SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Procentenpolonaise gifjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ohquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik moet mezelf wel corrigeren, dit klopt niet helemaal. S10 postte op haar Insta een totaal aantal streams dat helemaal niet bleek te kloppen. Waar dat aan ligt weet ik niet, misschien wordt ze net zoals op Youtube gedwarsboomd
Alsnog wordt het wel zo'n 70.000 keer per dag gestreamd buiten Nederland. Niet enorm veel, maar wel meer dan alles behalve Brividi.
Kijk.quote:
Pun intended? Heel nicequote:
Jeejquote:
Sneller dan Duncan?quote:
Uiteraard.quote:
Riep u mij?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:03 schreef koffieleuk het volgende:
S10goed zou ook een gepaste reactie zijn, maar dan moet je wel even een Twents accent opzetten
Dus je zegt dat het klopt?quote:
* Hamlapjes approves of this punquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:03 schreef koffieleuk het volgende:
S10goed zou ook een gepaste reactie zijn, maar dan moet je wel even een Twents accent opzetten
”Stiengood” zou het dan denk ik zijn, dus helaasquote:
Meteen heel het topic stil omdat iedereen zich bij dat filmpje zit af te vragen of er mensen inzitten die hierop ingegaan zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:17 schreef Greys het volgende:
Voor wie Twitter heeft ajb even een like of RT.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:17 schreef Greys het volgende:
Maar zijn er misschien mensen van hier die een dadada of oehoeee van zichzelf aan me willen sturen? Mag gewoon met je telefoon opgenomen, liefst terwijl je de muziek van S10 hoort. Dan kom je in de compilaaaatie!
Zo leukquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:17 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Geliked en gevolgd!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:17 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Nee joh, dat wilde kennelijk niemand. En dat snap ik ook best. Dus toen besloot ik het zonder bekenden en dus ook zonder mezelf te doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Meteen heel het topic stil omdat iedereen zich bij dat filmpje zit af te vragen of er mensen inzitten die hierop ingegaan zijn.
[..]
Ja, snap ik ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, dat wilde kennelijk niemand. En dat snap ik ook best. Dus toen besloot ik het zonder bekenden en dus ook zonder mezelf te doen.
Heerlijk ditquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:17 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Geen twitterquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:17 schreef Greys het volgende:
[ twitter ]
Ik had het wel gedaan als ik iets meer tijd had hoorquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, dat wilde kennelijk niemand. En dat snap ik ook best. Dus toen besloot ik het zonder bekenden en dus ook zonder mezelf te doen.
Als je Twitter hebt kan je zelf een fragmentje tweeten met de hashtag #S10singalong en dan retweeten we hem alsnog!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 23:46 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik had het wel gedaan als ik iets meer tijd had hoorDus is het slim dat je het snel in elkaar geflanst hebt, dit klinkt vast (s)10 keer beter
Geen twitter, sorryquote:Op dinsdag 8 maart 2022 23:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je Twitter hebt kan je zelf een fragmentje tweeten met de hashtag #S10singalong en dan retweeten we hem alsnog!
Polonaise met z’n allennnnquote:Op woensdag 9 maart 2022 07:24 schreef summer52 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Em jij was eigenlijk de eerste dus voor jou!![]()
![]()
![]()
quote:
quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:12 schreef blackswangreen het volgende:
The Evil Empire of Coolbet has finally collapsed. Hurray!
Vooral de Eefje de Visser mention.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:53 schreef Em31 het volgende:
De buitenlandse reacties onder haar clip zijn zo leukDeze bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Wauwquote:Op woensdag 9 maart 2022 08:53 schreef Em31 het volgende:
De buitenlandse reacties onder haar clip zijn zo leukDeze bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Ik vind het nummer van Oekraine zelf ook wel top 5 waardig hoor, het is zeker ook een compleet andere sound dan de rest van de nummers.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:01 schreef TheVulture het volgende:
Komen we straks weer in een scenario uit dat je nog verdomme teleurgesteld bent als ze 4e of 5e wordt
Feit is wel dat ik van alle liedjes er maar 4 echt indruk zie maken bij zowel de jury als de televoters: Italie, Polen, Zweden (Cornelia) en S10.
En ja dan heb je natuurlijk de gunfactor van Oekraïne, ik zou het echter wel eeuwig jammer vinden als we puur op sentiment een winnaar krijgen, hoe verschrikkelijk de oorlog ook is.
Ik vind het ook niet slecht hoor, maar het is geen winnend lied. Als dit wint zul je de eeuwige vraag houden "wat als...."quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het nummer van Oekraine zelf ook wel top 5 waardig hoor, het is zeker ook een compleet andere sound dan de rest van de nummers.
Bij mij waren er drie inzendingen waarbij ik wel direct al dacht: “Hier wil ik nog wel vaker naar luisteren.” Dat was bij Polen (‘River’), Estland (‘Hope’) en Australië (‘Not The Same’). Maar inderdaad veel matige liedjes binnen dat deelnemersveld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:40 schreef Soof123 het volgende:
Toen ik het nummer van S10 voor het eerst hoorde dacht ik: Valt me niet tegen, goed nummer. Gaat nooit winnen, maar gaat zich zeker kwalificeren en top 10 zou zelfs ook nog mogelijk kunnen zijn als het goed wordt gebracht. Inmiddels heb ik eindelijk de andere inzendingen gehoord, en ik weet niet of het aan mij ligt maar daar zit mijns inziens zoveel slechts tussen dat ik een eerste plaats niet eens meer volledig uitsluit. Ik heb tot dusver nog geen enkel winnend nummer gehoord, Italië is het enige nummer dat ik wel redelijk vind. De hype rondom Spanje begrijp ik ook niet, dat gaat sowieso floppen in Turijn. Ik heb letterlijk geen enkel nummer gehoord (buiten Nederland) waarvan ik denk: die wil ik nog eens horen.
Dan zal één van de big 5 landen het op zich nemen lijkt mij (in samenwerking met Oekraïne zelf, dus waarschijnlijk krijgt Oekraïne dan wel een groot aandeel in de interval acts, een automatische finaleplek etc.).quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:05 schreef Cirilico het volgende:
Wat als Oekraïne tóch wint? Die hebben straks niet de middelen denk ik en mogelijk ook niet de veiligheid om 't te organiseren.
Een winst voor Oekraïne is voor de UK de enige kans om dit decennium het ESF in eigen huis te krijgen denk ik.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:05 schreef Cirilico het volgende:
Wat als Oekraïne tóch wint? Die hebben straks niet de middelen denk ik en mogelijk ook niet de veiligheid om 't te organiseren.
Dan is er vast een ander land dat het van ze over wil nemen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:05 schreef Cirilico het volgende:
Dan organiseert een ander land hetquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:05 schreef Cirilico het volgende:
Nee hehe, Oekraine gaat winnen dit jaar.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet slecht hoor, maar het is geen winnend lied. . ...."
Waarom?quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:51 schreef Mandy040986 het volgende:
..
Ik hoop dat als mensen op ze stemmen het echt voor het lied zal zijn.
Die oorlog gaat echt geen jaar durenquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:05 schreef Cirilico het volgende:
Ja of Australië moet een keer winnenquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:09 schreef Cee het volgende:
[..]
Een winst voor Oekraïne is voor de UK de enige kans om dit decennium het ESF in eigen huis te krijgen denk ik.
Alhoewel ik de kans hoger inschat dat het in Duitsland zal zijn dan.
Dan nog valt er in Kiev nog wel een en ander op te bouwen me dunkt. Het is niet zo van 'zo klaar en doorrrrr'. Maar dat weet je zelf ook wel lijkt me.quote:
Het is in de eerste plaats een songfestival en geen emotionele gebarenfestival.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:16 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom?
Het ESF is op de eerste plaats entertainment. En het is een prachtg emotioneel gebaar als Oekraine wint.
Er zijn in Irpin, een voorstad wat appartementencompexen en infra in as. Andere westelijke voorstadjes hebben ook nogal wat beschadigde gebouwen. Maar voor de rest ligt Kiev zelf er nog voot 99% ongeschonden bij.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan nog valt er in Kiev nog wel een en ander op te bouwen me dunkt. ...
Ken je het ESF?quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Het is in de eerste plaats een songfestival en geen emotionele gebarenfestival....
Miljoenen uitgeven aan een songfestival terwijl je land in puin ligt, de kans is wel heel klein hoor. Duitsland wil dat dan vast voor ze doen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zijn in Irpin, een voorstad wat appartementencompexen en infra in as. Andere westelijke voorstadjes hebben ook nogal wat beschadigde gebouwen. Maar voor de rest ligt Kiev zelf er nog voot 99% ongeschonden bij.
Dan kijken wij verschillend tegen het ESF aan en dat is helemaal prima toch.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Ken je het ESF?
Het gaat om de show, de politieke lading, de verhalen achter een artiest, de buzz, de krankzinnige stemrondes;
Als je geniale liedjes wil horen ga je liever naar spotify of youtube.
Juist als je uit zo'n situatie komt moet je een feestje durven vieren. Heel belangrijk voor de moraal.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Miljoenen uitgeven aan een songfestival terwijl je land in puin ligt, de kans is wel heel klein hoor. Duitsland wil dat dan vast voor ze doen.
Ja! Hoop dat we daar weer 'dat gevoel' krijgen dat we daar bij Duncan kregen. Dat je echt zo'n vibe weer in AFAS krijgt van 'S10 gaat heel hoog eindigen ik weet het nu zeker na dit.'quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:34 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik kijk nu al uit naar het massale oooeeeeh van aaaahhh van het publiek bij Eurovision in concert.
Ik hoop het ook! Ik denk dat het kippenvel wordt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Hoop dat we daar weer 'dat gevoel' krijgen dat we daar bij Duncan kregen. Dat je echt zo'n vibe weer in AFAS krijgt van 'S10 gaat heel hoog eindigen ik weet het nu zeker na dit.'
Oh daar zeg je zo wat. Duncan deed dat idd wel. Ik hoop Stien ook! Denk dat ze misschien wel naar Londen gaat.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:38 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Ik hoop het ook! Ik denk dat het kippenvel wordt.
Ben benieuwd of ze ook naar andere pre parties gaat.
YEEHAAAAquote:Op woensdag 9 maart 2022 11:33 schreef TheVulture het volgende:
S10 kruipt nu ook langzaam maar zeker richting Noorwegen, dus plek 7 komt steeds dichterbij
Denk je dat de UK daar gewoon blijft staan als het dat ene nummer blijkt te zijn? Puur omdat ze daar veel wedden, of werkt dat niet zo?quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:45 schreef Fred_B het volgende:
Betfair-update voor de liefhebbert
1. Oekraïne op 3,15
2. Italië op 4
3. Zweden op 15,5
4. Griekenland op 16
5. UK op 20
6. Polen op 25
7. Nederland op 32
8. België op 44
9. Frankrijk op 46
10. Australië op 48
11. Spanje op 48
12. Noorwegen op 50
De quotering van Oekraïne daalt langzaam steeds verder, waardoor die van al de rest licht stijgt. België is ook weer onder Nederland gezakt, nadat het liedje gelekt was. Al denk ik niet dat de Belgen ver gaan zakken, als je kijkt wat eronder staat.
Mocht Cornelia ‘gewoon’ winnen zaterdag, dan verwacht ik ook nog wel dat de odd van Zweden wat gaat dalen ten koste van alle anderen.
Is het wedgedrag van de Engelsen vermoedelijk de reden dat de UK zo hoog staat? Is dat dan elk jaar het geval? Kan me dat niet zo herinneren. Ik las op de site van RTL Boulevard het volgende over de bookmakers:quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk je dat de UK daar gewoon blijft staan als het dat ene nummer blijkt te zijn? Puur omdat ze daar veel wedden, of werkt dat niet zo?
Het klopt sowieso niet wat Boulevard daar schrijft. Die quotering heeft bij geen van de landen iets met eerdere prestaties te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:54 schreef Soof123 het volgende:
[..]
Is het wedgedrag van de Engelsen vermoedelijk de reden dat de UK zo hoog staat? Is dat dan elk jaar het geval? Kan me dat niet zo herinneren. Ik las op de site van RTL Boulevard het volgende over de bookmakers:
'Van een aantal deelnemende landen is nog niet bekend met welk liedje of welke artiest zij naar Turijn zullen afreizen. Zo is er van Zweden (plaats 3), Griekenland (4), Verenigd Koninkrijk (6) en België (8) nog niets te horen maar hebben ze mede op basis van eerdere prestaties een lage quotering.'
Maar die vlieger gaat voor de UK niet op lijkt me zo.
Ik vind dat nummer niet zo spectaculair, maar als de UK ook maar enige kans maakt, denk ik niet dat veel mensen zich geroepen voelen er tegenin te gaan. In 2014 bleef Children Of The Universe ook tot het einde één van de favorieten, en zo’n soort jaar is het nu ook wel.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:46 schreef Em31 het volgende:
[..]
Denk je dat de UK daar gewoon blijft staan als het dat ene nummer blijkt te zijn? Puur omdat ze daar veel wedden, of werkt dat niet zo?
Ik het begin staan ze er geloof ik wel vaak bij, maar niet helemaal zeker. Of dat is op het moment dat er eigenlijk nog niets bekend is.quote:Op woensdag 9 maart 2022 12:54 schreef Soof123 het volgende:
[..]
Is het wedgedrag van de Engelsen vermoedelijk de reden dat de UK zo hoog staat? Is dat dan elk jaar het geval? Kan me dat niet zo herinneren. Ik las op de site van RTL Boulevard het volgende over de bookmakers:
'Van een aantal deelnemende landen is nog niet bekend met welk liedje of welke artiest zij naar Turijn zullen afreizen. Zo is er van Zweden (plaats 3), Griekenland (4), Verenigd Koninkrijk (6) en België (8) nog niets te horen maar hebben ze mede op basis van eerdere prestaties een lage quotering.'
Maar die vlieger gaat voor de UK niet op lijkt me zo.
Zeer zeker is dat goed mogelijk. Wel de nuance dat dat vooral ligt aan het zwakke veld, daarmee zeg ik niet dat het een slecht liedje is, maar een Arcade had IEDER jaar in de top 5 gestaan, ongeacht de concurrentie. S10 had in 2015 bij lange na niet de top 5 gehaald bijv.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:15 schreef blackswangreen het volgende:
Het enthousiasme zal door Amanda Tenfjord en vooral Cornelia Jakobs nog wel iets worden getemperd, maar top-5 ligt toch wel binnen de mogelijkheden, zou je zeggen.
Dat zou voor mij de enige 'maar' zijn. Arcade was van meet af aan een winnaar, zo snel erna weer winnen met een liedje wat niet zo'n knaller is als dat nummer zou een beetje afbreuk doen aan Arcade. Dit voel ik niet heel sterk ofzo, maar het was even een gedachte.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Zeer zeker is dat goed mogelijk. Wel de nuance dat dat vooral ligt aan het zwakke veld, daarmee zeg ik niet dat het een slecht liedje is, maar een Arcade had IEDER jaar in de top 5 gestaan, ongeacht de concurrentie. S10 had in 2015 bij lange na niet de top 5 gehaald bijv.
Exact.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de enige 'maar' zijn. Arcade was van meet af aan een winnaar, zo snel erna weer winnen met een liedje wat niet zo'n knaller is als dat nummer zou een beetje afbreuk doen aan Arcade. Dit voel ik niet heel sterk ofzo, maar het was even een gedachte.
Zo zit ik er ook in.. Ik vind het wel mooi, zeker beter in vergelijking met inzendingen uit het verleden. Maar ben er nog niet helemaal uit. Finale moet zeker lukken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet slecht hoor, maar het is geen winnend lied. Als dit wint zul je de eeuwige vraag houden "wat als...."
Heb je het nou over Oekraïne?quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:53 schreef Ole het volgende:
[..]
Zo zit ik er ook in.. Ik vind het wel mooi, zeker beter in vergelijking met inzendingen uit het verleden. Maar ben er nog niet helemaal uit. Finale moet zeker lukken.
Arcade zat ook wel in een behoorlijk zwak jaar (en won alsnog niet dik), vraag me af of die vorig jaar bijvoorbeeld had gewonnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dat zou voor mij de enige 'maar' zijn. Arcade was van meet af aan een winnaar, zo snel erna weer winnen met een liedje wat niet zo'n knaller is als dat nummer zou een beetje afbreuk doen aan Arcade. Dit voel ik niet heel sterk ofzo, maar het was even een gedachte.
Soldi bijvoorbeeld was dikke prima. Ik heb dit jaar nog niks gehoord wat in de buurt komt van Soldi of Arcade.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Arcade zat ook wel in een behoorlijk zwak jaar (en won alsnog niet dik), vraag me af of die vorig jaar bijvoorbeeld had gewonnen.
De jury misschien, want dan had Tout l’univers niet bestaan.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
Arcade zat ook wel in een behoorlijk zwak jaar (en won alsnog niet dik), vraag me af of die vorig jaar bijvoorbeeld had gewonnen.
Dat is een beetje mythevorming, want Arcade maakte op de avond zelf niet zo'n verpletterende indruk als jij nu doet vermoeden. Als Nederlanders vonden we het natuurlijk helemaal geweldig, maar het is pas later door Tiktok echt een wereldwijde hit geworden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ohja inderdaadquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:00 schreef Cee het volgende:
[..]
De jury misschien, want dan had Tout l’univers niet bestaan.
Ik vind De Diepte niet onderdoen voor Arcade. Het heeft net zo'n universele emotionele lading. En qua stemgeluid en als persoon hebben zowel Duncan als S10 een hele eigen signatuur. De muzikale productie is net zo gerafineerd en goed opgebouwd En dan lukt het S10 ook nog eens om met een niet Engelstalig lied alle aandacht naar zich to te trekken. Als ze wint (en daarmee zeg ik niet dat dat nu al een uitgemaakte zaak is) doet dat nergens afbreuk aan. Maar mogen we alleen maar trots zijn dat we in zo'n korte tijd weer met Music First geschiedenis schrijven.quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef Japepk het volgende:
[..]
Het nummer op zich was wel meteen favoriet, en vind ik ook meer uistraling hebben dan De Diepte. Dat vind ik ook een kwalitatief goed nummer, maar Arcade had wel meteen de X-factor.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:03 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is een beetje mythevorming, want Arcade maakte op de avond zelf niet zo'n verpletterende indruk als jij nu doet vermoeden. Als Nederlanders vonden we het natuurlijk helemaal geweldig, maar het is pas later door Tiktok echt een wereldwijde hit geworden.
De Diepte heeft niet de X-factor zoals @Japepk al opmerkte. Dat heeft Arcade wel. Vergeet niet Arcade is het populairste songfestival liedje ooit gemaakt wereldwijd.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:10 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik vind De Diepte niet onderdoen voor Arcade. Het heeft net zo'n universele emotionele lading. En qua stemgeluid en als persoon hebben zowel Duncan als S10 een hele eigen signatuur. De muzikale productie is net zo gerafineerd en goed opgebouwd En dan lukt het S10 ook nog eens om met een niet Engelstalig lied alle aandacht naar zich to te trekken. Als ze wint (en daarmee zeg ik niet dat dat nu al een uitgemaakte zaak is) doet dat nergens afbreuk aan. Maar mogen we alleen maar trots zijn dat we in zo'n korte tijd weer met Music First geschiedenis schrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |