abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204098026
Het is al vaak geschreven hierboven, ik herhaal het nog maar eens.
Hou je kat binnen.
Andere mensen verantwoordelijk houden voor jouw wangedrag. Het moet niet gekker worden.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:43:42 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098027
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zou wel fair zijn als TS dat dan betaalt voor de buren.
Mijn suggestie was meehelpen installeren, maar (mee)betalen is ook een optie.
The love you take is equal to the love you make.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 maart 2022 @ 09:44:33 #28
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_204098035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 02:40 schreef Delenlill het volgende:
Of zo'n speciale kattenluik voor hun te kopen die alleen open gaat voor bepaalde zendertjes (die in hun halsband zal zitten).
Die zit in de chip die in de kat zit. Hebben we hier ook om te voorkomen dat vreemde katten het huis in gaan. Onze eigen kat schrok in het begin wel elke keer als hij ontgrendelde met een klik als zijn kop in het luik ging. :').
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:44:41 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098037
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dus het eten van hun eigen katten weg halen omdat het ongedierte van de buren langs komt?
Die buren hebben geen last van die kat, hè? Dus dat ‘ongedierte’ van jou verraadt vooral jouw persoonlijke standpunt.
pi_204098049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 01:56 schreef HSG het volgende:
Zelf zat ik er aan te denken om weer aan te bellen hun te verzoeken per direct er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat mijn kat daar niet meer naar binnen gaat
Ben je écht van mening dat zij ervoor moeten zorgen dat jouw kat niet bij hen naar binnen loopt? Hoe zie je dat praktisch voor je; dat ze bij het luikje gaan staan wachten en telkens als jouw kat binnenkomt, deze naar buiten dirigeren? Ik zou zeggen: jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 09:45:34 #31
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204098051
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:56 schreef HSG het volgende:
Wat een voorspelbare reacties hier. Mijn kat komt al 10 jaar buiten alleen de laatste maande gaat hij bij de buren naar binnen. Het is mijn kat, en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt. Hun katten lopen ook buiten rond.

Dat beest heeft hier alles wat het nodig heeft.

En wat ik ook al eerder zei heb ik meer de neiging om daar heen te gaan en hun voor de keuze te zetten: of je zorgt ervoor dat die kat uit het huis weg blijft want ik geef tenslotte geen toestemming daarvoor of je zorgt er zelf maar voor en zet ik zijn hele hebben en houden bij hun op de stoep
Ik vraag me af of dit topic serieus is, of dat je gewoon zit te zoeken naar iets om over te mekkeren. In het eerste geval...blijkbaar ben jij niet zo goed in bepalen wat dat beest nodig heeft, want dat beest maakt de keuze om af te taaien naar de buren. Dus schijnbaar is het daar beter/leuker/prettiger/interessanter.

Het is JOUW kat. Als jij niet wil dat dat beest naar de buren kan is dat JOUW verantwoordelijkheid. Als de buren dat beest elke keer buiten zetten betekent dat dat de kat in eerste instantie toch naar de buren is gegaan, wat betekent dat hij uit jouw huis/tuin weg kon.

Het probleem is niet dat jouw buren de kat niet naar buiten zetten, het probleem is dat de kat de mogelijkheid heeft om naar de buren te gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204098055
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die buren hebben geen last van die kat, hè? Dus dat ‘ongedierte’ van jou verraadt vooral jouw persoonlijke standpunt.
Zeker dat het een persoonlijk standpunt is. Maar het is dus volkomen redelijk dat ze de voeding van hun eigen katten dan maar moeten opruimen? Nah.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:46:28 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:45 schreef baskick het volgende:

[..]
Ben je écht van mening dat zij ervoor moeten zorgen dat jouw kat niet bij hen naar binnen loopt? Hoe zie je dat praktisch voor je; dat ze bij het luikje gaan staan wachten en telkens als jouw kat binnenkomt, deze naar buiten dirigeren? Ik zou zeggen: jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.
Ik las in dit topic al een paar keer iets over een kattenluikje dat op de chip in de (eigen) kat te programmeren is.
pi_204098068
- Doe normaal -

[ Bericht 73% gewijzigd door CoolGuy op 16-03-2022 09:47:26 ]
pi_204098080
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik las in dit topic al een paar keer iets over een kattenluikje dat op de chip in de (eigen) kat te programmeren is.
Nou dan heeft ts z'n oplossing, die kopen en in z'n deur monteren met het tijdslot op de hele dag dicht.

Of aan z'n buren geven met de vriendelijke vraag hem te plaatsen.
pi_204098081
quote:
Wat een voorspelbare reacties hier. Mijn kat komt al 10 jaar buiten alleen de laatste maande gaat hij bij de buren naar binnen. Het is mijn kat, en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt. Hun katten lopen ook buiten rond.

Dat beest heeft hier alles wat het nodig heeft.

En wat ik ook al eerder zei heb ik meer de neiging om daar heen te gaan en hun voor de keuze te zetten: of je zorgt ervoor dat die kat uit het huis weg blijft want ik geef tenslotte geen toestemming daarvoor of je zorgt er zelf maar voor en zet ik zijn hele hebben en houden bij hun op de stoep
Weet jouw kat dat ook? Dat hij geen toestemming heeft om het huis van je buren binnen te lopen?
Doe eens niet zo dom.
Als jij dit niet wilt, moet je je kat binnen houden, of er voor zorgen dat je kat je tuin niet uit kan.
pi_204098092
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 08:42 schreef Lienekien het volgende:
Bied aan om te helpen zo’n chip-kattenluikje te helpen installeren.
Zo'n luikje werkt prima zolang er geen deuren of ramen open staan. En zolang de katten van de buren een chip hebben. Met de lente en zomer voor de deur kan het zomaar voorkomen dat dat eerste niet altijd het geval is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:48:06 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Zeker dat het een persoonlijk standpunt is. Maar het is dus volkomen redelijk dat ze de voeding van hun eigen katten dan maar moeten opruimen? Nah.
Als tijdelijke actie, om die kat te ontmoedigen om daar binnen te komen. Ja.

Ja, raar idee om een beetje behulpzaam te zijn naar je buren toe.
pi_204098097
quote:
en ondanks dat het ook mijn verantwoording is, zijn de buren verantwoordelijk voor om ervoor te zorgen dat dat beest niet bij hun in huis komt
Waarom precies? :?
pi_204098118
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:34 schreef Lienekien het volgende:
De buren zouden de kat hun huis uit kunnen zetten als die binnen komt, eten voor hem weghalen. Ik vind het wel makkelijk om te zeggen dat het helemaal bij TS ligt.
Hele dagen gaan waken bij het luikje? Hun eigen voederbakje voor hun eigen kat steeds weghalen en terugzetten omdat de kat van TS bij vreemden naar binnenloopt? Niet hun probleem.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:50:43 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098129
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:47 schreef baskick het volgende:

[..]
Zo'n luikje werkt prima zolang er geen deuren of ramen open staan. En zolang de katten van de buren een chip hebben. Met de lente en zomer voor de deur kan het zomaar voorkomen dat dat eerste niet altijd het geval is.
De mogelijkheden zijn er wel. Veel mensen hebben ook gewoon horren voor ramen en deuren en die houden een kat ook wel buiten.

Het punt is vooral dat de buren die extra kat dus wel prima vinden.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 09:51:34 #42
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204098141
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
[..]
Ook dit is wel nice. Voor de vogelstand oa. Leren katten op den duur niet tijdig het huis te verlaten tho?
Dat werkt prima hier. Mijn kat heeft zich erbij neergelegd dat hij 's nachts niet meer naar buiten kan (al probeert ie het nog wel, vanwege wat moeite met het concept 'raam') . En de dagelijkse portie natvoer krijgt hij net nadat het luikje naar buiten toe sluit, dus die is wel op tijd binnen :)
pi_204098144
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zeker. Uit eigen ervaring: werkt prima. Moet de kat van de buren wel een chip hebben. En ramen en deuren de hele lente en zomer gesloten houden.
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:52:09 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098147
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Hele dagen gaan waken bij het luikje? Hun eigen voederbakje voor hun eigen kat steeds weghalen en terugzetten omdat de kat van TS bij vreemden naar binnenloopt? Niet hun probleem.
Waarom trek je het zo in het absurde? Terwijl we net de discussie over het kattenluikje hebben gehad?
pi_204098157
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Mijn suggestie was meehelpen installeren, maar (mee)betalen is ook een optie.
Ik zou het het eerlijkst vinden als die buren daar verder geen werk en kosten aan hebben. Het is immers de kat van TS en TS is de enige die er last van heeft dat z'n kat daar eet.
pi_204098171
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom trek je het zo in het absurde? Terwijl we net de discussie over het kattenluikje hebben gehad?
Ik ben bovenaan begonnen met lezen (en reageren). Wat ik bedoelde: zo'n luikje werkt prima, maar is niet sluitend. En over het absurde: TS heeft een probleem en de buren lijken geen probleem te hebben met bezoek. Ik zie niet in waarom zij allerlei moeite zouden moeten/willen doen. Als ze de kat niet in huis zouden willen, is een paar keer een plons water wellicht al voldoende.
pi_204098176
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De kat van m'n buren zit hier ook wel op zolder. Daar ga ik geen seconde harder om lopen. Hebben zij er een probleem mee, moeten ze hem binnen houden

quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:51 schreef noodgang het volgende:

[..]
Dat werkt prima hier. Mijn kat heeft zich erbij neergelegd dat hij 's nachts niet meer naar buiten kan (al probeert ie het nog wel, vanwege wat moeite met het concept 'raam') . En de dagelijkse portie natvoer krijgt hij net nadat het luikje naar buiten toe sluit, dus die is wel op tijd binnen :)
Ik hoor een kattenfilmpje
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:54:12 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_204098178
quote:
6s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou het het eerlijkst vinden als die buren daar verder geen werk en kosten aan hebben. Het is immers de kat van TS en TS is de enige die er last van heeft dat z'n kat daar eet.
TS kan ook informeren wat voor eten de kat bij de buren krijgt.
  Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 09:54:35 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204098183
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
De mogelijkheden zijn er wel. Veel mensen hebben ook gewoon horren voor ramen en deuren en die houden een kat ook wel buiten.

De kat gaat door het kattenluikje naar binnen, niet door deuren of ramen. Het punt is denk ik vooral dat TS een huisdier heeft dat aftaait omdat het ergens anders meer naar zijn zin is. Dan moet TS gewoon dat kattenluikje met chip kopen voor zijn buren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204098189
Doet mij denken aan een aflevering van mr. Visser

https://www.kijk.nl/video/OPViKtqClON
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')