abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204096684
Goedendag,

Ik heb jullie advies nodig. Ik heb 10 jaar een hele lieve kat. Nou ja lief...de laatste paar maanden niet echt meer. Mijn kat gaat elke dag om de haverklap naar de buren om daar gezellig te zijn en te snaaien. Met als gevolg dat hij verandert in zijn gedrag en zijn voer bij ons niet meer eet. Met gedrag bedoel dat hij op tafel springt of probeert mijn eten van mijn bord te pakken terwijl hij dat daarvoor helemaal niet deed. Ook wordt hij steeds afstandelijker terwijl het daarvoor een echt gezelligheidsdier was.

Ik heb al een paar keer met de buren hier over gehad dat ik het niet wil dat mijn kat bij hun in huis komt laat staan dat hij daar kan eten. Ze zeggen dat ze daar aan zullen denken maar ik heb sterk het vermoeden dat ze niet echt hun best doen. Laatst liep ik langs hun huis en zat mijn kat bij hun op de vensterbank. Ik had aangebeld en gevraagd of ik mijn kat terug kon krijgen. Ik kreeg daarna wel allerlei redenen te horen hoe dat kwam en dat ze er op zullen letten maar toch echt hun best doen ze niet.

Onze kat kan bij hun naar binnen omdat zij zelf twee katten hebben en om die reden een kattenluik hebben waardoor onze kat vrij toegang heeft. Voor je weet komt mijn kat niet eens meer terug.

Ik begin een beetje moedeloos van te worden want ik betaal steeds het eten, kosten van de jaarlijkse prikjes, kattenoppas als wij op vakantie gaat ect. Zelf zat ik er aan te denken om weer aan te bellen hun te verzoeken per direct er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat mijn kat daar niet meer naar binnen gaat en dat ze anders zelf maar voor die kat kunnen zorgen. Dan zet ik zijn hele hebben en houden bij hun op de stoep en zet ik zijn chip op hun adres.

Wat zijn in deze trend mijn rechten want het is mijn kat en anders wat adviseren jullie?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204096699
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 01:56 schreef HSG het volgende:
Wat zijn in deze trend mijn rechten want het is mijn kat en anders wat adviseren jullie?
Ik zou de kat niet meer buiten laten.

Mocht je dat niet zien zitten, de kat alleen in de achtertuin naar buiten laten en op je schutting verfrollers plaatsen zodat het dier met de poten terug in de tuin wordt afgerold op het moment dat ie op de schutting wil springen, naar je buren toe.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204096701
Tja, jouw kat heeft inderdaad niks te zoeken in hun huis. Wat je zou kunnen doen is je kat binnen houden. Of zo'n speciale kattenluik voor hun te kopen die alleen open gaat voor bepaalde zendertjes (die in hun halsband zal zitten).

Het is niet hun verantwoordelijkheid om katten die niet van hun zijn buitenhuis te houden. Jij bent verantwoordelijk voor jouw kat. Sterker nog. Mocht jouw kat aantoonbare/bewijsbare schade aanbrengen in hun huis dan mag jij daar voor betalen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 03:25:59 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204096711
Het is jouw kat, dus lijkt me ook jouw verantwoordelijkheid dat ie niet bij de buren kan komen als jij dat niet wilt.
Dus of binnen houden of de tuin voldoende afzetten.
  woensdag 16 maart 2022 @ 05:47:48 #5
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204096754
Houd je kat binnen.

Is beter voor de natuur ook.
Dum de dum
  woensdag 16 maart 2022 @ 06:10:54 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204096782
Los van de wet en dergelijke. Als katten hun leefomgeving niet prettig vinden kunnen ze er voor kiezen hun heil ergens anders te zoeken. De kat binnen houden gaat dat niet oplossen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204097031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 06:10 schreef Megumi het volgende:
Los van de wet en dergelijke. Als katten hun leefomgeving niet prettig vinden kunnen ze er voor kiezen hun heil ergens anders te zoeken. De kat binnen houden gaat dat niet oplossen.
Als de kat bij de buren meer eten krijgt, vindt de kat dat prettiger maar het is op de langer termijn niet beter voor het beest.

Net als dat een mens niet elke dag naar de Mac moet gaan, terwijl sommigen dat de prettigste optie zouden vinden.
gr gr
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:50:20 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204097122
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
Als de kat bij de buren meer eten krijgt, vindt de kat dat prettiger maar het is op de langer termijn niet beter voor het beest.

Net als dat een mens niet elke dag naar de Mac moet gaan, terwijl sommigen dat de prettigste optie zouden vinden.
Dat bedoelde in niet. Katten lopen wel vaker weg als ze zich niet prettig voelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204097298
Mijn kat kan wel naar buiten, alleen naar de achtertuin die is afgeschermd zodat hij nergens overheen kan klimmen, naar de buren bijvoorbeeld. Wat ook een voordeel is dat hij niet aangereden kan worden. En dus geen overlast door bij de buren in de tuin te schijten. Het gaat al jaren prima.
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:32:03 #10
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204097426
TS laat zijn kat vrij rondlopen en vraagt dan actie van z'n buren om op z'n fucking kat te letten. Het gore lef.
Het enige recht wat je hebt is jouw huisdier in huis houden als je niet leuk vindt wat hij buiten allemaal doet.
  woensdag 16 maart 2022 @ 08:42:56 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204097527
quote:
'Ontvoerde' poezen leiden regelmatig tot burenruzie: 'Katten zijn opportunisten'
Eigenaren verdrietig

Na de uitzending van 'Mr. Frank Visser doet uitspraak' over poes Sheba die regelmatig bij de buren zat, stroomden de reacties van katteneigenaren binnen. Veel katten zoeken hun heil (tijdelijk) ergens anders.
In de uitzending zeggen de woedende eigenaren van kat Sheba dat de buren hun kat hebben ontvoerd. De buren vinden dat de eigenaren niet goed voor het beestje zorgen en gaan er daarom zelf mee naar de dierenarts. Ook hebben ze de kat naar het pension gebracht toen ze op vakantie gingen.
Veel katteneigenaren herkenden zich in de situatie en deelden op internet massaal hun ervaringen. "De buren lieten hun kinderen zelfs speeltjes en voer voor 'de kat', mijn kat dus, kopen", zegt Sanne, niet haar echte naam. Het begon toen ze op vakantie was. "De oppas voor de kat liet weten dat de kat al een paar dagen niet kwam opdagen. Kinderen uit de buurt vertelden ons later dat mensen aan het einde van de straat onze kat hadden."

'Op een dag was ze verdwenen'
Toen Sanne aanbelde en haar kat terugvroeg, vertelde de buurvrouw dat ze de kat zielig vond en dacht dat hij niet goed werd verzorgd. "Ik wilde niet dat onze kat daar zat, en helemaal niet dat ze hem eten gaven. Hij krijgt speciaal voer voor zijn nieren. Ik heb de buren erop aangesproken en de kat een paar weken binnengehouden. Toen was het over."
Ook poes Mauwtje van Carmella ging er regelmatig vandoor. "Op een dag was ze ineens verdwenen. Niet veel later werd ik gebeld door de dierenambulance dat ze bij een ouder echtpaar zat. Toen dat echtpaar nog een keer belde naar de dierenambulance hebben we maar nummers uitgewisseld."

Vakantieadres
Carmella kreeg een appje als Mauwtje weer eens bij het oudere echtpaar in de tuin zat. "Ik noemde het haar vakantieadres. Wij hebben vier kinderen, Mauwtje zocht bij hen de rust op. Ik gaf haar geen ongelijk. Het oudere echtpaar had op een gegeven moment een mandje op de slaapkamer gezet. En als ze op vakantie waren en ik was Mauwtje kwijt, keek ik als eerste bij hen in de tuin.
Toen Carmella twee jaar geleden naar de andere kant van de stad verhuisde, heeft het echtpaar Mauw nog even gedag gezegd. Mauw heeft vijf jaar heen en weer gelopen. "Het echtpaar was gek op haar. Vorig jaar is Mauw overleden, ik heb ze meteen gebeld om het ze te vertellen."

'Een kat is een opportunist'
De verklaring van het kattengedrag is volgens kattengedragstherapeut Adriënne van ’t Wout ontzettend simpel. "Een kat is een opportunist. Die gaat daar heen waar hij zich fijn voelt of waar iets te halen valt. Als buren een kat binnenlaten of hem iets te eten geven, ziet hij dat als beloning en komt hij terug. Krijgt hij een rotschop, dan weet hij: bij die mensen moet ik niet zijn."
Een kat kan ook om andere redenen even ontsnappen aan zijn baasjes. Van 't Wout: "Als een kat bij een druk gezin woont, of waar een hond is, of waar de kattenbak niet schoon is, kan het zijn dat de kat denkt: ik vertrek naar de buren."

Burenruzies
Dat is volgens Van 't Wout wat katten doen. "Vaak gaan ze nog even terug naar het oude huis, maar het kan ook zijn dat katten niet meer naar huis terug willen."
De buren denken volgens dan vaak dat het een aanlopertje is. "Ze laten de kat bij hen wonen, daar zijn hele ruzies over. Als je thuis weinig aandacht hebt voor de kat en de buurvrouw knuffelt hem de hele tijd, dan pakt hij zijn biezen en gaat hij ervandoor."

Bron

Jouw kat zal dan niet de enige zijn die bij jouw buren komt eten. Met een kattenluikje dat in te stellen is op de chip van hun eigen katten, zouden ze vrij eenvoudig vreemde katten buiten kunnen houden. Helaas lijken ze het wel prima te vinden dat jouw kat bij hen zit en je kat ook. -O-

Maak het bij jou thuis leuker voor je kat. En/of gooi het er bij de buren op dat jouw kat alleen zijn dieetvoer mag. Bied aan om te helpen zo’n chip-kattenluikje te helpen installeren.

Ik ken helaas voorbeelden waarbij buurtgenoten zo fanatiek waren met katten binnenhalen en voeren dat diegene haar kat permanent heeft laten verhuizen naar haar dochter. Liever dat de kat daar zat dan 24/7 bij mensen die doof waren voor alle smeekbedes. :{
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 08:50:46 #12
70532 loveli
N
pi_204097605
Die aflevering van Frank Visser was wel bijzonder.
crap in = crap out
pi_204097660
Wat een voorspelbare reacties hier. Mijn kat komt al 10 jaar buiten alleen de laatste maande gaat hij bij de buren naar binnen. Het is mijn kat, en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt. Hun katten lopen ook buiten rond.

Dat beest heeft hier alles wat het nodig heeft.

En wat ik ook al eerder zei heb ik meer de neiging om daar heen te gaan en hun voor de keuze te zetten: of je zorgt ervoor dat die kat uit het huis weg blijft want ik geef tenslotte geen toestemming daarvoor of je zorgt er zelf maar voor en zet ik zijn hele hebben en houden bij hun op de stoep
pi_204097758
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:56 schreef HSG het volgende:
Wat een voorspelbare reacties hier. Mijn kat komt al 10 jaar buiten alleen de laatste maande gaat hij bij de buren naar binnen. Het is mijn kat, en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt. Hun katten lopen ook buiten rond.

En wat ik ook al eerder zei heb ik meer de neiging om daar heen te gaan en hun voor de keuze te zetten: of je zorgt ervoor dat die kat uit het huis weg blijft want ik geef tenslotte geen toestemming daarvoor of je zorgt er zelf maar voor en zet ik zijn hele hebben en houden bij hun op de stoep
En als het nou om een kind ging in plaats van een kat?
pi_204097806
quote:
Ik snap echt niet waar je je druk om maakt. Je neemt een kat met z'n opportunisme en karakter en dan spreek je de buren daarop aan??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204097894
quote:
Waarom zijn ze daar verantwoordelijk voor? Ze lokken dat beest toch niet, ze sluiten hem ook niet op oid. Hij heeft een eigen wil en gaat daar zitten. Als zij dat niet erg vinden, gaan ze zich daar echt niet druk om maken. Dus als het voor jou wel vervelend is, dan moet jij het oplossen.

Als jouw oplossing is om alles dan maar bij de buren neer te zetten, doe je alsnog alsof het hun fout is. Zij zijn niet de oorzaak en niet degene die er een probleem mee hebben.
pi_204097937
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:26 schreef Myraela het volgende:

[..]
Waarom zijn ze daar verantwoordelijk voor? Ze lokken dat beest toch niet, ze sluiten hem ook niet op oid. Hij heeft een eigen wil en gaat daar zitten. Als zij dat niet erg vinden, gaan ze zich daar echt niet druk om maken. Dus als het voor jou wel vervelend is, dan moet jij het oplossen.

Als jouw oplossing is om alles dan maar bij de buren neer te zetten, doe je alsnog alsof het hun fout is. Zij zijn niet de oorzaak en niet degene die er een probleem mee hebben.
Ik heb hun geen toestemming gegeven om mijn kat in huis te nemen. Dan moeten ze dat ook niet doen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:34:09 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204097948
De buren zouden de kat hun huis uit kunnen zetten als die binnen komt, eten voor hem weghalen. Ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat het helemaal bij TS ligt.
pi_204097952
Je maakt van jouw eigen probleem het probleem van de buren. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw kat. Geen idee waarom zij allerlei aanpassingen zouden moeten doen voor jouw kat.

De buren hoeven niet van hun huis 'n fort te maken (bij wijze van) zodat jouw kat niet meer bij hun naar binnen kan. Hun kattenluik dichtspijkeren betekent ook dat hun katten niet meer naar binnen kunnen. Lijkt me geen optie.

Je zult zelf moeten zorgen dat jouw kat niet meer bij de buren komt.
pi_204097954
De kat van de buren prefereert mijn huis ook ondanks dat ik hem zelden eten geef. Waarschijnlijk omdat ik chill ben en het bij hen tiefus druk is met kinderen en allerlei andere dieren.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:37:06 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204097968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:34 schreef Halcon het volgende:
Je maakt van jouw eigen probleem het probleem van de buren. Zij zijn niet verantwoordelijk voor jouw kat. Geen idee waarom zij allerlei aanpassingen zouden moeten doen voor jouw kat.

De buren hoeven niet van hun huis 'n fort te maken (bij wijze van) zodat jouw kat niet meer bij hun naar binnen kan. Hun kattenluik dichtspijkeren betekent ook dat hun katten niet meer naar binnen kunnen. Lijkt me geen optie.

Je zult zelf moeten zorgen dat jouw kat niet meer bij de buren komt.
Kattenluik op chip. Werkt perfect.

https://www.petporte.nl/
pi_204097980
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou wel fair zijn als TS dat dan betaalt voor de buren.
pi_204097982
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:32 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik heb hun geen toestemming gegeven om mijn kat in huis te nemen. Dan moeten ze dat ook niet doen.
Ze nemen hem ook niet in huis, dat doet de kat zelf.

Je kunt heus wat aan ze vragen, maar geef ze dan een kattenluikje met een chip. Zij hoeven geen geld uit te geven aan jouw probleem.
pi_204097994
quote:

[..]

quote:
Met de timerfunctie kunt u uw huisdieren bepaalde tijd binnenhouden. Bijvoorbeeld van 22:00 tot 07:00. Katten mogen wel naar binnen, maar niet naar buiten.
De timerfunctie kunt u bijvoorbeeld gebruiken om uw katten s'nachts binnen te houden
Ook dit is wel nice. Voor de vogelstand oa. Leren katten op den duur niet tijdig het huis te verlaten tho?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204098024
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:34 schreef Lienekien het volgende:
De buren zouden de kat hun huis uit kunnen zetten als die binnen komt, eten voor hem weghalen. Ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat het helemaal bij TS ligt.
Dus het eten van hun eigen katten weg halen omdat het ongedierte van de buren langs komt?
pi_204098026
Het is al vaak geschreven hierboven, ik herhaal het nog maar eens.
Hou je kat binnen.
Andere mensen verantwoordelijk houden voor jouw wangedrag. Het moet niet gekker worden.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:43:42 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou wel fair zijn als TS dat dan betaalt voor de buren.
Mijn suggestie was meehelpen installeren, maar (mee)betalen is ook een optie.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2022 @ 09:44:33 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204098035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 02:40 schreef Delenlill het volgende:
Of zo'n speciale kattenluik voor hun te kopen die alleen open gaat voor bepaalde zendertjes (die in hun halsband zal zitten).
Die zit in de chip die in de kat zit. Hebben we hier ook om te voorkomen dat vreemde katten het huis in gaan. Onze eigen kat schrok in het begin wel elke keer als hij ontgrendelde met een klik als zijn kop in het luik ging. :').
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:44:41 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus het eten van hun eigen katten weg halen omdat het ongedierte van de buren langs komt?
Die buren hebben geen last van die kat, hè? Dus dat ‘ongedierte’ van jou verraadt vooral jouw persoonlijke standpunt.
pi_204098049
quote:
Zelf zat ik er aan te denken om weer aan te bellen hun te verzoeken per direct er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat mijn kat daar niet meer naar binnen gaat
Ben je écht van mening dat zij ervoor moeten zorgen dat jouw kat niet bij hen naar binnen loopt? Hoe zie je dat praktisch voor je; dat ze bij het luikje gaan staan wachten en telkens als jouw kat binnenkomt, deze naar buiten dirigeren? Ik zou zeggen: jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 09:45:34 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204098051
quote:

Ik vraag me af of dit topic serieus is, of dat je gewoon zit te zoeken naar iets om over te mekkeren. In het eerste geval...blijkbaar ben jij niet zo goed in bepalen wat dat beest nodig heeft, want dat beest maakt de keuze om af te taaien naar de buren. Dus schijnbaar is het daar beter/leuker/prettiger/interessanter.

Het is JOUW kat. Als jij niet wil dat dat beest naar de buren kan is dat JOUW verantwoordelijkheid. Als de buren dat beest elke keer buiten zetten betekent dat dat de kat in eerste instantie toch naar de buren is gegaan, wat betekent dat hij uit jouw huis/tuin weg kon.

Het probleem is niet dat jouw buren de kat niet naar buiten zetten, het probleem is dat de kat de mogelijkheid heeft om naar de buren te gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204098055
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die buren hebben geen last van die kat, hè? Dus dat ‘ongedierte’ van jou verraadt vooral jouw persoonlijke standpunt.
Zeker dat het een persoonlijk standpunt is. Maar het is dus volkomen redelijk dat ze de voeding van hun eigen katten dan maar moeten opruimen? Nah.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:46:28 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:45 schreef baskick het volgende:

[..]
Ben je écht van mening dat zij ervoor moeten zorgen dat jouw kat niet bij hen naar binnen loopt? Hoe zie je dat praktisch voor je; dat ze bij het luikje gaan staan wachten en telkens als jouw kat binnenkomt, deze naar buiten dirigeren? Ik zou zeggen: jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.
Ik las in dit topic al een paar keer iets over een kattenluikje dat op de chip in de (eigen) kat te programmeren is.
pi_204098068
- Doe normaal -

[ Bericht 73% gewijzigd door CoolGuy op 16-03-2022 09:47:26 ]
pi_204098080
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik las in dit topic al een paar keer iets over een kattenluikje dat op de chip in de (eigen) kat te programmeren is.
Nou dan heeft ts z'n oplossing, die kopen en in z'n deur monteren met het tijdslot op de hele dag dicht.

Of aan z'n buren geven met de vriendelijke vraag hem te plaatsen.
pi_204098081
quote:

Weet jouw kat dat ook? Dat hij geen toestemming heeft om het huis van je buren binnen te lopen?
Doe eens niet zo dom.
Als jij dit niet wilt, moet je je kat binnen houden, of er voor zorgen dat je kat je tuin niet uit kan.
pi_204098092
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Lienekien het volgende:
Bied aan om te helpen zo’n chip-kattenluikje te helpen installeren.
Zo'n luikje werkt prima zolang er geen deuren of ramen open staan. En zolang de katten van de buren een chip hebben. Met de lente en zomer voor de deur kan het zomaar voorkomen dat dat eerste niet altijd het geval is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:48:06 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Zeker dat het een persoonlijk standpunt is. Maar het is dus volkomen redelijk dat ze de voeding van hun eigen katten dan maar moeten opruimen? Nah.
Als tijdelijke actie, om die kat te ontmoedigen om daar binnen te komen. Ja.

Ja, raar idee om een beetje behulpzaam te zijn naar je buren toe.
pi_204098097
quote:
en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt
Waarom precies? :?
pi_204098118
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:34 schreef Lienekien het volgende:
Hele dagen gaan waken bij het luikje? Hun eigen voederbakje voor hun eigen kat steeds weghalen en terugzetten omdat de kat van TS bij vreemden naar binnenloopt? Niet hun probleem.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:50:43 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:47 schreef baskick het volgende:

[..]
Zo'n luikje werkt prima zolang er geen deuren of ramen open staan. En zolang de katten van de buren een chip hebben. Met de lente en zomer voor de deur kan het zomaar voorkomen dat dat eerste niet altijd het geval is.
De mogelijkheden zijn er wel. Veel mensen hebben ook gewoon horren voor ramen en deuren en die houden een kat ook wel buiten.

Het punt is vooral dat de buren die extra kat dus wel prima vinden.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 09:51:34 #42
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204098141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]
Ook dit is wel nice. Voor de vogelstand oa. Leren katten op den duur niet tijdig het huis te verlaten tho?
Dat werkt prima hier. Mijn kat heeft zich erbij neergelegd dat hij 's nachts niet meer naar buiten kan (al probeert ie het nog wel, vanwege wat moeite met het concept 'raam') . En de dagelijkse portie natvoer krijgt hij net nadat het luikje naar buiten toe sluit, dus die is wel op tijd binnen :)
pi_204098144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zeker. Uit eigen ervaring: werkt prima. Moet de kat van de buren wel een chip hebben. En ramen en deuren de hele lente en zomer gesloten houden.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:52:09 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Hele dagen gaan waken bij het luikje? Hun eigen voederbakje voor hun eigen kat steeds weghalen en terugzetten omdat de kat van TS bij vreemden naar binnenloopt? Niet hun probleem.
Waarom trek je het zo in het absurde? Terwijl we net de discussie over het kattenluikje hebben gehad?
pi_204098157
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mijn suggestie was meehelpen installeren, maar (mee)betalen is ook een optie.
Ik zou het het eerlijkst vinden als die buren daar verder geen werk en kosten aan hebben. Het is immers de kat van TS en TS is de enige die er last van heeft dat z'n kat daar eet.
pi_204098171
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom trek je het zo in het absurde? Terwijl we net de discussie over het kattenluikje hebben gehad?
Ik ben bovenaan begonnen met lezen (en reageren). Wat ik bedoelde: zo'n luikje werkt prima, maar is niet sluitend. En over het absurde: TS heeft een probleem en de buren lijken geen probleem te hebben met bezoek. Ik zie niet in waarom zij allerlei moeite zouden moeten/willen doen. Als ze de kat niet in huis zouden willen, is een paar keer een plons water wellicht al voldoende.
pi_204098176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De kat van m'n buren zit hier ook wel op zolder. Daar ga ik geen seconde harder om lopen. Hebben zij er een probleem mee, moeten ze hem binnen houden

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:51 schreef noodgang het volgende:

[..]
Dat werkt prima hier. Mijn kat heeft zich erbij neergelegd dat hij 's nachts niet meer naar buiten kan (al probeert ie het nog wel, vanwege wat moeite met het concept 'raam') . En de dagelijkse portie natvoer krijgt hij net nadat het luikje naar buiten toe sluit, dus die is wel op tijd binnen :)
Ik hoor een kattenfilmpje
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:54:12 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098178
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou het het eerlijkst vinden als die buren daar verder geen werk en kosten aan hebben. Het is immers de kat van TS en TS is de enige die er last van heeft dat z'n kat daar eet.
TS kan ook informeren wat voor eten de kat bij de buren krijgt.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 09:54:35 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_204098183
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De mogelijkheden zijn er wel. Veel mensen hebben ook gewoon horren voor ramen en deuren en die houden een kat ook wel buiten.

De kat gaat door het kattenluikje naar binnen, niet door deuren of ramen. Het punt is denk ik vooral dat TS een huisdier heeft dat aftaait omdat het ergens anders meer naar zijn zin is. Dan moet TS gewoon dat kattenluikje met chip kopen voor zijn buren.
pi_204098189
Doet mij denken aan een aflevering van mr. Visser

https://www.kijk.nl/video/OPViKtqClON
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:55:02 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:53 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik ben bovenaan begonnen met lezen (en reageren). Wat ik bedoelde: zo'n luikje werkt prima, maar is niet sluitend.
Ja, ik wacht wel tot je klaar bent met lezen en reageren voordat ik weer inhoudelijk reageer.
pi_204098196
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ik wacht wel tot je klaar bent met lezen en reageren voordat ik weer inhoudelijk reageer.
Done *)
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 09:55:27 #53
70532 loveli
N
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:56:01 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098207
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De kat van m'n buren zit hier ook wel op zolder. Daar ga ik geen seconde harder om lopen. Hebben zij er een probleem mee, moeten ze hem binnen houden
[..]
Ik hoor een kattenfilmpje
Ja, totdat die kat bij jou de boel gaat onderpiesen. Maar dan schop je dat beest natuurlijk het huis uit.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:56:23 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:55 schreef baskick het volgende:

[..]
Done *)
Ja, ik ben er ook wel klaar mee.
pi_204098224
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ik ben er ook wel klaar mee.
Prima toch. Lekker inhoudelijk ook.
pi_204098235
quote:

[..]
Ja, totdat die kat bij jou de boel gaat onderpiesen. Maar dan schop je dat beest natuurlijk het huis uit.
Lijkt me logisch. Ik zou dat beest al niet in huis tolereren.

In de buurt app gaat het helft van de tijd over katten die kwijt zijn, elders in de tuin zitten, ergens hoog zitten waar ze niet meer weg durven/kunnen :r
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 10:00:16 #58
70532 loveli
N
pi_204098259
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Nou poepoe, dat is een werk! Wij hadden ooit ook een sociale kat die graag z'n eten met anderen deelde. Andere kat werd 3x naar buiten gestuurd. Zaten ze tegen elkaar te mauwen door de deur, mocht die van ons ook naar buiten, prima. Wat een moeite heeft dat gekost zeg.. wel 30 hele seconden per keer.
crap in = crap out
pi_204098271
quote:

[..]
Zoals die binnen kwam kan die ook naar buiten. Hoef ik hem niet mee te helpen.

Maar mocht die shit slopen gaat de rekening inderdaad naar de buren. En nee, ik ga geen maatregelen nemen in mijn eigen huis voor hun huisdier
pi_204098277
Even algemeen gesteld: Waarom laten zoveel kattenbezitters hun kat buiten lopen en gaan dan vervolgens lopen zeiken over allerlei niet ter zake doende feitjes?
Een kat is een huisdier. Net als een hond of een hamster of een slang of rat.
Je laat die beesten ook niet vrij rondlopen op straat.
Ik vind het zo'n onzin dat katten gewoon vrij op straat mogen rondlopen. Houd dat beest thuis. Loop jij of je kat ook geen risico om aangereden of meegenomen te worden door tuig van de vivisectie.
En dan achteraf gaan lopen janken en de verantwoording leggen bij de moordenaars of kidnappers of extra voerderplaatsen.
Het ligt echt aan jezelf, TS.
Ik heb jarenlang katten gehad. Die beesten bleven altijd binnen. En ze waren er happy mee.
Kwestie van africhten/opvoeden.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:02:22 #61
16180 crew  CoolGuy
pi_204098288
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lijkt me logisch. Ik zou dat beest al niet in huis tolereren.

Ik ook niet, maar ik vind katten dan ook kutbeesten, dus ik wil er ook geen in huis. Ik heb dus ook zeker geen kattenluikje, maar als je dat wél hebt, ja, dan kan zo'n beest natuurlijk gewoon naar binnen.

Maar dan zou ik nog steeds geen vreemde kat in huis willen hebben.
pi_204098294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Even algemeen gesteld: Waarom laten zoveel kattenbezitters hun kat buiten lopen en gaan dan vervolgens lopen zeiken over allerlei niet ter zake doende feitjes?
Ik vind het zo'n onzin dat katten gewoon vrij op straat mogen rondlopen. Houd dat beest thuis. Loop jij of je kat ook geen risico om aangereden of meegenomen te worden door tuig van de vivisectie.
En dan achteraf gaan lopen janken en de verantwoording leggen bij de moordenaars of kidnappers of extra voerderplaatsen.
Ik heb jarenlang katten gehad. Die beesten bleven altijd binnen. En ze waren er happy mee.
Omdat een kat buiten hoort want anders word hij vervelend. als: ik verwaarloos mijn huisdier door hem de straat op te schoppen omdat ik geen zin of tijd heb hem te vermaken.
pi_204098343
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik ook niet, maar ik vind katten dan ook kutbeesten, dus ik wil er ook geen in huis. Ik heb dus ook zeker geen kattenluikje, maar als je dat wél hebt, ja, dan kan zo'n beest natuurlijk gewoon naar binnen.

Maar dan zou ik nog steeds geen vreemde kat in huis willen hebben.
Ik ook niet. En ook niet in de tuin. Ik heb geen kattenluik, maar ik ga van m'n tuin geen bewaakt fort maken, omdat buurtgenoten een huisdier hebben dat ze buiten hun eigen huis en tijd rond laten lopen.

Zijn buren zijn blijkbaar wel kattenliefhebbers. Druk maken over dat zijn kat bij de buren welkom is, lijkt me vooral een luxeprobleem als kattenbezitter. Hij had het erger kunnen treffen met de buren.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:08:32 #64
16180 crew  CoolGuy
pi_204098369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik ook niet. En ook niet in de tuin. Ik heb geen kattenluik, maar ik ga van m'n tuin geen bewaakt fort maken, omdat buurtgenoten een huisdier hebben dat ze buiten hun eigen huis en tijd rond laten lopen.

Zijn buren zijn blijkbaar wel kattenliefhebbers. Druk maken over dat zijn kat bij de buren welkom is, lijkt me vooral een luxeprobleem als kattenbezitter. Hij had het erger kunnen treffen met de buren.
True. Ik vind dat de oplossing hier ligt in het ervoor zorgdragen dat betreffende kat niet uit eigen huis/tuin weg kan.
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 10:09:47 #65
70532 loveli
N
pi_204098383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:08 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
True. Ik vind dat de oplossing hier ligt in het ervoor zorgdragen dat betreffende kat niet uit eigen huis/tuin weg kan.
Dat is in R&P het juiste antwoord, maar in WGR heeft Mr Frank Visser meer overwicht:
https://www.ad.nl/binnenl(...)elweg-niet~a2a88891/
crap in = crap out
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:13:36 #66
16180 crew  CoolGuy
pi_204098426
quote:
12s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:09 schreef loveli het volgende:

[..]
Dat is in R&P het juiste antwoord, maar in WGR heeft Mr Frank Visser meer overwicht:
https://www.ad.nl/binnenl(...)elweg-niet~a2a88891/
Nou, in de tuin is niet binnen toch? Maar als het prima is dat katten mogen gaan en staan waar ze willen, dan voel ik me absoluut niet geroepen om met dat beest om te gaan zoals de eigenaar dat wil. Ik ben niet op de wereld gezet om me met een beest dat niet van mij is bezig te houden op de manier waarop de eigenaar dat wil (maar uiteraard niet mishandelen of wat dan ook want dát doe je gewoon niet).
pi_204098437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:00 schreef loveli het volgende:

[..]
Nou poepoe, dat is een werk! Wij hadden ooit ook een sociale kat die graag z'n eten met anderen deelde. Andere kat werd 3x naar buiten gestuurd. Zaten ze tegen elkaar te mauwen door de deur, mocht die van ons ook naar buiten, prima. Wat een moeite heeft dat gekost zeg.. wel 30 hele seconden per keer.
In absolute zin per keer misschien niet. Maar het is wel gedoe voor de buren. Voor een probleem van een ander.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:19:13 #68
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204098489
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, in de tuin is niet binnen toch? Maar als het prima is dat katten mogen gaan en staan waar ze willen, dan voel ik me absoluut niet geroepen om met dat beest om te gaan zoals de eigenaar dat wil. Ik ben niet op de wereld gezet om me met een beest dat niet van mij is bezig te houden op de manier waarop de eigenaar dat wil (maar uiteraard niet mishandelen of wat dan ook want dát doe je gewoon niet).
Als mensen last hebben van mijn kat dan zou ik ze vooral aanraden hem te verjagen met een plantenspuit of hem een keer goed te laten schrikken, zodat ie niet meer terugkomt.

Het beestje niet naar buiten laten dat gaat echt niet, dan wordt ie doodongelukkig. Dan kan ik hem net zo goed terug naar het asiel brengen.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:21:32 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_204098511
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:19 schreef noodgang het volgende:

[..]
Als mensen last hebben van mijn kat dan zou ik ze vooral aanraden hem te verjagen met een plantenspuit of hem een keer goed te laten schrikken, zodat ie niet meer terugkomt.

Het beestje niet naar buiten laten dat gaat echt niet, dan wordt ie doodongelukkig. Dan kan ik hem net zo goed terug naar het asiel brengen.
Ja maar dat vind ik al bijna mishandeling, al zou ik dat inderdaad wel nog doen. En als dat de eigenaar van die kat niet zint, ja, vervelend joh, het zint mij niet dat jouw kat hier bij mij zit, en daar maak jij je ook niet druk om.
pi_204098514
quote:

[..]

Zolang die in de tuin van de kattenbezitter blijft, is het prima allemaal. Dan heb je er als buur minder last van dan van 'n hond die de hele dag door blaft of een haan die 's ochtends vroeg kraait.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:25:33 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_204098553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zolang die in de tuin van de kattenbezitter blijft, is het prima allemaal. Dan heb je er als buur minder last van dan van 'n hond die de hele dag door blaft of een haan die 's ochtends vroeg kraait.
Nouu, een hond die je de hele dag door hoort blaffen is anders ook godsgruwelijk irritant hoor.
pi_204098573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nouu, een hond die je de hele dag door hoort blaffen is anders ook godsgruwelijk irritant hoor.
Dat zegt Halcon dus.
pi_204098579
Je kan een kat niet dwingen he. Het is en blijft een levend wezen. En een buitenkat kan je niet zomaar opeens binnen gaan houden. Dan wordt dat beest helemaal gek. Eenmaal een buitenkat, altijd een buitenkat.

De kat vindt het misschien prettiger bij de buren omdat die daar meer aandacht krijgt en misschien kan die het goed vinden met de andere twee katten. De meeste katten zijn eenlingen dus dat vind ik wel opvallend. Maar het kan.

De buren mogen de kat niet bij hun binnen houden. Dat is ontvreemding van jouw eigendom. Voor de wet is een kat nog altijd een ding en geen levend wezen.

Is het een optie om de kat aan de buren te verkopen? Of willen de buren dat niet of wil jij dat niet?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_204098585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, daarom is een kat die in de tuin zit van z'n eigenaar ook minder irritant dan 'n blaffende hond die in de tuinv an z'n eigenaar zit. :)
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 10:32:42 #75
16180 crew  CoolGuy
pi_204098629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:27 schreef baskick het volgende:

[..]
Dat zegt Halcon dus.
Je hebt gelijk, verkeerd gelezen.
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 10:34:37 #76
70532 loveli
N
pi_204098647
quote:
Zelf zat ik er aan te denken om weer aan te bellen hun te verzoeken per direct er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat mijn kat daar niet meer naar binnen gaat en dat ze anders zelf maar voor die kat kunnen zorgen. Dan zet ik zijn hele hebben en houden bij hun op de stoep en zet ik zijn chip op hun adres.
Waarom niet met een kopje koffie samen kijken hoe jullie het kunnen oplossen? Als je in aanvalsmodus de buren opbelt, dan weet je zeker dat je geen goed gesprek met goede uitkomst krijgt.

Wat denk je zelf van het kattenluik met chip, zou je een bijdrage willen leveren om van de ergernis af te zijn?
crap in = crap out
pi_204098732
Ga naar Hornbach ofzo, en maak een Catio. :) Kat(ten) blij, jij blij, buren blij

“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_204098759
Ik zou even met de buren praten. Het is jouw kat en het is onwenselijk dat andere mensen die te eten geven. Dit is puur kortzichtigheid van hun.
Bij Frank Visser kwam je dit soort gevallen ook tegen, met katten die ook steeds dikker werden omdat de buren de kat verwenden. Allemaal leuk en aardig en de buren vinden die kat natuurlijk schattig, maar het is puur egotripperij van hun. Vaak wordt egoïsme ten onrechte vertaald met dierenliefde. Als je echt van dieren houdt zorg je voor het beste voor het dier en leid je zo'n dier niet naar een hartaanval door zwaarlijvigheid.
Een beetje respect voor de eigenaar is hier ook in het geding. Dus egoïsme.
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:44:35 #80
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204098781
quote:
Je kan ook zorgen dat ie in jouw tuin blijft.
Schrikdraad rondom.
Tot nooit .......
pi_204098797
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:43 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik zou even met de buren praten. Het is jouw kat en het is onwenselijk dat andere mensen die te eten geven. Dit is puur kortzichtigheid van hun.
Bij Frank Visser kwam je dit soort gevallen ook tegen, met katten die ook steeds dikker werden omdat de buren de kat verwenden. Allemaal leuk en aardig en de buren vinden die kat natuurlijk schattig, maar het is puur egotripperij van hun. Vaak wordt egoïsme ten onrechte vertaald met dierenliefde. Als je echt van dieren houdt zorg je voor het beste voor het dier en leid je zo'n dier niet naar een hartaanval door zwaarlijvigheid.
Een beetje respect voor de eigenaar is hier ook in het geding. Dus egoïsme.
Dit is wel de omgekeerde wereld.
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 10:52:22 #82
70532 loveli
N
pi_204098861
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:14 schreef baskick het volgende:

[..]
In absolute zin per keer misschien niet. Maar het is wel gedoe voor de buren. Voor een probleem van een ander.
Het was 3x nodig, daarna niet meer binnen teruggezien.
crap in = crap out
pi_204098866
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:40 schreef Monomeism het volgende:
Ga naar Hornbach ofzo, en maak een Catio. :) Kat(ten) blij, jij blij, buren blij

Dat kan inderdaad alleen wij hebben maar een heel klein tuintje. Hij kruipt onder de schutting door om in de buurt rond te struinen. Nu kan ik dat gat wel blokkeren maar dan klimt hij over de schutting heen.
pi_204098944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit is wel de omgekeerde wereld.
Want?
  woensdag 16 maart 2022 @ 10:58:09 #85
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_204098949
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat kan inderdaad alleen wij hebben maar een heel klein tuintje. Hij kruipt onder de schutting door om in de buurt rond te struinen. Nu kan ik dat gat wel blokkeren maar dan klimt hij over de schutting heen.
Dan blokkeer je ook dat hij over de schutting gaat. Door prikkeldraad of wat anders. Wij hebben tijdelijk wat planken opgehangen zodat ie geen grip kon krijgen.
pi_204098954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:57 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Want?
Je verwijt de buren van alles, terwijl het TS is die z'n kat laat slingeren.
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 11:01:23 #87
70532 loveli
N
pi_204098995
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:52 schreef HSG het volgende:

[..]
En de kattenluik met chip optie?
crap in = crap out
pi_204099028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:58 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je verwijt de buren van alles, terwijl het TS is die z'n kat laat slingeren.
Ik vind dat als een kat er goed verzorgd uitziet, dan moet je je er niet mee bezig houden. Die buren weten bijvoorbeeld niet of die kat een speciaal dieet heeft.
Ik heb zelf ook katten gehad, en ik zou diep beledigd zijn als anderen hun te eten zouden geven. Probleem met katten is wel: je houdt ze niet binnen. Je kunt je hele huis barricaderen, maar ze vinden altijd wel een weg. Hoevaak ik wel niet op pad ben geweest om de kat te zoeken. Dat is ook één van de redenen dat ik geen huisdieren meer neem. Daarnaast heb ik iets tegen katten: ze roeien de vogelgemeenschap uit in Nederland.
Daar kunnen die katten niets aan doen, het is hun instinct, maar er is sprake van een overbevolking. En ik snap mensen ook heel goed als vreemde katten poepen in hun tuin.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 11:06:31 #89
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204099038
Je kunt niet van de buren verwachten dat ze geen kattenluikje hebben natuurlijk, en daarbij ook niet dat ze heel de dag bij dat luikje gaan zitten om elke kat anders dan die van henzelf buiten te houden.
Wat je wel kunt verwachten is dat ze het beest zodra ze 'm opmerken naar buiten zetten, maar beter houd je je huisdieren gewoon bij je. Dan houd je de verantwoordelijkheid bij jezelf en je buren ondervinden geen hinder van jouw huisdier, of dat nou ongewenst binnenwandelen is, zeiken en schijten in de bloemenperkjes, jagen op de vogeltjes in de volière van je buren etc.
Hoe zou jij het vinden als je buren hun hond onbeheerd door de straten laten zwerven en in je tuin laten rondgraven?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 11:07:31 #90
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204099049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:05 schreef -Sigaartje het volgende:

Probleem met katten is wel: je houdt ze niet binnen. Je kunt je hele huis barricaderen, maar ze vinden altijd wel een weg.
Heb jarenlang 5 katten gehad en die kwamen nooit buiten, dus het lijkt me dat dat alleszins meevalt.
pi_204099055
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:05 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik vind dat als een kat er goed verzorgd uitziet, dan moet je je er niet mee bezig houden. Die buren weten bijvoorbeeld niet of die kat een speciaal dieet heeft.
Ik heb zelf ook katten gehad, en ik zou diep beledigd zijn als anderen hun te eten zouden geven. Probleem met katten is wel: je houdt ze niet binnen. Je kunt je hele huis barricaderen, maar ze vinden altijd wel een weg. Hoevaak ik wel niet op pad ben geweest om de kat te zoeken. Dat is ook één van de redenen dat ik geen huisdieren meer neem. Daarnaast heb ik iets tegen katten: ze roeien de vogelgemeenschap uit in Nederland.
Daar kunnen die katten niets aan doen, het is hun instinct, maar er is sprake van een overbevolking. En ik snap mensen ook heel goed als vreemde katten poepen in hun tuin.
Die kat komt daar zelf en eet mee. Om dat te voorkomen zouden de buren aanpassingen moeten doen (bv. kattenluik met chip) of de hele dag de boel in de gaten moeten houden.

Prima als mensen een huisdier hebben, maar als je 'm niet binnen je huis/tuin houdt, moet dat niet het probleem van de buurtgenoten gaan worden.
pi_204099063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Heb jarenlang 5 katten gehad en die kwamen nooit buiten, dus het lijkt me dat dat alleszins meevalt.
Ik heb een kat gehad die het voor elkaar kreeg raampjes open te doen. Die kon ook deuren openmaken.
En dan ging die op de banjer. En dan stond er weer iemand voor de deur met mijn kat "is dit jouw kat?". Eh ja, eh sorry..
pi_204099079
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die kat komt daar zelf en eet mee. Om dat te voorkomen zouden de buren aanpassingen moeten doen (bv. kattenluik met chip) of de hele dag de boel in de gaten moeten houden.

Prima als mensen een huisdier hebben, maar als je 'm niet binnen je huis/tuin houdt, moet dat niet het probleem van de buurtgenoten gaan worden.
Ik kreeg ook wel eens bezoek van burenkatten. Die kwamen gewoon heel lollig binnenlopen. Wat ik deed, was oppakken en terugbrengen. Dat vind ik trouwens nooit een probleem. Ik weet hoe katten zijn, kun je als baasje gewoon weinig aan doen.
pi_204099101
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:10 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik kreeg ook wel eens bezoek van burenkatten. Die kwamen gewoon heel lollig binnenlopen. Wat ik deed, was oppakken en terugbrengen. Dat vind ik trouwens nooit een probleem. Ik weet hoe katten zijn, kun je als baasje gewoon weinig aan doen.
Vind ik al te ver gaan. En zou er al helemaal klaar mee zijn als mijn kattenburgen dan op hoge poten komen eisen dat ik de deur maar dicht moet houden of allerlei aanpassingen ga verrichten.

Dan vertel ik 'm duidelijk dat hij er maar voor moet zorgen dat z'n kat niet in mijn tuin komt.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 11:16:11 #95
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204099123
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:09 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik heb een kat gehad die het voor elkaar kreeg raampjes open te doen. Die kon ook deuren openmaken.
En dan ging die op de banjer. En dan stond er weer iemand voor de deur met mijn kat "is dit jouw kat?". Eh ja, eh sorry..
Die maakte de buitendeur open? Kwestie van even op slot draaien. Voorkomt ook dat hij de deur open doet en voorbijgangers je spullen uit de gang pakken.
En raampjes kunnen ook met een haakje/schuifje natuurlijk. Je kunt een kat prima binnen houden, maar dan moet je wel een klein beetje rekening houden met bepaalde dingen die wmb horen bij het zorgen voor een huisdier.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:10 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
We hebben de kat van de overburen regelmatig bij ons voor de deur. Die komt dan even een aai halen en da's helemaal prima, maar als dat bij een open deur gebeurt gaat eerst de tussendeur dicht zodat hij niet verder komt dan de hal als hij al naar binnen glipt. Schat van een beest, maar alsnog vind ik dat je als huisdierbezitter je dieren bij je moet houden. Al is het maar omdat er ook mensen zijn die allergisch zijn of gewoon bang trouwens, maar vooral omdat je je omgeving opzadelt met jouw dier.
pi_204099162
Houd je kat bij je of koop een kattenluikje met chip voor je buren.

Als er een vreemde kat door mijn huis wandelt zou ik het nog wel eens buiten willen zetten maar als je mijn buurman bent en dan gaat zitten doen alsof het mijn taak en verantwoordelijkheid is, dan kan je toch echt aan het gas. Regel je eigen shit.
-nee-
pi_204099163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:16 schreef Danny het volgende:

[..]
Die maakte de buitendeur open? Kwestie van even op slot draaien. Voorkomt ook dat hij de deur open doet en voorbijgangers je spullen uit de gang pakken.
En raampjes kunnen ook met een haakje/schuifje natuurlijk. Je kunt een kat prima binnen houden, maar dan moet je wel een klein beetje rekening houden met bepaalde dingen die wmb horen bij het zorgen voor een huisdier.

Ha ha nee. Soms wil ik gewoon alleen zijn met mijn boeken in mijn studeerkamer. En regelmatig hoorde ik bonk! bonk! bonk! tegen de kamerdeur. Als ik de deur open deed, vloog de kat naar binnen. Later kreeg ze door hoe de deurkruk werkte. En de kat was een keer weg toen ik thuis kwam van mijn werk en er stond een raampje open. Ik sluit altijd alles af als ik naar mijn werk was. Het was trouwens een best stevige kat.
pi_204099206
Het was een aparte kat. Het rare was dat ze totaal niet bang was voor vuurwerk, dat had ik wel eens anders meegemaakt. Op oudejaarsavond ging ze zelfs bij het raam zitten om te kijken wat dat allemaal voor vuurpijlen waren in de lucht. Geen greintje angst of onder de bank kruipen. Had ik nog nooit meegemaakt. De kat daarvoor moest ik echt een mandje in een afgesloten donkere kast zetten, anders raakte ze totaal in paniek.
pi_204099272
Hoop dat er geen kat bij mij binnenglipt, dan moet ik deze in een doosje stiekem voor de voordeur van de eigenaar zetten.

Mijn andere beesten zijn niet zo'n fan ervan.
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:38:12 #100
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204099309
Als een kat bij de buren gaat eten, maar daar ook blijft rondhangen, dan is het niet alleen de kwaliteit van het voer die hem of haar beter bevalt, anders schranst hij of zij wat weg en gaat weer naar huis.

Ik heb meerdere malen gehad dat een andere kat door een open deur mijn huis binnenwandelde, wat in de keuken at, een rondje door mijn huiskamer deed en weer vertrok. Dat alles belangstellend aanschouwd door mijn 8kg kater die in de vensterbank lag.

Kort voor de Kerst is er een mooi en lief poesje door het kattenluik naar binnen gelopen (deurtje was kapot, dus dat was alleen maar een gat), en die ligt nu hier in het kozijn op zolder. Gezien haar eetlust en 4 teken heeft ze een gauw een weekje of twee buiten geleefd, maar het was een koude dag, dus blijkbaar zocht ze een warm en veilig plekje. Alleen voor eten was het niet, want er staat in het portiek van de berging 2 soorten droogvoer en water (daar zijn wel meer klanten voor die niet in mijn groep thuishoren). Ik heb haar om Amivedi gezet, maar niemand schijnt haar te missen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:40:34 #101
8252 mvdejong
pi_204099338
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:33 schreef Sfancta het volgende:
Hoop dat er geen kat bij mij binnenglipt, dan moet ik deze in een doosje stiekem voor de voordeur van de eigenaar zetten.

Mijn andere beesten zijn niet zo'n fan ervan.
Gelukkig is mijn groep erg tolerant. Zolang een vreemde kat zich enigzins aan de katten-etiquette houdt, kan deze bij mijn berging eten, en indien gewenst ook in het huis rondstruinen. Vervelend gedrag leidt tot een groeps-aanval, en dan is het voor het beest te hopen dat ik in de buurt ben om hem of haar te redden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 11:46:11 #102
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204099403
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:38 schreef mvdejong het volgende:
Als een kat bij de buren gaat eten, maar daar ook blijft rondhangen, dan is het niet alleen de kwaliteit van het voer die hem of haar beter bevalt, anders schranst hij of zij wat weg en gaat weer naar huis.

Ik heb meerdere malen gehad dat een andere kat door een open deur mijn huis binnenwandelde, wat in de keuken at, een rondje door mijn huiskamer deed en weer vertrok. Dat alles belangstellend aanschouwd door mijn 8kg kater die in de vensterbank lag.

Kort voor de Kerst is er een mooi en lief poesje door het kattenluik naar binnen gelopen (deurtje was kapot, dus dat was alleen maar een gat), en die ligt nu hier in het kozijn op zolder. Gezien haar eetlust en 4 teken heeft ze een gauw een weekje of twee buiten geleefd, maar het was een koude dag, dus blijkbaar zocht ze een warm en veilig plekje. Alleen voor eten was het niet, want er staat in het portiek van de berging 2 soorten droogvoer en water (daar zijn wel meer klanten voor die niet in mijn groep thuishoren). Ik heb haar om Amivedi gezet, maar niemand schijnt haar te missen.
Ik kan me voorstellen dat niet elke katteneigenaar van Amivedi gehoord heeft. Kun je niet ergens checken of die kat gechipt is, dan kun je contact opnemen met de eigenaar?
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:52:31 #103
8252 mvdejong
pi_204099464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:46 schreef noodgang het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat niet elke katteneigenaar van Amivedi gehoord heeft. Kun je niet ergens checken of die kat gechipt is, dan kun je contact opnemen met de eigenaar?
Het eerste dat ik deed is haar uitgebreid aanhalen (wat zij ook wilde), en daarbij kwam ik dus de teken tegen, maar geen chip (die zit altijd op het linker schouderblad). Ik heb voldoende katten om te weten hoe de chip voelt.

Als een katteneigenaar niet van Amivedi gehoord heeft, zou deze bij de dierenarts en de lokale dierenwinkels moeten gaan navragen. Beide zouden Amivedi adviseren, en ik heb bij beide winkelcentra in de buurt bij de dierenwinkel nagevraagd of daar een kat vermist was die aan haar beschrijving voldeed. Als de vorige eigenaar enige inspanning verricht had om haar terug te vinden, dan had dat na 3 maanden wel moeten lukken. Ik weet ook niet wat ik verder zou moeten doen, en ze heeft het hier naar haar zin hoewel ze nog wat bang is voor de grote jongens; ze gaat regelmatig naar buiten maar ligt het grootste deel van de dag op zolder te slapen, en is blij als ik daar ga zitten werken.

Ik sta ook bekend als de kattenman van de buurt, dus ik krijg ook wel meldingen van buren als er iets met katten aan de hand is. Toen ik haar op Amivedi had gezet is dat ook naar Facebook doorgezet, en daar verwees ook al iemand naar mij om even na te vragen.

Maar ik snap ook niet hoe iemand niet serieus probeert een dametje als dit terug te krijgen :

[ Bericht 5% gewijzigd door mvdejong op 16-03-2022 12:00:50 ]
pi_204099530
Ik ben het wel met TS eens; het is niet zijn probleem dat de buren de kat de mogelijkheid geven om bij hen naar binnen te gaan.

Ik heb zelf ook een kat die naar buiten kan gaan wanneer hij wil. De buren hebben een poes waar zij voor zorgen. Ik heb een kattenluik in de achterdeur, de buren niet. Echter is het in de zomer zo dat onze achterdeuren eigenlijk altijd openstaan en de beesten dus normaal gesproken probleemloos naar binnen kunnen lopen. Katten zijn nieuwsgierig en zullen dat dus ook doen.

Ik heb met de buren afgesproken dat in beide gevallen die beesten streng behandeld mogen worden: mijn kat niet in hun huis, hun poes niet in ons huis. De oplossing hiervoor: elke keer dat zo'n beest binnenkomt, schreeuwen tegen dat beest en vooral veel stampij maken. Slaande en snelle bewegingen maken helpt ook mee (zonder dat beest direct te raken). Die beesten háten dat. Na een paar keer zal zo'n beest ook niet meer daar verschijnen; hij weet immers wel beter dan dat hij daar moet verschijnen.

In de tuin is dan vervolgens weer geen probleem; dan komen ze rustig bij ons zitten omdat daar geen ellende voor hen plaatsvindt.

En voor de goede orde: elkaars kat eten geven is sowieso altijd een grote no-no.

M.a.w.: die buren moeten echt strenger tegen TS zijn kat optreden om te voorkomen dat deze zich nog in huis wíl begeven.
pi_204099550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:38 schreef mvdejong het volgende:

Dat is dan een moddervette kat. Niet raar dat een andere kat zijn eten dan ook prima vindt :X
pi_204099905
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:06 schreef Danny het volgende:
Je kunt niet van de buren verwachten dat ze geen kattenluikje hebben natuurlijk, en daarbij ook niet dat ze heel de dag bij dat luikje gaan zitten om elke kat anders dan die van henzelf buiten te houden.
Wat je wel kunt verwachten is dat ze het beest zodra ze 'm opmerken naar buiten zetten, maar beter houd je je huisdieren gewoon bij je. Dan houd je de verantwoordelijkheid bij jezelf en je buren ondervinden geen hinder van jouw huisdier, of dat nou ongewenst binnenwandelen is, zeiken en schijten in de bloemenperkjes, jagen op de vogeltjes in de volière van je buren etc.
Hoe zou jij het vinden als je buren hun hond onbeheerd door de straten laten zwerven en in je tuin laten rondgraven?
Ik verwacht niet van mijn buren dat ze hele plannen de campagne gaan uitvoeren om van alles aan hun woning te veranderen zodat mijn kat niet meer bij hun binnen komt. Zij hebben tenslotte een kattenluik zonder slot dus hij kan daar er in en er uit.

Wat ik gewoon wil is dat zij ervoor moeten zorgen dat dat beest niet meer bij hun binnen komt. Zij zeggen dat ze dat doen alleen ik heb sterk de indruk dat ze amper tot niet hun best doen wat ze hebben al eens aangegeven dat ze het zo'n leuke kat vinden en hij gaat steeds maar weer hun kant op. Ook de man des huizes werkt bijna altijd thuis. Wat meer zou helpen is dat ze hem echt actief de tuin uitjagen want dat kan al enorm helpen..of wat men al eerder zeiden een plantenspuit gebruiken.

Toen de buren de twee katten kregen (vandaar ze een luikje hebben) probeerden hun beesten ook in ons huis te komen (mooi en warm weer dus deur stond open) en deze heb ik meteen het huis uitgejaagd. Sindsdien zie ik ze niet meer.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik ben het wel met TS eens; het is niet zijn probleem dat de buren de kat de mogelijkheid geven om bij hen naar binnen te gaan.

Ik heb zelf ook een kat die naar buiten kan gaan wanneer hij wil. De buren hebben een poes waar zij voor zorgen. Ik heb een kattenluik in de achterdeur, de buren niet. Echter is het in de zomer zo dat onze achterdeuren eigenlijk altijd openstaan en de beesten dus normaal gesproken probleemloos naar binnen kunnen lopen. Katten zijn nieuwsgierig en zullen dat dus ook doen.

Ik heb met de buren afgesproken dat in beide gevallen die beesten streng behandeld mogen worden: mijn kat niet in hun huis, hun poes niet in ons huis. De oplossing hiervoor: elke keer dat zo'n beest binnenkomt, schreeuwen tegen dat beest en vooral veel stampij maken. Slaande en snelle bewegingen maken helpt ook mee (zonder dat beest direct te raken). Die beesten háten dat. Na een paar keer zal zo'n beest ook niet meer daar verschijnen; hij weet immers wel beter dan dat hij daar moet verschijnen.

In de tuin is dan vervolgens weer geen probleem; dan komen ze rustig bij ons zitten omdat daar geen ellende voor hen plaatsvindt.

En voor de goede orde: elkaars kat eten geven is sowieso altijd een grote no-no.

M.a.w.: die buren moeten echt strenger tegen TS zijn kat optreden om te voorkomen dat deze zich nog in huis wíl begeven.
Ik had ook tegen hun gezegd dat ze mijn kat actief weg moeten jagen maar zoals ik eerder zei ze zijn daar niet echt mee bezig. Anders bleef hij wel bij hun weg.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 12:45:15 #107
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204100058
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik verwacht niet van mijn buren dat ze hele plannen de campagne gaan uitvoeren om van alles aan hun woning te veranderen zodat mijn kat niet meer bij hun binnen komt. Zij hebben tenslotte een kattenluik zonder slot dus hij kan daar er in en er uit.

Wat ik gewoon wil is dat zij ervoor moeten zorgen dat dat beest niet meer bij hun binnen komt. Zij zeggen dat ze dat doen alleen ik heb sterk de indruk dat ze amper tot niet hun best doen wat ze hebben al eens aangegeven dat ze het zo'n leuke kat vinden en hij gaat steeds maar weer hun kant op. Ook de man des huizes werkt bijna altijd thuis. Wat meer zou helpen is dat ze hem echt actief de tuin uitjagen want dat kan al enorm helpen..of wat men al eerder zeiden een plantenspuit gebruiken.

Toen de buren de twee katten kregen (vandaar ze een luikje hebben) probeerden hun beesten ook in ons huis te komen (mooi en warm weer dus deur stond open) en deze heb ik meteen het huis uitgejaagd. Sindsdien zie ik ze niet meer.
[..]
Ik had ook tegen hun gezegd dat ze mijn kat actief weg moeten jagen maar zoals ik eerder zei ze zijn daar niet echt mee bezig. Anders bleef hij wel bij hun weg.
Dus je zadelt je buren op met een zorgplicht voor je kat. Da's niet heel realistisch.
pi_204100180
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:

De buren hebben in dit geval al een goede relatie met dat beest, hè. Beetje sneu naar de kat toe om de relatie en het vertrouwen nu doelbewust te verneuken.
pi_204100212
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:54 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De buren hebben in dit geval al een goede relatie met dat beest, hè. Beetje sneu naar de kat toe om de relatie en het vertrouwen nu doelbewust te verneuken.
Het is een beest. Geen mens. Dat beest is die associatie na een paar dagen alweer 'vergeten'.
pi_204100334
Honden hebben een baasje, katten hebben personeel. En TS is ontslagen. :P
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2022 @ 13:11:24 #111
38148 crew  Innisdemon
pi_204100353
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:19 schreef Mylene het volgende:
Mijn kat kan wel naar buiten, alleen naar de achtertuin die is afgeschermd zodat hij nergens overheen kan klimmen, naar de buren bijvoorbeeld. Wat ook een voordeel is dat hij niet aangereden kan worden. En dus geen overlast door bij de buren in de tuin te schijten. Het gaat al jaren prima.
Je bent een voorbeeldige katteneigenaar. Zouden een hoop mensen (lees: een aantal hier verderop in de straat) een voorbeeld aan kunnen (moeten) nemen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_204100358
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Het is een beest. Geen mens. Dat beest is die associatie na een paar dagen alweer 'vergeten'.
Maybe. Maybe not.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 13:17:54 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204100448
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Maar waarom zouden je buren zich überhaupt bezig moeten houden met het opvoeden van JOUW kat?
Zou helemaal mooi worden. En dan 'als mijn hond tegen je voordeur aanzeikt moet je 'm dat maar gewoon afleren. Dat ga ik natuurlijk niet zelf doen!'
Ik vind 't nogal wat om zoiets van je buren te 'eisen' omdat jij zelf je huisdier aan z'n lot overlaat.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:21:32 #114
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:11 schreef Innisdemon het volgende:
Je bent een voorbeeldige katteneigenaar. Zouden een hoop mensen (lees: een aantal hier verderop in de straat) een voorbeeld aan kunnen (moeten) nemen.
Ik heb zelf geen katten...

Ik heb mijn tuin afgeschermt tegen de katten in de omgeving. Met schrikdraad.
Waren de kattenliefhebbers weer boos dat er schrikdraad hing en dat ik met het afsluiten van mijn tuin de doorgang tot naar buiten het woonblok belemmerde voor katten.
Tot nooit .......
pi_204100503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:45 schreef Danny het volgende:

[..]
Dus je zadelt je buren op met een zorgplicht voor je kat. Da's niet heel realistisch.
Wegjagen lijkt mij geen zorgplicht.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:24:34 #116
8252 mvdejong
pi_204100537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 12:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat is dan een moddervette kat. Niet raar dat een andere kat zijn eten dan ook prima vindt :X
Hij is mollig, maar ook gewoon heel groot.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:25:58 #117
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100558
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Je verwacht dat de buren aktie ondernemen terwijl je ook zelf aktie kan ondernemen door je tuin af te grendelen.
Daar ben je zelf te beroerd voor en nu vind je dat de buren jouw probleem moeten oplossen.
Tot nooit .......
pi_204100566
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Je verwacht dat de buren aktie ondernemen terwijl je ook zelf aktie kan ondernemen door je tuin af te grendelen.
Daar ben je zelf te beroerd voor en nu vind je dat de buren jouw probleem moeten oplossen.
Ja ik doe mijn best maar mijn kat is de domste niet. Hij vindt 10.000 manieren om buiten de tuin te komen.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 13:27:07 #119
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204100574
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:22 schreef HSG het volgende:

[..]
Gaat erom dat jij ervoor hoort te zorgen dat jouw huisdier niet bij anderen binnenwandelt. Als straks iemand in de wijk z'n hond loslaat en die wandelt bij jou naar binnen zeg je neem ik aan ook gewoon tegen ze dat ze hun hond bij zich dienen te houden. Ik zie niet in waarom dat met katten anders zou zijn.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:27:53 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100585
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:26 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja ik doe mijn best maar mijn kat is de domste niet. Hij vindt 10.000 manieren om buiten de tuin te komen.
Ik zou niet weten waarom een tuin niet af te grendelen is. Beetje je best doen.
Tot nooit .......
pi_204100620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar waarom zouden je buren zich überhaupt bezig moeten houden met het opvoeden van JOUW kat?
Zou helemaal mooi worden. En dan 'als mijn hond tegen je voordeur aanzeikt moet je 'm dat maar gewoon afleren. Dat ga ik natuurlijk niet zelf doen!'
Ik vind 't nogal wat om zoiets van je buren te 'eisen' omdat jij zelf je huisdier aan z'n lot overlaat.
Een kat buiten is niet te vergelijken met hond buiten. Een hond dient buiten aangelijnd te zijn, een kat niet. Het is al iets compleet anders als een aangelijnde hond tegen jouw deur aanzeikt. Dan is er wel wat meer aan de hand. burenruzie bijvoorbeeld.

Daarnaast is een beetje zeik wat mij betreft ook niet erg. Dat spoelt over het algemeen zelf wel weg buiten.

En mijn kat dient zich niet te begeven in andermans huis (en vice versa). Laat jij dat wél toe, dan is het ook gelijk jouw probleem. Niet de mijne.

En 'aan zijn lot overlaten'...serieus....ik ga hier maar niet op in. :{
pi_204100626
ts moet niet miepen, houd je kat binnen of accepteer dit.
pi_204100632
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom een tuin niet af te grendelen is. Beetje je best doen.
Ha...hij springt zelf op het dak van de schuur.

quote:
Als dat beest aan zijn lot zou overlaten dan was ik niet een aantal keren bij de buren geweest maar dan zou ik meer denken "och daar krijgt ook eten. Scheelt mij weer geld".
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:31:58 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100655
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Een kat buiten is niet te vergelijken met hond buiten. Een hond dient buiten aangelijnd te zijn, een kat niet. Het is al iets compleet anders als een aangelijnde hond tegen jouw deur aanzeikt. Dan is er wel wat meer aan de hand. burenruzie bijvoorbeeld.
Een kat hoort al helemaal niet op straat te komen. Gewoon in je eigen tuin houden..
Tot nooit .......
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:33:07 #125
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100669
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef HSG het volgende:

[..]
Ha...hij springt zelf op het dak van de schuur.

Schrikdraad aan of op je schuur dus... Is het nou zo moeilijk om de wegen van je kat af te grendelen?
Tot nooit .......
pi_204100700
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Schrikdraad aan of op je schuur dus... Is het nou zo moeilijk om de wegen van je kat af te grendelen?
Nogal ja. Wat ik al zei...hij heeft 10.000 verschillende manieren gevonden.
pi_204100705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:27 schreef Danny het volgende:

[..]
Gaat erom dat jij ervoor hoort te zorgen dat jouw huisdier niet bij anderen binnenwandelt. Als straks iemand in de wijk z'n hond loslaat en die wandelt bij jou naar binnen zeg je neem ik aan ook gewoon tegen ze dat ze hun hond bij zich dienen te houden. Ik zie niet in waarom dat met katten anders zou zijn.
Ook in dat geval zijn het nog steeds beesten. Als zij een mogelijkheid zien, gaan ze er voor.

Dus zijn ze in jouw huis, ga jij er voor zorgen dat ze daarna niet meer terug komen. Daar kunnen anderen (lees: de eigenaar) dan niet veel aan doen. Alhoewel het in een geval van een hond wel makkelijker is, omdat die beesten ook aangelijnd dienen te zijn.
pi_204100716
quote:

[..]
Overduidelijk dat jij zelf geen katten hebt ja :)
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:36:50 #129
208890 June.
Seriously?
pi_204100724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:19 schreef Mylene het volgende:
Dat zouden veel meer mensen moeten doen. Hier in de buurt veel katten en die schijten allemaal in onze tuin omdat hun eigen baasjes allemaal van die tegeltuinen hebben.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:37:53 #130
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100738
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Nogal ja. Wat ik al zei...hij heeft 10.000 verschillende manieren gevonden.
Gewoon een beetje moeite doen. Met de inrichting van je tuin rekenening houden dat je een kat hebt.
Het is echt te makkelijk om het probleem van jouw kat bij de buren neer te leggen.
Tot nooit .......
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:03 #131
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204100739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Een kat buiten is niet te vergelijken met hond buiten. Een hond dient buiten aangelijnd te zijn, een kat niet.
Volgens EU wetgeving is het helemaal niet toegestaan je kat buiten los te laten lopen. Nederland handhaaft hier nog niet op, maar stellen dat je kat gewoon buiten zou mogen lopen is pertinent onjuist: https://www.trouw.nl/duur(...)ese-regels~b735b8e2/

quote:
Het is al iets compleet anders als een aangelijnde hond tegen jouw deur aanzeikt. Dan is er wel wat meer aan de hand. burenruzie bijvoorbeeld.
Hoe is het wezenlijk anders dan een kat die tegen m'n deur loopt te sproeien of z'n strond in m'n bloemenperkje begraaft?

quote:
Daarnaast is een beetje zeik wat mij betreft ook niet erg. Dat spoelt over het algemeen zelf wel weg buiten.
Leuk dat jij dat niet smerig vindt, maar als er bij mij een beest van de buren tegen m'n deur aan gaat staan zeiken ga ik even vragen of ze hun beest bij zich willen houden.

quote:
En mijn kat dient zich niet te begeven in andermans huis (en vice versa). Laat jij dat wél toe, dan is het ook gelijk jouw probleem. Niet de mijne.
Wat een flauwekul. Voed gewoon zelf je huisdier op en zadel je buurt er niet mee op. Wel een kat nemen, maar weigeren ervoor te zorgen :')

quote:
En 'aan zijn lot overlaten'...serieus....ik ga hier maar niet op in. :{
Hoe noem je het dan? De deur gaat open en het beest gaat doen wat hij wil. En als-ie wordt doodgereden is het huilen. Een huisdier heb je niet voor de buren en als je 'm toch op straat pleurt, neem er dan gewoon geen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:34 #132
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100746
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Klopt..

Maar ik weet er alles van, ik heb mijn tuin rondom afgegrendeld TEGEN katten.
Ik zie niet in waarom dat dan andersom niet kan,
Tot nooit .......
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2022 @ 13:42:54 #133
38148 crew  Innisdemon
pi_204100793
quote:

[..]
True, maar het lijkt erop dat die buren die kat naar binnen lokken, en daar houden.
Dan ligt er ook een beetje verantwoordelijkheid bij de buren.

Wel een grappig topic. Meestal zijn het klachtentopics over mensen die de kat van de buren weg willen houden. Zien we het eens van een andere kant :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:55:18 #134
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:42 schreef Innisdemon het volgende:
Wel een grappig topic. Meestal zijn het klachtentopics over mensen die de kat van de buren weg willen houden. Zien we het eens van een andere kant
Misschien is dat wel een strategie voor mensen die de kat van de buren niet in hun tuin willen.
De kat kapen zodat de katteneigenaar vanzelf zijn tuin gaat afgrendelen.
Tot nooit .......
pi_204100961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:38 schreef Danny het volgende:

[..]
Volgens EU wetgeving is het helemaal niet toegestaan je kat buiten los te laten lopen. Nederland handhaaft hier nog niet op, maar stellen dat je kat gewoon buiten zou mogen lopen is pertinent onjuist: https://www.trouw.nl/duur(...)ese-regels~b735b8e2/
[..]
Deze staat los van deze discussie. Immers, je zegt het zelf: Nederland handhaaft hier nog niet op. Over de correctheid van de gemaakte claims ga ik dan ook niet in. Katten kunnen in Nederland vrij rondlopen en daar doen we het nu maar mee.
quote:
Hoe is het wezenlijk anders dan een kat die tegen m'n deur loopt te sproeien of z'n strond in m'n bloemenperkje begraaft?
Als een aangelijnde hond tegen jouw voordeur aanzeikt, dan is dat een bewuste actie van de eigenaar geweest. Een eigenaar laat dat niet zomaar gebeuren. Daar doelde ik op.
quote:
Leuk dat jij dat niet smerig vindt, maar als er bij mij een beest van de buren tegen m'n deur aan gaat staan zeiken ga ik even vragen of ze hun beest bij zich willen houden.
Voila. Dan voer jij dus ook een actie uit om te zorgen dat het niet meer gebeurt.
quote:
Wat een flauwekul. Voed gewoon zelf je huisdier op en zadel je buurt er niet mee op. Wel een kat nemen, maar weigeren ervoor te zorgen :')
Wat een raar statement: er weigeren voor te zorgen. :')
Juist als je goed voor een kat wil zorgen, dan laat je zo'n beest zo veel mogelijk vrij in zijn doen en laten. En zorg jij voor aandacht, voedsel en medische behandelingen indien nodig.
Katten zijn namelijk niet zo onderdanig als honden zijn.
quote:
Hoe noem je het dan? De deur gaat open en het beest gaat doen wat hij wil. En als-ie wordt doodgereden is het huilen. Een huisdier heb je niet voor de buren en als je 'm toch op straat pleurt, neem er dan gewoon geen.
Hem zijn vrijheid geven daar waar het kan. Aan zijn lot overlaten is een kat aanschaffen en vervolgens geen aandacht, voedsel en medische attentie geven.
pi_204100983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan hebben zijn buren ook geen last van zijn katten. ^O^
pi_204100986
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Klopt..

Maar ik weet er alles van, ik heb mijn tuin rondom afgegrendeld TEGEN katten.
Ik zie niet in waarom dat dan andersom niet kan,
Omdat dat zijn leefomgeving is en hij graag verderop wil gaan kijken. Jouw tuin is door alle maatregelen niet interessant meer en dus gaat hij verder kijken. De drang om uit de eigen tuin / omgeving te 'ontsnappen' blijft wel degelijk bestaan. Dat laatste verandert pas bij oude katten die 'het wel best vinden'.
  woensdag 16 maart 2022 @ 14:06:08 #138
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Omdat dat zijn leefomgeving is en hij graag verderop wil gaan kijken. Jouw tuin is door alle maatregelen niet interessant meer en dus gaat hij verder kijken. De drang om uit de eigen tuin / omgeving te 'ontsnappen' blijft wel degelijk bestaan. Dat laatste verandert pas bij oude katten die 'het wel best vinden'.
Kom toch op met die onzin man. Elk tuin is af te sluiten als je maar wil. Als je een tuin hebt die niet af te sluiten is dan kan je ook nog een ren of zo voor de kat maken. Waar een wil is is een weg, maar als de wil ontbreekt dan kan je altijd nog je buren lastig vallen met je kat.

Ik ben blij dat dierentuinen er iets anders over denken anders hadden we constant loslopende tijgers in de stad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 16-03-2022 14:24:32 ]
Tot nooit .......
pi_204101456
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:06 schreef Speekselklier het volgende:
Kom toch op met die onzin man. Elk tuin is af te sluiten als je maar wil. Als je een tuin hebt die niet af te sluiten is dan kan je ook nog een ren of zo voor de kat maken. Waar een wil is is een weg, maar als de wil ontbreekt dan kan je altijd nog je buren lastig vallen met je kat.
Ja, elke tuin is af te sluiten. En nee, dat gaat niemand volledig doen.

Maar goed, je afkeer van katten is wel duidelijk. Het vertroebelt jouw beeldvorming van de situatie.

quote:
Ik ben blij dat dierentuinen er iets anders over denken anders hadden we constant loslopende tijgers in de stad.
Goede vergelijkbare situatie, want katten staan er om bekend om mensen dood te kunnen bijten. Weer wat geleerd.
  woensdag 16 maart 2022 @ 14:51:42 #140
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En dat heeft nou net alles met willen te maken
quote:
Maar goed, je afkeer van katten is wel duidelijk. Het vertroebelt jouw beeldvorming van de situatie.
Ik heb geen afkeer tegen katten maar wel in mijn tuin met een voliere en mooie kussens op de lounchbank/
Tot nooit .......
pi_204101613
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
En dat heeft nou net alles met willen te maken
Dat ontken ik ook niet.
quote:
Ik heb geen afkeer tegen katten maar wel in mijn tuin met een voliere en mooie kussens op de lounchbank
Ah. Duidelijk.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 15:13:55 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204101660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:42 schreef Innisdemon het volgende:

True, maar het lijkt erop dat die buren die kat naar binnen lokken, en daar houden.
Dan ligt er ook een beetje verantwoordelijkheid bij de buren.
Ze lokken 'm naar binnen omdat ze een kattenluikje hebben?

quote:
Wel een grappig topic. Meestal zijn het klachtentopics over mensen die de kat van de buren weg willen houden. Zien we het eens van een andere kant :D
De klacht is eigenlijk hetzelfde bij de meeste reacties hier; die mensen willen de kat van de buren niet in huis en vinden het de taak van de eigenaar van die kat om te zorgen dat die niet zomaar je huis inwandelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Deze staat los van deze discussie. Immers, je zegt het zelf: Nederland handhaaft hier nog niet op. Over de correctheid van de gemaakte claims ga ik dan ook niet in. Katten kunnen in Nederland vrij rondlopen en daar doen we het nu maar mee.
Ze kunnen het en dat doen ze dan ook. En als ze dan bij iemand naar binnen wandelen die daartegen geen bezwaar heeft dan hoort dat bij het risico dat je hebt als katteneigenaar. Als hij binnenloopt bij iemand die daar wél bezwaar tegen heeft dan moet je niet raar opkijken dat ze bij JOU komen aankloppen, in plaats van andersom.

quote:
Als een aangelijnde hond tegen jouw voordeur aanzeikt, dan is dat een bewuste actie van de eigenaar geweest. Een eigenaar laat dat niet zomaar gebeuren. Daar doelde ik op.
Door je kat de straat op te gooien maak je de bewuste keuze dat jouw kat overlast - ook in de vorm van zeik - veroorzaakt bij je buren.

quote:
Voila. Dan voer jij dus ook een actie uit om te zorgen dat het niet meer gebeurt.
Niet bij het dier zelf, maar bij het baasje. Die heeft de verantwoordelijkheid om te zorgen dat zijn dier geen overlast veroorzaakt en dat kan door 'm binnen te houden.

quote:
Wat een raar statement: er weigeren voor te zorgen. :')
Nou ja, als ouders hun kind de hele dag de straat op gooien zonder er verder naar om te kijken noem ik dat ook 'weigeren ervoor te zorgen'. Die vergelijking gaat ook bij katten prima op.

quote:
Juist als je goed voor een kat wil zorgen, dan laat je zo'n beest zo veel mogelijk vrij in zijn doen en laten.
Ermm, nee. Dat werkt bij wilde katten. Gedomesticeerde katten, zoals de katten die wij als huisdier houden, hoeven helemaal niet naar buiten. Als je een kat vrij wilt laten, neem dan geen huisdier.

quote:
En zorg jij voor aandacht, voedsel en medische behandelingen indien nodig.
Katten zijn namelijk niet zo onderdanig als honden zijn.
Dat hoef je mij echt niet te vertellen. Maar je maakt mij echt niet wijs dat je een kat hebt als je 'm de hele dag de straat op pleurt en 'm alleen even ziet bij het eten. Dan zadel je de buurt op met jouw 'hobby' en dat vind ik ronduit asociaal.

quote:
Hem zijn vrijheid geven daar waar het kan. Aan zijn lot overlaten is een kat aanschaffen en vervolgens geen aandacht, voedsel en medische attentie geven.
Je buurt opzadelen met JOUW kat is gewoon asociaal. Kun je lang of kort omheen draaien, maar dat is gewoon zo.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Doe nou niet of alle katten hetzelfde zijn zeg... Plus; als je een beetje je best doen houd je je kat gewoon binnen, of zelfs in je tuin. Het punt is vaak dat er moeite in gestoken moet worden, en wat geld. En dan is het veel makkelijker om de buurt met jouw probleem op te zadelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

O jawel hoor. Ken er zat.

quote:
Het is geen afkeer van katten, maar een afkeer van 'baasjes' die hun kat op straat pleuren en vervolgens het lef hebben om bij de buren te klagen dat zij niet voldoende op zijn kat letten. Veel gekker moet het niet worden.

quote:
Goede vergelijkbare situatie, want katten staan er om bekend om mensen dood te kunnen bijten. Weer wat geleerd.
Katten kunnen behoorlijk wat schade toebrengen. Aan kinderen, aan tuinmeubelen, aan plantjes, aan de voliere van een vogelliefhebber, aan kussens van tuinsets waar ze op zeiken en kotsen etc etc.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 15:14:45 #143
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204101667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Ah. Duidelijk.
Ik gok zomaar dat hij zijn vogels in de volière houdt en er niet de buurt mee opzadelt...
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:19:48 #144
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:14 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik gok zomaar dat hij zijn vogels in de volière houdt en er niet de buurt mee opzadelt...
Dat heb je goed gegokt.
Als ik ze zou uitlaten dan zou ik dat aan een touwtje doen.
Tot nooit .......
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:21:05 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204101745
Dit kan niet serieus zijn. Toch :'( ?

"Mimimimmi de buren doen niet genoeg om mijn kat uit hun huis te houden!!!"

Dit soort omgekeerde wereld-logica zie je ook echt alleen bij katteneigenaren :') .
Huilen dan.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:21:36 #146
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat ontken ik ook niet.
[..]
Ah. Duidelijk.
Wat zou er zo duidelijk moeten zijn. Je gaat me toch niet vertellen dat ik geen volliere zou mogen nemen omdat de buren katten hebben?
Tot nooit .......
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 15:24:39 #147
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204101779
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Dit kan niet serieus zijn. Toch :'( ?

"Mimimimmi de buren doen niet genoeg om mijn kat uit hun huis te houden!!!"

Dit soort omgekeerde wereld-logica zie je ook echt alleen bij katteneigenaren :') .
Bij enkele katteneigenaren.
pi_204101805
Als je in een wijk als stadshagen zou wonen zonder katten zou het daar serieus stikken van de ratten en dan die hele grote. Dat is in het verleden zelfs geweest.
pi_204101846
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:27 schreef machtpen het volgende:
Als je in een wijk als stadshagen zou wonen zonder katten zou het daar serieus stikken van de ratten en dan die hele grote. Dat is in het verleden zelfs geweest.
Ratten kan je op meer manieren bestrijden, zoals bijvoorbeeld zaken schoon houden en opruimen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:31:59 #150
8252 mvdejong
pi_204101851
quote:
Als ik zie wat mijn katten allemaal aandragen, het record was een rat met een lijf van 26 cm en een staar van 20 cm. Zelfs tuineigenaren waren enthousiast over mijn jongens toen er in de buurt een mollenplaag uit dreigde te breken en er plotseling allemaal dode mollen rond mijn huis lagen. We hebben niet voor niets al anderhalf millenium katten hier rondlopen, die vervullen een functie in onze maatschappij, zeker nu de jeugd van tegenwoordig (en vaak hun ouders) het normaal vindt om etensresten op straat te flikkeren.

Het is niet voor niets dat bijv. in Schiedam er rond een plein een ratten-plaag ontstond die het landelijke nieuws haalde. Dat was in een buurt waar bijna alleen maar allochtonen woonden, dus geen buitenlopende huiskatten, en ook geen kattenvrouwtjes die een kolonie zwerfkatten in leven houden.
pi_204101946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef June. het volgende:

[..]
Dat zouden veel meer mensen moeten doen. Hier in de buurt veel katten en die schijten allemaal in onze tuin omdat hun eigen baasjes allemaal van die tegeltuinen hebben.
Dan moet je je tuin maar afsluiten.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:44:47 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204101965
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Wablief?

Het is toch echt jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat jouw huisdier een ander niet tot last is.
Huilen dan.
pi_204101969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:13 schreef Danny het volgende:
Dat hoef je mij echt niet te vertellen. Maar je maakt mij echt niet wijs dat je een kat hebt als je 'm de hele dag de straat op pleurt en 'm alleen even ziet bij het eten. Dan zadel je de buurt op met jouw 'hobby' en dat vind ik ronduit asociaal.
[..]
Je buurt opzadelen met JOUW kat is gewoon asociaal. Kun je lang of kort omheen draaien, maar dat is gewoon zo.
Volgens mij steekt hier vooral het probleem tussen ons. Jij denkt blijkbaar dat ik (en vele anderen) de kat 's-ochtends de deur uit doen en vervolgens de kat de complete dag aan zijn lot overlaat.

Dat is, zeker bij mij, niet het geval. De meeste katten verblijven graag in de omgeving van (of bij de geur van, op de bank of het bed bijvoorbeeld) de eigenaar of in ieder geval degene die het meest voor hen zorgt.

Dat andere eigenaren asociaal zijn en hun kat daadwerkelijk de deur uit doen 's-ochtends: dat vind ik vooral zielig voor de kat zelf. Die moet ook elk moment thuis de mogelijkheid hebben om uit te kunnen rusten of te slapen in een vertrouwde omgeving.

Maar goed, de tegenstelling in meningen is vrij duidelijk aanwezig. Dat kan / mag. Maar ik denk niet dat wíj hier onderling nog uit zullen komen.
pi_204101999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ratten kan je op meer manieren bestrijden, zoals bijvoorbeeld zaken schoon houden en opruimen.
Nee , je weet totaal niet waar je het over hebt.
pi_204102001
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wablief?

Het is toch echt jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat jouw huisdier een ander niet tot last is.
Hoezo? Ik lok dat niet uit. Dan doen ze zelf door mijn kat toe te laten en te tolereren terwijl ze weten dat mijn kat niet van hun is.
pi_204102007
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:21 schreef Speekselklier het volgende:
Wat zou er zo duidelijk moeten zijn.
Dat daar een deel van je angst / frustratie zit. Katten zijn één van de natuurlijke vijanden van vogels waardoor deze gestrest kunnen raken. Of ze nu in een volière zitten of niet.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:50:05 #157
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204102014
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:48 schreef HSG het volgende:

[..]
Hoezo? Ik lok dat niet uit. Dan doen ze zelf door mijn kat toe te laten en te tolereren terwijl ze weten dat mijn kat niet van hun is.
Als het in hun huis rondloopt is het toch echt ook een beetje hun kat.
Tot nooit .......
pi_204102022
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:50 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Als het in hun huis rondloopt is het toch echt ook een beetje hun kat.
Dus als hun kind in mijn huis komt is het ook mijn kind?
pi_204102123
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:48 schreef machtpen het volgende:

[..]
Nee , je weet totaal niet waar je het over hebt.
Oh, ja en het riool aanpassen.

Maar dan heeft de meneer die specialist is en voer het probleem rondom Zwolle geïnterviewd is er dus ook geen idee van. Prima :)
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:02:26 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204102128
quote:

[..]
Je draait de zaken om: als anderen last heb van jouw kat in hun tuin, dan is het aan jou om je kat uit hun tuin te houden.

Laten we dit even doortrekken: ik heb een olifant, en als jij niet wil dat mijn olifant door jouw tuin stampt dan moet jij er maar voor zorgen dat je hem uit je tuin weert.
Huilen dan.
pi_204102168
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je draait de zaken om: als anderen last heb van jouw kat in hun tuin, dan is het aan jou om je kat uit hun tuin te houden.

Laten we dit even doortrekken: ik heb een olifant, en als jij niet wil dat mijn olifant door jouw tuin stampt dan moet jij er maar voor zorgen dat je hem uit je tuin weert.
Ja want een kat is in staat om je hele inboedel in no-time aan gort te stampen alsof het sloopkogel is. Over appels en peren gesproken...

Hun katten probeerden ook in mijn huis te komen en die heb z.s.m. eruit gejaagd. Sindsdien komen ze niet meer.

Mijn buren daarentegen hebben mijn kat verwelkomd, toegelaten, getolereerd en voor lange tijd toegang gegeven tot het voer van hun eigen katten. Dan blijft hij terugkomen terwijl ze onze kat meteen vanaf het begin weg hadden kunnen jagen. Dan had ik deze topic niet hoeven te openen. Nu vraag ik ze om dat te doen, ze zeggen dat ze dat doen maar toch gaat hij steeds naar hun toe. Dan gaat er nog steeds iets niet goed.
pi_204102191
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Prima voorbeeld. Een olifant is ook amper te hanteren eigenaar zijnde, waardoor het zeer raadzaam is jouw omgeving tegen olifanten te weren.

Laat de eerder genoemde tijgers los in jouw omgeving en jij hebt geen problemen meer met olifanten.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:10:16 #163
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204102208
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja want een kat is in staat om je hele inboedel in no-time aan gort te stampen alsof het sloopkogel is.
Het is niet aan jou om te bepalen wat overlast is, en tot op welke hoogte jouw buren dat gewoonweg dienen te tolereren.

quote:
Hun katten probeerden ook in mijn huis te komen en die heb z.s.m. eruit gejaagd. Sindsdien komen ze niet meer.

Mijn buren daarentegen hebben mijn kat verwelkomd, toegelaten, getolereerd en voor lange tijd toegang gegeven tot het voer van hun eigen katten. Dan blijft hij terugkomen terwijl ze onze kat meteen vanaf het begin weg hadden kunnen jagen. Dan had ik deze topic niet hoeven te openen. Nu vraag ik ze om dat te doen, ze zeggen dat ze dat doen maar toch gaat hij steeds naar hun toe. Dan gaat er nog steeds iets niet goed.
Dus?
Huilen dan.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:12:48 #164
208890 June.
Seriously?
pi_204102228
quote:

[..]
Voor de kat van iemand anders? Laat anders kateigenaren eerst eens beginnen met een katvriendelijke tuin te creëren.
Shine bright like a diamond.
pi_204102231
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is niet aan jou om te bepalen wat overlast is
Waar lees jij dat er overlast is?
quote:
en tot op welke hoogte jouw buren dat gewoonweg dienen te tolereren.
Gezien het mijn kat is en ik bepaal wat er mee gebeurd?
quote:
[..]
Dus?
Tsja... als je hangjongeren uitdaagt blijven ze ook voor je deur staan.
pi_204102239
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef HSG het volgende:

Begin dan maar eens met te bepalen dat 'ie in jouw tuin blijft. :)
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:13:45 #167
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204102240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Prima voorbeeld. Een olifant is ook amper te hanteren eigenaar zijnde,
En het is dierenmishandeling om zo'n olifant op 4 hoog in een appartement te houden, dus het is logisch dat ik hem gewoon door de buurt laat struinen. Verder is één olifant maar zielig, dus heeft hij een paar vriendjes. Dat die af en toe op avontuur gaan en daarmee wat bloemperkjes vernielen... tja dat is gewoon natuur!

quote:
waardoor het zeer raadzaam is jouw omgeving tegen olifanten te weren.

Laat de eerder genoemde tijgers los in jouw omgeving en jij hebt geen problemen meer met olifanten.
Ik ben allergisch voor tijgers :'( .
Huilen dan.
pi_204102282
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En het is dierenmishandeling om zo'n olifant op 4 hoog in een appartement te houden, dus het is logisch dat ik hem gewoon door de buurt laat struinen. Verder is één olifant maar zielig, dus heeft hij een paar vriendjes. Dat die af en toe op avontuur gaan en daarmee wat bloemperkjes vernielen... tja dat is gewoon natuur!
Ok.
pi_204102285
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
Ik ben allergisch voor tijgers :'( .
Dus?
pi_204102305
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:12 schreef June. het volgende:

[..]
Voor de kat van iemand anders? Laat anders kateigenaren eerst eens beginnen met een katvriendelijke tuin te creëren.
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Begin dan maar eens met te bepalen dat 'ie in jouw tuin blijft. :)
Hoezo? Het is mijn tuin.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:18:25 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204102313
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:13 schreef HSG het volgende:

[..]
Waar lees jij dat er overlast is?
Reactie #130, waarop jij stelt dat ze dan maar hun tuin moeten afsluiten voor katten. Daar reageerde ik op.
quote:
[..]
Dan moet je hem op eigen terrein houden. Straks ga je je buren nog voorschrijven welke brokjes ze voor jouw beest moeten kopen :') .
quote:
[..]
Een olifant is geen mus.
Joh. Dus?
Huilen dan.
pi_204102319
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:17 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Hoezo? Het is mijn tuin.
Dat jouw kat in jouw tuin blijft i.p.v. steeds naar die van de buren gaat.
pi_204102352
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
Reactie #130, waarop jij stelt dat ze dan maar hun tuin moeten afsluiten voor katten. Daar reageerde ik op.
Ik heb geen overlast en als de buren last van mijn kat hadden dan waren ze of bij mij gekomen of ze hadden hem weggejaagd.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:18 schreef Isdatzo het volgende:
Dan moet je hem op eigen terrein houden. Straks ga je je buren nog voorschrijven welke brokjes ze voor jouw beest moeten kopen .
Tjsa...als je hem toegang blijft geven tot het voer van hun katten.

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 16-03-2022 16:31:30 ]
pi_204102390
Ik ga denk ik maar eens ts zijn hele huis onderschijten moet ie maar dikkere ramen kopen om mij buiten te houden
No bitch to me
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:27:48 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204102433
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:21 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik heb geen last van overlast
_O_ big brain redenatie dit.

Nou, veel plezier nog met je troltopic hè.
Huilen dan.
pi_204102444
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:34 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het het eten is waarom de kat naar de buren gaat. Dat is te simpel gedacht, denk ik.

Het zal eerder komen omdat de buren twee katten hebben en zijn kat daar vrienden mee is geworden. Misschien is hij eenzaam bij TS thuis. @HSG, ben jij de hele dag thuis, of werk je?
pi_204102457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk niet dat het het eten is waarom de kat naar de buren gaat. Dat is te simpel gedacht, denk ik.

Het zal eerder komen omdat de buren twee katten hebben en zijn kat daar vrienden mee is geworden. Misschien is hij eenzaam bij TS thuis. @:HSG, ben jij de hele dag thuis, of werk je?
Ik werk thuis maar mijn kat heeft altijd toegang tot waar ik werk en kan zelfs, als hij wilt, op mijn schoot springen en slapen.
pi_204102460
Jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor het doen en laten van je kat. Of hij in het huis van een ander wel of niet geaccepteerd/getolereerd wordt is aan de ander, maar dat maakt de ander nog niet verantwoordelijk.

Je kunt er hooguit iets van vinden als de ander je kat berooft van z'n vrijheid (of, erger, z'n gezondheid), maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Dus als je kat het verkiest om ergens anders te zijn en je buren vinden het wel prima en je kat lijdt er niks aantoonbaars mee: helaas pindakaas, moet je hem inderdaad maar binnen houden.
pi_204102463
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:30 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik werk thuis maar mijn kat heeft altijd toegang tot waar ik werk en kan zelfs, als hij wilt, op mijn schoot springen en slapen.
Maar als je aan het werk bent, duw je hem misschien weg omdat het niet uitkomt? Misschien voelt je kat dat als een afwijzing, als dat hij er niet meer 'bij hoort'.
pi_204102475
Geen idee waar je woont, maar ik weet toevallig dat er in Weesp een 'kattenpsycholoog' zit. Die heeft een busje waar dat op staat, en ik moet altijd weer een beetje lachen als ik er langs kom. Maar misschien werkt het serieus wel. :)
pi_204102484
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Maar als je aan het werk bent, duw je hem misschien weg omdat het niet uitkomt? Misschien voelt je kat dat als een afwijzing, als dat hij er niet meer 'bij hoort'.
Hmm nee in 99% van de tijd is hij degene die na een tijdje eraf springt. Maar dan gaat hij elders in mijn werkkamer op iets zacht verder liggen slapen.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 16:40:36 #182
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204102551
quote:
Die kun je op andere manieren bestrijden. Daar zijn echt geen katten voor nodig, en als dat wel zo was zou de gemeente die moeten uitzetten. Ik woon overigens in stadshagen, maar dat je dat als voorbeeld gaf was vast geen toeval ;)
quote:

[..]
Om jouw zooi buiten te houden? :D

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Volgens mij steekt hier vooral het probleem tussen ons. Jij denkt blijkbaar dat ik (en vele anderen) de kat 's-ochtends de deur uit doen en vervolgens de kat de complete dag aan zijn lot overlaat.

Dat is, zeker bij mij, niet het geval. De meeste katten verblijven graag in de omgeving van (of bij de geur van, op de bank of het bed bijvoorbeeld) de eigenaar of in ieder geval degene die het meest voor hen zorgt.

Dat andere eigenaren asociaal zijn en hun kat daadwerkelijk de deur uit doen 's-ochtends: dat vind ik vooral zielig voor de kat zelf. Die moet ook elk moment thuis de mogelijkheid hebben om uit te kunnen rusten of te slapen in een vertrouwde omgeving.

Maar goed, de tegenstelling in meningen is vrij duidelijk aanwezig. Dat kan / mag. Maar ik denk niet dat wíj hier onderling nog uit zullen komen.
Dat weet ik wel zeker, want ik vind 't niet normaal om de buurt overlast te geven. Een huisdier houd je in huis. Je buren zullen vogelspinnen houden en ze vrij rond laten lopen omdat het anders zo zielig is. Of slangen.

quote:

[..]
Je veroorzaakt het. Als jij jouw kat niet naar buiten schopt heeft niemand er last van he. Wat jij doet is zeggen dat de buren maar doof moeten worden omdat jij harde muziek wil kunnen draaien.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat daar een deel van je angst / frustratie zit. Katten zijn één van de natuurlijke vijanden van vogels waardoor deze gestrest kunnen raken. Of ze nu in een volière zitten of niet.
Vandaar dat katten in je eigen tuin horen en niet die van je buren. En daar hoor je 'm gewoon te houden.

quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Dus als hun kind in mijn huis komt is het ook mijn kind?
Zou je vinden dat ze hun kind bij zich moeten houden als dat jong om de haverklap je huis in loopt?
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja want een kat is in staat om je hele inboedel in no-time aan gort te stampen alsof het sloopkogel is. Over appels en peren gesproken...

Jouw kat, jouw zorg.
  woensdag 16 maart 2022 @ 16:41:24 #183
16715 Mylene
*schatje*
pi_204102558
quote:

[..]
Wat hebben ook een extra afrastering, naast schrikdraad, gemaakt bij het dak van het schuur. Dat was wel het zwakke punt, die kant, ook vanwege de schuurdeur. Maar het kan gewoon, een kleine moeite.
pi_204102677
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:40 schreef Danny het volgende:
Je veroorzaakt het. Als jij jouw kat niet naar buiten schopt heeft niemand er last van he. Wat jij doet is zeggen dat de buren maar doof moeten worden omdat jij harde muziek wil kunnen draaien.
Dus als jij hangjongeren uitdaagt vind je het raar dat ze voor jouw deur staan te joelen?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 16:40 schreef Danny het volgende:
Zou je vinden dat ze hun kind bij zich moeten houden als dat jong om de haverklap je huis in loopt?
Ik zou ervoor zorgen dat dat kind niet zomaar mijn huis binnen komt wandelen.
pi_204102874
Wat een mooi topic dit. Een ts die vraagt wat zijn RECHTEN zijn omtrent zijn kat die bij de buren de deur platloopt. Koekoek
pi_204102883
Ik vind mensen die hun katten zomaar door de buurt laten lopen mega irritant, iedere keer de kippen weer van de leg.

Houd je kat binnen, of ga groter wonen.
-nee-
pi_204102897
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:11 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind mensen die hun katten zomaar door de buurt laten lopen mega irritant, iedere keer de kippen weer van de leg.

Juist en TS zal wel niet zo goed voor dat beest zorgen.
pi_204102909
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:11 schreef Marsenal het volgende:

Blij dat je niet naast ts woont. Die was waarschijnlijk boos geworden omdat jouw kippen zijn kat aantrekken.
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 17:46:52 #189
70532 loveli
N
pi_204103161
quote:
Goedendag,
[..]
wat adviseren jullie?
Een topic in KLB. Je reageert niet op goede tips, je zeikt alleen.
crap in = crap out
pi_204103211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:13 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Blij dat je niet naast ts woont. Die was waarschijnlijk boos geworden omdat jouw kippen zijn kat aantrekken.
Jouw kippen, jouw zorg.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:46 schreef loveli het volgende:

[..]
Een topic in KLB. Je reageert niet op goede tips, je zeikt alleen.
Wat maakt 99% van de adviezen goed?
pi_204103214
Jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid.

Jij dient er voor te zorgen dat jouw huisdier niet in de gelegenheid komt dat het overlast of schade bij anderen kan veroorzaken, danwel gevaarlijke verkeerssituaties.

Huisdieren houdt je binnenshuis, in je eigen afgeschermde tuin of daarbuiten indien aangelijnd of los onder direct toezicht en het beestje goed luistert en de situatie er naar is.

Het is niet aan je buren om de asociale gedragingen van jouw huisdier (het binnengaan van hun woning) te corrigeren. Het is jouw verantwoordelijkheid als 'baasje' om te zorgen dat die asociale gedragingen simpelweg niet kunnen plaatsvinden.
pi_204103226
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Dit is toch echt niet een absolute waarheid of zo. Dit is niet meer dan hoe je hier als mens over denkt.
Ik denk er anders over: ik vind het juist schitterend dat de kat het op één of andere manier voor elkaar gekregen heeft z'n vrijheid te behouden én een lekker veilig thuis om heen te gaan wanneer die zin heeft. Geniaal.

En ik kies er ook bewust voor ze lekker de vrijheid te gunnen boven m'n eigen gemoedsrust van ze 'veilig binnenhouden'. En dat dingen 'horen' vind ik per definitie grote onzin. Een kat is ook helemaal geen huisdier, zo noemt de mens 'm slechts.
Voor mij zijn het slimme beestjes die erin geslaagd zijn zichzelf een soort hybride huisdier/wild animal bestaan te verschaffen. En ik zeg daarbij houden zo, is het beste voor hen.

En ja, dan heb je natuurlijk nog wel dat ze schade aanrichten aan de natuur. Dat zal ik niet ontkennen verder. Maar ja, als ze eenmaal gewend zijn buiten te komen, draai je dat niet zomaar weer ff terug.
Eens kijken
pi_204103280
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef Ivo1985 het volgende:
Jouw huisdier, jouw verantwoordelijkheid.
Precies, die neem ik ook. Zodra er een kat hier rondneust, gaat ie zeiknat naar het tokkiehuis waar hij vandaan komt :)
-nee-
  Vis een optie? woensdag 16 maart 2022 @ 18:44:53 #194
70532 loveli
N
pi_204103887
quote:

[..]

@HSG Dit advies bijvoorbeeld. Een stuk goedkoper dan je tuin omheinen en cat-proof overdekken.
crap in = crap out
pi_204103891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:53 schreef Maharski het volgende:

[..]
Dit is toch echt niet een absolute waarheid of zo. Dit is niet meer dan hoe je hier als mens over denkt.
Ik denk er anders over: ik vind het juist schitterend dat de kat het op één of andere manier voor elkaar gekregen heeft z'n vrijheid te behouden én een lekker veilig thuis om heen te gaan wanneer die zin heeft. Geniaal.

En ik kies er ook bewust voor ze lekker de vrijheid te gunnen boven m'n eigen gemoedsrust van ze 'veilig binnenhouden'. En dat dingen 'horen' vind ik per definitie grote onzin. Een kat is ook helemaal geen huisdier, zo noemt de mens 'm slechts.
Voor mij zijn het slimme beestjes die erin geslaagd zijn zichzelf een soort hybride huisdier/wild animal bestaan te verschaffen. En ik zeg daarbij houden zo, is het beste voor hen.

En ja, dan heb je natuurlijk nog wel dat ze schade aanrichten aan de natuur. Dat zal ik niet ontkennen verder. Maar ja, als ze eenmaal gewend zijn buiten te komen, draai je dat niet zomaar weer ff terug.
Is prima als je in een hutje op de hei woont. In een stad of dorp is dat logischerwijze minder gewenst.
Ook prima als jij jouw kat alle vrijheid gunt. Maar ook hier geldt: de vrijheid van je kat eindigt waar het overlast voor anderen veroorzaakt.
Mooiste van dit topic: TS heeft het niet over de ongemakken van anderen maar over zichzelf.
TS laat zijn kat vrij en is vervolgens pissig omdat zijn buren zijn kat binnen halen.
Nog wel zonder dat TS hiervoor zijn toestemming gaf.

Kortom; TS zit volgens mij een beetje te trollen.
pi_204103990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:
Is prima als je in een hutje op de hei woont. In een stad of dorp is dat logischerwijze minder gewenst.
Ook prima als jij jouw kat alle vrijheid gunt. Maar ook hier geldt: de vrijheid van je kat eindigt waar het overlast voor anderen veroorzaakt.
Mooiste van dit topic: TS heeft het niet over de ongemakken van anderen maar over zichzelf.
Als ik in een grote stad woonde, had ik m'n kat ook binnen gehouden. In een druk gedeelte, voor een gevaarlijke weg hier in het stadje waar ik in woon, trouwens ook. Maar heb poezen die dichtbij huis blijven, in een behoorlijk kat-veilige buurt met veel andere buurkatten. Voor zover ik weet ook weinig/geen kattenhaat hier.
Er zijn wat mij betreft inderdaad wel factoren die zouden maken dat ik ze ook liever binnen hou. Maar in mijn eigen geval gaat het wel goed. 1 van de 2 gaat zelfs nauwelijks m'n achtertuin uit.
Eens kijken
  woensdag 16 maart 2022 @ 19:47:03 #197
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_204104962
Zorg ervoor dat de kat weer liever bij jou wil zijn en/of doe niet zo jaloers.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_204104997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 18:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
TS laat zijn kat vrij en is vervolgens pissig omdat zijn buren zijn kat binnen halen.
Nog wel zonder dat TS hiervoor zijn toestemming gaf.

Kortom; TS zit volgens mij een beetje te trollen.
Hij had het in elk geval slechter kunnen treffen met z'n buren. In het begin zou ik misschien netjes vragen of de buurman wat beter op z'n kat kan letten, maar als 'ie dan gaat doen alsof het vooral aan mij ligt i.p.v. hem, dan sla ik de hier genoemde plantenspuit of en pak ik meteen de tuinslang.

En dan zijn er vast ook nog wel mensen die minder redelijk zijn.
pi_204105596
Hier ook last van, maar dan andersom. De kat van de buren komt een paar keer per week binnen en het kost echt moeite om hem buiten te houden. Al eens gehad ik voor de tv zat en dat dat beest opeens heel nonchalant de trap af kwam wandelen. Hij komt gewoon via ramen naar binnen of trekt even een sprintje om mee naar binnen te kunnen als ik thuiskom. Heb hem ook al eens gevonden in de kofferbak toen ik bij de Appie aankwam. _O-

Eerst nog een poging gedaan om buiten te houden, maar uiteindelijk mee gestopt. Vind het wel een leuk beest voor een uurtje per dag. Heb het de buren laten weten, die zijn er niet blij mee, maar ik ga geen moeite doen om hem buiten te houden. Hij staat vaak genoeg urenlang te miauwen voor hun deur, dus volgens mij krijgt hij veel te weinig aandacht of eten. Als hij dan daarna bij mij komt, laat ik hem wel eens binnen. Zeker als het net gaat regenen of zo.
pi_204105618
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 17:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Jouw kippen, jouw zorg.

Met deze redenatie van jezelf dus ook "jouw kat, jouw zorg" dus geef je buren zo'n luik met een chip, hou je kat binnen of zeur niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')