En het zal zolang de oorlog nog duurt vast niet veel schelenquote:Op donderdag 17 maart 2022 00:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
't Scheelt niet veel h. Niet voor niets zit vladiminder nu bij China te bedelen om rantsoenen voor zijn soldaten.
Is dat nog zo'n exemplaar uit de serie "Geopolitiek Realisme"-WC Tegels?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je kunt niet de steen van de hele wereld op je rug nemen maatje.
Is er een punt dat je probeert te maken?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En het zal zolang de oorlog nog duurt vast niet veel schelen
Totaal niet relevant.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:37 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ah, wordt Oekrane weer verheerlijkt en opgehemeld als nooit tevorende niet-blanke en niet heteroseksuele medemensen worden daar een stuk minder getolereerd/geaccepteerd dan hier in het Westen. Procentueel gezien lopen er iig heel wat meer neo-nazi's rond dan hier in Nederland. Daar hoef je niet pro-Putin voor te zijn om dat toe te geven.
Neuh, gewoon van Loesje.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Is dat nog zo'n exemplaar uit de serie "Geopolitiek Realisme"-WC Tegels?
Zit die dermate goed verborgen ja?quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is er een punt dat je probeert te maken?
Je geeft zelf de cultuurhistorische context al.quote:Op donderdag 17 maart 2022 00:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijvende xenofobie en intolerantie jegens minderheden is in Oost-Europa dan ook grotendeels terug te herleiden tot de communistische overheersing. Immers, als je 50 jaar wordt verteld - door iemand die is binnen komen vallen waar je ook helemaal niet om gevraagd had - dat internationalisme fan-tas-tisch is, grenzen niet bestaan en landen er niet toe doen (basisfilosofie communisme), dan krijg je automatisch een aversie en ga je juist je heil zoeken in het tegenovergestelde. Te meer als ineens je familie en vrienden verdwijnen in gevangenissen of kampen en nooit meer terugkomen.
Was het niet ergens heel logisch dat in West-Duitsland nazisme en neo-nazisme zo goed als uitgeroeid waren, maar bruine partijen als NPD het VOORAL heel goed deden en doen in de voormalige DDR?
Dan ga je uit van een a priori aanwezige en kennelijk vaststaande volksaard aldaar... Zo zie ik het niet.quote:Op donderdag 17 maart 2022 01:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je geeft zelf de cultuurhistorische context al.
Daar kunnen we 100 jaar onze westerse big mac kwakje overheen kezen, dan nog heb je 99 andere problemen in die afvallige sovietrepubliekjes. Lekker kanonvoer laten zijn voor het nieuwe Russische rijk joh. Verlies je niks aan, zowel als potentile EU-partner niet en ook niet als onderdeel van Rusland in het nettoresultaat aan machtsbalans.
wat een vervelende manquote:
Nou nou, zie jou eens stads zijn. Je weet dat er in Hoogeveen een enorm asielzoekerscentrum zit. Al jren en dat ze gewoon loslopen en fietsen (vaak niet al te best, eerlijk is eerlijk) in Hoogeveen. De boeren zien ze dagelijks.quote:Op donderdag 17 maart 2022 03:18 schreef BMW1993 het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat een boer uit Drenthe al omkijkt naar een plaatselijke asielzoeker ergens in Hoogeveen.
.
quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:54 schreef senesta het volgende:
Op Twitter vooral nog en daar gaan nu ook geruchten over een coup. Mensen en een groot deel van het leger willen deze oorlog met Oekrane niet schijnt. Even afwachten tot er officile berichten komen denk ik.
een eervolle aftocht, is ook dat Poetin terug trekt en thuis zegt; er is geen neonazi bedreiging meer (we hebben ze overwonnen/ we hebben ze niet gevonden).quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze moeten een eervolle aftocht voor Putin regelen, hoe wrang het ook is. Beetje water bij de wijn, zodat Putin ondanks verlies de oorlog toch als winst kan verkopen aan zijn volk. Geen Navo, wel EU kandidatuur, misschien die 2 afvallige provincies opgeven zoiets.
Anders laten die Russen uiteindelijk niks meer heel en blijven maar doorgaan.
Dat is leuk, maar ik denk niet dat het genoeg is om zijn burgers te overtuigen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
een eervolle aftocht, is ook dat Poetin terug trekt en thuis zegt; er is geen neonazi bedreiging meer (we hebben ze overwonnen/ we hebben ze niet gevonden).
Hoeft verder niks bij gedaan te worden.
zijn burgers geloven ook dat Poetin het beste met hen voor heeft, en dat er geen oorlog is in Oekrane, nee niet zo moeilijk lijkt me om hun te overtuigen als Poetin iets zegt is het waar. En anders verwoord hij het iets anders, dubbel statement van Navo erbij etc.quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar ik denk niet dat het genoeg is om zijn burgers te overtuigen.
in de stad kom je gek genoeg ook koeien tegen, daar schrikt echt niemand van hoor die doen niemand kwaad tenzij de burger king dicht gaatquote:Op donderdag 17 maart 2022 06:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou nou, zie jou eens stads zijn. Je weet dat er in Hoogeveen een enorm asielzoekerscentrum zit. Al jren en dat ze gewoon loslopen en fietsen (vaak niet al te best, eerlijk is eerlijk) in Hoogeveen. De boeren zien ze dagelijks.
Daarnaast zien ze ook koeien. Daar schrikken de meeste stadse militairen altijd even van als ze 's nachts door een wei lopen. Ze vinden de beesten enorm en wat als ze willen vechten.
Het probleem is dat Poetin het nog steeds heeft over 'denazificatie'.quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:53 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zijn burgers geloven ook dat Poetin het beste met hen voor heeft, en dat er geen oorlog is in Oekrane, nee niet zo moeilijk lijkt me om hun te overtuigen als Poetin iets zegt is het waar. En anders verwoord hij het iets anders, dubbel statement van Navo erbij etc.
Walgelijkquote:Op donderdag 17 maart 2022 06:56 schreef sp3c het volgende:
zien jullie hoe ik slinks weer ontopic ga?
netjes
nee netjes!quote:
Immigratie deugt ook niet, maar die mensen deden dat ook niet voor de lol, hadden ook liever veilig en gezellig op hun plekje gezeten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 03:18 schreef BMW1993 het volgende:
Buiten dat heeft het ook te maken met het onbekende.
Nu ben ik zelf ook geen voorstander van massa immigratie uit de 3'e wereld, ik ben er wel aan gewend.
Ik woon in Rotterdam Zuid, en als ik nu bijwijzen van spreken de deur uitloop, loop ik hier op de parkeerplaats gelijk al tegen een hanggroepje aan, die in de auto aan lachgasballonnen zitten te lurken.
Van Surinamers, Somalirs Irakezen tot aan Marokkanen . Het is voor mij niet meer vreemd.
Als ik hier de Burger King instap, hoor ik alle talen van over de hele wereld. Zelfde als ik de LIDL binnenstap of de Action.
Ik kan mij voorstellen dat een boer uit Drenthe al omkijkt naar een plaatselijke asielzoeker ergens in Hoogeveen.
In Oost Europa wonen nauwelijks mensen van kleur, behalve dan de roma gemeenschap in Roemeni/Bulgarije/Hongarije.
En hoe onbekender, hoe meer men het vreest.
Die lui krijgen daar ook mee als er in Duitsland of Frankrijk een aanslag word gepleegd. En gezien ze geen buitenlanders kennen uit hun vriendengroepen, zullen ze al snel de conclusie trekken dat immigratie niet deugt.
Die geloven toch wat de staats tv zegt, en anders doen ze wel alsof.quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat is leuk, maar ik denk niet dat het genoeg is om zijn burgers te overtuigen.
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat ze zeggen is net genoeg om te voorkomen dat Oekrane wegloopt van de onderhandelingstafel, maar niet iets waar ze mee akkoord kunnen gaan. En ondertussen gaat het bombarderen gewoon door en zijn er vier Russische oorlogsschepen gespot door Japan, op weg naar het westen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 06:58 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Het probleem is dat Poetin het nog steeds heeft over 'denazificatie'.
Grote kans dat de huidige onderhandelingen niet serieus zijn.
Dar geloof krijgt wel een aardige klap te verwerken als je 18jarige broertje in het leger is gestorven, je spaarrekening 5x zo weinig waard is geworden en je niet meer naar de Mac kan of Facebooken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Die geloven toch wat de staats tv zegt, en anders doen ze wel alsof.
het aantal slachtoffers is misschien wel een tijdbom onder Poetin zijn bureau, dat gaan ze nooit permanent schoon kunnen poetsenquote:Op donderdag 17 maart 2022 07:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dar geloof krijgt wel een aardige klap te verwerken als je 18jarige broertje in het leger is gestorven, je spaarrekening 5x zo weinig waard is geworden en je niet meer naar de Mac kan of Facebooken.
Rseszow-Jasionka, dan de grens over. De compound die de Russen 2 dagen geleden in puin schoten aan de grens met Polen met "35 doden" - aldus westerse nieuwsbronnen - was een van de trainingcentra. Tot 15 februari zat daar Florida National Guard.quote:Op woensdag 16 maart 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik Rusland was zou ik met de geheime dienst maar even zo goed mogelijk uitzoeken hoe die buitenlandse wapens, dat nieuwe pakket van de VS, binnenkomen en die aan stront schieten. Wat voor tegenrespons moet je anders geven? Het lijkt me gevaarlijk dichtbij een direct conflict te komen. Ik begin weer heel pessimistisch te worden.
Wagner gast zit vol met SS tatoeges. Staat op de foto met Putin die hem onderscheidingen uitreikt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:07 schreef sp3c het volgende:
denazificatie is een makkelijke, je kunt niet meten of het een succes was of niet
quote:Japan: vier grote Russische oorlogsschepen onderweg
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60159916
Japan zegt dat er vier Russische oorlogsschepen langs twee van zijn eilanden zijn gevaren, mogelijk op weg naar Europa. Het zou gaan om grote schepen die gebruikt worden voor amfibische operaties, oftewel om troepen aan land te brengen.
Op foto's van de oorlogsschepen zouden legertrucks te zien zijn op het dek. De schepen voeren door de zeestraat Stugaro. Deze doorgang ligt tussen de twee Japanse eilanden Hokkaido en Honshu.
Het is ongebruikelijk dat Russische oorlogsschepen deze route nemen, zegt het Japanse ministerie van Defensie.
quote:Moskou doet alleen maar alsof het onderhandelt, zegt Franse minister
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60158806
Rusland doet alsof het onderhandelt, zegt de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Jean-Yves Le Drian. "Met een pistool tegen het hoofd valt niet te praten", aldus de minister in de krant Le Parisien.
Volgens Le Drian is het wijs om de verwachtingen te temperen, ondanks dat Oekrane de afgelopen 24 uur voorzichtig optimisme heeft geuit over de lopende onderhandelingen.
In het interview zegt Le Drian zich ook zorgen te maken over een mogelijke chemische of biologische aanval op Oekrane. Als zo'n aanval zou plaatsvinden is er volgens de buitenlandminister maar n mogelijke verantwoordelijke. "Dat kan alleen maar Rusland zijn", stelt hij. Eerder beschuldigde Rusland de Verenigde Staten ervan een biologisch wapenprogramma in Oekrane te financieren, wat Washington ontkent.
quote:Tank #1 rolling down the street, turns right with tracer fire coming from building on the left. Note the barricade on one half of the street ahead, if the tank had continued straight. There is absolutely no infantry cover anywhere. Other tracked vehicles have clearly made this thunder run also, as you see the track marks all over the pavement throughout the rest of the video. Apparently no lessons were learned, as we're about to see.
Tank #1 gets hit by missile #1, seems to shrug it off.
Hit #2 breaks the left track. Tank stops and starts backing up, leaving behind the left track.
Hit #3 lands, and it's game over. The fighting compartment is penetrated, as you see the smoke come out the gun tube when the hit lands. You also see the gunner's hatch open and smoke coming out of it as he's trying to bail. You also see the driver's hatch move, so he's thinking bail also.
Hit #4 smokes the gunner while he's standing on top of the tank after exiting, and he ends up on the road by the turn arrows. I'm not sure he has a head left. The driver bails and runs across the road past his headless gunner. Just as the driver is climbing over the fence, another missile explodes in the electrical (tram?) lines above the road, which knocks the driver down. You see him crawling off to the side of the road. Then another explosion hits the second tank off screen to the right, and perhaps what's left of one of that tanks crew comes raining down onto the road. Brutal.
Last shot shows the second tank, also smoking, and perhaps another deceased crew in the road next to it, or it's the other half of the crewmember we watched rain down a moment ago. As the video ends, the driver of tank #2 is also bailing out. Unfortunately for him, he's facing the building where all the tracer fire was coming from at the start, so he's completely exposed. Probably didn't end well for him either.
Zit in je al in zo'n schuilplaats gaan er ook nog malloten 'muziek' lopen maken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.msnbc.com/rac(...)Wez7lDrlDP-q2E1yBb4I
Ondanks alles, muziek.
Dat hoort dus hierbij, begrijp ik…quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:04 schreef pvdplanet het volgende:
Verslag van de Mariupol tank video (Reddit)
[..]
Met Rusland valt niet te onderhandelen. Wreed volk begrijpt alleen kogels en armoede.quote:
En nu? Teruggooien?quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:29 schreef Tengano het volgende:
Die ontvoerde burgemeester is dus geruild voor russische jonge gevangen/militairen; geboortejaar ca 2003.
Ergo: Hij is helemaal niet 'bevrijd' door Oekraine zoals we het er hier over hadden.
quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:29 schreef Tengano het volgende:
Die ontvoerde burgemeester is dus geruild voor russische jonge gevangen/militairen; geboortejaar ca 2003.
Ergo: Hij is helemaal niet 'bevrijd' door Oekraine zoals we het er hier over hadden.
Bron: ADquote:De Oekraense president Volidimir Zelinski heeft in een nieuwe toespraak, die iets na middernacht werd uitgezonden, bevestigd dat de burgemeester van de stad Melitopol weer vrij is. Burgemeester Ivan Fedorov werd op 11 maart ontvoerd door Russische soldaten, aldus Zelenski. Oekrane liet negen Russische soldaten vrij in ruil voor Fedorov. Melitopol is vooralsnog niet ingenomen door de Russen, voegde de president hieraan toe.
Ik denk dat het een slimme zet is. Ervan uitgaande dat de geruilde pubers het overleven. Ik ga ervan uit dat ze 9 jonge dienstplichtigen hebben geruild die keurig conform de regels voor krijgsgevangenen zijn behandeld en daarvan kunnen getuigen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Bron: AD
9 Pubers in ruil voor een burgemeester…
Wellicht, als ze niet als losers worden ontvangen of meteen weer naar het front worden gestuurd…quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat het een slimme zet is. Ervan uitgaande dat de geruilde pubers het overleven. Ik ga ervan uit dat ze 9 jonge dienstplichtigen hebben geruild die keurig conform de regels voor krijgsgevangenen zijn behandeld en daarvan kunnen getuigen.
Kan. Dan hebben ze in ieder geval ervaren dat het in Ukraene anders is dan wordt verteld.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wellicht, als ze niet als losers worden ontvangen of meteen weer naar het front worden gestuurd…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |