abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204100700
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Schrikdraad aan of op je schuur dus... Is het nou zo moeilijk om de wegen van je kat af te grendelen?
Nogal ja. Wat ik al zei...hij heeft 10.000 verschillende manieren gevonden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_204100705
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:27 schreef Danny het volgende:

[..]
Gaat erom dat jij ervoor hoort te zorgen dat jouw huisdier niet bij anderen binnenwandelt. Als straks iemand in de wijk z'n hond loslaat en die wandelt bij jou naar binnen zeg je neem ik aan ook gewoon tegen ze dat ze hun hond bij zich dienen te houden. Ik zie niet in waarom dat met katten anders zou zijn.
Ook in dat geval zijn het nog steeds beesten. Als zij een mogelijkheid zien, gaan ze er voor.

Dus zijn ze in jouw huis, ga jij er voor zorgen dat ze daarna niet meer terug komen. Daar kunnen anderen (lees: de eigenaar) dan niet veel aan doen. Alhoewel het in een geval van een hond wel makkelijker is, omdat die beesten ook aangelijnd dienen te zijn.
pi_204100716
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Schrikdraad aan of op je schuur dus... Is het nou zo moeilijk om de wegen van je kat af te grendelen?
Overduidelijk dat jij zelf geen katten hebt ja :)
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:36:50 #129
208890 June.
Seriously?
pi_204100724
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:19 schreef Mylene het volgende:
Mijn kat kan wel naar buiten, alleen naar de achtertuin die is afgeschermd zodat hij nergens overheen kan klimmen, naar de buren bijvoorbeeld. Wat ook een voordeel is dat hij niet aangereden kan worden. En dus geen overlast door bij de buren in de tuin te schijten. Het gaat al jaren prima.
Dat zouden veel meer mensen moeten doen. Hier in de buurt veel katten en die schijten allemaal in onze tuin omdat hun eigen baasjes allemaal van die tegeltuinen hebben.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:37:53 #130
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100738
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Nogal ja. Wat ik al zei...hij heeft 10.000 verschillende manieren gevonden.
Gewoon een beetje moeite doen. Met de inrichting van je tuin rekenening houden dat je een kat hebt.
Het is echt te makkelijk om het probleem van jouw kat bij de buren neer te leggen.
Tot nooit .......
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:03 #131
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204100739
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Een kat buiten is niet te vergelijken met hond buiten. Een hond dient buiten aangelijnd te zijn, een kat niet.
Volgens EU wetgeving is het helemaal niet toegestaan je kat buiten los te laten lopen. Nederland handhaaft hier nog niet op, maar stellen dat je kat gewoon buiten zou mogen lopen is pertinent onjuist: https://www.trouw.nl/duur(...)ese-regels~b735b8e2/

quote:
Het is al iets compleet anders als een aangelijnde hond tegen jouw deur aanzeikt. Dan is er wel wat meer aan de hand. burenruzie bijvoorbeeld.
Hoe is het wezenlijk anders dan een kat die tegen m'n deur loopt te sproeien of z'n strond in m'n bloemenperkje begraaft?

quote:
Daarnaast is een beetje zeik wat mij betreft ook niet erg. Dat spoelt over het algemeen zelf wel weg buiten.
Leuk dat jij dat niet smerig vindt, maar als er bij mij een beest van de buren tegen m'n deur aan gaat staan zeiken ga ik even vragen of ze hun beest bij zich willen houden.

quote:
En mijn kat dient zich niet te begeven in andermans huis (en vice versa). Laat jij dat wél toe, dan is het ook gelijk jouw probleem. Niet de mijne.
Wat een flauwekul. Voed gewoon zelf je huisdier op en zadel je buurt er niet mee op. Wel een kat nemen, maar weigeren ervoor te zorgen :')

quote:
En 'aan zijn lot overlaten'...serieus....ik ga hier maar niet op in. :{
Hoe noem je het dan? De deur gaat open en het beest gaat doen wat hij wil. En als-ie wordt doodgereden is het huilen. Een huisdier heb je niet voor de buren en als je 'm toch op straat pleurt, neem er dan gewoon geen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:38:34 #132
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100746
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Klopt..

Maar ik weet er alles van, ik heb mijn tuin rondom afgegrendeld TEGEN katten.
Ik zie niet in waarom dat dan andersom niet kan,
Tot nooit .......
  Redactie Frontpage woensdag 16 maart 2022 @ 13:42:54 #133
38148 crew  Innisdemon
pi_204100793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:17 schreef Danny het volgende:

[..]
Maar waarom zouden je buren zich überhaupt bezig moeten houden met het opvoeden van JOUW kat?
Zou helemaal mooi worden. En dan 'als mijn hond tegen je voordeur aanzeikt moet je 'm dat maar gewoon afleren. Dat ga ik natuurlijk niet zelf doen!'
Ik vind 't nogal wat om zoiets van je buren te 'eisen' omdat jij zelf je huisdier aan z'n lot overlaat.
True, maar het lijkt erop dat die buren die kat naar binnen lokken, en daar houden.
Dan ligt er ook een beetje verantwoordelijkheid bij de buren.

Wel een grappig topic. Meestal zijn het klachtentopics over mensen die de kat van de buren weg willen houden. Zien we het eens van een andere kant :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  woensdag 16 maart 2022 @ 13:55:18 #134
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204100948
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:42 schreef Innisdemon het volgende:
Wel een grappig topic. Meestal zijn het klachtentopics over mensen die de kat van de buren weg willen houden. Zien we het eens van een andere kant
Misschien is dat wel een strategie voor mensen die de kat van de buren niet in hun tuin willen.
De kat kapen zodat de katteneigenaar vanzelf zijn tuin gaat afgrendelen.
Tot nooit .......
pi_204100961
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:38 schreef Danny het volgende:

[..]
Volgens EU wetgeving is het helemaal niet toegestaan je kat buiten los te laten lopen. Nederland handhaaft hier nog niet op, maar stellen dat je kat gewoon buiten zou mogen lopen is pertinent onjuist: https://www.trouw.nl/duur(...)ese-regels~b735b8e2/
[..]
Deze staat los van deze discussie. Immers, je zegt het zelf: Nederland handhaaft hier nog niet op. Over de correctheid van de gemaakte claims ga ik dan ook niet in. Katten kunnen in Nederland vrij rondlopen en daar doen we het nu maar mee.
quote:
Hoe is het wezenlijk anders dan een kat die tegen m'n deur loopt te sproeien of z'n strond in m'n bloemenperkje begraaft?
Als een aangelijnde hond tegen jouw voordeur aanzeikt, dan is dat een bewuste actie van de eigenaar geweest. Een eigenaar laat dat niet zomaar gebeuren. Daar doelde ik op.
quote:
Leuk dat jij dat niet smerig vindt, maar als er bij mij een beest van de buren tegen m'n deur aan gaat staan zeiken ga ik even vragen of ze hun beest bij zich willen houden.
Voila. Dan voer jij dus ook een actie uit om te zorgen dat het niet meer gebeurt.
quote:
Wat een flauwekul. Voed gewoon zelf je huisdier op en zadel je buurt er niet mee op. Wel een kat nemen, maar weigeren ervoor te zorgen :')
Wat een raar statement: er weigeren voor te zorgen. :')
Juist als je goed voor een kat wil zorgen, dan laat je zo'n beest zo veel mogelijk vrij in zijn doen en laten. En zorg jij voor aandacht, voedsel en medische behandelingen indien nodig.
Katten zijn namelijk niet zo onderdanig als honden zijn.
quote:
Hoe noem je het dan? De deur gaat open en het beest gaat doen wat hij wil. En als-ie wordt doodgereden is het huilen. Een huisdier heb je niet voor de buren en als je 'm toch op straat pleurt, neem er dan gewoon geen.
Hem zijn vrijheid geven daar waar het kan. Aan zijn lot overlaten is een kat aanschaffen en vervolgens geen aandacht, voedsel en medische attentie geven.
pi_204100983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:36 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan hebben zijn buren ook geen last van zijn katten. ^O^
pi_204100986
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Klopt..

Maar ik weet er alles van, ik heb mijn tuin rondom afgegrendeld TEGEN katten.
Ik zie niet in waarom dat dan andersom niet kan,
Omdat dat zijn leefomgeving is en hij graag verderop wil gaan kijken. Jouw tuin is door alle maatregelen niet interessant meer en dus gaat hij verder kijken. De drang om uit de eigen tuin / omgeving te 'ontsnappen' blijft wel degelijk bestaan. Dat laatste verandert pas bij oude katten die 'het wel best vinden'.
  woensdag 16 maart 2022 @ 14:06:08 #138
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101065
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Omdat dat zijn leefomgeving is en hij graag verderop wil gaan kijken. Jouw tuin is door alle maatregelen niet interessant meer en dus gaat hij verder kijken. De drang om uit de eigen tuin / omgeving te 'ontsnappen' blijft wel degelijk bestaan. Dat laatste verandert pas bij oude katten die 'het wel best vinden'.
Kom toch op met die onzin man. Elk tuin is af te sluiten als je maar wil. Als je een tuin hebt die niet af te sluiten is dan kan je ook nog een ren of zo voor de kat maken. Waar een wil is is een weg, maar als de wil ontbreekt dan kan je altijd nog je buren lastig vallen met je kat.

Ik ben blij dat dierentuinen er iets anders over denken anders hadden we constant loslopende tijgers in de stad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Speekselklier op 16-03-2022 14:24:32 ]
Tot nooit .......
pi_204101456
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:06 schreef Speekselklier het volgende:
Kom toch op met die onzin man. Elk tuin is af te sluiten als je maar wil. Als je een tuin hebt die niet af te sluiten is dan kan je ook nog een ren of zo voor de kat maken. Waar een wil is is een weg, maar als de wil ontbreekt dan kan je altijd nog je buren lastig vallen met je kat.
Ja, elke tuin is af te sluiten. En nee, dat gaat niemand volledig doen.

Maar goed, je afkeer van katten is wel duidelijk. Het vertroebelt jouw beeldvorming van de situatie.

quote:
Ik ben blij dat dierentuinen er iets anders over denken anders hadden we constant loslopende tijgers in de stad.
Goede vergelijkbare situatie, want katten staan er om bekend om mensen dood te kunnen bijten. Weer wat geleerd.
  woensdag 16 maart 2022 @ 14:51:42 #140
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101477
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En dat heeft nou net alles met willen te maken
quote:
Maar goed, je afkeer van katten is wel duidelijk. Het vertroebelt jouw beeldvorming van de situatie.
Ik heb geen afkeer tegen katten maar wel in mijn tuin met een voliere en mooie kussens op de lounchbank/
Tot nooit .......
pi_204101613
quote:
99s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:51 schreef Speekselklier het volgende:
En dat heeft nou net alles met willen te maken
Dat ontken ik ook niet.
quote:
Ik heb geen afkeer tegen katten maar wel in mijn tuin met een voliere en mooie kussens op de lounchbank
Ah. Duidelijk.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 15:13:55 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204101660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:42 schreef Innisdemon het volgende:

True, maar het lijkt erop dat die buren die kat naar binnen lokken, en daar houden.
Dan ligt er ook een beetje verantwoordelijkheid bij de buren.
Ze lokken 'm naar binnen omdat ze een kattenluikje hebben?

quote:
Wel een grappig topic. Meestal zijn het klachtentopics over mensen die de kat van de buren weg willen houden. Zien we het eens van een andere kant :D
De klacht is eigenlijk hetzelfde bij de meeste reacties hier; die mensen willen de kat van de buren niet in huis en vinden het de taak van de eigenaar van die kat om te zorgen dat die niet zomaar je huis inwandelt.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Deze staat los van deze discussie. Immers, je zegt het zelf: Nederland handhaaft hier nog niet op. Over de correctheid van de gemaakte claims ga ik dan ook niet in. Katten kunnen in Nederland vrij rondlopen en daar doen we het nu maar mee.
Ze kunnen het en dat doen ze dan ook. En als ze dan bij iemand naar binnen wandelen die daartegen geen bezwaar heeft dan hoort dat bij het risico dat je hebt als katteneigenaar. Als hij binnenloopt bij iemand die daar wél bezwaar tegen heeft dan moet je niet raar opkijken dat ze bij JOU komen aankloppen, in plaats van andersom.

quote:
Als een aangelijnde hond tegen jouw voordeur aanzeikt, dan is dat een bewuste actie van de eigenaar geweest. Een eigenaar laat dat niet zomaar gebeuren. Daar doelde ik op.
Door je kat de straat op te gooien maak je de bewuste keuze dat jouw kat overlast - ook in de vorm van zeik - veroorzaakt bij je buren.

quote:
Voila. Dan voer jij dus ook een actie uit om te zorgen dat het niet meer gebeurt.
Niet bij het dier zelf, maar bij het baasje. Die heeft de verantwoordelijkheid om te zorgen dat zijn dier geen overlast veroorzaakt en dat kan door 'm binnen te houden.

quote:
Wat een raar statement: er weigeren voor te zorgen. :')
Nou ja, als ouders hun kind de hele dag de straat op gooien zonder er verder naar om te kijken noem ik dat ook 'weigeren ervoor te zorgen'. Die vergelijking gaat ook bij katten prima op.

quote:
Juist als je goed voor een kat wil zorgen, dan laat je zo'n beest zo veel mogelijk vrij in zijn doen en laten.
Ermm, nee. Dat werkt bij wilde katten. Gedomesticeerde katten, zoals de katten die wij als huisdier houden, hoeven helemaal niet naar buiten. Als je een kat vrij wilt laten, neem dan geen huisdier.

quote:
En zorg jij voor aandacht, voedsel en medische behandelingen indien nodig.
Katten zijn namelijk niet zo onderdanig als honden zijn.
Dat hoef je mij echt niet te vertellen. Maar je maakt mij echt niet wijs dat je een kat hebt als je 'm de hele dag de straat op pleurt en 'm alleen even ziet bij het eten. Dan zadel je de buurt op met jouw 'hobby' en dat vind ik ronduit asociaal.

quote:
Hem zijn vrijheid geven daar waar het kan. Aan zijn lot overlaten is een kat aanschaffen en vervolgens geen aandacht, voedsel en medische attentie geven.
Je buurt opzadelen met JOUW kat is gewoon asociaal. Kun je lang of kort omheen draaien, maar dat is gewoon zo.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 13:58 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Doe nou niet of alle katten hetzelfde zijn zeg... Plus; als je een beetje je best doen houd je je kat gewoon binnen, of zelfs in je tuin. Het punt is vaak dat er moeite in gestoken moet worden, en wat geld. En dan is het veel makkelijker om de buurt met jouw probleem op te zadelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 14:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

O jawel hoor. Ken er zat.

quote:
Het is geen afkeer van katten, maar een afkeer van 'baasjes' die hun kat op straat pleuren en vervolgens het lef hebben om bij de buren te klagen dat zij niet voldoende op zijn kat letten. Veel gekker moet het niet worden.

quote:
Goede vergelijkbare situatie, want katten staan er om bekend om mensen dood te kunnen bijten. Weer wat geleerd.
Katten kunnen behoorlijk wat schade toebrengen. Aan kinderen, aan tuinmeubelen, aan plantjes, aan de voliere van een vogelliefhebber, aan kussens van tuinsets waar ze op zeiken en kotsen etc etc.
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 15:14:45 #143
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204101667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Ah. Duidelijk.
Ik gok zomaar dat hij zijn vogels in de volière houdt en er niet de buurt mee opzadelt...
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:19:48 #144
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101727
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:14 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik gok zomaar dat hij zijn vogels in de volière houdt en er niet de buurt mee opzadelt...
Dat heb je goed gegokt.
Als ik ze zou uitlaten dan zou ik dat aan een touwtje doen.
Tot nooit .......
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:21:05 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204101745
Dit kan niet serieus zijn. Toch :'( ?

"Mimimimmi de buren doen niet genoeg om mijn kat uit hun huis te houden!!!"

Dit soort omgekeerde wereld-logica zie je ook echt alleen bij katteneigenaren :') .
Huilen dan.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:21:36 #146
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_204101753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat ontken ik ook niet.
[..]
Ah. Duidelijk.
Wat zou er zo duidelijk moeten zijn. Je gaat me toch niet vertellen dat ik geen volliere zou mogen nemen omdat de buren katten hebben?
Tot nooit .......
  Admin woensdag 16 maart 2022 @ 15:24:39 #147
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_204101779
quote:
10s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:21 schreef Isdatzo het volgende:
Dit kan niet serieus zijn. Toch :'( ?

"Mimimimmi de buren doen niet genoeg om mijn kat uit hun huis te houden!!!"

Dit soort omgekeerde wereld-logica zie je ook echt alleen bij katteneigenaren :') .
Bij enkele katteneigenaren.
pi_204101805
Als je in een wijk als stadshagen zou wonen zonder katten zou het daar serieus stikken van de ratten en dan die hele grote. Dat is in het verleden zelfs geweest.
pi_204101846
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:27 schreef machtpen het volgende:
Als je in een wijk als stadshagen zou wonen zonder katten zou het daar serieus stikken van de ratten en dan die hele grote. Dat is in het verleden zelfs geweest.
Ratten kan je op meer manieren bestrijden, zoals bijvoorbeeld zaken schoon houden en opruimen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 15:31:59 #150
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_204101851
quote:
2s.gif Op woensdag 16 maart 2022 15:27 schreef machtpen het volgende:
Als ik zie wat mijn katten allemaal aandragen, het record was een rat met een lijf van 26 cm en een staar van 20 cm. Zelfs tuineigenaren waren enthousiast over mijn jongens toen er in de buurt een mollenplaag uit dreigde te breken en er plotseling allemaal dode mollen rond mijn huis lagen. We hebben niet voor niets al anderhalf millenium katten hier rondlopen, die vervullen een functie in onze maatschappij, zeker nu de jeugd van tegenwoordig (en vaak hun ouders) het normaal vindt om etensresten op straat te flikkeren.

Het is niet voor niets dat bijv. in Schiedam er rond een plein een ratten-plaag ontstond die het landelijke nieuws haalde. Dat was in een buurt waar bijna alleen maar allochtonen woonden, dus geen buitenlopende huiskatten, en ook geen kattenvrouwtjes die een kolonie zwerfkatten in leven houden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')