abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203987962
En verder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203988048
Ik rijd gewoon zo weinig mogelijk nu :')
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203988256
Mijn ouders hebben hun boerderij verkocht. Er staat alleen nog een diesel tank voor de tractor. Op dat spul rijdt onze auto ook prima. Dus we gaan regelmatig op bezoek. Iemand moet die tank toch leegmaken O-)
  maandag 7 maart 2022 @ 20:11:32 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203988469
Wij kregen vandaag goed nieuws over mijn moeder! *O* De chemo en immunotherspie is aangeslagen: de tumoren en het lymfeklieren zijn kleiner geworden. *O* Morgen mag ze dus op voor de derde ronde! *O*
We krijgen dus in ieder geval nog wat tijd. :s)
pi_203988510
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag goed nieuws over mijn moeder! *O* De chemo en immunotherspie is aangeslagen: de tumoren en het lymfeklieren zijn kleiner geworden. *O* Morgen mag ze dus op voor de derde ronde! *O*
Oh wat super!! 🎉🥰
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203988750
@BE wat een super nieuws! Heel fijn.

quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 14:42 schreef Leandra het volgende:
Zo was ik afgelopen vrijdagmiddag met Soneal en kleinzoon naar het Nationaal Militair Museum in Soesterberg, voor kleinzoon (3) an sich nog niet zo interessant maar vliegtuigen zijn sowieso leuk, maar het leukste is het buitenspeel gedeelte, en dat is gelijk tip 2: het is openbaar, gratis toegankelijk, dus ook als je niet naar het museum gaat ;)
Dit is inderdaad een fijne en leuke plek! Ook een mooie waterspeeltuin als het weer beter wordt. En buiten ook nog wat vliegtuigen om te bekijken. Een mooie wandelroutes.
Simon vindt het daar ook altijd erg leuk.
pi_203988954
quote:
Wat fijn!! *O* *O*
  maandag 7 maart 2022 @ 20:32:52 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203989006
quote:
*O* *O* *O* :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_203989032
quote:
O+ wat fijn!
  maandag 7 maart 2022 @ 20:41:41 #10
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203989208
Fijn BE!
pi_203989254
Wat enorm fijn @BE O+

Komt ze de chemo's een beetje goed door tot nu toe?
  maandag 7 maart 2022 @ 20:56:08 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203989479
Tx ladies! O+
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat enorm fijn @:BE O+

Komt ze de chemo's een beetje goed door tot nu toe?
Ja, de eerste ging zonder bijwerkingen, na de vorige alleen heel misselijk na een paar dagen maar zonder spugen.
De verpleegkundige raadde haar aan om het middel tegen misselijkheid eerder te slikken en ook gewoon doen, ook al hoeft ze niet te spugen. Ook misselijkheid mag gewoon tegengegaan worden.
So far so good dus.
pi_203989627
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2022 20:56 schreef BE het volgende:
Tx ladies! O+
[..]
Ja, de eerste ging zonder bijwerkingen, na de vorige alleen heel misselijk na een paar dagen maar zonder spugen.
De verpleegkundige raadde haar aan om het middel tegen misselijkheid eerder te slikken en ook gewoon doen, ook al hoeft ze niet te spugen. Ook misselijkheid mag gewoon tegengegaan worden.
So far so good dus.
Wat fijn dat het zo goed gaat tot nu toe. Ik hoop dat ze zich zo goed blijft voelen en jullie komende tijd nog heel veel mooie herinneringen mogen maken samen. :*
  dinsdag 8 maart 2022 @ 07:02:39 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_203992540
Wat fijn @BE !
pi_203992611
Wat fijn BE !
pi_203993045
Ah wat fijn BE!
pi_203993660
Het best mogelijke nieuws BE! *O* Wat fijn!

De prijs van uitjes plus wat eten en drinken is echt hoog idd. Wij waren vrijdag in Museum Volkenkunde. Entree ¤30 en vervolgens aan eten en drinken ook nog ¤30. En dan was ik alleen met de jongens. Museumkaart gaan we ook weer regelen, hadden we voor corona wel allemaal, maar nog niet verlengd.

Wij hebben ook een abonnement op Blijdorp. Ik vind het echt heerlijk om gewoon even te kunnen gaan. Niet de hele dag om alles gezien te hebben, maar op een regenachtige dag lekker uitgebreid het oceanium door bijvoorbeeld. Voorheen hadden we een Artis abo, maar dat werd ineens veel duurder en parkeren was daar zelfs voor abonnees niet leuk meer (¤12,50 geloof ik). Dus zijn we geswitcht :D. Qua reistijd maakt het nauwelijks uit voor ons.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_203993801
@BE *O* wat fijn!

Pff tanken dure hobby, ik weet niet wat het in Duitsland kost, nog nooit heen gegaan om te tanken eigenlijk.
Ik moet van de week naar therapie, half uurtje over de snelweg. Op de fiets anderhalf uur, maar dan moet ik ook nog terug, anderhalf uur. Kan ik wel lekker mn hoofd leegfietsen op de terugweg, dat dan weer wel.
Maar ik denk dat het toch de auto wordt.

We hopen maar steeds dat onze elektrische auto snel geleverd wordt, maar nog niks gehoord -O-
Fake it till you make it...
  Moderator dinsdag 8 maart 2022 @ 10:03:18 #19
382129 crew  Donna
pi_203993870
Gisterenavond nog getankt omdat ik zag dat de prijzen vandaag weer fiks omhoog gingen. Gisteren de goedkoopste pomp in het dorp; ¤2,219. Vandaag dezelfde pomp; ¤2,309
Goede keuze gemaakt.

Niet dat het veel uit maakt, want ergens volgende week zal ik wel voor ¤2,50 moeten tanken als het niet meer is, maar goed.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:05:09 #20
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203993892
Fijn BE!!

Pff, benzine… de goedkoopste hier is een onbemande en die was gister 2,18.9 waar de Shell 2,24.9 was.
Protège moi de mes désirs.
pi_203993894
Wij zouden maandag gaan tanken bij een tank die zaterdag iig nog op ¤2,03 stond. Toen belandden we in isolatie en qurantaine en nu kunnen we pas volgende week weer tanken. :')
Ach ja, gelukkig gebruiken we de auto nu ook niet en hebben we die sowieso weinig nodig.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:08:15 #22
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203993932
Als je in Duitsland “benzinepomp” intypt in Google Maps zie je ook alle actuele prijzen, super handig. Hier werkt dat niet.
pi_203994023
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:08 schreef arvensis het volgende:
Als je in Duitsland “benzinepomp” intypt in Google Maps zie je ook alle actuele prijzen, super handig. Hier werkt dat niet.
Ik heb de ANWB app 'onderweg' op mijn telefoon staan. Daarin kun je wel de huidige prijzen zien. Altijd handig met 3 goedkope tankstations in de buurt. Weet ik waar ik beter heen kan rijden. (Om zoveel te tanken dat ik mijn ouders haal :P )
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:19:03 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994073
De DirectLease tankservice app hier, kun je ook op merk brandstofsoort en bijvoorbeeld wel/geen winkel invullen.

Ik tank altijd Shell V-power (want mijn auto is een fitte maar bejaarde dame) en ik tank altijd bij een bemand station (principes zijn duur), en ik kan precies zien dat de dichtstbijzijnde bemande Shell de goedkoopste van midden Nederland is :D

Hoewel er in Nieuwegein nu 2 aan het stunten zijn met nog lagere prijzen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Leandra op 08-03-2022 10:25:37 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:23:33 #25
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203994110
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:15 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik heb de ANWB app 'onderweg' op mijn telefoon staan. Daarin kun je wel de huidige prijzen zien. Altijd handig met 3 goedkope tankstations in de buurt. Weet ik waar ik beter heen kan rijden. (Om zoveel te tanken dat ik mijn ouders haal :P )
Super handig, thanks!
Ik zie in ieder geval dat het geen verschil meer maakt. :')

pi_203994126
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:23 schreef arvensis het volgende:

[..]
Super handig, thanks!

[ afbeelding ]
Vooral die 'Er is iets mis gegaan' is wel treffend :')

Ik vraag me wel eens af hoe lang het nog lucratief is om bij mijn werkgever te blijven (61km enkele reis) met deze brandstofprijzen. En dan tank ik al diesel en heb een vrij zuinige auto.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:27:33 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994150
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Vooral die 'Er is iets mis gegaan' is wel treffend :')

Ik vraag me wel eens af hoe lang het nog lucratief is om bij mijn werkgever te blijven (61km enkele reis) met deze brandstofprijzen. En dan tank ik al diesel en heb een vrij zuinige auto.
De trein is geen optie?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203994211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
De trein is geen optie?
Nee, overdag is al het meer dan 2 uur met het OV, en ik werk in een 24/7 rooster. Mijn aankomst- en vertrektijden zijn 9 van de 10 keer wat onconventioneel.

Nu vind ik autorijden echt niet erg, maar gezien mijn baan ook echt geen vetpot is, wordt het bijna meer een dure hobby :')
pi_203994262
Die prijzen zijn echt niet leuk meer. Ik heb gelijk die anwb app gedownload.
Ik ben ook blij dat mijn werk nu op fietsafstand is en dat ik niet meer 56 km heen en weer terug meer hoef. We gebruiken de auto ook steeds minder. T meeste fietsen we nu wel.
*poef* nu is het weg
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:38:01 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994270
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee, overdag is al het meer dan 2 uur met het OV, en ik werk in een 24/7 rooster. Mijn aankomst- en vertrektijden zijn 9 van de 10 keer wat onconventioneel.

Nu vind ik autorijden echt niet erg, maar gezien mijn baan ook echt geen vetpot is, wordt het bijna meer een dure hobby :')
Dan is dat lastig idd, en kom je een stuk sneller bij het punt dat het interessanter wordt dichtbij huis te gaan werken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203994341
Wij gebruiken de auto momenteel alleen voor het bezoeken van familie en vrienden. Ik ga sowieso met fiets en trein naar mijn werk.
Dat scheelt behoorlijk als ik jullie zo lees.

Ik trein trouwens gratis dus het wordt wel interessanter om sommige bezoekjes met OV te doen. Nadeel is alleen dat je zoveel langer onderweg bent.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 maart 2022 @ 10:45:09 #32
148247 taxibabe
pi_203994354
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:23 schreef arvensis het volgende:

[..]
Super handig, thanks!

[ afbeelding ]
Mijn vader woont bij jou in de buurt, hij gaat regelmatig naar Kleve om te tanken en boodschappen te doen, misschien is dat ook voor jullie een optie?
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:48:40 #33
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_203994402
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:45 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Mijn vader woont bij jou in de buurt, hij gaat regelmatig naar Kleve om te tanken en boodschappen te doen, misschien is dat ook voor jullie een optie?
Doen wij ook inderdaad. :) Maar we gebruiken beiden auto’s veel, dus die volle tank is helaas ook zo weer leeg. ;(
pi_203994423
We gebruiken de auto hier 2 keer in de week binnenstads, en eens per maand 200km. (2x100 naar mijn ouders en terug).. Die 200 zorgt ervoor dat we die andere ritjes makkelijk kunnen dekken..
Man werkt nog steeds op zolder, en als hij naar het werk gaat, moet hij fietsen. Want de mensen uit de buurt krijgen geen parkeerkaart :D
  dinsdag 8 maart 2022 @ 10:57:43 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994537
De 2 sokken die vorige week ineens ook verweesd raakten, nadat er al een sok van dezelfde soort in een andere kleur kwijt was?
Die twee van vorige week trof ik net in de mouwen van de trui die ik niet in de droger had gedaan maar aan de waslijn had gehangen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203994602
Ik heb het officieel opgegeven met sokken van de kinderen. Dan maar geen twee dezelfde.
Met een meidenkwartet
pi_203994630
Onze kinderen weigeren zelf 2 dezelfde sokken aan te trekken. Prima. Pak maar wat uit de la. Is vast een fashion ding ;)

Ik zit dus op kantoor en er zijn allerlei marketing uitingen toegevoegd overal. Als ik op de wc zit, wordt ik aangekeken door de halve Ajax selectie. Dat voelt toch best vreemd.
pi_203994635
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 10:44 schreef exode het volgende:
Wij gebruiken de auto momenteel alleen voor het bezoeken van familie en vrienden. Ik ga sowieso met fiets en trein naar mijn werk.
Dat scheelt behoorlijk als ik jullie zo lees.

Ik trein trouwens gratis dus het wordt wel interessanter om sommige bezoekjes met OV te doen. Nadeel is alleen dat je zoveel langer onderweg bent.
Same here, man en ik reizen allebei met de trein + fiets.

Ik trein ook gratis, maar man niet en dan was het met de kosten van een treinticket vaak alsnog voordeliger om gewoon met de auto te gaan. Met de huidige benzine prijzen misschien niet meer though. :') Maar dan moet je bestemming idd wel fatsoenlijk aan te reizen zijn met de trein, anders schiet je er nog steeds niet veel mee op.
pi_203994665
Als ik met OV naar mijn werk ga ben ik 45m onderweg. Met de auto 10..
Fietsen zou ik wel willen, maar dat wil mijn rug niet :X

*O* Vandaag 12,5 jaar getrouwd *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_203994694
Ik heb een baan gezocht op fiets afstand. Omdat ik geen zin had om weer te gaan rijden/reizen. Luxe situatie ik weet het. Als man weer moet gaan vliegen kan hij met de trein naar het vliegveld. We hadden altijd twee auto’s, maar sinds de verhuizing nog maar eentje. Auto staat hier veel stil en nu met deze prijzen maak ik nog bewuster de keuze voor de fiets.
Dit weekend naar vrienden, 150 km, met een klein ommetje door België. Ik zie dat de prijs nu 1,89 is voor benzine

Geeft de anwb app ook buitenlandse prijzen aan?
Met een meidenkwartet
pi_203994803
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef exode het volgende:
Onze kinderen weigeren zelf 2 dezelfde sokken aan te trekken. Prima. Pak maar wat uit de la. Is vast een fashion ding ;)

Ik zit dus op kantoor en er zijn allerlei marketing uitingen toegevoegd overal. Als ik op de wc zit, wordt ik aangekeken door de halve Ajax selectie. Dat voelt toch best vreemd.
Mijm wil inderdaad ook altijd verschillende sokken aan en daar klaag ik zeker niet over, want ik heb helemaal geen zin om matchende sokken te zoeken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203994852
Ja dichterbij iets zoeken wordt wel steeds aanlokkelijker. Nadeel; ik werk nog geen jaar bij mijn werkgever en ik ben nog volop lerende. En gelukkig werk ik nu veel avonden en nachten, dat is dan weer goed voor de ORT.

Youp van 't Hek was toch altijd van de twee verschillende sokken? :)

Wij hebben een hele lade vol dezelfde zwarte sokken. In maat 39-42, waardoor we ze beide passen. Saai maar o zo makkelijk :@ :D
pi_203994859
Wij werken allebei op fietsafstand, verloofde heeft alleen een gruwelijke hekel aan fietsen, dus die gaat met de auto.
Ik heb nog nooit in een file of zo hoeven staan voor mijn werk. Als het niet op fietsafstand is, zoek ik wel wat anders.
Nu doe ik fiets en trein omdat mijn conditie belabberd is, zodra ik een electrische fiets heb, sla ik de trein helemaal over.

Naar mijn moeder (en zus, broer en een aantal vrienden) is het ongeveer 40 minuten met de auto, met OV als alles meezit, 2,5 uur. Dan is de keuze makkelijk.
  dinsdag 8 maart 2022 @ 11:23:44 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994861
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:07 schreef Vicky het volgende:
Als ik met OV naar mijn werk ga ben ik 45m onderweg. Met de auto 10..
Fietsen zou ik wel willen, maar dat wil mijn rug niet :X

*O* Vandaag 12,5 jaar getrouwd *O*
Gefeliciteerd! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203994865
Gefeliciteerd Vicky!
  dinsdag 8 maart 2022 @ 11:25:35 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_203994885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef exode het volgende:
Wij werken allebei op fietsafstand, verloofde heeft alleen een gruwelijke hekel aan fietsen, dus die gaat met de auto.
Ik heb nog nooit in een file of zo hoeven staan voor mijn werk. Als het niet op fietsafstand is, zoek ik wel wat anders.
Nu doe ik fiets en trein omdat mijn conditie belabberd is, zodra ik een electrische fiets heb, sla ik de trein helemaal over.

Naar mijn moeder (en zus, broer en een aantal vrienden) is het ongeveer 40 minuten met de auto, met OV als alles meezit, 2,5 uur. Dan is de keuze makkelijk.
Een elektrische fiets voor verloofde?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_203994896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een elektrische fiets voor verloofde?
Dat is nog steeds een fiets.
Ik heb er ook geen problemen mee dat ze met de auto gaat. In ieder geval geen discussie waard.
pi_203994899
Gefeliciteerd Vicky!!
Met een meidenkwartet
pi_203997381
Ik zie hier de goedkoopste tank 2,169. Weer een voordeel van in een uithoek wonen ;).
Maar ik hoef pas donderdag te tanken...
Nadeel is dan wel weer dat als ik hier het OV wil nemen, het zo veel meer tijd kost dat de auto pakken wel erg aantrekkelijk is.
pi_203999823
Duitsland is wel voordeliger Nijna, ik tankte vanmorgen benzine in Emlichheim, 2,039 per liter. Scheelde zo 10 euro.

Het OV hier is waardeloos, ik ga nu weer meer met de fiets naar school en kantoor
  dinsdag 8 maart 2022 @ 18:29:44 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203999910
Vicky gefeliciteerd
  dinsdag 8 maart 2022 @ 18:32:01 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203999942
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef exode het volgende:

Ik haat fietsen ook. Grondig.
Maar sinds ik een elektrische fiets heb (en werkelijk alle straten rondom de school waar ik werk betaald parkeren zijn geworden) ga ik echt elke dag op de fiets (behalve met storm en sneeuw). En automobilisten (in de binnenstad) zijn stom. Dus die kan ik nu ontwijken.
pi_204000691
Er komen idd veel nederlanders in Essen tanken. Zo grappig om te zien.

De benzineprijzen in Roosendaal zijn torenhoog.
Werewolf
  dinsdag 8 maart 2022 @ 19:41:31 #54
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204001141
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Pinnenmutske het volgende:

Essen heeft wel meer voordelen behalve goedkope benzine overigens :9. Ook goedkope drank binnen handbereik.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204001773
Ik lees net dit artikel en denk dan, waarom kan zoiets in België wel en gebeurd er in Nederland niks..
https://www.ed.nl/brabant(...)dTrat-t-aXWSBeew8Dxc
pi_204001920
Omdat, zo zeggen ze, ze in Nederland willen nadenken over iets wat meer specifiek de kwetsbaren helpt, zonder de torenhoge kosten die een accijnsverlaging meebrengt.
Anders krijg je het gezeik dat ze dat laatste willen gaan doorberekenen aan bijvoorbeeld jeugdzorg, hebben we dat gedoe weer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_204002245
Ik heb al vanaf oktober niet meer getankt _O- . Dat was wel het voordeel van verlof. Nu mijn conditie weer opbouwen zodat ik straks op de fiets naar werk kan. Vorige week mijn eerste werkdagen gehad bij mijn nieuwe werkgever en wat een verschil zo in reistijd, heerlijk. Kwart voor 5 thuis in plaats van 6 uur O+
pi_204002420
Nadeel van mijn nachtdiensten. Het is op de fiets misschien 10 minuten maar dat gaan we ‘s nachts natuurlijk niet doen. :+
pi_204003088
Op zich nu wel blij dat we geen auto hebben :P
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 maart 2022 @ 21:33:14 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_204003496
Blij dat we dichtbij de grens (grenzen eigenlijk) wonen…

Ik heb overigens ook een hekel aan fietsen, doe het echt nooit voor mijn plezier. Ik zie het echt als transport naar werk en sport, gelukkig liggen allebei op zo’n vijf minuten fietsen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_204008289
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 18:21 schreef mrien het volgende:
Duitsland is wel voordeliger Nijna, ik tankte vanmorgen benzine in Emlichheim, 2,039 per liter. Scheelde zo 10 euro.

Het OV hier is waardeloos, ik ga nu weer meer met de fiets naar school en kantoor
Maar dan moet ik wel naar Emlichheim, dat is 40 km heen en terug. Dat kost me dan weer een euro of 7, dus dan scheelt het "maar" 3...
Vanmorgen met de oudste gaan testen, we zijn gaan fietsen, heeft ze in elk geval haar frisse neus en beweging gehad... en ik heb weer een liter brandstof bespaard :') .
pi_204013583
2 auto's hier. De man rijdt 3x in de week een retourtje van 238 kilometer en ik 3x in de week een retour van 20 kilometer.
Maar ik heb alleen op donderdag mn eigen auto nodig. De andere dagen werkt hij thuis en pak ik meestal zijn auto. Die is gratis *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_204014081
Wel benieuwd hoe werkgevers dat gaan doen met lease auto's als de benzineprijzen blijven stijgen. Sowieso zijn lease auto's een aardige kostenpost.

Ik heb vandaag getankt, gewoon met ogen dicht afgerekend ;)
pi_204014146
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef exode het volgende:
Wel benieuwd hoe werkgevers dat gaan doen met lease auto's als de benzineprijzen blijven stijgen. Sowieso zijn lease auto's een aardige kostenpost.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:22 schreef PoesInDoos het volgende:
Net voor de crisis de tank gevuld à ¤1,59 de liter, nauwelijks hoeven rijden en de benzineprijs ondertussen met 20ct de liter zien dalen ;(
Hahahahahaha :'( :'( :'(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_204014600
Hoeveel ik moet betalen maakt me niet zoveel uit eigenlijk, een volle tank is toch al duur en we tanken gelukkig max 2 keer per maand. Ik ben vooral bang van de invloed van die hoge prijzen (en de hoge prijzen van andere energie) op bedrijven en de kosten van andere producten. Ik vermoed dat dat kleinere bedrijven nog wel de kop gaat kosten, want al die kosten moeten doorberekend worden naar klanten en ik denk dat vooral dingen die in kassen groeien flink duurder gaan worden.
pi_204014632
Ik hou van fietsen, wel elektrisch 8-) dus dat doen zoon en ik veel. Zelfs voor de lol. Auto staat op de carport en er zit nog voor 150 km in de tank. Polo en die rijdt 1 op 10 ofzo. Laatste keer dat ik tankte, nog vóór deze ellende schrok ik me al wezenloos. Tank euro98 en das duur :'(
Maar zeker met droog weer fietsen we. En alst wat warmer wordt nemen we broodjes of donuts mee en eten we dat in het park op een bankje. Gewoon, omdat we dat leuk vinden :)
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_204014784
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2022 19:23 schreef FlyingFish het volgende:
Hoeveel ik moet betalen maakt me niet zoveel uit eigenlijk, een volle tank is toch al duur en we tanken gelukkig max 2 keer per maand. Ik ben vooral bang van de invloed van die hoge prijzen (en de hoge prijzen van andere energie) op bedrijven en de kosten van andere producten. Ik vermoed dat dat kleinere bedrijven nog wel de kop gaat kosten, want al die kosten moeten doorberekend worden naar klanten en ik denk dat vooral dingen die in kassen groeien flink duurder gaan worden.
De kosten van mijn werkgever lopen ook flink op.

En inderdaad, onze bakker is ook bang voor hun kleine bedrijfje. Graanprijzen omhoog maar ook alle randzaken.

We gaan het allemaal voelen, behoorlijk ook. Ik hoop echt dat ze de mensen met lage inkomens goed gaan helpen. Wij hoesten het wel op.
pi_204016232
Tegenwoordig neem ik de benenwagen hihi.

Dagbesteding is rechtover mijn deur.
Werewolf
pi_204016422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef exode het volgende:

Ik krijg 9 cent kilometervergoeding van mijn werkgever _O- Dat is nu echt een lachertje. Maar ja, vrijdag naar België en dan ook tanken.
pi_204016750
Mijn vriend werkt nog fulltime thuis, binnenkort zullen de regels wel veranderen om naar kantoor te mogen. Even uitgerekend, met de literprijs van vandaag. Woonwerkverkeer voor een dag kost dan 18 euro. Ik schrok daar toch wel van.
Ook voor zwemles, rijden kost 4 euro aan diesel plus dan nog de stroomkosten van een deel van de rit (hybride). Oja, en de komende 3 maanden is dé doorgaande weg dicht en moet je 10 km omrijden...
pi_204020090
Pfff ,wat een nacht. Simon heeft de hele boel bij elkaar gegild en gehuild vanwege pijn (en jeuk) aan/in zijn billen. HAP nog gebeld, waarschijnlijk wormpjes :{
Iemand daar ervaring mee? We gaan straks dat middeltje Mebendazol halen. Op thuisarts.nl lees ik dat het heel besmettelijk is, kan/mag hij dan wel naar school????
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 07:25:56 #72
382129 crew  Donna
pi_204020111
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 07:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff ,wat een nacht. Simon heeft de hele boel bij elkaar gegild en gehuild vanwege pijn (en jeuk) aan/in zijn billen. HAP nog gebeld, waarschijnlijk wormpjes :{
Iemand daar ervaring mee? We gaan straks dat middeltje Mebendazol halen. Op thuisarts.nl lees ik dat het heel besmettelijk is, kan/mag hij dan wel naar school????
Ja hoor. Goed handen wassen. Sommige kinderen hebben dat heel snel. Wij beide vroeger ook en onze oudste is er ook gevoelig voor.
Heb die tabletjes dus ook altijd in huis.
pi_204020128
Maak je dan ook alles extra goed schoon (speelgoed, beddengoed, kleding, deurknoppen, toiletbril enz.), zoals op thuisarts.nl staat? Dan weet ik meteen hoe de rest van mijn dag er uit ziet ;)
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 08:35:14 #74
382129 crew  Donna
pi_204020572
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 07:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Maak je dan ook alles extra goed schoon (speelgoed, beddengoed, kleding, deurknoppen, toiletbril enz.), zoals op thuisarts.nl staat? Dan weet ik meteen hoe de rest van mijn dag er uit ziet ;)
Haha nee daar begin ik niet aan hoor. De WC en de WC deur enzo wel even extra. Maar ga geen speelgoed afnemen of beddengoed extra verschonen. :)
pi_204020902
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Pinnenmutske het volgende:

En zij komen hier massaal boodschappen doen bij de Dirk.
pi_204020991
Wormpjes hebben de kinderen ook regelmatig gehad. Heel vervelend, altijd in de avond/nacht als je niet meer langs de winkel kan. Alles schoonmaken ben ik ook nooit aan begonnen. Wel de nagels wat vaker knippen en vieze randjes schoonmaken. En het hele gezin voor de zekerheid zo'n pilletje (en vergeet niet om het 2 weken later te herhalen, anders begin je weer van voor af aan).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204021287
Inmiddels hebben we de pilletjes gehaald en ingenomen. Simon wilde eerst niet, vergde wat overtuigingskracht en vla om hem toch het pilletje te laten nemen, maar hopelijk snel over.
In zijn ontlasting zien we verder niets, weet ook niet of het dan krioelt van de wormpjes :X :X :X :X
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 09:54:16 #78
382129 crew  Donna
pi_204021372
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef Phaidra het volgende:
Wormpjes hebben de kinderen ook regelmatig gehad. Heel vervelend, altijd in de avond/nacht als je niet meer langs de winkel kan. Alles schoonmaken ben ik ook nooit aan begonnen. Wel de nagels wat vaker knippen en vieze randjes schoonmaken. En het hele gezin voor de zekerheid zo'n pilletje (en vergeet niet om het 2 weken later te herhalen, anders begin je weer van voor af aan).
Wij hadden nu pilletjes die je 3 dagen achter elkaar moet nemen. 2x per dag. En dan idd het hele gezin.

Ik dacht ook na 2 weken weer, maar dat schijnt een oude methode te zijn.
---

Het kan idd zijn dat je ze echt ziet krioelen, maar dat hoeft niet. Al zag ik ze op de poep altijd wel zitten. |:)
pi_204021957
@TolstoiFan Wat sneu voor Simon. -O- Ik heb het vroeger weleens gehad, wat een ellende.

Banaan heeft het ook weleens gehad. Grote boosdoener is de openbare zandbak / kattentoilet. Gelukkig was het de volgende dag na een pilletje gelijk beter.
Speelgoed en alles schoonmaken lijkt me niet zo zinvol.

Onze dierenarts zei dat hij zijn kinderen ook minstens elke drie maanden ontwormingsspul voor dieren gaf. Was veel goedkoper. Dat heb ik nog niet durven doen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_204021976
Hoppa!
Ik heb een electrische fiets gekocht, tweedehands van een oud vrouwtje, nauwelijks geleden. Nog echt waar ook. Via de fietsenwinkel in het dorp. Ik had geluk, ding is gisteren einde middag binnengekomen, verder hadden ze alleen 1 hele oude tweedehands staan. Electrische fietsen zijn niet aan te slepen zeiden ze. Op sommige modellen zit een jaar levertijd :@

Als een speer ga ik voortaan naar mijn werk, doei slakkengang, doei trein die altijd vertraging heeft of gewoon niet rijdt.
pi_204022631
En de rioolgeur is weg, ik had 2 emmers water in de droogstaande put voor ons huis gegooid en een uur later geen stank meer in de kruipruimte. Ik las iets over droogstaande stankafsluiters en dacht ik kan het in ieder geval proberen.
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:22:05 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204022643
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2022 20:16 schreef Vanyel het volgende:
Omdat, zo zeggen ze, ze in Nederland willen nadenken over iets wat meer specifiek de kwetsbaren helpt, zonder de torenhoge kosten die een accijnsverlaging meebrengt.
Anders krijg je het gezeik dat ze dat laatste willen gaan doorberekenen aan bijvoorbeeld jeugdzorg, hebben we dat gedoe weer.
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.

In Barneveld hebben ze een lokale cadeaukaart, het idee van een van de parijen in de gemeente was het cadeau doen van zo'n cadeaukaart van ¤ 100 aan de armste inwoners.
Zij een extraatje, lokale ondernemers ook wat extra inkomsten.

Het is door alle andere partijen afgeschoten, ze vonden het allemaal heel sympathiek maar gingen er niet mee akkoord want de armoedebestrijding moet serieus aangepakt worden en zo'n druppel op een gloeiende plaat helpt dan niet.

Ik vind dat zo'n intens triest gelul, dat je zoiets afwijst omdat het geen structurele oplossing is.
Nee het is geen structurele oplossing, het is een extraatje maar vooralsnog wordt er en niks structureel opgelost en dat extraatje krijgen ze dus ook niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 10 maart 2022 @ 11:24:45 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204022683
Ze stonden hier bij de pomp vanmorgen in de rij voor Euro 95 voor ¤ 2,29...
Ik fietste langs en dacht WTF?! :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204022858
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.

In Barneveld hebben ze een lokale cadeaukaart, het idee van een van de parijen in de gemeente was het cadeau doen van zo'n cadeaukaart van ¤ 100 aan de armste inwoners.
Zij een extraatje, lokale ondernemers ook wat extra inkomsten.

Het is door alle andere partijen afgeschoten, ze vonden het allemaal heel sympathiek maar gingen er niet mee akkoord want de armoedebestrijding moet serieus aangepakt worden en zo'n druppel op een gloeiende plaat helpt dan niet.

Ik vind dat zo'n intens triest gelul, dat je zoiets afwijst omdat het geen structurele oplossing is.
Nee het is geen structurele oplossing, het is een extraatje maar vooralsnog wordt er en niks structureel opgelost en dat extraatje krijgen ze dus ook niet.
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.

En korte klaag. Ik ben sinds zaterdag snipverkouden. Geen covid, maar ik denk wel dat ik door covid vorige maand een heel belabberde weerstand heb. Mijn hoofd zit vol, oren zitten dicht en doen zeer en concentratie is weg. Er zit zo weinig verbetering in, bleh. Ik ben nu een offensief gestart met etherische oliën, voetenbadjes met himalayazout en magnesium voor het aanvullen van mineralen, vlierbessensap, vitaminen en zelfs eigengemaakte kippensoep met veel peterselie (terwijl ik ca. een jaar geen vlees meer eet). Alles om mijn weerstand omhoog te krijgen, want dit is gewoon stom.

Ik ben wel weer aan het werk, want ik werd gek van mezelf (angst voor oorontsteking en blijvende doofheid, dat zit nogal diep) en dit is in ieder geval afleiding. Maar echt lekker wil het nog niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_204023030
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Logisch verhaal over die kaart, maar dit was andersom.
Ging over geen algemene accijnsverlaging omdat je daarmee juist een enorme maatregel neemt die iedereen raakt, terwijl ze zich op specifieke doelgroepen willen richten.

Op zich vind ik dat helemaal niet zo gek. Zou alleen mooi zijn als een ander plan dan geen 28262728 jaar op zich laat wachten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 13:03:35 #86
382129 crew  Donna
pi_204023782
quote:
3s.gif Op donderdag 10 maart 2022 10:36 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan Wat sneu voor Simon. -O- Ik heb het vroeger weleens gehad, wat een ellende.

Banaan heeft het ook weleens gehad. Grote boosdoener is de openbare zandbak / kattentoilet. Gelukkig was het de volgende dag na een pilletje gelijk beter.
Speelgoed en alles schoonmaken lijkt me niet zo zinvol.

Onze dierenarts zei dat hij zijn kinderen ook minstens elke drie maanden ontwormingsspul voor dieren gaf. Was veel goedkoper. Dat heb ik nog niet durven doen.
Bij Trekpleister kost zo'n pakje tabletten ook amper wat gelukkig. 1 euro 80 ofzo.
pi_204023786
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 07:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Hier een kind met regelmatig wormpjes. Pilletjes werken hier vaak erg snel. Ik verschoon het beddengoed meestal wel even, verder niets bijzonders.
Het is inderdaad zo zielig als ze ze net hebben. Heb ze zelf ook een keertje gehad (van kind) en de jeuk is verschrikkelijk :(
pi_204023810
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef Donna het volgende:

[..]
Wij hadden nu pilletjes die je 3 dagen achter elkaar moet nemen. 2x per dag. En dan idd het hele gezin.

Ik dacht ook na 2 weken weer, maar dat schijnt een oude methode te zijn.
---

Het kan idd zijn dat je ze echt ziet krioelen, maar dat hoeft niet. Al zag ik ze op de poep altijd wel zitten. |:)
Ik heb denk ik al 2 jaar geen nieuwe pilletjes meer nodig gehad, dus kan zeker zijn dat er inmiddels andere dingen op de markt zijn. Er is natuurlijk ook een tijdje een leveringsprobleem geweest.

Edit: die van de Kruidvat is nog steeds 1 tablet per 14 dagen: https://www.kruidvat.nl/k(...)-tabletten/p/1023933
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 13:08:51 #89
382129 crew  Donna
pi_204023843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik heb denk ik al 2 jaar geen nieuwe pilletjes meer nodig gehad, dus kan zeker zijn dat er inmiddels andere dingen op de markt zijn. Er is natuurlijk ook een tijdje een leveringsprobleem geweest.
Ja drama. Afgelopen zomer nog nergens te krijgen en ze had zo'n jeuk!! Kwam m'n vriendin ineens ze ineens tegen bij Trekpleister dus toen heb ik meteen ingeslagen. Etos en Kruidvat bleef nog eeuwen uitverkocht en zelfs bij de ziekenhuis apotheek kon ik ze niet krijgen.
pi_204023857
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:03 schreef Donna het volgende:

[..]
Bij Trekpleister kost zo'n pakje tabletten ook amper wat gelukkig. 1 euro 80 ofzo.
Laatste keer dat we wormpjes hadden was op een zondag en toen waren de pilletjes overal uitverkocht. Ben op maandagochtend voor school begon de apotheek ingerend voor pilletjes en heb ze nu stiekem op voorraad liggen :')
pi_204023878
Ik geniet intens van de eerste echt lekkere zon, maar mijn hooikoorts geniet net zo hard mee. Gisteren kwam mijn collega naar me toe om te vragen of het wel goed met me ging. Ze dacht dat ik had gehuild door mijn dikke, rode ogen :D
  Moderator donderdag 10 maart 2022 @ 13:13:04 #92
382129 crew  Donna
pi_204023890
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef LeSage het volgende:

[..]
Laatste keer dat we wormpjes hadden was op een zondag en toen waren de pilletjes overal uitverkocht. Ben op maandagochtend voor school begon de apotheek ingerend voor pilletjes en heb ze nu stiekem op voorraad liggen :')
Jep same here. Drama!
  donderdag 10 maart 2022 @ 13:30:22 #93
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204024050
@TolstoiFan je ziet hele dunne witte lintjes door de ontlasting kruipen. Je moet geen hele dikke wormen zoals je ze vaak in aarde ziet verwachten hè.

En wat Phaidra zegt, jij en je partner moeten ze ook innemen. Gelukkig is het maar een klein flutding.

Mebendazol is het afgelopen jaar heel moeilijk verkrijgbaar geweest. Wij hadden het laatst ook nodig en bij mijn laatste 4e stop vond k ze eindelijk.

[ Bericht 30% gewijzigd door Rijstebuiltje op 10-03-2022 13:37:16 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204024489
Ik heb net gelijk maar weer even getankt, 10 liter maar, maar die zit er alvast maar weer in. Het was weer 2 cent duurder dan gisteren.
En ik heb mn was buiten hangen, maar ik vraag me af hoe verstandig dat is, liep ook alweer te niezen, maar het zou nu bomen-allergie tijd zijn en ik ben allergisch voor gras (misschien intussen stiekem ook wel voor bomen...) maar mn was is straks wel lekker fris.
pi_204024909
Alweer een week ofzo dagelijks aan de cetirizine met het halve huis O+
  donderdag 10 maart 2022 @ 15:10:17 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204025276
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.

En korte klaag. Ik ben sinds zaterdag snipverkouden. Geen covid, maar ik denk wel dat ik door covid vorige maand een heel belabberde weerstand heb. Mijn hoofd zit vol, oren zitten dicht en doen zeer en concentratie is weg. Er zit zo weinig verbetering in, bleh. Ik ben nu een offensief gestart met etherische oliën, voetenbadjes met himalayazout en magnesium voor het aanvullen van mineralen, vlierbessensap, vitaminen en zelfs eigengemaakte kippensoep met veel peterselie (terwijl ik ca. een jaar geen vlees meer eet). Alles om mijn weerstand omhoog te krijgen, want dit is gewoon stom.

Ik ben wel weer aan het werk, want ik werd gek van mezelf (angst voor oorontsteking en blijvende doofheid, dat zit nogal diep) en dit is in ieder geval afleiding. Maar echt lekker wil het nog niet.
Ai :{ naar dat zo'n griepje er nog even overheen komt terwijl je nog herstellende bent van je Covid besmetting.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 10 maart 2022 @ 15:12:27 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204025308
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Logisch verhaal over die kaart, maar dit was andersom.
Ging over geen algemene accijnsverlaging omdat je daarmee juist een enorme maatregel neemt die iedereen raakt, terwijl ze zich op specifieke doelgroepen willen richten.

Op zich vind ik dat helemaal niet zo gek. Zou alleen mooi zijn als een ander plan dan geen 28262728 jaar op zich laat wachten.
Nee klopt, in feite zouden wij ook helemaal geen korting op de energierekening hoeven hebben, die is immers al negatief en wordt alleen maar nog meer negatief.

Ik zal eens kijken of ik daar wat nuttigs mee kan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 10 maart 2022 @ 15:26:11 #98
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_204025439
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.
Is nog altijd niet helemaal over. Ben eens benieuwd hoelang het duurt voor ik weer gewoon hoor aan die kant.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 10 maart 2022 @ 15:27:46 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_204025449
quote:
0s.gif Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef Ynske het volgende:

[..]
Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.
Is nog altijd niet helemaal over. Ben eens benieuwd hoelang het duurt voor ik weer gewoon hoor aan die kant.
Zit er niet gewoon een banaan in je oor?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')