Dat vinden Mark en vrienden niet zo boeiend. Ze zijn door de mand gevallen tijdens corona en ook weer met de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Het werd toen duidelijk dat wanneer het kabinet iets echt wil, het binnen een dag geregeld is. De burgers met hun probleempjes hebben gewoon geen prioriteit, het boeit ze daadwerkelijk niks.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En de 50.000 ouders van de kot affaire ook
Dan hebben we nog Groningen en de schade daarquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:10 schreef BasEnAad het volgende:
Dat vinden Mark en vrienden niet zo boeiend. Ze zijn door de mand gevallen tijdens corona en ook weer met de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Het werd toen duidelijk dat wanneer het kabinet iets echt wil, het binnen een dag geregeld is. De burgers met hun probleempjes hebben gewoon geen prioriteit, het boeit ze daadwerkelijk niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.KLM vindt het nog te vroeg om te reageren. De luchtvaartmaatschappij gaat het ILO-oordeel eerst goed bestuderen.quote:Het ministerie van Financiën trekt in een reactie niet het boetekleed aan, maar zegt wel de aanbevelingen na te leven. Zo wijst het departement erop dat afgelopen jaar reeds met de vakbonden is gesproken. 'Ook nu wordt een afspraak gepland, gegeven de uitzonderlijke omstandigheden.'
Financiën herhaalt dat de loonafspraken met KLM niet langer dienen te duren dan strikt noodzakelijk. 'De voorwaarden die met KLM zijn afgesproken gelden tot de steun is terugbetaald.'
https://fd.nl/bedrijfslev(...)-loondictaat-aan-klm
Gelukkig herkennen ze zich niet hierin en dus weer iets positiefs voor Wopke zijn cv
Allemaal? Dus over een jaar of 10 blijven we lekker op onze eigen continenten?quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:19 schreef Heph844 het volgende:
Luchtvaartmaatschappijen zijn een zinkend schip. Dat waren ze al voor de corona-crisis en dat is alleen maar erger geworden.
Hadden we 40 jaar geleden al moeten doen of iig retourtjesquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Allemaal? Dus over een jaar of 10 blijven we lekker op onze eigen continenten?
Die kunnen vast wel een lening met dezelfde voorwaarden als KLM krijgen.quote:
Heb jij ook die gratis ¤ 30.000 geclaimd? Ik heb nog steeds geen reactie op mijn claim en nu ik sinds kort vader ben en een nieuwe badkamer wil kan ik elke euro goed gebruikenquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En de 50.000 ouders van de kot affaire ook
Mooi is dit. Alleen in Nederland.quote:
In Europa wel ja. Teruglopende reizigers, oplopende brandstofkosten, flinterdunne marges.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Allemaal? Dus over een jaar of 10 blijven we lekker op onze eigen continenten?
Zo ziet Rutte de burger graag, goedgelovig en extreem naïef.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mooi is dit. Alleen in Nederland.
Studenten ontvangen eindelijk geld = studenten kunnen de tyfus krijgen
In een normale markt deed KLM het anders prima. Ik zou de COVID-periode nou niet echt normaal willen noemen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:33 schreef Heph844 het volgende:
[..]
In Europa wel ja. Teruglopende reizigers, oplopende brandstofkosten, flinterdunne marges.
In een normale markt waren er allang een aantal failliet gegaan en konden de overlevenden weer sterker worden. In Europa worden ze massaal levend gehouden met staatssteun en kunnen ze elkaar dus kapot blijven concurreren.
Lenen tegen 0% rente, en dat investeren in jezelf is niks mis mee.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zo ziet Rutte de burger graag, goedgelovig en extreem naïef.
De studiebeurs is na zes jaar terugquote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:36 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Zo ziet Rutte de burger graag, goedgelovig en extreem naïef.
Prima ja? Bij elk vleugje tegenwind springt de overheid bij.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In een normale markt deed KLM het anders prima. Ik zou de COVID-periode nou niet echt normaal willen noemen.
Klopt, daarom zijn ze ook gefuseerd. Was een te kleine speler om zulke crisissen aan te kunnen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Prima ja? Bij elk vleugje tegenwind springt de overheid bij.
Gemiddeld gaat de KLM eens per decennium failliet: https://www.trouw.nl/econ(...)%2Fwww.google.com%2F
Ook daarvoor draaide ze op hulp. Door bijvoorbeeld goedkope brandstof.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, daarom zijn ze ook gefuseerd. Was een te kleine speler om zulke crisissen aan te kunnen.
De crisis van 2008 zijn ze dan ook gewoon zelf doorgekomen.
COVID is dan een geval apart wat mij betreft, waar bijna geen onderneming tegen opgewassen is, zeker in de reisbranche. Gezien de cijfers die KLM daarvoor draaide is het dan zo gek nog niet om ze erdoorheen te helpen. Met leningen.
Dan had men beter KLM kunnen proberen los te werken en laten fuseren met een betrouwbare partner, veel van de grote verliezen zijn gebeurt doordat AF niet wilt bezuinigen en ook niet klein de vele stakingen.quote:Op vrijdag 25 maart 2022 14:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, daarom zijn ze ook gefuseerd. Was een te kleine speler om zulke crisissen aan te kunnen.
De crisis van 2008 zijn ze dan ook gewoon zelf doorgekomen.
COVID is dan een geval apart wat mij betreft, waar bijna geen onderneming tegen opgewassen is, zeker in de reisbranche. Gezien de cijfers die KLM daarvoor draaide is het dan zo gek nog niet om ze erdoorheen te helpen. Met leningen.
Gaat lastig als dat onder leiding gebeurd van Wopke en of Kaagquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:00 schreef raptorix het volgende:
Dan had men beter KLM kunnen proberen los te werken en laten fuseren met een betrouwbare partner,….
Tjah...quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gaat lastig als dat onder leiding gebeurd van Wopke en of Kaag
Onbetrouwbaarder bestaan ze niet
Geen idee hoe eenvoudig dat isquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan had men beter KLM kunnen proberen los te werken en laten fuseren met een betrouwbare partner, veel van de grote verliezen zijn gebeurt doordat AF niet wilt bezuinigen en ook niet klein de vele stakingen.
Men had het bij de verkoop een stuk eenvoudiger kunnen maken door een terugkoop voorwaarde op te laten nemen, maar dat heeft men nagelaten.quote:
Bedoel je tijdens het fuseren een optie om weer te ontfuseren? Waarom zou AF daarmee akkoord zijn gegaan… dit was vooral een construct om KLM te redden, dan wil je als AF niet op voorhand een optie dat KLM daarna kan overlopen naar een andere partner zodra ze weer winst draaien.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Men had het bij de verkoop een stuk eenvoudiger kunnen maken door een terugkoop voorwaarde op te laten nemen, maar dat heeft men nagelaten.
Volgens mij is het een soort van constructie als recht op eerste koop.quote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bedoel je tijdens het fuseren een optie om weer te ontfuseren? Waarom zou AF daarmee akkoord zijn gegaan… dit was vooral een construct om KLM te redden, dan wil je als AF niet op voorhand een optie dat KLM daarna kan overlopen naar een andere partner zodra ze weer winst draaien.
En dat hebben wij dus NIETquote:Op dinsdag 29 maart 2022 16:38 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het een soort van constructie als recht op eerste koop.
https://www.businessinsider.nl/staat-machteloos-bij-verkoop-klm/
Van de 3 miljard die ze mochten lenen is nog geen miljard geleend. Dus dat is eenvoudig iddquote:Op donderdag 31 maart 2022 01:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
En 127 miljoen boete
https://www.nu.nl/economi(...)en-euro-betalen.html
Even denken van wiens geld we dat gaan betalen
Van de teruggevorderde bonussen en salarissen van de managers destijds en winstuitkeringen of
Toch van de grote pot met Corona steungelden van onze belasting gelden
Euh ik denk het al te weten ik ga ff
Tuurlijk, laten we onze nationale luchtvaartmaatschappij, die voor de pandemie prima geld verdiende, omruilen voor een of andere kutbudgetcarrier, omdat LXIV niet de finaciele middelen heeft om met een echte luchtvaartmaatschappij te vliegen.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet waarom we coute-a-coute een vervuilende en verliesgevende industrie als KLM moeten handhaven. Het is niet zo dat dit nu allemaal zo'n hoogopgeleidde werknemers zijn, het is vooral koffers slepen en koffie zetten. Ten koste van heel veel overlast in een van de drukst bevolkte gebieden ter wereld.
Maak van Schiphol gewoon een semi-regionale luchthaven waar mensen op kunnen stappen en laat KLM zijn eigen boontjes doppen. Als hier een andere luchtvaartmaatschappij landt is dat net zo goed.
De business case is duidelijk: er zijn te weinig Nederlandse passagiers om een goed verbonden luchthaven en een florerende luchtvaartmaatschappij te hebben. Dat kan wel worden geleverd door passagiers elders op te halen en over te laten stappen op Schiphol. KLM Cityhopper doet eigenlijk niets anders dan passagiers aanvoeren vanuit omliggende landen (VK, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Frankrijk) voor een overstap naar een andere bestemming en vice versa. Waarom zou je het willen? Ik denk omdat al snel de Pareto-verdeling een rol gaat spelen: met dit business model pak je een groot deel van de taart, wat de overlevingskansen vergroot.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet waarom we coute-a-coute een vervuilende en verliesgevende industrie als KLM moeten handhaven. Het is niet zo dat dit nu allemaal zo'n hoogopgeleidde werknemers zijn, het is vooral koffers slepen en koffie zetten. Ten koste van heel veel overlast in een van de drukst bevolkte gebieden ter wereld.
Maak van Schiphol gewoon een semi-regionale luchthaven waar mensen op kunnen stappen en laat KLM zijn eigen boontjes doppen. Als hier een andere luchtvaartmaatschappij landt is dat net zo goed.
KLM heeft nooit prima gedraaid. Daarom moesten ze met AF samen.quote:
Omdat je blijkbaar een service levert die mensen interessant genoeg vinden om er gebruik van te maken. Dus jouw begrip van de business case hapert een beetje.quote:
BaNeN vOOr dE RaNDsTaDquote:Op dinsdag 5 april 2022 08:32 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet waarom we coute-a-coute een vervuilende en verliesgevende industrie als KLM moeten handhaven. Het is niet zo dat dit nu allemaal zo'n hoogopgeleidde werknemers zijn, het is vooral koffers slepen en koffie zetten. Ten koste van heel veel overlast in een van de drukst bevolkte gebieden ter wereld.
Maak van Schiphol gewoon een semi-regionale luchthaven waar mensen op kunnen stappen en laat KLM zijn eigen boontjes doppen. Als hier een andere luchtvaartmaatschappij landt is dat net zo goed.
We hebben helemaal geen grote luchthaven en luchtvaartmaatschappij nodig. Het is een industrie die je liever niet in je land wil. 20% van de huidige omvang is prima. Overstappen voor exotische vluchten doe je dan in London of Berlijn.quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:50 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De business case is duidelijk: er zijn te weinig Nederlandse passagiers om een goed verbonden luchthaven en een florerende luchtvaartmaatschappij te hebben. Dat kan wel worden geleverd door passagiers elders op te halen en over te laten stappen op Schiphol. KLM Cityhopper doet eigenlijk niets anders dan passagiers aanvoeren vanuit omliggende landen (VK, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Duitsland, Frankrijk) voor een overstap naar een andere bestemming en vice versa. Waarom zou je het willen? Ik denk omdat al snel de Pareto-verdeling een rol gaat spelen: met dit business model pak je een groot deel van de taart, wat de overlevingskansen vergroot.
Daar moeten allemaal Oost-Europeanen voor geimporteerd worden om ze te vervullen. Beter hebben we die banen niet, die mensen niet en genoeg huisvesting voor de eigen bevolking.quote:
KLM heeft heel lang prima gedraaid. Maar ik ken je reacties, ze zijn altijd hetzelfde. Blijkbaar heeft de KLM jou ooit vervelend behandeld en voer je nu een persoonlijke kruistocht. Dus jank maar lekker verder, niemand gaat er iets mee doen.quote:
quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:54 schreef LXIV het volgende:
We hebben helemaal geen grote luchthaven en luchtvaartmaatschappij nodig.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar moeten allemaal Oost-Europeanen voor geimporteerd worden om ze te vervullen. Beter hebben we die banen niet, die mensen niet en genoeg huisvesting voor de eigen bevolking.
Als ik 25 was en geen huis had in de Randstad dan had ik liever een huis. Het 'ongemak' om 1x per 5 jaar te moeten overstappen voor een bijzondere vlucht had ik daar graag voor over.
je bent wel een frequent flyer zo te zienquote:Op dinsdag 5 april 2022 08:56 schreef LXIV het volgende:
Het 'ongemak' om 1x per 5 jaar te moeten overstappen voor een bijzondere vlucht had ik daar graag voor over.
quote:Op dinsdag 5 april 2022 08:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
KLM heeft heel lang prima gedraaid. Maar ik ken je reacties, ze zijn altijd hetzelfde. Blijkbaar heeft de KLM jou ooit vervelend behandeld en voer je nu een persoonlijke kruistocht. Dus jank maar lekker verder, niemand gaat er iets mee doen.
https://www.trouw.nl/nieu(...)air-france~bbbf8815/quote:Maar Van Wijk moet iets met zijn KLM. Het past niet bij de heersende ideeën over politiek en economie om als overheid een sterke vinger in de pap te hebben bij een bedrijf. Dus heeft de staat zijn belang in KLM in de jaren negentig al teruggebracht tot een minimaal niveau. In Den Haag kan Van Wijk daarom niet aankloppen als KLM begin jaren nul verlies op verlies stapelt. KLM heeft een grotere luchtvaartmaatschappij nodig om het netwerk uit te kunnen breiden en de financiële slagkracht te vergroten. Vooral dat laatste is geen overbodige luxe: de vliegmaatschappij is er begin jaren nul zo belabberd aan toe, dat het nauwelijks meer in staat is nieuwe vliegtuigen te kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |