Oh wat super!! 🎉🥰quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag goed nieuws over mijn moeder!De chemo en immunotherspie is aangeslagen: de tumoren en het lymfeklieren zijn kleiner geworden.
Morgen mag ze dus op voor de derde ronde!
Dit is inderdaad een fijne en leuke plek! Ook een mooie waterspeeltuin als het weer beter wordt. En buiten ook nog wat vliegtuigen om te bekijken. Een mooie wandelroutes.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:42 schreef Leandra het volgende:
Zo was ik afgelopen vrijdagmiddag met Soneal en kleinzoon naar het Nationaal Militair Museum in Soesterberg, voor kleinzoon (3) an sich nog niet zo interessant maar vliegtuigen zijn sowieso leuk, maar het leukste is het buitenspeel gedeelte, en dat is gelijk tip 2: het is openbaar, gratis toegankelijk, dus ook als je niet naar het museum gaat
Wat fijn!!quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag goed nieuws over mijn moeder!De chemo en immunotherspie is aangeslagen: de tumoren en het lymfeklieren zijn kleiner geworden.
We krijgen dus in ieder geval nog wat tijd.
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Ja, de eerste ging zonder bijwerkingen, na de vorige alleen heel misselijk na een paar dagen maar zonder spugen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat enorm fijn @:BE![]()
Komt ze de chemo's een beetje goed door tot nu toe?
Wat fijn dat het zo goed gaat tot nu toe. Ik hoop dat ze zich zo goed blijft voelen en jullie komende tijd nog heel veel mooie herinneringen mogen maken samen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:56 schreef BE het volgende:
Tx ladies!
[..]
Ja, de eerste ging zonder bijwerkingen, na de vorige alleen heel misselijk na een paar dagen maar zonder spugen.
De verpleegkundige raadde haar aan om het middel tegen misselijkheid eerder te slikken en ook gewoon doen, ook al hoeft ze niet te spugen. Ook misselijkheid mag gewoon tegengegaan worden.
So far so good dus.
Ik heb de ANWB app 'onderweg' op mijn telefoon staan. Daarin kun je wel de huidige prijzen zien. Altijd handig met 3 goedkope tankstations in de buurt. Weet ik waar ik beter heen kan rijden. (Om zoveel te tanken dat ik mijn ouders haalquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:08 schreef arvensis het volgende:
Als je in Duitsland “benzinepomp” intypt in Google Maps zie je ook alle actuele prijzen, super handig. Hier werkt dat niet.
Super handig, thanks!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:15 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb de ANWB app 'onderweg' op mijn telefoon staan. Daarin kun je wel de huidige prijzen zien. Altijd handig met 3 goedkope tankstations in de buurt. Weet ik waar ik beter heen kan rijden. (Om zoveel te tanken dat ik mijn ouders haal)
Vooral die 'Er is iets mis gegaan' is wel treffendquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:23 schreef arvensis het volgende:
[..]
Super handig, thanks!
Ik zie in ieder geval dat het geen verschil meer maakt.
[ afbeelding ]
De trein is geen optie?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vooral die 'Er is iets mis gegaan' is wel treffend![]()
Ik vraag me wel eens af hoe lang het nog lucratief is om bij mijn werkgever te blijven (61km enkele reis) met deze brandstofprijzen. En dan tank ik al diesel en heb een vrij zuinige auto.
Nee, overdag is al het meer dan 2 uur met het OV, en ik werk in een 24/7 rooster. Mijn aankomst- en vertrektijden zijn 9 van de 10 keer wat onconventioneel.quote:
Dan is dat lastig idd, en kom je een stuk sneller bij het punt dat het interessanter wordt dichtbij huis te gaan werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, overdag is al het meer dan 2 uur met het OV, en ik werk in een 24/7 rooster. Mijn aankomst- en vertrektijden zijn 9 van de 10 keer wat onconventioneel.
Nu vind ik autorijden echt niet erg, maar gezien mijn baan ook echt geen vetpot is, wordt het bijna meer een dure hobby
Mijn vader woont bij jou in de buurt, hij gaat regelmatig naar Kleve om te tanken en boodschappen te doen, misschien is dat ook voor jullie een optie?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:23 schreef arvensis het volgende:
[..]
Super handig, thanks!
Ik zie in ieder geval dat het geen verschil meer maakt.
[ afbeelding ]
Doen wij ook inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Mijn vader woont bij jou in de buurt, hij gaat regelmatig naar Kleve om te tanken en boodschappen te doen, misschien is dat ook voor jullie een optie?
Same here, man en ik reizen allebei met de trein + fiets.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:44 schreef exode het volgende:
Wij gebruiken de auto momenteel alleen voor het bezoeken van familie en vrienden. Ik ga sowieso met fiets en trein naar mijn werk.
Dat scheelt behoorlijk als ik jullie zo lees.
Ik trein trouwens gratis dus het wordt wel interessanter om sommige bezoekjes met OV te doen. Nadeel is alleen dat je zoveel langer onderweg bent.
Mijm wil inderdaad ook altijd verschillende sokken aan en daar klaag ik zeker niet over, want ik heb helemaal geen zin om matchende sokken te zoeken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef exode het volgende:
Onze kinderen weigeren zelf 2 dezelfde sokken aan te trekken. Prima. Pak maar wat uit de la. Is vast een fashion ding
Ik zit dus op kantoor en er zijn allerlei marketing uitingen toegevoegd overal. Als ik op de wc zit, wordt ik aangekeken door de halve Ajax selectie. Dat voelt toch best vreemd.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:07 schreef Vicky het volgende:
Als ik met OV naar mijn werk ga ben ik 45m onderweg. Met de auto 10..
Fietsen zou ik wel willen, maar dat wil mijn rug nietVandaag 12,5 jaar getrouwd
Een elektrische fiets voor verloofde?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef exode het volgende:
Wij werken allebei op fietsafstand, verloofde heeft alleen een gruwelijke hekel aan fietsen, dus die gaat met de auto.
Ik heb nog nooit in een file of zo hoeven staan voor mijn werk. Als het niet op fietsafstand is, zoek ik wel wat anders.
Nu doe ik fiets en trein omdat mijn conditie belabberd is, zodra ik een electrische fiets heb, sla ik de trein helemaal over.
Naar mijn moeder (en zus, broer en een aantal vrienden) is het ongeveer 40 minuten met de auto, met OV als alles meezit, 2,5 uur. Dan is de keuze makkelijk.
Dat is nog steeds een fiets.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een elektrische fiets voor verloofde?
Ik haat fietsen ook. Grondig.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef exode het volgende:
Wij werken allebei op fietsafstand, verloofde heeft alleen een gruwelijke hekel aan fietsen, dus die gaat met de auto.
Ik heb nog nooit in een file of zo hoeven staan voor mijn werk. Als het niet op fietsafstand is, zoek ik wel wat anders.
Nu doe ik fiets en trein omdat mijn conditie belabberd is, zodra ik een electrische fiets heb, sla ik de trein helemaal over.
Naar mijn moeder (en zus, broer en een aantal vrienden) is het ongeveer 40 minuten met de auto, met OV als alles meezit, 2,5 uur. Dan is de keuze makkelijk.
Essen heeft wel meer voordelen behalve goedkope benzine overigensquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Er komen idd veel nederlanders in Essen tanken. Zo grappig om te zien.
De benzineprijzen in Roosendaal zijn torenhoog.
Maar dan moet ik wel naar Emlichheim, dat is 40 km heen en terug. Dat kost me dan weer een euro of 7, dus dan scheelt het "maar" 3...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:21 schreef mrien het volgende:
Duitsland is wel voordeliger Nijna, ik tankte vanmorgen benzine in Emlichheim, 2,039 per liter. Scheelde zo 10 euro.
Het OV hier is waardeloos, ik ga nu weer meer met de fiets naar school en kantoor
quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef exode het volgende:
Wel benieuwd hoe werkgevers dat gaan doen met lease auto's als de benzineprijzen blijven stijgen. Sowieso zijn lease auto's een aardige kostenpost.
Ik heb vandaag getankt, gewoon met ogen dicht afgerekend
Hahahahahahaquote:Op donderdag 16 april 2020 12:22 schreef PoesInDoos het volgende:
Net voor de crisis de tank gevuld à ¤1,59 de liter, nauwelijks hoeven rijden en de benzineprijs ondertussen met 20ct de liter zien dalen
De kosten van mijn werkgever lopen ook flink op.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:23 schreef FlyingFish het volgende:
Hoeveel ik moet betalen maakt me niet zoveel uit eigenlijk, een volle tank is toch al duur en we tanken gelukkig max 2 keer per maand. Ik ben vooral bang van de invloed van die hoge prijzen (en de hoge prijzen van andere energie) op bedrijven en de kosten van andere producten. Ik vermoed dat dat kleinere bedrijven nog wel de kop gaat kosten, want al die kosten moeten doorberekend worden naar klanten en ik denk dat vooral dingen die in kassen groeien flink duurder gaan worden.
Ik krijg 9 cent kilometervergoeding van mijn werkgeverquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef exode het volgende:
Wel benieuwd hoe werkgevers dat gaan doen met lease auto's als de benzineprijzen blijven stijgen. Sowieso zijn lease auto's een aardige kostenpost.
Ik heb vandaag getankt, gewoon met ogen dicht afgerekend
Ja hoor. Goed handen wassen. Sommige kinderen hebben dat heel snel. Wij beide vroeger ook en onze oudste is er ook gevoelig voor.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff ,wat een nacht. Simon heeft de hele boel bij elkaar gegild en gehuild vanwege pijn (en jeuk) aan/in zijn billen. HAP nog gebeld, waarschijnlijk wormpjes![]()
Iemand daar ervaring mee? We gaan straks dat middeltje Mebendazol halen. Op thuisarts.nl lees ik dat het heel besmettelijk is, kan/mag hij dan wel naar school????
Haha nee daar begin ik niet aan hoor. De WC en de WC deur enzo wel even extra. Maar ga geen speelgoed afnemen of beddengoed extra verschonen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Maak je dan ook alles extra goed schoon (speelgoed, beddengoed, kleding, deurknoppen, toiletbril enz.), zoals op thuisarts.nl staat? Dan weet ik meteen hoe de rest van mijn dag er uit ziet
En zij komen hier massaal boodschappen doen bij de Dirk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Er komen idd veel nederlanders in Essen tanken. Zo grappig om te zien.
De benzineprijzen in Roosendaal zijn torenhoog.
Wij hadden nu pilletjes die je 3 dagen achter elkaar moet nemen. 2x per dag. En dan idd het hele gezin.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef Phaidra het volgende:
Wormpjes hebben de kinderen ook regelmatig gehad. Heel vervelend, altijd in de avond/nacht als je niet meer langs de winkel kan. Alles schoonmaken ben ik ook nooit aan begonnen. Wel de nagels wat vaker knippen en vieze randjes schoonmaken. En het hele gezin voor de zekerheid zo'n pilletje (en vergeet niet om het 2 weken later te herhalen, anders begin je weer van voor af aan).
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:16 schreef Vanyel het volgende:
Omdat, zo zeggen ze, ze in Nederland willen nadenken over iets wat meer specifiek de kwetsbaren helpt, zonder de torenhoge kosten die een accijnsverlaging meebrengt.
Anders krijg je het gezeik dat ze dat laatste willen gaan doorberekenen aan bijvoorbeeld jeugdzorg, hebben we dat gedoe weer.
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.
In Barneveld hebben ze een lokale cadeaukaart, het idee van een van de parijen in de gemeente was het cadeau doen van zo'n cadeaukaart van ¤ 100 aan de armste inwoners.
Zij een extraatje, lokale ondernemers ook wat extra inkomsten.
Het is door alle andere partijen afgeschoten, ze vonden het allemaal heel sympathiek maar gingen er niet mee akkoord want de armoedebestrijding moet serieus aangepakt worden en zo'n druppel op een gloeiende plaat helpt dan niet.
Ik vind dat zo'n intens triest gelul, dat je zoiets afwijst omdat het geen structurele oplossing is.
Nee het is geen structurele oplossing, het is een extraatje maar vooralsnog wordt er en niks structureel opgelost en dat extraatje krijgen ze dus ook niet.
Logisch verhaal over die kaart, maar dit was andersom.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.
Bij Trekpleister kost zo'n pakje tabletten ook amper wat gelukkig. 1 euro 80 ofzo.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:36 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan Wat sneu voor Simon.Ik heb het vroeger weleens gehad, wat een ellende.
Banaan heeft het ook weleens gehad. Grote boosdoener is de openbare zandbak / kattentoilet. Gelukkig was het de volgende dag na een pilletje gelijk beter.
Speelgoed en alles schoonmaken lijkt me niet zo zinvol.
Onze dierenarts zei dat hij zijn kinderen ook minstens elke drie maanden ontwormingsspul voor dieren gaf. Was veel goedkoper. Dat heb ik nog niet durven doen.
Hier een kind met regelmatig wormpjes. Pilletjes werken hier vaak erg snel. Ik verschoon het beddengoed meestal wel even, verder niets bijzonders.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Maak je dan ook alles extra goed schoon (speelgoed, beddengoed, kleding, deurknoppen, toiletbril enz.), zoals op thuisarts.nl staat? Dan weet ik meteen hoe de rest van mijn dag er uit ziet
Ik heb denk ik al 2 jaar geen nieuwe pilletjes meer nodig gehad, dus kan zeker zijn dat er inmiddels andere dingen op de markt zijn. Er is natuurlijk ook een tijdje een leveringsprobleem geweest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij hadden nu pilletjes die je 3 dagen achter elkaar moet nemen. 2x per dag. En dan idd het hele gezin.
Ik dacht ook na 2 weken weer, maar dat schijnt een oude methode te zijn.
---
Het kan idd zijn dat je ze echt ziet krioelen, maar dat hoeft niet. Al zag ik ze op de poep altijd wel zitten.
Ja drama. Afgelopen zomer nog nergens te krijgen en ze had zo'n jeuk!! Kwam m'n vriendin ineens ze ineens tegen bij Trekpleister dus toen heb ik meteen ingeslagen. Etos en Kruidvat bleef nog eeuwen uitverkocht en zelfs bij de ziekenhuis apotheek kon ik ze niet krijgen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb denk ik al 2 jaar geen nieuwe pilletjes meer nodig gehad, dus kan zeker zijn dat er inmiddels andere dingen op de markt zijn. Er is natuurlijk ook een tijdje een leveringsprobleem geweest.
Laatste keer dat we wormpjes hadden was op een zondag en toen waren de pilletjes overal uitverkocht. Ben op maandagochtend voor school begon de apotheek ingerend voor pilletjes en heb ze nu stiekem op voorraad liggenquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Bij Trekpleister kost zo'n pakje tabletten ook amper wat gelukkig. 1 euro 80 ofzo.
Jep same here. Drama!quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Laatste keer dat we wormpjes hadden was op een zondag en toen waren de pilletjes overal uitverkocht. Ben op maandagochtend voor school begon de apotheek ingerend voor pilletjes en heb ze nu stiekem op voorraad liggen
Aiquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.
En korte klaag. Ik ben sinds zaterdag snipverkouden. Geen covid, maar ik denk wel dat ik door covid vorige maand een heel belabberde weerstand heb. Mijn hoofd zit vol, oren zitten dicht en doen zeer en concentratie is weg. Er zit zo weinig verbetering in, bleh. Ik ben nu een offensief gestart met etherische oliën, voetenbadjes met himalayazout en magnesium voor het aanvullen van mineralen, vlierbessensap, vitaminen en zelfs eigengemaakte kippensoep met veel peterselie (terwijl ik ca. een jaar geen vlees meer eet). Alles om mijn weerstand omhoog te krijgen, want dit is gewoon stom.
Ik ben wel weer aan het werk, want ik werd gek van mezelf (angst voor oorontsteking en blijvende doofheid, dat zit nogal diep) en dit is in ieder geval afleiding. Maar echt lekker wil het nog niet.
Nee klopt, in feite zouden wij ook helemaal geen korting op de energierekening hoeven hebben, die is immers al negatief en wordt alleen maar nog meer negatief.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Logisch verhaal over die kaart, maar dit was andersom.
Ging over geen algemene accijnsverlaging omdat je daarmee juist een enorme maatregel neemt die iedereen raakt, terwijl ze zich op specifieke doelgroepen willen richten.
Op zich vind ik dat helemaal niet zo gek. Zou alleen mooi zijn als een ander plan dan geen 28262728 jaar op zich laat wachten.
Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.
En korte klaag. Ik ben sinds zaterdag snipverkouden. Geen covid, maar ik denk wel dat ik door covid vorige maand een heel belabberde weerstand heb. Mijn hoofd zit vol, oren zitten dicht en doen zeer en concentratie is weg. Er zit zo weinig verbetering in, bleh. Ik ben nu een offensief gestart met etherische oliën, voetenbadjes met himalayazout en magnesium voor het aanvullen van mineralen, vlierbessensap, vitaminen en zelfs eigengemaakte kippensoep met veel peterselie (terwijl ik ca. een jaar geen vlees meer eet). Alles om mijn weerstand omhoog te krijgen, want dit is gewoon stom.
Ik ben wel weer aan het werk, want ik werd gek van mezelf (angst voor oorontsteking en blijvende doofheid, dat zit nogal diep) en dit is in ieder geval afleiding. Maar echt lekker wil het nog niet.
Zit er niet gewoon een banaan in je oor?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.
Is nog altijd niet helemaal over. Ben eens benieuwd hoelang het duurt voor ik weer gewoon hoor aan die kant.
quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zit er niet gewoon een banaan in je oor?
Hier was de voorspelling dat we 3600 zouden verbruiken en ca 3200 opwekken. Maar doordat we meer zijn gaan opletten verbruiken we nu 3000 en we wekken 3400 opquote:Op donderdag 10 maart 2022 15:37 schreef exode het volgende:
Het jaar na mijn Corona besmetting was ik doorlopend verkouden terwijl ik nooit verkouden ben. Maar nu 2 jaar na dato, gaan de virussen weer netjes langs me heen. Dus mijn weerstand is weer op en top.
Zonnepanelen mijnheer is net geweest, over 3 weken worden ze al geplaatst![]()
We gaan niet op 0 uitkomen, we gaan 3000 kwh per jaar opwekken, zo is de schatting. Wij verbruikten in 2021 4000 kwh.
Wij gaan denk ik ook naar beneden, zo hebben we een nieuwe wasmachine en droger die minder verbruiken, komen er binnenkort nieuwe koelkasten en een nieuwe oven.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:50 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Hier was de voorspelling dat we 3600 zouden verbruiken en ca 3200 opwekken. Maar doordat we meer zijn gaan opletten verbruiken we nu 3000 en we wekken 3400 op![]()
We hebben steeds van die energiemeters achter apparaten gezet om te kijken wat ze verbruiken (wii-harde schijf ging hard). Overal led lampjes ingedraaid. Wel grappig hoe we ons helemaal focusten en elke dag op het verbruik letten/opbrengst bekeken. Nu 6 jaar later is het nieuwtje er wel vanaf
Een oorontsteking is hels. En de nasleep tot je weer echt goed kan horen: uit eigen ervaring weet ik dat het echt wel een maand kan duren. Was je trommelvlies ook gescheurd? Het kan pas gaan genezen als er geen vocht meer uit komt dan. Als je trommelvlies weer volledig dichtgegroeid is, is je gehoor ook weer 'normaal' (al kan het iets verminderen door het littekenweefsel). Zonder gescheurd trommelvlies is het afwachten wanneer je holtes weer vrij zijn en er geen vacuüm meer zit in de buis van Eustachius. Het wil wel eens helpen om je oren te klaren (neus dicht en blazen) maar dat zou ik alleen doen als je zeker weet dat de ontsteking weg is en je trommelvlies niet is beschadigd.quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.
Is nog altijd niet helemaal over. Ben eens benieuwd hoelang het duurt voor ik weer gewoon hoor aan die kant.
Helaas is de grap te oud inmiddels.quote:
Nee geen gescheurd trommelvlies, dus ben aan t proberen te spoelen via de neus op aanraden van de huisarts om de buis van eustachius vrij te krijgen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Een oorontsteking is hels. En de nasleep tot je weer echt goed kan horen: uit eigen ervaring weet ik dat het echt wel een maand kan duren. Was je trommelvlies ook gescheurd? Het kan pas gaan genezen als er geen vocht meer uit komt dan. Als je trommelvlies weer volledig dichtgegroeid is, is je gehoor ook weer 'normaal' (al kan het iets verminderen door het littekenweefsel). Zonder gescheurd trommelvlies is het afwachten wanneer je holtes weer vrij zijn en er geen vacuüm meer zit in de buis van Eustachius. Het wil wel eens helpen om je oren te klaren (neus dicht en blazen) maar dat zou ik alleen doen als je zeker weet dat de ontsteking weg is en je trommelvlies niet is beschadigd.
😀quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Helaas is de grap te oud inmiddels.
Van de week ging ik met een leerling van mij, die geen fruit bij zich had, een banaan halen in onze teamkamer. En ze begon te praten tegen mij en ik deed de banaan bij mijn oor. En toen zei ik: “wat zeg je? Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor”.
En ze snapte de grap niet.
Daar kan je natuurlijk gelijk een mooi educatief moment van makenquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Van de week ging ik met een leerling van mij, die geen fruit bij zich had, een banaan halen in onze teamkamer. En ze begon te praten tegen mij en ik deed de banaan bij mijn oor. En toen zei ik: “wat zeg je? Ik versta je niet, ik heb een banaan in mijn oor”.
Dat was precies wat ik dacht toen ik 'm lasquote:Op donderdag 10 maart 2022 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zoon wilde laatst graag een banaan mee naar school ‘want dan kan ik samen met *vriendje* spelen alsof we bellen.’quote:Op donderdag 10 maart 2022 16:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die snap ik zelfs niet???quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:52 schreef exode het volgende:
Ik zei vorige week tegen B dat bananen handig zijn tegen krokodillen, die grap kwam ook niet goed over zeg maar.
En ik ben happy, ons leven wordt steeds lichter. En ja dat klinkt zweverig, boeien.Verloofde maakt echt stappen nu, de lach was alweer even terug, maar ze is steeds meer zichzelf. Ze had vandaag ook een gesprek op school en daar heeft ze uitgesproken dat ze groep 8 niet af wil maken dit schooljaar. Daar heeft ze lang over getwijfeld, ik vind het zo stoer dat ze het zo uit. Directeur reageerde ook heel begripvol.
Goed bezig! Hup!quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:11 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat was precies wat ik dacht toen ik 'm las![]()
Ik heb vandaag weer een overwinning op mezelf behaaldStom imposter syndrome. Voor het eerst in... 8? jaar ging ik een dagje invallen (hoge nood op de school van mijn kind) en ik heb er wakker van gelegen
En de dag ging eigenlijk zo makkelijk daar
![]()
Eigenlijk best goed om weer eens het verschil te zien tussen regulier en speciaal onderwijs, dus nog leerzaam ook.
Niet? Heb jij je eigen grap met de banaan nooit afgekeken?quote:Op donderdag 10 maart 2022 17:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die snap ik zelfs niet???
Wat is er met bananen en krokodillen?
Weet je trouwens nooit zo goed hoe je krokodil zegt. Want in het Spaans is het cocodrilo.
Kokodril zeg maar, met de r op een andere plaats.
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 10 maart 2022 18:07 schreef exode het volgende:
[..]
Niet? Heb jij je eigen grap met de banaan nooit afgekeken?
Bij die combinatie moest ik dan meteen weer denken aan een prentenboekquote:Op donderdag 10 maart 2022 17:52 schreef exode het volgende:
Ik zei vorige week tegen B dat bananen handig zijn tegen krokodillen, die grap kwam ook niet goed over zeg maar.
En door dit plaatje moest ik weer aan Schnappi denkenquote:Op donderdag 10 maart 2022 19:04 schreef Hupje het volgende:
[..]
Bij die combinatie moest ik dan meteen weer denken aan een prentenboek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar heb je wormpjes gezien dan? Want stekende pijn herken ik helemaal niet.. gekmakende jeuk wel..quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:17 schreef TolstoiFan het volgende:
Nog even over die wormpjes: vanochtend heeft Simon rond 9 uur zo'n pilletje genomen. Hoe snel werken die?
En als dat pilletje die wormpjes gedood heeft, komen die wormpjes er dan "in massa's" uit met de ontlasting?
Hij heeft de hele dag geen last gehad zegt hij zelf. Vanmiddag heb ik hem er thuis ook helemaal niet over gehoord en hij heeft ook niet aan zijn billen gezeten om te krabben.
We brachten hem net naar bed (ong. dezelfde tijd als gisteren), en hij zat weer te huilen en gillen van de pijn aan/in zijn billen. Zo sneu![]()
We zien niets aan zijn billen, een heel klein scheurtje, maar verder niets zichtbaars.
We hebben hem meteen een pcm gegeven en nu slaapt hij. Afwachten voor hoe lang, gisteravond werd ie ook rond 23 uur wakker van de pijn/jeuk.
Hij geeft aan dat het zowel jeukt als dat het stekend pijn doet.
Past dit beeld inderdaad bij wormpjes?
Assistente van de huisarts gaf aan dat die pilletjes redelijk snel zouden werken en als het vanavond niet beter gaat, we morgen weer contact moeten opnemen.
Als je ze echt helemaal niet gezien hebt zou ik echt gokken op iets anders..quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:32 schreef TolstoiFan het volgende:
Nee, geen wormpje gezien. Niet bij zijn billen en ook niet in de ontlasting. We hebben nu naast pcm ook sudocreme gesmeerd. Harde ontlasting heeft hij niet, wel veel. En ook vaak, soms poept ie wel 3 of 4 keer per dag, soms maar 2 keer per dag.
Wat fijnquote:Op donderdag 10 maart 2022 17:52 schreef exode het volgende:
En ik ben happy, ons leven wordt steeds lichter.
<knip>
Ik heb nog nooit een worm gezien bij mijn kind maar de vieszak weigert structureel zijn handen te wassen en heeft regelmatig gierende jeuk die weggaat van mebendazol dus ook zonder visuele bevestiging vertrouw ik blind dat het wormen zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:38 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Als je ze echt helemaal niet gezien hebt zou ik echt gokken op iets anders..
Typisch als in passend bij wormpjes?quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:47 schreef Lemijn het volgende:
Kinderen omschrijven jeuk vaak als pijn, dus ik zou de optie wormpjes nog niet afschrijven hoor. Ook dat het zo opkomt in de avond vind ik wel typisch.
Sneu voor hem! Maar geduldig wachten, zou ik zeggen.
Ja. En vooral ook niet typisch voor iets anders. Het is geen harde wetenschap maar wel wormpjes op plek 1 t/m 5.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:55 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Typisch als in passend bij wormpjes?
Hij zegt (of eigenlijk gilt) ook dat krabben helpt tegen de jeuk/pijn.
Spuit elf, maar die tabletjes werkten hier heel snel (ws deels ook placebo effect dat t zo snel hielp). We hebben ze sindsdien in huis (ze zijn zonder recept te krijgen) maar nog maar 1 keer nodig gehad.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff ,wat een nacht. Simon heeft de hele boel bij elkaar gegild en gehuild vanwege pijn (en jeuk) aan/in zijn billen. HAP nog gebeld, waarschijnlijk wormpjes![]()
Iemand daar ervaring mee? We gaan straks dat middeltje Mebendazol halen. Op thuisarts.nl lees ik dat het heel besmettelijk is, kan/mag hij dan wel naar school????
"Nee, ik heb je leren lezen"quote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:41 schreef amaranta het volgende:
Wij vonden gisteren een schoolpasje van iemand. Wij wonen naast een bushalte. Dus die is waarschijnlijk bij iemand uit zijn zak gevallen. Dus ik spoorde de jongen op via Instagram en stuurde hem een bericht. Vraagt hij of ik ook op de middelbare school zit 😅
Cute. Maar nee.
Misschien zit er nog een date inquote:Op vrijdag 11 maart 2022 10:41 schreef amaranta het volgende:
Wij vonden gisteren een schoolpasje van iemand. Wij wonen naast een bushalte. Dus die is waarschijnlijk bij iemand uit zijn zak gevallen. Dus ik spoorde de jongen op via Instagram en stuurde hem een bericht. Vraagt hij of ik ook op de middelbare school zit 😅
Cute. Maar nee.
Haha als ik 18 zou zijn geweest (zijn leeftijd) dan was hij niet echt mijn type geweest.quote:
Oh darn, 2 verschillende sokken vind ik al lastig, bij 2 verschillende schoenen haak ik af.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha als ik 18 zou zijn geweest (zijn leeftijd) dan was hij niet echt mijn type geweest.
Hij droeg oa 2 verschillende schoenen….
Ja het was een witte en een zwarte (dr Martens)quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh darn, 2 verschillende sokken vind ik al lastig, bij 2 verschillende schoenen haak ik af.
Misschien kan ik het nog handelen als het dezelfde schoenen in een andere kleur zijn, maar dat is echt wel mijn grens
Voor een puber vind ik dat retecoolquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja het was een witte en een zwarte (dr Martens)
Joh ik doe nu een beetje flauw. Maar het is zeg maar niet mijn ding.
Ik ben ook het type dat 2 dezelfde vazen in de vensterbank zou plaatsen
Daarom wil ik ook een club room, dan bestaan rijen nietquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:36 schreef FlyingFish het volgende:
Disney is sowieso veel duurder geworden dit jaar, en de eerste week van de meivakantie is ook topdrukte want dan heeft heel Frankrijk (en ik dacht ook een deel van België) ook vakantie, en iedereen die zijn reis twee jaar heeft uitgesteld vanwege mondkapjes komt. Ik zou dat echt afraden, dan kun je beter met pinksteren of hemelvaart gaan.
Wij hadden al geboekt voor de meivakantie, maar wel de tweede week, op basis van de vakantieplanningen van Frankrijk en België. Alsnog voor 5 volwassenen, 4 kinderen en 1 baby (3 kamers) voor 5 dagen park nét geen ¤10.000 kwijt. Gelukkig betaalt mijn schoonvader...
Fijn! Zo'n buurman hebben wij ook. Goud waard.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:50 schreef Vaiana het volgende:
Buurmannen die wanneer ze hun eigen dakgoot schoonmaken ook meteen aanbieden die van ons mee te nemen.En die dan ook nog een loszittend iets opnieuw vastmaakt.
Love it.
Verder ben ik heel erg toe aan weekend en vind ik het stom dat het bij @:exode nog steeds stinkt.
In 3 havo onderling voor een dagje 1 All Star ruilenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Haha als ik 18 zou zijn geweest (zijn leeftijd) dan was hij niet echt mijn type geweest.
Hij droeg oa 2 verschillende schoenen….
De rijen bij de attracties blijven gewoon hoor, tenzij je per attractie zo'n priority ticket gaat halen a ¤15 per persoon per attractie. Ze hebben dat hele fastpass systeem op de schop gegooid...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:59 schreef exode het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook een club room, dan bestaan rijen niet
We zijn destijds middenin de zomervakantie geweest, was ook druk maar daar plan je omheen.
Ik ga wel bellen want via Booking zijn er wel club kamers beschikbaar.
Het is voor ons een break van een rit van 1100 kilometer naar Zuid Frankrijk.
Het is 10.000 he, geen 1.000. Ik vind ¤1.100 per persoon voor 5 dagen park wel erg veel. Afgelopen jaren betaalden we ¤1700 voor 5 nachten Villages nature (met 2 dagen park) voor 5 personen... Het jaar daarvoor was het ¤2000 voor twee kamers New Port Bay club (4 volwassenen, 1 kind 2 'baby's'). We zitten overigens wel in Hotel New York nu, New Port Bay zou al ¤1000 per kamer schelen maar vonden ze te ver lopenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:39 schreef Vicky het volgende:
Koningsdag is een goede dag om te gaan.
Zijn 1x op 30 april geweest, dat was een doordeweekse dag en toen was het extreem rustig.
Ik vind dat meevallen Flying. Welk hotel?
Wij wilden eigenlijk naar hotel New York. Voor 4p (2kk, 16 en 12) voor 3 dagen zouden we 3200 moeten betalen.
Het waren speciale VIP passen, geen fastpasses. Je kan die ook niet los kopen. Moet me sowieso eens verdiepen in de mogelijkheden nu. Ik zie dat 28 en 29 april een prijsdip hebben. Precies de dagen dat wij willen. Vreemd eigenlijk dat die dagen goedkoper zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:07 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
De rijen bij de attracties blijven gewoon hoor, tenzij je per attractie zo'n priority ticket gaat halen a ¤15 per persoon per attractie. Ze hebben dat hele fastpass systeem op de schop gegooid...
Hmm ja dan is het wel een stuk prijziger. Maar New York is echt heel duur (maar ook supermooi! We zijn binnen vaak kijken).quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:12 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het is 10.000 he, geen 1.000. Ik vind ¤1.100 per persoon voor 5 dagen park wel erg veel. Afgelopen jaren betaalden we ¤1700 voor 5 nachten Villages nature (met 2 dagen park) voor 5 personen... Het jaar daarvoor was het ¤2000 voor twee kamers New Port Bay club (4 volwassenen, 1 kind 2 'baby's'). We zitten overigens wel in Hotel New York nu, New Port Bay zou al ¤1000 per kamer schelen maar vonden ze te ver lopen
Hij was super zichzelf! Wat echt heel tof is. Ik verplaatste me enkel in de 18 jarige Ama en dan was het geen match geweest.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voor een puber vind ik dat retecool
Ik hoop dat ik ook zulke pubers krijg
Is weer helemaal opnieuw hip op het moment.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef exode het volgende:
Bestaan Dr Martens nog? Ik had vroeger paarse, waren eigenlijk veel te duur weet ik nog.
Nee totaal nietquote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:27 schreef exode het volgende:
Vicky, hadden jullie geen last van de werkzaamheden in Sequioa?
Oh lekker dan.. pffquote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:15 schreef Ynske het volgende:
Pfff wasdroger was kapot, nieuwe gekocht. Zou vanmorgen tussen 10.00 en 12.00 uur geleverd worden.
...
Komen nu pas voorrijden
Ik had ooit metallic blauwe, maar ik vond ze helemaal niet lekker lopen, had steeds blaren op mn hakken.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef exode het volgende:
Bestaan Dr Martens nog? Ik had vroeger paarse, waren eigenlijk veel te duur weet ik nog.
Ja, en dan heb ik nog geluk dat ik vandaag thuis was, je zult maar weg moeten in de middag...quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had ooit metallic blauwe, maar ik vond ze helemaal niet lekker lopen, had steeds blaren op mn hakken.
@:Ynske, dat is wel ruim te laat... hopelijk veel plezier van je nieuwe droger!
Jaaaaaa ik heb blauwe!quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef exode het volgende:
Yep. Puber heeft ook een paar. Helemaal hip zoals Vaiana zegt.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef exode het volgende:
Het wordt volgens dochter alleen geen docs meer genoemd.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ja, en dan heb ik nog geluk dat ik vandaag thuis was, je zult maar weg moeten in de middag...
Docs, k loop er nog altijd op.
Zwarte, zwart met rozen, paars met barokopdruk, rood allemaal gehad. Nu voor de winter een groene met bontje vanbinnen en de rest van de tijd gewone zwarte
Ik had vroeger zo'n 10 verschillende paren All Stars en die switchte ik ook onderlingquote:Op vrijdag 11 maart 2022 13:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja het was een witte en een zwarte (dr Martens)
Joh ik doe nu een beetje flauw. Maar het is zeg maar niet mijn ding.
Ik ben ook het type dat 2 dezelfde vazen in de vensterbank zou plaatsen
quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:36 schreef exode het volgende:
Hoe moet je ze dan noemenquote:Op vrijdag 11 maart 2022 16:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het wordt volgens dochter alleen geen docs meer genoemd.
“Wie noemt dat zo?”
Ik gok: dr Martens?quote:Op vrijdag 11 maart 2022 18:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hoe moet je ze dan noemen
Die jeugd van tegenwoordig
Ik vind ze altijd erg mooi (helaas wel duur). En je moet ze wel echt inlopen is ook mijn ervaring. Maar eenmaal ingelopen vind ik ze ook heerlijk lopen.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 15:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had ooit metallic blauwe, maar ik vond ze helemaal niet lekker lopen, had steeds blaren op mn hakken.
@:Ynske, dat is wel ruim te laat... hopelijk veel plezier van je nieuwe droger!
Weet je wel hoeveel lettergrepen dat zijn? En dan noemen ze de jeugd luiquote:
Verder wordt wel alles afgekort volgens mij. LaWa, quara, posi. Ik kan de weekendhulpen soms niet verstaanquote:Op vrijdag 11 maart 2022 19:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Weet je wel hoeveel lettergrepen dat zijn? En dan noemen ze de jeugd lui
Dan zijn wij er ook! Alleen geen club kamer want veel te duur.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 14:21 schreef exode het volgende:
[..]
Het waren speciale VIP passen, geen fastpasses. Je kan die ook niet los kopen. Moet me sowieso eens verdiepen in de mogelijkheden nu. Ik zie dat 28 en 29 april een prijsdip hebben. Precies de dagen dat wij willen. Vreemd eigenlijk dat die dagen goedkoper zijn.
Ik vraag een kamer naast jullie met tussendeur.quote:Op vrijdag 11 maart 2022 21:44 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dan zijn wij er ook! Alleen geen club kamer want veel te duur.
Keelpijn, dichte keel en hoesten. Ze is nu naar de GGD. T baalt, die test net weer negatief 🤣quote:Op zaterdag 12 maart 2022 11:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Vicky, balen zeg! Veel last of valt het mee?
Enerzijds fijn dat het niet in jullie huis zit, maar nu is het dan wachten tot de gemeente iets doet... Leven de tropical breezequote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:21 schreef exode het volgende:
Nou, niets aan de hand met ons riool. Er staat wel een klein beetje grondwater in de kruipruimte maar die meurt niet.
Wat wel bleek is dat de putten van de gemeente niet goed zijn, wat we al een beetje dachten.
Bij de rooktest kwam uit 3 putten rook en dat hoort blijkbaar niet.
Dus tot de gemeente het heeft opgelost, spuiten wij maar met geur weg en zo. Gelukkig hangt het nu alleen in de kruipruimte en dat ruiken wij niet in de woonkamer. In de kelderkast heb ik een gelpot neergezet die speciaal tegen nare geurtjes is. Het ruikt nu naar Tropical Breeze.
Maar eej de zon schijnt, ik ga in de tuin werken met Juul. B en verloofde zijn aan het collecte lopen met de scouting.
Je kan tot 8 weken na een besmetting positief blijven testen. Als de thuistest negatief is, zou ik het lekker zo latenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Enerzijds fijn dat het niet in jullie huis zit, maar nu is het dan wachten tot de gemeente iets doet... Leven de tropical breeze
@:Vicky, beterschap!
Weet iemand hoe het zit met die 8 weken na je besmetting? Ze zeggen dat een pcr niet zo zinvol is omdat die ook de oude besmetting zou kunnen aantonen toch?
Maar zelftesten dan?
Mijn jongste, heeft januari/februari corona gehad, gisteren naast een besmette klasgenoot gezeten... gewoon afwachten maar? Oudste is al de hele week snotterig met keelpijn, ben bij ggd geweest negatief. Jongste heeft nu ook keelpijn, maar dat zal niet van die klasgenoot zijn nu al lijkt me... zelftest was trouwens negatief.
Maar wat nou als die positief is, telt dat dan als nieuwe besmetting of... ik kan geen duidelijkheid vinden of ik lees er overheen.
Ik heb zelf steeds een loopneus, negatieve zelftest, ik vermoed hooikoorts![]()
Snag tights.quote:Op zaterdag 12 maart 2022 13:57 schreef Ynske het volgende:
Hier werd laatst gesproken over leggings die lang mee gaan welk merk was dat ook alweer?
Geen idee hoe dat zit met de russische dwerghamsters, misschien zijn het wel spionnenquote:Op zaterdag 12 maart 2022 14:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Je kan tot 8 weken na een besmetting positief blijven testen. Als de thuistest negatief is, zou ik het lekker zo laten
Hoe zit het eigenlijk met Russische dwerghamsters? Worden die ook geboycot?
Dan hebben we nu een spion in huis en hij heet Gizmoquote:Op zaterdag 12 maart 2022 16:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat zit met de russische dwerghamsters, misschien zijn het wel spionnenje weet maar nooit
.
Gizmo? Ik zou met één oog open slapen danquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan hebben we nu een spion in huis en hij heet Gizmo![]()
Dat mag zoon doen, zijn hamsterquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gizmo? Ik zou met één oog open slapen dan
Whahaquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
En uit de buurt van water houden 💦💦
Deblokkeren kan ook met de app van je bankquote:Op zaterdag 12 maart 2022 18:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat mag zoon doen, zijn hamster
En ik heb met mn stomme hoofd 3x een foute pincode ingetoetstmaar weet um nu wel weer
Maandag bank bellen want dies maar tot 17.30 bereikbaar
![]()
Dat las ik dus downloadde vrolijk de app maar dan moet het ook via de reader en dan zegt ie dat ik contact met de bank moet opnemen. Ach ja, als ik iets vertief dan ook maar meteen goedquote:Op zaterdag 12 maart 2022 20:14 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Deblokkeren kan ook met de app van je bank
Zo heette de eerste van mijn dochter ookquote:
Ook een Gizmoquote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:34 schreef FlyingFish het volgende:
Dierennamenopsomtopic
Ik had vroeger thuis Dinges, Zwiefie en Rambo. Later Gizmo en Foetsie en in mijn eigen huis Axel en Tobi. En nu zit ik te wachten tot mijn zoon over zijn kattenallergie heen groeit (hopelijk). De ratten en konijnen weet ik niet meer, ik weet alleen dat we een Zwiebel gehad hebben en een Wulky. En dat ik een rat vermoord heb door er op in slaap te vallen
quote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:43 schreef livelink het volgende:
Mijn ouders vonden het vroeger grappig om mijn konijnen Bijbelse namen te geven.
En daarom had ik twee konijnen met de namen Jeremias en Zacharias. Je went er wel snel aan, moet ik zeggen.
Zo had ik een knuffel die Bartholomeus heettequote:Op zaterdag 12 maart 2022 23:43 schreef livelink het volgende:
Mijn ouders vonden het vroeger grappig om mijn konijnen Bijbelse namen te geven.
En daarom had ik twee konijnen met de namen Jeremias en Zacharias. Je went er wel snel aan, moet ik zeggen.
Zo hebben wij Coco de derde, onze tweede dwergpapegaai. De eerste hadden ze bij vriend thuis vroeger.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:38 schreef lunapuella het volgende:
Als kind hadden we thuis alleen een tijdje kanaries, die heetten allemaal Pietje.
Als volwassene twee katten gehad, Abubakari en Vesper. Beiden helaas niet meer onder onsBinnenkort gaan we weer op zoek naar een nieuwe want het is nu iets te stil in huis hoor.
Nohhh....quote:Op zondag 13 maart 2022 07:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo hebben wij Coco de derde, onze tweede dwergpapegaai. De eerste hadden ze bij vriend thuis vroeger.
Zo heet mijn oom, en mijn vader had een naam in hetzelfde segment.quote:Op zondag 13 maart 2022 07:24 schreef Amsel het volgende:
[..]
Zo had ik een knuffel die Bartholomeus heette
quote:Op zondag 13 maart 2022 09:33 schreef Adrian4 het volgende:
Over huisdieren gesproken, we krijgen met Pasen een herder te logeren (kruising tussen witte herder en Duitse) en die was gisterenmiddag hier om eventjes proef te draaien. Ik ben zo verliefd. Man en Willem ook.![]()
![]()
Mijn hondje heette Paddy
Veel ruimte? Dat zou ik opvullen met een dwerg ezeltjequote:Op zondag 13 maart 2022 09:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Ik zou wel een hond willen, maar lief is er resoluut op tegen. We hebben zoveel ruimte en toch hebben we maar één kat en krijgen we dagelijks een bezoekje van de kippen van de buren. Da's toch niet genoeg?
Ik houd niet van ezels en geiten.quote:
Das een halve boerderijquote:Op zondag 13 maart 2022 09:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd niet van ezels en geiten.Ezels zijn toch inferieure uitvoeringen van paarden en geiten maken zoveel lawaai.
Ik wil paarden en schapen en kippen en een hond (of twee) en een club kittens. Maar zoveel ruimte hebben we ook weer niet.
quote:Op zondag 13 maart 2022 09:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das een halve boerderij![]()
PaardenEen falabella? Toch een paard maar dan mini
Oooh, gaafquote:Op zondag 13 maart 2022 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik vergat het hangbuikzwijntje nog.Ik ben praktisch op een boerderij opgegroeid met dat soort dieren (ook een falabella!). Zo'n beestenboel vraagt meer aandacht dan wij kunnen geven, zo rationeel ben ik ook wel weer.
Hooikoorts? Of stof? Als B 's avonds snot en niest, moeten we zijn slaapkamer stoffen en bed verschonenquote:Op zondag 13 maart 2022 09:35 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij hadden ook een Coco, was een eendjeBuurmeisje kwam ermee aanzetten, gevonden... Aangezien zij niet echt lief voor dieren was, had ik het van haar afgetroggeld. Maar diertje kon niet terug, was te jong. Dus kwam ie bij ons wonen. Liep heel de dag achter mijn moeder aan
Tot hij verdronk in het bad
Niet zo gek achteraf maar wat wisten we er 40 jaar geleden vanaf.
Zoon heeft elke avond snot, slaapt er ook slechter door. Begint altijd rond deze tijd dus neemt ie een pilletje en dan is het in de nacht wel minder. Gisteravond was hij zelfs aan het niezen. Hoop dat het geen huisdier allergie geworden is...
Hooikoorts denk ik want rond maart wordt het altijd erger. Alleen gisteravond was het veel erger dan normaal met niezen en veel snot. Hoop niet door de hamster. Bij de vorige hamsters heeft hij geen last gehad dus snap het niet, eigenlijk. Moet maar es laten testen.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:11 schreef exode het volgende:
[..]
Hooikoorts? Of stof? Als B 's avonds snot en niest, moeten we zijn slaapkamer stoffen en bed verschonen
Het kan ook aan de bodembedekker in de hamsterkooi liggen, zijn jullie daar toevallig van merk gewisseld of iets dergelijks?quote:Op zondag 13 maart 2022 10:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hooikoorts denk ik want rond maart wordt het altijd erger. Alleen gisteravond was het veel erger dan normaal met niezen en veel snot. Hoop niet door de hamster. Bij de vorige hamsters heeft hij geen last gehad dus snap het niet, eigenlijk. Moet maar es laten testen.
Hierdoor bedacht ik me dat ik ooit een lammetje 'geadopteerd' heb, wat ik Elsje noemdequote:
Ook dat is hetzelfde gebleven, katoen&katoen van Joris. Superspul want het gaat niet stinken dus hoef maar 1x per maand ofzo de gehele kooi te verschonen.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:41 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Het kan ook aan de bodembedekker in de hamsterkooi liggen, zijn jullie daar toevallig van merk gewisseld of iets dergelijks?
quote:Op zondag 13 maart 2022 10:47 schreef amaranta het volgende:
Ik wil ook wel een falabella, maar dan een ander soort. Maar ze zijn wat duur.
https://www.stellamccartney.com/us/en/women/the-iconic-falabella
Wij hebben een hamsterscaping aquarium bak van 100x50 die we eens per 3 maanden opnieuw inrichten en een beetje verschonen, dus ik vind 1x per maand heel vaak.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ook dat is hetzelfde gebleven, katoen&katoen van Joris. Superspul want het gaat niet stinken dus hoef maar 1x per maand ofzo de gehele kooi te verschonen.
Het is ook raar want áltijd in de avond. Buiten of binnen, nergens last van maar voor hij gaat slapen gaat zn neus lopenEn dan in de lente en zomer erger dan in de herfst en winter.
quote:Op zondag 13 maart 2022 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
Onze nieuwste babycavia heet zoals de jongste zoon van @:AureIk vind het een geniale naam voor een cavia
Oeh gaaf een hamsterscapingquote:Op zondag 13 maart 2022 11:45 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Wij hebben een hamsterscaping aquarium bak van 100x50 die we eens per 3 maanden opnieuw inrichten en een beetje verschonen, dus ik vind 1x per maand heel vaak.Maar als je dat niet gewisseld hebt kan dat het niet zijn idd.
Wel raar dat het steeds op zo’n specifiek moment is. Heeft hij het ook als hij ergens anders slaapt?
Veel plezierquote:Op zondag 13 maart 2022 12:18 schreef PKM het volgende:
Vandaag ga ik met de oudste naar buurman en buurman in het theater. Zin in.![]()
Een uur lang geen Mama mammie kijk! Mam!
Ben heel erg benieuwd wat zo'n dag nu inhoudtquote:Op zondag 13 maart 2022 12:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Veel plezier!
Wij gaan naar een Pokémon event iets. Zoon zou met zus gaan maar nou ga ik ook mee. Iets met anders heen en weer blijven rijden.
Veel plezier!quote:Op zondag 13 maart 2022 12:18 schreef PKM het volgende:
Vandaag ga ik met de oudste naar buurman en buurman in het theater. Zin in.![]()
Een uur lang geen Mama mammie kijk! Mam!
Een heuleboel Pokémon liefhebbers met heeeel veeeel Pokémonkaarten en spullenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ben heel erg benieuwd wat zo'n dag nu inhoudtHoop niet allemaal mensen die op hun schermpjes kijken? #vooroordeel
Vraag het uiteraard voor onze Pokémonfreak thuis. Misschien eens leuk om te gaan.
Nederlanderquote:Op zondag 13 maart 2022 13:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
Veel plezier!
Wij hebben de tuin gedaan. Gister plantjes erin gezet, net de kussens op de bank gelegd. Bbq staat aan, ik zit in korte broek in de tuin
En lekker 🤣🤣quote:
Moest je wel een mondkapje op dan?quote:Op zondag 13 maart 2022 14:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Als ik nu geen C heb weet ik het niet meer. Druk! Kleine ruimte maar kreeg het Spaans benauwd van mondkapje dus afgedaan
Zit nu even buiten, loopt er een groepje langs. Zegt één dat ie niks ruikt, zegt ander: misschien heb je wel corona!
Hij heeft geen huisstofmijt allergie? B had het dus ook in de avond in bed. Sindsdien zijn we veel strikter in stofzuigen, stoffen en zijn bed verschonen. Of wellicht heb je een hor die volhangt met hooikoorts triggers. Wij stofzuigen B zijn hor ook.quote:Op zondag 13 maart 2022 10:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ook dat is hetzelfde gebleven, katoen&katoen van Joris. Superspul want het gaat niet stinken dus hoef maar 1x per maand ofzo de gehele kooi te verschonen.
Het is ook raar want áltijd in de avond. Buiten of binnen, nergens last van maar voor hij gaat slapen gaat zn neus lopenEn dan in de lente en zomer erger dan in de herfst en winter.
Hoeven niet maar loop er met drukte nog wel mee. Behalve vandaag dan. We zien het welquote:Op zondag 13 maart 2022 14:32 schreef LeSage het volgende:
[..]
Moest je wel een mondkapje op dan?
Bij ons zijn de besmettingen nu weer een stuk minder, vorige week waren het er veel meer #brabant
Zou idd ook nog kunnen. Ondanks de cetrizine werd hij er wakker van.quote:Op zondag 13 maart 2022 15:01 schreef exode het volgende:
[..]
Hij heeft geen huisstofmijt allergie? B had het dus ook in de avond in bed. Sindsdien zijn we veel strikter in stofzuigen, stoffen en zijn bed verschonen. Of wellicht heb je een hor die volhangt met hooikoorts triggers. Wij stofzuigen B zijn hor ook.
Dan zou ik zeggen elektrische bakfiets! Altijd plek genoeg voor 2 kindjes én spullen.quote:Op zondag 13 maart 2022 14:51 schreef Tink89 het volgende:
Wie heeft er hier een elektrische moederfiets en bevalt die een beetje? Met de huidige benzineprijzen overweeg ik mijn gewone moederfiets te verkopen en een elektrische te kopen..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laatste bezoek: 23 dagen, 4 uur geleden.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:41 schreef amaranta het volgende:
Ik heb Fr_ al lange tijd niet gezien. Is ze gestopt met Fok?
Ik zag het.quote:Op zondag 13 maart 2022 19:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
laatste bezoek: 23 dagen, 4 uur geleden.
quote:Op zondag 13 maart 2022 19:37 schreef amaranta het volgende:
Weten jullie wat ik vanavond niet ga eten?
Mijn Ferrero Rocher.
Want de hont heeft ze op.Wij hebben ook een hond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Middelmaatje. Geen ras. Uit Spanje geadopteerd. 6 jaar geleden.
Ze heeft een nacht een zak chips opgevroten en doordat onze jongste zoon toen wakker werd en hij rare geluiden hoorde heeft ze het overleefd want toen hij beneden kwam zat haar hoofd helemaal klem in de zak.
Onze dochter zat een paar jaar geleden in haar “slijmmaak” periode.
Shampoo, lenzenvloeistof, baking pouder. Weet ik het wat voor troep erin zat.
De hond heeft zo’n ding opgevroten.
Kotsen, schijten en trillen als een rietje. Vrijdagavond natuurlijk en toen we eenmaal bij een dierenarts terecht konden was ze weer als de oude.
Een ochtend na pasen. Een hele (halve) kilo zak paaaseitjes vergeten op te ruimen.
Alle eitjes opgevroten. De aluminium papiertjes door de hele kamer. Hoe dan?
Onze hond is een alien.
Dit alles was de eerste drie jaar.
Nu passen we beter op haar![]()
Maar ze leeft nog steeds en is zeer levendig.
Dat zijn de Spaanse genen 😜😇quote:Op zondag 13 maart 2022 20:01 schreef lily het volgende:
[..]
Wij hebben ook een hond.
Middelmaatje. Geen ras. Uit Spanje geadopteerd. 6 jaar geleden.
Ze heeft een nacht een zak chips opgevroten en doordat onze jongste zoon toen wakker werd en hij rare geluiden hoorde heeft ze het overleefd want toen hij beneden kwam zat haar hoofd helemaal klem in de zak.
Onze dochter zat een paar jaar geleden in haar “slijmmaak” periode.
Shampoo, lenzenvloeistof, baking pouder. Weet ik het wat voor troep erin zat.
De hond heeft zo’n ding opgevroten.
Kotsen, schijten en trillen als een rietje. Vrijdagavond natuurlijk en toen we eenmaal bij een dierenarts terecht konden was ze weer als de oude.
Een ochtend na pasen. Een hele (halve) kilo zak paaaseitjes vergeten op te ruimen.
Alle eitjes opgevroten. De aluminium papiertjes door de hele kamer. Hoe dan?
Onze hond is een alien.
Dit alles was de eerste drie jaar.
Nu passen we beter op haar![]()
Maar ze leeft nog steeds en is zeer levendig.
Als je een fietskar gebruikt heb je dan wel een speciale moederfiets nodig?quote:Op zondag 13 maart 2022 18:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook een heel fijne fietskar die ik graag mee heb, dus als er veel spullen mee moeten, is dat nog een prima oplossing. Een kind in de kar, kind op de fiets en spullen in de kar. Of twee kids in de kar en fietstassen mee.
Een bakfiets vind ik erg veel om zo maar even ergens te stallen en past ook amper in de garage, vrees ik. Ik zou m'n huidige heel fijne mamafiets ook moeten verkopen om een deel van de nieuwe te bekostigen.
Dat denk ik ookquote:
Ik gebruik de kar niet voor kleine stukjes, da's me te veel gedoe. Dus ook twee zitjes op de fiets. In theorie zou een elektrische gewone fiets met kar ook kunnen en dan m'n analoge moederfiets laten staan voor de kleine stukjes... Ook een idee, maar wel prijzig, want twee fietsen. En ik zou die analoge eigenlijk graag verkopen dan ivm ruimte in de garage.quote:Op zondag 13 maart 2022 20:14 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als je een fietskar gebruikt heb je dan wel een speciale moederfiets nodig?
Op mijn gewone ebike passen 2 zitjes. Het verschilt een beetje per model of dat kan maar daar heb je niet perse een moederfiets voor nodig waardoor er meer keuze is. Ga dan wel echt proeffietsen met 2 zitjes.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruik de kar niet voor kleine stukjes, da's me te veel gedoe. Dus ook twee zitjes op de fiets. In theorie zou een elektrische gewone fiets met kar ook kunnen en dan m'n analoge moederfiets laten staan voor de kleine stukjes... Ook een idee, maar wel prijzig, want twee fietsen. En ik zou die analoge eigenlijk graag verkopen dan ivm ruimte in de garage.
Maar die moederfiets, hoe lang gebruik je die realistisch nog? Groter dan 2 zal een kind voorop op een gegeven moment toch moeilijk worden..quote:Op maandag 14 maart 2022 09:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruik de kar niet voor kleine stukjes, da's me te veel gedoe. Dus ook twee zitjes op de fiets. In theorie zou een elektrische gewone fiets met kar ook kunnen en dan m'n analoge moederfiets laten staan voor de kleine stukjes... Ook een idee, maar wel prijzig, want twee fietsen. En ik zou die analoge eigenlijk graag verkopen dan ivm ruimte in de garage.
Een thule, tweedehands gekocht van een fokker. Heeel, heel erg fijn! Twee kids samen erin gaat prima (baby in de hangmat, peuter ernaast) en van alle gemakken voorzien (regenhoes, zonneschermpje). We kopen voor de wintersport zelfs skies voor eronder, zodat we ermee kunnen gaan langlaufen. We hebben geen duowagen, dus als we een dagje pretpark ofzo doen en we verwachten dat de peuter niet alles kan lopen, nemen we de gewone wagen en een meerijdplankje mee of de fietskar. Laatste is minder gezellig, maar wel echt lekker lopen ook. En nee, ik heb geen aandelen ;-)quote:Op maandag 14 maart 2022 09:34 schreef exode het volgende:
Ga naar een fietsenwinkel Tink. Test het uit. Ik heb ook op meerdere fietsen gezeten voordat ik deze tweedehands versie kocht. Geen bakfiets maar een gewone.
Wat voor fietskar heb jij eigenlijk? Als de M'veense Plassen de dagcamping dit jaar openen, gaan we steeds met de fiets naar de vouwwagen en dan is extra bagage mee wel handig.
Jullie dachten dat ons huisje ons niet meer ging dishen he? Gisteren heeft verloofde een deel van de speelkamer in de uitbouw leeggehaald. 1 kast weg en een deel van de foam vloer. Er komt een natte houten vloer onder vandaan. Dat is niet goed he?! Er zit ook schimmel op. Nou willen we de uitbouw al aanpakken aangezien die dus niet geisoleerd is. Maar we moeten even een korte termijn oplossing gaan bedenken. Raampje staat daar nu open en een straalkachel erin.
De oudste heeft tot bijna 3 voorop gezeten (en qua gewicht kan het nog steeds). Maar ook dan is het over twee jaar wel op ja... Maar wat doe ik dan in de tussentijd? Apart moederstuur op een gewone elektrische fiets zetten? Ik pas nu nét tussen zitje en zadel op m'n moederfiets.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:47 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar die moederfiets, hoe lang gebruik je die realistisch nog? Groter dan 2 zal een kind voorop op een gegeven moment toch moeilijk worden..
Ik zou ook voor een electrische gewone gaan, zeker met oog op langdurigheid.
Ik ben heeeeel erg fan van mijn bakfiets. Eigenlijk zou ik nooit meer anders willen, maar om nou een bakfiets te houden alleen om veel boodschappen mee te doen, is ook weer zoietsquote:Op maandag 14 maart 2022 09:25 schreef Tink89 het volgende:
Tweedehands mag ook en ik heb ook geen moeite met een wat goedkoper merk (stella ofzo), maar ik heb vooral echt geen idee waar ik op moet letten. Wat voor motor, welke functies zijn onmisbaar, wat valt tegen etc...
Heb jij een fijne elektrische bakfiets? Wat bevalt eraan en wat niet?
Ik ga eens googelen!quote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben heeeeel erg fan van mijn bakfiets. Eigenlijk zou ik nooit meer anders willen, maar om nou een bakfiets te houden alleen om veel boodschappen mee te doen, is ook weer zoiets. Ik heb een urban arrow. Heel lang getwijfeld destijds of ik hiervoor moest kiezen of een goedkoper merk, maar na 1 proefritje was ik echt om. Fietst gewoon heerlijk, je hebt nooit het idee dat je met 65 kg fiets aan het zeulen bent. Andere bakfietsen vond ik echt logger (en zeker 3-wielers vond ik eng!). Ik heb alleen spijt dat ik zo lang getwijfeld heb. Nu heb ik hem 5 jaar en hij fietst nog steeds heel fijn. Weinig problemen mee gehad. En het is onhandig dat de dealer op 45 min fietsen zit. Er zijn relatief weinig verkooppunten dus voor onderhoud soms niet zo prettig. Hij past ook niet in de auto natuurlijk.
Ik heb 5 jaar een verzekering gehad dat je bij diefstal gewoon een nieuwe fiets krijgt. Dat vond ik een heel prettig idee. Maar na 5 jaar bieden ze dat logischerwijs niet meer aan, dus daarom wil ik nu verkopen. De kinderen zijn 9 en 7, echt nodig is het nu niet meer.
Toen ik hem kocht was ik inclusief accessoires 4000 kwijt. Ook toen volgens mij de duurste in het segment. Vandaar ook dat ik zo lang heb getwijfeld. Maar ik heb mijn eigen auto toen verkocht en dus nooit een seconde spijt gehad!quote:Op maandag 14 maart 2022 10:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga eens googelen!
Edit: wacht even hoor, vijfduizend euro? Echt? Da's duurder dan onze beide auto's bij elkaar. Dat wordt hem niet.
quote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef exode het volgende:
Jullie raden het nooit.....
Echt niet....
Verloofde lag net in de kruipruimte omdat er volgens de rioolman een plasje lag. Die vonden wij opmerkelijk omdat we bodemisolatie hebben. Dus dan zou het folie beschadigd moeten zijn.
Nou.
Niet dus.
Het komt uit de rioolbuis.
GADVERDAMME.
En dat kwam dus niet uit de rooktest. Heel vreemd.
En nu? Nu moet mijnheer poep terugkomen, maar die heeft het nogal druk. Not my problem.
BAH.
Dat klinkt wel logisch, maar ik moet 40 km naar m'n werk en m'n man ook. Dus een auto minder is geen optie. OV is hier niet te doen, we wonen in een dorpje.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Toen ik hem kocht was ik inclusief accessoires 4000 kwijt. Ook toen volgens mij de duurste in het segment. Vandaar ook dat ik zo lang heb getwijfeld. Maar ik heb mijn eigen auto toen verkocht en dus nooit een seconde spijt gehad!
Ah nee, dan snap ik dat dat geen optie is. Ik heb wat dat betreft mazzel dat ik toch met het OV naar mijn werk moet (áls we naar kantoor gaan..). Ik had een eigen auto omdat ik makkelijk naar mijn moeder kon rijden toen zij veel zorg nodig had. Maar na haar overlijden gebruikte ik hem alleen nog voor boodschappen die ik niet op de fiets mee kon krijgen.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel logisch, maar ik moet 40 km naar m'n werk en m'n man ook. Dus een auto minder is geen optie. OV is hier niet te doen, we wonen in een dorpje.
Ik zoek nog even verder, txs voor je tips iig.
Ik heb net als Tink een thule. Ideaal voor kinderen maar als het vooral voor extra bagage is dan zou ik kijken naar een bagagekar (of een 2hands hondenkar want die zijn vaak lekker goedkoop maar dat is met de allergieën in jullie gezin denk ik geen aanrader)quote:Op maandag 14 maart 2022 09:34 schreef exode het volgende:
Wat voor fietskar heb jij eigenlijk? Als de M'veense Plassen de dagcamping dit jaar openen, gaan we steeds met de fiets naar de vouwwagen en dan is extra bagage mee wel handig.
Hij moet vooral inklapbaar zijn, ik heb geen ruimte om een kar neer te zetten. Maar dat is een bagagekar wellicht ook?quote:Op maandag 14 maart 2022 10:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik heb net als Tink een thule. Ideaal voor kinderen maar als het vooral voor extra bagage is dan zou ik kijken naar een bagagekar (of een 2hands hondenkar want die zijn vaak lekker goedkoop maar dat is met de allergieën in jullie gezin denk ik geen aanrader)
Hier ook een positieve test van onze oudste. Misschien hadden we allemaal tegelijk besmet moeten raken, want het duurt maar en duurt maar op deze manier.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:45 schreef Kyara het volgende:
ooh bah Exode. Hopelijk kan meneer poep snel langskomen
Hier oudste met een positieve zelftest. Hij was zaterdag flink beroerd maar dacht dat door de hpv vaccinatie van vrijdag kwamVanochtend klaagde hij over geen smaak... En nu dus een knalpositieve test. Jeej.
Dat vind ik ook, maar de kruipruimte is schoon en droog. Dus het schijnt niet zoveel voor te stellen. Zegt zij he. Nu ligt er alleen stront in, kleinigheidje.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:26 schreef Mushanga71 het volgende:
Ieuwwwww @:exode! Wel stoer van verloofde dat ze überhaupt een kruipruimte in durft.
Gizmo heet nu Pismo want had op de bank gepiest![]()
Zoon heeft gisteravond geen last gehad van overmatige snotproductie maar we houden het in de gaten.
Sterkte voor alle zieke kids!
Ik heb in ieder geval een elektrische bakfiets. Actieradius is een belangrijk punt.quote:Op maandag 14 maart 2022 09:25 schreef Tink89 het volgende:
Tweedehands mag ook en ik heb ook geen moeite met een wat goedkoper merk (stella ofzo), maar ik heb vooral echt geen idee waar ik op moet letten. Wat voor motor, welke functies zijn onmisbaar, wat valt tegen etc...
Heb jij een fijne elektrische bakfiets? Wat bevalt eraan en wat niet?
Nou, alleen al het feit dat ze in zo'n smalle ruimte durft. Moet er niet aan dénken, brrrrrt. Succes met de poepman!quote:Op maandag 14 maart 2022 12:37 schreef exode het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, maar de kruipruimte is schoon en droog. Dus het schijnt niet zoveel voor te stellen. Zegt zij he. Nu ligt er alleen stront in, kleinigheidje.
Wij gaan zo stemmen, zijn er mensen die in Utrecht mogen stemmen? Vriend van ons staat op lijst 4, nummer 8.
Babboe en Voque is een wat goedkoper segment, maar je praat dan nog steeds over ¤3000 tot ¤3.500,- (inclusief must-have accessoires). Prijzen zijn de afgelopen 2 jaar enorm gestegen, en door de immer stijgende vraag zullen de prijzen ook alleen maar hoger worden. Troy is ook goedkoop maar deze zou ik echt afraden.quote:Op maandag 14 maart 2022 10:08 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga eens googelen!
Edit: wacht even hoor, vijfduizend euro? Echt? Da's duurder dan onze beide auto's bij elkaar. Dat wordt hem niet.
Fijn om te lezen dat ie goed gebruikt wordtquote:Op maandag 14 maart 2022 10:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een thule, tweedehands gekocht van een fokker. Heeel, heel erg fijn! Twee kids samen erin gaat prima (baby in de hangmat, peuter ernaast) en van alle gemakken voorzien (regenhoes, zonneschermpje). We kopen voor de wintersport zelfs skies voor eronder, zodat we ermee kunnen gaan langlaufen. We hebben geen duowagen, dus als we een dagje pretpark ofzo doen en we verwachten dat de peuter niet alles kan lopen, nemen we de gewone wagen en een meerijdplankje mee of de fietskar. Laatste is minder gezellig, maar wel echt lekker lopen ook. En nee, ik heb geen aandelen ;-)
Volgens mij is het een oudere versie van deze: https://www.thule.com/nl-(...)ot-lite-2-_-10203022
[..]
De oudste heeft tot bijna 3 voorop gezeten (en qua gewicht kan het nog steeds). Maar ook dan is het over twee jaar wel op ja... Maar wat doe ik dan in de tussentijd? Apart moederstuur op een gewone elektrische fiets zetten? Ik pas nu nét tussen zitje en zadel op m'n moederfiets.
We moeten nog steeds ook de gemeente contacten want er is dus ook iets met de putten aan de hand.quote:Op maandag 14 maart 2022 12:53 schreef Nijna het volgende:
Jemig Exode, het zit ook niet mee! Maar nu weet je dan wel waar de stank vandaan komt toch?!
Fijn dat verloofde dat soort dingen weer kan doen!
Hopelijk komt meneer poep snel zn kitspuit ophalen (en vooral gelijk het lek repareren...) .
Na de oudste vorige week, zijn nu man en jongste snotterig. Oudste testte na 3 dagen negatief bij de ggd, dus was geen corona waarschijnlijk. Jongste heeft het begin vorige maand gehad, dus die hebben we zelftest gedaan, negatief. Ze heeft vorige week ook naast een klasgenoot gezeten die positief testte na school.
En de man had een etentje zaterdag en heeft naast iemand gezeten die die avond beroerd werd en de volgende dag positief testte. Zucht. Maar alle zelftesten waren negatief vanmorgen.
Ik hoop dat de jongste gauw zonder snot is, want er staan nog een paar belangrijke afspraken waar ze met snot niet naar toe mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |