Dit lijkt mij culturele toe-eigening.quote:
We zullen in alle gevallen moeten afwachten. Die benenschieterij komt uit niet onverdachte hoek. Als het waar is, is het misdadig, welke partij het ook doet of deed. Maar beide partijen hebben de neiging datgene te plaatsen dat in hun kraam te pas komt. Dat hier op de man gespeeld wordt als iemand een andere mening heeft, vind ik erg vervelend, vooral als het posts lang doorgaat.quote:Op zondag 27 maart 2022 20:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom is dat de bottomline?
Je weet ook niet of er wel krijgsgevangenen door hun benen geschoten zijn. En je weet ook niet welke partij dat gedaan heeft, en wat de slachtoffers hiervoor uitgevreten hebben.
Een hele stad van de kaart vegen en krijgsgevangenen door hun benen schieten, ik zou het beiden als oorlogsmisdaden zien. Maar jij ziet er slechts één als oorlogsmisdaad.
En daar heeft Achja helemaal gelijk in.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar is geen schending van wat dan ook want we kunnen het niet vaststellen!
Aldus @:Achja
Klopt ook gewoonquote:Op zondag 27 maart 2022 21:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maar is geen schending van wat dan ook want we kunnen het niet vaststellen!
Aldus @:Achja
quote:Op zondag 27 maart 2022 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En daar heeft Achja helemaal gelijk in.
Het zouden eigenlijk jullie kinderen moeten zijn in een verbandjequote:
Je bent wel bekend met meeste rechtssystemen waarbij je onschuldig bent tot tegendeel bewezen is?quote:Op zondag 27 maart 2022 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Het zouden eigenlijk jullie kinderen moeten zijn in een verbandje
Het zouden eigenlijk helemaal geen kinderen moeten zijn in verband maar als jij daar heel heet van wordt zal ik tegen die tijd wel een KLB topic aanmakenquote:Op zondag 27 maart 2022 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Ja.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je bent wel bekend met meeste rechtssystemen waarbij je onschuldig bent tot tegendeel bewezen is?
Ik leer mijn kinderen dat culturele-toe eigening een vorm is van orientalisme.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Waarom zou dat zo moeten zijn?quote:Op zondag 27 maart 2022 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Omdat we het dan wel per definitie een oorlogsmisdaad noemen denkquote:
'They’ve offered “[body] bags” not even fit for dead pets, he says'quote:
Hij lijkt ook niet helemaal te begrijpen dat 'oorlogsmisdaad' niets meer is dan papierenwerkelijkheid. Het is niet omdat iets op papier geen oorlogsmisdaad is, dat het daarom moreel minder erg is.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat we het dan wel per definitie een oorlogsmisdaad noemen denk
Begrijpelijk ook vanuit de emotie maar ik neem aan dat de rechter die niet meeneemt in zijn (of haar!) beslissing
Ah helder, een oorlogsmisdaad is slechts een papierenwerkelijkheid.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij lijkt ook niet helemaal te begrijpen dat 'oorlogsmisdaad' niets meer is dan papierenwerkelijkheid. Het is niet omdat iets op papier geen oorlogsmisdaad is, dat het daarom moreel minder erg is.
Daar lijkt het op jaquote:Op zondag 27 maart 2022 21:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij lijkt ook niet helemaal te begrijpen dat 'oorlogsmisdaad' niets meer is dan papierenwerkelijkheid. Het is niet omdat iets op papier geen oorlogsmisdaad is, dat het daarom moreel minder erg is.
Zeker. Het filmen van krijgsgevangenen is een oorlogsmisdaad. Een bombardement op burgers niet per definitie (context afhankelijk).quote:Op zondag 27 maart 2022 21:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ah helder, een oorlogsmisdaad is slechts een papierenwerkelijkheid.
Goed om te weten man
Ja ook. Maar bedoel ook dat niet-oorlogsmisdaden soms erger zijn dan daadwerkelijke oorlogsmisdaden. Het is helder, maar niet proportioneel gedefinieerd.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Daar lijkt het op ja
Daarom ben ik ook niet zo'n fan van dit soort foto's als argument
Tuurlijk is het vreselijk maar oorlogsmisdaden zijn heel helder gedefinieerd
Waarschijnlijk ja. Er zijn echter behoorlijk wat kindjes geweest die verbandjes nodig hadden of onder de grond zijn geëindigd door handelen vanuit ons. Als het per definitie een oorlogsmisdaad is volgens sommige mensen, wel vreemd dat daar nooit iemand voor veroordeeld is.quote:Op zondag 27 maart 2022 21:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
Omdat we het dan wel per definitie een oorlogsmisdaad noemen denk
Begrijpelijk ook vanuit de emotie maar ik neem aan dat de rechter die niet meeneemt in zijn (of haar!) beslissing
Bombardement op burgers wel, een bombardement waar burgers bij omkomen niet per sequote:Op zondag 27 maart 2022 21:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker. Het filmen van krijgsgevangenen is een oorlogsmisdaad. Een bombardement op burgers niet per definitie (context afhankelijk).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |