Ja, en nu is mijn aanslag gemeentelijke belastingen lager dan wanneer we in het oude huis waren geblevenquote:Op woensdag 30 maart 2022 14:34 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Jij wilde een groot, duur zelfontworpen huis 😝
Heb je al een nieuwe keuken?quote:Op woensdag 30 maart 2022 15:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en nu is mijn aanslag gemeentelijke belastingen lager dan wanneer we in het oude huis waren gebleven
Whut?quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:17 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Heb je al een nieuwe keuken?
Mensen met koophuizen nemen vrijwel altijd nieuwe keukens heb ik gemerkt. Mijn broer ook.
Als ik een nieuwe keuken wil verhuis ik gewoon naar een ander huurhuis.
Over 30 jaar ziet die blitse keuken met keukeneiland er ook oud uit?quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:23 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Whut?
Ze heeft een huis laten bouwen hè. Natuurlijk zit er een keuken in.
De meeste mensen willen een nieuwe keuken omdat de oude tegen de 30 jaar aan loopt
Want? 2x laag is nog steeds relatief laag t.o.v. niveaus van 4 - 6% zoals die in de jaren '80 t/m 2010 manifesteerden. Denk dat we over 1 jaar, meer weten over de rente en haar invloed op de huizenprijzen.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:51 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
Dag stijgende huizenprijzen
Nog lange niet.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:51 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
De huizenprijzen werden gedreven door de almaar hogere maximale hypotheken, die weer veroorzaakt werden door de almaar lagere rente. Dat stuwende effect valt helemaal weg hiermee.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Want? 2x laag is nog steeds relatief laag t.o.v. niveaus van 4 - 6% zoals die in de jaren '80 t/m 2010 manifesteerden. Denk dat we over 1 jaar, meer weten over de rente en haar invloed op de huizenprijzen.
Zo zijn wij even per ongeluk precies op tijd ingestapt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 16:51 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, de zaak gaat een keer onderuit. Maar de oorzaak komt waarschijnlijk uit onverwachte hoek.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:13 schreef Heph844 het volgende:
De huizenprijzen werden gedreven door de almaar hogere maximale hypotheken, die weer veroorzaakt werden door de almaar lagere rente. Dat stuwende effect valt helemaal weg hiermee.
Enne, winter is coming natuurlijk. Een recessie in combinatie met een hoge inflatie is niet echt een lekkere voedingsbodem voor de woningmarkt.
Opvallend ook dat 20 en 30 een tijdje vrijwel gelijk looptquote:Op woensdag 30 maart 2022 16:51 schreef Heph844 het volgende:
[ afbeelding ]
De vraag is vooral of de zaak zoveel onderuit gaat dat je met een stijgende rente icm stagnerende cq lagere huizenprijzen ook een lagere maandlast hebt.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt, de zaak gaat een keer onderuit. Maar de oorzaak komt waarschijnlijk uit onverwachte hoek.
Volgensmij is de vraag vooral hoe de mensen wiens vaste periode afloopt er last van hebben bij oversluiten. Maar zo hoog is de rente nog niet.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vraag is vooral of de zaak zoveel onderuit gaat dat je met een stijgende rente icm stagnerende cq lagere huizenprijzen ook een lagere maandlast hebt.
Je bent wel een beetje dom als je de afgelopen jaren niet hebt overgesloten.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:15 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij is de vraag vooral hoe de mensen wiens vaste periode afloopt er last van hebben bij oversluiten. Maar zo hoog is de rente nog niet.
Heb het nog 17 jaar vast voor 2%. Maar binnen 10 jaar los ik wel af.quote:Op woensdag 30 maart 2022 17:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo zijn wij even per ongeluk precies op tijd ingestapt.
laten we er een poll over openenquote:Op woensdag 30 maart 2022 18:22 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje dom als je de afgelopen jaren niet hebt overgesloten.
Heb ik ja, 30 jaar, maar die heb ik niet overgesloten maar gewoon zo afgesloten toen ik dit huis kocht vorig jaar.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
laten we er een poll over openen
[poll=3947]
Grote uitspraken zeg.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:22 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje dom als je de afgelopen jaren niet hebt overgesloten.
Ah okay lastige vraag dus ik bedoel heb je >10 jaar een hypotheek heb je geen ander huis gekocht sindsdien zo ja overesloten....quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb ik ja, 30 jaar, maar die heb ik niet overgesloten maar gewoon zo afgesloten toen ik dit huis kocht vorig jaar.
Naja het probleem is dat als je een huis van 5 ton koopt, wat gemiddeld is, 1% rente je 5000 euro per jaar kost. Oftewel, 460 euro oid per maand.quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:27 schreef twi het volgende:
Grappig, die paniek om 2.5-3% terwijl wij onze huidige hypotheek 4 jaar geleden nog op een historisch lage rente van 2.62% af heb gesloten.
Wat?quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah okay lastige vraag dus ik bedoel heb je >10 jaar een hypotheek heb je geen ander huis gekocht sindsdien zo ja overesloten....
Nee ik vraag of je meer dan 10 jaar geleden een hypotheek hebt afgesloten in de tussentijd niet verhuisd en je hypotheek overgesloten?quote:Op woensdag 30 maart 2022 18:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat?
Dus je vraag is of je een hypotheek hebt met een rentevaste periode van > 10 jaar, OF heb je al 10 jaar een hypotheek die je recent hebt overgesloten om te profiteren van de lagere rentes?
Of lees ik het gewoon ontzettend fout nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |