Onzin. Gewoon minder vlees etenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:57 schreef Confetti het volgende:
Nog meer priviliges voor de rijken. Nu wel terecht want de schade die ontstaat door het vleesgedrag van jan met de pet is niet te overzien.
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheidquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:58 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een klotemaatregel. Niks meer en niks minder.
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheid
Ik bepaal zelf wel wanneer ik wat eet, dank je wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:01 schreef Bocaj het volgende:
Al ben ik helemaal niet tegen een (kleine) heffing...
Als het goed is voor de keten dan prima...
Elke dag vlees hoeft ook niet... je kan ook eieren eten die dag of lekkere champignons met uitjes!
Ik eet nog genoeg vlees en vind het prima om vlees duurder te maken, gek hequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?
Hou toch op met 1 april. Het staat gewoon pp hoofdpagina rtlnieuws.nl en in veel landen is dit al.quote:
Vegetarier jaquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als rokenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:03 schreef Haags het volgende:
Ze kunnen me wat, ik blijf vlees eten. Gewoon omdat ik dat lekker vind.
Lekker mandarijntje naast je aardappeltjes en broccoli. Krijg je ook dezelfde voedingsstoffen binnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheid
Wel nee, gewoon 1 keer in de maand naar Der Heimat en de auto vol met vlees....quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als roken)
Dit verbaast mij niks.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik eet nog genoeg vlees en vind het prima om vlees duurder te maken, gek he
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?quote:
Lijkt mij niet echt handig in een tijd waarin de voedselveiligheid onder druk staat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig woon ik vlakbij de grens. Bemoeizucht telkens, altijd in de vorm van een heffing icm een belerend vingertje/toontje.
En het is altijd de consument die het op mag hoesten. Er mag een stuk minder veeteelt plaatsvinden in Nederland hoor, maar dat gaat je zo niet lukken.
Uiteindelijk zijn het gelukkig toch vooral de randstedelingen die hier de dupe van zijn. Wij zitten hier lekker aan de grens. Wij eten lekker vlees met een Warsteiner erbij, kunnen dat halen terwijl we lekker doorgassen over de autobahn, laat die sukkels maar allemaal compenseren door 100 te rijden. Onderweg nog even de auto volgooien nadat de Duitsers 30cent van de brandstofprijzen afhalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig woon ik vlakbij de grens. Bemoeizucht telkens, altijd in de vorm van een heffing icm een belerend vingertje/toontje.
En het is altijd de consument die het op mag hoesten. Er mag een stuk minder veeteelt plaatsvinden in Nederland hoor, maar dat gaat je zo niet lukken.
Haha idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?
Is ook wel een extreme mening hoor, poeh
Lekker bevooroordeeld reageren omdat je een proces dat jarenlang op dezelfde manier plaatsvindt opeens zielig moet vinden. Of het met de paplepel ingegoten krijgt omdat je ouders het vindenquote:
Waarom wil je voeding duurder maken?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?
Is ook wel een extreme mening hoor, poeh
Hoe bedoel je dit? Naar mijn weten produceren we veel meer dan we als land consumeren en wordt er dus een boel geëxporteerd. In other words, het land wordt als kliko behandeld ten behoeve van een vervuilende sector. Dat vind ik niet uit te leggen, maar waar komen we op uit? Consumenten pesten - geld binnen harken. Het is eigenlijk om te jankenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Lijkt mij niet echt handig in een tijd waarin de voedselveiligheid onder druk staat.
Omdat vlees best wat meer als een luxeproduct gezien mag worden. Als je dan toch bezig bent met de aarde en vliegprijzen aanpakt zie ik niet in waarom dat met vlees anders moet zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom wil je voeding duurder maken?
😅🤪quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Lekker bevooroordeeld reageren omdat je een proces dat jarenlang op dezelfde manier plaatsvindt opeens zielig moet vinden. Of het met de paplepel ingegoten krijgt omdat je ouders het vinden
Een aanslag op de mensheid vind ik het. De mens is juist homo sapiens sapiens geworden door het éten van vlees, niet door het te laten staan.
Natuurlijk is het jouw keuze, maar ga daardoor niet mijn keuze beīnvloeden door een heffing van, nota bene de overheid, zij die ons allen moet regeren, goed te keuren.
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Kun je misschien ook met wat meer inhoud reageren dan je je met onleesbare smileys van repliek moet dienen?quote:
Dat zie ik ook wel gebeuren ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.
Klopt. Al weet ik de exacte cijfers niet, we halen namelijk ook weer een hoop uit andere plekken natuurlijk. Lijkt me een goede reserve kaart voor een land als Nederland in tijden van internationale onrust.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Naar mijn weten produceren we veel meer dan we als land consumeren en wordt er dus een boel geëxporteerd. In other words, het land wordt als kliko behandeld ten behoeve van een vervuilende sector. Dat vind ik niet uit te leggen, maar waar komen we op uit? Consumenten pesten - geld binnen harken. Het is eigenlijk om te janken
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Kun je misschien ook met wat meer inhoud reageren dan je je met onleesbare smileys van repliek moet dienen?
In het buitenland levert het inderdaad geen milieuvervuiling op.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is een wassen neus. Omdat ons vlees met name uit het buitenland komt en niet van Nederlandse boeren.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat vlees best wat meer als een luxeproduct gezien mag worden. Als je dan toch bezig bent met de aarde en vliegprijzen aanpakt zie ik niet in waarom dat met vlees anders moet zijn
Stukje luxeproduct van 2,6 miljoen oud. Vlees is geen luxe, maar voor veel mensen een belangrijke bron van energie/voedingsstoffen.quote:2.6 million years ago
The first major evolutionary change in the human diet was the incorporation of meat and marrow from large animals, which occurred by at least 2.6 million years ago.
Het werkelijke verschil tussen onze meningen ligt 'm in de voorkeur met welke inhoud ons etensbord wordt geserveerd. Niets anders.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.
Zo’n 50km van de grens met Duitsland. Dichtbij genoeg om eens in de 2 weken flink boodschappen te halen als het zo doorgaat in Nederland.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |