abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204082952
Deze had toch wel stobbenfrees mogen heten, ter ere van het heuglijke feit *O*
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204082989
Huh?
  Manager PR/Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 00:22:30 #4
269689 crew  Viv
pi_204083528
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:
Opgelost *O*
  dinsdag 15 maart 2022 @ 07:03:40 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204083977
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2022 23:12 schreef Vanyel het volgende:
We hebben al eens een stobbenfreesbankje gehad toch?

Edit:
OUD / [OUD SC] Stobbenfrees.

[ Bericht 9% gewijzigd door amaranta op 15-03-2022 07:18:23 ]
  Manager PR/Moderator dinsdag 15 maart 2022 @ 07:24:42 #6
269689 crew  Viv
pi_204084041
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 07:03 schreef amaranta het volgende:

[..]
We hebben al eens een stobbenfreesbankje gehad toch?

Edit:
OUD / [OUD SC] Stobbenfrees.
Ja, maar toen omdat het zo'n leuk woord is en nu om te vieren dat @exode het in een gesprek heeft kunnen gebruiken. 8-)
pi_204084080
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 07:24 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, maar toen omdat het zo'n leuk woord is en nu om te vieren dat @:exode het in een gesprek heeft kunnen gebruiken. 8-)
Ik deed ook zo'n poging (bij een omgezaagde boom nav de stormen..) maar mijn zoon snapte er niets van _O-
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204084544
@exode wat naar van je lekkage in de kruipruimte. Aan de andere kant in ieder geval wel duidelijkheid wat het nou is. Hopelijk komen ze het snel fixen.

Hier gisteren de oudste door schoonmoeder van de bso gehaald omdat hij tijdens het koken in z’n hand gesneden had.
Nog even twijfels of het door de huisarts gehecht kon worden of dat hij er mee naar het ziekenhuis moest omdat het vrij diep was. Maar gelukkig niks geraakt binnenin en bij de huisarts gehecht met 5 hechtingen.

Ik vind hem hartstikke stoer want hij heeft zich heel sterk gehouden (en vragen stellen waar dat hechtdraad van gemaakt is en zo ;) )
Hij heeft er wel echt last van maar laat zich niet kennen.
Op de vraag of hij wel naar school kon zei hij ‘ja thuis doet het ook zeer dus ik ga gewoon naar school’

Hopelijk is het snel wat minder pijnlijk voor hem. Vond het echt wel sneu voor hem
pi_204084684
@hilliebillie , wat een bikkel zeg!
@exode , wat een gedoe met dat riool. Hopelijk kan het nu wel opgelost worden.
pi_204084784
@hilliebillie, wat een bikkel!

Stobbenfrees, ik blijf het een mooi woord vinden *)
Fake it till you make it...
pi_204084811
Ach jeetje hilliebillie, wat rot! Dat soort sneeën zijn pijnlijk. Hopelijk geneest het snel idd.

Hier corona - de tweede ronde. De oudste had een knalpositieve test. Nog geen 8 weken na de eerste besmetting, maar de rest test negatief. En omdat hij echt al na 2 sec uitsloeg, zal het wel een nieuwe besmetting zijn -O-.

Gelukkig testte ik zelf negatief, vanmiddag heb ik een afspraak bij de kno-arts omdat ik nog steeds oorpijn heb en nauwelijks iets hoor. De huisarts kon niks voor me doen omdat er te veel oorsmeer in de gehoorgang zit en dat bij mij niet uitgespoten kan worden. Ik was al bang dat ik nog een week zo door moest :X.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 15-03-2022 09:23:20 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204084827
Stoere knul Hillie! Beterschap.

Ook voor jullie Phaidra!
pi_204086231
Ik heb gisteren een filmpje gekeken van een stobbenfrees en het lijkt me voor iedereen het beste dat ik dat ding niet ga bedienen. De buurman gaat het met een kettingzaag en schep proberen. Ik ga toekijken en steeds roepen 'ik kan een stobbenfrees huren'.

Mijnheer poep komt vrijdag, eigenlijk kon ie pas volgende week. Echt niet he. En hij maakt de kruipruimte ook schoon.
pi_204086479
Mijnheer poep _O-

Oogarts om 13u45
Werewolf
pi_204086551
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 09:16 schreef Phaidra het volgende:
Ach jeetje hilliebillie, wat rot! Dat soort sneeën zijn pijnlijk. Hopelijk geneest het snel idd.

Hier corona - de tweede ronde. De oudste had een knalpositieve test. Nog geen 8 weken na de eerste besmetting, maar de rest test negatief. En omdat hij echt al na 2 sec uitsloeg, zal het wel een nieuwe besmetting zijn -O-.

Gelukkig testte ik zelf negatief, vanmiddag heb ik een afspraak bij de kno-arts omdat ik nog steeds oorpijn heb en nauwelijks iets hoor. De huisarts kon niks voor me doen omdat er te veel oorsmeer in de gehoorgang zit en dat bij mij niet uitgespoten kan worden. Ik was al bang dat ik nog een week zo door moest :X.
Mijn man blijft maar roepen: dat kan niet hoor zo snel.
Buurmeisje zou ook voor de 2e keer positief zijn in korte tijd.
We weten van de jongste in elk geval dat de zelftest negatief is geweest, dus als ze nu wel weer positieve zelftest zou hebben dan zal het wel opnieuw zo zijn...

Beterschap Phaidra :*
  dinsdag 15 maart 2022 @ 12:28:54 #16
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204086852
Mijn oudste had in decemebr 3 weken na zinn positieve GGD test een negatieve test voor testen voor toegang (iets met een herstelmelding die in de backoffice bleef hangen). Nu dus weer positief. Rest is negatief, gelukkig want morgen ook kinderfeestje van de andere 2.

(verzetten is om allerlei redenen lastig en alle ouders zijn geïnformeerd)
pi_204087311
Wat zou het toch fijn zijn als dat hele testen ook overboord gegooid zou gaan worden. Gewoon lekker thuis blijven bij klachten, verder weer door.
Het blijft bij ons op school ook moeilijk met leerkrachten en zo zat S. vrijdag weer thuis. Gelukkig voor deze week wel vervanging.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_204087381
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:06 schreef LeSage het volgende:
Wat zou het toch fijn zijn als dat hele testen ook overboord gegooid zou gaan worden. Gewoon lekker thuis blijven bij klachten, verder weer door.
Het blijft bij ons op school ook moeilijk met leerkrachten en zo zat S. vrijdag weer thuis. Gelukkig voor deze week wel vervanging.
Maar thuisblijven bij klachten, is dat dan om elke snottebel thuis blijven of gewoon weer als voor corona... met snot naar school, echt ziek is thuisblijven?
Nou ja, we gaan zien wat ze besluiten natuurlijk...
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:08:58 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204088858
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:36 schreef exode het volgende:
Ik heb gisteren een filmpje gekeken van een stobbenfrees en het lijkt me voor iedereen het beste dat ik dat ding niet ga bedienen. De buurman gaat het met een kettingzaag en schep proberen. Ik ga toekijken en steeds roepen 'ik kan een stobbenfrees huren'.

Mijnheer poep komt vrijdag, eigenlijk kon ie pas volgende week. Echt niet he. En hij maakt de kruipruimte ook schoon.
Dit klinkt op alle fronten als een puik plan _O-.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204088877
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef Nijna het volgende:

[..]
Maar thuisblijven bij klachten, is dat dan om elke snottebel thuis blijven of gewoon weer als voor corona... met snot naar school, echt ziek is thuisblijven?
Ik mag hopen dat snot en een hoestje heel snel gewoon weer snot met een hoestje worden, waar niemand voor thuisblijft. Toevallig heb in hier een gevalletje veel snot maar geen corona, maar het kind durft bijna niet naar school omdat hij bang is dat mensen denken dat hij corona heeft. Zelfs een negatieve zelftest heeft hem niet kunnen overtuigen dat hij echt geen corona heeft.
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:11:03 #21
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204088880
Mijn beste vriendinnetje die door corona geen getuige kon zijn op mijn bruiloft, en waarmee we vrijdag een high tea zouden gaan doen bij de patisserie waar ook de bruidstaart vandaan kwam, appte vanochtend... haar dochter is positief getest ;(. We zijn gedoemd lijkt het!

Op het werk struggelen ze ook nog zwaar met alle besmettingen (schoonmaakwereld), ik blijf vooral nog zoveel mogelijk weg van snotterende mensen. Ik heb geen enkele keer corona gehad en wil dat zo houden :Y.

Wel fijn dat ook testen voor toegang van binnen evenementen af is nu!
pi_204088994
Wat sneu Hillie!

Sinds vrijdag ben ik alleen op de slaapkamer. Man en kinderen hebben geen corona en ik wel dus ik zit alleen dit keer.

Die hoofdpijn is zo klote :'( :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_204089001
En de kinderen proberen dus continu dichtbij te komen want ze willen ook ziek worden en thuis blijven van school :|W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_204089027
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:20 schreef Vlinder het volgende:
En de kinderen proberen dus continu dichtbij te komen want ze willen ook ziek worden en thuis blijven van school :|W
Classic :') Hufters zijn het! Beterschap met je hoofdpijn :*
  dinsdag 15 maart 2022 @ 15:29:17 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204089105
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:19 schreef Vlinder het volgende:
Wat sneu Hillie!

Sinds vrijdag ben ik alleen op de slaapkamer. Man en kinderen hebben geen corona en ik wel dus ik zit alleen dit keer.

Die hoofdpijn is zo klote :'( :'(
Niet leuk, en eenzaam! Sterkte met de hoofdpijn :*.
pi_204090086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 11:36 schreef exode het volgende:

Ik had hier vorig jaar een stobbenfrees die aan een dikke tractor vastzat. Oid. Tikje erover, gezien wat er nodig was, maar dat kwam toevallig zo uit (de bomenman had wel een contact dat wel onderweg tussen 2 klussen even hier etc etc).
Dat was wel mooi om te zien en ook best relaxt, want ik kon door het lawaai en de trillende ramen acuut niet meer deelnemen aan mijn videovergadering O-)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204090322
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:10 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik mag hopen dat snot en een hoestje heel snel gewoon weer snot met een hoestje worden, waar niemand voor thuisblijft. Toevallig heb in hier een gevalletje veel snot maar geen corona, maar het kind durft bijna niet naar school omdat hij bang is dat mensen denken dat hij corona heeft. Zelfs een negatieve zelftest heeft hem niet kunnen overtuigen dat hij echt geen corona heeft.
Dat laatste herken ik wel, vorige week de oudste met veel snot en bleef negatief testen, op 3e dag toch maar pcr gedaan en die was negatief dus lekker weer naar school. Nu de jongste, heeft eind januari corona gehad, dus we doen steeds maar zelftesten, grote kans dat het dezelfde snot is als zus.
En ik ga ook niet meer om elke snot thuishouden, maar voel me bijna bezwaard om ze dan naar school te doen.
Orthodontist mogen ze ook niet komen met gewoon snot, onhandig hoor...

@Vlinder beterschap!

Mijn man is van het weekend in contact geweest met iemand die een paar uur daarna klachten kreeg en positieve zelftest. Ik ben op de logeerkamer gaan slapen, nu bedacht de jongste dat ze dan wel op mijn plekje kon gaan liggen.
Man vindt het best, want ze heeft het toch al gehad :') . En ik denk... stuur dat kind naar haar eigen bed en wacht nog maar even af tot je die pcr hebt gedaan donderdag.
Ik ben daar nu eenmaal wat minder relaxt in dan hij (tot grote ergernis zo nu en dan, beiderzijds ;) ).
  dinsdag 15 maart 2022 @ 17:31:58 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204090545
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 15:11 schreef Debsterr het volgende:
Wel fijn dat ook testen voor toegang van binnen evenementen af is nu!
Lijkt me niet prettig voor mensen uit de kwetsbare groepen. Net als het afschaffen van mondkapjes in het OV.
in de haak.
pi_204090778
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 13:11 schreef Nijna het volgende:

[..]
Gewoon zoals we dat altijd al deden lijkt me redelijk. Ziek is ziek, verder gewoon lekker naar school.
pi_204090823
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 17:31 schreef trui het volgende:

[..]
Lijkt me niet prettig voor mensen uit de kwetsbare groepen. Net als het afschaffen van mondkapjes in het OV.
Het lijkt me dat je als kwetsbaar persoon überhaupt nog niets op grote evenementen te zoeken hebt. Zo goed beschermen mondkapjes ook niet, en ook bij testen voor toegang glippen er alsnog besmette mensen (onbewust) tussendoor.

Afschaffen mondkapjes in het ov vind ik overigens een ander verhaal, dat is soms noodzakelijk vervoer. Maar dan nog geldt dat je prima zelf nog een medisch mondkapje kunt opzetten en daarmee de kans op besmetting al iets verkleint.

Maar goed, deze versoepelingen maken voor mij weinig uit, ik doe weinig evenementen en gebruik weinig ov.
pi_204090856
Als een dolle ging ik op de electrische fiets. Alleen in de chaos van de Amsterdamsestraatweg fietste ik op gewoon tempo. Geslaagde eerste werkrit dus. 25 minuten was de score, ipv 45 minuten met OV, wiehoe.
pi_204091365
Hallo allemaal, mag ik nogmaals benadrukken hoe belangrijk uitstrijkjes zijn? 8-) Na mijn pap3a2 heb ik een colposcopie en daana een lisexcisie gehad. Vandaag de uitslag: er zat cin2 en cin3 in het weefsel, maar schone randen, dus alles is weg. Zonder uitstrijkje had ik nooit geweten dat ik een voorstadium van baarmoederhalskanker had, want ik had geen klachten. Dus haal allemaal je uitstrijkjes OK? Geen smoesjes }:| O+

En dan kan deze kloon nu mooi weer in de kast :)
  dinsdag 15 maart 2022 @ 19:21:23 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_204091585
Ik heb m'n uitstrijkje toevallig naar aanleiding van dit topic 2 weken geleden eindelijk laten doen. Mag over vijf jaar weer, gelukkig. Txs voor de reminder! Het is echt heel belangrijk.

En ik vind mondkapjes in het ov eigenlijk wel heel fijn. Maar ik zou er sowieso zelf eentje dragen dan. Je staat vaak toch hutje mutje slecht geventileerd te reizen.

Oh en mijn bijna-dreumes had ik twee weken tijd de zesde ziekte en de waterpokken. Hij is continu ziek en ik moet echt een keer slapen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_204096359
Fijn om te horen gestreeptbadpak!

Hier vanavond een mail van de kinderopvang organisatie. Wegens drastisch personeelstekort gaat de hele opvang op de schop. Locaties sluiten op dagen minder kinderen toe laten (volgens afspiegelbeginsel wordt gekeken wie wel en wie niet). En (wat in ons geval van toepassing is) geen flex opvang meer. Nou lekker dan. En het gaat al in op maandag na de mei-vakantie.. zit je dan zonder opvang. Ja ze gaan kijken of ze een vaste dag kunnen aanbieden. Nou daar heb ik dus niks aan (de enige optie waar ik half wat aan zou hebben is de donderdag maar daar moeten dus al kinderen weg dus dat zal geen optie zijn).

Nou heb ik door de weeks beide oma’s die een dag oppassen. (In de vakantie maar een van de twee). En kunnen ze na school best een keer alleen naar huis als nodig.. maar elke week een keer. En vakanties hele dagen vind ik nogal wat eigenlijk.

Pff even goed over denken hoe we dit weer gaan fixen :{

En dit gaat dus voor veel ouders hier in de regio een probleem worden op een of andere manier

En ik snap dat de nood hoog is. Dat ze die keuze liever niet maken. Maar dat lost voor mij het dilemma niet op op zo’n korte termijn

[ Bericht 6% gewijzigd door hilliebillie op 15-03-2022 23:55:01 ]
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:33:56 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204097030
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 18:01 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Het lijkt me dat je als kwetsbaar persoon überhaupt nog niets op grote evenementen te zoeken hebt. Zo goed beschermen mondkapjes ook niet, en ook bij testen voor toegang glippen er alsnog besmette mensen (onbewust) tussendoor.
Die kwetsbare personen hebben ook familieleden en vrienden die wel naar evenementen willen. (En ik vind de stelling dat zij daar per definitie zelf niks te zoeken hebben trouwens ook nogal wat). Met testen voor toegang verklein je de kans dat op zulke druk bezochte plekken van alles rondgaat behoorlijk, dus het afschaffen hiervan maakt alles weer nog minder toegankelijk voor deze groep.
in de haak.
  woensdag 16 maart 2022 @ 07:35:22 #36
327807 Mariposas
יה&#14
pi_204097037
Wat enorm vervelend @hilliebillie! Dat krijg je ook mooi zo door je strot geduwd.
Het aanbod aan personeel is zo schaars, dat de huidige trend is dat pedagogisch medewerkers zich op ZZP-basis laten inhuren tegen een fors tarief. Ook hebben opvangorganisaties wervingsacties waarbij de nieuwe medewerker bij indiensttreding direct bonus krijgt en na een maand een vast contract. Dus ik vrees dat de kosten echt helemaal de pan uit gaan rijzen voor ouders. Er moet echt op korte termijn iets gaan veranderen.
Er zijn in zoveel sectoren tegenwoordig tekorten aan personeel, waar zijn al die mensen gebleven dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_204097137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:33 schreef trui het volgende:

[..]
Die kwetsbare personen hebben ook familieleden en vrienden die wel naar evenementen willen. (En ik vind de stelling dat zij daar per definitie zelf niks te zoeken hebben trouwens ook nogal wat). Met testen voor toegang verklein je de kans dat op zulke druk bezochte plekken van alles rondgaat behoorlijk, dus het afschaffen hiervan maakt alles weer nog minder toegankelijk voor deze groep.
Op zich snap ik je redenatie, maar ik denk wel dat we voor februari 2020 ons helemaal niet zo druk maakten om risicogroepen, de griep was toen ook al een risico voor mensen en daar keken we helemaal niet naar.
Tot wanneer is het prima om regels te hebben ter bescherming van kwetsbaren? Corona gaat waarschijnlijk niet verdwijnen, zoals de griep ook niet verdwijnt. En volgens mij zitten we nu wel op een punt dat we gewoon door moeten met het leven.
Stoppen met testen en cijfers uitbrengen zou denk ik ook wel schelen in de paniek die er nog af en toe heerst. Net als dat we geen cijfers hebben voor griep.
pi_204097160
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:35 schreef Mariposas het volgende:
Wat enorm vervelend @:hilliebillie! Dat krijg je ook mooi zo door je strot geduwd.
Het aanbod aan personeel is zo schaars, dat de huidige trend is dat pedagogisch medewerkers zich op ZZP-basis laten inhuren tegen een fors tarief. Ook hebben opvangorganisaties wervingsacties waarbij de nieuwe medewerker bij indiensttreding direct bonus krijgt en na een maand een vast contract. Dus ik vrees dat de kosten echt helemaal de pan uit gaan rijzen voor ouders. Er moet echt op korte termijn iets gaan veranderen.
Er zijn in zoveel sectoren tegenwoordig tekorten aan personeel, waar zijn al die mensen gebleven dan?
Ik vraag me dit ook vaak af, maar dat is natuurlijk een super complex vraagstuk. Er zal vergrijzing meespelen (en dus mensen die met pensioen gaan). Als sectoren floreren nemen ze meer personeel aan, maar zoeken ze dus ook meer personeel en kan dat personeel niet ergens anders werken.
Ik denk dat dat allemaal meespeelt.

Wel echt verschrikkelijk lastig Hilliebillie. Je zit vrij acuut met een probleem.
Zijn er niet toevallig ouders van vriendjes die op een andere dag ook dat probleem hebben waarmee je kinderen kunt ruilen in de vakantie? Zij die donderdag voor jou opvangen en jij *willekeurige vrije dag* voor hun kinderen.
  Manager PR/Moderator woensdag 16 maart 2022 @ 07:56:45 #39
269689 crew  Viv
pi_204097161
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:53 schreef LeSage het volgende:
Stoppen met testen en cijfers uitbrengen zou denk ik ook wel schelen in de paniek die er nog af en toe heerst. Net als dat we geen cijfers hebben voor griep.
Het voordeel van de inval in Oekraïne is wel dat er ineens nauwelijks nog nieuws over corona gebracht wordt. :@

Hier in Zweden zijn ze al een tijdje gestopt met testen, en we leven nog. w/
pi_204097203
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:56 schreef Viv het volgende:

[..]
Het voordeel van de inval in Oekraïne is wel dat er ineens nauwelijks nog nieuws over corona gebracht wordt. :@

Hier in Zweden zijn ze al een tijdje gestopt met testen, en we leven nog. w/
Klopt ja. Ben ook wel blij dat die aandacht een beetje af begint te zwakken (al is de aanleiding verschrikkelijk :'( ).

Ik ben wel blij dat het inreistesten er af gaat. Ik ga over 2,5 week naar Londen en hoef nu niet meer te testen op de terugweg. Scheelt weer wat gedoe en geld :)
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:17:20 #42
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_204097805
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:33 schreef trui het volgende:

[..]
Maar hoe zie je dat dan voor je, voor eeuwig de maatschappij inrichten op de mogelijkheid dat een kwetsbaar persoon mogelijk een willekeurig virus oploopt? Even los van wat ik daar persoonlijk van vind, dat is toch niet haalbaar?
pi_204098851
Ik ben nu flink ziek, geen corona maar dit is ook geen virusje die je aan een kwetsbare wil overdragen.

Komt via de PSZ. Daar zat afgelopen week bijna de hele groep ziek thuis. Zoveel uitval is de afgelopen twee jaar niet geweest, al die tijd hebben ze daar corona kunnen ontlopen en nu iedereen massaal ziek van iets anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 16-03-2022 11:11:26 ]
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:00:24 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_204098981
Ik ben wel heel blij dat we van de 'testkramp' en 'regeltjeskramp' zijn verlost. Pfft, dat was toch niet te doen? Heel egoïstisch ben ik gewoon blij dat ik corona voorlopig heb gehad. Of eerlijk gezegd mag ik nog lekker lang mijn virus herkauwen kuch hoest snot rochel
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:12:59 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204099091
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 10:51 schreef Elleska het volgende:
Ik ben nu flink ziek, geen corona maar dit is ook geen virusje die je aan een kwetsbare wil overdragen.

Komt via de PSZ. Daar zat afgelopen week bijna de hele groep ziek thuis. Zoveel uitval is de afgelopen twee jaar niet geweest, al die tijd hebben ze daar corona kunnen ontlopen en nu iedereen massaal ziek van iets anders.
Sowieso het gevoel dat door alle maatregelen rondom corona e.d., de "reguliere" virussen nu veel harder aankomen bij mensen omdat de algemene weerstand een flinke achterstand heeft opgelopen.
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:27:38 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_204099217
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2022 23:49 schreef hilliebillie het volgende:
Fijn om te horen gestreeptbadpak!

Hier vanavond een mail van de kinderopvang organisatie. Wegens drastisch personeelstekort gaat de hele opvang op de schop. Locaties sluiten op dagen minder kinderen toe laten (volgens afspiegelbeginsel wordt gekeken wie wel en wie niet). En (wat in ons geval van toepassing is) geen flex opvang meer. Nou lekker dan. En het gaat al in op maandag na de mei-vakantie.. zit je dan zonder opvang. Ja ze gaan kijken of ze een vaste dag kunnen aanbieden. Nou daar heb ik dus niks aan (de enige optie waar ik half wat aan zou hebben is de donderdag maar daar moeten dus al kinderen weg dus dat zal geen optie zijn).

Nou heb ik door de weeks beide oma’s die een dag oppassen. (In de vakantie maar een van de twee). En kunnen ze na school best een keer alleen naar huis als nodig.. maar elke week een keer. En vakanties hele dagen vind ik nogal wat eigenlijk.

Pff even goed over denken hoe we dit weer gaan fixen :{

En dit gaat dus voor veel ouders hier in de regio een probleem worden op een of andere manier

En ik snap dat de nood hoog is. Dat ze die keuze liever niet maken. Maar dat lost voor mij het dilemma niet op op zo’n korte termijn
Hiervoor log ik weer even in :W

Ik zit in de oudercommissie van deze organisatie en kreeg het nieuws vrijdagavond te horen. Het was echt verschrikkelijk emotioneel en kut. Ook voor de directie zelf en het personeel. Niemand wil dit.

Ik ben 1 van die ouders die dus helemaal geen opvang meer heeft per 9 mei. We mogen ook niet op een andere locatie afnemen en niet op de wachtlijst. De wachtlijsten bij andere organisaties zijn ook immens. Het is niet te doen, na twee jaar klappen opvangen krijgen we dit er nog eens bovenop.

Tegelijkertijd begrijp ik dat ze geen andere keuzes meer hadden, er zit een lang verhaal aan vast en dit was de allerlaatste optie.

Maar goed... mocht er nog iemand creatieve ideeën hebben voor 2 kinderen, 3 dagen in de week, spui ze vooral. :')
disclaimer
pi_204099269
Gastouder aan huis oid? Dat schijnt een ding te zijn. Of pedagogiek studentes die op komen passen ofzo. Wel een klote situatie zeg. ;(
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:34:27 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_204099277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2022 11:33 schreef Vaiana het volgende:
Gastouder aan huis oid? Dat schijnt een ding te zijn. Of pedagogiek studentes die op komen passen ofzo. Wel een klote situatie zeg. ;(
Ja? Vind ze maar eens.
disclaimer
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:35:44 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_204099286
Ik was er altijd zo trots op dat ik mijn opvang altijd zo goed en professioneel geregeld had maar de afgelopen jaren is me wel duidelijk geworden dat de wereld toch ineens heel anders kan gaan draaien. :')
disclaimer
  woensdag 16 maart 2022 @ 11:38:30 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_204099311
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2022 07:56 schreef LeSage het volgende:

Zijn er niet toevallig ouders van vriendjes die op een andere dag ook dat probleem hebben waarmee je kinderen kunt ruilen in de vakantie? Zij die donderdag voor jou opvangen en jij *willekeurige vrije dag* voor hun kinderen.
Ik heb dit ook geopperd bij de andere slachtoffers maar nul respons tot nu toe. Heeft dan iedereen zo makkelijk achtervang :? Het fascineert me.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')