbouwd blijven worden.
Ik ben ook gek op zelfgemaakte kaaskroketten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:42 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Vegetarische kroket daarentegen is prima te doen.
Kijk, ik rook niet. En die hele accijns op sigaretten zal me een worst zijn. Of het er nou op zit of niet. Ik ga niet lekker puh tegen rokers zeggen. Moeten ze helemaal zelf weten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:29 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Misschien mag ik antwoorden met: "Spread the Word?"
Verse Vis!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:45 schreef Cherni het volgende:
Wij aten vroeger als kind 1 maal in de week vis. Ik eet het nog steeds maar het is verdomme duur.
https://binnenstebuiten.k(...)e-friet-en-mayonaisequote:
Volgens mij vissen we de oceanen leeg, en ik weet niet hoelang dat nog goed gaat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zal ook nog wel aan de beurt komen. Trouwens verse vis is al onbetaalbaar geworden.
Het is een optelsom van veel teveel mensen met teveel welvaart.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 19:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het niet meer uit kan? Nee.
Maar los daarvan: het is een optelsom, het zoet water, de stikstoffen, fosfaten, CO2, methaan, benodigd akkerland, etc. Veeteelt is gewoon heel belastend en heeft een groot landoppervlak nodig.
Maar goed, daarover verschillen we al jaren van mening en dat mag.
Ik ben overigens nooit voor afschaffen van veeteelt geweest maar het zou wel de helft minder mogen, zeker in bepaalde gebieden van Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |