abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:02:30 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204335845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
je bent wel een frequent flyer zo te zien
Je kunt prima zonder nationale luchtvaartmaatschappij en grote luchthaven rechtstreeks op de meest gewenste bestemmingen vliegen. Of er nu 8x per dag een vlucht naar New York gaat of 2x per dag maakt weinig uit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:07:24 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204335876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:02 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je kunt prima zonder nationale luchtvaartmaatschappij en grote luchthaven rechtstreeks op de meest gewenste bestemmingen vliegen. Of er nu 8x per dag een vlucht naar New York gaat of 2x per dag maakt weinig uit.
Er mag best wel wat veranderen hoor, ik vind vooral het vliegen binnen Europa wat te goedkoop en ook veel te frequent, dat je ieder half uur naar Londen kan bijvoorbeeld maar verre bestemmingen doe ik het liefst non-stop en zou het jammer vinden als die mogelijkheid er niet meer is omdat je dan eerst naar Parijs of Frankfurt moet
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:18:42 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_204335947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:07 schreef Tarado het volgende:

[..]
Er mag best wel wat veranderen hoor, ik vind vooral het vliegen binnen Europa wat te goedkoop en ook veel te frequent, dat je ieder half uur naar Londen kan bijvoorbeeld maar verre bestemmingen doe ik het liefst non-stop en zou het jammer vinden als die mogelijkheid er niet meer is omdat je dan eerst naar Parijs of Frankfurt moet
Natuurlijk is het fijner om niet te hoeven overstappen. Maar als dat sporadisch voorkomt is dat ook geen ramp. Nu betaal je ieder jaar belasting die naar KLM gaat. Is dat het waard dan? Nog los van de overlast. Dus is het sop de kool waard?
het lijkt op de invoering van de euro, dat werd ook gepromoot dat het o zo gemakkelijk was nit meer te hoeven wisselen. Maar ondertussen verdampt wel onze complete pensioenpot om dat mogelijk te maken. Dan is dat kleine ongemak van wisselen niet in verhouding tot het verlies van koopkracht voor iedereen uiteindelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:22:47 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204335967
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Natuurlijk is het fijner om niet te hoeven overstappen. Maar als dat sporadisch voorkomt is dat ook geen ramp. Nu betaal je ieder jaar belasting die naar KLM gaat. Is dat het waard dan? Nog los van de overlast. Dus is het sop de kool waard?
het lijkt op de invoering van de euro, dat werd ook gepromoot dat het o zo gemakkelijk was nit meer te hoeven wisselen. Maar ondertussen verdampt wel onze complete pensioenpot om dat mogelijk te maken. Dan is dat kleine ongemak van wisselen niet in verhouding tot het verlies van koopkracht voor iedereen uiteindelijk.
ik vind de afgelopen 2 jaar wel uitzonderlijk dus dat bedrijven steun hebben gekregen ook niet zo vreemd, als er in 2024 nog steeds bakken geld heen zouden moeten is het een ander verhaal.
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:32:27 #55
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204336036
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:01 schreef LXIV het volgende:
maar dat doet het in mijn ogen juist niet.
Koop een nieuwe bril.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:50:17 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204336166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:22 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik vind de afgelopen 2 jaar wel uitzonderlijk dus dat bedrijven steun hebben gekregen ook niet zo vreemd, als er in 2024 nog steeds bakken geld heen zouden moeten is het een ander verhaal.
Er wordenb weer zwarte cijfers gedraaid en de zomer is bijna volledig het pre-corona schema. Ook zakelijk businessclass vervoer trekt weer aan postcorona.

Ziet er vooralsnog niet naar uit dat er in 2022 bakken geld naar toe moeten, laat staan in 2024.

Verder heeft KLM op klimaattechnisch vlak binnen de luchtvaart ook zeker bestaansrecht. KLM was al koploper op gebied van duurzaamheid en daar wordt alleen maar meer in geïnvesteerd. Zeker nu met de overheidsvoorwaarden, en Rintel zal dit ook hoog op haar lijstje hebben.

Tot slot is van de 3 miljard nog geen miljard geleend en wordt daar keurig een flinke rente over betaald. Daarmee rendeert ons belastinggeld prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:52:49 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204336186
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Er wordenb weer zwarte cijfers gedraaid en de zomer is bijna volledig het pre-corona schema. Ook zakelijk businessclass vervoer trekt weer aan postcorona.

Ziet er vooralsnog niet naar uit dat er in 2022 bakken geld naar toe moeten, laat staan in 2024.

Verder heeft KLM op klimaattechnisch vlak binnen de luchtvaart ook zeker bestaansrecht. KLM was al koploper op gebied van duurzaamheid en daar wordt alleen maar meer in geïnvesteerd. Zeker nu met de overheidsvoorwaarden, en Rintel zal dit ook hoog op haar lijstje hebben.

Tot slot is van de 3 miljard nog geen miljard geleend en wordt daar keurig een flinke rente over betaald. Daarmee rendeert ons belastinggeld prima.
vliegen en klimaat technisch, dat gaat er bij mij niet zo in :)
  dinsdag 5 april 2022 @ 09:53:26 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204336194
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]
vliegen en klimaat technisch, dat gaat er bij mij niet zo in :)
Dan moet je die zin beter lezen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_204336334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Omdat je blijkbaar een service levert die mensen interessant genoeg vinden om er gebruik van te maken. Dus jouw begrip van de business case hapert een beetje. :')
Het zal de meeste overstappende passagiers een worst wezen of ze in Londen, Frankfurt of Istanbul overstappen. Maar als KLM deze service niet biedt, wordt het iets als brussels airlines, wat niet veel meer dan een label van Lufthansa is. Elke keer dat er bezuinigd moet worden, moet je dan vrezen voor je voortbestaan. Kortom KLM biedt een service waar vraag naar is en speelt een dominantere rol in de markt door deze service te bieden. Zowel klant als bedrijf heeft er baat bij. Wij bekijken het alleen vanuit verschillende invalshoeken.
pi_204336494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
We hebben helemaal geen grote luchthaven en luchtvaartmaatschappij nodig. Het is een industrie die je liever niet in je land wil. 20% van de huidige omvang is prima. Overstappen voor exotische vluchten doe je dan in London of Berlijn.
Als Europa niet zo'n ratjetoe van landen met eigen taal en cultuur was geweest, had er al veel eerder een grote sanering plaatsgevonden. Dan had je waarschijnlijk net als in de VS de grote drie voor het intercontinentale verkeer en een paar subtoppers en prijsvechters voor intracontinentaal verkeer gehad. Ik verwacht dat zoiets zich ook hier in Europa steeds meer zal gaan aftekenen. De vraag is of Air France/KLM een van die grote drie zal worden/blijven.
  dinsdag 5 april 2022 @ 10:34:40 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204336548
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]
Het zal de meeste overstappende passagiers een worst wezen of ze in Londen, Frankfurt of Istanbul overstappen. Maar als KLM deze service niet biedt, wordt het iets als brussels airlines, wat niet veel meer dan een label van Lufthansa is. Elke keer dat er bezuinigd moet worden, moet je dan vrezen voor je voortbestaan. Kortom KLM biedt een service waar vraag naar is en speelt een dominantere rol in de markt door deze service te bieden. Zowel klant als bedrijf heeft er baat bij. Wij bekijken het alleen vanuit verschillende invalshoeken.
Ik denk dat ik je reactie verkeerd heb geinterpreteerd. Met name het 'waarom zou je dat willen?'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204336626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 10:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Ik denk dat ik je reactie verkeerd heb geinterpreteerd. Met name het 'waarom zou je dat willen?'.
Er is bijna niets moeilijker dan tekst zo schrijven dat mensen het interpreteren zoals je het bedoelt.
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:31:47 #63
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204339512
En we hebben een reactie van Kaag :')

Kaag: 'Bonus voor Air France-KLM-topman Ben Smith is ongepast'


Minister Kaag is net als haar voorganger kritisch op het besluit van Air France-KLM.

Een miljardenverlies bij Air France-KLM, maar toch een miljoenenbonus voor bestuursvoorzitter Ben Smith. "Ik vind het onbegrijpelijk", zegt minister van Financiën Sigrid Kaag in haar wekelijkse gesprek met RTL Z.

Air France-KLM leed in 2021 een netto jaarverlies van bijna 3,3 miljard euro. Het bedrijf had met name in de eerste half jaar veel last van de beperkende coronamaatregelen.

Voor topman Smith heeft dat weinig consequenties. Hij ontvangt bovenop zijn jaarsalaris van 900.000 euro een bonus van bijna 1,1 miljoen euro, plus een aandelenpakket van 2 miljoen euro, kon uit het jaarverslag worden opgemaakt. De bonussen ontvangt de Canadese bestuurder volgens het bedrijf wegens onder meer inspanningen op het gebied van duurzaamheid.

'Niet acceptabel'

De bonussen zijn tegen het zere been van het kabinet. "Dit is niet uit te leggen", zegt Kaag. "Ik vind het niet acceptabel en begrijp vooral niet dat je dit zelf wilt en dan men denkt dat het goed is. Nederland, wij als kabinet, ikzelf en mijn ambtenaren hebben ons standpunt kenbaar gemaakt, ook de afgelopen dagen nog."

Maar veel invloed kan Kaag niet uitoefenen, net als eerder haar voorganger Wopke Hoekstra die zich ook tegen deze vorm van belonen uitsprak. De Nederlandse staat bezit 5,9 procent van de aandelen van KLM en 14,3 procent van Air France-KLM.

"We zijn in de minderheid. Het is geen verrassing, maar we zullen wel wel in de aandeelhoudersvergadering formeel tegen stemmen. En daarbij weer de uitleg geven dat we het maatschappelijk ongepast vinden bij een bedrijf dat vorig jaar ook weer verlies gedraaid heeft, en in grote mate afhankelijk is geweest van staatsteun - en dat nog is", zegt Kaag.

Staatssteun

Het kabinet steunt KLM met 3,4 miljard euro omdat KLM als belangrijk wordt beschouwd voor de Nederlandse economie. Die steun is verdeeld over leningen van de overheid zelf (1 miljard) en banken (2,4 miljard), waarbij de overheid garant staat voor 90 procent van de bankleningen. KLM moet deze leningen binnen 5,5 jaar aflossen.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-smith-kaag-ongepast

Ze gaat tegenstemmen met haar 14% :|W
Nou dat maakt indruk bij die Fransen _O- _O-
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:36:47 #64
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204339549
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ze gaat tegenstemmen met haar 14%
Nou dat maakt indruk bij die Fransen
ze kan weinig anders doen, het blijft natuurlijk van de gekke dat een CEO van een verliesmakend bedrijf gewoon een bonus opstrijkt en 14% is niet niks
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:42:33 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204339617
https://www.telegraaf.nl/(...)raaiseizoen-begonnen

Ik begrijp niet waar Nederland zich mee bemoeit

De KLM is 12 jaar geleden verkocht en is nu voor meer dan de helft eigendom van Frankrijk , voor meer dan de helft dat wwil zeggen dat Nederland een zeer kleine aandeelhouder is en NIETS te zeggen heeft

dat B Smit 4 milnjoen bonus krijgt , DAT MAG GEWOON

Klaar en ophouden met zeuren over onze KLM want er is niets van ONS bij


quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
ze kan weinig anders doen, het blijft natuurlijk van de gekke dat een CEO van een verliesmakend bedrijf gewoon een bonus opstrijkt en 14% is niet niks
Dat een frans eigenaar dat geeft aan een Frans bedrijf is hun zaak, al geven ze hem 10 miljoen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:44:08 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204339634
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)raaiseizoen-begonnen

Ik begrijp niet waar Nederland zich mee bemoeit

De KLM is 12 jaar geleden verkocht en is nu voor meer dan de helft eigendom van Frankrijk , voor meer dan de helft dat wwil zeggen dat Nederland een zeer kleine aandeelhouder is en NIETS te zeggen heeft

dat B Smit 4 milnjoen bonus krijgt , DAT MAG GEWOON

Klaar en ophouden met zeuren over onze KLM want er is niets van ONS bij
helaas wel dus die 14%
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:45:10 #67
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204339640
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
helaas wel dus die 14%
Nederland moet AF vragen om de KLM toestellen geel te schilderen dan is het waar duidelijk voor iedereeen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 april 2022 @ 15:49:47 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204339685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nederland moet AF vragen om de KLM toestellen geel te schilderen dan is het waar duidelijk voor iedereeen
jij hebt wel wat met kleurtjes
  dinsdag 5 april 2022 @ 16:02:08 #69
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_204339846
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 15:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]

:o
De tering |:(
"Fors hogere tax" :')

De prijs van een vliegticket gaat omhoog met 16 euro, dat zal echt zoden aan de dijk zetten ja... Ik betaal op een tank benzine meer dan het dubbele aan accijns.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 5 april 2022 @ 16:26:13 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204340071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:44 schreef Tarado het volgende:
helaas wel dus die 14%
En dat was een geniale zet volgens Jort Kelder :')
Wopke in zijn glorie dagen als min van financiën
Nu 500 miljoen verlies alleen op dat belang al :')
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:08:15 #71
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204341076
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 15:49 schreef Tarado het volgende:

[..]
jij hebt wel wat met kleurtjes
Ja dat gezeur dat een buitenlands bedriojf een bonus geeft aan een buitenlandse directeur

waar bemoeien ze zich mee
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:09:34 #72
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204341092
Den Haag woest om miljoenen topman Air France KLM: ’Graaiseizoen begonnen’

Den Haag - De bonus voor Air France KLM-topman Ben Smith wekt de toorn van het kabinet, Tweede Kamer en vakbonden. Minister Sigrid Kaag (Financiën) vindt het ’onacceptabel’ en ’niet begrijpelijk’ dat Smith miljoenen in zijn zak steekt over een jaar waarin het bedrijf opnieuw miljarden verloor en overheidssteun kreeg. Kamerleden vragen om een harde aanpak.

https://www.telegraaf.nl/(...)raaiseizoen-begonnen

Harde aanpak, laat dat maar aan onze minister van buza over
Wopke
Oh wacht |:) :|W
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:36:56 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204341311
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dat gezeur dat een buitenlands bedriojf een bonus geeft aan een buitenlandse directeur

waar bemoeien ze zich mee
wat lul je nou slap, als grootaandeelhouder mag je daar echt wel wat van zeggen, dat het waarschijnlijk geen effect gaat hebben is wat anders, ga maar weer verder met kleuren
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:37:47 #74
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204341318
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
wat lul je nou slap, als grootaandeelhouder mag je daar echt wel wat van zeggen, dat het waarschijnlijk geen effect gaat hebben is wat anders, ga maar weer verder met kleuren
Ja jij mag ook wat zeggen van mijn fiets, dat klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:42:48 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204341369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja jij mag ook wat zeggen van mijn fiets, dat klopt
je begrijpt er gewoon helemaal niets van, dat is wel duidelijk
  dinsdag 5 april 2022 @ 18:47:08 #76
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204341401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
je begrijpt er gewoon helemaal niets van, dat is wel duidelijk
en ik doe met mijn fiets wat ik wil , want die is voor meer dan 50% van mij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204341543
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 april 2022 18:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Den Haag woest om miljoenen topman Air France KLM: ’Graaiseizoen begonnen’

Den Haag - De bonus voor Air France KLM-topman Ben Smith wekt de toorn van het kabinet, Tweede Kamer en vakbonden. Minister Sigrid Kaag (Financiën) vindt het ’onacceptabel’ en ’niet begrijpelijk’ dat Smith miljoenen in zijn zak steekt over een jaar waarin het bedrijf opnieuw miljarden verloor en overheidssteun kreeg. Kamerleden vragen om een harde aanpak.

https://www.telegraaf.nl/(...)raaiseizoen-begonnen

Harde aanpak, laat dat maar aan onze minister van buza over
Wopke
Oh wacht |:) :|W
Iedereen woest en enorm kwaad, volgend jaar hetzelfde bericht.
  dinsdag 5 april 2022 @ 19:05:56 #78
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204341570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Iedereen woest en enorm kwaad, volgend jaar hetzelfde bericht.
Tja, doe je niks aan. Zijn de zaken van Frankrijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 5 april 2022 @ 20:13:49 #79
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204342452
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2022 19:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Iedereen woest en enorm kwaad, volgend jaar hetzelfde bericht.
Maar dan hebben we een coördinator ertussen gezet zodat de minister buiten schot blijft :') :r
  vrijdag 8 april 2022 @ 18:58:31 #80
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204374794
Accountants twijfelen over voortbestaan KLM

Het voortbestaan van luchtvaartmaatschappij KLM is onzeker, gezien de huidige financiële situatie en de vooruitzichten om er dit jaar weer bovenop te komen. Dat schrijven de accountants in hun verklaring bij het jaarverslag van KLM, dat vorig jaar een nettoverlies van ¤1,2 miljard leed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Het contract van financieel directeur Erik Swelheim wordt verlengd, met slechts twee jaar. De raad van commissarissen wil daarmee ’steun en vertrouwen’ uitspreken. Swelheim heeft al twee termijnen achter de rug, maar waar Elbers moet vertrekken na twee termijnen, mag de financiële man blijven. Het werd als te risicovol gezien om zowel de ceo als cfo tegelijkertijd te laten vertrekken. Ook moet Swelheim nog een herkapitalisatie regelen.
:') :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ver-voortbestaan-klm

Nou Kaag :') zet de kraan maar weer open :|W :r
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:02:57 #81
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204374847
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Accountants twijfelen over voortbestaan KLM

Het voortbestaan van luchtvaartmaatschappij KLM is onzeker, gezien de huidige financiële situatie en de vooruitzichten om er dit jaar weer bovenop te komen. Dat schrijven de accountants in hun verklaring bij het jaarverslag van KLM, dat vorig jaar een nettoverlies van ¤1,2 miljard leed.
Dan is er dus nog een fors deel van de lening over.

quote:
De laatste keer dat de Telegraaf iets positiefs had te melden over de KLM was.....uhmmm..... o ja, nooit.

quote:
Nou Kaag :') zet de kraan maar weer open
^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:05:04 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204374871
quote:
:N

quote:
Verder blijkt uit de cijfers dat het eigen vermogen is gedaald naar negatief ¤686 miljoen. Het nettoverlies is nog geflatteerd, omdat KLM in 2021 ¤771 miljoen aan NOW-loonsubsidie ontving.
Tent is al failliet ;)
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:06:07 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204374884
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:05 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
:N
[..]
Tent is al failliet ;)
Kleine kans dat dat gaat gebeuren. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 1 mei 2022 @ 20:03:47 #84
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204601522
Directies Schiphol en KLM hebben gefaald

Enorme drukte op Schiphol. De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.

Er is een enorm tekort aan mensen die bijvoorbeeld de bagage kunnen laden en lossen. Nou is personeelstekort geen exclusief probleem voor de luchtvaartsector, maar het is wel uitermate wrang dat uitgerekend deze sector met miljarden belastinggeld overeind is gehouden in de coronacrisis. Luchtvaartmaatschappij KLM kreeg bijna 4 miljard aan leningen en steun. Belangrijkste reden was het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie. Als KLM zou omvallen, zou Schiphol veel internationale verbindingen verliezen en staan tienduizenden banen in Nederland op de tocht. Dat geld kwam van belastingbetalers.

En terwijl die belastingbetalers zagen hoe topman Ben Smith van KLM/Air France een bonus van bijna 1,1 miljoen euro kreeg plus een aandelenpakket van 2 miljoen euro, werd hun vakantiereis geannuleerd omdat het bedrijf in de coronatijd niet voldoende geïnvesteerd heeft in het grondpersoneel dat het werk moet uitvoeren. En ook Schiphol zelf kreeg bijna 129 miljoen euro aan loonsubsidie van de overheid, bedoeld om mensen in dienst te houden. Toch kampt de luchthaven nu met te weinig mensen die bijvoorbeeld alle passagiers moeten controleren. En dit is pas de meivakantie. De echte drukte van de zomervakantie moet nog komen.

Dat is allemaal niet te rijmen met de al jaren aanhoudende lobby van Schiphol voor uitbreiding van het aantal vluchten. Er moest een extra luchthaven in Lelystad komen om alle drukte op te vangen. Er is gegoocheld met cijfers om te voldoen aan bijvoorbeeld de geluidsnormen. Ja, Schiphol is belangrijk voor onze economie. Maar als de samenleving zo veel inlevert voor een sector die niet in staat blijkt vakantievluchten uit te voeren, dan is de leiding van zowel Schiphol als KLM niet opgewassen tegen haar taak. Hoog tijd voor bestuurders die dat wel zijn.

https://www.ad.nl/comment(...)en-gefaald~ae504350/

Gelukkig is de bonus binnen en Wopke er miljarden ingepompt met dit als resultaat :') :|W
  zondag 1 mei 2022 @ 20:09:49 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204601581
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Directies Schiphol en KLM hebben gefaald

Enorme drukte op Schiphol. De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.

Er is een enorm tekort aan mensen die bijvoorbeeld de bagage kunnen laden en lossen. Nou is personeelstekort geen exclusief probleem voor de luchtvaartsector, maar het is wel uitermate wrang dat uitgerekend deze sector met miljarden belastinggeld overeind is gehouden in de coronacrisis. Luchtvaartmaatschappij KLM kreeg bijna 4 miljard aan leningen en steun. Belangrijkste reden was het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie. Als KLM zou omvallen, zou Schiphol veel internationale verbindingen verliezen en staan tienduizenden banen in Nederland op de tocht. Dat geld kwam van belastingbetalers.

En terwijl die belastingbetalers zagen hoe topman Ben Smith van KLM/Air France een bonus van bijna 1,1 miljoen euro kreeg plus een aandelenpakket van 2 miljoen euro, werd hun vakantiereis geannuleerd omdat het bedrijf in de coronatijd niet voldoende geïnvesteerd heeft in het grondpersoneel dat het werk moet uitvoeren. En ook Schiphol zelf kreeg bijna 129 miljoen euro aan loonsubsidie van de overheid, bedoeld om mensen in dienst te houden. Toch kampt de luchthaven nu met te weinig mensen die bijvoorbeeld alle passagiers moeten controleren. En dit is pas de meivakantie. De echte drukte van de zomervakantie moet nog komen.

Dat is allemaal niet te rijmen met de al jaren aanhoudende lobby van Schiphol voor uitbreiding van het aantal vluchten. Er moest een extra luchthaven in Lelystad komen om alle drukte op te vangen. Er is gegoocheld met cijfers om te voldoen aan bijvoorbeeld de geluidsnormen. Ja, Schiphol is belangrijk voor onze economie. Maar als de samenleving zo veel inlevert voor een sector die niet in staat blijkt vakantievluchten uit te voeren, dan is de leiding van zowel Schiphol als KLM niet opgewassen tegen haar taak. Hoog tijd voor bestuurders die dat wel zijn.

https://www.ad.nl/comment(...)en-gefaald~ae504350/

Gelukkig is de bonus binnen en Wopke er miljarden ingepompt met dit als resultaat :') :|W
Tja, dan wordt het wellicht tijd dat de overheid wat van de voorwaarden op het gebied van loonmaatregelen en besparingen los gaat laten. Want dit is het gevolg van een geforceerde race to the bottom.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 2 mei 2022 @ 07:03:01 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204604609
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:

De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.

Misschien moet je even kijken naar de feiten voordat je met je onderbuikgezwam komt . De chaos op de luchthaven vorige week kwam voor een deel door tekort aan personeel. Waar bijna elk bedrijf in Nederland mee te maken heeft. Maar het grootste deel van de vertragingen kwam door de plannings fuck-up van Schiphol, die besloten om twee main runway's in de mei-vakantie te sluiten. Waardoor de landingscapaciteit niet de normale 68 per uur was, maar slechts 38. KLM had daar niets mee te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204604626
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 07:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Misschien moet je even kijken naar de feiten voordat je met je onderbuikgezwam komt . De chaos op de luchthaven vorige week kwam voor een deel door tekort aan personeel. Waar bijna elk bedrijf in Nederland mee te maken heeft. Maar het grootste deel van de vertragingen kwam door de plannings fuck-up van Schiphol, die besloten om twee main runway's in de mei-vakantie te sluiten. Waardoor de landingscapaciteit niet de normale 68 per uur was, maar slechts 38. KLM had daar niets mee te maken.
Heeft Schiphol dan gewoon die klm bagage afhandelaars opgejut om te gaan staken en zodoende een smoes te hebben dat het niet door hun kwam? :P

De chaos van dit weekend kwam blijkbaar door een tekort aan beveiligers. Dat ze al weken wisten hoeveel vluchten dit weekend zouden gaan en hoeveel beveiligers je daarvoor nodig hebt lijkt me evident. Dat ze dan pas een dag van te voren in paniek raken en vragen aan luchtvaartmaatschappijen om vluchten te cancelen is weer een sterk staaltje van totale incompetentie die het managment toont.
  maandag 2 mei 2022 @ 07:15:26 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204604633
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 07:10 schreef Basp1 het volgende:

Heeft Schiphol dan gewoon die klm bagage afhandelaars opgejut om te gaan staken en zodoende een smoes te hebben dat het niet door hun kwam? :P
Maar dat heeft beduidend minder impact gehad dan de sluiting van 2 runways tegelijkertijd.

quote:
De chaos van dit weekend kwam blijkbaar door een tekort aan beveiligers. Dat ze al weken wisten hoeveel vluchten dit weekend zouden gaan en hoeveel beveiligers je daarvoor nodig hebt lijkt me evident. Dat ze dan pas een dag van te voren in paniek raken en vragen aan luchtvaartmaatschappijen om vluchten te cancelen is weer een sterk staaltje van totale incompetentie die het managment toont.
Ik hoor mensen fluisteren dat dat op een of andere manier met de ramadan en het suikerfeest te maken heeft. Maar je hebt gelijk dat Schiphol zijn zaken slecht voor elkaar heeft. En nogmaals, dat heeft niets met de KLM te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204605407
Ik denk dat het door het "vaccin" komt.

#prikspijt
pi_204605441
quote:
6s.gif Op zondag 1 mei 2022 20:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Directies Schiphol en KLM hebben gefaald

Enorme drukte op Schiphol. De luchthaven lobbyt al jaren om nog meer vluchten te kunnen uitvoeren. Maar dat kan Schiphol duidelijk niet aan.

Er is een enorm tekort aan mensen die bijvoorbeeld de bagage kunnen laden en lossen. Nou is personeelstekort geen exclusief probleem voor de luchtvaartsector, maar het is wel uitermate wrang dat uitgerekend deze sector met miljarden belastinggeld overeind is gehouden in de coronacrisis. Luchtvaartmaatschappij KLM kreeg bijna 4 miljard aan leningen en steun. Belangrijkste reden was het belang van Schiphol voor de Nederlandse economie. Als KLM zou omvallen, zou Schiphol veel internationale verbindingen verliezen en staan tienduizenden banen in Nederland op de tocht. Dat geld kwam van belastingbetalers.

En terwijl die belastingbetalers zagen hoe topman Ben Smith van KLM/Air France een bonus van bijna 1,1 miljoen euro kreeg plus een aandelenpakket van 2 miljoen euro, werd hun vakantiereis geannuleerd omdat het bedrijf in de coronatijd niet voldoende geïnvesteerd heeft in het grondpersoneel dat het werk moet uitvoeren. En ook Schiphol zelf kreeg bijna 129 miljoen euro aan loonsubsidie van de overheid, bedoeld om mensen in dienst te houden. Toch kampt de luchthaven nu met te weinig mensen die bijvoorbeeld alle passagiers moeten controleren. En dit is pas de meivakantie. De echte drukte van de zomervakantie moet nog komen.

Dat is allemaal niet te rijmen met de al jaren aanhoudende lobby van Schiphol voor uitbreiding van het aantal vluchten. Er moest een extra luchthaven in Lelystad komen om alle drukte op te vangen. Er is gegoocheld met cijfers om te voldoen aan bijvoorbeeld de geluidsnormen. Ja, Schiphol is belangrijk voor onze economie. Maar als de samenleving zo veel inlevert voor een sector die niet in staat blijkt vakantievluchten uit te voeren, dan is de leiding van zowel Schiphol als KLM niet opgewassen tegen haar taak. Hoog tijd voor bestuurders die dat wel zijn.

https://www.ad.nl/comment(...)en-gefaald~ae504350/

Gelukkig is de bonus binnen en Wopke er miljarden ingepompt met dit als resultaat :') :|W
Daarom lekker buiten de schoolvakanties vliegen en ook nog vanuit Duitsland.
  maandag 2 mei 2022 @ 18:29:03 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204609707
https://www.telegraaf.nl/(...)itief-eigen-vermogen

Zsm die schuld aflossen en door :)

Ohja en de bagagesjouwers wat meer betalen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:15:35 #92
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_204646870

https://www.gids.tv/video(...)dige-bedrijfsvoering

Maar ga er maar aanstaan...eerst met Cojona bijna geen klap te doen... vliegtuigen moesten overal en nergens lang geparkeerd worden... en nu als Cojona weer voorbij is wil iedereen weer...
Maar Schiphol is ook te ver doorbezuinigd blijkbaar...

[ Bericht 16% gewijzigd door Bocaj op 06-05-2022 17:29:28 ]
pi_204657782
Echt een onrendabel flutbedrijf. Ik zag gisteren dat KLM “maar” iets van 20k aan werknemers heeft. Die natuurlijk niet allemaal een aanstelling bij KLM zelf hebben.

Hoe zit het eigenlijk met Transavia, hoorde dat ook bij KLM?
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 19:21:42 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204657912
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 19:12 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
Echt een onrendabel flutbedrijf. Ik zag gisteren dat KLM “maar” iets van 20k aan werknemers heeft. Die natuurlijk niet allemaal een aanstelling bij KLM zelf hebben.

Hoe zit het eigenlijk met Transavia, hoorde dat ook bij KLM?
Volledig dochterbedrijf van KLM-Air France, ja.

Volgens mij heeft KLM 32.000 werknemers, overigens. In Nederland. KLM Air France als geheel heeft er 84.000
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:03:11 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204658341
We betalen ons blauw om Schiphol en KLM in de lucht te houden

Chaos op Schiphol. De vakantie- vlieger laat er geen gras over groeien. We mogen weer en het kost niet veel, dus pakken we massaal het vliegtuig naar de zon.

Na de Tweede Wereldoorlog leek het een goed idee om goede en goedkope verbindingen tussen landen te maken. Nog steeds heft de Nederlandse staat geen cent accijns op kerosine. Een volgetankte Boeing 747 (ruim 200.000 liter) vliegt belastingvrij, een voordeel van ¤135.000. Voor alle Nederlandse vliegvelden samen bedraagt de brandstofsubsidie bijna ¤3 mrd per jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krimp van de luchtvaart is het verantwoorde perspectief. Denkt u dat ons daarmee iets wordt afgenomen? Think again. We behouden zo juist wat we al honderden jaren hebben: natuur, schone lucht, biodiversiteit, een gezonde leefomgeving.

Goedkoop vliegen lijkt een grondrecht. Dat is het niet. Het is een aantasting van alles wat je lief en dierbaar is.

https://fd.nl/-/1438812/w(...)n-de-lucht-te-houden

Oneindige moneypit dus als jaren lang
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:06:34 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_204658378
Corendon wijkt uit naar Duitse luchthavens door chaos Schiphol

In het kort

Schiphol wil zijn capaciteit in de zomer beperken, dus de reissector zoekt alternatieven.
Corendon verkoopt vanaf vrijdag vliegvakanties met een vertrek vanaf Duitse luchthavens.
De touroperator ziet geen mogelijkheid om deze zomer te groeien op Schiphol.
'Rotterdam' neemt dit weekend zes vluchten van Schiphol over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)r-duitse-luchthavens

Gelukkig hebben al die miljarden heel erg goed geholpen :') en Dick Benschop is een grote mislukking
Mag gewoon blijven zitten :r
  zaterdag 7 mei 2022 @ 20:41:35 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204658767
Heb je ¤ 400 pp extra betaald om vanaf Schiphol te vliegen, vlieg je alsnog vanaf Düsseldorf, maar dan tegen de hoofdprijs ipv de Duitse prijzen... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204658774
Wellicht een idee om AF-KLM om te dopen tot European Airlines of EU airlines? Er een Europese trots van maken?
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 20:43:25 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204658785
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:42 schreef laforest het volgende:
Wellicht een idee om AF-KLM om te dopen tot European Airlines of EU airlines? Er een Europese trots van maken?
Ja, want de rest van de EU heeft geen luchtvaartmaatschappijen die daar aanspraak op willen maken, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204658850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 20:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, want de rest van de EU heeft geen luchtvaartmaatschappijen die daar aanspraak op willen maken, natuurlijk.
Over tijd kunnen die toch ook opgaan in deze airline? Alleen toegankelijk voor nationale vliegtuigmaatschappijen van lidstaten. Zoiets?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')