abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 maart 2022 @ 00:48:35 #151
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204109904
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
't Scheelt niet veel h. Niet voor niets zit vladiminder nu bij China te bedelen om rantsoenen voor zijn soldaten.
En het zal zolang de oorlog nog duurt vast niet veel schelen :)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 17 maart 2022 @ 00:49:03 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204109906
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je kunt niet de steen van de hele wereld op je rug nemen maatje.
Is dat nog zo'n exemplaar uit de serie "Geopolitiek Realisme"-WC Tegels?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 maart 2022 @ 00:49:19 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204109907
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:48 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
En het zal zolang de oorlog nog duurt vast niet veel schelen :)
Is er een punt dat je probeert te maken?
Huilen dan.
pi_204109919
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:37 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
Ah, wordt Oekrane weer verheerlijkt en opgehemeld als nooit tevoren :|W de niet-blanke en niet heteroseksuele medemensen worden daar een stuk minder getolereerd/geaccepteerd dan hier in het Westen. Procentueel gezien lopen er iig heel wat meer neo-nazi's rond dan hier in Nederland. Daar hoef je niet pro-Putin voor te zijn om dat toe te geven. :+
Totaal niet relevant.

Eerst moet putin optieven met z'n groene mannetjes, daarna gaan we wel weer met opgestoken wijsvinger Oekrane belerend toespreken over de LGBTwhatevers.
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  donderdag 17 maart 2022 @ 00:53:39 #155
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204109927
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Is dat nog zo'n exemplaar uit de serie "Geopolitiek Realisme"-WC Tegels?
Neuh, gewoon van Loesje.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 17 maart 2022 @ 00:54:57 #156
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204109933
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is er een punt dat je probeert te maken?
Zit die dermate goed verborgen ja?
  Miss 200.000.000! donderdag 17 maart 2022 @ 00:55:39 #157
367000 roos94
pi_204109936
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Neuh, gewoon van Loesje.
pi_204109943
Nog altijd lijkt het alsof de zo gehypte S-300, S-400 en TOR-1 allemaal betrekkelijk nutteloos zijn.
Zelfs met een Russische crew, het lag dus niet aan de Armenirs.

Daar gaat de laatste significante export van de Russische militair en industrile sector.
  donderdag 17 maart 2022 @ 00:56:40 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204109944
Blijvende xenofobie en intolerantie jegens minderheden is in Oost-Europa dan ook grotendeels terug te herleiden tot de communistische overheersing. Immers, als je 50 jaar wordt verteld - door iemand die is binnen komen vallen waar je ook helemaal niet om gevraagd had - dat internationalisme fan-tas-tisch is, grenzen niet bestaan en landen er niet toe doen (basisfilosofie communisme), dan krijg je automatisch een aversie en ga je juist je heil zoeken in het tegenovergestelde. Te meer als ineens je familie en vrienden verdwijnen in gevangenissen of kampen en nooit meer terugkomen.

Was het niet ergens heel logisch dat in West-Duitsland nazisme en neo-nazisme zo goed als uitgeroeid waren, maar bruine partijen als NPD en extreem-nationalisten als AfD het VOORAL heel goed deden en doen in de voormalige DDR?
https://www.dw.com/en/ger(...)ll-losses/a-59330183

[ Bericht 13% gewijzigd door EttovanBelgie op 17-03-2022 01:02:00 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 maart 2022 @ 01:02:12 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_204109966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 00:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Blijvende xenofobie en intolerantie jegens minderheden is in Oost-Europa dan ook grotendeels terug te herleiden tot de communistische overheersing. Immers, als je 50 jaar wordt verteld - door iemand die is binnen komen vallen waar je ook helemaal niet om gevraagd had - dat internationalisme fan-tas-tisch is, grenzen niet bestaan en landen er niet toe doen (basisfilosofie communisme), dan krijg je automatisch een aversie en ga je juist je heil zoeken in het tegenovergestelde. Te meer als ineens je familie en vrienden verdwijnen in gevangenissen of kampen en nooit meer terugkomen.

Was het niet ergens heel logisch dat in West-Duitsland nazisme en neo-nazisme zo goed als uitgeroeid waren, maar bruine partijen als NPD het VOORAL heel goed deden en doen in de voormalige DDR?
Je geeft zelf de cultuurhistorische context al.

Daar kunnen we 100 jaar onze westerse big mac kwakje overheen kezen, dan nog heb je 99 andere problemen in die afvallige sovietrepubliekjes. Lekker kanonvoer laten zijn voor het nieuwe Russische rijk joh. Verlies je niks aan, zowel als potentile EU-partner niet en ook niet als onderdeel van Rusland in het nettoresultaat aan machtsbalans.
  donderdag 17 maart 2022 @ 01:16:00 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204110000
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 01:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je geeft zelf de cultuurhistorische context al.

Daar kunnen we 100 jaar onze westerse big mac kwakje overheen kezen, dan nog heb je 99 andere problemen in die afvallige sovietrepubliekjes. Lekker kanonvoer laten zijn voor het nieuwe Russische rijk joh. Verlies je niks aan, zowel als potentile EU-partner niet en ook niet als onderdeel van Rusland in het nettoresultaat aan machtsbalans.
Dan ga je uit van een a priori aanwezige en kennelijk vaststaande volksaard aldaar... Zo zie ik het niet.

Voorbeeld: toen hier in het Westen de Joden nog massaal uitgezet en uitgemoord werden, heerste in Polen het Statuut van Kalisz (1242). Polen verwelkomde en beschermde de Joodse bevolking zodat het kon groeien tot de grootste Joodse gemeenschap in de wereld. Tot 1939 uiteraard.

Ofwel; ik geloof niet zo in onveranderlijke vaststaande eigenschappen van mensen op basis van hun etniciteit. Dat in Oost-Europa sinds de val van de muur xenofobie en antisemitisme veel wijdverbreider is dan hier, heeft diens wortel nog in een communistische dictatuur gekoppeld aan een (heroplevend) religieus fanatisme. Dat laatste overigens ook weer aangedreven door de communistische verdrukking van de kerk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 17 maart 2022 @ 03:18:50 #162
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204110132
Buiten dat heeft het ook te maken met het onbekende.

Nu ben ik zelf ook geen voorstander van massa immigratie uit de 3'e wereld, ik ben er wel aan gewend.
Ik woon in Rotterdam Zuid, en als ik nu bijwijzen van spreken de deur uitloop, loop ik hier op de parkeerplaats gelijk al tegen een hanggroepje aan, die in de auto aan lachgasballonnen zitten te lurken.
Van Surinamers, Somalirs Irakezen tot aan Marokkanen . Het is voor mij niet meer vreemd.

Als ik hier de Burger King instap, hoor ik alle talen van over de hele wereld. Zelfde als ik de LIDL binnenstap of de Action.

Ik kan mij voorstellen dat een boer uit Drenthe al omkijkt naar een plaatselijke asielzoeker ergens in Hoogeveen.

In Oost Europa wonen nauwelijks mensen van kleur, behalve dan de roma gemeenschap in Roemeni/Bulgarije/Hongarije.

En hoe onbekender, hoe meer men het vreest.
Die lui krijgen daar ook mee als er in Duitsland of Frankrijk een aanslag word gepleegd. En gezien ze geen buitenlanders kennen uit hun vriendengroepen, zullen ze al snel de conclusie trekken dat immigratie niet deugt.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 05:06:09 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204110178
quote:
wat een vervelende man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204110228
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 03:18 schreef BMW1993 het volgende:

Ik kan mij voorstellen dat een boer uit Drenthe al omkijkt naar een plaatselijke asielzoeker ergens in Hoogeveen.

.
Nou nou, zie jou eens stads zijn. Je weet dat er in Hoogeveen een enorm asielzoekerscentrum zit. Al jren en dat ze gewoon loslopen en fietsen (vaak niet al te best, eerlijk is eerlijk) in Hoogeveen. De boeren zien ze dagelijks.
Daarnaast zien ze ook koeien. Daar schrikken de meeste stadse militairen altijd even van als ze 's nachts door een wei lopen. Ze vinden de beesten enorm en wat als ze willen vechten. :')
Go hard or go home
pi_204110231
Ze moeten een eervolle aftocht voor Putin regelen, hoe wrang het ook is. Beetje water bij de wijn, zodat Putin ondanks verlies de oorlog toch als winst kan verkopen aan zijn volk. Geen Navo, wel EU kandidatuur, misschien die 2 afvallige provincies opgeven zoiets.

Anders laten die Russen uiteindelijk niks meer heel en blijven maar doorgaan.
pi_204110241
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 23:54 schreef senesta het volgende:
Op Twitter vooral nog en daar gaan nu ook geruchten over een coup. Mensen en een groot deel van het leger willen deze oorlog met Oekrane niet schijnt. Even afwachten tot er officile berichten komen denk ik.
pi_204110246
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:39 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze moeten een eervolle aftocht voor Putin regelen, hoe wrang het ook is. Beetje water bij de wijn, zodat Putin ondanks verlies de oorlog toch als winst kan verkopen aan zijn volk. Geen Navo, wel EU kandidatuur, misschien die 2 afvallige provincies opgeven zoiets.

Anders laten die Russen uiteindelijk niks meer heel en blijven maar doorgaan.
een eervolle aftocht, is ook dat Poetin terug trekt en thuis zegt; er is geen neonazi bedreiging meer (we hebben ze overwonnen/ we hebben ze niet gevonden).

Hoeft verder niks bij gedaan te worden.
pi_204110250
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:47 schreef Korenfok het volgende:

[..]
een eervolle aftocht, is ook dat Poetin terug trekt en thuis zegt; er is geen neonazi bedreiging meer (we hebben ze overwonnen/ we hebben ze niet gevonden).

Hoeft verder niks bij gedaan te worden.
Dat is leuk, maar ik denk niet dat het genoeg is om zijn burgers te overtuigen.
pi_204110260
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
zijn burgers geloven ook dat Poetin het beste met hen voor heeft, en dat er geen oorlog is in Oekrane, nee niet zo moeilijk lijkt me om hun te overtuigen als Poetin iets zegt is het waar. En anders verwoord hij het iets anders, dubbel statement van Navo erbij etc.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 06:55:31 #171
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204110261
quote:
10s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:36 schreef Noek het volgende:

[..]
Nou nou, zie jou eens stads zijn. Je weet dat er in Hoogeveen een enorm asielzoekerscentrum zit. Al jren en dat ze gewoon loslopen en fietsen (vaak niet al te best, eerlijk is eerlijk) in Hoogeveen. De boeren zien ze dagelijks.
Daarnaast zien ze ook koeien. Daar schrikken de meeste stadse militairen altijd even van als ze 's nachts door een wei lopen. Ze vinden de beesten enorm en wat als ze willen vechten. :')
in de stad kom je gek genoeg ook koeien tegen, daar schrikt echt niemand van hoor die doen niemand kwaad tenzij de burger king dicht gaat

Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 06:56:59 #172
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204110264
zien jullie hoe ik slinks weer ontopic ga?

netjes
pi_204110266
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zijn burgers geloven ook dat Poetin het beste met hen voor heeft, en dat er geen oorlog is in Oekrane, nee niet zo moeilijk lijkt me om hun te overtuigen als Poetin iets zegt is het waar. En anders verwoord hij het iets anders, dubbel statement van Navo erbij etc.
Het probleem is dat Poetin het nog steeds heeft over 'denazificatie'.
Grote kans dat de huidige onderhandelingen niet serieus zijn.
pi_204110272
quote:
88s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:56 schreef sp3c het volgende:
zien jullie hoe ik slinks weer ontopic ga?

netjes
Walgelijk
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 07:00:15 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204110274
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Walgelijk
nee netjes!
pi_204110275
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 03:18 schreef BMW1993 het volgende:
Buiten dat heeft het ook te maken met het onbekende.

Nu ben ik zelf ook geen voorstander van massa immigratie uit de 3'e wereld, ik ben er wel aan gewend.
Ik woon in Rotterdam Zuid, en als ik nu bijwijzen van spreken de deur uitloop, loop ik hier op de parkeerplaats gelijk al tegen een hanggroepje aan, die in de auto aan lachgasballonnen zitten te lurken.
Van Surinamers, Somalirs Irakezen tot aan Marokkanen . Het is voor mij niet meer vreemd.

Als ik hier de Burger King instap, hoor ik alle talen van over de hele wereld. Zelfde als ik de LIDL binnenstap of de Action.

In Oost Europa wonen nauwelijks mensen van kleur, behalve dan de roma gemeenschap in Roemeni/Bulgarije/Hongarije.

En hoe onbekender, hoe meer men het vreest.
Die lui krijgen daar ook mee als er in Duitsland of Frankrijk een aanslag word gepleegd. En gezien ze geen buitenlanders kennen uit hun vriendengroepen, zullen ze al snel de conclusie trekken dat immigratie niet deugt.
Immigratie deugt ook niet, maar die mensen deden dat ook niet voor de lol, hadden ook liever veilig en gezellig op hun plekje gezeten.
  donderdag 17 maart 2022 @ 07:01:11 #177
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204110280
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die geloven toch wat de staats tv zegt, en anders doen ze wel alsof.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 17 maart 2022 @ 07:04:55 #178
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204110289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 06:58 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het probleem is dat Poetin het nog steeds heeft over 'denazificatie'.
Grote kans dat de huidige onderhandelingen niet serieus zijn.
Dat denk ik eigenlijk ook. Wat ze zeggen is net genoeg om te voorkomen dat Oekrane wegloopt van de onderhandelingstafel, maar niet iets waar ze mee akkoord kunnen gaan. En ondertussen gaat het bombarderen gewoon door en zijn er vier Russische oorlogsschepen gespot door Japan, op weg naar het westen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 07:07:00 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204110297
denazificatie is een makkelijke, je kunt niet meten of het een succes was of niet

op een gegeven moment gaat hij op dat uitgebrande vliegkamp van ze staan met een mission accomplished vlag achter zich en roept hij heel hard 'ladies and gentlemen ... we've got 'em!!!'

al die russen juichen natuurlijk en de rest van de wereld doet :')
pi_204110309
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Die geloven toch wat de staats tv zegt, en anders doen ze wel alsof.
Dar geloof krijgt wel een aardige klap te verwerken als je 18jarige broertje in het leger is gestorven, je spaarrekening 5x zo weinig waard is geworden en je niet meer naar de Mac kan of Facebooken.
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 07:17:53 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204110340
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:10 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dar geloof krijgt wel een aardige klap te verwerken als je 18jarige broertje in het leger is gestorven, je spaarrekening 5x zo weinig waard is geworden en je niet meer naar de Mac kan of Facebooken.
het aantal slachtoffers is misschien wel een tijdbom onder Poetin zijn bureau, dat gaan ze nooit permanent schoon kunnen poetsen
  donderdag 17 maart 2022 @ 07:25:39 #182
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204110366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 23:19 schreef Discombobulate het volgende:
Als ik Rusland was zou ik met de geheime dienst maar even zo goed mogelijk uitzoeken hoe die buitenlandse wapens, dat nieuwe pakket van de VS, binnenkomen en die aan stront schieten. Wat voor tegenrespons moet je anders geven? Het lijkt me gevaarlijk dichtbij een direct conflict te komen. Ik begin weer heel pessimistisch te worden.
Rseszow-Jasionka, dan de grens over. De compound die de Russen 2 dagen geleden in puin schoten aan de grens met Polen met "35 doden" - aldus westerse nieuwsbronnen - was een van de trainingcentra. Tot 15 februari zat daar Florida National Guard.

Zoals je kunt lezen, de 11e keer dat de Amerikanen alleen al naar dit trainingscentrum deployden. Grappig niet.

Army
Florida National Guard unit preps Ukraine’s ‘tough and skilled hombres’ for Russian attack
by Michael Wilner
• McClatchy Washington Bureau • February 10, 2022

(Tribune News Service) — In far west Ukraine near the border with Poland, at an Allied training center, there is a watering hole known as the “Swamp” — a small piece of home for roughly 150 members of the Florida Army National Guard who are gearing the Ukrainian military to protect itself.

The deployment of the Guard’s 53rd Infantry Brigade Combat Team, known as Task Force Gator, began in November last year with a hand-off ceremony from the Washington Guard under an early snow. As winter has deepened, Task Force Gator has adapted to the local climate with polar plunges during the Eastern Christian Epiphany last month and by training Ukrainian forces clad in their snow and dirt camouflage.

Task Force Gator is the 11th deployment of U.S. forces to this training center, called Joint Multinational Training Group-Ukraine, or JMTG-U, since then-President Barack Obama initiated the program in 2015 in the aftermath of Russia’s invasion and annexation of Crimea. But the timing of the Florida deployment, as Russia amasses tens of thousands of troops on Ukraine’s borders for a potential large-scale invasion, puts the troops more at risk than any task force before them.

Russia’s buildup of forces encircling Ukraine to its east, north and south, including with the deployment of troops and equipment to Belarus north of western Ukraine, began in early November and has not stopped. Over 130,000 Russian troops have been forward stationed — roughly a third of all battalion tactical groups in the Russian army — and U.S. officials say they are positioned to invade at any moment now that the ground has frozen north of Kyiv.

Defense officials told McClatchy and the Miami Herald that the mission of Task Force Gator “has not changed” despite this threat. But the Pentagon has strongly indicated that the task force would be evacuated at the earliest sign of a Russian incursion.

The Florida deployment makes up the majority of U.S. forces in Ukraine, alongside an unspecified number of special forces with Special Operations Command Europe.

Their base at Yavoriv is just a half-hour drive from the Polish border.

“We are in constant communication with their chain of command, certainly with General Wolters, about his assessment of what’s going on the ground,” Pentagon spokesman John Kirby told reporters in January, referring to Gen. Tod D. Wolters, commander of the U.S. European Command. “Their safety and security is going to be a chief concern for [Secretary of Defense Lloyd Austin]. And we’re going to take their protection and their safety very seriously.”

The Pentagon in recent days deployed a “multi-mission force” of 1,700 troops to Poland that could help facilitate an evacuation of U.S. citizens from Ukraine if Russia moves in. A defense official would not say whether Task Force Gator might stay behind to help with that mission if it becomes necessary.

“The Department of Defense continues to take prudent steps to enable the secretary to provide a range of options to the president, in support of the broader U.S. approach to the security situation in Europe,” said Marine Corps Lt. Col. Anton Semelroth, a Pentagon spokesman.

The Florida deployment has been training Ukrainian forces in reconnaissance, on shoulder-fired weapons systems with bunker-busting munitions that can pierce hardened structures or lightly armored vehicles, and on how to prepare their less experienced fighters who have never handled a rifle before.

“This initiative contributes to Ukraine’s internal defense capabilities and training capacity while providing realistic training under a NATO interoperable framework,” Semelroth said. “JMTG-U supports the long-term U.S. policy of supporting the professional development and defensive capacity of Ukraine’s forces. The mission adjusts in size, scope, and scenario as the Ukrainian Armed Forces progress through the development plan.”

Lacey Justinger, a deputy public affairs officer with the 7th Army Training Command based in Germany, said that Task Force Gator is also instructing Ukrainian Army leaders about the “NATO military decision-making process” and other troop leader procedures.

“The soldiers at JMTG-U partner with and mentor the Ukrainian Armed Forces cadre who lead the training of Ukrainian troops at the brigade level, assist in the development and enhancement of ranges and training areas,” Justinger said. “This day-to-day mission has not changed since TF Gator’s arrival in November.”

The Pentagon refused to allow direct in-person or remote access to members of Task Force Gator. But social media posts by the training group offer insight into their mission and routine.

Throughout the center, flags of NATO and allied nations hang alongside military banners and maps of Europe, Ukraine and the active conflict zone in the eastern region of Donbas. Soldiers from the United States and partner armies share time at the gun range, and earlier this month launched a joint sports league that for the first time pits partner nations against one another.

On Christmas Eve, when Russia’s buildup was still under 100,000 troops, the Ukrainian military band surprised its allies with a concert in the center’s cafeteria. The defense secretary called in the day before to check in on the troops and wish them happy holidays.

And as U.S., NATO and European Union diplomats conducted a flurry of high-stakes negotiations with their Russian counterparts in early February, Staff Sgt. David Blackwell helped lead training sessions on the M141 bunker buster — weapons that were provided to Ukraine by the United States just last month.

Many in the Ukrainian Armed Forces that have fought Russian-backed separatists in eastern Ukraine for the past eight years were “quick studies,” one Facebook post reads. They are “incredibly competent,” Blackwell said, “and their previous experience enables for a smooth training experience.”

One deployed soldier with Task Force Gator, who was not authorized to speak to the press, commented on Facebook on the M141 training sessions with Ukrainian forces.

“Tough and skilled hombres,” he wrote. “The Armed Forces of Ukraine get a vote in the direction of their future.”

2022 McClatchy Washington Bureau.

Visit mcclatchydc.com.

Distributed by Tribune Content Agency, LLC.
  donderdag 17 maart 2022 @ 07:27:55 #183
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204110373
quote:
88s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:07 schreef sp3c het volgende:
denazificatie is een makkelijke, je kunt niet meten of het een succes was of niet
Wagner gast zit vol met SS tatoeges. Staat op de foto met Putin die hem onderscheidingen uitreikt.

Het lijkt wel of ze allemaal een naZi fetish daar hebben.
pi_204110386
quote:
Japan: vier grote Russische oorlogsschepen onderweg
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60159916

Japan zegt dat er vier Russische oorlogsschepen langs twee van zijn eilanden zijn gevaren, mogelijk op weg naar Europa. Het zou gaan om grote schepen die gebruikt worden voor amfibische operaties, oftewel om troepen aan land te brengen.

Op foto's van de oorlogsschepen zouden legertrucks te zien zijn op het dek. De schepen voeren door de zeestraat Stugaro. Deze doorgang ligt tussen de twee Japanse eilanden Hokkaido en Honshu.

Het is ongebruikelijk dat Russische oorlogsschepen deze route nemen, zegt het Japanse ministerie van Defensie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204110389
twitter
twitter

[ Bericht 37% gewijzigd door Aether op 17-03-2022 08:23:57 ]
pi_204110391
quote:
Moskou doet alleen maar alsof het onderhandelt, zegt Franse minister
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60158806

Rusland doet alsof het onderhandelt, zegt de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Jean-Yves Le Drian. "Met een pistool tegen het hoofd valt niet te praten", aldus de minister in de krant Le Parisien.

Volgens Le Drian is het wijs om de verwachtingen te temperen, ondanks dat Oekrane de afgelopen 24 uur voorzichtig optimisme heeft geuit over de lopende onderhandelingen.

In het interview zegt Le Drian zich ook zorgen te maken over een mogelijke chemische of biologische aanval op Oekrane. Als zo'n aanval zou plaatsvinden is er volgens de buitenlandminister maar n mogelijke verantwoordelijke. "Dat kan alleen maar Rusland zijn", stelt hij. Eerder beschuldigde Rusland de Verenigde Staten ervan een biologisch wapenprogramma in Oekrane te financieren, wat Washington ontkent.
pi_204110436
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Helaas, dat denk ik ook. Zonder een staakt-het-vuren is het lastig onderhandelen
pi_204110508
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_204110562
Verslag van de Mariupol tank video (Reddit)

quote:
Tank #1 rolling down the street, turns right with tracer fire coming from building on the left. Note the barricade on one half of the street ahead, if the tank had continued straight. There is absolutely no infantry cover anywhere. Other tracked vehicles have clearly made this thunder run also, as you see the track marks all over the pavement throughout the rest of the video. Apparently no lessons were learned, as we're about to see.

Tank #1 gets hit by missile #1, seems to shrug it off.

Hit #2 breaks the left track. Tank stops and starts backing up, leaving behind the left track.

Hit #3 lands, and it's game over. The fighting compartment is penetrated, as you see the smoke come out the gun tube when the hit lands. You also see the gunner's hatch open and smoke coming out of it as he's trying to bail. You also see the driver's hatch move, so he's thinking bail also.

Hit #4 smokes the gunner while he's standing on top of the tank after exiting, and he ends up on the road by the turn arrows. I'm not sure he has a head left. The driver bails and runs across the road past his headless gunner. Just as the driver is climbing over the fence, another missile explodes in the electrical (tram?) lines above the road, which knocks the driver down. You see him crawling off to the side of the road. Then another explosion hits the second tank off screen to the right, and perhaps what's left of one of that tanks crew comes raining down onto the road. Brutal.

Last shot shows the second tank, also smoking, and perhaps another deceased crew in the road next to it, or it's the other half of the crewmember we watched rain down a moment ago. As the video ends, the driver of tank #2 is also bailing out. Unfortunately for him, he's facing the building where all the tracer fire was coming from at the start, so he's completely exposed. Probably didn't end well for him either.
pi_204110612
quote:
Zit in je al in zo'n schuilplaats gaan er ook nog malloten 'muziek' lopen maken.
  donderdag 17 maart 2022 @ 08:20:10 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204110634
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 08:04 schreef pvdplanet het volgende:
Verslag van de Mariupol tank video (Reddit)
[..]

Dat hoort dus hierbij, begrijp ik…

twitter
  donderdag 17 maart 2022 @ 08:27:33 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_204110667
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2022 07:32 schreef Aether het volgende:

[..]

Met Rusland valt niet te onderhandelen. Wreed volk begrijpt alleen kogels en armoede.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 17 maart 2022 @ 08:29:03 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204110686
Die ontvoerde burgemeester is dus geruild voor russische jonge gevangen/militairen; geboortejaar ca 2003.

Ergo: Hij is helemaal niet 'bevrijd' door Oekraine zoals we het er hier over hadden.
  donderdag 17 maart 2022 @ 08:33:08 #196
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204110724
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 08:29 schreef Tengano het volgende:
Die ontvoerde burgemeester is dus geruild voor russische jonge gevangen/militairen; geboortejaar ca 2003.

Ergo: Hij is helemaal niet 'bevrijd' door Oekraine zoals we het er hier over hadden.
En nu? Teruggooien?
  donderdag 17 maart 2022 @ 08:33:30 #197
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204110730
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 08:29 schreef Tengano het volgende:

quote:
De Oekraense president Volidimir Zelinski heeft in een nieuwe toespraak, die iets na middernacht werd uitgezonden, bevestigd dat de burgemeester van de stad Melitopol weer vrij is. Burgemeester Ivan Fedorov werd op 11 maart ontvoerd door Russische soldaten, aldus Zelenski. Oekrane liet negen Russische soldaten vrij in ruil voor Fedorov. Melitopol is vooralsnog niet ingenomen door de Russen, voegde de president hieraan toe.
Bron: AD

9 Pubers in ruil voor een burgemeester…
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 08:37:34 #198
5428 crew  miss_sly
pi_204110759
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2022 08:33 schreef MadMaster het volgende:

[..]
[..]
Bron: AD

9 Pubers in ruil voor een burgemeester…
Ik denk dat het een slimme zet is. Ervan uitgaande dat de geruilde pubers het overleven. Ik ga ervan uit dat ze 9 jonge dienstplichtigen hebben geruild die keurig conform de regels voor krijgsgevangenen zijn behandeld en daarvan kunnen getuigen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 maart 2022 @ 08:40:07 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204110778
quote:
0s.gif Op donderdag 17 maart 2022 08:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat het een slimme zet is. Ervan uitgaande dat de geruilde pubers het overleven. Ik ga ervan uit dat ze 9 jonge dienstplichtigen hebben geruild die keurig conform de regels voor krijgsgevangenen zijn behandeld en daarvan kunnen getuigen.
Wellicht, als ze niet als losers worden ontvangen of meteen weer naar het front worden gestuurd…
  Moderator donderdag 17 maart 2022 @ 08:42:33 #200
5428 crew  miss_sly
pi_204110794
quote:
7s.gif Op donderdag 17 maart 2022 08:40 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wellicht, als ze niet als losers worden ontvangen of meteen weer naar het front worden gestuurd…
Kan. Dan hebben ze in ieder geval ervaren dat het in Ukraene anders is dan wordt verteld.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')