Ja, ik wacht wel tot je klaar bent met lezen en reageren voordat ik weer inhoudelijk reageer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:53 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik ben bovenaan begonnen met lezen (en reageren). Wat ik bedoelde: zo'n luikje werkt prima, maar is niet sluitend.
Donequote:Op woensdag 16 maart 2022 09:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik wacht wel tot je klaar bent met lezen en reageren voordat ik weer inhoudelijk reageer.
Ja, totdat die kat bij jou de boel gaat onderpiesen. Maar dan schop je dat beest natuurlijk het huis uit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:54 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
De kat van m'n buren zit hier ook wel op zolder. Daar ga ik geen seconde harder om lopen. Hebben zij er een probleem mee, moeten ze hem binnen houden
[..]
Ik hoor een kattenfilmpje
Prima toch. Lekker inhoudelijk ook.quote:
Lijkt me logisch. Ik zou dat beest al niet in huis tolereren.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, totdat die kat bij jou de boel gaat onderpiesen. Maar dan schop je dat beest natuurlijk het huis uit.
Nou poepoe, dat is een werk! Wij hadden ooit ook een sociale kat die graag z'n eten met anderen deelde. Andere kat werd 3x naar buiten gestuurd. Zaten ze tegen elkaar te mauwen door de deur, mocht die van ons ook naar buiten, prima. Wat een moeite heeft dat gekost zeg.. wel 30 hele seconden per keer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Hele dagen gaan waken bij het luikje? Hun eigen voederbakje voor hun eigen kat steeds weghalen en terugzetten omdat de kat van TS bij vreemden naar binnenloopt? Niet hun probleem.
Zoals die binnen kwam kan die ook naar buiten. Hoef ik hem niet mee te helpen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, totdat die kat bij jou de boel gaat onderpiesen. Maar dan schop je dat beest natuurlijk het huis uit.
Ik ook niet, maar ik vind katten dan ook kutbeesten, dus ik wil er ook geen in huis. Ik heb dus ook zeker geen kattenluikje, maar als je dat wél hebt, ja, dan kan zo'n beest natuurlijk gewoon naar binnen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 09:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Ik zou dat beest al niet in huis tolereren.
Omdat een kat buiten hoort want anders word hij vervelend. als: ik verwaarloos mijn huisdier door hem de straat op te schoppen omdat ik geen zin of tijd heb hem te vermaken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Even algemeen gesteld: Waarom laten zoveel kattenbezitters hun kat buiten lopen en gaan dan vervolgens lopen zeiken over allerlei niet ter zake doende feitjes?
Een kat is een huisdier. Net als een hond of een hamster of een slang of rat.
Je laat die beesten ook niet vrij rondlopen op straat.
Ik vind het zo'n onzin dat katten gewoon vrij op straat mogen rondlopen. Houd dat beest thuis. Loop jij of je kat ook geen risico om aangereden of meegenomen te worden door tuig van de vivisectie.
En dan achteraf gaan lopen janken en de verantwoording leggen bij de moordenaars of kidnappers of extra voerderplaatsen.
Het ligt echt aan jezelf, TS.
Ik heb jarenlang katten gehad. Die beesten bleven altijd binnen. En ze waren er happy mee.
Kwestie van africhten/opvoeden.
Ik ook niet. En ook niet in de tuin. Ik heb geen kattenluik, maar ik ga van m'n tuin geen bewaakt fort maken, omdat buurtgenoten een huisdier hebben dat ze buiten hun eigen huis en tijd rond laten lopen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik vind katten dan ook kutbeesten, dus ik wil er ook geen in huis. Ik heb dus ook zeker geen kattenluikje, maar als je dat wél hebt, ja, dan kan zo'n beest natuurlijk gewoon naar binnen.
Maar dan zou ik nog steeds geen vreemde kat in huis willen hebben.
True. Ik vind dat de oplossing hier ligt in het ervoor zorgdragen dat betreffende kat niet uit eigen huis/tuin weg kan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ook niet. En ook niet in de tuin. Ik heb geen kattenluik, maar ik ga van m'n tuin geen bewaakt fort maken, omdat buurtgenoten een huisdier hebben dat ze buiten hun eigen huis en tijd rond laten lopen.
Zijn buren zijn blijkbaar wel kattenliefhebbers. Druk maken over dat zijn kat bij de buren welkom is, lijkt me vooral een luxeprobleem als kattenbezitter. Hij had het erger kunnen treffen met de buren.
Dat is in R&P het juiste antwoord, maar in WGR heeft Mr Frank Visser meer overwicht:quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
True. Ik vind dat de oplossing hier ligt in het ervoor zorgdragen dat betreffende kat niet uit eigen huis/tuin weg kan.
Nou, in de tuin is niet binnen toch? Maar als het prima is dat katten mogen gaan en staan waar ze willen, dan voel ik me absoluut niet geroepen om met dat beest om te gaan zoals de eigenaar dat wil. Ik ben niet op de wereld gezet om me met een beest dat niet van mij is bezig te houden op de manier waarop de eigenaar dat wil (maar uiteraard niet mishandelen of wat dan ook want dát doe je gewoon niet).quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is in R&P het juiste antwoord, maar in WGR heeft Mr Frank Visser meer overwicht:
https://www.ad.nl/binnenl(...)elweg-niet~a2a88891/
In absolute zin per keer misschien niet. Maar het is wel gedoe voor de buren. Voor een probleem van een ander.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:00 schreef loveli het volgende:
[..]
Nou poepoe, dat is een werk! Wij hadden ooit ook een sociale kat die graag z'n eten met anderen deelde. Andere kat werd 3x naar buiten gestuurd. Zaten ze tegen elkaar te mauwen door de deur, mocht die van ons ook naar buiten, prima. Wat een moeite heeft dat gekost zeg.. wel 30 hele seconden per keer.
Als mensen last hebben van mijn kat dan zou ik ze vooral aanraden hem te verjagen met een plantenspuit of hem een keer goed te laten schrikken, zodat ie niet meer terugkomt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, in de tuin is niet binnen toch? Maar als het prima is dat katten mogen gaan en staan waar ze willen, dan voel ik me absoluut niet geroepen om met dat beest om te gaan zoals de eigenaar dat wil. Ik ben niet op de wereld gezet om me met een beest dat niet van mij is bezig te houden op de manier waarop de eigenaar dat wil (maar uiteraard niet mishandelen of wat dan ook want dát doe je gewoon niet).
Ja maar dat vind ik al bijna mishandeling, al zou ik dat inderdaad wel nog doen. En als dat de eigenaar van die kat niet zint, ja, vervelend joh, het zint mij niet dat jouw kat hier bij mij zit, en daar maak jij je ook niet druk om.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als mensen last hebben van mijn kat dan zou ik ze vooral aanraden hem te verjagen met een plantenspuit of hem een keer goed te laten schrikken, zodat ie niet meer terugkomt.
Het beestje niet naar buiten laten dat gaat echt niet, dan wordt ie doodongelukkig. Dan kan ik hem net zo goed terug naar het asiel brengen.
Zolang die in de tuin van de kattenbezitter blijft, is het prima allemaal. Dan heb je er als buur minder last van dan van 'n hond die de hele dag door blaft of een haan die 's ochtends vroeg kraait.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:19 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als mensen last hebben van mijn kat dan zou ik ze vooral aanraden hem te verjagen met een plantenspuit of hem een keer goed te laten schrikken, zodat ie niet meer terugkomt.
Het beestje niet naar buiten laten dat gaat echt niet, dan wordt ie doodongelukkig. Dan kan ik hem net zo goed terug naar het asiel brengen.
Nouu, een hond die je de hele dag door hoort blaffen is anders ook godsgruwelijk irritant hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zolang die in de tuin van de kattenbezitter blijft, is het prima allemaal. Dan heb je er als buur minder last van dan van 'n hond die de hele dag door blaft of een haan die 's ochtends vroeg kraait.
Dat zegt Halcon dus.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nouu, een hond die je de hele dag door hoort blaffen is anders ook godsgruwelijk irritant hoor.
Ja, daarom is een kat die in de tuin zit van z'n eigenaar ook minder irritant dan 'n blaffende hond die in de tuinv an z'n eigenaar zit.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nouu, een hond die je de hele dag door hoort blaffen is anders ook godsgruwelijk irritant hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |