abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4091780
Als ik hem op tv kan ik het nog steeds nie geloven...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:14:09 #2
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_4091799
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:12 schreef LoekB het volgende:
Als ik hem op tv kan ik het nog steeds nie geloven...
ik ook niet
For great justice!
pi_4091802
Ik ook niet...
Al iets meer bekend over de dader, behalve dat ie 33 jaar is...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4091824
Dit kan gewoon niet in nederland ...
Dus ...
pi_4091841
Henk Westbroek vindt dat een deel van de politiek en de pers een sfeer heeft gecreëerd waarbij gekken dit soort dingen doen. In het Radio 1 Journaal zei het prominente lid van Leefbaar Nederland dat Fortuyn door sommigen is neergezet als een verachtelijk en duivels mens dat een tweedeling in de maatschappij zou veroorzaken.

Westbroek wees de beschuldigende vinger met name in de richting van PvdA-leider Melkert en GroenLinks-voorman Rosenmöller. Hij zei wel dat het om zijn persoonlijke mening gaat en dat hij emotioneel is. Westbroek heeft ervaren hoe Fortuyn anoniem werd bedreigd in de tijd dat deze nog bij Leefbaar Nederland zat. Volgens Westbroek werd daar door de buitenwereld altijd een beetje lacherig over gedaan.

dinsdag 7 mei 2002 @ 00:18:33 #6
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4091843
Nederland zal in elk geval nooit meer hetzelfde zijn.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  † In Memoriam † dinsdag 7 mei 2002 @ 00:18:52 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_4091846
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:16 schreef Serum het volgende:
Dit kan gewoon niet in nederland ...
Het kan helaas wel en dit is nog maar het begin. De democratie is ziek. Al jaren eigenlijk.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_4091849
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:18 schreef Strolie75 het volgende:
Nederland zal in elk geval nooit meer hetzelfde zijn.
Werd nodig tijd dat het ging veranderen.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:19:18 #9
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4091854
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:05 schreef Strolie75 het volgende:
Links Nederland is niet schuldig aan de dood van Fortuyn, maar ze dragen wel enige verantwoordelijkheid. Het is natuurlijk achteraf, ook door mij, makkelijk met de vinger wijzen. Als iedereen ook maar een seconde had gedacht dat een politieke moord in Nederland mogelijk was had men wel opgepast met demoniseren.
quote:
Dat laatste denk ik dus ook. Daarom snap ik niet dat nu vooral de schuld (niet bij jou dan, maar wel bij veel andere mensen) bij de linkse partijen wordt gelegd. Daarmee neemt men zelf die demonisering over.

Zou het misschien zo kunnen zijn, dat dit gebeurt omdat vooralsnog het erop lijkt dat de dader geen allochtoon is? Ik denk namelijk dat als de dader een allochtoon geweest was, de linkse partijen nauwelijks ter sprake gekomen waren, aangezien het vreemdelingenbeleid één van de speerpunten van de LPF was.

Het is speculatie natuurlijk, maar ik kan zo geen andere reden bedenken waarom nu zo enorm sterk tegen links geageerd wordt door sommige mensen. Herinnert zich dan niemand meer de opmerkingen van Bolkestein?

Even knippen en plakken uit het vorige topic.
pi_4091857
Nog steeds onrustig in Den Haag.
pi_4091858
Quote van de dag op rtlnieuws.nl : als ik vermoord word, houd ik kok verantwoordelijk...
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:19:42 #12
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4091859
quote:
Door Good_Looking_Gobling - dinsdag 07 mei 2002 00:14

Er is geen sprake van demonisering. Ik snap wel dat dat 'in' is om hierover te spreken, maar het is gewoon onjuist. Media reageerde kritisch op 'kritische' uitlatingen van Dhr. Fortuyn zelf. Er is geen schuldige alleen de dader zelf!
Opblazen van een tragedie lost de tragedie zelf niet op.

GLG

KOK heeft notabene ZELF PERSOONLIJK spijt betuigd over het demoniseren van Fortuyn! En jij weet het wel weer even zogenaamd beter he? .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:20:03 #13
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:20:11 #14
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4091864
quote:
LINKS = MOORD
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4091865
Verdachte is bij zinnen maar wil niets kwijt over het motief. Hij vroeg wel direct om een advocaat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_4091867
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat deze moord geen invloed heeft op de politieke verhoudingen in Nederland? De democratie is wel degelijk opgeblazen.

Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg niet dat het geen invloed zou hebben op de verhoudingen. Ik zeg alleen dat de Democratie zelf niet om zeep is geholpen. Wel ernstig beschadigt, maar ik ben geen voorstander om de Democratie de laatste verlossende schot te geven, maar eerder om deze zo snel mogelijk weer op te lappen!

Lubbers werd destijds ook aangevallen met een mes, gelukkig liep dat goed af anders hadden we hetzelfde verhaal. Ik ben voorstander dat politicie voortaan beter beschermd zullen worden, want ik ben het met Ad Melkert eens hierover, de Democratie is niet meer onschuldig. Prachtige uitspraak, geheel mee eens maar niet onschuldig betekend godthanks nog niet dat het niet meer zou bestaan.

Wat stel jij dan voor?

Ik wens gewoon verkiezingen het liefst 'zonder' uitstel want zo geef je elke gek een mandaat, zoals ik dat al eerder beschreef, om verkiezingen stop te laten zetten.
Mocht de verkiezingen wel worden stopgezet voor een paar weken dan respecteer ik dat ook maar verkiezingen zullen er komen!!!

Voor de rest ben ik oprecht geschokt. Persoonlijk vond ik het een eikel, maar dit gun ik niemand dus ook niet Pim Fortuyn. Het is een groot verlies voor de Democratie, en Democratie heeft veel schade opgelopen, en laten we daar lering uit trekken, maar de democratie ophevven is onzinnig, en daar is niemand mee geholpen en je krijgt Pim Fortuyn daar ook niet mee terug.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:20:53 #17
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4091871
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:19 schreef LoekB het volgende:
Quote van de dag op rtlnieuws.nl : als ik vermoord word, houd ik kok verantwoordelijk...
En het is gebeurt.....
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:20:58 #18
18834 Bridell
and then what..
pi_4091872
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:14 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

Er is geen schuldige alleen de dader zelf!

Er is verschil tussen schuld en verantwoording.
What are you but a blossoming, withering flower?
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:21:15 #19
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4091878
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Verdachte is bij zinnen maar wil niets kwijt over het motief. Hij vroeg wel direct om een advocaat.
Benieuwd welke mediageile advocaat zich hier op stort.
pi_4091882
Ik kan het ook niet geloven. ben ook al zo kwaad geworden om het volgende korte gesprekje wat ik ad me een v riend van me. Ook me beste vriendin had m gesproken zal de gesprekken ff posten moet jullie eens even zeggen of wij fout reageren.

edit-privé weblogs horen niet hier thuis-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 07-05-2002 00:23]

dinsdag 7 mei 2002 @ 00:21:38 #21
3415 Webby
1 omhoog!
pi_4091884

Het kaarsje wat vannacht nog voor hem brand.
De eenvoud van wat woorden.

Laat hem rusten in vrede..

Game Over :: Anoniem torrents downloaden @ Seedr :: Lees hier waarom
pi_4091885
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:19 schreef X-Ray het volgende:

[..]

KOK heeft notabene ZELF PERSOONLIJK spijt betuigd over het demoniseren van Fortuyn! En jij weet het wel weer even zogenaamd beter he? .

chill een beetje svp.

Natuurlijk heeft hij 'spijt' van wellicht bepaalde uitlatingen, maar hij is daar niet schuldig aan.

Mijn mening. Respect.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_4091886
Ik kan het nog steeds niet geloven dat pimmetje dood is..als je er over nadenkt dan stel je gewoon een stuk uit een film voor ofso
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:21:45 #24
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4091887
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:20 schreef Bridell het volgende:
Er is verschil tussen schuld en verantwoording.
En mede-verantwoordiging.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 00:21:47 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4091888
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 00:18 schreef Koos Voos het volgende:
Henk Westbroek vindt dat een deel van de politiek en de pers een sfeer heeft gecreëerd waarbij gekken dit soort dingen doen. In het Radio 1 Journaal zei het prominente lid van Leefbaar Nederland dat Fortuyn door sommigen is neergezet als een verachtelijk en duivels mens dat een tweedeling in de maatschappij zou veroorzaken.

Westbroek wees de beschuldigende vinger met name in de richting van PvdA-leider Melkert en GroenLinks-voorman Rosenmöller. Hij zei wel dat het om zijn persoonlijke mening gaat en dat hij emotioneel is. Westbroek heeft ervaren hoe Fortuyn anoniem werd bedreigd in de tijd dat deze nog bij Leefbaar Nederland zat. Volgens Westbroek werd daar door de buitenwereld altijd een beetje lacherig over gedaan.

En zelf deed hij er ook redelijk nonchalant over... het is zo makkelijk om met je vinger te wijzen nu.. begrijpelijk natuurlijk maar dan ga je voorbij aan wat er gebeurd is en wat er staat te gebeuren
de demonisering maar ook de verafgoding zijn even verantwoordelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')