Opgelostquote:Op maandag 14 maart 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Deze had toch wel stobbenfrees mogen heten, ter ere van het heuglijke feit![]()
We hebben al eens een stobbenfreesbankje gehad toch?quote:Op maandag 14 maart 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Deze had toch wel stobbenfrees mogen heten, ter ere van het heuglijke feit![]()
Ja, maar toen omdat het zo'n leuk woord is en nu om te vieren dat @exode het in een gesprek heeft kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 07:03 schreef amaranta het volgende:
[..]
We hebben al eens een stobbenfreesbankje gehad toch?
Edit:
OUD / [OUD SC] Stobbenfrees.
Ik deed ook zo'n poging (bij een omgezaagde boom nav de stormen..) maar mijn zoon snapte er niets vanquote:Op dinsdag 15 maart 2022 07:24 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja, maar toen omdat het zo'n leuk woord is en nu om te vieren dat @:exode het in een gesprek heeft kunnen gebruiken.
Mijn man blijft maar roepen: dat kan niet hoor zo snel.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Ach jeetje hilliebillie, wat rot! Dat soort sneeën zijn pijnlijk. Hopelijk geneest het snel idd.
Hier corona - de tweede ronde. De oudste had een knalpositieve test. Nog geen 8 weken na de eerste besmetting, maar de rest test negatief. En omdat hij echt al na 2 sec uitsloeg, zal het wel een nieuwe besmetting zijn.
Gelukkig testte ik zelf negatief, vanmiddag heb ik een afspraak bij de kno-arts omdat ik nog steeds oorpijn heb en nauwelijks iets hoor. De huisarts kon niks voor me doen omdat er te veel oorsmeer in de gehoorgang zit en dat bij mij niet uitgespoten kan worden. Ik was al bang dat ik nog een week zo door moest.
Maar thuisblijven bij klachten, is dat dan om elke snottebel thuis blijven of gewoon weer als voor corona... met snot naar school, echt ziek is thuisblijven?quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:06 schreef LeSage het volgende:
Wat zou het toch fijn zijn als dat hele testen ook overboord gegooid zou gaan worden. Gewoon lekker thuis blijven bij klachten, verder weer door.
Het blijft bij ons op school ook moeilijk met leerkrachten en zo zat S. vrijdag weer thuis. Gelukkig voor deze week wel vervanging.
Dit klinkt op alle fronten als een puik planquote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren een filmpje gekeken van een stobbenfrees en het lijkt me voor iedereen het beste dat ik dat ding niet ga bedienen. De buurman gaat het met een kettingzaag en schep proberen. Ik ga toekijken en steeds roepen 'ik kan een stobbenfrees huren'.
Mijnheer poep komt vrijdag, eigenlijk kon ie pas volgende week. Echt niet he. En hij maakt de kruipruimte ook schoon.
Ik mag hopen dat snot en een hoestje heel snel gewoon weer snot met een hoestje worden, waar niemand voor thuisblijft. Toevallig heb in hier een gevalletje veel snot maar geen corona, maar het kind durft bijna niet naar school omdat hij bang is dat mensen denken dat hij corona heeft. Zelfs een negatieve zelftest heeft hem niet kunnen overtuigen dat hij echt geen corona heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar thuisblijven bij klachten, is dat dan om elke snottebel thuis blijven of gewoon weer als voor corona... met snot naar school, echt ziek is thuisblijven?
Nou ja, we gaan zien wat ze besluiten natuurlijk...
Classicquote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:20 schreef Vlinder het volgende:
En de kinderen proberen dus continu dichtbij te komen want ze willen ook ziek worden en thuis blijven van school
Niet leuk, en eenzaam! Sterkte met de hoofdpijnquote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef Vlinder het volgende:
Wat sneu Hillie!
Sinds vrijdag ben ik alleen op de slaapkamer. Man en kinderen hebben geen corona en ik wel dus ik zit alleen dit keer.
Die hoofdpijn is zo klote![]()
Ik had hier vorig jaar een stobbenfrees die aan een dikke tractor vastzat. Oid. Tikje erover, gezien wat er nodig was, maar dat kwam toevallig zo uit (de bomenman had wel een contact dat wel onderweg tussen 2 klussen even hier etc etc).quote:Op dinsdag 15 maart 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren een filmpje gekeken van een stobbenfrees en het lijkt me voor iedereen het beste dat ik dat ding niet ga bedienen. De buurman gaat het met een kettingzaag en schep proberen. Ik ga toekijken en steeds roepen 'ik kan een stobbenfrees huren'.
Mijnheer poep komt vrijdag, eigenlijk kon ie pas volgende week. Echt niet he. En hij maakt de kruipruimte ook schoon.
Dat laatste herken ik wel, vorige week de oudste met veel snot en bleef negatief testen, op 3e dag toch maar pcr gedaan en die was negatief dus lekker weer naar school. Nu de jongste, heeft eind januari corona gehad, dus we doen steeds maar zelftesten, grote kans dat het dezelfde snot is als zus.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat snot en een hoestje heel snel gewoon weer snot met een hoestje worden, waar niemand voor thuisblijft. Toevallig heb in hier een gevalletje veel snot maar geen corona, maar het kind durft bijna niet naar school omdat hij bang is dat mensen denken dat hij corona heeft. Zelfs een negatieve zelftest heeft hem niet kunnen overtuigen dat hij echt geen corona heeft.
Lijkt me niet prettig voor mensen uit de kwetsbare groepen. Net als het afschaffen van mondkapjes in het OV.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Debsterr het volgende:
Wel fijn dat ook testen voor toegang van binnen evenementen af is nu!
Gewoon zoals we dat altijd al deden lijkt me redelijk. Ziek is ziek, verder gewoon lekker naar school.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar thuisblijven bij klachten, is dat dan om elke snottebel thuis blijven of gewoon weer als voor corona... met snot naar school, echt ziek is thuisblijven?
Nou ja, we gaan zien wat ze besluiten natuurlijk...
Het lijkt me dat je als kwetsbaar persoon überhaupt nog niets op grote evenementen te zoeken hebt. Zo goed beschermen mondkapjes ook niet, en ook bij testen voor toegang glippen er alsnog besmette mensen (onbewust) tussendoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 17:31 schreef trui het volgende:
[..]
Lijkt me niet prettig voor mensen uit de kwetsbare groepen. Net als het afschaffen van mondkapjes in het OV.
Die kwetsbare personen hebben ook familieleden en vrienden die wel naar evenementen willen. (En ik vind de stelling dat zij daar per definitie zelf niks te zoeken hebben trouwens ook nogal wat). Met testen voor toegang verklein je de kans dat op zulke druk bezochte plekken van alles rondgaat behoorlijk, dus het afschaffen hiervan maakt alles weer nog minder toegankelijk voor deze groep.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 18:01 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je als kwetsbaar persoon überhaupt nog niets op grote evenementen te zoeken hebt. Zo goed beschermen mondkapjes ook niet, en ook bij testen voor toegang glippen er alsnog besmette mensen (onbewust) tussendoor.
Op zich snap ik je redenatie, maar ik denk wel dat we voor februari 2020 ons helemaal niet zo druk maakten om risicogroepen, de griep was toen ook al een risico voor mensen en daar keken we helemaal niet naar.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:33 schreef trui het volgende:
[..]
Die kwetsbare personen hebben ook familieleden en vrienden die wel naar evenementen willen. (En ik vind de stelling dat zij daar per definitie zelf niks te zoeken hebben trouwens ook nogal wat). Met testen voor toegang verklein je de kans dat op zulke druk bezochte plekken van alles rondgaat behoorlijk, dus het afschaffen hiervan maakt alles weer nog minder toegankelijk voor deze groep.
Ik vraag me dit ook vaak af, maar dat is natuurlijk een super complex vraagstuk. Er zal vergrijzing meespelen (en dus mensen die met pensioen gaan). Als sectoren floreren nemen ze meer personeel aan, maar zoeken ze dus ook meer personeel en kan dat personeel niet ergens anders werken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:35 schreef Mariposas het volgende:
Wat enorm vervelend @:hilliebillie! Dat krijg je ook mooi zo door je strot geduwd.
Het aanbod aan personeel is zo schaars, dat de huidige trend is dat pedagogisch medewerkers zich op ZZP-basis laten inhuren tegen een fors tarief. Ook hebben opvangorganisaties wervingsacties waarbij de nieuwe medewerker bij indiensttreding direct bonus krijgt en na een maand een vast contract. Dus ik vrees dat de kosten echt helemaal de pan uit gaan rijzen voor ouders. Er moet echt op korte termijn iets gaan veranderen.
Er zijn in zoveel sectoren tegenwoordig tekorten aan personeel, waar zijn al die mensen gebleven dan?
Het voordeel van de inval in Oekraïne is wel dat er ineens nauwelijks nog nieuws over corona gebracht wordt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:53 schreef LeSage het volgende:
Stoppen met testen en cijfers uitbrengen zou denk ik ook wel schelen in de paniek die er nog af en toe heerst. Net als dat we geen cijfers hebben voor griep.
Klopt ja. Ben ook wel blij dat die aandacht een beetje af begint te zwakken (al is de aanleiding verschrikkelijkquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:56 schreef Viv het volgende:
[..]
Het voordeel van de inval in Oekraïne is wel dat er ineens nauwelijks nog nieuws over corona gebracht wordt.
Hier in Zweden zijn ze al een tijdje gestopt met testen, en we leven nog.
Maar hoe zie je dat dan voor je, voor eeuwig de maatschappij inrichten op de mogelijkheid dat een kwetsbaar persoon mogelijk een willekeurig virus oploopt? Even los van wat ik daar persoonlijk van vind, dat is toch niet haalbaar?quote:Op woensdag 16 maart 2022 07:33 schreef trui het volgende:
[..]
Die kwetsbare personen hebben ook familieleden en vrienden die wel naar evenementen willen. (En ik vind de stelling dat zij daar per definitie zelf niks te zoeken hebben trouwens ook nogal wat). Met testen voor toegang verklein je de kans dat op zulke druk bezochte plekken van alles rondgaat behoorlijk, dus het afschaffen hiervan maakt alles weer nog minder toegankelijk voor deze groep.
Sowieso het gevoel dat door alle maatregelen rondom corona e.d., de "reguliere" virussen nu veel harder aankomen bij mensen omdat de algemene weerstand een flinke achterstand heeft opgelopen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 10:51 schreef Elleska het volgende:
Ik ben nu flink ziek, geen corona maar dit is ook geen virusje die je aan een kwetsbare wil overdragen.
Komt via de PSZ. Daar zat afgelopen week bijna de hele groep ziek thuis. Zoveel uitval is de afgelopen twee jaar niet geweest, al die tijd hebben ze daar corona kunnen ontlopen en nu iedereen massaal ziek van iets anders.
Hiervoor log ik weer even inquote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:49 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn om te horen gestreeptbadpak!
Hier vanavond een mail van de kinderopvang organisatie. Wegens drastisch personeelstekort gaat de hele opvang op de schop. Locaties sluiten op dagen minder kinderen toe laten (volgens afspiegelbeginsel wordt gekeken wie wel en wie niet). En (wat in ons geval van toepassing is) geen flex opvang meer. Nou lekker dan. En het gaat al in op maandag na de mei-vakantie.. zit je dan zonder opvang. Ja ze gaan kijken of ze een vaste dag kunnen aanbieden. Nou daar heb ik dus niks aan (de enige optie waar ik half wat aan zou hebben is de donderdag maar daar moeten dus al kinderen weg dus dat zal geen optie zijn).
Nou heb ik door de weeks beide oma’s die een dag oppassen. (In de vakantie maar een van de twee). En kunnen ze na school best een keer alleen naar huis als nodig.. maar elke week een keer. En vakanties hele dagen vind ik nogal wat eigenlijk.
Pff even goed over denken hoe we dit weer gaan fixen![]()
En dit gaat dus voor veel ouders hier in de regio een probleem worden op een of andere manier
En ik snap dat de nood hoog is. Dat ze die keuze liever niet maken. Maar dat lost voor mij het dilemma niet op op zo’n korte termijn
Ja? Vind ze maar eens.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:33 schreef Vaiana het volgende:
Gastouder aan huis oid? Dat schijnt een ding te zijn. Of pedagogiek studentes die op komen passen ofzo. Wel een klote situatie zeg.
Ik heb dit ook geopperd bij de andere slachtoffers maar nul respons tot nu toe. Heeft dan iedereen zo makkelijk achtervangquote:Op woensdag 16 maart 2022 07:56 schreef LeSage het volgende:
Zijn er niet toevallig ouders van vriendjes die op een andere dag ook dat probleem hebben waarmee je kinderen kunt ruilen in de vakantie? Zij die donderdag voor jou opvangen en jij *willekeurige vrije dag* voor hun kinderen.
Het is alleen de bso, wij nemen dagopvang elders af. De dagopvang wordt ook niet aan getornd overigens, ze sluiten alleen de kleine locaties bso.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, dikke shit zeg. Zijn de grootste 2 al op school?
Ik zou ook met de handen in mijn haar zitten, wij hebben echt geen achterban die dat zo zou kunnen opvangen.
Ja, geen idee. Misschien moet het nieuws eerst even landen. Ik loop natuurlijk al een paar dagen voor in de verwerking, ik zit al in de oplossingsmodusquote:Op woensdag 16 maart 2022 11:43 schreef Quoi het volgende:
Dat is toch echt om gek van te worden @:SQ Er moeten toch ouders in hetzelfde schuitje zitten? Hoe gaan zij het doen? Gastouder zou mijn idee zijn, maar die zitten ook vol misschien.
Ik zit in een facebook groep met pedagogiek studentes die in Amersfoort studeren, daarvoor is het wat ver weg gok ik, maar misschien bestaat er ook zo'n groep voor een opleiding dichterbij? En je hebt wel meer websites waar je oppas kan zoeken, denk alleen idd dat het voor overdag en vast een stuk ingewikkelder is dan incidenteel 's avonds.quote:
Ja weet ik maar dat is voor bso dus geen oplossing. Want dat zijn alleen middagen, dat is onhandig. Daarom sluit de bso ook en niet de dagopvang.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:47 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik zit in een facebook groep met pedagogiek studentes die in Amersfoort studeren, daarvoor is het wat ver weg gok ik, maar misschien bestaat er ook zo'n groep voor een opleiding dichterbij? En je hebt wel meer websites waar je oppas kan zoeken, denk alleen idd dat het voor overdag en vast een stuk ingewikkelder is dan incidenteel 's avonds.
Gastouder aan huis kwam ik tegen bij verschillende gastouderbureau's toen ik aan het zoeken was voor onze opvangwensen vanaf eind dit jaar. Nou wil ik geen gastouder aan huis, maar ze bestaan dus iig wel.
Dat klinkt fijn!quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben trouwens voor de kinderen, die niet graag naar bso gaan, een bonus-oma gevonden. Die haalt de kinderen 2 dagen in de week en brengt ze naar huis, eet koekjes en maakt huiswerk en speelt met ze. Dit is echt een enorm succes.
En nog betaalbaar ook, we betalen haar 60 euro per week, voor 2 dagen in de week van 15.15-17.15/17.30.
Toevallig zag ik op FB vorige maand ook 2 oproepjes voorbij komen voorquote:
SQ, wat een klote situatiequote:Op woensdag 16 maart 2022 11:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja weet ik maar dat is voor bso dus geen oplossing. Want dat zijn alleen middagen, dat is onhandig. Daarom sluit de bso ook en niet de dagopvang.
https://www.klachtenloket(...)en-kinderopvang/bso/quote:Iedere school is verplicht om voor- en naschoolse opvang aan te bieden, als ouders daarom vragen. Meestal geven scholen dit uit handen en wordt de buitenschoolse opvang geregeld door een kinderopvangorganisatie.
We hebben haar ook via FB gevonden inderdaad, in 1 van de lokale roddelgroepen een oproep geplaatst...quote:Op woensdag 16 maart 2022 12:15 schreef Donna het volgende:
[..]
Toevallig zag ik op FB vorige maand ook 2 oproepjes voorbij komen voor
een bonusoma of oppasoma na schooltijd. Ik zou het er op wagen denk ik.
Dit wás de schoolbsoquote:Op woensdag 16 maart 2022 13:14 schreef tombolafan het volgende:
[..]
https://www.klachtenloket(...)en-kinderopvang/bso/
Mijn zoon en schoondochter hebben aan mij idd een heel makkelijke achtervang, maar het gros van de grootouders van mijn leeftijd werkt gewoon dus dan gaat dat niet op.quote:Op woensdag 16 maart 2022 11:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb dit ook geopperd bij de andere slachtoffers maar nul respons tot nu toe. Heeft dan iedereen zo makkelijk achtervangHet fascineert me.
Ik lees net de een school verplicht is BSO te bieden als ouders daar om verzoeken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:29 schreef Elleska het volgende:
Voor BSO zou je toch zeggen dat er ouders zijn die tijdelijk kunnen oppassen aangezien ze ook hun eigen kinderen ophalen.
Ik zou dat wel kunnen maar L zit nog niet op de basisschool en we nemen geen BSO af dus dat soort info zou mij niet eens bereiken denk ik.
Er is vast ergens in de kleine regeltjes een uitzondering voor overmacht.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees net de een school verplicht is BSO te bieden als ouders daar om verzoeken.
Dat ze het meestal uitbesteden aan een BSO-organisatie doet imho weinig af aan de verplichting van de school.
Als school het personeel niet heeft kunnen ze ook adhoc niks bieden natuurlijk.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees net de een school verplicht is BSO te bieden als ouders daar om verzoeken.
Dat ze het meestal uitbesteden aan een BSO-organisatie doet imho weinig af aan de verplichting van de school.
https://www.klachtenloket(...)deropvangorganisatie.
Nee klopt, maar ik dacht even dat een soort van Kindcentrum misschien een oplossing zou zijn (andere school dus), maar dat helpt ook niet als ze die verplichting al 15 jaar hebben en ze het personeeltechnisch gewoon niet kunnen waarmaken.quote:Op woensdag 16 maart 2022 13:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Als school het personeel niet heeft kunnen ze ook adhoc niks bieden natuurlijk.
Wat heb je in je contract staan? Bij ons werd de organisatie over genomen, contracten werden zo overgenomen, zonder wijzigingen. 2 maanden later bericht dat ze weer 2 maanden later zouden stoppen met onregelmatige opvang. Er waren nog maar een paar kinderen die het hadden en niet rendabel. We zijn in gesprek gegaan, maar kregen te horen dat ze mochten wijzigen. We hebben toen bezwaar ingediend bij de klachtencommissie kinderopvang en er zou een zitting komen, waarin wij gehoord zouden woorden. Deze is uiteindelijk schriftelijk geweest ivm corona. We hebben wel gelijk gekregen. Ze moesten de onregelmatige opvang blijven bieden.quote:Op dinsdag 15 maart 2022 23:49 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn om te horen gestreeptbadpak!
Hier vanavond een mail van de kinderopvang organisatie. Wegens drastisch personeelstekort gaat de hele opvang op de schop. Locaties sluiten op dagen minder kinderen toe laten (volgens afspiegelbeginsel wordt gekeken wie wel en wie niet). En (wat in ons geval van toepassing is) geen flex opvang meer. Nou lekker dan. En het gaat al in op maandag na de mei-vakantie.. zit je dan zonder opvang. Ja ze gaan kijken of ze een vaste dag kunnen aanbieden. Nou daar heb ik dus niks aan (de enige optie waar ik half wat aan zou hebben is de donderdag maar daar moeten dus al kinderen weg dus dat zal geen optie zijn).
Nou heb ik door de weeks beide oma’s die een dag oppassen. (In de vakantie maar een van de twee). En kunnen ze na school best een keer alleen naar huis als nodig.. maar elke week een keer. En vakanties hele dagen vind ik nogal wat eigenlijk.
Pff even goed over denken hoe we dit weer gaan fixen![]()
En dit gaat dus voor veel ouders hier in de regio een probleem worden op een of andere manier
En ik snap dat de nood hoog is. Dat ze die keuze liever niet maken. Maar dat lost voor mij het dilemma niet op op zo’n korte termijn
Had je ons principieel verlaten?quote:
Veel mensen hebben in de lockdown hun bso opgezegd. Daarnaast zie je zeker in die dorpen hier veel moeders die maximaal 2 dagen werken en dat dan door oma laten opvangen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:20 schreef Cathmar het volgende:
Is bso een teruglopend iets? Ik zie bij ons op school ook nog amper kinderen naar de bso gaan.
Ik heb zelf jaren oppas in huis gehad en vond dat heel fijn maar toen had ik wel overdag twee kinderen thuis. En dan twee op school die door haar werden gebracht en gehaald.
Ik probeer mijn schermtijd drastisch te minderen en dat lukt niet zolang ik ingelogd ben op fokquote:
Dat moet ik nog even uit zoeken. Ik kreeg gisteravond toen ik aan het werk was de mail. En vandaag weer ochtenddienst. Dus vanavond even alle contracten uit de mail toveren inderdaad.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:31 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Wat heb je in je contract staan? Bij ons werd de organisatie over genomen, contracten werden zo overgenomen, zonder wijzigingen. 2 maanden later bericht dat ze weer 2 maanden later zouden stoppen met onregelmatige opvang. Er waren nog maar een paar kinderen die het hadden en niet rendabel. We zijn in gesprek gegaan, maar kregen te horen dat ze mochten wijzigen. We hebben toen bezwaar ingediend bij de klachtencommissie kinderopvang en er zou een zitting komen, waarin wij gehoord zouden woorden. Deze is uiteindelijk schriftelijk geweest ivm corona. We hebben wel gelijk gekregen. Ze moesten de onregelmatige opvang blijven bieden.
Ze hebben alles juridisch dichtgetimmerd. Dus geef je weinig kans. Mijn man heeft ook rechtsbijstand ingeschakeld maar heb er een hard hoofd in. Ze kunnen gewoon niet leveren. Ja, wat dan?quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat moet ik nog even uit zoeken. Ik kreeg gisteravond toen ik aan het werk was de mail. En vandaag weer ochtenddienst. Dus vanavond even alle contracten uit de mail toveren inderdaad.
Maar ja als ze hele locaties sluiten en op bepaalde dagen een deel van de kinderen niet meer toe laten ben ik bang dat ik ook de pineut ga zijn. Maar goed. Ik ga het wel nog even nazoeken inderdaad
Ik heb hier ook deels geregeld met oma’s die met liefde en plezier de kids opvangen. Elke een dag. Maar die wil ik echt niet vragen voor meer. Die hebben ook hun eigen leven en bezigheden. En ik denk dat veel mensen dat hebben of dat het niet mogelijk is door de oma’s/opa’s of al deels doen en andere deel bso.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Veel mensen hebben in de lockdown hun bso opgezegd. Daarnaast zie je zeker in die dorpen hier veel moeders die maximaal 2 dagen werken en dat dan door oma laten opvangen.
Nee dat vermoeden had ik al inderdaad.quote:Op woensdag 16 maart 2022 14:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze hebben alles juridisch dichtgetimmerd. Dus geef je weinig kans. Mijn man heeft ook rechtsbijstand ingeschakeld maar heb er een hard hoofd in. Ze kunnen gewoon niet leveren. Ja, wat dan?
Gezonde keuzequote:Op woensdag 16 maart 2022 14:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik probeer mijn schermtijd drastisch te minderen en dat lukt niet zolang ik ingelogd ben op fok
Ik heb natuurlijk nog een kind van 1 dat ik niet 5 dagen naar de opvang wil brengen. Maar anders zou dat wellicht een optie kunnen zijnquote:Op woensdag 16 maart 2022 14:43 schreef Adrian4 het volgende:
@:SQ ik weet niet hoeveel uur jij en en je man werken, maar een vriendin heeft een soortgelijk issue gehad en die heeft het opgelost door met uren te schuiven en alleen tijdens schooluren te werken (ze werken beide 32 uur)
Zij is elke dag om 15 uur thuis, behalve op woensdag. Dan werkt ze een hele dag, want dan is haar man thuis.
Maar ik weet uiteraard niet of dat mogelijk is qua schooluren en afstand naar het werk ed.
Indien stom idee, sorry
Nou, in het geval van mijn vriendin werkte zij fulltime (4x9 + 1x4) op 10 minuten afstand en hij werkt een drie kwartier rijden en had al op woensdag papadag. Zij wilde toch al minderen in uren, omdat het eindelijk kon en ze er een hekel aan kreeg om de kinderen ‘s ochtends bij de BSO neer te zetten en deze opvulling was het makkelijkst ivm wegvallen BSO. Het was dus gewoon praktisch en had niks te maken met het opofferen vanuit de vrouw. Wel een goede samenloop van omstandighedenquote:Op woensdag 16 maart 2022 15:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk nog een kind van 1 dat ik niet 5 dagen naar de opvang wil brengen. Maar anders zou dat wellicht een optie kunnen zijn
Het lastige is dat bij ons de vergaderdrukte meestal om 14:00 losbarst omdat we erg veel collega's in Amerika hebben. In de ochtenden kan ik nog wel wat schuiven, maar mijn middagen (en die van mijn man ook) zijn altijd erg druk op het werk. Dus die bso neem ik echt niet voor mijn lol af, ik kan geen stafvergadering faciliteren als hepie en hepie steeds in mijn oor toeteren
IIk merk dat je verhaal me wel triggert. Moeders vangt weer alle klappen terwijl vader gewoon zijn vrije dag houdt waarbij de kinderen de halve dag op school zijn?![]()
Te weinig personeel en ze verwachten het tekort niet voor (eind?)2023 op te kunnen lossen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:03 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Maar waarom stopt de bso? Hebben ze te weinig personeel, of juist te weinig kinderen om de kosten te dekken..Te weinig personeel is haast niet op te vangen denk ik.
Helaas is dat geen optie. Ik heb al enigszins vastigheid op de dagen dat de oma’s oppassen. Meer is echt wel een ding.quote:Op woensdag 16 maart 2022 15:03 schreef FlyingFish het volgende:
Hillie, kun je dit niet ook met je werkgever overleggen of wellicht vaste(re) uren haalbaar zijn? Bij de meeste werkgevers is er ook personeelskrapte en kun je tegenwoordig best wat meer eisen neerleggen. Uiteindelijk is jouw probleem ook hun probleem als je het niet opgelost krijgt.
Omdat het in dit soort situaties vrijwel altijd de vrouw is die alle offers maakt / zichzelf opzij zet voor het gezin. En het triggert me ook omdat ik daar zelf ook een handje van heb en het maar moeilijk afleer.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:00 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Nou, in het geval van mijn vriendin werkte zij fulltime (4x9 + 1x4) op 10 minuten afstand en hij werkt een drie kwartier rijden en had al op woensdag papadag. Zij wilde toch al minderen in uren, omdat het eindelijk kon en ze er een hekel aan kreeg om de kinderen ‘s ochtends bij de BSO neer te zetten en deze opvulling was het makkelijkst ivm wegvallen BSO. Het was dus gewoon praktisch en had niks te maken met het opofferen vanuit de vrouw. Wel een goede samenloop van omstandigheden
Het kan natuurlijk ook andersom als dat praktischer is.
Ik weet overigens zeker dat als de vrouwenrevolutie uitbreekt en wij op de barricades gaan staan zij voorop staat.
Maar waarom triggert het je zo?
Ma di do, die dagen waarop de wachtlijsten het langst zijnquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:49 schreef amaranta het volgende:
@:SQ, mijn puber zoekt nog een oppasadres. Om welke dagen gaat het?
Misschien kan ze iets beteken met uit school halen 1x per week. Als het in haar rooster past?
Stuur me maar een WhatsAppie.
T en ik nog negatief. Mijn man net positiefquote:Op woensdag 16 maart 2022 18:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ja... allebei tegelijk heeft ook z'n voordelen
Sterkte ermee
Ik verwonder me hier altijd over vanuit een soort antropologische positie. Met 2 vrouwen zit je vanzelf niet in een vooraf bepaalde rolverhouding dus kun je die helemaal zelf maken en wij hebben dit soort shit tot voor kort dus ook altijd supergelijk opgepakt. Maar om me heen zie ik het keer op keer gebeuren. En wat me daar dan nog het meest aan verbaast, is de verbazing als ik er een vraag over stel. De mensen zelf vinden het altijd heel logisch. Jamaar voor een man is het moeilijker om. Jamaar in zijn bedrijf kan het nou eenmaal niet. Jamaar hij is minder handig met de kinderen. WTF echt. En 9 van de 10 keer is het de vrouw die al die vergoelijkende dingen zegt over haar chill achteroverleunende man die mij met een samenzweerderige blik aankijkt.quote:Op woensdag 16 maart 2022 16:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat het in dit soort situaties vrijwel altijd de vrouw is die alle offers maakt / zichzelf opzij zet voor het gezin. En het triggert me ook omdat ik daar zelf ook een handje van heb en het maar moeilijk afleer.
Nouja. Ff in oplossingen denken he. Mijn kiddo gaat gewoon huiswerk (aan jullie keukentafel) maken en jouw kiddos gaan erbij zitten met hun iPadsquote:Op woensdag 16 maart 2022 17:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Ma di do, die dagen waarop de wachtlijsten het langst zijn![]()
Maar jouw meske heeft toch ook gewoon huiswerk
Je hebt helemaal gelijk hoor. Mijn man en ik hadden het vooraf zo goed besproken. Allebei 4 dagen werken en alles zo eerlijk mogelijk verdelen. We verdienden ook ongeveer hetzelfde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik verwonder me hier altijd over vanuit een soort antropologische positie. Met 2 vrouwen zit je vanzelf niet in een vooraf bepaalde rolverhouding dus kun je die helemaal zelf maken en wij hebben dit soort shit tot voor kort dus ook altijd supergelijk opgepakt. Maar om me heen zie ik het keer op keer gebeuren. En wat me daar dan nog het meest aan verbaast, is de verbazing als ik er een vraag over stel. De mensen zelf vinden het altijd heel logisch. Jamaar voor een man is het moeilijker om. Jamaar in zijn bedrijf kan het nou eenmaal niet. Jamaar hij is minder handig met de kinderen. WTF echt. En 9 van de 10 keer is het de vrouw die al die vergoelijkende dingen zegt over haar chill achteroverleunende man die mij met een samenzweerderige blik aankijkt.
Nu ik vanaf april een contract van 22 uur krijg ipv 15, heeft mijn man zich voorgenomen vanaf dan elke vrijdag deels of geheel vrij te nemen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 17:49 schreef amaranta het volgende:
En laten we aub niet meer over papadagen praten.
Nou precies.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nu ik vanaf april een contract van 22 uur krijg ipv 15, heeft mijn man zich voorgenomen vanaf dan elke vrijdag deels of geheel vrij te nemen.
Hij benoemde dat tegenover mijn ouders ook een ‘papadag’.
Ik heb spottend gereageerd dat ik dus altijd mama dagen heb.
Maar de vrouw pakt het dan toch slimmer aan? Ik werk liever mijn 2 dagen en leun de rest van de tijd achterover, dan dat ik de 4 dagen van mijn man werk. De eerste 3 jaar van de meiden was het aanpoten en was ik blij met mijn werkdagen, maar nu is het tij gekeerd en kan ik morgen van 8:30 tot 14:30 netflixen als ik dat zou willen (de andere dagen maar tot 12:15 helaas). En sommige dagen doe ik dat ook gewoon! Ik zou niet willen ruilen met mijn manquote:Op woensdag 16 maart 2022 18:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik verwonder me hier altijd over vanuit een soort antropologische positie. Met 2 vrouwen zit je vanzelf niet in een vooraf bepaalde rolverhouding dus kun je die helemaal zelf maken en wij hebben dit soort shit tot voor kort dus ook altijd supergelijk opgepakt. Maar om me heen zie ik het keer op keer gebeuren. En wat me daar dan nog het meest aan verbaast, is de verbazing als ik er een vraag over stel. De mensen zelf vinden het altijd heel logisch. Jamaar voor een man is het moeilijker om. Jamaar in zijn bedrijf kan het nou eenmaal niet. Jamaar hij is minder handig met de kinderen. WTF echt. En 9 van de 10 keer is het de vrouw die al die vergoelijkende dingen zegt over haar chill achteroverleunende man die mij met een samenzweerderige blik aankijkt.
Ik heb dus net op het werk nog een gesprek gehad met een collega over zoiets.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Haha die heb ik ook al een keer gehad ja.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:51 schreef SQ het volgende:
Nou ja, kennelijk zijn er nog zat gezinnen waarbij dat dus allemaal niet zo normaal is
Als ik zeg dat de kinderen bij hun vader zijn denken ze vaak dat ik gescheiden ben
Onwijs herkenbaar, al was het onze oudste waarmee het misging.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor. Mijn man en ik hadden het vooraf zo goed besproken. Allebei 4 dagen werken en alles zo eerlijk mogelijk verdelen. We verdienden ook ongeveer hetzelfde.
En toen ging het mis met mijn jongste
Die vlieger gaat alleen op als je liever niet werkt. Dat gold niet voor de mensen in mijn voorbeeld.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:19 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar de vrouw pakt het dan toch slimmer aan? Ik werk liever mijn 2 dagen en leun de rest van de tijd achterover, dan dat ik de 4 dagen van mijn man werk.
Ik zeg dan meestal erbij…. mijn man dusquote:Op woensdag 16 maart 2022 20:51 schreef SQ het volgende:
Nou ja, kennelijk zijn er nog zat gezinnen waarbij dat dus allemaal niet zo normaal is
Als ik zeg dat de kinderen bij hun vader zijn denken ze vaak dat ik gescheiden ben
Dat zouden ze al helemaal niet aan de vader vragen, die kreeg dan een high five dat ie dat zo mooi geregeld had.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:34 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb dus net op het werk nog een gesprek gehad met een collega over zoiets.
Dat ik vaak de opmerking krijg dat ik wel veel weg ben ‘s avonds.
Klopt, vriend is een fervent bankhanger, ik ga graag 1 of 2 avonden de deur uit.
Ik weet zéker dat het andersom nooit tegen een man gezegd zou worden.
Met carnaval ook, alle vrouwen gaan naar huis, want de man gaat natuurlijk stappen. Bij ons niet hoor, en daar vind ik niets vreemds aan.
Over mijn 4 dagen Londen slaan mensen nog meer aan. Hóe dan als moeder je kinderen kunnen missen?
Dan mag je oordelen hierquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:04 schreef SQ het volgende:
Ik ben eerder geneigd te oordelen over vaders die 5 dagen werken terwijl hun vrouw er 2-3 werkt dan over moeders die 50 uur per week maken![]()
Ik wil ook een high fivequote:Op woensdag 16 maart 2022 21:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zouden ze al helemaal niet aan de vader vragen, die kreeg dan een high five dat ie dat zo mooi geregeld had.
Why?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:04 schreef SQ het volgende:
Ik ben eerder geneigd te oordelen over vaders die 5 dagen werken terwijl hun vrouw er 2-3 werkt dan over moeders die 50 uur per week maken![]()
Een vriend van mij ook. Zij harkt tonnen per maand binnen. Hij teert zeker op haar zak, en ze vinden het allebei prima.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:26 schreef PoesInDoos het volgende:
Een goede vriend van mij is -bewust- thuisblijfvader/huisman. Die teert volgens sommige mensen op de zak van z'n vrouw
Bizar eigenlijk hè, al die oordelen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:26 schreef PoesInDoos het volgende:
Een goede vriend van mij is -bewust- thuisblijfvader/huisman. Die teert volgens sommige mensen op de zak van z'n vrouw
Maar jij bent toch ook een one of the Guys gal.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo ging ik pre-corona met 4 mannelijke collega's 10 dagen naar Vegas en liet man met 2 kleuters en een achtjarige thuis. Daar vonden ook veel mensen wat van.
Ik kan niet vaak genoeg melden hoe fijn het was om even gewoon mij te zijn en alleen op mezelf te letten. Ik kan niet wachten om weer te gaan, na bijna 4 jaar wordt het wel weer eens tijd.
Dit ja. Zoveel zin om in Londen alleen maar met mezelf bezig te hoeven zijn. Niet om me heen kijken waar iedereen is, gewoon warm eten. Slapen en wakker worden wanneer ik wil. Ik ga wel samen met een vriendin, maar die redt zichzelf wel.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:22 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo ging ik pre-corona met 4 mannelijke collega's 10 dagen naar Vegas en liet man met 2 kleuters en een achtjarige thuis. Daar vonden ook veel mensen wat van.
Ik kan niet vaak genoeg melden hoe fijn het was om even gewoon mij te zijn en alleen op mezelf te letten. Ik kan niet wachten om weer te gaan, na bijna 4 jaar wordt het wel weer eens tijd.
Had je háár andersom een golddigger gevonden?quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Een vriend van mij ook. Zij harkt tonnen per maand binnen. Hij teert zeker op haar zak, en ze vinden het allebei prima.
4 kinderen hebben ze.
Boks ouwe!quote:
Maar, ook als dat een bewuste keuze is? Ik zou echt niet meer willen werken dan 3 dagen...quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:04 schreef SQ het volgende:
Gaat om wat al eerder genoemd is hier, vaak de vanzelfsprekendheid waarmee er vanuit wordt gegaan dat de baan van de man altijd belangrijker is, de man onmisbaarder is, etc.quote:
Ik zat in ieder geval niet op de kast. Ik wist simpelweg niet wat je bedoelde.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Gaat om wat al eerder genoemd is hier, vaak de vanzelfsprekendheid waarmee er vanuit wordt gegaan dat de baan van de man altijd belangrijker is, de man onmisbaarder is, etc.
Ik zei ook "eerder geneigd", niet "ik veroordeel al deze mensen"
Dus iedereen die 2-3 dagen werkt mag weer van de kast af komen![]()
Nee, hoor.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:40 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Had je háár andersom een golddigger gevonden?
Hebben ze een zwembad op het dak?quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, hoor.
Moeten ze zelf weten. Ongeacht wie de kostwinnaar is.
Maar dat ze nu een zwembad op het dak hebben kan alleen omdat zij miljoen uur per week werkt.
Overigens verdiende hij ook heel veel toen hij nog werkte.
Ja. Plus een hele uitbouw om de boel te kunnen dragen. Er waren maar weinig aannemers die het aandurfden. 1 om precies te zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Hebben ze een zwembad op het dak?
Misschien toch de banden eens aanhalen
Ik veroordeel gewoon iedereenquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Gaat om wat al eerder genoemd is hier, vaak de vanzelfsprekendheid waarmee er vanuit wordt gegaan dat de baan van de man altijd belangrijker is, de man onmisbaarder is, etc.
Sorryquote:Op woensdag 16 maart 2022 21:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij de BSO van SQ wrsquote:Op woensdag 16 maart 2022 22:07 schreef SaskiaR het volgende:
Sterkte voor iedereen met opvangperikelen! Onze opvang gaat juist uitbreiden met een babygroep, die was er eerst niet. Geen idee waar ze personeel vandaan halen....
Ik herken dat helemaal niet. Bij ons en in onze omgeving gebeurt dat meestal gelijkwaardig. Sterker nog, als er één de kostwinner is dan is dat meestal de vrouw.quote:Op woensdag 16 maart 2022 18:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor jou een high five!quote:
Oh ziel, beterschap én gefeliciteerd!quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik was vorig jaar alleen op vakantie met Sjaak. Kreeg heel vaak de vraag of ik gescheiden was. Nee, we zijn gewoon samen op vakantie.
Sjaak is jarig! Hij brak gister nog even zijn arm dus hij viert het met gips en een dag thuis. Heel sneu voor hem.
Oh shoot!quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik was vorig jaar alleen op vakantie met Sjaak. Kreeg heel vaak de vraag of ik gescheiden was. Nee, we zijn gewoon samen op vakantie.
Sjaak is jarig! Hij brak gister nog even zijn arm dus hij viert het met gips en een dag thuis. Heel sneu voor hem.
Beterschap en gefeliciteerdquote:Op donderdag 17 maart 2022 07:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dat is dikke pech zeg!quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nou. Dan zal de strippenkaart voor de rest van het jaar hopelijk vol zitten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:59 schreef exode het volgende:
BINGO!
Verloofde heeft C. Ze snottert zich een ongeluk. Wij (kinderen en ik) nergens last van.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 17 maart 2022 08:03 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd en beterschap, @:mevrouwcactus
U. is ook jarig! Ik heb een lief, klein kleutertje in huis.![]()
Was vandaag niet de dag met de meeste verjaardagen in OUD?
Gefeliciteerd met Uquote:Op donderdag 17 maart 2022 08:03 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd en beterschap, @:mevrouwcactus
U. is ook jarig! Ik heb een lief, klein kleutertje in huis.![]()
Was vandaag niet de dag met de meeste verjaardagen in OUD?
En @Songeurquote:Op donderdag 17 maart 2022 08:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met U
@:Shopaholic1984 heeft 2 jarige meiden en @:gevalletje heeft een jarige Q. Dat zijn de drie die ook 7 worden en die ik heb onthouden. Maar eh_eh en kentekenplaat oid hebben ook een kindje wat vandaag jarig is en er zijn er vast nog meer.
Ik heb de focus niet voor een heel non-fictie boek maar dit artikel las ik met genoegen.quote:Op woensdag 16 maart 2022 22:16 schreef Vanyel het volgende:
Hier een fijne boekaanrader voor jullie over man-vrouwverhoudingen.
Bitch
Hier omgekeerd en deze hoor ik ook. En opmerkingen over wat kinderen allemaal tekort komen als ze niet naar de opvang gaan.quote:Op woensdag 16 maart 2022 21:26 schreef PoesInDoos het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:32 schreef BE het volgende:
[..]
Oh shoot!
Gefeliciteerd!
@:vaiana Weet je al iets over je buurman?
Ha deze had ik ook. Man staat als eerste op de lijst. Kind moest overgeven. Belden ze mij, maar ik zat in vergadering en nam niet op. Toen dachten ze niet "laten we het eerste nummer bellen"..nee ze belden helemaal niet meer en ze moest maar die 2 uur die het nog was op school blijven.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:26 schreef Elleska het volgende:
[..] Zo wordt hij bijvoorbeeld nooit als eerste gebeld wanneer kind ziek is maar altijd de moeder terwijl hij toch echt als eerste op de lijst staat.
Stelt vooralsnog weinig voor, ze werd vanochtend snotterig wakker en aangezien ze naar school zou gaan voor een kopje thee met wat collega's en naar haar coach, teste ze voor de zekerheid.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:41 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nee.Qua volgorde van wie wanneer geïnformeerd wordt staan we natuurlijk ook niet bepaald bovenaan de lijst, maar het houdt me we heel erg bezig.
Wat een hoop jarigen zo, gefeliciteerd.
@:exode Hopelijk valt het mee qua klachten, ze is wel een volle bingo kaart aan het verzamelen zo zeg, yikes.
Dank je, en alle anderen voor de verjaardagswensen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:28 schreef Hupje het volgende:
Gefeliciteerd aan alle jarigen!![]()
@:MevrouwCactus Beterschap voor Sjaak. Heeft hij pijn? Hoe kwam het?
och dat is helemaal sneu.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ha deze had ik ook. Man staat als eerste op de lijst. Kind moest overgeven. Belden ze mij, maar ik zat in vergadering en nam niet op. Toen dachten ze niet "laten we het eerste nummer bellen"..nee ze belden helemaal niet meer en ze moest maar die 2 uur die het nog was op school blijven.
Ik snap wel dat de juf niet eindeloos kan bellen, maar bel nummer 1! Ik was wel boos toen.
oh bah.. wat een rottige timing ook!quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dank je, en alle anderen voor de verjaardagswensen.
Hij haalde al zijn knuffels van zijn bed en droeg ze naar beneden. Hij viel van de trap. De knuffels braken gelukkig nog zijn val.
En @Spuuglokje en @debuurvrouw hebben ook allebei een jarig kind vandaag.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:10 schreef arvensis het volgende:
[..]
En @:songeurZe is niet meer actief op FOK. Wij waren zo’n beetje gelijktijdig bevallen.
Gefeliciteerd allemaal!
Sowieso achterhaald om überhaupt nog vader en moeder op zo’n lijst te hebben. Maak daar gewoon ouder 1 en ouder 2 van, waarbij ouder 1 de ouder is die tijdens school/clubjestijd het beste bereikbaar is.quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Ha deze had ik ook. Man staat als eerste op de lijst. Kind moest overgeven. Belden ze mij, maar ik zat in vergadering en nam niet op. Toen dachten ze niet "laten we het eerste nummer bellen"..nee ze belden helemaal niet meer en ze moest maar die 2 uur die het nog was op school blijven.
Ik snap wel dat de juf niet eindeloos kan bellen, maar bel nummer 1! Ik was wel boos toen.
Oh ik heb dit vorige maand ook nog meegemaakt.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:24 schreef Hupje het volgende:
Ik belde ooit ouder 1 van de lijst, nam niet op dus ik belde ouder 2. Die nam op, gaf aan het het niet 'haar beurt was' en hing weer op en zette toen de telefoon uit.Ging niet om gescheiden ouders. Ik vond dat zo sneu voor het kind - en ook wel voor mezelf, ik zat na schooltijd nog anderhalf (!!) uur met dat kind voor het opgehaald werd.
Gelukkig zijn dat uitzonderingen. Als ik de werkdagen van de ouders weet, probeer ik degene te bellen die vrij is. Anders bel ik de eerste van de lijst.
Bij ons bellen ze mij omdat ik pre-corona altijd het dichtst in de buurt was en ik dat daarna niet heb aangepast.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buurvrouw stond net aan de voordeur, buurman is overleden.quote:Op donderdag 17 maart 2022 07:32 schreef BE het volgende:
[..]
Oh shoot!
Gefeliciteerd!
@:vaiana Weet je al iets over je buurman?
Wat naar. Sterktequote:Op donderdag 17 maart 2022 09:32 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Buurvrouw stond net aan de voordeur, buurman is overleden.![]()
Rond de 70 jaar, fitte en actieve man, zelf EHBO’er. Ik vind het zo bizar, en zò erg voor de buurvrouw en hun kinderen (en de op komst zijnde kleinkinderen).
Ach, wat ontzettend verdrietig…quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:32 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Rond de 70 jaar, fitte en actieve man, zelf EHBO’er. Ik vind het zo bizar, en zò erg voor de buurvrouw en hun kinderen (en de op komst zijnde kleinkinderen).
Dat is echt heel droevig.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:32 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja blijkbaar stopt het ouder zijn op de dagen dat ze niet bij jou zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2022 09:50 schreef lily het volgende:
Heftig Vaiana. Zo snel kan het gaan![]()
En bizar, die ouders die dan zeggen dat het hun dag niet is (?) en dan ophangen.
Triest. Je vond elkaar ooit lief genoeg om samen een kind te maken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:19 schreef LeSage het volgende:
‘Kun je met mij het oudergesprek op dinsdag doen en met mijn ex op donderdag? We praten niet met elkaar.’
Bij ons mag je dan sowieso los van elkaar op gesprek komen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:19 schreef LeSage het volgende:
‘Kun je met mij het oudergesprek op dinsdag doen en met mijn ex op donderdag? We praten niet met elkaar.’
Sommige exen maken het elkaar ook wel erg zuur helaas.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Triest. Je vond elkaar ooit lief genoeg om samen een kind te maken.
Nu ben je er maar voor dat kind. Ookal vind je elkaar niet meer aardig.
Mijn moeder geeft les op een middelbare school en ze zou van haar 20 mentorleerlingen een deel dubbele gesprekken moeten doen. In haar eigen tijd.quote:Op donderdag 17 maart 2022 10:29 schreef PKM het volgende:
[..]
Bij ons mag je dan sowieso los van elkaar op gesprek komen.
Gefeliciteerd jarigen!en beterschap voor een jarige.
![]()
Na het stemmen gisteren ging kleuter zijn lievelingsjuf net naar huis. Blijkbaar vraagt hij ook op dagen dat zij in de andere klas is of hij naar haar klas mag. Super cute toch.
Hoe reageerden ze daarop? Hadden ze enig besef van hoe bizar het is dat ze niet gewoon bellen wie jullie kiezen ipv mama omdat zij dat logischer vonden?quote:Op donderdag 17 maart 2022 08:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Bij ons kunnen ouders dus ook zelf gesprekken aanmaken in de ouder app. Ik probeer altijd alles naar beide ouders te sturen. Maar het komt dus best regelmatig voor dat een ouder een nieuw gesprek start waar de andere ouder niet bij inzit.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:11 schreef Hupje het volgende:
Bij ons op school is de insteek dat gescheiden ouders samen op gesprek komen. Zo voorkom je ook dat je verwijten krijgt dat de een bepaalde informatie heeft en de ander niet. Ze zitten ook samen in een groepsgesprek over het kind in Parro voor de transparantie.
Maar in sommige gevallen doen we het gesprek wel apart, in het belang van het kind. Maar daar krijg ik als leerkracht inderdaad geen extra uren voor...
Als er écht een hele nare voorgeschiedenis is die bij mijn moeder bekend zou zijn zou ze vast ook een uitzondering maken.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:11 schreef Hupje het volgende:
Bij ons op school is de insteek dat gescheiden ouders samen op gesprek komen. Zo voorkom je ook dat je verwijten krijgt dat de een bepaalde informatie heeft en de ander niet. Ze zitten ook samen in een groepsgesprek over het kind in Parro voor de transparantie.
Maar in sommige gevallen doen we het gesprek wel apart, in het belang van het kind. Maar daar krijg ik als leerkracht inderdaad geen extra uren voor...
Ik maak zelden tot nooit mee dat alle (stief)ouders aansluiten.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Als er écht een hele nare voorgeschiedenis is die bij mijn moeder bekend zou zijn zou ze vast ook een uitzondering maken.
Maar de meeste ouders willen gewoon niet samen in een ruimte zitten. Daar kun je als docent niet aan beginnen.
Soms zelfs omdat moeder/stiefmoeder of vader/stiefvader niet door 1 deur kunnen en ze moeten wel allemaal een gesprek hebben
Ja!quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:27 schreef LeSage het volgende:
[..]
Als er écht een hele nare voorgeschiedenis is die bij mijn moeder bekend zou zijn zou ze vast ook een uitzondering maken.
Maar de meeste ouders willen gewoon niet samen in een ruimte zitten. Daar kun je als docent niet aan beginnen.
Soms zelfs omdat moeder/stiefmoeder of vader/stiefvader niet door 1 deur kunnen en ze moeten wel allemaal een gesprek hebben
Bij ons komen de stiefmoeders niet mee. Ze zouden het best willen denk ik, maar ik vind het ook wat overkill.quote:Op donderdag 17 maart 2022 11:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik maak zelden tot nooit mee dat alle (stief)ouders aansluiten.
Wel bv dat biologische vader uit beeld is en dan de stiefvader komt.
Maar met 4 personen nog nooit.
Stiefvaders heb ik ook wel vaker op gesprek gehad, maar een stiefmoeder nog nooit.
Komt goed.quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh dames, ik heb loslaatissuesmijn grootste van vier is net voor het eerst bij een ander kindje spelen (normaal speelt hij vaak bij een buurjongetje). Ze waren al helemaal uitonderhandeld toen ik aan kwam bij school en stonden in de startblokken om te gaan. Kon nog net een telefoonnummer van die vader aftroggelen. Ze brengen hem om vijf uur weer naar huis.
Nu heb ik dus geen idee waar hij eigenlijk is en bij wie(geen adres ofzo) en dat maakt me toch een partij onrustig. Ik ben mezelf aan het overtuigen dat het echt wel allemaal ok is, maar ik merk dat ik er moeite mee heb. Ik heb die vader iig maar even een berichtje gestuurd zodat ie mijn nummer heeft.
Gaat dit altijd zo? Of wissel je normaal gesproken wel wat meer gegevens uit?
Ik heb ook wel eens een appje van mijn vrouw gekregen toen ik aan het werk was: “euhm, er speelt een kindje hier maar de ouders weten niet waar we wonen en ik heb geen telefoonnummer van hen. Heb jij dat wel?” Maar ik las het pas om 17.30u en het kindje zou om 16.45u opgehaald wordenquote:Op donderdag 17 maart 2022 15:27 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh dames, ik heb loslaatissuesmijn grootste van vier is net voor het eerst bij een ander kindje spelen (normaal speelt hij vaak bij een buurjongetje). Ze waren al helemaal uitonderhandeld toen ik aan kwam bij school en stonden in de startblokken om te gaan. Kon nog net een telefoonnummer van die vader aftroggelen. Ze brengen hem om vijf uur weer naar huis.
Nu heb ik dus geen idee waar hij eigenlijk is en bij wie(geen adres ofzo) en dat maakt me toch een partij onrustig. Ik ben mezelf aan het overtuigen dat het echt wel allemaal ok is, maar ik merk dat ik er moeite mee heb. Ik heb die vader iig maar even een berichtje gestuurd zodat ie mijn nummer heeft.
Gaat dit altijd zo? Of wissel je normaal gesproken wel wat meer gegevens uit?
Terechte klachtquote:
Die eigenwijze Googles doen soms ook gewoon waar ze zelf zin in hebben, hoorquote:Op donderdag 17 maart 2022 15:50 schreef exode het volgende:
Ook leuk.
In een serieuze call zitten en je verloofde die op de verkeerde Google Home heel hard Happy hardcore aanzet.
Thuiswerken altijd verrassend.
quote:Op donderdag 17 maart 2022 15:50 schreef exode het volgende:
Ook leuk.
In een serieuze call zitten en je verloofde die op de verkeerde Google Home heel hard Happy hardcore aanzet.
Thuiswerken altijd verrassend.
Die is wel echt next level!quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:11 schreef SQ het volgende:
[..]![]()
In mijn nieuwe kantoor hebben ze allemaal smart equipment. Als je dan in een vergaderkamertje of focushokje zit detecteert MS teams op je laptop automatisch de kamer en gebruikt daar de audio / video installatie. Kei handig.
Maar teams detecteert ALTIJD de verkeerde kamer. Als je daar niet scherp op bent gebeurt het dus dat je bakkes ineens op het scherm verschijnt van een kamer waar iemand net een serieus vertrouwelijk gesprek zit te voerenzo awkward, en het gebeurt dus echt meer dan dagelijks
quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:19 schreef exode het volgende:
[..]
Die is wel echt next level!
Ik ben overigens wel zo iemand die vroeger old skool stekkers van toetsenborden verwisselde van collega's. Dus dan ging iemand typen en dan ging dat dus op het beeldscherm van de ander.
Geen schermbeveiliging aan?quote:
Je hebt tenminste nog opvangquote:Op donderdag 17 maart 2022 16:19 schreef exode het volgende:
Weet je wat dacht ik....
Ik test even voor de zekerheid, want er is iets in mij wat op snot lijkt.
BINGO.
Wel fijn, tegelijk in isolatie. Haalt iemand onze kinderen even op?
Ik mag dinsdag uit isolatie dus dan haal ik ze wel weer op.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:20 schreef SQ het volgende:
[..]
Je hebt tenminste nog opvang#inkoppert
Sterkte en beterschap, hopelijk dit keer een mild verloop.
Ik test niet meer voor de zekerheid, iemand nog interesse in 15 tests?
Bij mensen met een desktop vol bestanden en shortcuts: printscreen van desktop maken, alle bestanden in een mapje zetten, de printscreen als achtergrond instellen.quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:20 schreef exode het volgende:
[..]
Geen schermbeveiliging aan?
Mail 'all company' taart voor iedereen op 3C!
Scherm omdraaien, ook altijd leuk. Vond IT niet leuk, was niet goed voor de schermen.
Die is leuk!quote:Op donderdag 17 maart 2022 16:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij mensen met een desktop vol bestanden en shortcuts: printscreen van desktop maken, alle bestanden in een mapje zetten, de printscreen als achtergrond instellen.
Wel solidair dan, beterschap. Hopelijk valt het voor jullie beiden meequote:Op donderdag 17 maart 2022 16:19 schreef exode het volgende:
Weet je wat dacht ik....
Ik test even voor de zekerheid, want er is iets in mij wat op snot lijkt.
BINGO.
Wel fijn, tegelijk in isolatie. Haalt iemand onze kinderen even op?
Vooral fijn dat we het tegelijk hebben, jammer dat ik daardoor niet naar de Arena kan zondag.quote:Op donderdag 17 maart 2022 17:07 schreef Nijna het volgende:
[..]
Wel solidair dan, beterschap. Hopelijk valt het voor jullie beiden mee
Ach wat intens verdrietigquote:Op donderdag 17 maart 2022 09:32 schreef Vaiana het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt joh? Nu alweer baby-afquote:
Yay, nu dus écht van de stank afquote:Op vrijdag 18 maart 2022 10:48 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
Jeetje wat een bedragen Mushanga.
Ik vergat gewoon helemaal te vertellen dat mijnheer Poep al is geweest en hij heeft een heel stuk riool onder het huis vervangen samen met mijnheer Plas. Meteen de gehele buis onder het huis wat opgehoogd, dat moest blijkbaar.
Er hangt nu nog een leuke geur in huis aangezien we dus even letterlijk een open riool hadden.
Maar eej, we hebben geen lekkend riool meer.
En het feit dat we het ruiken zegt iets over de mildheid van onze besmetting met C.
Zeker, 100x liever dit dan alle verhalen die ik hier hoorde dat je een maand thuiszit met zijn allen. Volgens mij mag B donderdag weer de wereld in, mits klachtenvrij.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:39 schreef Hupje het volgende:
@:exode Dan maar even met z'n (bijna) allen erdoor. Succes!
Kind werd wakker met veel snot en zijn juf was deze week positief, dus maar even getest voor de zekerheid. Kind niet blij want nu heeft hij geen excuus om niet naar de zwemles te hoeven vandaag
Dan heb je goeie achtervang zeg, als je je contract eerder kunt beëindigen.quote:De reacties van ouders zijn gemengd. ‘Sommigen proberen echt mee te werken en geven aan hun contract eerder te beëindigen om ruimte te maken, maar natuurlijk zijn er ook ouders die boos zijn. Dat begrijpen we, want het betekent nogal wat. Dit valt ze rauw op hun dak en daar gaat nu ook al onze aandacht naar uit.’
Vorig jaar ging ik een weekend met de jongens op de camping staan en man kwam op maandag pas naar ons toe ivm omstandigheden. De man van de camping kennen we heel goed en hij heeft mij heel dat weekend vragend aangekeken, maar vroeg niks. Die maandag toen mijn man arriveerde keek ie zichtbaar opgeluchtquote:Op donderdag 17 maart 2022 07:12 schreef MevrouwCactus het volgende:
Au!! Veel succesquote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:59 schreef LeSage het volgende:
Beterschap allemaal hier![]()
Ik doe dadelijk even een rondje huisartsenpost![]()
Vanmorgen mocht ik blijven liggen, maar wilde ik onze slaapkamerdeur dicht doen. Ging ik recht op zo’n viltje voor onder meubels staan. Helaas was deze wel met een spijkerhij zat er behoorlijk diep in
![]()
Dus zo even een tetanusspuit halen en hopen dat het dadelijk een beetje minder pijn doet.
Ik voel die pijn nog van mijn beugel als ik er aan terug denk, zo’n nare pijn is dat. Succes voor je beugelkind! Het gaat wel over gelukkig.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 08:49 schreef Nijna het volgende:
Nu nummer 4 nog @:Exode. Fijn dat verloofde alweer bijna klachtenvrij is. Geniet ervan in de tuin, het is heerlijk weer.
Ik ben strontverkouden. Maar niet zo raar, oudste 2 weken terug, toen volgde jongste en man en nu ben ik aan de beurt. Mijn man was vorig weekend in contact geweest met iemand met corona, na 5 dagen pcr nog steeds negatief. De rest is wel besmet geraakt (behalve degene die het net gehad had), hij was wel verkouden toen hij daar zat, zou dat geholpen hebben...![]()
Beugelkind slaapt weer, nog wel pijn, maar gelukkig niet meer zoals die eerste nacht. Vandaag maar proberen of we ipv ibuprofen weer paracetamol kunnen geven.
Of dat je er voor kiest om bijvoorbeeld een ouder kind wel alleen naar huis te laten gaan (bijvoorbeeld omdat je thuis werkt en een kind van 10 zich in principe wel vermaakt, maar er eerder niet voor gekozen hebt omdat het spelen met anderen meer voldoening geeft dan je alleen thuis moeten vermaken).quote:Op zaterdag 19 maart 2022 10:42 schreef Vanyel het volgende:
Artikel over ws de sluiting van de bso van SQ en hilliebillie.
[..]
Dan heb je goeie achtervang zeg, als je je contract eerder kunt beëindigen.
Oh, niet eens bij stilgestaan.. als het er net zo uitziet als m’n auto en de ramen van de veranda, zullen ze vast niet veel opwekken inderdaad.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:51 schreef Leandra het volgende:
Aan de andere kant van het dakvlak met de zonnepanelen zit in het dak een dakraam... de staat van dat dakraam zal behoorlijk maatgevend zijn voor de staat van de zonnepanelen... hopen op regen idd maar, want ik kan niet bij de zonnepanelen.
Ja, volgens mij met name omdat het zelden echt veilig kan op een schuin dak. Daarnaast mag lang niet elk schoonmaakmiddel en moet het met gedemineraliseerd water. Dus ik heb al tegen man gezegd dat hij maar gewoon de volgende regenbui af moet wachten.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:56 schreef exode het volgende:
Het wordt afgeraden om zelf je zonnepanelen schoon te maken toch?
Wij hebben we een telescoop-bezem om ze schoon te maken. Maar dat doen we alleen net voor/tijdens een regenbui, anders krijg je kalk op je panelen en dat is ook niet goed voor ze.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:56 schreef exode het volgende:
Beterschap voor Bquote:Op zaterdag 19 maart 2022 14:44 schreef exode het volgende:
Au LeSage! Hoe gaat het nu?
B is behoorlijk beroerd, wil vooral slapen, arm jochie.
Ik heb de tuinmeubels Saharazand vrij gemaakt samen met Juul. Flinke laag lag overal op.
Dat kan ook te maken hebben met de leider-kind ratio. Hier gaan ze direct als ze 7 zijn geworden naar de hogere groep, dus dat je niet voor je jonge kind kan kiezen ipv voor een ouder kind begrijp ik wel. Maar netto betekent dat dus waarschijnlijk dat er bij de oudere groep nog een aantal vrijwillig zullen vertrekken.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 11:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant hoorde ik van een vriendin van mij dat zij van haar collega hoorde (dus via via en dus geen 100% betrouwbare bron) dat in het gezin van haar college de oudste twee wel mochten blijven en de jongste niet. En dat ze gevraagd had of ze er dan voor mocht kiezen dat de oudste niet zou gaan (want die kan wel een paar uurtjes alleen blijven) en de jongste dan in zijn plaats want die is 4 of 5 en kan echt nog niet alleen naar huis even. Maar dat mocht niet.
En daar vind ik dan ook wel iets van eigenlijk. Ik snap dat ze met afspiegelen niet sowieso zeggen dat de oudste niet meer mogen komen maar dat ze per leeftijd kijken maar als je dan op deze manier in je gezien wil zorgen dat je het toch geregeld gaat krijgen dat dat niet mag.
Ja, de vraag is hoe en waarom dat afgeraden wordt maar ik zou het zeker niet met dit weer doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:56 schreef exode het volgende:
Klopt. En die test net weer negatiefquote:Op zondag 20 maart 2022 08:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oi... beterschap, hopen dat het een beetje mild blijft.
Nu alleen T nog niet positief getest?
Ja of het al gehad voordat we naar Disney gingen.quote:
Jaaaaa Checkpoint, leuk!quote:Op maandag 21 maart 2022 09:01 schreef hilliebillie het volgende:
Het hele weekend al een manneke wat zich af en aan niet fit voelt. Hoofdpijn en vooral heel moe. Dacht eerst te veel gedaan of zo en balen dat hij niet mee kon zwemmen op een kinderfeestje (ivm hechtingen). Maar veel op de bank hangen en zelfs slapen overdag. Dat heb ik hem nog nooit zien doen nadat hij 3 was ofzo. Hij wilde gisteren toch wel heel graag naar school maar ben blij dat ik hem over heb kunnen halen geen wekker te zetten en kijken hoe het loopt. Dus nu ligt ie op de bank en wil hij zo weer slapen.
De jongste klaagde vanmorgen ook over niet fit zijn maar behalve wat snot had zij vooral veel praatjes. Dus overgehaald om het in ieder geval te proberen op school. Omdat ik bij haar vooral denk dat ze ook graag een dag thuis is (ik kan haar zo lastig peilen vaak)
Beiden wel een negatieve test dus geen Corona gelukkig.
Vanmiddag bij de oudste de hechtingen er uit. Hopelijk gaat dat deze keer zonder bleek worden overgeven 🤮
Verder heb ik gisteren voor 2e paasdag het checkpoint theater geboekt. Er kwam op Facebook een advertentie voorbij en ik herinnerde me dat iemand hier er een tijd terug erg enthousiast over was (exode?). Ze zijn hier altijd wel erg enthousiast over mad science dat ik denk dat ze dit ook wel heel leuk gaan vinden. Nog even aan het twijfelen of we het als verrassing houden tot dan of dat we het eerder al vertellen ☺
Checkpoint theater is leuk, zijn wij ook een keer geweest met de kinderen. Al een paar jaar terug, maar erg leuk!quote:Op maandag 21 maart 2022 09:01 schreef hilliebillie het volgende:
Het hele weekend al een manneke wat zich af en aan niet fit voelt. Hoofdpijn en vooral heel moe. Dacht eerst te veel gedaan of zo en balen dat hij niet mee kon zwemmen op een kinderfeestje (ivm hechtingen). Maar veel op de bank hangen en zelfs slapen overdag. Dat heb ik hem nog nooit zien doen nadat hij 3 was ofzo. Hij wilde gisteren toch wel heel graag naar school maar ben blij dat ik hem over heb kunnen halen geen wekker te zetten en kijken hoe het loopt. Dus nu ligt ie op de bank en wil hij zo weer slapen.
De jongste klaagde vanmorgen ook over niet fit zijn maar behalve wat snot had zij vooral veel praatjes. Dus overgehaald om het in ieder geval te proberen op school. Omdat ik bij haar vooral denk dat ze ook graag een dag thuis is (ik kan haar zo lastig peilen vaak)
Beiden wel een negatieve test dus geen Corona gelukkig.
Vanmiddag bij de oudste de hechtingen er uit. Hopelijk gaat dat deze keer zonder bleek worden overgeven 🤮
Verder heb ik gisteren voor 2e paasdag het checkpoint theater geboekt. Er kwam op Facebook een advertentie voorbij en ik herinnerde me dat iemand hier er een tijd terug erg enthousiast over was (exode?). Ze zijn hier altijd wel erg enthousiast over mad science dat ik denk dat ze dit ook wel heel leuk gaan vinden. Nog even aan het twijfelen of we het als verrassing houden tot dan of dat we het eerder al vertellen ☺
quote:Op maandag 21 maart 2022 12:46 schreef Poppejans het volgende:
Ik zie op fb berichten dat user miss_dynastie geheel onverwachts overleden is..
Ze zat in de lokale politiek, dus ik las het via krantenberichten
Omg wat heftig!quote:
quote:
Heel veel sterkte voor jullie beiden... Wat een enorme klap zal dit zijn...quote:Op maandag 21 maart 2022 14:46 schreef YPPY het volgende:
Ze was een geweldig mens en heeft me zo fantastisch geholpen. ❤ Net of het niet waar is, en toch is het zo.![]()
quote:Op maandag 21 maart 2022 14:46 schreef YPPY het volgende:
Ze was een geweldig mens en heeft me zo fantastisch geholpen. ❤ Net of het niet waar is, en toch is het zo.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |