De natuur heeft besloten dat de klok loopt zoals die loopt? Dus met alle regels van 24 uur, 60 minuten en 12:00 midden op de dag? Hopelijk hebben ze goede klokkenmakers dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is helemaal niet arbitrair, het is een natuurverschijnsel. We hebben ons ritme ten opzichte van het midden van de dag veel te ver verschoven, dat is helemaal niet gezond voor lichaam en geest. Bovendien zijn de vroege uren van de dag het meest productief. We zijn gewend geraakt dat de dag begint met werk of school, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Haha, wanne onzin. Voor jou misschien, maar voor heel veel mensen niet hoor. Ik ben in de avond het meest productief. Als ik elke dag vroeg op moest staan zou dat echt niet gezond zijn, ook al zou ik genoeg uren slapen door vroeger naar bed te gaan. Dat zou echt slecht zijn voor lichaam en geest.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is helemaal niet arbitrair, het is een natuurverschijnsel. We hebben ons ritme ten opzichte van het midden van de dag veel te ver verschoven, dat is helemaal niet gezond voor lichaam en geest. Bovendien zijn de vroege uren van de dag het meest productief. We zijn gewend geraakt dat de dag begint met werk of school, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
Neenee, daarom moet de klok ook twee uur terug, zodat we ons met z'n allen kunnen aanpassen aan de levensstijl van één persoon.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Sowieso, opstaan als het nog donker is...
Wanneer we de VK tijd zouden hanteren zou je productiviteit dus meer naar het midden van de dag verschuiven en hoef je ook niet meer in het donker op te staan. hooibaal mag je bedanken voor het bevestigen van zijn punt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wanne onzin. Voor jou misschien, maar voor heel veel mensen niet hoor. Ik ben in de avond het meest productief. Als ik elke dag vroeg op moest staan zou dat echt niet gezond zijn, ook al zou ik genoeg uren slapen door vroeger naar bed te gaan. Dat zou echt slecht zijn voor lichaam en geest.
Sowieso, opstaan als het nog donker is...![]()
Wist je dat er ook heel veel mensen zijn wiens productiviteit nu al midden op de dag vallen die dan juist de klos zijn?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wanneer we de VK tijd zouden hanteren zou je productiviteit dus meer naar het midden van de dag verschuiven. hooibaal mag je bedanken voor het bevestigen van zijn punt.
Neenee, daarom moet de klok ook twee uur verkeerd blijven staan, zodat we ons met z'n allen kunnen aanpassen aan de levensstijl van één persoon.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wist je dat er ook heel veel mensen zijn wiens productiviteit nu al midden op de dag vallen die dan juist de klos zijn?
Echt, ik moet er niet aan denken om nog minder tijd te hebben na werk
Wat een onzin, zo kan je elk argument wel wegschrijven onder dat kopje. Feit is dat we dan in compleet verkeerde tijdzone komen te liggen en de tijd bij zomertijd bijna 2 uur scheef ligt en op de zone van St. Petersburg zit en het in de winter dab pas om half 11 een keertje licht wordt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ook dit blijft vooral in de “het hoort zo” hoek hangen. Dat kan je net zo makkelijk omdraaien door op te merken dat, als Nederland de Engelse tijd aanneemt, we duidelijk het oostelijkste land zouden zijn in die tijdzone.
Het is toch vooral persoonlijke voorkeur, en het huidige compromis met zomer- en wintertijd sluit daar voor de meerderheid waarschijnlijk het beste bij aan.
Ja, dus?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:32 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Klopt niet want Petersburg loopt weer gelijk met Moskou.
Klopt, maar dat is dan wel t moment en plek waarop het om 12 uur de zon t hoogst staat. Feit is dat we bij zomertijd heel scheef zitten wat ook nog eens aantoonbaar en bewezen slecht voor je gezondheid is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet correct. St Petersburg gebruikt Moskou tijd en dat is GMT +3, met zomertijd is het in Nederland GMT +2, in de winter is het GMT +1.
Iedereen? Met jij als leidend voorwerp? N=1 argumentatie telt niet he.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want de zon moet aansluiten aan iets arbitrairs in plaats van het moment dat iedereen wakker en actief is?
Daarom is een permanente winter of zomertijd gewoon geen goed idee.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat een onzin, zo kan je elk argument wel wegschrijven onder dat kopje. Feit is dat we dan in compleet verkeerde tijdzone komen te liggen en de tijd bij zomertijd bijna 2 uur scheef ligt en op de zone van St. Petersburg zit en het in de winter dab pas om half 11 een keertje licht wordt.
[..]
Ja, dus?
[..]
Klopt, maar dat is dan wel t moment en plek waarop het om 12 uur de zon t hoogst staat. Feit is dat we bij zomertijd heel scheef zitten wat ook nog eens aantoonbaar en bewezen slecht voor je gezondheid is.
Er zijn tal van argumenten voor wintertijd, geen enkele steekhoudende voor zomertijd, behalve de 'maar dan is het altijd lekker weer' en 'we zijn vrolijke mensen' (FvD![]()
) argumenten.
Lees mijn post nog eens goedquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom is een permanente winter of zomertijd gewoon geen goed idee.
Hoezo is het slecht voor je gezondheid? En je geeft aan dat het dan om elf uur in de winter donker wordt. Met de permanente winter tijd wordt het dan om drie uur in de nacht alweer licht (welke je in de avond in de zomer dus kwijt bent) dus ik zie de meerwaarde daar niet van in.
En dit komt dus omdat de klok zo'n eind uit het lood staat, Juist jij zou erop vooruit gaan als we dat gaan corrigeren.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, wanne onzin. Voor jou misschien, maar voor heel veel mensen niet hoor. Ik ben in de avond het meest productief. Als ik elke dag vroeg op moest staan zou dat echt niet gezond zijn, ook al zou ik genoeg uren slapen door vroeger naar bed te gaan. Dat zou echt slecht zijn voor lichaam en geest.
Al prop je 100 uur in een dag. Dan i het moment dat de zon op zn hoogst staat nog steeds het midden. En het midden 100 is 50.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De natuur heeft besloten dat de klok loopt zoals die loopt? Dus met alle regels van 24 uur, 60 minuten en 12:00 midden op de dag? Hopelijk hebben ze goede klokkenmakers dan.
En jij dwingt liever de hele westerse wereld om hun levensstijl aan te passen dan om een dom regeltje uit de 16e eeuw los te laten?![]()
![]()
Met de permanente A tijd zou het juist eerder licht zijn he.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Sowieso, opstaan als het nog donker is...![]()
Van mij mag dat best een feit zijn, maar ik vind het prima zo. In elk geval beter dan opschuiven naar de tijdzone van Reykjavik en Dakar, waardoor vele maanden per jaar al je vrije tijd na het werk in het donker plaatsvindt.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:32 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat een onzin, zo kan je elk argument wel wegschrijven onder dat kopje. Feit is dat we dan in compleet verkeerde tijdzone komen te liggen en de tijd bij zomertijd bijna 2 uur scheef ligt en op de zone van St. Petersburg zit en het in de winter dab pas om half 11 een keertje licht wordt.
Vrije tijd voor je werk is net zo nuttig als vrije tijd na je werk. Hebben mensen misschien eindelijk weer tijd om eens rustig met hun gezin te ontbijten in de ochtend in plaats van al dat gejaag. En sporten in de ochtend is ook erg gezond voor de start van je dag.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:54 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Van mij mag dat best een feit zijn, maar ik vind het prima zo. In elk geval beter dan opschuiven naar de tijdzone van Reykjavik en Dakar, waardoor vele maanden per jaar al je vrije tijd na het werk in het donker plaatsvindt.
's Avonds als het donker is niet want je moet natuurlijk wel tot 0100 je hipster Dino ei aan de gang houden.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:59 schreef SjonShitcoin het volgende:
Maar in de ochtend moet je slapen want dan is het nog donker
En om 23:00 hardlopen in het park met schemering want daarvoor heb ik geen tijd want ik werk op de Zuidasquote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
's Avonds als het donker is niet want je moet natuurlijk wel tot 0100 je hipster Dino ei aan de gang houden.
Maar daar heb ik geen last van. Hoef nooit op te staan als het licht is. Heb eigen bedrijf met kantoor aan huis en begin om 09.00. Dan is het altijd al licht.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met de permanente A tijd zou het juist eerder licht zijn he.
Maar goed het is natuurlijk een kul argument want ik kan ook zeggen:
"Sowieso, naar bed gaan als het nog licht is..."
Verkeerd volgens wie?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neenee, daarom moet de klok ook twee uur verkeerd blijven staan, zodat we ons met z'n allen kunnen aanpassen aan de levensstijl van één persoon.
Verkeerd volgens de geografische ligging van ons land in een bepaalde tijdzone. Een West-Europese en Centraal-Europese tijdzone zou het beste zijn.quote:
Geografische ligging volgens wie?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verkeerd volgens de geografische ligging van ons land in een bepaalde tijdzone. Een West-Europese en Centraal-Europese tijdzone zou het beste zijn.
Doe niet zo kinderachtig aub.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geografische ligging volgens wie?
Je weet best dat we als west-Europees land samen met de Benelux, Frankrijk en Spanje eigenlijk in de tijdzone vallen van GMT.quote:
Serieus?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geografische ligging volgens wie?
Kijk voor de grap eens op mijn kaart hierboven en geef dan een heel goed excuus waarom die niet relevant is voor geografische ligging en die andere wel.quote:
Stand van de zon op het midden van de dag?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:36 schreef Nattekat het volgende:
Kijk voor de grap eens op mijn kaart hierboven en geef dan een heel goed excuus waarom die niet relevant is voor geografische ligging en die andere wel.
En dat is belangrijk voor wie precies? Boeit het? Of is dit weer zo'n ding dat oude mannen 1000 jaar geleden hebben besloten, maar wat voor ons geen ene relevantie heeft?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stand van de zon op het midden van de dag?
Wat is dat toch met jou en die oude mannen?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En dat is belangrijk voor wie precies? Boeit het? Of is dit weer zo'n ding dat oude mannen 1000 jaar geleden hebben besloten, maar wat voor ons geen ene relevantie heeft?
Geef eens antwoord op mijn kaartje dan..quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens op mijn kaart hierboven en geef dan een heel goed excuus waarom die niet relevant is voor geografische ligging en die andere wel.
Als dat voor jou toch niet relevant is en geen reet boeit ga je toch werken wanneer de zon op het hoogste punt staat ofzo? De tijd die daarbij hoort is niet relevant toch?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:37 schreef Nattekat het volgende:
En dat is belangrijk voor wie precies? Boeit het? Of is dit weer zo'n ding dat oude mannen 1000 jaar geleden hebben besloten, maar wat voor ons geen ene relevantie heeft?
En waarom boeit dat? Tot dusver heeft niemand van jullie daar een antwoord op kunnen geven. Ik weet ook wel stiekem waarom, maar ik laat jullie graag spartelen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:38 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wat is dat toch met jou en die oude mannen?![]()
Maar ja, dat boeit inderdaad.
Ik zie een kaartje dat net zo arbitrair is als de mijne. Ik hecht helemaal geen waarde aan kaartjes, jij wel, dus het is aan jou om uit te leggen waarom het ene kaartje wel relevant zou zijn en de ander niet, het liefst zonder die 400 jaar oude onzin erbij te slepen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Geef eens antwoord op mijn kaartje dan..
Nee, "wat boeit het!!" is wel een antwoord...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:40 schreef Nattekat het volgende:
En waarom boeit dat? Tot dusver heeft niemand van jullie daar een antwoord op kunnen geven. Ik weet ook wel stiekem waarom, maar ik laat jullie graag spartelen.
Ja, dat wordt al jaren in dit topic uitgelegd, maar men wil het niet begrijpen of praat langselkaar.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Stand van de zon op het midden van de dag?
nee, de tijd moet aansluiten bij de zon. verder veranderd er niets lolquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want de zon moet aansluiten aan iets arbitrairs in plaats van het moment dat iedereen wakker en actief is?
Ik ben helaas gebonden aan de maatschappij, want ik heb gewoon een leven buiten werk en FOK!. Als het had gekund, lag ik elke dag al om 23:00 in mijn bed, maar dat is gewoon niet te doen. Ochtendmensen zullen altijd ochtendmensen zijn en avondmensen zullen altijd avondmensen zijn, de stand van de zon om 12:00 heeft daar geen ene flikker mee te maken.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als dat voor jou toch niet relevant is en geen reet boeit ga je toch werken wanneer de zon op het hoogste punt staat ofzo? De tijd die daarbij hoort is niet relevant toch?
Van wie moet dat?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:42 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nee, de tijd moet aansluiten bij de zon. verder veranderd er niets lol
Uhm, ik weet niet of je ooit betrokken bent bij een inhoudelijke discussie, ik denk van niet, maar als je dat wel had, dan had je geweten dat de bewijslast altijd ligt bij hen die een stelling opperen, en niet bij de persoon die die vraagt om onderbouwing voor die stelling. Jij stelt dat het belangrijk is, dus jij mag gaan onderbouwen waarom het belangrijk is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, "wat boeit het!!" is wel een antwoord...
Niet te doen dit, als jij geen waarde hecht aan onze geografische ligging tov andere landen binnen of buiten dezelfde tijdzone, dan is de discussie wel klaar.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie een kaartje dat net zo arbitrair is als de mijne. Ik hecht helemaal geen waarde aan kaartjes, jij wel, dus het is aan jou om uit te leggen waarom het ene kaartje wel relevant zou zijn en de ander niet, het liefst zonder die 400 jaar oude onzin erbij te slepen.
Er wordt niets langs elkaar gepraat, er is gewoon een groep die zo keihard blijft vasthouden aan een arbitraire regel die helemaal nada te maken heeft met het dagelijkse leven in de 21e eeuw en daar gewoon nul onderbouwing voor kan geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, dat wordt al jaren in dit topic uitgelegd, maar men wil het niet begrijpen of praat langselkaar.
Spartelenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En waarom boeit dat? Tot dusver heeft niemand van jullie daar een antwoord op kunnen geven. Ik weet ook wel stiekem waarom, maar ik laat jullie graag spartelen.
Er zijn niet voor niets tijdzones gemaaktquote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:44 schreef pokkerdepok het volgende:
een andere oplossing is waarschijnlijk nog beter trouwens, maar dat gaat vast helemaal te ver voor de mens.
wereldtijd omarmen. dus dat er nog maar een tijd is, op de hele wereld. alle problemen opgelost.
Geef die godverdomme argumenten danquote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:46 schreef DW457 het volgende:
[..]
Spartelenje hebt jezelf wel hoog zitten he. Maar de argumenten zijn al meermaals genoemd, waar jij vervolgens slechts selectief op reageert en de rest niet wil zien of negeert. Tsja, op die manier kan je inderdaad stellen dat in jouw wereldje geen goede argumenten zijn genoemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |