Maar wel ingenomen door de zeer agressieve EU.quote:Op donderdag 24 maart 2022 07:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zagreb
Geen NAVO land en ik weet niet wat Poetin daarvan denkt dus dat zou nog spannend kunnen worre!
Ik zat aan Schenken te denken denk ik want dat is het enige wat belangrijk is voor mijquote:Op donderdag 24 maart 2022 07:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Heeft Rusland Kroati al ingenomen, dat ze uit de NAVO gegooid zijn, of wat?
Schenken?quote:Op donderdag 24 maart 2022 07:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik zat aan Schenken te denken denk ik want dat is het enige wat belangrijk is voor mij
What a mistaka to maka
quote:Op donderdag 24 maart 2022 07:47 schreef quirina het volgende:
[..]
“ verdwenen” zoals meerderen “verdwijnen”
Liever dat ze roebels krijgen. Die dingen zijn toch geen klote waard. Dollars hebben ze meer aan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 06:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want met betalingen in dollars spekken we de Russische staatskas niet.
Jamaar dan is straks 1 roebel 10 dollar waard en betalen we 100 euro voor een kuub gasquote:Op donderdag 24 maart 2022 08:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Liever dat ze roebels krijgen. Die dingen zijn toch geen klote waard. Dollars hebben ze meer aan.
Het is gewoon tractorquote:Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef speknek het volgende:
Het gaat om landingsschip de Orsk. Benieuwd hoeveel mensen er nog aan boord waren, maar dat zullen we wel nooit weten.
[ twitter ]
[ twitter ]
Waarschijnlijk weer een "eerste sinds WO2".
Ik hoop zo dat Rutte ons door dit incident niet ophangt aan Erdoganquote:Op donderdag 24 maart 2022 07:54 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-bezoek-in-ankara
En dan te bedenken dat Erdogan ons nog uitmaakte als fascisten…
quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef speknek het volgende:
Het gaat om landingsschip de Orsk. Benieuwd hoeveel mensen er nog aan boord waren, maar dat zullen we wel nooit weten.
[ twitter ]
[ twitter ]
We moeten altijd uit blijven kijken voor Turkije. Die vertrouw ik na Rusland en China het minst.quote:Op donderdag 24 maart 2022 07:54 schreef quirina het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-bezoek-in-ankara
En dan te bedenken dat Erdogan ons nog uitmaakte als fascisten…
Schenken + autocorrect schijnbaarquote:
Het zou wel eens fijn zijn om een jaar of 5 een soort van happy zorgeloze tijd te hebben ja.quote:Op donderdag 24 maart 2022 06:52 schreef Za het volgende:
Ik weet niet of mensen het zich realiseren, maar na 2 jaar pandemie, lockdowns, avondklok, faillissementen en banen cq inkomstenverlies, zou men hun oude leven weer terug krijgen, een leven van vrijheid, luxe en vrede, de heraanschaf van goederen, van reizen en uitgaan.
Zoals het er nu uitziet moet Europa binnen een week het Russisch gas in roebels gaan afrekenen, wat niet zomaar gaat lukken.
Linksom of rechtsom gaan we in een crisis belanden, met enorme gevolgen voor ons dagelijks leven.
Omdat we zonodig Oekrane moesten supporten en van wapens voorzien (ipv een van de andere landen waar nu ellende is) en Rusland sancties moesten opleggen.
Ik hoop dat men het dat waard vind, sommigen hebben al een Oekraiener in huis, misschien gezellig wanneer je je geen vakantie meer kunt permitteren.
In roebels, het geen ze oneindig zelf kunnen bij printen, is echt heel goed om valurta waarde mee op te drijven. want daar gaat het om hij hoopt dat de hyper inflatie uitblijft. Maar zolang de roebel valt maakt het niks uit. bijv: 1 vat olie kost dan 1000 roebel == 100 euro. en als de roebel dag ernaar daalt ten op zichte van de euro. Dus stel 100 euro is 1400 roebel. Prijs oli blijft dan het zelfde voor hun.quote:Op donderdag 24 maart 2022 06:52 schreef Za het volgende:
Ik weet niet of mensen het zich realiseren, maar na 2 jaar pandemie, lockdowns, avondklok, faillissementen en banen cq inkomstenverlies, zou men hun oude leven weer terug krijgen, een leven van vrijheid, luxe en vrede, de heraanschaf van goederen, van reizen en uitgaan.
Zoals het er nu uitziet moet Europa binnen een week het Russisch gas in roebels gaan afrekenen, wat niet zomaar gaat lukken.
Linksom of rechtsom gaan we in een crisis belanden, met enorme gevolgen voor ons dagelijks leven.
Omdat we zonodig Oekrane moesten supporten en van wapens voorzien (ipv een van de andere landen waar nu ellende is) en Rusland sancties moesten opleggen.
Ik hoop dat men het dat waard vind, sommigen hebben al een Oekraiener in huis, misschien gezellig wanneer je je geen vakantie meer kunt permitteren.
En een dag geleden nog blije filmpjes op RT dat de Oekrainers de haven zonder slag of stoot hadden verlaten en nu gebruikt kon worden om het glorieuze bevrijdingsleger te kunnen bevoorraden.quote:
Je hebt vakantie nodig! En ook niet fokken tijdens je vakantie, pure rust!quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
Schenken + autocorrect schijnbaar
Ik ga nog niet zo lekker vandaag jongons
Door dit gaat de waarde van de roebel dus stijgen. Probleem blijft wel dat de Russen hun leningen wel in dollars en dergelijke moeten aflossen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Liever dat ze roebels krijgen. Die dingen zijn toch geen klote waard. Dollars hebben ze meer aan.
Dat is vooral rust voor julliequote:Op donderdag 24 maart 2022 08:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je hebt vakantie nodig! En ook niet fokken tijdens je vakantie, pure rust!
Dat kleine beetje...quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Door dit gaat de waarde van de roebel dus stijgen. Probleem blijft wel dat de Russen hun leningen wel in dollars en dergelijke moeten aflossen.
Ik denk dat erdogan nu inziet dat hij beter vriendjes kan zijn met het westen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
We moeten altijd uit blijven kijken voor Turkije. Die vertrouw ik na Rusland en China het minst.
Olie en gas is een belangrijke bron van inkomsten van de Russen niet een klein beetje.quote:
En dan?quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:47 schreef michaelmoore het volgende:
Tip voor Nederlandse daklozen, vraag een Oekrains paspoort aan
Dan kom je in het stadhuis te slapen hier, dus Oekrains paspoort of een lieve Oekrainse vriendin nemenquote:
Die keek ook wel heel bedenkelijk toen Poetie de opdracht gaf de 'afschrikkingstroepen' in paraatheid te brengen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 07:30 schreef capricia het volgende:
Waar is Sergey Shoigu eigenlijk?
De Russische minister van defensie.
Heb hem al heel wat dagen niet meer gezien.
Onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan kom je in het stadhuis te slapen hier, dus Oekrains paspoort of een lieve Oekrainse vriendin nemen
Die Ter Apel burgemeester zegt bijna de gevleugelde tekst 'dat dit kan in nederland!1!'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:51 schreef Confetti het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)deling-vluchtelingen
Hartverwarmend om te zien dat het geduld met die nepvluchtelingen uit het Midden-Oosten op is.
We. Willen. Ze. Niet.
Eeen Russische vriendin van me in Moscow die werkte bij het Blad Oil en Gas , Horizontal en Verticalquote:Op donderdag 24 maart 2022 08:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Olie en gas is een belangrijke bron van inkomsten van de Russen niet een klein beetje.
Omdat iedereen denkt dat het maar voor een paar weken isquote:Op donderdag 24 maart 2022 08:51 schreef Confetti het volgende:
Hartverwarmend om te zien dat het geduld met die nepvluchtelingen uit het Midden-Oosten op is.
We. Willen. Ze. Niet.
Ter Apel, da's toch dat dorp waar inwoners geterroriseerd worden door de vluchtelingen?quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:51 schreef Confetti het volgende:
We. Willen. Ze. Niet.
Mensen uit Syri en Afghanistan zijn rechtmatige vluchtelingen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Omdat iedereen denkt dat het maar voor een paar weken is
Ja Ja JA ,
De meesten wilden altijd al in het westen wonen
Overigens schijnnen er ook tussen te zitten met een rusissch of Belarussisch paspoort of zonder paspoort
Onzin. En alsof Oekrane zomaar paspoorten gaat verstrekken. Sjongejonge.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan kom je in het stadhuis te slapen hier, dus Oekrains paspoort of een lieve Oekrainse vriendin nemen
Oekrainse ambassade in Den Haag wel hoor , of een document dat je een vluchteling bent in het oekrainsquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Onzin. En alsof Oekrane zomaar paspoorten gaat verstrekken. Sjongejonge.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:32 schreef speknek het volgende:
[..]
En een dag geleden nog blije filmpjes op RT dat de Oekrainers de haven zonder slag of stoot hadden verlaten en nu gebruikt kon worden om het glorieuze bevrijdingsleger te kunnen bevoorraden.
[ twitter ]
Zou het een valstrik geweest zijn?
Wen er maar aan, we hobbelen nl. al sinds 9/11 van de ene naar de andere crisis en dat gaat ook niet meer veranderen. De hoogtijdagen van de westerse beschaving - de jaren 90 - liggen al lang en breed achter ons. Aan de energiecrisis en mondiale overbevolking is met de Russische inval in Oekrane nog een nieuwe koude oorlog toegevoegd.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zou wel eens fijn zijn om een jaar of 5 een soort van happy zorgeloze tijd te hebben ja.
Dus met voldoende Oekraense kennissen krijg je hier wel een paspoort? Dus dat is voor de NL daklozen ook nog een vereiste... En je moet natuurlijk ook nog de Oekrainse taal leren.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Oekrainse ambassade in Den Haag wel hoor , of een document dat je een vluchteling bent in het oekrains
Ja niet aan jou ,
Aan mij wel , ik heb veel oekrainse kennissen hier
I’m not locked in here with you, you’re locked in with me!quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat is vooral rust voor jullie
Dan moet je zelf maar vrij nemen en de pc uitzetten
Deze haven schijnt ook gebruikt te worden voor de bevoorrading van Russische troepen rond Mariupol.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
men denkt dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus met voldoende Oekraense kennissen krijg je hier wel een paspoort? Dus dat is voor de NL daklozen ook nog een vereiste... En je moet natuurlijk ook nog de Oekrainse taal leren.
https://nos.nl/liveblog/2(...)tigste-wapens-poetinquote:Gisteren zei NAVO-topman Jens Stoltenberg dat de lidstaten Oekrane zullen beschermen tegen een eventuele chemische, biologische of nucleaire aanval van Rusland.
Behalve wat gasmaskers en NBC pakjes uitdelen kan je daar niks aan doen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)tigste-wapens-poetin
Hoe gaan we dat doen? Ik heb dat gemist gisteren.
Ja daar doel ik op. Gaat de NAVO dan wel een no fly zone instellen na gebruik?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Behalve wat gasmaskers en NBC pakjes uitdelen kan je daar niks aan doen.
Waarde zit er dan meer in dat er aangegeven word dat we inzet van die rommel niet tolereren.
Ik heb het over een eventuele stijging van de roebel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Olie en gas is een belangrijke bron van inkomsten van de Russen niet een klein beetje.
Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen uit Syri en Afghanistan zijn rechtmatige vluchtelingen.
Of juist niet natuurlijk. Dankzij Poetin. De EU en de VS samen met de NAVO sluiten de hekken en gaan weer met elkaar samenwerken. En Poetin laat andere landen ook zien dat dictaturen niet te vertrouwen zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan, we hobbelen nl. al sinds 9/11 van de ene naar de andere crisis en dat gaat ook niet meer veranderen. De hoogtijdagen van de westerse beschaving - de jaren 90 - liggen al lang en breed achter ons. Aan de energiecrisis en mondiale overbevolking is met de Russische inval in Oekrane nog een nieuwe koude oorlog toegevoegd.
Ik ook. Om olie en gas te kunnen kopen als Poetin jou onvriendelijk denkt te vinden zal je roebels moeten kopen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over een eventuele stijging van de roebel.
Dat worden ze ook grotendeels. En net zoals Oekranse gelukszoekers in hun regio (west-Oekrane en Polen) worden opgevangen, worden Syrische vluchtelingen grotendeels opgevangen in Libanon en Turkije.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.
Maar wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook. Om olie en gas te kunnen kopen als Poetin jou onvriendelijk denkt te vinden zal je roebels moeten kopen.
Mwa, ik vind Nederland nog wel horen bij de regio van de Oekraine. Maar Syrie en Afghanistan is toch meer een 'ver van mijn bed show'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat worden ze ook grotendeels. En net zoals Oekranse gelukszoekers in hun regio (west-Oekrane en Polen) worden opgevangen, worden Syrische vluchtelingen grotendeels opgevangen in Libanon en Turkije.
Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan?
1 euro die geconverteerd word naar roebel zal idd de koers benvloeden.
Maakt het dan uit dat wij dat doen of de russische centrale bank?
Maar is dit een realistisch plan van Poetin?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syri ook slachtoffer zijn van Poetin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, ik vind Nederland nog wel horen bij de regio van de Oekraine. Maar Syrie en Afghanistan is toch meer een 'ver van mijn bed show'.
Je moet die roebels kopen met euros en dan betalen. Beperk je het aantal roebels dan zal die stijgen (vraag/aanbod verhaal)quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan?
1 euro die geconverteerd word naar roebel zal idd de koers benvloeden.
Maakt het dan uit dat wij dat doen of de russische centrale bank?
Gaat het denk ik niet zo om. Hij zal dat al doen alleen al om te pesten. Hij moet toch wat.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar is dit een realistisch plan van Poetin?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syri vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syri waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syri ook slachtoffer zijn van Poetin.
Dat is echt totaal geen reactie op wat ik typte.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men denk dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,
Ik denk dat de helft hier zal blijven , ook dat er de komende jaren uit Polen nog steeds hierheen zullen komen
Ik vermoed dat cultuurverschillen een belangrijke rol spelen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syri vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syri waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat het denk ik niet zo om. Hij zal dat al doen alleen al om te pesten. Hij moet toch wat.
Maar dat doen ze niet , en ik kan ze geen ongelijk gevenquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.
Zou goed kunnen. Maar het is ook meer een ver van de bed show. Het midden oosten is zelden in het nieuws. En nu kan je geen nieuws programma aanzetten of het gaat over Oekrane. Terwijl in Syri het zelfde gaande is. En de rol van de media daarin kan je ook als kwalijk zien. Wat verder er niets aan af doet dat Oekrane steun nodig heeft.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit.
Een weerbaarder economie is imo niet slechterquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.
En wat betreft 'opvang in de regio' is voor Oekrane Europa een stuk logischer dan dat Europa het is voor het verre Syri. Daarnaast sluit het ook cultureel een stuk beter aan. Dus zo heel onlogisch is het allemaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Maar het is ook meer een ver van de bed show. Het midden oosten is zelden in het nieuws. En nu kan je geen nieuws programma aanzetten of het gaat over Oekrane. Terwijl in Syri het zelfde gaande is. En de rol van de media daarin kan je ook als kwalijk zien. Wat verder er niets aan af doet dat Oekrane steun nodig heeft.
Ja, naef om te denken dat die straks meteen weer teruggaan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men denkt dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,
Ik denk dat de helft hier zal blijven , ook dat er de komende jaren uit Polen nog steeds hierheen zullen komen
Er wordt nu gedaan alsof er allemaal Syrische complete families aan oorlogsslachtoffers in Ter Apel zitten, maar de realiteit is dat er een flink aandeel aan jonge mannen op tuigtientertoer die centra ook zitten te verstoppen en elke draagvlak voor opvang afbreken met hun parasitaire kansloosheid.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syri ook slachtoffer zijn van Poetin.
Langetermijn misschien. Korte termijn is dit gewoon klote natuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een weerbaarder economie is imo niet slechter
Ik zie wel wat belangrijke plus punten met name voor de EU. Snel overstappen van gas en olie naar andere energie bronnen. En het gezamenlijk inkopen daarvan. Meer militaire samenwerking. En het versterken van de NAVO.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.
En als ze het zelf doen niet?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.
Stel: Amerika valt Duitsland aan, Duitsers vluchten naar Nederland, Nederland vangt ze op.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar die denkfout wordt nu overal gemaakt zelfs door koning WAquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, naef om te denken dat die straks meteen weer teruggaan.
Zou je denken? De regio aldaar zit al propvol met vluchtelingen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat betreft 'opvang in de regio' is voor Oekrane Europa een stuk logischer dan dat Europa het is voor het verre Syri. Daarnaast sluit het ook cultureel een stuk beter aan. Dus zo heel onlogisch is het allemaal niet.
Het wordt altijd "mooier" voorgespiegeld dan het is. Met die Syrirs toen, toen waren dat zogenaamd mensen die we hard nodig hadden om de beroepsbevolking op peil te houden en het werk te komen doen. Tandartsen en zo.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar die denkfout wordt nu overal gemaakt zelfs door koning WA
Oekrainers opvangen in het provincie huis Utrecht en het gemeente huis![]()
![]()
![]()
![]()
Ach over drie weken gane ze weer terug joh![]()
![]()
![]()
Ja me zole , niet dus
Daar gaan we weer. Syrische vluchtelingen zijn ook vluchtelingen. Maar goed, jij ziet het als tuig. Ik heb mijn twijfel bij deze Oekraense gelukszoekers, maar goed.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er wordt nu gedaan alsof er allemaal Syrische complete families aan oorlogsslachtoffers in Ter Apel zitten, maar de realiteit is dat er een flink aandeel aan jonge mannen op tuigtientertoer die centra ook zitten te verstoppen en elke draagvlak voor opvang afbreken met hun parasitaire kansloosheid.
Polen en Moldavi zitten ook propvol met vluchtelingen nu.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou je denken? De regio aldaar zit al propvol met vluchtelingen.
Ja, en nu worden wij onder de voet gelopen door, als dit nog lang duurt, miljoenen Oekrainers.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syri vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syri waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
weet je hoe moeilijk het was om een Oekrainese juf hierheen te halen ???quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het wordt altijd "mooier" voorgespiegeld dan het is. Met die Syrirs toen, toen waren dat zogenaamd mensen die we hard nodig hadden om de beroepsbevolking op peil te houden en het werk te komen doen. Tandartsen en zo.
Nu zouden ze weer teruggaan. Dat gaan ze op korte en middellange termijn niet doen. Stel dat het geen oorlog zou zijn in Oekrane en het land vandaag toe zou zijn gelaten tot de EU, dan zouden er ook miljoenen inwoners vertrekken. Net zoals in Polen destijds, in Roemeni, Bulgarije...
quote:Maar weinig landen kunnen de asielaanvragen van zoveel vluchtelingen tegelijk verwerken en de bedoeling is dus dat Oekraners geen asiel hoeven aan te vragen.
Sinds het associatieverdrag van 2017 mogen Oekraners al 90 dagen vrij rondreizen door de EU zonder visum. Hoewel Oekraners zelf nu vluchtelingen zijn geworden, verblijven in Oekrane ook vluchtelingen uit bijvoorbeeld Afghanistan.
Deze groep, die in Oekrane een status hebben gekregen, mag nu ook gebruik maken van de nieuwe beschermingsrichtlijn.
Als landen roebels moeten kopen dan stijgt de waarde van de roebel. Vraag en aanbod is dat. Als er meer meer vraag is naar een product in dit geval dus geld in de vorm van de roebel stijgt de waarde daarvan.quote:
Ik denk juist dat Syrische vluchtelingen cultureel veel dichter bij Nederland staan als Oekraners. Hoe je het went of keert, ze hebben toch nog veel van die Sovjet-mentaliteit. Dat strookt niet met onze democratische waarden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
En wat betreft 'opvang in de regio' is voor Oekrane Europa een stuk logischer dan dat Europa het is voor het verre Syri. Daarnaast sluit het ook cultureel een stuk beter aan. Dus zo heel onlogisch is het allemaal niet.
Mag hopen dat ze in Europa ook zo'n plan hebben klaarliggen. Stel die gek gaat daadwerkelijk een nuke gebruiken op Europees grondgebied. Of moeten we dan ergens in de stoffige kasten van de koude oorlog gaan zoeken?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:44 schreef Aether het volgende:
'VS maakt noodplannen voor als Poetin zijn krachtigste wapens gebruikt'
https://nos.nl/liveblog/2(...)tigste-wapens-poetin
Het Witte Huis heeft vier dagen na de Russische invasie een geheim team opgericht dat aan een rampenplan moet werken in het geval Poetin naar biologische, chemische of nucleaire wapens grijpt. De groep, met de naam Tiger Team, is op 28 februari aangesteld door de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan, meldt The New York Times.
Het team werkt ook aan plannen voor het geval Rusland besluit een konvooi met wapens op NAVO-grondgebied aan te vallen en kijkt naar hoe er gereageerd moet worden wanneer Rusland naast Oekrane ook Moldavi en Georgi zou willen bezetten. Daarnaast is er aandacht voor de ongekende vluchtelingenstroom die Europa momenteel overspoelt en hoe het continent die moet opvangen.
Dat klopt. Maar wat ze wel gemeen hebben met de mensen die uit Oekrane komen is dat ze het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dankzij de dictator Poetin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het wordt altijd "mooier" voorgespiegeld dan het is. Met die Syrirs toen, toen waren dat zogenaamd mensen die we hard nodig hadden om de beroepsbevolking op peil te houden en het werk te komen doen. Tandartsen en zo.
Dat wordt dan opvang in Wit-Rusland en Rusland.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel: Amerika valt Duitsland aan, Duitsers vluchten naar Nederland, Nederland vangt ze op.
Vervolgens valt Amerika India aan. Moeten we dan ook die mensen opvangen, omdat ze toevallig door dezelfde mogendheid worden aangevallen.
Nee, dat is geen argument. Opvang liefst zoveel mogelijk in de eigen regio en liefst ook in landen met eenzelfde cultuur.
Als wij gas/olie afnemen in harde Euro's/USD, geven we geld waarmee ze zelf hun roebels kunnen stutten?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als landen roebels moeten kopen dan stijgt de waarde van de roebel. Vraag en aanbod is dat. Als er meer meer vraag is naar een product in dit geval dus geld in de vorm van de roebel stijgt de waarde daarvan.
Rusland zou dat zelf ook kunnen doen. Maar daar hebben ze de middelen niet voor.
Ik denk dat er wel een flink groter gedeelte van de Oekraners terug zal gaan. Zij hadden in principe een redelijk land om in te wonen in tegenstelling tot Syri en Afghanistan. Ook zijn de mannen nog in Oekrane gebleven om voor hun land te vechten, dus als het vechten over is , is het logischer dat vrouwen en kinderen weer terug gaan, dan dat de mannen het land waar ze zo hard voor gevochten hebben zullen verlaten.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar die denkfout wordt nu overal gemaakt zelfs door koning WA
Oekrainers opvangen in provincie huis Utrecht en het gemeente huis en de bilbliotheek in de hal![]()
![]()
![]()
![]()
Ach over drie weken gane ze weer terug joh![]()
![]()
![]()
Ja me zole , niet dus
Ach ja doe ze maar in het kantoorpand van de buurman![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Valt wel mee, nog niks in vergelijking met Libanonquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Polen en Moldavi zitten ook propvol met vluchtelingen nu.
Nee, ik maak onderscheid tussen echte Syrische vluchtelingen en de groep die het voor iedereen verpest. Ik zeg nergens dat Syrische vluchtelingen tuig zijn. Lees alsjeblieft even terug.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:51 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Syrische vluchtelingen zijn ook vluchtelingen. Maar goed, jij ziet het als tuig. Ik heb mijn twijfel bij deze Oekraense gelukszoekers, maar goed.
Economie en vraag en aanbod lijkt me toch duidelijk? Plus dat de Russen dan ook nog eens weer aan euro's en dergelijke kunnen komen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als wij gas/olie afnemen in harde Euro's/USD, geven we geld waarmee ze zelf hun roebels kunnen stutten?
Ik zie het verschil niet, anders dan symbool politiek.
Daarvoor is er dan ook de Turkije-deal, waar de EU geld geeft aan Erdogan zogenaamd voor opvang in de regio.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, en nu worden wij onder de voet gelopen door, als dit nog lang duurt, miljoenen Oekrainers.
Dan moeten Libanon en Turkije ook een beleid voeren van 'opvang tot het thuisland weer veilig is', i.p.v. doorsturen naar de walhalla's van Europa.
Dat is ook niet waar h, de Syrirs zijn zelf met hun burgeroorlog begonnen, de Russen zijn wat later echt ingestapt om hun bondgenoot te helpen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wat ze wel gemeen hebben met de mensen die uit Oekrane komen is dat ze het slachtoffer zijn van oorlogsgeweld dankzij de dictator Poetin.
quote:Op donderdag 24 maart 2022 08:05 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Die zal nog lekker gemotiveerd haar werk doen, zo.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Topeconoom mag geen ontslag nemen van Putin
=========================================================
https://www.aljazeera.com(...)kraine-putin-said-no
Russia central banker tried to quit over Ukraine; Putin said no
Russia’s highly regarded central bank Governor Elvira Nabiullina sought to resign after Vladimir Putin ordered an invasion of Ukraine, only to be told by the president to stay, according to four people with knowledge of the discussions.
Nominated for a new five-year term last week, Nabiullina’s current views couldn’t be learned. She is left to manage the fallout from a war that’s quickly undone much of what’s she’s accomplished in the nine years since she took office. The people said departure now would be seen as a betrayal by the president, with whom she has worked closely for nearly two decades.
[ afbeelding ]
Elvira Nabiullina, favoured by investors and hailed by publications as one of the world’s best monetary policymakers, now faces a wartime economy isolated by international sanctions and starved for investment
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |