abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:25:48 #151
3542 Gia
User under construction
pi_204200859
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:02 schreef Megumi het volgende:

[..]
Mensen uit Syrië en Afghanistan zijn rechtmatige vluchtelingen.
Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:26:42 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204200870
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wen er maar aan, we hobbelen nl. al sinds 9/11 van de ene naar de andere crisis en dat gaat ook niet meer veranderen. De hoogtijdagen van de westerse beschaving - de jaren 90 - liggen al lang en breed achter ons. Aan de energiecrisis en mondiale overbevolking is met de Russische inval in Oekraïne nog een nieuwe koude oorlog toegevoegd.
Of juist niet natuurlijk. Dankzij Poetin. De EU en de VS samen met de NAVO sluiten de hekken en gaan weer met elkaar samenwerken. En Poetin laat andere landen ook zien dat dictaturen niet te vertrouwen zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:27:42 #153
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204200884
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik heb het over een eventuele stijging van de roebel.
Ik ook. Om olie en gas te kunnen kopen als Poetin jou onvriendelijk denkt te vinden zal je roebels moeten kopen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204200913
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat worden ze ook grotendeels. En net zoals Oekraïnse gelukszoekers in hun regio (west-Oekraïne en Polen) worden opgevangen, worden Syrische vluchtelingen grotendeels opgevangen in Libanon en Turkije.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:32:39 #155
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204200937
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:27 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ook. Om olie en gas te kunnen kopen als Poetin jou onvriendelijk denkt te vinden zal je roebels moeten kopen.
Maar wat is het verschil dan?

1 euro die geconverteerd word naar roebel zal idd de koers beïnvloeden.

Maakt het dan uit dat wij dat doen of de russische centrale bank?
Scorched earth
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:33:30 #156
3542 Gia
User under construction
pi_204200948
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:30 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Dat worden ze ook grotendeels. En net zoals Oekraïnse gelukszoekers in hun regio (west-Oekraïne en Polen) worden opgevangen, worden Syrische vluchtelingen grotendeels opgevangen in Libanon en Turkije.
Mwa, ik vind Nederland nog wel horen bij de regio van de Oekraine. Maar Syrie en Afghanistan is toch meer een 'ver van mijn bed show'.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:33:52 #157
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204200951
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.
pi_204200963
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
Maar is dit een realistisch plan van Poetin?
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:35:04 #159
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204200964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Mwa, ik vind Nederland nog wel horen bij de regio van de Oekraine. Maar Syrie en Afghanistan is toch meer een 'ver van mijn bed show'.
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syrië ook slachtoffer zijn van Poetin.
pi_204200966
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je moet die roebels kopen met euros en dan betalen. Beperk je het aantal roebels dan zal die stijgen (vraag/aanbod verhaal)
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:35:54 #161
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204200975
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Maar is dit een realistisch plan van Poetin?
Gaat het denk ik niet zo om. Hij zal dat al doen alleen al om te pesten. Hij moet toch wat.
pi_204201013
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syrië ook slachtoffer zijn van Poetin.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syrië vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syrië waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
pi_204201034
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men denk dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,

Ik denk dat de helft hier zal blijven , ook dat er de komende jaren uit Polen nog steeds hierheen zullen komen
Dat is echt totaal geen reactie op wat ik typte.
pi_204201048
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syrië vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syrië waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
Ik vermoed dat cultuurverschillen een belangrijke rol spelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  Redactie Sport donderdag 24 maart 2022 @ 09:41:58 #165
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204201058
quote:

[..]
Gaat het denk ik niet zo om. Hij zal dat al doen alleen al om te pesten. Hij moet toch wat.
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:43:25 #166
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_204201081
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar dat doen ze niet , en ik kan ze geen ongelijk geven
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:43:35 #167
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204201084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit.
Zou goed kunnen. Maar het is ook meer een ver van de bed show. Het midden oosten is zelden in het nieuws. En nu kan je geen nieuws programma aanzetten of het gaat over Oekraïne. Terwijl in Syrië het zelfde gaande is. En de rol van de media daarin kan je ook als kwalijk zien. Wat verder er niets aan af doet dat Oekraïne steun nodig heeft.
pi_204201101
'VS maakt noodplannen voor als Poetin zijn krachtigste wapens gebruikt'
https://nos.nl/liveblog/2(...)tigste-wapens-poetin

Het Witte Huis heeft vier dagen na de Russische invasie een geheim team opgericht dat aan een rampenplan moet werken in het geval Poetin naar biologische, chemische of nucleaire wapens grijpt. De groep, met de naam Tiger Team, is op 28 februari aangesteld door de Amerikaanse nationale veiligheidsadviseur Jake Sullivan, meldt The New York Times.

Het team werkt ook aan plannen voor het geval Rusland besluit een konvooi met wapens op NAVO-grondgebied aan te vallen en kijkt naar hoe er gereageerd moet worden wanneer Rusland naast Oekraïne ook Moldavië en Georgië zou willen bezetten. Daarnaast is er aandacht voor de ongekende vluchtelingenstroom die Europa momenteel overspoelt en hoe het continent die moet opvangen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204201104
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Een weerbaarder economie is imo niet slechter ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:45:17 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204201106
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:43 schreef Megumi het volgende:

[..]
Zou goed kunnen. Maar het is ook meer een ver van de bed show. Het midden oosten is zelden in het nieuws. En nu kan je geen nieuws programma aanzetten of het gaat over Oekraïne. Terwijl in Syrië het zelfde gaande is. En de rol van de media daarin kan je ook als kwalijk zien. Wat verder er niets aan af doet dat Oekraïne steun nodig heeft.
En wat betreft 'opvang in de regio' is voor Oekraïne Europa een stuk logischer dan dat Europa het is voor het verre Syrië. Daarnaast sluit het ook cultureel een stuk beter aan. Dus zo heel onlogisch is het allemaal niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204201122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
men denkt dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,

Ik denk dat de helft hier zal blijven , ook dat er de komende jaren uit Polen nog steeds hierheen zullen komen
Ja, naïef om te denken dat die straks meteen weer teruggaan.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:46:51 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204201125
quote:

[..]
Er wordt nu gedaan alsof er allemaal Syrische complete families aan oorlogsslachtoffers in Ter Apel zitten, maar de realiteit is dat er een flink aandeel aan jonge mannen op tuigtientertoer die centra ook zitten te verstoppen en elke draagvlak voor opvang afbreken met hun parasitaire kansloosheid.

Ik snap niet dat mensen verbaasd zijn dat het draagvlak voor vrouwen en kinderen waarvan de mannen achterbleven om het land te verdedigen na ze in veiligheid gebracht te hebben een stuk groter is dan voor een legioen aan jonge mannen die hun familie lieten stikken en een heel continent door marcheerden op weg naar de grootste ruif.

De echte vluchtelingen van dat conflict zitten veelal in Libanon en Turkije.
  Redactie Sport donderdag 24 maart 2022 @ 09:46:52 #173
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204201126
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een weerbaarder economie is imo niet slechter ^O^
Langetermijn misschien. Korte termijn is dit gewoon klote natuurlijk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:48:18 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204201148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik zie wel wat belangrijke plus punten met name voor de EU. Snel overstappen van gas en olie naar andere energie bronnen. En het gezamenlijk inkopen daarvan. Meer militaire samenwerking. En het versterken van de NAVO.

En wellicht op termijn het besef dat om tegen landen als Rusland te kunnen opboksen er ook meer politieke samenwerking nodig is.
  donderdag 24 maart 2022 @ 09:49:03 #175
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204201155
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Megumi het volgende:

[..]
En als ze het zelf doen niet?
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')