Heel fout natuurlijk. Maar misschien zijn ze woedend op het platbombarderen van Mariopol en het bewust platbombarderen van ziekenhuizen.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lijkt er wel op dat ze hier een oorlogsmisdaad begaan.
Laatste video is wel heftig. 3 soldaten worden point blank in hun been (of arm?) geschoten met bloed wat eruit spuit (dus voor mensen met een zwakke maag pas op)
[ twitter ]
Kunnen ze niet echt. Het is mogelijk satellieten afhankelijk van hun positie een minder nauwkeurig of geen signaal te laten sturen, maar daar hebben aangrenzende landen ook last van (of vliegtuigen die over zo'n gebied vliegen).quote:
Zeker. Maar laat vooral zien dat oorlog beesten maakt van mensen. Aan beide kanten.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Heel fout natuurlijk. Maar misschien zijn ze woedend op het platbombarderen van Mariopol en het bewust platbombarderen van ziekenhuizen.
Dit is niet een weg die ze moeten bewandelen. Want dan gaam Russen hetzelfde doen.
Als de beelden laten zien wat ze insinueren is dat erg treurig.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Laatste video is wel heftig. 3 soldaten worden point blank in hun been (of arm?) geschoten met bloed wat eruit spuit (dus voor mensen met een zwakke maag pas op)
[ twitter ]
Ja, en dan als "tegenprestatie" bombarderen de Russen een school.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker. Maar laat vooral zien dat oorlog beesten maakt van mensen. Aan beide kanten.
Praat je nou goed dat er gevangen mishandeld worden?quote:Op zondag 27 maart 2022 11:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als de beelden laten zien wat ze insinueren is dat erg treurig.
Maar na alle bombardementen, ontvoeringen en vluchtelingen die niet weg mogen is de woede begrijpelijk. Daarbij zal Oekraïne ook niet de capaciteit hebben om alle deserteurs netjes op te vangen. Door ze in hun been te schieten, kunnen ze in ieder geval niet makkelijk wegvluchten.
Russische soldaten hebben al genoeg gedaan dat we al lang het punt van wat deugt en niet gepasseerd zijn. Bombarderen (ondertussen ook steeds meer met fosfor) en beschieten van ziekenhuizen, scholen, woonhuizen, ambulances, vluchtelingen, verkrachtingen enz enz enz enz.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:49 schreef polderturk het volgende:
[..]
Heel fout natuurlijk. Maar misschien zijn ze woedend op het platbombarderen van Mariopol en het bewust platbombarderen van ziekenhuizen.
Dit is niet een weg die ze moeten bewandelen. Want dan gaam Russen hetzelfde doen.
Velen voorspellen een patstelling in het conflict als er geen akkoord wordt gesloten. Maar als Rusland op alle fronten door wil blijven vechten dan vraag ik mij serieus af of het de Oekraïners niet gewoon gaat lukken om de Russen weer terug over de grens te jagen.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat Oekraïne met een opmars bezig is.
[ twitter ]
Jeetje, ik gebruik het woord een keertje. Wat is er mis met het woord? Mag er niet benoemd worden dat het in de huidige maatschappij nou eenmaal steeds belangrijker word om uit te stralen dat je politiek correct bezig bent? Sommige bedrijven of individuen slaan soms best een beetje door imo. Zie niet in waarom die mening niet geuit zou mogen worden?quote:Op zondag 27 maart 2022 11:40 schreef sp3c het volgende:
Begint dat gemekker over deugen hier nu ook al?
Stop ermee alstublieft
Moeite met het lezen van mijn eerste zin? Als ik het voor het zeggen had, werden gevangengenomen soldaten niet door hun been geschoten (nogmaals, als de beelden kloppen).quote:Op zondag 27 maart 2022 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Praat je nou goed dat er gevangen mishandeld worden?
Ik snap het nut van de afschrikwekkende werking, maar dit is inderdaad een oorlogsmisdaad.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[ twitter ]
Militaire doelen worden behaald en het is kwestie van tijd tot Zelinsky opstaptquote:Op zondag 27 maart 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt erop dat Oekraïne met een opmars bezig is.
[ twitter ]
De bevolking gaat in ieder geval liever dood dan dat ze onder het bewind van Poetin leven. Ik geef ze groot gelijk overigens. Ook zal de bevolking het nooit accepteren dat de Krim de Donbas wordt afgestaan, waar dat voor deze oorlog misschien nog wel mogelijk was.quote:Op zondag 27 maart 2022 11:55 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Velen voorspellen een patstelling in het conflict als er geen akkoord wordt gesloten. Maar als Rusland op alle fronten door wil blijven vechten dan vraag ik mij serieus af of het de Oekraïners niet gewoon gaat lukken om de Russen weer terug over de grens te jagen.
Zo, wat wordt Stoltenberg en eigenlijk ook de meeste Europese leiders treffend van repliek gediend.quote:Op zondag 27 maart 2022 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier is Trump dan weer scherp en zegt wat niemand wil zeggen.
Je weet er niets tegen in te brengen...quote:
Dat zijn jouw woorden.quote:Op zondag 27 maart 2022 10:27 schreef ludovico het volgende:
Complotdenken is geen Complotdenken als het het narratief ondersteund.
Hij heeft daar gewoon gelijk. Dat had hij in het hele NATO verhaal. Sowieso vond ik zijn buitenlands beleid lang zo slecht niet. Terwijl ik het verder een gevaarlijke circusaap vind. De oplossingen waar hij nu mee komt (vliegtuig met chinese vlag bv) zijn dan weer van een kleuterschoolniveau. Ben blij dat Biden de westerse wereld aanvoertquote:Op zondag 27 maart 2022 09:08 schreef wpor het volgende:
[..]
Trump is een idioot. Maar het is wel grappig om te zien dat mensen hier niet kunnen toegeven dat hij hier gewoon gelijk had. Vinger op de zere plek, met gebeurtenissen achteraf die dat bevestigen.
In die mate qua energie afhankelijk zijn van een land waartegen je je met een NATO aan het wapenen bent is natuurlijk gek.
Trump is een idioot maar hier had hij een keer gelijk ja. De conclusie die hij eraan verbond was echter voor Europa rampzalig. Hij heeft serieus met het idee gespeeld om uit de NAVO te stappen. En ik denk dat hij het had gedaan als hij de verkiezingen had gewonnen.quote:Op zondag 27 maart 2022 12:13 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Hij heeft daar gewoon gelijk. Dat had hij in het hele NATO verhaal. Sowieso vond ik zijn buitenlands beleid lang zo slecht niet. Terwijl ik het verder een gevaarlijke circusaap vind. De oplossingen waar hij nu mee komt (vliegtuig met chinese vlag bv) zijn dan weer van een kleuterschoolniveau. Ben blij dat Biden de westerse wereld aanvoert
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |