Je kunt prima zonder nationale luchtvaartmaatschappij en grote luchthaven rechtstreeks op de meest gewenste bestemmingen vliegen. Of er nu 8x per dag een vlucht naar New York gaat of 2x per dag maakt weinig uit.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent wel een frequent flyer zo te zien
Er mag best wel wat veranderen hoor, ik vind vooral het vliegen binnen Europa wat te goedkoop en ook veel te frequent, dat je ieder half uur naar Londen kan bijvoorbeeld maar verre bestemmingen doe ik het liefst non-stop en zou het jammer vinden als die mogelijkheid er niet meer is omdat je dan eerst naar Parijs of Frankfurt moetquote:Op dinsdag 5 april 2022 09:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt prima zonder nationale luchtvaartmaatschappij en grote luchthaven rechtstreeks op de meest gewenste bestemmingen vliegen. Of er nu 8x per dag een vlucht naar New York gaat of 2x per dag maakt weinig uit.
Natuurlijk is het fijner om niet te hoeven overstappen. Maar als dat sporadisch voorkomt is dat ook geen ramp. Nu betaal je ieder jaar belasting die naar KLM gaat. Is dat het waard dan? Nog los van de overlast. Dus is het sop de kool waard?quote:Op dinsdag 5 april 2022 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er mag best wel wat veranderen hoor, ik vind vooral het vliegen binnen Europa wat te goedkoop en ook veel te frequent, dat je ieder half uur naar Londen kan bijvoorbeeld maar verre bestemmingen doe ik het liefst non-stop en zou het jammer vinden als die mogelijkheid er niet meer is omdat je dan eerst naar Parijs of Frankfurt moet
ik vind de afgelopen 2 jaar wel uitzonderlijk dus dat bedrijven steun hebben gekregen ook niet zo vreemd, als er in 2024 nog steeds bakken geld heen zouden moeten is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 5 april 2022 09:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk is het fijner om niet te hoeven overstappen. Maar als dat sporadisch voorkomt is dat ook geen ramp. Nu betaal je ieder jaar belasting die naar KLM gaat. Is dat het waard dan? Nog los van de overlast. Dus is het sop de kool waard?
het lijkt op de invoering van de euro, dat werd ook gepromoot dat het o zo gemakkelijk was nit meer te hoeven wisselen. Maar ondertussen verdampt wel onze complete pensioenpot om dat mogelijk te maken. Dan is dat kleine ongemak van wisselen niet in verhouding tot het verlies van koopkracht voor iedereen uiteindelijk.
Koop een nieuwe bril.quote:
Er wordenb weer zwarte cijfers gedraaid en de zomer is bijna volledig het pre-corona schema. Ook zakelijk businessclass vervoer trekt weer aan postcorona.quote:Op dinsdag 5 april 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind de afgelopen 2 jaar wel uitzonderlijk dus dat bedrijven steun hebben gekregen ook niet zo vreemd, als er in 2024 nog steeds bakken geld heen zouden moeten is het een ander verhaal.
vliegen en klimaat technisch, dat gaat er bij mij niet zo inquote:Op dinsdag 5 april 2022 09:50 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er wordenb weer zwarte cijfers gedraaid en de zomer is bijna volledig het pre-corona schema. Ook zakelijk businessclass vervoer trekt weer aan postcorona.
Ziet er vooralsnog niet naar uit dat er in 2022 bakken geld naar toe moeten, laat staan in 2024.
Verder heeft KLM op klimaattechnisch vlak binnen de luchtvaart ook zeker bestaansrecht. KLM was al koploper op gebied van duurzaamheid en daar wordt alleen maar meer in geïnvesteerd. Zeker nu met de overheidsvoorwaarden, en Rintel zal dit ook hoog op haar lijstje hebben.
Tot slot is van de 3 miljard nog geen miljard geleend en wordt daar keurig een flinke rente over betaald. Daarmee rendeert ons belastinggeld prima.
Dan moet je die zin beter lezenquote:Op dinsdag 5 april 2022 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
vliegen en klimaat technisch, dat gaat er bij mij niet zo in
Het zal de meeste overstappende passagiers een worst wezen of ze in Londen, Frankfurt of Istanbul overstappen. Maar als KLM deze service niet biedt, wordt het iets als brussels airlines, wat niet veel meer dan een label van Lufthansa is. Elke keer dat er bezuinigd moet worden, moet je dan vrezen voor je voortbestaan. Kortom KLM biedt een service waar vraag naar is en speelt een dominantere rol in de markt door deze service te bieden. Zowel klant als bedrijf heeft er baat bij. Wij bekijken het alleen vanuit verschillende invalshoeken.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Omdat je blijkbaar een service levert die mensen interessant genoeg vinden om er gebruik van te maken. Dus jouw begrip van de business case hapert een beetje.
Als Europa niet zo'n ratjetoe van landen met eigen taal en cultuur was geweest, had er al veel eerder een grote sanering plaatsgevonden. Dan had je waarschijnlijk net als in de VS de grote drie voor het intercontinentale verkeer en een paar subtoppers en prijsvechters voor intracontinentaal verkeer gehad. Ik verwacht dat zoiets zich ook hier in Europa steeds meer zal gaan aftekenen. De vraag is of Air France/KLM een van die grote drie zal worden/blijven.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen grote luchthaven en luchtvaartmaatschappij nodig. Het is een industrie die je liever niet in je land wil. 20% van de huidige omvang is prima. Overstappen voor exotische vluchten doe je dan in London of Berlijn.
Ik denk dat ik je reactie verkeerd heb geinterpreteerd. Met name het 'waarom zou je dat willen?'.quote:Op dinsdag 5 april 2022 10:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het zal de meeste overstappende passagiers een worst wezen of ze in Londen, Frankfurt of Istanbul overstappen. Maar als KLM deze service niet biedt, wordt het iets als brussels airlines, wat niet veel meer dan een label van Lufthansa is. Elke keer dat er bezuinigd moet worden, moet je dan vrezen voor je voortbestaan. Kortom KLM biedt een service waar vraag naar is en speelt een dominantere rol in de markt door deze service te bieden. Zowel klant als bedrijf heeft er baat bij. Wij bekijken het alleen vanuit verschillende invalshoeken.
Er is bijna niets moeilijker dan tekst zo schrijven dat mensen het interpreteren zoals je het bedoelt.quote:Op dinsdag 5 april 2022 10:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat ik je reactie verkeerd heb geinterpreteerd. Met name het 'waarom zou je dat willen?'.
ze kan weinig anders doen, het blijft natuurlijk van de gekke dat een CEO van een verliesmakend bedrijf gewoon een bonus opstrijkt en 14% is niet niksquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze gaat tegenstemmen met haar 14%
Nou dat maakt indruk bij die Fransen
Dat een frans eigenaar dat geeft aan een Frans bedrijf is hun zaak, al geven ze hem 10 miljoenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze kan weinig anders doen, het blijft natuurlijk van de gekke dat een CEO van een verliesmakend bedrijf gewoon een bonus opstrijkt en 14% is niet niks
helaas wel dus die 14%quote:Op dinsdag 5 april 2022 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)raaiseizoen-begonnen
Ik begrijp niet waar Nederland zich mee bemoeit
De KLM is 12 jaar geleden verkocht en is nu voor meer dan de helft eigendom van Frankrijk , voor meer dan de helft dat wwil zeggen dat Nederland een zeer kleine aandeelhouder is en NIETS te zeggen heeft
dat B Smit 4 milnjoen bonus krijgt , DAT MAG GEWOON
Klaar en ophouden met zeuren over onze KLM want er is niets van ONS bij
Nederland moet AF vragen om de KLM toestellen geel te schilderen dan is het waar duidelijk voor iedereeenquote:
jij hebt wel wat met kleurtjesquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland moet AF vragen om de KLM toestellen geel te schilderen dan is het waar duidelijk voor iedereeen
"Fors hogere tax"quote:
En dat was een geniale zet volgens Jort Kelderquote:
Ja dat gezeur dat een buitenlands bedriojf een bonus geeft aan een buitenlandse directeurquote:
wat lul je nou slap, als grootaandeelhouder mag je daar echt wel wat van zeggen, dat het waarschijnlijk geen effect gaat hebben is wat anders, ga maar weer verder met kleurenquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dat gezeur dat een buitenlands bedriojf een bonus geeft aan een buitenlandse directeur
waar bemoeien ze zich mee
Ja jij mag ook wat zeggen van mijn fiets, dat kloptquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat lul je nou slap, als grootaandeelhouder mag je daar echt wel wat van zeggen, dat het waarschijnlijk geen effect gaat hebben is wat anders, ga maar weer verder met kleuren
je begrijpt er gewoon helemaal niets van, dat is wel duidelijkquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja jij mag ook wat zeggen van mijn fiets, dat klopt
en ik doe met mijn fiets wat ik wil , want die is voor meer dan 50% van mijquote:Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
je begrijpt er gewoon helemaal niets van, dat is wel duidelijk
Iedereen woest en enorm kwaad, volgend jaar hetzelfde bericht.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Den Haag woest om miljoenen topman Air France KLM: ’Graaiseizoen begonnen’
Den Haag - De bonus voor Air France KLM-topman Ben Smith wekt de toorn van het kabinet, Tweede Kamer en vakbonden. Minister Sigrid Kaag (Financiën) vindt het ’onacceptabel’ en ’niet begrijpelijk’ dat Smith miljoenen in zijn zak steekt over een jaar waarin het bedrijf opnieuw miljarden verloor en overheidssteun kreeg. Kamerleden vragen om een harde aanpak.
https://www.telegraaf.nl/(...)raaiseizoen-begonnen
Harde aanpak, laat dat maar aan onze minister van buza over
Wopke
Oh wacht
Tja, doe je niks aan. Zijn de zaken van Frankrijk.quote:Op dinsdag 5 april 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Iedereen woest en enorm kwaad, volgend jaar hetzelfde bericht.
Maar dan hebben we een coördinator ertussen gezet zodat de minister buiten schot blijftquote:Op dinsdag 5 april 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Iedereen woest en enorm kwaad, volgend jaar hetzelfde bericht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Het contract van financieel directeur Erik Swelheim wordt verlengd, met slechts twee jaar. De raad van commissarissen wil daarmee ’steun en vertrouwen’ uitspreken. Swelheim heeft al twee termijnen achter de rug, maar waar Elbers moet vertrekken na twee termijnen, mag de financiële man blijven. Het werd als te risicovol gezien om zowel de ceo als cfo tegelijkertijd te laten vertrekken. Ook moet Swelheim nog een herkapitalisatie regelen.
https://www.telegraaf.nl/(...)ver-voortbestaan-klm
Nou Kaag zet de kraan maar weer open
Dan is er dus nog een fors deel van de lening over.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Accountants twijfelen over voortbestaan KLM
Het voortbestaan van luchtvaartmaatschappij KLM is onzeker, gezien de huidige financiële situatie en de vooruitzichten om er dit jaar weer bovenop te komen. Dat schrijven de accountants in hun verklaring bij het jaarverslag van KLM, dat vorig jaar een nettoverlies van ¤1,2 miljard leed.
De laatste keer dat de Telegraaf iets positiefs had te melden over de KLM was.....uhmmm..... o ja, nooit.quote:
quote:Nou Kaag zet de kraan maar weer open
quote:
Tent is al faillietquote:Verder blijkt uit de cijfers dat het eigen vermogen is gedaald naar negatief ¤686 miljoen. Het nettoverlies is nog geflatteerd, omdat KLM in 2021 ¤771 miljoen aan NOW-loonsubsidie ontving.
Kleine kans dat dat gaat gebeuren.quote:
Tja, dan wordt het wellicht tijd dat de overheid wat van de voorwaarden op het gebied van loonmaatregelen en besparingen los gaat laten. Want dit is het gevolg van een geforceerde race to the bottom.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Directies Schiphol en KLM hebben gefaald
Enorme drukte op Schiphol. De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.
Er is een enorm tekort aan mensen die bijvoorbeeld de bagage kunnen laden en lossen. Nou is personeelstekort geen exclusief probleem voor de luchtvaartsector, maar het is wel uitermate wrang dat uitgerekend deze sector met miljarden belastinggeld overeind is gehouden in de coronacrisis. Luchtvaartmaatschappij KLM kreeg bijna 4 miljard aan leningen en steun. Belangrijkste reden was het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie. Als KLM zou omvallen, zou Schiphol veel internationale verbindingen verliezen en staan tienduizenden banen in Nederland op de tocht. Dat geld kwam van belastingbetalers.
En terwijl die belastingbetalers zagen hoe topman Ben Smith van KLM/Air France een bonus van bijna 1,1 miljoen euro kreeg plus een aandelenpakket van 2 miljoen euro, werd hun vakantiereis geannuleerd omdat het bedrijf in de coronatijd niet voldoende geïnvesteerd heeft in het grondpersoneel dat het werk moet uitvoeren. En ook Schiphol zelf kreeg bijna 129 miljoen euro aan loonsubsidie van de overheid, bedoeld om mensen in dienst te houden. Toch kampt de luchthaven nu met te weinig mensen die bijvoorbeeld alle passagiers moeten controleren. En dit is pas de meivakantie. De echte drukte van de zomervakantie moet nog komen.
Dat is allemaal niet te rijmen met de al jaren aanhoudende lobby van Schiphol voor uitbreiding van het aantal vluchten. Er moest een extra luchthaven in Lelystad komen om alle drukte op te vangen. Er is gegoocheld met cijfers om te voldoen aan bijvoorbeeld de geluidsnormen. Ja, Schiphol is belangrijk voor onze economie. Maar als de samenleving zo veel inlevert voor een sector die niet in staat blijkt vakantievluchten uit te voeren, dan is de leiding van zowel Schiphol als KLM niet opgewassen tegen haar taak. Hoog tijd voor bestuurders die dat wel zijn.
https://www.ad.nl/comment(...)en-gefaald~ae504350/
Gelukkig is de bonus binnen en Wopke er miljarden ingepompt met dit als resultaat
Misschien moet je even kijken naar de feiten voordat je met je onderbuikgezwam komt . De chaos op de luchthaven vorige week kwam voor een deel door tekort aan personeel. Waar bijna elk bedrijf in Nederland mee te maken heeft. Maar het grootste deel van de vertragingen kwam door de plannings fuck-up van Schiphol, die besloten om twee main runway's in de mei-vakantie te sluiten. Waardoor de landingscapaciteit niet de normale 68 per uur was, maar slechts 38. KLM had daar niets mee te maken.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.
Heeft Schiphol dan gewoon die klm bagage afhandelaars opgejut om te gaan staken en zodoende een smoes te hebben dat het niet door hun kwam?quote:Op maandag 2 mei 2022 07:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien moet je even kijken naar de feiten voordat je met je onderbuikgezwam komt . De chaos op de luchthaven vorige week kwam voor een deel door tekort aan personeel. Waar bijna elk bedrijf in Nederland mee te maken heeft. Maar het grootste deel van de vertragingen kwam door de plannings fuck-up van Schiphol, die besloten om twee main runway's in de mei-vakantie te sluiten. Waardoor de landingscapaciteit niet de normale 68 per uur was, maar slechts 38. KLM had daar niets mee te maken.
Maar dat heeft beduidend minder impact gehad dan de sluiting van 2 runways tegelijkertijd.quote:Op maandag 2 mei 2022 07:10 schreef Basp1 het volgende:
Heeft Schiphol dan gewoon die klm bagage afhandelaars opgejut om te gaan staken en zodoende een smoes te hebben dat het niet door hun kwam?
Ik hoor mensen fluisteren dat dat op een of andere manier met de ramadan en het suikerfeest te maken heeft. Maar je hebt gelijk dat Schiphol zijn zaken slecht voor elkaar heeft. En nogmaals, dat heeft niets met de KLM te maken.quote:De chaos van dit weekend kwam blijkbaar door een tekort aan beveiligers. Dat ze al weken wisten hoeveel vluchten dit weekend zouden gaan en hoeveel beveiligers je daarvoor nodig hebt lijkt me evident. Dat ze dan pas een dag van te voren in paniek raken en vragen aan luchtvaartmaatschappijen om vluchten te cancelen is weer een sterk staaltje van totale incompetentie die het managment toont.
Daarom lekker buiten de schoolvakanties vliegen en ook nog vanuit Duitsland.quote:Op zondag 1 mei 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Directies Schiphol en KLM hebben gefaald
Enorme drukte op Schiphol. De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.
Er is een enorm tekort aan mensen die bijvoorbeeld de bagage kunnen laden en lossen. Nou is personeelstekort geen exclusief probleem voor de luchtvaartsector, maar het is wel uitermate wrang dat uitgerekend deze sector met miljarden belastinggeld overeind is gehouden in de coronacrisis. Luchtvaartmaatschappij KLM kreeg bijna 4 miljard aan leningen en steun. Belangrijkste reden was het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie. Als KLM zou omvallen, zou Schiphol veel internationale verbindingen verliezen en staan tienduizenden banen in Nederland op de tocht. Dat geld kwam van belastingbetalers.
En terwijl die belastingbetalers zagen hoe topman Ben Smith van KLM/Air France een bonus van bijna 1,1 miljoen euro kreeg plus een aandelenpakket van 2 miljoen euro, werd hun vakantiereis geannuleerd omdat het bedrijf in de coronatijd niet voldoende geïnvesteerd heeft in het grondpersoneel dat het werk moet uitvoeren. En ook Schiphol zelf kreeg bijna 129 miljoen euro aan loonsubsidie van de overheid, bedoeld om mensen in dienst te houden. Toch kampt de luchthaven nu met te weinig mensen die bijvoorbeeld alle passagiers moeten controleren. En dit is pas de meivakantie. De echte drukte van de zomervakantie moet nog komen.
Dat is allemaal niet te rijmen met de al jaren aanhoudende lobby van Schiphol voor uitbreiding van het aantal vluchten. Er moest een extra luchthaven in Lelystad komen om alle drukte op te vangen. Er is gegoocheld met cijfers om te voldoen aan bijvoorbeeld de geluidsnormen. Ja, Schiphol is belangrijk voor onze economie. Maar als de samenleving zo veel inlevert voor een sector die niet in staat blijkt vakantievluchten uit te voeren, dan is de leiding van zowel Schiphol als KLM niet opgewassen tegen haar taak. Hoog tijd voor bestuurders die dat wel zijn.
https://www.ad.nl/comment(...)en-gefaald~ae504350/
Gelukkig is de bonus binnen en Wopke er miljarden ingepompt met dit als resultaat
Volledig dochterbedrijf van KLM-Air France, ja.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 19:12 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Echt een onrendabel flutbedrijf. Ik zag gisteren dat KLM “maar” iets van 20k aan werknemers heeft. Die natuurlijk niet allemaal een aanstelling bij KLM zelf hebben.
Hoe zit het eigenlijk met Transavia, hoorde dat ook bij KLM?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krimp van de luchtvaart is het verantwoorde perspectief. Denkt u dat ons daarmee iets wordt afgenomen? Think again. We behouden zo juist wat we al honderden jaren hebben: natuur, schone lucht, biodiversiteit, een gezonde leefomgeving.
Goedkoop vliegen lijkt een grondrecht. Dat is het niet. Het is een aantasting van alles wat je lief en dierbaar is.
https://fd.nl/-/1438812/w(...)n-de-lucht-te-houden
Oneindige moneypit dus als jaren lang
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)r-duitse-luchthavens
Gelukkig hebben al die miljarden heel erg goed geholpen en Dick Benschop is een grote mislukking
Mag gewoon blijven zitten
Ja, want de rest van de EU heeft geen luchtvaartmaatschappijen die daar aanspraak op willen maken, natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:42 schreef laforest het volgende:
Wellicht een idee om AF-KLM om te dopen tot European Airlines of EU airlines? Er een Europese trots van maken?
Over tijd kunnen die toch ook opgaan in deze airline? Alleen toegankelijk voor nationale vliegtuigmaatschappijen van lidstaten. Zoiets?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want de rest van de EU heeft geen luchtvaartmaatschappijen die daar aanspraak op willen maken, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |