SA-7, idd. Maar goed dat waren ook andere tijden.quote:
Correct. Maar goed, je begrijpt denk ik mijn (en @LXIV ) bezwaren wel een beetje gok ik...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:43 schreef xpompompomx het volgende:
SA-7, idd. Maar goed dat waren ook andere tijden.
Jep.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct. Maar goed, je begrijpt denk ik mijn (en @:LXIV ) bezwaren wel een beetje gok ik...
Het heeft er alle schijn van dat maar een paar mensen in de hoogste kringen om Poetin van het hele idee op de hoogte waren. In hoeverre valt er dan daadwerkelijk te plannen, en misschien wel belangrijker, voorbereiden?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt en dat de dooi eerder is ingetreden dan normaal (op basis van historische gegevens). Er gaat net zoals @:LXIV al zei een gigantische planning aan vooraf aan een operatie op meerdere fronten en van dit formaat.
Waarom hebben die militaire voertuigen uberhaupt wielen eigenlijk en niet allemaal rupsbanden?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:44 schreef AchJa het volgende:
Nog even over de wielvoertuigen, dit zegt eigenlijk alles:
[ twitter ]
Het is lang niet voor alle voertuigen nodig natuurlijk. De voertuigen die daadwerkelijk moeten vechten en de directe steun moeten leveren en cross country moeten optreden die wil je op tracks hebben. De rest kan gewoon op wielen, want dat is sneller en goedkoper.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:05 schreef Perrin het volgende:
Waarom hebben die militaire voertuigen uberhaupt wielen eigenlijk en niet allemaal rupsbanden?
Je moet huiswerk maken maar er komt geen proefwerk over. Wat gebeurt er dan?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:02 schreef Isdatzo het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat maar een paar mensen in de hoogste kringen om Poetin van het hele idee geloofden op de hoogte waren.
Poetin heeft dit echt niet zelf in zijn piere eentje verzonnen...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:02 schreef Isdatzo het volgende:
Het heeft er alle schijn van dat maar een paar mensen in de hoogste kringen om Poetin van het hele idee op de hoogte waren. In hoeverre valt er dan daadwerkelijk te plannen, en misschien wel belangrijker, voorbereiden?
Prima draadje wel ja. Deze persoon gebruikt overigens overduidelijk de finse kaart want die komt qua frontlijnen precies overeen met zijn aangepaste kaart.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:27 schreef AchJa het volgende:
Hier ook weer een goeie draad, vooral deze is er 1 om te onthouden:
[ twitter ]
Vanaf het begin:
[ twitter ]
Ja, volgens mij ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Prima draadje wel ja. Deze persoon gebruikt overigens overduidelijk de finse kaart want die komt qua frontlijnen precies overeen met zijn aangepaste kaart.
Met die dingen kan je ze aardig bestoken vanaf een paar km afstand dus je hoeft er ook niet bepaald vlak bovenop te zitten.quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:17 schreef Fer het volgende:
Ik krijg het gevoel dat zo’n oude tank maar een sitting duck is tegen moderne draagbare anti tank wapens en een paar man die zo’n tank verdekt opwachten of besluipen.
Je hoort immers niks binnen en je ziet ook amper wat.
Ja dat gevoel begint mij ook te bekruipen. Kost hoop brandstof, je bent ontzettend zichtbaar, en met moderne technieken tegenwoordig ook zo uitgeschakeld.quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:17 schreef Fer het volgende:
Ik krijg het gevoel dat zo’n oude tank maar een sitting duck is tegen moderne draagbare anti tank wapens en een paar man die zo’n tank verdekt opwachten of besluipen.
Je hoort immers niks binnen en je ziet ook amper wat.
De functie van de tank in de moderne oorlogsvoering lijkt inderdaad ten einde te lopen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 00:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat gevoel begint mij ook te bekruipen. Kost hoop brandstof, je bent ontzettend zichtbaar, en met moderne technieken tegenwoordig ook zo uitgeschakeld.
Het lukt ze gewoon niet die prutsers. Op dit moment kan Rusland die oorlog echt alleen maar verliezen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:00 schreef Hanca het volgende:
Volgens de Amerikaanse inlichtingendiensten is Poetin gekrenkt door de trage opmars, gaat hij sowieso door ondanks dat hij volgens hen al 2000-4000 militairen is verloren. Maar ze denken niet dat hij Kiev kan veroveren en er een marionettenregering neer kan zetten:
https://www.trouw.nl/buit(...)achtoffers~be430ec3/
Zelfs als ze nog iets van een "zege" halen, staat Rusland er sowieso straks slechter voor dan voor de oorlog. Al is het alleen maar omdat Europa zeer versnekd van het Russische gas af gaat en die afhankelijkheid en dat drukmiddel dus eerder weg valt.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het lukt ze gewoon niet die prutsers. Op dit moment kan Rusland die oorlog echt alleen maar verliezen.
Ergens is weleens gezegd dat je het beter in het "koude" seizoen kan doen omdat er dan druk blijft op de EU ivm de stijgende gas prijzen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Klassiek gevalletje van een leider die zichzelf heel slim vindt? Putin is geen strateeg, hij is een lachtertje op dat vlak. Als dit het grote enge Russische leger is dan is het toch meelijwekkend? Als de Oekrane NAVO grondgebied was geweest dan was de oorlog in 2,5 uur klaar geweest.
Putin heeft er, mijn inziens, op gegokt dat iedereen zou weg rennen en het met 2 dagen klaar zou zijn. Elke dag dat het langer duurt lijden ze meer verliezen, verschrompeld de moraal en wordt de hele boel zwakker.
Ja ook dat spreekt voor zich. Maar als je maar 1 serieuze stad verovert dan ben je gewoon echt aan het falen en heb je een kutplan gemaakt. Marioepol zal vast ook nog wel even standhouden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 08:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfs als ze nog iets van een "zege" halen, staat Rusland er sowieso straks slechter voor dan voor de oorlog. Al is het alleen maar omdat Europa zeer versnekd van het Russische gas af gaat en die afhankelijkheid en dat drukmiddel dus eerder weg valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |