abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 maart 2022 @ 23:10:04 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204222042
Een gloednieuwe Nederlandse dramaserie startte vanavond op NPO1:



Het jaar van Fortuyn, over historische momenten waar de camera niet kwam. Dialogen in de serie zijn dus fictief, maar proberen de werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen.

In de nieuwe serie krijgen we te zien hoe de opkomst van Pim Fortuyn niet alleen in de politiek, maar ook in het hele land de gemoederen hoog deed oplopen. In een periode van nog geen jaar, tussen de aanslagen van 11 september 2001 in New York en de moord op Fortuyn, zien we hoe het politieke landschap in Nederland voorgoed zou veranderen.

De Volkskrant schrijft er over:
Op 6 mei 2022 is het twintig jaar geleden dat Pim Fortuyn werd vermoord op het Mediapark in Hilversum, waardoor Nederland voorgoed veranderde. De nieuwe vijfdelige dramaserie Het jaar van Fortuyn behandelt de politieke carrière van Fortuyn, zijn moord en de directe nasleep. We zeggen het maar meteen: het is een van de beste Nederlandse series van de afgelopen jaren.
De top van het Nederlandse acteren excelleert, met als centraal duo Jeroen Spitzenberger als Fortuyn en Ramsey Nasr als PvdA-lijsttrekker Ad Melkert, zijn opponent. Fedja van Huêt speelt Mat Herben van Lijst Pim Fortuyn, de verteller van deze ongelofelijke geschiedenis.
Vier jaar lang werd gewerkt aan de dramaserie over de spectaculaire entree van Pim Fortuyn in de landelijke politiek, de verschuivingen en tegenstellingen aldaar met als dramatisch dieptepunt de moord op de immens populaire politicus op het Hilversumse Mediapark.



Voor iedereen die die periode bewust heeft meegemaakt een aanrader!

NPO1, vrijdag 21:30
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204222077
Hij lijkt voor geen meter.
pi_204222194
Ik heb 'm gauw weer afgezet. Ik vind het echt belachelijk slecht. Tenenkrommend gewoon.

Zeer slecht geacteerd, personen lijken onvoldoende (sterker nog, bijna karikaturaal soms), en aan alles merk je dat er wel een bepaalde grotere gedachte achter zit maar dat het er totaal niet uit komt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tomatenboer op 25-03-2022 23:25:44 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Sport vrijdag 25 maart 2022 @ 23:30:09 #4
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204222304
Ik vond het ook niet bijzonder en af en toe erg karikaturaal voelen ja, inhoudelijk kan het me misschien nog net overhalen om te kijken
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 25 maart 2022 @ 23:33:55 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204222339
Als je het Koefnoen-gehalte verder even vergeet is het wel grappig en vooral goed om die politieke tijd en vooral al die hoofdrolspelers uit de politiek terug te zien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_204222691
Zo wacht ik nog op een documentaire over Mat Herben
pi_204223589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 23:12 schreef -Sigaartje het volgende:
Hij lijkt voor geen meter.
Dit dus.

Ernst Kuipers had beter gekund.
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 26 maart 2022 @ 07:37:44 #8
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204223782
Prima eerste aflevering. Wel erg jammer dat de onvermijdelijke Frank Lammers er weer in zit.

Volkskrant is ook erg enthousiast:

twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door maxi-mus op 26-03-2022 08:40:23 ]
  zaterdag 26 maart 2022 @ 08:42:02 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204224130
Prima kijkcijfers ook.

twitter
pi_204224237
Is het zo belangrijk dat hij 'lijkt'? Het is een serie over Fortuyn, geen lijstje imitaties. Dat z'n maniertjes goed overkomen is natuurlijk wel belangrijk, maar als het puur om uiterlijk gaat vind ik dat een beetje een zeuren om het zeuren.

Ik ga wel kijken, maar ben benieuwd. Ik vond Fortuyn een ontzettende sukkel, eens kijken of ik daar van kan loskomen.
-nee-
  zaterdag 26 maart 2022 @ 09:11:58 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204224377
Prima eerste aflevering!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 maart 2022 @ 09:16:24 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204224410
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 07:37 schreef maxi-mus het volgende:
Prima eerste aflevering. Wel erg jammer dat de onvermijdelijke Frank Lammers er weer in zit.

Volkskrant is ook erg enthousiast:

[ twitter ]
Hij zet een prima proleterige Langendam neer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 maart 2022 @ 09:20:05 #13
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_204224434
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 09:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij zet een prima proleterige Langendam neer.
Hij speelt zichzelf.

Nee maar het is ook wel een prima acteur alleen ik heb een allergie voor Frank Lammers.
pi_204224719
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 08:42 schreef maxi-mus het volgende:
Prima kijkcijfers ook.

[ twitter ]
Niet zo gek als je hoeveelheid reclame en aandacht vooraf ziet. Wordt interessanter hoeveel mensen daadwerkelijk blijven kijken.

Niet gekeken overigens :P
  zaterdag 26 maart 2022 @ 10:43:06 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204225193
Ik vond het wel een vermakelijke aflevering. Wellicht deels studententijdnostalgie.

En Ad Melkert is perfect gecast. Je zou bijna zeggen dat hij het gewoon is. En ook de andere politici zijn goed uitgezocht.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 11:13:43 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204225436
Mat Herben ook geweldig neergezet als het gluiperige lulletje rozenwater
pi_204225533
ook fictief hoef ik die mafkezen niet te zien
pi_204225790
Ik kan me er niet toe zetten om de serie te kijken. De moord op Fortuyn, en later die op Theo van Gogh, hebben me geknakt. Ik was politiek geëngageerd, geloofde in de waarde van het publieke debat, vertrouwde erop dat iedereen aan dat debat deel kon nemen en dat verandering mogelijk was. Sindsdien ben ik gedesillusioneerd, ben ik niet meer politiek actief en spreek ik me niet meer uit. De staat van onze democratie maakt me moedeloos, de Ruttedoctrine en de neiging om onwelgevallige meningen uit het publieke debat te houden door ze te ridiculiseren, negeren of zelfs te verbieden.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de serie, onder andere omdat Nasr eerder een uitstekende Ischa Meijer speelde, maar na 20 jaar is de wond nog steeds niet geheeld. De stukken die ik over de serie las, stemmen me bovendien niet al te optimistisch. Volgens een analyse van de Volkskrant laat de serie zien dat het een tijd was van vorm boven inhoud waarin oneliners belangrijker waren dan partijprogramma's. Dat staat zo ver af van hoe ik die tijd heb beleefd. Voor mij en velen met mij stond er écht iets op het spel.

Maar ik lees mee en ben benieuwd wat anderen van de serie vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204225907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 11:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me er niet toe zetten om de serie te kijken. De moord op Fortuyn, en later die op Theo van Gogh, hebben me geknakt. Ik was politiek geëngageerd, geloofde in de waarde van het publieke debat, vertrouwde erop dat iedereen aan dat debat deel kon nemen en dat verandering mogelijk was. Sindsdien ben ik gedesillusioneerd, ben ik niet meer politiek actief en spreek ik me niet meer uit. De staat van onze democratie maakt me moedeloos, de Ruttedoctrine en de neiging om onwelgevallige meningen uit het publieke debat te houden door ze te ridiculiseren, negeren of zelfs te verbieden.

Ik ben wel nieuwsgierig naar de serie, onder andere omdat Nasr eerder een uitstekende Ischa Meijer speelde, maar na 20 jaar is de wond nog steeds niet geheeld. De stukken die ik over de serie las, stemmen me bovendien niet al te optimistisch. Volgens een analyse van de Volkskrant laat de serie zien dat het een tijd was van vorm boven inhoud waarin oneliners belangrijker waren dan partijprogramma's. Dat staat zo ver af van hoe ik die tijd heb beleefd. Voor mij en velen met mij stond er écht iets op het spel.

Maar ik lees mee en ben benieuwd wat anderen van de serie vinden.
Dat je zo gedesillusioneerd bent over die periode is denk ik inherent aan het idee dat het toen meer over vorm dan inhoud ging. Het landschap polariseerde op een manier die ik nog niet gezien had, en politiek ging aan de hand van Fortuyn opeens over soundbites en charisma. Die Herben had een kop als een oorwurm iedere keer als Fortuyn sprak, omdat Herben wist dat Fortuyn ging winnen, terwijl hij vooral populistische dingen riep en het spel slim speelde, maar totaal geen ene verstand had van samenwerken. De politiek was vervuild geraakt, en heel veel mensen raakten opeens betrokken bij de politiek, en vonden er wat van, terwijl het juist een doldrieste fase was van doodlopende straatjes.

Ik denk dat heel veel mensen het gevoel hadden dat er wat ging veranderen of dat we voor een keerpunt stonden. Maar LPF was een puinhoop, en Fortuyn hield het hele land voor de gek. En de mindere goden van de gevestigde orde, die hadden niet eens een antwoord.

[ Bericht 2% gewijzigd door Marsenal op 26-03-2022 12:13:49 ]
-nee-
pi_204225969
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:08 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dat je zo gedesillusioneerd bent over die periode is denk ik inherent aan het idee dat het toen meer over vorm dan inhoud ging.
Zoals ik al aangaf: voor mij ging het over wezenlijke kwesties. In dat jaar had iedereen het over politiek. Als je op een terrasje zat, dan hoorde je het gonzen. Het was vaak geen fraai debat, vooral niet op tv en in de kranten, maar het gonsde! Ik vond dat geweldig, zo moest maatschappelijke verandering vorm krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204225976
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nee, zoals ik al aangaf: voor mij ging het over wezenlijke kwesties. In dat jaar had iedereen het over politiek. Als je op een terrasje zat, dan hoorde je het gonzen. Het was vaak geen fraai debat, vooral niet op tv en in de kranten, maar het gonsde! Ik vond dat geweldig, zo moest maatschappelijke verandering vorm krijgen.
Ja ik begrijp je. Maar ik denk zelf persoonlijk dat het vooral gonsde omdat er een lompe populist iedere dag op de tv was, en dat mensen daar een beetje met de waan van de dag bezig waren.
-nee-
pi_204225993
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:15 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ja ik begrijp je. Maar ik denk dat het vooral gonsde omdat er een lompe populist iedere dag op de tv was, en dat mensen daar een beetje met de waan van de dag bezig waren.
Oh, die mening is me maar al te bekend. Mensen zoals ik die Fortuyn een beminnelijke, welbespraakte man vonden met scherpe analyses zijn doorgaans in hun schuld teruggekropen. Niks aan de hand dus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:20:05 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204226015
Wij waren op vakantie toen Fortuyn vermoord werd en ik was compleet verbijsterd door de gekte die ik in NL zag, alsof de messias vermoord was.
De taxichauffeur die ons vanaf het station naar huis bracht (de dag voor de uitvaart) hemelde Fortuyn ook helemaal op en had duidelijk geen idee dat de plannen van Fortuyn voor hem verre van positief zouden uitpakken.

Dat was dan ook gelijk de kracht van Fortuyn: zijn plannen waren dramatisch voor een groot deel van de bevolking, en het beroerdst voor het deel dat met hem dweepte.

Het is verschrikkelijk dat hij vermoord is, nu is hij een soort heilige geworden en heeft de weg vrijgemaakt voor Wilders en Baudet, waar ik niet de illusie heb dat Fortuyn politiek ook werkelijk wat neergezet zou hebben.
Wie zijn columns in de Elsevier las en verder een beetje wist van het reilen en zeilen van Fortuyn zag dat ook wel aankomen.
Veel geschreeuw, weinig wol en snel naar het volgende project omdat hij zichzelf onmogelijk had gemaakt.

Maar goed, dat zag het gros niet, die hoorden alleen maar wat ze wilden horen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204226022
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh, die mening is me maar al te bekend. Mensen zoals ik die Fortuyn een beminnelijke, welbespraakte man vonden met scherpe analyses zijn doorgaans in hun schuld teruggekropen. Niks aan de hand dus.
Nou ja, welbespraakt was hij zeker. Hij was ook heel duidelijk ontzettend intelligent. Jammer dat we het niet konden meemaken, want mijn verwachting was dat het een nog grotere puinhoop zou worden dan de LPF werd na z'n moord.
-nee-
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:22:23 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204226030
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou ja, welbespraakt was hij zeker. Hij was ook heel duidelijk ontzettend intelligent. Jammer dat we het niet konden meemaken, want mijn verwachting was dat het een nog grotere puinhoop zou worden dan de LPF werd na z'n moord.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204226056
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:20 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Nou ja, welbespraakt was hij zeker. Hij was ook heel duidelijk ontzettend intelligent. Jammer dat we het niet konden meemaken, want mijn verwachting was dat het een nog grotere puinhoop zou worden dan de LPF werd na z'n moord.
Als je realistisch bent, dan weet je hoe moeilijk nieuwe spelers het hebben om zich in de politieke arena te handhaven. Dat zie je nu bijvoorbeeld met Volt. Ik weet ook niet goed hoeveel hoop we mogen vestigen op individuen. Hoop heb ik wel bij vlagen, bijvoorbeeld als ik zie hoeveel iemand als Pieter Omtzigt voor elkaar weet te krijgen. Maar meestal zie ik een man verwikkeld in een kansloos gevecht tegen een onwrikbaar systeem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:25:34 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204226060
Het wordt eigenlijk ook wel duidelijk neergezet dat Fortuyn een beetje een sneue narcistische man was. Een beetje 12 ambachten 13 ongelukken qua carriere en ook vrij eenzaam. Maar opeens was hij een soort ster.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:31:44 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204226114
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Als je realistisch bent, dan weet je hoe moeilijk nieuwe spelers het hebben om zich in de politieke arena te handhaven. Dat zie je nu bijvoorbeeld met Volt. Ik weet ook niet goed hoeveel hoop we mogen vestigen op individuen. Hoop heb ik wel bij vlagen, bijvoorbeeld als ik zie hoeveel iemand als Pieter Omtzigt voor elkaar weet te krijgen. Maar meestal zie ik een man verwikkeld in een kansloos gevecht tegen een onwrikbaar systeem.
Dat ging voor Fortuyn veel minder op, die was echt ineens een dreiging voor de zittende macht, die dacht serieus wel even premier te worden, en kon dat ook nog eens zo op het volk overbrengen dat ze het gingen geloven.

Waarbij iedereen voorbij ging aan zijn onvermogen compromissen te sluiten terwijl hij geen 76 zetels zou halen en dat dus wel zou moeten doen.

Als hij niet vermoord was dan was er echt wel eea gebeurd in Den Haag, en wat er niet gebeurd zou zijn lag niet aan het "nieuwe spelers" verhaal.

Dat het bij Volt totaal uit de hand loopt is net zoals bij de LPF grotendeels veroorzaakt door de ego's en niet primair door het "het is moeilijk voor nieuwe spelers" verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:37:22 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204226179
Dat het mis gaat bij partijen als de LPF heeft ook gewoon een beetje te maken me het soort mensen dat op dat gedachtegoed afkomt. Die hebben een totale onwil om rekening te houden met de wensen of belangen van een ander. Daar hebben ze echt volstrekt lak aan. Dat zorgt dus steeds voor conflicten.
pi_204226180
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:31 schreef Leandra het volgende:

Dat het bij Volt totaal uit de hand loopt is net zoals bij de LPF grotendeels veroorzaakt door de ego's en niet primair door het "het is moeilijk voor nieuwe spelers" verhaal.
Dat is juist de crux: namens jezelf of een klein clubje politieke standpunten naar buiten brengen is één ding, maar een beweging organiseren en een diversiteit aan standpunten kanaliseren is iets heel anders. Wil je dat bovendien over langere tijd doen, dan vraagt dat veel en ontstaan fenomenen die eerst misschien niet zo wenselijk leken zoals fractiediscipline.

Dat gaat nog allemaal aan compromisvorming met andere partijen vooraf. Zie het eerst maar eens intern op orde te krijgen, dat is al moeilijk genoeg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204226205
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:37 schreef Hexagon het volgende:
Dat het mis gaat bij partijen als de LPF heeft ook gewoon een beetje te maken me het soort mensen dat op dat gedachtegoed afkomt. Die hebben een totale onwil om rekening te houden met de wensen of belangen van een ander. Daar hebben ze echt volstrekt lak aan. Dat zorgt dus steeds voor conflicten.
Het is niet mijn gewoonte om af te haken in een discussie, maar dit riedeltje komt me maar al te bekend voor en doet nog steeds pijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204226216
Ik had helemaal niets met Fortuyn, hoewel ik hem wel een persoonlijkheid vond en dat vond ik niet echt tot uiting komen.
Wij hadden Melkert, wat een intrieste man was dat. Veel te laat komen in een debat, dat doe je gewoon niet en dan je laten platkakelen. Dat was heel erg. Een soort Karremans van de PvdA.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:43:26 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204226229
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is juist de crux: namens jezelf of een klein clubje politieke standpunten naar buiten brengen is één ding, maar een beweging organiseren en een diversiteit aan standpunten kanaliseren is iets heel anders. Wil je dat bovendien over langere tijd doen, dan vraagt dat veel en ontstaan fenomenen die eerst misschien niet zo wenselijk leken zoals fractiediscipline.

Dat gaat nog allemaal aan compromisvorming met andere partijen vooraf. Zie het eerst maar eens intern op orde te krijgen, dat is al moeilijk genoeg.
Zolang dat grootste ego er was zou dat bij de LPF wel even goed gegaan zijn, maar er was nogal wat volk op afgekomen dat de partij als vehikel zag om het eigen ego te boosten.
Ook daarin was de selectieprocedure niet al te best geweest.

Maar ook dit is iets waarin nieuwe spelers het wel kunnen redden als de neuzen maar werkelijk dezelfde kant op staan.
Punt is dat er vaak nogal wat mensen op af komen die de functie interessanter vinden dan de inhoud, vooral omdat het henzelf interessanter neerzet.
En bij zo'n club als de LPF die van 0 tot 100 in 3,2 seconden ging krijg je dan een hoop dubieus volk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 26 maart 2022 @ 12:44:26 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204226237
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is niet mijn gewoonte om af te haken in een discussie, maar dit riedeltje komt me maar al te bekend voor en doet nog steeds pijn.
Nouja er is een reden dat het steeds mis gaat met de partijen in dat deel van het spectrum. Dat is een duidelijk patroon.

En dat afkraken van compromissen is daar een belangrijke kern van. We zijn een samenleving en geen alleenleving dus niemand kan enkel zijn eigen wil doorduwen. Maar dat lijkt bij sommigen toch niet begrepen te worden.
pi_204226259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 12:37 schreef Hexagon het volgende:
Dat het mis gaat bij partijen als de LPF heeft ook gewoon een beetje te maken me het soort mensen dat op dat gedachtegoed afkomt. Die hebben een totale onwil om rekening te houden met de wensen of belangen van een ander. Daar hebben ze echt volstrekt lak aan. Dat zorgt dus steeds voor conflicten.
Het heeft de vvd geen windeiren gelegd anders...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 26 maart 2022 @ 13:06:43 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204226393
Ik was destijds op Fok! moderator van wat toen ANM heette, het tegenwoordige NWS en POL.
De eindeloze discussies in topic over Fortuyn hadden toen ook een hele polariserend karakter. Je was of voor, of tegen hem, maar iets er tussenin bestond nauwelijks.

Op de avond van zijn moord ontplofte het forum ongeveer en hebben moderators van andere forumonderdelen meegeholpen de eindeloze stroom van berichten nog enigszins in de hand te houden.
Er waren zelf Fok!-ers bij die in hun woede naar Den Haag en het Binnenhof gingen om daar te rellen en zaken in de fik te steken.
'Gelukkig' werd al snel duidelijk dat de moordenaar van Fortuyn geen Marokkaan was en dat het niet uit de extreem-islamistische hoek kwam, want anders waren de rapen nog veel meer gaar geweest.

Het is voor mij, na 20 jaar, nog steeds een onvergetelijke politieke en maatschappelijke tijd geweest en de gebeurtenissen van destijds hebben de weg geplaveid voor een nieuwe populistische stroming in de politiek met als uitwassen daarvan o.a. de PVV, het FVD en JA21.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 26-03-2022 13:16:35 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 26 maart 2022 @ 13:09:55 #37
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_204226408
Ik heb het gisteren gezien.
Zit goed in elkaar deze serie ga het volgen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_204231401
Ik vind het een verfrissende en vlotte serie qua opzet. Goed gekozen acteurs, behalve Wim Kok, en geeft een mooi tijdsbeeld en blik achter de schermen. Vind het jammer dat ik de politiek destijds niet zo boeiend vond en het dus maar allemaal half heb meegekregen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 26 maart 2022 @ 19:47:27 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204231445
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 19:44 schreef Fascination het volgende:
Ik vind het een verfrissende en vlotte serie qua opzet. Goed gekozen acteurs, behalve Wim Kok, en geeft een mooi tijdsbeeld en blik achter de schermen. Vind het jammer dat ik de politiek destijds niet zo boeiend vond en het dus maar allemaal half heb meegekregen.
Aan de andere kant heeft de acteur die Kok speelt hem wel heel goed bestudeerd, ik zag echt wel een paar typische Kok-dingetjes qua mimiek.
De Kok-acteur stoort me iig niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Beste/leukste mod 2022 zondag 27 maart 2022 @ 01:28:20 #40
319979 Fok-it
All is well
pi_204237099
Snap niet hoe mensen dit als een karikatuur bestempelen. Vooral Melkert is echt perfect geacteerd. In 1 ruk uitgekeken.

Maar zoals hier al beweert, ik denk ook met Pim dat de LPF 1 grote puinzooi was geweest. En de man bleek toch wel een enorm godcomplex te hebben.

Top serie. 8/10
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_204239925
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 13:06 schreef golfer het volgende:
Ik was destijds op Fok! moderator van wat toen ANM heette, het tegenwoordige NWS en POL.
De eindeloze discussies in topic over Fortuyn hadden toen ook een hele polariserend karakter. Je was of voor, of tegen hem, maar iets er tussenin bestond nauwelijks.

Op de avond van zijn moord ontplofte het forum ongeveer en hebben moderators van andere forumonderdelen meegeholpen de eindeloze stroom van berichten nog enigszins in de hand te houden.
Er waren zelf Fok!-ers bij die in hun woede naar Den Haag en het Binnenhof gingen om daar te rellen en zaken in de fik te steken.
'Gelukkig' werd al snel duidelijk dat de moordenaar van Fortuyn geen Marokkaan was en dat het niet uit de extreem-islamistische hoek kwam, want anders waren de rapen nog veel meer gaar geweest.

Het is voor mij, na 20 jaar, nog steeds een onvergetelijke politieke en maatschappelijke tijd geweest en de gebeurtenissen van destijds hebben de weg geplaveid voor een nieuwe populistische stroming in de politiek met als uitwassen daarvan o.a. de PVV, het FVD en JA21.
Misschien een rare vraag maar zijn er links naar topics met reacties toen de moord net gebeurd was?
pi_204240037
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 14:34 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Misschien een rare vraag maar zijn er links naar topics met reacties toen de moord net gebeurd was?
NWS / Fortuyn neergeschoten!!!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204240273
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2022 23:20 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb 'm gauw weer afgezet. Ik vind het echt belachelijk slecht. Tenenkrommend gewoon.

Zeer slecht geacteerd, personen lijken onvoldoende (sterker nog, bijna karikaturaal soms), en aan alles merk je dat er wel een bepaalde grotere gedachte achter zit maar dat het er totaal niet uit komt.
Precies mijn gedachte. Ik vind het onderwerp wel interessant genoeg om het te kijken maar om nou te spreken van de beste Nederlandse serie van de laatste jaren....
Bij lange na niet.
No bitch to me
  zondag 27 maart 2022 @ 15:51:35 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_204240478
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Hardste schreeuwer 2022 zondag 27 maart 2022 @ 21:22:48 #45
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_204245915
Moesten jullie ook hardop lachen om Harry Mens die was spot-on goed gedaan.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_204247122
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2022 14:34 schreef Epistaxiophobia het volgende:

[..]
Misschien een rare vraag maar zijn er links naar topics met reacties toen de moord net gebeurd was?
Mycroft, zoek op Fortuyn in titels en selecteer de goede datum..
  Moderator zondag 27 maart 2022 @ 23:49:56 #47
9859 crew  Karina
Woman
pi_204247648
Ik heb het idee dat ik naar Koefnoen zit te kijken.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_204247716
Ik vind het (twee afleveringen gekeken) een uitstekende serie. Nasr is echt geniaal als Melkert. Fortuyn vind ik ook sterk neergezet. Ik ga dit wel uitkijken.



  Beste/leukste mod 2022 maandag 28 maart 2022 @ 00:11:35 #49
319979 Fok-it
All is well
pi_204247752
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2022 00:03 schreef Farenji het volgende:
Ik vind het (twee afleveringen gekeken) een uitstekende serie. Nasr is echt geniaal als Melkert. Fortuyn vind ik ook sterk neergezet. Ik ga dit wel uitkijken.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als je Nasr goed vindt sowieso ook Oogappels checken, daar speelt hij ook heel leuk
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Admin maandag 28 maart 2022 @ 00:28:31 #50
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_204247810
quote:
3 mei 2002 beviel knorretje van onze dochter.
6 mei waren we in het kraamhotel waar we in de familieruimte op tv het nieuws over de moord op Pim Fortuyn kregen. Ik zal nooit vergeten dat daar een Marokkaans gezinnetje was dat huilde om het nieuws. Fortuyn was geliefd bij heel veel mensen en wist exact de vingen op de zere plek te leggen.
Dit stukje geeft me nog steeds kippevel:
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')