Onzin. Gewoon minder vlees etenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:57 schreef Confetti het volgende:
Nog meer priviliges voor de rijken. Nu wel terecht want de schade die ontstaat door het vleesgedrag van jan met de pet is niet te overzien.
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheidquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:58 schreef Metalfrost het volgende:
Wat een klotemaatregel. Niks meer en niks minder.
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheid
Ik bepaal zelf wel wanneer ik wat eet, dank je wel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:01 schreef Bocaj het volgende:
Al ben ik helemaal niet tegen een (kleine) heffing...
Als het goed is voor de keten dan prima...
Elke dag vlees hoeft ook niet... je kan ook eieren eten die dag of lekkere champignons met uitjes!
Ik eet nog genoeg vlees en vind het prima om vlees duurder te maken, gek hequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?
Hou toch op met 1 april. Het staat gewoon pp hoofdpagina rtlnieuws.nl en in veel landen is dit al.quote:
Vegetarier jaquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:00 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Laat me raden.. je bent veg(etariër)/(anist) ?
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als rokenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:03 schreef Haags het volgende:
Ze kunnen me wat, ik blijf vlees eten. Gewoon omdat ik dat lekker vind.
Lekker mandarijntje naast je aardappeltjes en broccoli. Krijg je ook dezelfde voedingsstoffen binnen natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:59 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Goed dat ze het compenseren door btw op fruit en groente te verlagen. Goed bezig overheid
Wel nee, gewoon 1 keer in de maand naar Der Heimat en de auto vol met vlees....quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:04 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ga jij lekker veel betalen. Hoop dat het zo duur wordt als roken)
Dit verbaast mij niks.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:02 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik eet nog genoeg vlees en vind het prima om vlees duurder te maken, gek he
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?quote:
Lijkt mij niet echt handig in een tijd waarin de voedselveiligheid onder druk staat.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig woon ik vlakbij de grens. Bemoeizucht telkens, altijd in de vorm van een heffing icm een belerend vingertje/toontje.
En het is altijd de consument die het op mag hoesten. Er mag een stuk minder veeteelt plaatsvinden in Nederland hoor, maar dat gaat je zo niet lukken.
Uiteindelijk zijn het gelukkig toch vooral de randstedelingen die hier de dupe van zijn. Wij zitten hier lekker aan de grens. Wij eten lekker vlees met een Warsteiner erbij, kunnen dat halen terwijl we lekker doorgassen over de autobahn, laat die sukkels maar allemaal compenseren door 100 te rijden. Onderweg nog even de auto volgooien nadat de Duitsers 30cent van de brandstofprijzen afhalen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Gelukkig woon ik vlakbij de grens. Bemoeizucht telkens, altijd in de vorm van een heffing icm een belerend vingertje/toontje.
En het is altijd de consument die het op mag hoesten. Er mag een stuk minder veeteelt plaatsvinden in Nederland hoor, maar dat gaat je zo niet lukken.
Haha idd.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?
Is ook wel een extreme mening hoor, poeh
Lekker bevooroordeeld reageren omdat je een proces dat jarenlang op dezelfde manier plaatsvindt opeens zielig moet vinden. Of het met de paplepel ingegoten krijgt omdat je ouders het vindenquote:
Waarom wil je voeding duurder maken?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat het mij prima lijkt om groenten goedkoper te maken en vlees duurder?
Is ook wel een extreme mening hoor, poeh
Hoe bedoel je dit? Naar mijn weten produceren we veel meer dan we als land consumeren en wordt er dus een boel geëxporteerd. In other words, het land wordt als kliko behandeld ten behoeve van een vervuilende sector. Dat vind ik niet uit te leggen, maar waar komen we op uit? Consumenten pesten - geld binnen harken. Het is eigenlijk om te jankenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Lijkt mij niet echt handig in een tijd waarin de voedselveiligheid onder druk staat.
Omdat vlees best wat meer als een luxeproduct gezien mag worden. Als je dan toch bezig bent met de aarde en vliegprijzen aanpakt zie ik niet in waarom dat met vlees anders moet zijnquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarom wil je voeding duurder maken?
😅🤪quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:09 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Lekker bevooroordeeld reageren omdat je een proces dat jarenlang op dezelfde manier plaatsvindt opeens zielig moet vinden. Of het met de paplepel ingegoten krijgt omdat je ouders het vinden
Een aanslag op de mensheid vind ik het. De mens is juist homo sapiens sapiens geworden door het éten van vlees, niet door het te laten staan.
Natuurlijk is het jouw keuze, maar ga daardoor niet mijn keuze beïnvloeden door een heffing van, nota bene de overheid, zij die ons allen moet regeren, goed te keuren.
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Kun je misschien ook met wat meer inhoud reageren dan je je met onleesbare smileys van repliek moet dienen?quote:
Dat zie ik ook wel gebeuren ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.
Klopt. Al weet ik de exacte cijfers niet, we halen namelijk ook weer een hoop uit andere plekken natuurlijk. Lijkt me een goede reserve kaart voor een land als Nederland in tijden van internationale onrust.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Naar mijn weten produceren we veel meer dan we als land consumeren en wordt er dus een boel geëxporteerd. In other words, het land wordt als kliko behandeld ten behoeve van een vervuilende sector. Dat vind ik niet uit te leggen, maar waar komen we op uit? Consumenten pesten - geld binnen harken. Het is eigenlijk om te janken
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Kun je misschien ook met wat meer inhoud reageren dan je je met onleesbare smileys van repliek moet dienen?
In het buitenland levert het inderdaad geen milieuvervuiling op.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef inslagenreuring het volgende:
Het is een wassen neus. Omdat ons vlees met name uit het buitenland komt en niet van Nederlandse boeren.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Omdat vlees best wat meer als een luxeproduct gezien mag worden. Als je dan toch bezig bent met de aarde en vliegprijzen aanpakt zie ik niet in waarom dat met vlees anders moet zijn
Stukje luxeproduct van 2,6 miljoen oud. Vlees is geen luxe, maar voor veel mensen een belangrijke bron van energie/voedingsstoffen.quote:2.6 million years ago
The first major evolutionary change in the human diet was the incorporation of meat and marrow from large animals, which occurred by at least 2.6 million years ago.
Het werkelijke verschil tussen onze meningen ligt 'm in de voorkeur met welke inhoud ons etensbord wordt geserveerd. Niets anders.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.
Zo’n 50km van de grens met Duitsland. Dichtbij genoeg om eens in de 2 weken flink boodschappen te halen als het zo doorgaat in Nederland.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
en je eigen reden?quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Met zo een domme vooringenomen mening passen die smileys heel goed.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:55 schreef Johannes788 het volgende:
Ik als vegetarier zie dit helemaal zitten.
Dat zie ik ook wel gebeuren ja.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:12 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Lijkt me een stuk waarschijnlijker dat er dan gewoon meer geëxporteerd gaat worden.
Dat ben ik wel met je eens ja. En ik heb an sich geen moeite met de export, maar in geval van een sterk vervuilende sector mag je wel een afweging maken. Het is bijzonder dat we goede kwaliteit exporteren en meh kwaliteit importeren voor die paar euro verschil.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Klopt. Al weet ik de exacte cijfers niet, we halen namelijk ook weer een hoop uit andere plekken natuurlijk. Lijkt me een goede reserve kaart voor een land als Nederland in tijden van internationale onrust.
Nederland is na de VS de grootste exporteur op het gebied van agricultuur van de wereld.Dat is niet alleen maar slecht, kut, schandalig imo.
Maar goed, of je dat nou wel of niet okay vindt: volgens mij zijn wij het wel eens dat het verhogen van de kosten voor consumenten (met behulp van belastingen) weinig goeds brengt.
Ja gelukkig dat we na 2.6 miljoen jaar ook wel geconcludeerd hebben dat je die voedingsstoffen ergens anders vandaan kan halen. Zeker in een rijk, westers land als Nederland. Elke dag vlees eten is al lang niet meer iets essentieels, en dus luxe. Net als brood overigens, wat vroeger ook als iets noodzakelijks werd gezienquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
[..]
Stukje luxeproduct van 2,6 miljoen oud. Vlees is geen luxe, maar voor veel mensen een belangrijke bron van energie/voedingsstoffen.
Daar gaat het niet om. De drogreden dat met dit geld die bedrijven worden "verduurzaamd"quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In het buitenland levert het inderdaad geen milieuvervuiling op.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je straks ook brood een luxe gaat vinden. Het schiet allemaal door.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja gelukkig dat we na 2.6 miljoen jaar ook wel geconcludeerd hebben dat je die voedingsstoffen ergens anders vandaan kan halen. Zeker in een rijk, westers land als Nederland. Elke dag vlees eten is al lang niet meer iets essentieels, en dus luxe. Net als brood overigens, wat vroeger ook als iets noodzakelijks werd gezien
Wen er maar aan. Over jaartje is de vleestaks er.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je straks ook brood een luxe gaat vinden. Het schiet allemaal door.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je perceptie over eten toch met de tijd veranderd. Alleen omdat vlees miljoenen jaren geleden essentieel was om te overleven is dat nu niet per se ook zoquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat je straks ook brood een luxe gaat vinden. Het schiet allemaal door.
Jij bent wel heel zeker van je zaak!quote:
Op die manier is niets 'noodzakelijk'.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja gelukkig dat we na 2.6 miljoen jaar ook wel geconcludeerd hebben dat je die voedingsstoffen ergens anders vandaan kan halen. Zeker in een rijk, westers land als Nederland. Elke dag vlees eten is al lang niet meer iets essentieels, en dus luxe. Net als brood overigens, wat vroeger ook als iets noodzakelijks werd gezien
r/Unexpectedcommunismquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op die manier is niets 'noodzakelijk'.
Veel niet nee. Alleen de massaconsumptie van brood heeft toch een stuk minder invloed op co2-uitstoot dan vlees dat heeftquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Op die manier is niets 'noodzakelijk'.
Was dat maar zo.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je perceptie over eten toch met de tijd veranderd. Alleen omdat vlees miljoenen jaren geleden essentieel was om te overleven is dat nu niet per se ook zo
Ik eet gewoon waar ik zelf voor kies. En die tax, daar kom ik persoonlijk wel mee weg. Helaas woon ik niet alleen in Nederland maar zijn al die heffingen voor mensen die het al zwaar hebben een last. Maar hé die hebben geen recht op wat luxe. Nee het is een maatregel waarbij weer de onderkant en straks middenklasse mee geraakt zullen worden.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:23 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Over jaartje is de vleestaks er.
Dat is bijna met elk voorstel of beslissing zo, die lijden er niets onder. Allemaal gevalletjes van prolofobie...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:28 schreef detaris het volgende:
Gelukkig verdienen dames en heren politici voldoende zodat het voor hen niet uitmaakt.
Ja uitkeringstrekkers moeten maar dure vleesvervangers gaan kopen!quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:23 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat je perceptie over eten toch met de tijd veranderd. Alleen omdat vlees miljoenen jaren geleden essentieel was om te overleven is dat nu niet per se ook zo
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel niet nee. Alleen de massaconsumptie van brood heeft toch een stuk minder invloed op co2-uitstoot dan vlees dat heeft
Het verminderen van co2 uitstoot, moet via technologische innovatie. Niet met het minderen van consumptie. Het staat je uiteraard volledig vrij om als individu het luddisme aan te hangen, ga gezellig bij de Amish. Maar op globale schaal moeten we het hebben van ontwikkelingen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Veel niet nee. Alleen de massaconsumptie van brood heeft toch een stuk minder invloed op co2-uitstoot dan vlees dat heeft
we leven in een rijk, westers land, aldus @Fok-itquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik eet gewoon waar ik zelf voor kies. En die tax, daar kom ik persoonlijk wel mee weg. Helaas woon ik niet alleen in Nederland maar zijn al die heffingen voor mensen die het al zwaar hebben een last. Maar hé die hebben geen recht op wat luxe. Nee het is een maatregel waarbij weer de onderkant en straks middenklasse mee geraakt zullen worden.
Zeg ik ook niet.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja uitkeringstrekkers moeten maar dure vleesvervangers gaan kopen!
En het is niet alsof dat al niet een stuk duurder is geworden de afgelopen twee jaarquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Was dat maar zo.
Je zit hier hogere kosten op de voeding van miljoenen mensen in Nederland goed te praten.
Hoeveel heb jij je eigenlijk verdiept in voeding? Dit kun je echt niet met droge ogen beweren.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet.
Als het gecompenseerd wordt met goedkoper fruit en groente is dat niet nodig.
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luddismequote:Het luddisme was een sociale beweging in het Engeland van begin 19e eeuw, die zich verzette tegen industriële en technologische ontwikkelingen. De term 'luddisme' suggereert een samenhangende, 'monolithische' en theoretisch onderbouwde beweging.
Preciesquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Luddisme
leuke toepassing voor de metaversequote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef theunderdog het volgende:
Wat ga vlees echt zou helpen: het verminderen van het vee, het vee dat je overhoudt flink intensiveren (biologisch, teveel landbouwgrond enz), de dieren die binnen zitten de hele dag een metabril geven (waardoor ze het gevoel hebben buiten te zijn).
Vlees 'eruit'? schei uit met je continue stroom aan aannames. Vleesconsumptie verminderen staat niet gelijk aan radicaal vegan wordenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij je eigenlijk verdiept in voeding? Dit kun je echt niet met droge ogen beweren.
'Vlees eruit --> meer groente en fruit' is geen oplossing voor het doorsnee dieet
Uiteraard moet het wel nog zodanig doorontwikkeld worden, dat die beesten daadwerkelijk het nauwelijks tot niet meer kunnen onderscheiden van de 'echte wereld'. Meta moet op zulke momenten de realiteit voor die beesten worden.quote:
Brood en vlees zijn nog steeds noodzakelijk. Hele culturen gaan straks verloren omdat jan met de hoge hoed vanuit een regeringspositie van bovenaf wil dat het volk onder hem ineens anders gaat leven door de gedwongen keuze te maken om geen vlees te gaan eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik mag vlees blijven etenquote:Op dinsdag 29 maart 2022 17:57 schreef Confetti het volgende:
Nog meer priviliges voor de rijken. Nu wel terecht want de schade die ontstaat door het vleesgedrag van jan met de pet is niet te overzien.
het leven is een luxe heer Straatcommando.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En het is niet alsof dat al niet een stuk duurder is geworden de afgelopen twee jaar
80 gram vlees per dag is overigens voldoende voor de voedingstoffen maar die kun je ook, grotendeels, uit andere voeding halen.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Makkelijk ja. Maargoed. Op FOK! val je dood neer als je een week geen vlees eetquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
80 gram vlees per dag is overigens voldoende voor de voedingstoffen maar die kun je ook, grotendeels, uit andere voeding halen.
Ja, en? Voedsel is dan ook veel te goedkoop momenteel.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Was dat maar zo.
Je zit hier hogere kosten op de voeding van miljoenen mensen in Nederland goed te praten.
Alleen bij de wappies.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:38 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het leven is een luxe heer Straatcommando.
je hebt hier te maken met een death cult
Ik pleit hier niet voor een heftige ingreep, dat doe jij om te vragen om duurder eten.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vlees 'eruit'? schei uit met je continue stroom aan aannames. Vleesconsumptie verminderen staat niet gelijk aan radicaal vegan worden
Alleen in NWS, geloof ikquote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Makkelijk ja. Maargoed. Op FOK! val je dood neer als je een week geen vlees eet
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Voedsel is dan ook veel te goedkoop momenteel.
Belonen helpt dan ook beter dan bestraffen. Ik zie dan ook liever dat gezonde producten goedkoper worden ipv ongezonde/slecht voor het milieu/vul maar wat in duurder.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Voedsel is dan ook veel te goedkoop momenteel.
quote:Op dinsdag 29 maart 2022 18:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik ga geen Spirulina zitten vreten voor mijn eiwitten sorry, ik heb van moeder natuur slagtanden gekregen om vlees te eten.
die quinoa zand en de ranzige chiazaad mag je zelf opeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |