Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mensen uit Syrië en Afghanistan zijn rechtmatige vluchtelingen.
Of juist niet natuurlijk. Dankzij Poetin. De EU en de VS samen met de NAVO sluiten de hekken en gaan weer met elkaar samenwerken. En Poetin laat andere landen ook zien dat dictaturen niet te vertrouwen zijn.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wen er maar aan, we hobbelen nl. al sinds 9/11 van de ene naar de andere crisis en dat gaat ook niet meer veranderen. De hoogtijdagen van de westerse beschaving - de jaren 90 - liggen al lang en breed achter ons. Aan de energiecrisis en mondiale overbevolking is met de Russische inval in Oekraïne nog een nieuwe koude oorlog toegevoegd.
Ik ook. Om olie en gas te kunnen kopen als Poetin jou onvriendelijk denkt te vinden zal je roebels moeten kopen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb het over een eventuele stijging van de roebel.
Dat worden ze ook grotendeels. En net zoals Oekraïnse gelukszoekers in hun regio (west-Oekraïne en Polen) worden opgevangen, worden Syrische vluchtelingen grotendeels opgevangen in Libanon en Turkije.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.
Maar wat is het verschil dan?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ook. Om olie en gas te kunnen kopen als Poetin jou onvriendelijk denkt te vinden zal je roebels moeten kopen.
Mwa, ik vind Nederland nog wel horen bij de regio van de Oekraine. Maar Syrie en Afghanistan is toch meer een 'ver van mijn bed show'.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat worden ze ook grotendeels. En net zoals Oekraïnse gelukszoekers in hun regio (west-Oekraïne en Polen) worden opgevangen, worden Syrische vluchtelingen grotendeels opgevangen in Libanon en Turkije.
Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan?
1 euro die geconverteerd word naar roebel zal idd de koers beïnvloeden.
Maakt het dan uit dat wij dat doen of de russische centrale bank?
Maar is dit een realistisch plan van Poetin?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syrië ook slachtoffer zijn van Poetin.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mwa, ik vind Nederland nog wel horen bij de regio van de Oekraine. Maar Syrie en Afghanistan is toch meer een 'ver van mijn bed show'.
Je moet die roebels kopen met euros en dan betalen. Beperk je het aantal roebels dan zal die stijgen (vraag/aanbod verhaal)quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar wat is het verschil dan?
1 euro die geconverteerd word naar roebel zal idd de koers beïnvloeden.
Maakt het dan uit dat wij dat doen of de russische centrale bank?
Gaat het denk ik niet zo om. Hij zal dat al doen alleen al om te pesten. Hij moet toch wat.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Maar is dit een realistisch plan van Poetin?
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syrië vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syrië waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syrië ook slachtoffer zijn van Poetin.
Dat is echt totaal geen reactie op wat ik typte.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men denk dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,
Ik denk dat de helft hier zal blijven , ook dat er de komende jaren uit Polen nog steeds hierheen zullen komen
Ik vermoed dat cultuurverschillen een belangrijke rol spelen.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit. In Syrië vielen letterlijk dezelfde bommen van Poetin. Veiligie gebieden in Syrië waren er eigenlijk niet. Libanon en Turkije werden letterlijk onder de voet gelopen door miljoenne Syrische vluchtelingen. Maar Europa deed de deur dicht.
En nu hebben we deze oorlog in Oekraine, waar het westen van Oekraine eigenlijk nog veilig is, maar waar deze mensen met open armen wordt ontvangen.
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gaat het denk ik niet zo om. Hij zal dat al doen alleen al om te pesten. Hij moet toch wat.
Maar dat doen ze niet , en ik kan ze geen ongelijk gevenquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeker, en die moeten ook in hun regio opgevangen worden.
Zou goed kunnen. Maar het is ook meer een ver van de bed show. Het midden oosten is zelden in het nieuws. En nu kan je geen nieuws programma aanzetten of het gaat over Oekraïne. Terwijl in Syrië het zelfde gaande is. En de rol van de media daarin kan je ook als kwalijk zien. Wat verder er niets aan af doet dat Oekraïne steun nodig heeft.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:39 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een racistisch ondergrond in zit.
Een weerbaarder economie is imo niet slechterquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.
En wat betreft 'opvang in de regio' is voor Oekraïne Europa een stuk logischer dan dat Europa het is voor het verre Syrië. Daarnaast sluit het ook cultureel een stuk beter aan. Dus zo heel onlogisch is het allemaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zou goed kunnen. Maar het is ook meer een ver van de bed show. Het midden oosten is zelden in het nieuws. En nu kan je geen nieuws programma aanzetten of het gaat over Oekraïne. Terwijl in Syrië het zelfde gaande is. En de rol van de media daarin kan je ook als kwalijk zien. Wat verder er niets aan af doet dat Oekraïne steun nodig heeft.
Ja, naïef om te denken dat die straks meteen weer teruggaan.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
men denkt dat die Oekraniers met een paar weken weer terug zullen gaan,
Ik denk dat de helft hier zal blijven , ook dat er de komende jaren uit Polen nog steeds hierheen zullen komen
Er wordt nu gedaan alsof er allemaal Syrische complete families aan oorlogsslachtoffers in Ter Apel zitten, maar de realiteit is dat er een flink aandeel aan jonge mannen op tuigtientertoer die centra ook zitten te verstoppen en elke draagvlak voor opvang afbreken met hun parasitaire kansloosheid.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is eigenlijk hypocriet. Zeker omdat vluchtelingen uit Syrië ook slachtoffer zijn van Poetin.
Langetermijn misschien. Korte termijn is dit gewoon klote natuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2022 09:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Een weerbaarder economie is imo niet slechter
Ik zie wel wat belangrijke plus punten met name voor de EU. Snel overstappen van gas en olie naar andere energie bronnen. En het gezamenlijk inkopen daarvan. Meer militaire samenwerking. En het versterken van de NAVO.quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteindelijk is iedereen weer slechter af.
En als ze het zelf doen niet?quote:Op donderdag 24 maart 2022 09:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee wij moeten dat dus doen. Dus stijgt de waarde van de roebel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |