1. Ik bezig geen 'waarzijndeechtemannengebleven'-retoriek in elk topic dat ik aandoe;quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar sta jij dan aan de frontlinie in plaats van je continue persoonlijke aanvallen op mensen met een andere mening in dit topic?
quote:
In plaats daarvan ben je in elk topic altijd op meningen aan het reageren die nooit worden geuit, oftewel je bent vooral bezig in je eigen speelveld. En een stukje zelfverheerlijking komt er ook altijd bij kijken. Jij snapt het altijd wel, jij hebt altijd wel de kennis, de kunde, het besefquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
1. Ik bezig geen 'waarzijndeechtemannengebleven'-retoriek in elk topic dat ik aandoe;
Wat valt er niet te begrijpen aan dat mensen hun land verdedigen? Maak het niet zo moeilijk...quote:2. Reken maar dat wanneer mijn Nederland, mijn Vaderland, wordt aangevallen ik vooraan sta in de rij... heeft iets met eer te maken; met respect voor je Vaderland, je tradities, je cultuur, je voorouders. Wellicht dat ik daarom de Oekraners zo goed begrijp. Jij?
Eh ok man.quote:3. Dat werkelijk alles als persoonlijke aanval wordt gezien i.p.v. reactie op ahistorisch gezwam, FvD-propaganda en volstrekt onzinnige vergelijkingen toont vooral aan dat degenen die zich continu zo ontzettend OP DE MAN aangevallen voelen vooral niet in staat zijn om begrijpend te lezen.
Hup Nederland.
Hangt vooral van China af, maar als die zich afzijdig blijven houden zal het eerder een kwestie van weken dan maanden zijn.quote:
Misschien dozen wodka droppen in de gebieden waar de Russen zitten en na een nacht doorhalen pak je ze allemaal opquote:
Vastquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"vast expansion of NATO"
Dat heeft ie 1-op-1 uit de memo van het Kremlin overgenomen of wat?
quote:Flynn pleaded guilty in 2017 to lying to federal investigators about his contacts with Russia’s ambassador to the United States during the presidential transition.
On Nov. 25, 2020, President Donald J. Trump announced via Twitter that he was granting a full pardon to Lt. Gen. Michael T. Flynn
Oh wauw. Ik kende die hele gast niet maar het kwam zo over. De schijn heeft hij dus iig niet meequote:
De Baltische staten horen al bij de EU en NAVO.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zij grenzen ook aan rusland en Rusland heeft bij vier van de vijf al aangegeven dat ze "neutraal" zouden moeten blijven. Het is niet alleen Oekrane en Belarus h.....
Lijkt me wel gewaagd van China als ze hier Rusland actief gaan steunen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hangt vooral van China af, maar als die zich afzijdig blijven houden zal het eerder een kwestie van weken dan maanden zijn.
In een democratie is de premier (meestal) degene die de regering heeft samengesteld, en is hij/zij zelf n van de gekozen mensen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 12:44 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Premiers worden altijd aangesteld, het zijn geen presidenten. De werking van een democratie, daar zou je eens onderzoek naar moeten doen.
Ligt er vooral aan in hoeverre het verder gaat escaleren (buiten Oekrane).quote:
Ik zou mijn logistiek toch eerder voor eten en munitie inzetten als voor geplunderd hout als ik de Russen was.quote:
Dan kunnen we inderdaad wel beginnen met die No Fly Zonequote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me wel gewaagd van China als ze hier Rusland actief gaan steunen.
Die Chinezen hebben er nu zelf het meeste last vanquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan kunnen we inderdaad wel beginnen met die No Fly Zone
We hebben ook nog een appeltje te schillen met die Chinezen en hun opzettelijk verspreide kutvirus
Zou mooi zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die Chinezen hebben er nu zelf het meeste last van
Op dit moment ik zeker. Wat een kutvirus zeg, zo slap als een vaatdoek.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:10 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan kunnen we inderdaad wel beginnen met die No Fly Zone
We hebben ook nog een appeltje te schillen met die Chinezen en hun opzettelijk verspreide kutvirus
Als er geen bossen zijn kun je je daar ook niet verstoppen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is maar wat je prioriteiten in een oorlog zijn.
Je wil Zelensky wel als een dictator wegzetten, want je doet al weken niets anders dan Kremlin-propaganda verspreiden. Doe alsjeblieft niet zo schijnheilig.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
In een democratie is de premier (meestal) degene die de regering heeft samengesteld, en is hij/zij zelf n van de gekozen mensen.
Misschien had ik niet 'aangesteld' moeten schrijven maar 'aangewezen'? Ik wilde Zelensky niet als een dictator wegzetten, daarom zocht ik een zachtere term dan aanwijzen.
Hebben ze zelf niet genoeg boompjes daar in Siberi?quote:
Beetje net als de Russen, zo slap als een vaatdoekquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op dit moment ik zeker. Wat een kutvirus zeg, zo slap als een vaatdoek.
De Russen eten de bossen op, wist je dat niet?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik zou mijn logistiek toch eerder voor eten en munitie inzetten als voor geplunderd hout als ik de Russen was.
Finland is nu anders wel voorstander van toetreding tot NATO, juist vanwege dat gebok door Putin. Die heeft met Oekrane goed laten zien dat zijn beloftes mbt "buffer"staten waardeloos zijn. Alsof Oekrane binnen een jaartje toegetreden zou zijn tot NATO en de EU zonder zijn ingrijpenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Baltische staten horen al bij de EU en NAVO.
Het lijkt me sterk dat Rusland een oorlog met de NAVO wilt, kunnen ze namelijk nooit winnen.
Finland hoort bij de EU maar niet bij de NAVO en is daarom een buffer.
Berkenborsjtjquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De Russen eten de bossen op, wist je dat niet?
Laat ik nou logistiek/transport manager van beroep zijnquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik zie dat het weer tijd is om 12 keer dezelfde tweet te plaatsen, dus ik doe ook maar eens een duit in het zakje!
[ twitter ]
Overigens vind ik dit niet erg professioneel, maar dat terzijde.
ik weet uit ervaring dat hout duur is maar zo'n gigantische oorlog beginnen voor wat bomen ....quote:
Had nog zeker 10 jaar geduurd.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Finland is nu anders wel voorstander van toetreding tot NATO, juist vanwege dat gebok door Putin. Die heeft met Oekrane goed laten zien dat zijn beloftes mbt "buffer"staten waardeloos zijn. Alsof Oekrane binnen een jaartje toegetreden zou zijn tot NATO en de EU zonder zijn ingrijpen
Wat dacht je met die 12 meter lange tafels van Putin, kost kapitalen!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:18 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik weet uit ervaring dat hout duur is maar zo'n gigantische oorlog beginnen voor wat bomen ....
Als in; Oekrane valt Rusland binnen met hulp van NATO? Wat?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Had nog zeker 10 jaar geduurd.
Maar hoe langer hij had gewacht hoe groter de kans dat de NAVO Oekrane gaat helpen bij een invasie.
Erg mooiquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die Chinezen hebben er nu zelf het meeste last van
Echt? ik zag jou altijd voor me als een vriendelijke aardige wetenschapper die in zijn botanische tuin onderzoek doet terwijl vogeltjes en vlinders om je heen dartelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Laat ik nou logistiek/transport manager van beroep zijn
Nee bij een Russische invasie in Oekrane.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als in; Oekrane valt Rusland binnen met hulp van NATO? Wat?
"Zelverheerlijking"... omdat je voor iedereen te raadplegen info inbrengt tegen een absurde vergelijking, aantoonbaar historische onzin en/of ook glasharde propaganda. Zoals, om maar wat te noemen: die constante stroom aan desinformatie betreffende Oekraene als neo-nazistische brandhaard; terwijl met n blik op de laatste verkiezingen is gebleken dat de grootste neo-partij in heel Oekrane 1 van de 450 zetels wist te behalen, en ook nooit boven de 37 is gekomen. Met links en bronnen erbij, gratis en voor niks. Of dat het Westen heeft lopen stoken door EU-lidmaatschap als worst voor te houden; ook al waren de plannen daarvoor VOOR de oorlog helemaal niet vastgelegd. Of dat landen als Estland, Litouwen en Polen lopen te 'provoceren', 'grenzen opzoeken', 'olie op het vuur gooien', alsof het de agressoren zijn die - uiteraard gestuurd dan wel misleid door de EU - uit het niets op de militaire drum aan het slaan zijn; als je de geschiedenis van die plekken kent dan snap je wel waarom 'provoceren', 'grenzen' en 'olie'-verwijzingen ridicuul zijn. En tenslotte, natuurlijk, de wijze waarop steevast over Oekrane en diens bewoners wordt gesproken alsof het willoze wezens zijn die 'gestuurd', 'verleid' en 'misleid' worden door derden, zelf kennelijk niets willen (niet eens kunnen willen) en als soort gast in hun eigen oorlog mogen optreden in het theater van de armchair geopolitici.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:54 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In plaats daarvan ben je in elk topic altijd op meningen aan het reageren die nooit worden geuit, oftewel je bent vooral bezig in je eigen speelveld. En een stukje zelfverheerlijking komt er ook altijd bij kijken. Jij snapt het altijd wel, jij hebt altijd wel de kennis, de kunde, het besef
[..]
Wat valt er niet te begrijpen aan dat mensen hun land verdedigen? Maak het niet zo moeilijk...
[..]
Eh ok man.
Een echte FOK!kerquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Refugee saving his PC
[ afbeelding ]
Al 5x besproken in het afgelopen half uur hans.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Hier schrikt Poetin wel van!
Zou bij mij ook prioriteit hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Refugee saving his PC
[ afbeelding ]
Johquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Al 5x besproken in het afgelopen half uur hans.
Mag hopen dat geheel Oost-Europa z.s.m. EU-lid wordt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Finland is nu anders wel voorstander van toetreding tot NATO, juist vanwege dat gebok door Putin. Die heeft met Oekrane goed laten zien dat zijn beloftes mbt "buffer"staten waardeloos zijn. Alsof Oekrane binnen een jaartje toegetreden zou zijn tot NATO en de EU zonder zijn ingrijpen
Misschien had Putin Oekrane nooit binnen moeten vallen want er is geen enkele reden toe.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee bij een Russische invasie in Oekrane.
Nope, logistiek, transport, administratief, planningsduizendpoot moderatorquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Echt? ik zag jou altijd voor me als een vriendelijke aardige wetenschapper die in zijn botanische tuin onderzoek doet terwijl vogeltjes en vlinders om je heen dartelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weet je hoe duur een pc tegenwoordig is met een moderne graka.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Refugee saving his PC
[ afbeelding ]
Tja, zijn bijdrages zijn vanuit de luie stoel op FOK! aansturen op mr oorlog en het demoniseren en afsnauwen van iedereen die daar anders over denkt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 06:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar sta jij dan aan de frontlinie in plaats van je continue persoonlijke aanvallen op mensen met een andere mening in dit topic?
geschreven door Captain Obvious.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:50 schreef Perrin het volgende:
De 14 geboden van de stadsguerilla..
[ twitter ]
Misschien zit er wel een nieuwe videokaart in. Is tegenwoordig waardevoller dan een goudstaaf.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:29 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
weet je hoe duur een pc tegenwoordig is met een moderne graka.
Hoe wordt er precies aangestuurd op mr oorlog?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zijn bijdrages zijn vanuit de luie stoel op FOK! aansturen op mr oorlog en het demoniseren en afsnauwen van iedereen die daar anders over denkt.
Dat had hij idd niet moeten doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien had Putin Oekrane nooit binnen moeten vallen want er is geen enkele reden toe.
Mag wel op een tegel deze.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:28 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien had Putin Oekrane nooit binnen moeten vallen want er is geen enkele reden toe.
Chipsfabrieken in China zitten ook in Lockdown dus wordt allemaal nog duurderquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien zit er wel een nieuwe videokaart in. Is tegenwoordig waardevoller dan een goudstaaf.
Leuke! Misschien kunnen we deze over een half uur wr plaatsenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
Het zou me niks verbazen als de EU het proces voor toelating herziet en versneld, juist vanwege Putin's acties.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag hopen dat geheel Oost-Europa z.s.m. EU-lid wordt.
vorige maand een gigabyte 6800xt oc gekocht omdat ik na 3 maanden wachten op betere prijzen het zat wasquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Misschien zit er wel een nieuwe videokaart in. Is tegenwoordig waardevoller dan een goudstaaf.
Die betere prijzen komen nooit meer terug.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:33 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
vorige maand een gigabyte 6800xt oc gekocht omdat ik na 3 maanden wachten op betere prijzen het zat was
Al besprokenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:34 schreef superniger het volgende:
Hilarische tweet van Ollongren.
XD
[ twitter ]
Maar als het uit de hand loopt ligt dat aan Putin. Niet aan de Baltische staten, Finland, NATO of de EU die lopen te 'provoceren'.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat had hij idd niet moeten doen.
Hopelijk loopt het niet uit de hand.
En de Lays Paprika dan?!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Chipsfabrieken in China zitten ook in Lockdown dus wordt allemaal nog duurder
Maar hey, misschien wil je niet dat bepaalde info in Russische handen valt maar ja, dan had je ook je HD kunnen meenemen natuurlijk
er is echter ook een hele afzetmarkt (russische miners en gamers) die is komen te vervallenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Chipsfabrieken in China zitten ook in Lockdown dus wordt allemaal nog duurder
Maar hey, misschien wil je niet dat bepaalde info in Russische handen valt maar ja, dan had je ook je HD kunnen meenemen natuurlijk
Met zo'n gebruikersnaam komt het wel heel dichtbijquote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:34 schreef _The_General_ het volgende:
Ondertussen in in Mariupol de 4de Russische Generaal omgekomen!
Oekraine heeft er geen belang bij en Rusland stelt zich wel erg kwetsbaar op als ze die voertuigen rustig gaan wegslepen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:39 schreef polderturk het volgende:
Waarom worden die viertuigen niet van de wegen gehaald? Nu blokkeren ze het verkeer.
[ twitter ]
Als ze CS:GO hadden gebanned in Rossija:quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:37 schreef Bensel het volgende:
[..]
er is echter ook een hele afzetmarkt (russische miners en gamers) die is komen te vervallen
Het lijkt ook net wat minder druk dan de A2.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oekraine heeft er geen belang bij en Rusland stelt zich wel erg kwetsbaar op als ze die voertuigen rustig gaan wegslepen?
Het is geen ongeluk op A2 tijdens spitsuur of zo
Men heeft namelijk ook niets anders te doen in Oekrane...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:39 schreef polderturk het volgende:
Waarom worden die viertuigen niet van de wegen gehaald? Nu blokkeren ze het verkeer.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het lijkt ook net wat minder druk dan de A2.
De ANWB palen daar zijn ook vernietigd, dat bemoeilijkt de situatie nogal.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:39 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Heb je al gevonden wanneer precies Rusland akkoord is gegaan met een staakt-het-vuren zodat de onderhandelingen echt kunnen beginnen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zijn bijdrages zijn vanuit de luie stoel op FOK! aansturen op mr oorlog en het demoniseren en afsnauwen van iedereen die daar anders over denkt.
Heb ik gezegd dat Rusland akkoord is gegaan met een staakt-het-vuren?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heb je al gevonden wanneer precies Rusland akkoord is gegaan met een staakt-het-vuren zodat de onderhandelingen echt kunnen beginnen?
Goh is dat niet zo? Hoe kan het dan dat jij steeds roept dat Oekraine niet verder moet vechten? Moeten ze zich dan toch overgeven? Wat betekent niet verder vechten zonder staakt-het-voeren in jouw boekje precies?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat Rusland akkoord is gegaan met een staakt-het-vuren?
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh is dat niet zo? Hoe kan het dan dat jij steeds roept dat Oekraine niet verder moet vechten? Moeten ze zich dan toch overgeven? Wat betekent niet verder vechten zonder staakt-het-voeren in jouw boekje precies?
*mompelt iets over een dog met een bone''quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh is dat niet zo? Hoe kan het dan dat jij steeds roept dat Oekraine niet verder moet vechten? Moeten ze zich dan toch overgeven? Wat betekent niet verder vechten zonder staakt-het-voeren in jouw boekje precies?
Een hele emotionele hond he!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
*mompelt iets over een dog met een bone''
Realisme? Of toch druk zetten? Wij staan natuurlijk best open dat Oekraine binnen een aantal jaar NAVO/EU lid wordt maar in een oorlogssituatie natuurlijk niet realistisch. Voor de EU moet er sowieso nog veel gebeuren dat ze lid kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben benieuwd waarom hij dit nu opeens zegt.
Wij als Nederlanders hebben er sowieso geen ene fuck aan dat een semi-corrupt Oostblokland net boven de armoedegrens onze levensstandaard naar beneden trekt binnen de EU.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Realisme? Of toch druk zetten? Wij staan natuurlijk best open dat Oekraine binnen een aantal jaar NAVO/EU lid wordt maar in een oorlogssituatie natuurlijk niet realistisch. Voor de EU moet er sowieso nog veel gebeuren dat ze lid kunnen worden.
Ik heb aangegeven dat een diplomatieke oplossing het beste is om deze oorlog te beindigen en dat beide partijen daar water bij de wijn voor zullen moeten doen. Dat jij daarvan maakt dat ik zou hebben gezegd dat Oekrane als enige de wapens moet neerleggen kan ik weinig aan veranderen. Het benadrukt eens te meer dat jij als andermans woorden niet kan verdraaien, je niet in staat bent een normale discussie te voeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:53 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien wel omdat hij bereid is om dat op te geven bij de onderhandelingen met Rusland. Hij weet dat die procedures toch erg lang duren (als ze al toegelaten worden), dus wellicht een opoffering waar hij mee kan leven. Dat hij dit nu openlijk ook zo zegt om Rusland het signaal te geven dat hij het inderdaad prima vind als hij geen NAVO/EU lid word. Maar dan kan hij voor zijn land wel andere garanties willen hebben vanuit het westen; mocht Rusland na een akkoord bijvoorbeeld toch weer ruzie zoeken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoe zou het komen dat Oost-Europese landen relatief gezien een lagere levensstandaard hebben en corruptie?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wij als Nederlanders hebben er sowieso geen ene fuck aan dat een semi-corrupt Oostblokland net boven de armoedegrens onze levensstandaard naar beneden trekt binnen de EU.
Wanneer heeft Defensie voor het laatst 190.000 man het veld in gestuurd?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ twitter ]
EU moet hij wel op inzetten vind ik. NAVO is een ander verhaal voor dit moment. Maar wie weet wat er wat dat betreft mogelijk is in de toekomst.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien wel omdat hij bereid is om dat op te geven bij de onderhandelingen met Rusland. Hij weet dat die procedures toch erg lang duren (als ze al toegelaten worden), dus wellicht een opoffering waar hij mee kan leven. Dat hij dit nu openlijk ook zo zegt om Rusland het signaal te geven dat hij het inderdaad prima vind als hij geen NAVO/EU lid word. Maar dan kan hij voor zijn land wel andere garanties willen hebben vanuit het westen; mocht Rusland na een akkoord bijvoorbeeld toch weer ruzie zoeken.
Omdat ze hem anders toch wel te pakken krijgen. Vroeg of laat. Of z'n familie, of weet ik veel wat ze aan het rotzooien zijn. Oekrane geen NAVO lid is voor Rusland zo existentieel. Bovendien zou het ook beter zijn voor Oekrane zelf want je ziet wat er van komt. Maak er samen maar wat van straks als EU, VS en Rusland.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En nogmaals de vraag: welke bronnen hebben wij thans tot onze beschikking waaruit blijkt dat Poetin die wijn wat gaat willen verdunnen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb aangegeven dat een diplomatieke oplossing het beste is om deze oorlog te beindigen en dat beide partijen daar water bij de wijn voor zullen moeten doen. Dat jij daarvan maakt dat ik zou hebben gezegd dat Oekrane als enige de wapens moet neerleggen kan ik weinig aan veranderen. Het benadrukt eens te meer dat jij als andermans woorden niet kan verdraaien, je niet in staat bent een normale discussie te voeren.
Sterker nog. Oekraine heeft er meer belang bij als er zoveel mogelijk shit op de weg staat tussen de russen en hun op grote wegen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oekraine heeft er geen belang bij en Rusland stelt zich wel erg kwetsbaar op als ze die voertuigen rustig gaan wegslepen?
Het is geen ongeluk op A2 tijdens spitsuur of zo
Hallo Mexicanobakker. Sp3c heeft laten weten op de hoogte te willen blijven alle tweets van Defensie terwijl hij zit te poepen. Kan je hem ook even taggen in je post? Wel belangrijk voor hem.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ twitter ]
@:Frozen-assassin deze al gezien?
Rusland heeft nou niet bepaald slechts een beetje schade gedaan he....quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat ze hem anders toch wel te pakken krijgen. Vroeg of laat. Of z'n familie, of weet ik veel wat ze aan het rotzooien zijn. Oekrane geen NAVO lid is voor Rusland zo existentieel. Bovendien zou het ook beter zijn voor Oekrane zelf want je ziet wat er van komt. Maak er samen maar wat van straks als EU, VS en Rusland.
Woooahhhh wat een burn, toptweet!!quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[ twitter ]
@:Frozen-assassin deze al gezien?
Mag Oekrane daar ook zelf nog iets over zeggen, Oekrane zijnde?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Omdat ze hem anders toch wel te pakken krijgen. Vroeg of laat. Of z'n familie, of weet ik veel wat ze aan het rotzooien zijn. Oekrane geen NAVO lid is voor Rusland zo existentieel. Bovendien zou het ook beter zijn voor Oekrane zelf want je ziet wat er van komt. Maak er samen maar wat van straks als EU, VS en Rusland.
Tot op heden lijken beide partijen daar niet toe bereid. Maar dat wil niet zeggen dat het geen juiste oplossing zou zijn. Het is te hopen dat deze realisatie ook bij zowel Rusland als Oekrane snel door begint te dringen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nogmaals de vraag: welke bronnen hebben wij thans tot onze beschikking waaruit blijkt dat Poetin die wijn wat gaat willen verdunnen?
Ah, het 'Oekrane moet een speelbal van de Rus worden'-argument.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Buig jij altijd zo makkelijk?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:04 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jouw levensstandaard gaat omlaag in dat geval?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wij als Nederlanders hebben er sowieso geen ene fuck aan dat een semi-corrupt Oostblokland net boven de armoedegrens onze levensstandaard naar beneden trekt binnen de EU.
Putin die de soevereiniteit van Oekrane respecteert lijkt me ook een juiste oplossing; zit er ook niet echt in. Kortom: als dit alles is wat je hebt om tot 'diplomatie' over te gaan, is het nogal dunnetjes.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tot op heden lijken beide partijen daar niet toe bereid. Maar dat wil niet zeggen dat het geen juiste oplossing zou zijn. Het is te hopen dat deze realisatie ook bij zowel Rusland als Oekrane snel door begint te dringen.
Zo werkt het niet in de geopolitiek. Natuurlijk mag dat en is het moreler en ethischer, maar zo zijn nou eenmaal niet de feiten in de grote boze wereld. Ben het met je eens hoor, natuurlijk mag Oekrane daar zelf iets over zeggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag Oekrane daar ook zelf nog iets over zeggen, Oekrane zijnde?
Het grote probleem is natuurlijk dat zodra 1 partij dit laat merken, de andere partij juist zijn standpunten zal verharden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tot op heden lijken beide partijen daar niet toe bereid. Maar dat wil niet zeggen dat het geen juiste oplossing zou zijn. Het is te hopen dat deze realisatie ook bij zowel Rusland als Oekrane snel door begint te dringen.
Finland is al wel aan het flirten met de NAVO. Sinds Oekrane is zelfs een meerderheid van de burgers voor lidmaatschap. Dat zou betekenen dat Rusland Finland mag annexeren want Finland is over een aantal jaar niet meer weerloos en zwak.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De Baltische staten horen al bij de EU en NAVO.
Het lijkt me sterk dat Rusland een oorlog met de NAVO wilt, kunnen ze namelijk nooit winnen.
Finland hoort bij de EU maar niet bij de NAVO en is daarom een buffer.
Nee, ben alleen maar realistisch.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Buig jij altijd zo makkelijk?
Dat zeg ik nergens.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ah, het 'Oekrane moet een speelbal van de Rus worden'-argument.
Zou je ook zo laks zijn wanneer het niet Oekrane maar Nederland betreft?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo werkt het niet in de geopolitiek. Natuurlijk mag dat en is het moreler en ethischer, maar zo zijn nou eenmaal niet de feiten in de grote boze wereld. Ben het met je eens hoor, natuurlijk mag Oekrane daar zelf iets over zeggen.
Ik zou sowieso geen drankje aannemen waar Poetin iets in heeft kunnen doen. Wijn verdund met polonium oplossing…quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nogmaals de vraag: welke bronnen hebben wij thans tot onze beschikking waaruit blijkt dat Poetin die wijn wat gaat willen verdunnen?
Dat is de vraag niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik mis de optie ''allebei zijn ze niet helemaal koosjer''.
Ik mis de optie: "ik heb geen idee maar ik post nog even de defensie tweet"quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kees Kankerkachel kan goed pallets stapelen. Hij heeft ook wel ervaring met Oekraense vrouwen denk ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:05 schreef Ulx het volgende:
Als de Nederlandse Strijdkrachten zich gaan bemoeien met het conflict moeten ze wel de logistiek ol orde krijgen. Ik denk dat ze nieuwe stapelaars moeten aanschaffen.
Ik ben ook realistisch.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, ben alleen maar realistisch.
Klopt, beide partijen. Over schuld heb ik het verder niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Putin die de soevereiniteit van Oekrane respecteert lijkt me ook een juiste oplossing; zit er ook niet echt in. Kortom: als dit alles is wat je hebt om tot 'diplomatie' over te gaan, is het nogal dunnetjes.
Ook frappant dat het hier om 'beide partijen' gaat, alsof er twee schuld hebben. Neen. Er is er hier maar n schuldig, en dat is Putin en diens agressieve bezetting van een soeverein land.
Ik denk niet dat ze dat gaan doen omdat Finland bij de EU zit.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Finland is al wel aan het flirten met de NAVO. Sinds Oekrane is zelfs een meerderheid van de burgers voor lidmaatschap. Dat zou betekenen dat Rusland Finland mag annexeren want Finland is over een aantal jaar niet meer weerloos en zwak.
Kingfloplandquote:
Dat gaat niet gebeuren want wij zijn een NAVO lid. Maar om eerder te zijn: feitelijk wel, alleen emotioneel niet. Alleen denk ik dat de emotie dan veel te hoog en verblindend is om realistisch naar de situatie te kunnen kijken. Maar goed, er zijn zo veel wat als dingen. Gelukkig gaat dat hier nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je ook zo laks zijn wanneer het niet Oekrane maar Nederland betreft?
Staat altijd standaard onder de titel?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:12 schreef Idisrom het volgende:
Even een vraag tussendoor. Vroeger kon ik zien wanneer een YouTube-uitzending was ontstaan.
Maar ik kan het nu niet meer vinden. Voor deze oorlog vind ik van belang wanneer iets gezegd en gepubliceerd is.
Zoals de reportages van WION.
Hoe kan ik de uploaddatum vinden?
En nu de volgende vraag: welke van die twee is een aanvalsoorlog op de ander begonnen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat putin zei dat als Trump president zou worden dat een oorlog dan voorkomen zou worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben ook realistisch.
Poetin durfde tijdens het regime Trump Oekraine niet binnen te vallen omdat hij bang was voor een nukestrike door die onberekenbare. Daaruit volgt: Poetin is bang voor nukes. Dus kan NATO wel conventioneel militair ingrijpen want Poetin bluft.
Ook al besproken. Leest niemand hier eigenlijk nog wel wat?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland wilt Ukrains hout stelen
https://www.reddit.com/r/(...)o_cut_down_and_sell/
Putin and Shoigu want to cut down and sell Ukrainian forests - Intelligence report
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:13 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou sowieso geen drankje aannemen waar Poetin iets in heeft kunnen doen. Wijn verdund met polonium oplossing…
Oekraine heeft een flinke bos hout voor elke deur.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland wilt Ukrains hout stelen
https://www.reddit.com/r/(...)o_cut_down_and_sell/
Putin and Shoigu want to cut down and sell Ukrainian forests - Intelligence report
Dat vind ik niet zo relevant eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe zou het komen dat Oost-Europese landen relatief gezien een lagere levensstandaard hebben en corruptie?
Volgens mij escaleert het dan dusdanig dat nukes in allebei de gevallen noodzakelijk zijn. Je krijgt actie, reactie, actie, reactie. Eigenlijk is dat gewoon het allerdomste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:13 schreef Ulx het volgende:
Dus kan NATO wel conventioneel militair ingrijpen want Poetin bluft.
Ligt denk ik aan de cache, cookies of extensions van de browser want bij mij thuis is de uploaddatum onder de Youtube videos ook verdwenen, maar hier op het werk zie ik het nog wel. Ben er ook nog niet achter wat het probleem precies is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:12 schreef Idisrom het volgende:
Even een vraag tussendoor. Vroeger kon ik zien wanneer een YouTube-uitzending was ontstaan.
Maar ik kan het nu niet meer vinden. Voor deze oorlog vind ik van belang wanneer iets gezegd en gepubliceerd is.
Oh echt? Zeg nooit nooit.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren want wij zijn een NAVO lid. Maar om eerder te zijn: feitelijk wel, alleen emotioneel niet. Alleen denk ik dat de emotie dan veel te hoog en verblindend is om realistisch naar de situatie te kunnen kijken. Maar goed, er zijn zo veel wat als dingen. Gelukkig gaat dat hier nooit gebeuren.
omdat trump geen nato-fan is?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:16 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat putin zei dat als Trump president zou worden dat een oorlog dan voorkomen zou worden.
Waarom precies ben ik nog niet achter.
Daar kun je donder op zeggen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jouw levensstandaard gaat omlaag in dat geval?
Wat gaan ze afpakken dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Daar kun je donder op zeggen.
Even denken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nu de volgende vraag: welke van die twee is een aanvalsoorlog op de ander begonnen?
Als er schepen vol geld naar Oekrane-ontwikkeling gaat als die de EU binnentreden, dan zijn er andere plekken waar dat niet heen gaat.quote:
Door mensen die denken dat het een goed idee is om kleptostaat Oekrane bij de EU te hebben. Voor de klepto-elite zijn Rusland en Oekrane defacto n land, al sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Met maar n doel: het leegplukken van zowel Rusland als de Oekrane. Eerst moet die hele oligarchenbende daar weg en worden losgeweekt van Moskou, anders wil je dat land echt niet bij de EU hebben.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
Wel hilarisch hoe snel je hier een Poetin-versteher bent
Ik wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo relevant eigenlijk.
Vreemd genoeg denk ik dat het juist veilig is als je het samen met Putin nuttigt. Je bent op dat moment zijn gast die hij respecteert en dan flikt hij zoiets niet. Als hij je niet zou respecteren dan zou je ook niet zijn tijd en aanwezigheid krijgen.quote:
Dat was bij hem gewoon opportunisme. Rusland bood meer dus was Trump tegen NATO.quote:
Dat valt nog mee; ik heb zojuist kennelijk een kernoorlog gestart vanuit mijn luie stoel omdat ik statistieken heb gegeven over de Oekraense verkiezingen van 2018.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
Er staat simpelweg teveel op het spel om met een bierviltjes-berekening zo'n gok te nemen. We hebben het hier niet over leiders en generaals die met de levens van burgers en soldaten spelen... dit gaat om het voortbestaan van de mensheid.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben ook realistisch.
Poetin durfde tijdens het regime Trump Oekraine niet binnen te vallen omdat hij bang was voor een nukestrike door die onberekenbare. Daaruit volgt: Poetin is bang voor nukes. Dus kan NATO wel conventioneel militair ingrijpen want Poetin bluft.
Tja, voor iemand als Etto is emotie het default perspectief waar de wereld mee wordt bekeken. Dus dat dit eigenlijk verblindend werkt om realistische oplossingen te vinden zal hij niet begrijpen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren want wij zijn een NAVO lid. Maar om eerder te zijn: feitelijk wel, alleen emotioneel niet. Alleen denk ik dat de emotie dan veel te hoog en verblindend is om realistisch naar de situatie te kunnen kijken. Maar goed, er zijn zo veel wat als dingen. Gelukkig gaat dat hier nooit gebeuren.
Dan ga jij er op achteruit?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als er schepen vol geld naar Oekrane-ontwikkeling gaat als die de EU binnentreden, dan zijn er andere plekken waar dat niet heen gaat.
Oja eens hoor, maar dat spreekt niet tegen wat ik zeg.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
En Vaderlandsliefde is wellicht niet 'realistisch' en 'rationeel' - dat is de liefde sowieso niet - maar het is wl wat het leven diens schoonheid geeft. Nog zo'n 'irrationeel' ding, schoonheid.
Maar het is niet relevant in de vraag wat ze op dit moment toevoegen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik wel.
Dat komt namelijk omdat die hoek van Europa nogal lange tijd gezucht heeft onder het juk van de Sovjet-Unie. Iets dat in andere vorm thans weer lijkt te geschieden.
Oost-Europa verwijten arm en corrupt te zijn... en even vergeten dat dat vooral te danken is aan een dubbel verraad in 1939 en 1945. Een soort verraad dat door enige lieden hier thans verkocht wordt als 'realistische geopolitiek'. Laat ze maar opnieuw stikken daar. Kunnen we over een jaar of 80 en na nog een mislukt pseudo-communistisch experiment aldaar wederom op die corrupte boeren en ongeletterden afgeven.
een dode organisatiequote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat zou goed kunnen.
Die had behoorlijk wat kritiek op de NAVO.
Ik ga er nu al op achteruit. En Oekrane zit nog niet eens bij de EU.quote:
Ok. Interessant.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt nog mee; ik heb zojuist kennelijk een kernoorlog gestart vanuit mijn luie stoel omdat ik statistieken heb gegeven over de Oekraense verkiezingen van 2018.
Staat best kut op je cv.
Dat is niet zo snel, je bent immers al vanaf dag 1 aan het pleiten voor onvoorwaardelijke Oekraense overgave.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef Discombobulate het volgende:
Maar moeten we wl gokken dat Putin het hierbij houdt als we niets doen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er staat simpelweg teveel op het spel om met een bierviltjes-berekening zo'n gok te nemen. We hebben het hier niet over leiders en generaals die met de levens van burgers en soldaten spelen... dit gaat om het voortbestaan van de mensheid.
Wat ik doorheen mijn tranen vooral zie is hoe je ongeacht welk topic overal dezelfde stokpaardjes berijdt, waarbij je ook nog altijd, na al die jaren, de schijn tracht op te houden van de genuanceerde, nuchtere, kritische denker die echt niet overal blauwharige SJW'ers en woke GroenLinks hippies meent waar te nemen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, voor iemand als Etto is emotie het default perspectief waar de wereld mee wordt bekeken. Dus dat dit eigenlijk verblindend werkt om realistische oplossingen te vinden zal hij niet begrijpen.
Dat blijkt maar weer, die ouwe boomer.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, voor iemand als Etto is emotie het default perspectief waar de wereld mee wordt bekeken. Dus dat dit eigenlijk verblindend werkt om realistische oplossingen te vinden zal hij niet begrijpen.
Op het moment dat alle mensen dood zijn, is er eigenlijk ook niets verloren gegaan aangezien er niemand nog is om het te registreren. Is dat nou erger dan heel veel burgerdoden met getraumatiseerde achterblijvers?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er staat simpelweg teveel op het spel om met een bierviltjes-berekening zo'n gok te nemen. We hebben het hier niet over leiders en generaals die met de levens van burgers en soldaten spelen... dit gaat om het voortbestaan van de mensheid.
Nee hoor. Tot voor kort niet, in ieder geval. Eerst orde op zaken stellen... en vergeleken met hun startpositie in 1990 doen een hoop Oostbloklanden het verre van slecht.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar het is niet relevant in de vraag wat ze op dit moment toevoegen.
Jij wilt ze toelaten uit een soort altrustische barmhartigheid omdat ze 80 jaar onder het sovietjuk hebben geleefd. Lijkt me een onwaarschijnlijk slechte insteek met bizar backfire risico.
Etto gaat prat op zijn historische kennis, zijn kennis over het heden laat duidelijk te wensen over. Oekrane is een land waar oligarchen, gelieerd aan het Kremlin, nog steeds de dienst uitmaken. Alles is intens corrupt. Dat blijkt ook wel uit de cijfers:quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Maar het is niet relevant in de vraag wat ze op dit moment toevoegen.
Jij wilt ze toelaten uit een soort altrustische barmhartigheid omdat ze 80 jaar onder het sovietjuk hebben geleefd. Lijkt me een onwaarschijnlijk slechte insteek met bizar backfire risico.
Hoe is dit precies een rechtvaardiging voor een invasie, Riches?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Etto gaat prat op zijn historische kennis, zijn kennis over het heden laat duidelijk te wensen over. Oekrane is een land waar oligarchen, gelieerd aan het Kremlin, nog steeds de dienst uitmaken. Alles is intens corrupt. Dat blijkt ook wel uit de cijfers:
https://www.transparency.org/en/cpi/2021/index/nld
Een slechtere corruptiescore dan democratische paradijslanden als Albani, de Filipijnen, Egypte, Sierra Leone, Peru en Ecuador.
Als dit niet was gebeurd was er inderdaad nooit serieus sprake geweest van een mogelijke toevoeging van Oekraine aan de Unie.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Etto gaat prat op zijn historische kennis, zijn kennis over het heden laat duidelijk te wensen over. Oekrane is een land waar oligarchen, gelieerd aan het Kremlin, nog steeds de dienst uitmaken. Alles is intens corrupt. Dat blijkt ook wel uit de cijfers:
Een slechtere corruptiescore dan democratische paradijslanden als Albani, de Filipijnen, Egypte, Sierra Leone, Peru en Ecuador.
En je mening is veranderd puur op emotioneel sentiment? Want oorlog en zulks?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee hoor. Tot voor kort niet, in ieder geval. Eerst orde op zaken stellen... en vergeleken met hun startpositie in 1990 doen een hoop Oostbloklanden het verre van slecht.
Is nu inderdaad ietsje veranderd, die mening, qua toelating.
Niet, maar om duidelijk te maken dat dat land voorlopig NOOIT bij de EU moet komen. Dus stop je insinuaties maar weer.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe is dit precies een rechtvaardiging voor een invasie, Riches?
Nee, daarom moeten de NAVO en EU landen hun verdediging flink gaan verbeteren voor het geval dat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar moeten we wl gokken dat Putin het hierbij houdt als we niets doen?
Wat hebben jullie toch steeds met 'emoties'...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:31 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En je mening is veranderd puur op emotioneel sentiment? Want oorlog en zulks?
ik luister nu voor de eerste keer naar "we dont talk about bruno"quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben jullie toch steeds met 'emoties'...
Ja, dus waarom breng je het ter berde? Waar is hier ontkend dat Oekrane verre van een perfecte staat was en of is?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niet, maar om duidelijk te maken dat dat land voorlopig NOOIT bij de EU moet komen. Dus stop je insinuaties maar weer.
En dat zou nu dan niet opeens moeten veranderen (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat zegt - geen idee hoe jij er in staat) omdat we met ze te doen hebben; omdat ze aangevallen worden. Dat hoor ik nu heel veel. Dat ze toegelaten moeten worden uit medelijden. Vind ik geen goede reden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dit niet was gebeurd was er inderdaad nooit serieus sprake geweest van een mogelijke toevoeging van Oekraine aan de Unie.
Hoe verklaar jij jouw verandering van mening dan?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat hebben jullie toch steeds met 'emoties'...
Medelijden?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat zou nu dan niet opeens moeten veranderen (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat zegt - geen idee hoe jij er in staat) omdat we met ze te doen hebben; omdat ze aangevallen worden. Dat hoor ik nu heel veel. Dat ze toegelaten moeten worden uit medelijden. Vind ik geen goede reden.
Zo, nu ga ik mijn Putin foto collectie even afstoffen, want ben natuurlijk meteen een Putin fan volgens sommigen hier
Waarschijnlijk moet je even inzoomen (browser), dat werkt bij mij in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:12 schreef Idisrom het volgende:
Dat onderwerp komt hier ook voorbij.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus waarom breng je het ter berde? Waar is hier ontkend dat Oekrane verre van een perfecte staat was en of is?
Het gaat om volkssoevereiniteit en integriteit van landsgrenzen. Die zijn geschonden. C'est a.
Ook dat vind ik geen reden om ze toe te laten. We kunnen ook op andere manieren gewoon helpen natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Medelijden?
Denk eerder (zelf)bescherming.
Vanuit een nogal historische en rationele kijk op wat de gevolgen zijn van een ongebreidelde Oosterse expansie richting het Westen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe verklaar jij jouw verandering van mening dan?
Die laatste alinea lijkt me bullshit overigensquote:The Guardia Civil are guarding the yacht Lady Anastasia, which is owned by the Russian arms manufacturer Alexander Mikheyev and is moored in Port Adriano.
The yacht will be sealed, as it is the property of a Russian oligarch close to the Kremlin and the Putin regime. It will not be able to leave Port Adriano. This is the first yacht to be seized in Mallorca since the European Union and the United States announced sanctions against the interests of Russian businesspeople.
The Lady Anastasia was partially sunk byengineer who worked on the yacht, Ukrainian Taras Ostapchuk. He denounced his now ex-boss, Mikheyev, for being a criminal and killing innocents.
Taras, from Kjiv in Ukraine, where he has now enlisted in the army to fight for his country, said that he was very pleased that the yacht had been detained.
https://www.majorcadailyb(...)seized-mallorca.html
?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat onderwerp komt hier ook voorbij.
Het lijkt mij inderdaad niet verstandig om daardoor elke vrijbrief te spelen, nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En dat zou nu dan niet opeens moeten veranderen (waarmee ik niet wil zeggen dat jij dat zegt - geen idee hoe jij er in staat) omdat we met ze te doen hebben; omdat ze aangevallen worden. Dat hoor ik nu heel veel. Dat ze toegelaten moeten worden uit medelijden. Vind ik geen goede reden.
Zo, nu ga ik mijn Putin foto collectie even afstoffen, want ben natuurlijk meteen een Putin fan volgens sommigen hier
Wel grappig dat Oekrane dan wel weer beter scoort dan Rusland.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toevallig, ben net stevig in de weer met mijn swiffer-doekjes en uit Grieks marmer opgetrokken beeld van Ollongren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Over Rusland wordt geloof ik niet geroepen dat het bij de EU moet maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel grappig dat Oekrane dan wel weer beter scoort dan Rusland.
Oekrane op plaats 122
Rusland op plaats 136
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mag Oekrane daar ook zelf nog iets over zeggen, Oekrane zijnde?
Kunnen jullie niet even via DM onderling overleggen wie de grootste plasser heeft, in plaats van heel dit topic te vervuilen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uh ok. Veel plezier.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toevallig, ben net stevig in de weer met mijn swiffer-doekjes en uit Grieks marmer opgetrokken beeld van Ollongren.
Ook van negen drollen is er altijd n de knapste.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel grappig dat Oekrane dan wel weer beter scoort dan Rusland.
Oekrane op plaats 122
Rusland op plaats 136
Voor de zoveelste keer kom je aanzetten met geschiedkundig praatje. En het is natuurlijk erg aandoenlijk dat geschiedenis vroeger jouw favoriete vak was op school. Maar juist als amateurhistoricus zou je toch ook moeten weten dat je niet constant het verleden op het heden kunt projecteren. Jij lijkt te denken dat historie een soort glazen bol is waarmee je exact kunt voorspelen wat er nu gaat gebeuren. Daarmee ga je voorbij aan het feit dat de hele wereld nu, niet te vergelijken is met die van vroeger.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vanuit een nogal historische en rationele kijk op wat de gevolgen zijn van een ongebreidelde Oosterse expansie richting het Westen.
En i.t.t. tot de (emotionele) slogans dat het Wsten dat doet, hebben we thans nogal glashelder en op een dienblad gepresenteerd gekregen dat die expansiedrift niet bij ons ligt.
Ik vind ook niet dat Oekrane bij de EU moet. Wel vind ik dat we Oekrane zo veel mogelijk moeten helpen, met hulp en met wapens.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Over Rusland wordt geloof ik niet geroepen dat het bij de EU moet maar ik kan me vergissen.
Beetje een wollige manier om te zeggen dat we onze oostgrens maar moeten consolideren omdat het oosten een losse pols heeft in het uitbreiden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vanuit een nogal historische en rationele kijk op wat de gevolgen zijn van een ongebreidelde Oosterse expansie richting het Westen.
En i.t.t. tot de (emotionele) slogans dat het Wsten dat doet, hebben we thans nogal glashelder en op een dienblad gepresenteerd gekregen dat die expansiedrift niet bij ons ligt.
consolideren =/= uitbreidenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje een wollige manier om te zeggen dat we onze oostgrens maar moeten consolideren omdat het oosten een losse pols heeft in het uitbreiden.
Zij doen het ook, dus wij ook.
Touchquote:
Het is eerder deel van het onderhandelingsspel om te doen alsof je wel NAVO-lid wil worden, en zelfs EU-lid kan worden. Om daar dan weer afstand van te kunnen doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Man man man, Zelensky die nu erkent dat Oekrane geen NAVO lidmaatschap meer ambieert. Had het dan veel eerder gezegd! Zoveel mensen die onnodig gestorven zijn.
Jij ziet lidmaatschap van de EU als evenredig aan een invasieve oorlog?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:45 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Beetje een wollige manier om te zeggen dat we onze oostgrens maar moeten consolideren omdat het oosten een losse pols heeft in het uitbreiden.
Zij doen het ook, dus wij ook.
Zal allemaal wel maar die oorlog is dus daadwerkelijk gestart omdat hij echt dacht lid te kunnen worden van de NAVO. Dit had hij veel eerder kunnen bedenken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:56 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is eerder deel van het onderhandelingsspel om te doen alsof je wel NAVO-lid wil worden, en zelfs EU-lid kan worden. Om daar dan weer afstand van te kunnen doen.
Want laten we wel zijn, Oekrane is momenteel kilometers verwijderd van een NAVO of EU-lidmaatschap.
... en door wie is die oorlog precies gestart?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zal allemaal wel maar die oorlog is dus daadwerkelijk gestart omdat hij echt dacht lid te kunnen worden van de NAVO. Dit had hij veel eerder kunnen bedenken.
Nee, de oorlog is gestart omdat Poetin lebensraum wil. En er allemaal dingen bij bedacht heeft, zoals dat de nazi's aan de macht zijn en het land gedenazificeert moet worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Zal allemaal wel maar die oorlog is dus daadwerkelijk gestart omdat hij echt dacht lid te kunnen worden van de NAVO. Dit had hij veel eerder kunnen bedenken.
1 hele zetel, je weet zelf.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, de oorlog is gestart omdat Poetin lebensraum wil. En er allemaal dingen bij bedacht heeft, zoals dat de nazi's aan de macht zijn en het land gedenazificeert moet worden.
En wat heeft dat nu geresulteerd. Putin die gedeeltelijk zijn zin krijgt en duizenden doden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nee, de oorlog is gestart omdat Poetin lebensraum wil. En er allemaal dingen bij bedacht heeft, zoals dat de nazi's aan de macht zijn en het land gedenazificeert moet worden.
Tjah bij de ene komen er lullen in een pak met aktetassen op bezoek en bij de andere soldaten met tanks.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij ziet lidmaatschap van de EU als evenredig aan een invasieve oorlog?
Duizenden doden op het conto van diezelfde Putin, inderdaad. Die op basis van paranoia besloot een buurland aan te vallen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
En wat heeft dat nu geresulteerd. Putin die gedeeltelijk zijn zin krijgt en duizenden doden.
Heb zo'n vermoeden dat mensen wiens huis opgeblazen is liever aktetassen in pak hadden gezien.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:02 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Tjah bij de ene komen er lullen in een pak met aktetassen op bezoek en bij de andere soldaten met tanks.
Met zijn afnemende bevolking en dat enorme land heeft Poetin echt geen lebensraum nodig. Wat hij nodig heeft is om zijn bevolking te voorzien van basisbehoeften en van een hoopvolle toekomstvisie zodat er groei komt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als dat alles is lijkt het mee te vallen, maar daar geloof ik niet zo in eigenlijkquote:Marina Ovsjannikova voor de rechter
Marina Ovsjannikova, de vrouw die gisteren live op de Russische staatstelevisie ageerde tegen de oorlog in Oekrane, is vandaag voor de rechter verschenen in Moskou. Ze wordt beschuldigd van het organiseren van een ongeoorloofd openbaar evenement. Dat is een administratieve aanklacht die kan leiden tot een boete van maximaal 30.000 roebel (circa 250 euro), een taakstraf of maximaal tien dagen gevangenisstraf.
Het lijkt er dus op dat de journalist niet wordt aangeklaagd op grond van de nieuwe wet die het verspreiden van 'valse informatie' over de Russische strijdkrachten strafbaar stelt.
In onderstaande tweet is Ovsjannikova te zien met haar advocaat in de rechtbank.
Heb je nou al aanwijzingen dat Rusland "water bij de wijn" gaat doen (zoals Oekraine al gedaan heeft), dat Rusland akkoord gaat met een staakt-het-vuren en daadwerkelijk wil onderhandelen? Of blijf je je sprookjes over beide partijen verkondigen?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer kom je aanzetten met geschiedkundig praatje. En het is natuurlijk erg aandoenlijk dat geschiedenis vroeger jouw favoriete vak was op school. Maar juist als amateurhistoricus zou je toch ook moeten weten dat je niet constant het verleden op het heden kunt projecteren. Jij lijkt te denken dat historie een soort glazen bol is waarmee je exact kunt voorspelen wat er nu gaat gebeuren. Daarmee ga je voorbij aan het feit dat de hele wereld nu, niet te vergelijken is met die van vroeger.
De Sauers kiezen partij tegen Poetin, dat vind ik het belangrijkste in deze. Dat ze positieve banden hebben of hadden met oligarchen vind ik een stuk minder relevant op het moment.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
O, die Sauertjes...
[ [url=https://twitter.com/WaterdrinkerP/status/1503683195539185665?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1503683195539185665%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F]twitter[/url] ]
Ik las gisteren al ergens dat ze invloedrijke ouders heeft, maar heb dat nog niet bevestigd gezien.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:04 schreef tjoptjop het volgende:
Van NOS liveblog
[..]
Als dat alles is lijkt het mee te vallen, maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk
Als die aktetassen niet waren geweest had ze ironisch gezien hun huis nog.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb zo'n vermoeden dat mensen wiens huis opgeblazen is liever aktetassen in pak hadden gezien.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
O, die Sauertjes...
[ [url=https://twitter.com/WaterdrinkerP/status/1503683195539185665?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1503683195539185665%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.geenstijl.nl%2F]twitter[/url] ]
Ht Franz Ferdinand moment van de 21e eeuw.quote:
Het zou me helemaal niks verbazen als het zo is, die zijn voornamelijk bezig met Rusland ophemelen. Maar zou het wel graag van een wat neutralere bron zien, deze vent lijkt meer bezig met een soort heksenjacht als je zijn twitter bekijktquote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
O, die Sauertjes...
Een taakstraf omdat je peutin on TV een oor aan naait.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:04 schreef tjoptjop het volgende:
Van NOS liveblog
[..]
Als dat alles is lijkt het mee te vallen, maar daar geloof ik niet zo in eigenlijk
Schijnt ja.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Een taakstraf omdat je peutin on TV een oor aan naait.
Het schijnt toch wat milder te worden daar.
Kadyrov is geen oligarch, maar een heel smerige zetbaas.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Sauers kiezen partij tegen Poetin, dat vind ik het belangrijkste in deze. Dat ze positieve banden hebben of hadden met oligarchen vind ik een stuk minder relevant op het moment.
We hebben alleen nooit meer wat van Marina gehoord...quote:
Ik denk eerder dat de Russische staat niet meer zo goed durft omdat beelden van deze vrouw de hele wereld over gegaan zijn.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt me helaas nog wat voorbarig. Kan net zo zijn dat ze volgende week zelfmoord pleegt met 2 kogelschoten in het achterhoofdquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik kan er geen peil op trekken wat dat russiche regime daar allemaal onderneemt en vind dat 'rechtvaardig' is.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de Russische staat niet meer zo goed durft omdat beelden van deze vrouw de hele wereld over gegaan zijn.
Of een 'auto-ongeluk' krijgtquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:23 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat lijkt me helaas nog wat voorbarig. Kan net zo zijn dat ze volgende week zelfmoord pleegt met 2 kogelschoten in het achterhoofd
Interessant, kijk je toch iets anders naar die Sauers. Al geloof ik niet dat ze een slecht geweten hebben verder, gewoon slimme zakenlui.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
O, die Sauertjes...
Of gestorven aan een allergie vergiftiging.quote:
Hij deed dienst als tolk voor Gullit. Als dat alles is vind ik de connectie met Kadyrov wel erg mager.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kadyrov is geen oligarch, maar een heel smerige zetbaas.
Of dat ze opeens volgende week in de studio zit voor excuses en vertelt verward te zijn geweest. Achter de camera dan wat agenten met een loop tegen het hoofd van haar kinderenquote:
quote:Where is Russian TV producer Marina Ovsyannikova?
Human rights lawyers along with people on social media however are fearful of her safety above all else, many stating that she may be facing brutal torture as punishment for embarrassing the Kremlin on live television.
https://tickernews.co/whe(...)marina-ovsyannikova/
Nou die Kadyrov is wel iets meer dan dat, het is de bloeddorstige maffia dictator van Tsjetsjeniquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Hij deed dienst als tolk voor Gullit. Als dat alles is vind ik de connectie met Kadyrov wel erg mager.
Ik denk toch dat het zoiets gaat worden. Zelensky lijkt al in te spelen op die neutraliteit. Krim wou ie ook eventueel wel kwijt. Dan blijft de Donbass nog over.quote:Finse president: Poetin wil geen vervanging van regering Oekrane
De Finse president Sauli Niinist denkt dat Rusland Oekrane niet is binnengevallen om de regering in Kiev te vervangen. Dat zei Niinist in een interview met CNN vandaag. De Fin sprak vrijdag met de Russische president Poetin.
Niinist zei dat Poetin hem vertelde dat hij nooit had opgeroepen tot een regeringswissel in Oekrane. In plaats daarvan wil Poetin dat het schiereiland de Krim (in 2014 door Rusland geannexeerd) wordt erkend als onderdeel van Rusland, net als de oostelijke Oekraense Donbass-regio. Tenslotte eist hij de neutraliteit van Oekrane.
Volgens Niinist is het ook heel duidelijk dat Poetin graag rechtstreeks met de Verenigde Staten wil praten. Niinist kent Poetin al zo'n tien jaar en speelde ijshockey met hem (foto). Hij omschrijft Poetin als "een vechter". Niinist zei niet bang te zijn. "En de Finnen zijn ook niet bang, maar we zijn wel waakzaam."
quote:
Sauer jr. deed dienst als tolk, niet Kadyrovquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:31 schreef Ronald het volgende:
[..]
Nou die Kadyrov is wel iets meer dan dat, het is de bloeddorstige maffia dictator van Tsjetsjeni
Ow gelukkigquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Philippe Geubels is ook van alle markten thuis..
Derk Sauer, iemand die zo on-kritisch was en is over het Poetin-regime, dat hij in een land met zware mediacensuur rijk kon worden en zijn van zijn kranten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
O, die Sauertjes...
Hehe ok, ik las je tekst verkeerdquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Sauer jr. deed dienst als tolk, niet Kadyrov
Inderdaad, goede tetten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lekker wijf wel, mooie voorgevel ook.
Het is niet zo heel makkelijk om zomaar uit de losse pols draconische straffen uit te delen, zelfs in een poppenkastrechtspraak als Rusland zul je toch eerst wetten aan moeten nemen en rechters moeten masseren voor het gewenste resultaat.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:04 schreef tjoptjop het volgende:
Van NOS liveblog
[..]
Zou wel genot zijn als ze nu achter dat schoothondje aangaanquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:33 schreef speknek het volgende:
In ander nieuws lijkt Lukashenka geen controle meer te hebben over zijn leger.
[ twitter ]
Wat zou er gebeurd zijn tussen het moment dat hij z'n mannen aan het instrueren was met die invasie-kaart en vandaag?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:33 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Niet alleen maar.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jammer dat het hier alleen maar over tieten moet gaan.
Dat is gewoon opportunisme.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De Sauers kiezen partij tegen Poetin, dat vind ik het belangrijkste in deze. Dat ze positieve banden hebben of hadden met oligarchen vind ik een stuk minder relevant op het moment.
Het zou toch wat zijn als je straks door al dit gedoe ineens een keiharde revolutie krijgt vanuit de bevolking en het leger het onderhand ook de strot uitkomt.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:39 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zou wel genot zijn als ze nu achter dat schoothondje aangaan
Putin duldt geen concurrentie als dictator, begrijpelijkquote:
herstel: twee GROTE pluspuntenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Niet alleen maar.
Naast het feit dat het vrouwtje klaarblijkelijk een set stevige ballen heeft, heeft ze nog 2 pluspunten.
Niks mis mee.
Niet zonder risico. Hij deed dat al toen hij nog even terug was in Moskou vorige week en z'n personeel nog moest vluchten/verhuizen.quote:
Zoiets idd. Vorige keer bij de protesten hielpen de Russen nog maar die hebben nu even functie eldersquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het zou toch wat zijn als je straks door al dit gedoe ineens een keiharde revolutie krijgt vanuit de bevolking en het leger het onderhand ook de strot uitkomt.
Ik hoop dat ze er uit komen en dat de oorlog dan zo snel mogelijk gestopt kan worden. Al vraag ik me af hoe lang er dan echte ''vrede'' gaat zijn. Sancties blijven natuurlijk wel actief, dus daar zal Rusland niet heel blij van worden, die verwachten vast dat die ook verdwijnen bij een akkoord met Oekraine. Als ze dan vervolgens niet verdwijnen....tja, dan bestaat er een kans dat hij er alsnog een oorlog met de NATO over gaat starten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:31 schreef Discombobulate het volgende:
Van nos.nl liveblog
[..]
Ik denk toch dat het zoiets gaat worden. Zelensky lijkt al in te spelen op die neutraliteit. Krim wou ie ook eventueel wel kwijt. Dan blijft de Donbass nog over.
Ik hoop niet dat de oorlog nog heel lang gaat duren. Er lijkt wel iets aan te komen.
Edit: Eigenlijk kennen we Poetin dan weer zoals ie is. Denk dat die ideologische bevlogenheid gewoon een act wa.
Volgens mij kunnen ze in de toekomst prima lid worden van de NAVO? Op dit moment inderdaad niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 14:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit soort tractor acties zien er zo bizar uit iedere keerquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Dit zijn gruwelijke raketten.
[ twitter ]
Zou niet alleen rusland moeten doen...quote:
Mooi, weer 24 minder burgerdoelenquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:48 schreef polderturk het volgende:
Dit zijn gruwelijke raketten.
[ twitter ]
Return to senderquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:52 schreef tjoptjop het volgende:
Mooi, weer 24 minder burgerdoelen
kan Oekrane hier nog wat mee of moeten ze het maar gewoon in het water flikkeren, of wat voor manier dan ook om ze onklaar te maken?
Volgens de wiki moeten ze er een stuk of 70 launchers voor hebben. (en misschien hebben de boeren er intussen ook al een setje vanquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Mooi, weer 24 minder burgerdoelen
kan Oekrane hier nog wat mee of moeten ze het maar gewoon in het water flikkeren, of wat voor manier dan ook om ze onklaar te maken?
Inderdaad. Wat is dan het doel van Zelensky om zich zo onwrikbaar op te stellen? Het heeft in de tussentijd alweer een paar honderd meer burgers die het niet verdienden hun leven gekost...quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nice.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:53 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Volgens de wiki moeten ze er een stuk of 70 launchers voor hebben. (en misschien hebben de boeren er intussen ook al een setje van)
https://en.wikipedia.org/wiki/BM-27_Uragan
Mooi retour afzender schieten dus
Nice.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:33 schreef speknek het volgende:
Oekraine niet bij de NAVO klinkt eerder als een lange staakt-het-vuren dan vrede, maar goed. Ze hopen misschien dat ze snel bij de EU kunnen, wat vrijwel net zo'n garantie is.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat zou er gebeurd zijn tussen het moment dat hij z'n mannen aan het instrueren was met die invasie-kaart en vandaag?
Vooral niet naar Poetin's eigen woorden luisteren, maar naar de woorden van zijn vijanden. Van Poetin's vijanden zul je natuurlijk met 100% zekerheid de werkelijke waarheid horen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Assad likt zijn kont op dit moment nog. Even wachten tot die smerige honden ingevlogen zijn en genadeloos afgeknald worden door de Oekraners. En dan kijken hoeveel vriendjes Putin nog heeftquote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
putin staat er definitief alleen voor met een moraalloos leger. Dit een breekpunt?
De oorlog is gestart door Rusland, omdat Rusland de staat Oekrane niet erkent.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als je een uurtje over hebt, moet je even naar Poetins geschiedenisles van ruim 1,5 uur gaan luisteren van 21 (of 22) februari. Daarin vertelt hij precies waarom hij het nodig vindt Oekrane aan te vallen. Wat verzonnen historie, wat nazi’s, wat discriminatie en aanvallen op in het land wonende Russen. Nato en EU noemt hij niet. Ga er maar eens rustig voor zitten. Het is saai, dat wel, en het duurt heel lang.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Poetin had het letterlijk over denazificeren.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vooral niet naar Poetin's eigen woorden luisteren, maar naar de woorden van zijn vijanden. Van Poetin's vijanden zul je natuurlijk met 100% zekerheid de werkelijke waarheid horen.
Poetin wil Donetsk en Loehansk helpen onafhankelijk te worden en zo de burgeroorlog oplossen. En hij wil de regering in Kiev dwingen om nooit meer te spreken over toegang tot de NAVO.
Dat denazificeren is maar een sidequest. Niet nodig voor het halen van het hoofddoel, maar wel mooi als het zou lukken.
Je plaat blijft hangen.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:55 schreef RetepV het volgende:
[..]
Inderdaad. Wat is dan het doel van Zelensky om zich zo onwrikbaar op te stellen? Het heeft in de tussentijd alweer een paar honderd meer burgers die het niet verdienden hun leven gekost...
Waarom reageren we nog op hem? Trollen leven bij de gratie van reacties he.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin had het letterlijk over denazificeren.
Als je een uurtje over hebt, moet je even naar Poetins geschiedenisles van ruim 1,5 uur gaan luisteren van 21 (of 22) februari. Daarin vertelt hij precies waarom hij het nodig vindt Oekrane aan te vallen. Wat verzonnen historie, wat nazi’s, wat discriminatie en aanvallen op in het land wonende Russen. Nato en EU noemt hij niet. Ga er maar eens rustig voor zitten.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:52 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Man man man, Zelensky die nu erkent dat Oekrane geen NAVO lidmaatschap meer ambieert. Had het dan veel eerder gezegd! Zoveel mensen die onnodig gestorven zijn.
definieer neutraal als de andere je een pistool op je kop zet eist dat je neutraal blijft aan hem.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 16:31 schreef Discombobulate het volgende:
Van nos.nl liveblog
[..]
Ik denk toch dat het zoiets gaat worden. Zelensky lijkt al in te spelen op die neutraliteit. Krim wou ie ook eventueel wel kwijt. Dan blijft de Donbass nog over.
Ik hoop niet dat de oorlog nog heel lang gaat duren. Er lijkt wel iets aan te komen.
Edit: Eigenlijk kennen we Poetin dan weer zoals ie is. Denk dat die ideologische bevlogenheid gewoon een act wa.
quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Als je een uurtje over hebt, moet je even naar Poetins geschiedenisles van ruim 1,5 uur gaan luisteren [...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |