Oh wat super!! 🎉🥰quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag goed nieuws over mijn moeder!De chemo en immunotherspie is aangeslagen: de tumoren en het lymfeklieren zijn kleiner geworden.
Morgen mag ze dus op voor de derde ronde!
Dit is inderdaad een fijne en leuke plek! Ook een mooie waterspeeltuin als het weer beter wordt. En buiten ook nog wat vliegtuigen om te bekijken. Een mooie wandelroutes.quote:Op maandag 7 maart 2022 14:42 schreef Leandra het volgende:
Zo was ik afgelopen vrijdagmiddag met Soneal en kleinzoon naar het Nationaal Militair Museum in Soesterberg, voor kleinzoon (3) an sich nog niet zo interessant maar vliegtuigen zijn sowieso leuk, maar het leukste is het buitenspeel gedeelte, en dat is gelijk tip 2: het is openbaar, gratis toegankelijk, dus ook als je niet naar het museum gaat
Wat fijn!!quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Wij kregen vandaag goed nieuws over mijn moeder!De chemo en immunotherspie is aangeslagen: de tumoren en het lymfeklieren zijn kleiner geworden.
We krijgen dus in ieder geval nog wat tijd.
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
quote:Op maandag 7 maart 2022 20:11 schreef BE het volgende:
Ja, de eerste ging zonder bijwerkingen, na de vorige alleen heel misselijk na een paar dagen maar zonder spugen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat enorm fijn @:BE![]()
Komt ze de chemo's een beetje goed door tot nu toe?
Wat fijn dat het zo goed gaat tot nu toe. Ik hoop dat ze zich zo goed blijft voelen en jullie komende tijd nog heel veel mooie herinneringen mogen maken samen.quote:Op maandag 7 maart 2022 20:56 schreef BE het volgende:
Tx ladies!
[..]
Ja, de eerste ging zonder bijwerkingen, na de vorige alleen heel misselijk na een paar dagen maar zonder spugen.
De verpleegkundige raadde haar aan om het middel tegen misselijkheid eerder te slikken en ook gewoon doen, ook al hoeft ze niet te spugen. Ook misselijkheid mag gewoon tegengegaan worden.
So far so good dus.
Ik heb de ANWB app 'onderweg' op mijn telefoon staan. Daarin kun je wel de huidige prijzen zien. Altijd handig met 3 goedkope tankstations in de buurt. Weet ik waar ik beter heen kan rijden. (Om zoveel te tanken dat ik mijn ouders haalquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:08 schreef arvensis het volgende:
Als je in Duitsland “benzinepomp” intypt in Google Maps zie je ook alle actuele prijzen, super handig. Hier werkt dat niet.
Super handig, thanks!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:15 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik heb de ANWB app 'onderweg' op mijn telefoon staan. Daarin kun je wel de huidige prijzen zien. Altijd handig met 3 goedkope tankstations in de buurt. Weet ik waar ik beter heen kan rijden. (Om zoveel te tanken dat ik mijn ouders haal)
Vooral die 'Er is iets mis gegaan' is wel treffendquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:23 schreef arvensis het volgende:
[..]
Super handig, thanks!
Ik zie in ieder geval dat het geen verschil meer maakt.
[ afbeelding ]
De trein is geen optie?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Vooral die 'Er is iets mis gegaan' is wel treffend![]()
Ik vraag me wel eens af hoe lang het nog lucratief is om bij mijn werkgever te blijven (61km enkele reis) met deze brandstofprijzen. En dan tank ik al diesel en heb een vrij zuinige auto.
Nee, overdag is al het meer dan 2 uur met het OV, en ik werk in een 24/7 rooster. Mijn aankomst- en vertrektijden zijn 9 van de 10 keer wat onconventioneel.quote:
Dan is dat lastig idd, en kom je een stuk sneller bij het punt dat het interessanter wordt dichtbij huis te gaan werken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, overdag is al het meer dan 2 uur met het OV, en ik werk in een 24/7 rooster. Mijn aankomst- en vertrektijden zijn 9 van de 10 keer wat onconventioneel.
Nu vind ik autorijden echt niet erg, maar gezien mijn baan ook echt geen vetpot is, wordt het bijna meer een dure hobby
Mijn vader woont bij jou in de buurt, hij gaat regelmatig naar Kleve om te tanken en boodschappen te doen, misschien is dat ook voor jullie een optie?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:23 schreef arvensis het volgende:
[..]
Super handig, thanks!
Ik zie in ieder geval dat het geen verschil meer maakt.
[ afbeelding ]
Doen wij ook inderdaad.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Mijn vader woont bij jou in de buurt, hij gaat regelmatig naar Kleve om te tanken en boodschappen te doen, misschien is dat ook voor jullie een optie?
Same here, man en ik reizen allebei met de trein + fiets.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:44 schreef exode het volgende:
Wij gebruiken de auto momenteel alleen voor het bezoeken van familie en vrienden. Ik ga sowieso met fiets en trein naar mijn werk.
Dat scheelt behoorlijk als ik jullie zo lees.
Ik trein trouwens gratis dus het wordt wel interessanter om sommige bezoekjes met OV te doen. Nadeel is alleen dat je zoveel langer onderweg bent.
Mijm wil inderdaad ook altijd verschillende sokken aan en daar klaag ik zeker niet over, want ik heb helemaal geen zin om matchende sokken te zoeken.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:04 schreef exode het volgende:
Onze kinderen weigeren zelf 2 dezelfde sokken aan te trekken. Prima. Pak maar wat uit de la. Is vast een fashion ding
Ik zit dus op kantoor en er zijn allerlei marketing uitingen toegevoegd overal. Als ik op de wc zit, wordt ik aangekeken door de halve Ajax selectie. Dat voelt toch best vreemd.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:07 schreef Vicky het volgende:
Als ik met OV naar mijn werk ga ben ik 45m onderweg. Met de auto 10..
Fietsen zou ik wel willen, maar dat wil mijn rug nietVandaag 12,5 jaar getrouwd
Een elektrische fiets voor verloofde?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef exode het volgende:
Wij werken allebei op fietsafstand, verloofde heeft alleen een gruwelijke hekel aan fietsen, dus die gaat met de auto.
Ik heb nog nooit in een file of zo hoeven staan voor mijn werk. Als het niet op fietsafstand is, zoek ik wel wat anders.
Nu doe ik fiets en trein omdat mijn conditie belabberd is, zodra ik een electrische fiets heb, sla ik de trein helemaal over.
Naar mijn moeder (en zus, broer en een aantal vrienden) is het ongeveer 40 minuten met de auto, met OV als alles meezit, 2,5 uur. Dan is de keuze makkelijk.
Dat is nog steeds een fiets.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een elektrische fiets voor verloofde?
Ik haat fietsen ook. Grondig.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:23 schreef exode het volgende:
Wij werken allebei op fietsafstand, verloofde heeft alleen een gruwelijke hekel aan fietsen, dus die gaat met de auto.
Ik heb nog nooit in een file of zo hoeven staan voor mijn werk. Als het niet op fietsafstand is, zoek ik wel wat anders.
Nu doe ik fiets en trein omdat mijn conditie belabberd is, zodra ik een electrische fiets heb, sla ik de trein helemaal over.
Naar mijn moeder (en zus, broer en een aantal vrienden) is het ongeveer 40 minuten met de auto, met OV als alles meezit, 2,5 uur. Dan is de keuze makkelijk.
Essen heeft wel meer voordelen behalve goedkope benzine overigensquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Er komen idd veel nederlanders in Essen tanken. Zo grappig om te zien.
De benzineprijzen in Roosendaal zijn torenhoog.
Maar dan moet ik wel naar Emlichheim, dat is 40 km heen en terug. Dat kost me dan weer een euro of 7, dus dan scheelt het "maar" 3...quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:21 schreef mrien het volgende:
Duitsland is wel voordeliger Nijna, ik tankte vanmorgen benzine in Emlichheim, 2,039 per liter. Scheelde zo 10 euro.
Het OV hier is waardeloos, ik ga nu weer meer met de fiets naar school en kantoor
quote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef exode het volgende:
Wel benieuwd hoe werkgevers dat gaan doen met lease auto's als de benzineprijzen blijven stijgen. Sowieso zijn lease auto's een aardige kostenpost.
Ik heb vandaag getankt, gewoon met ogen dicht afgerekend
Hahahahahahaquote:Op donderdag 16 april 2020 12:22 schreef PoesInDoos het volgende:
Net voor de crisis de tank gevuld à ¤1,59 de liter, nauwelijks hoeven rijden en de benzineprijs ondertussen met 20ct de liter zien dalen
De kosten van mijn werkgever lopen ook flink op.quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:23 schreef FlyingFish het volgende:
Hoeveel ik moet betalen maakt me niet zoveel uit eigenlijk, een volle tank is toch al duur en we tanken gelukkig max 2 keer per maand. Ik ben vooral bang van de invloed van die hoge prijzen (en de hoge prijzen van andere energie) op bedrijven en de kosten van andere producten. Ik vermoed dat dat kleinere bedrijven nog wel de kop gaat kosten, want al die kosten moeten doorberekend worden naar klanten en ik denk dat vooral dingen die in kassen groeien flink duurder gaan worden.
Ik krijg 9 cent kilometervergoeding van mijn werkgeverquote:Op woensdag 9 maart 2022 18:52 schreef exode het volgende:
Wel benieuwd hoe werkgevers dat gaan doen met lease auto's als de benzineprijzen blijven stijgen. Sowieso zijn lease auto's een aardige kostenpost.
Ik heb vandaag getankt, gewoon met ogen dicht afgerekend
Ja hoor. Goed handen wassen. Sommige kinderen hebben dat heel snel. Wij beide vroeger ook en onze oudste is er ook gevoelig voor.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Pfff ,wat een nacht. Simon heeft de hele boel bij elkaar gegild en gehuild vanwege pijn (en jeuk) aan/in zijn billen. HAP nog gebeld, waarschijnlijk wormpjes![]()
Iemand daar ervaring mee? We gaan straks dat middeltje Mebendazol halen. Op thuisarts.nl lees ik dat het heel besmettelijk is, kan/mag hij dan wel naar school????
Haha nee daar begin ik niet aan hoor. De WC en de WC deur enzo wel even extra. Maar ga geen speelgoed afnemen of beddengoed extra verschonen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Maak je dan ook alles extra goed schoon (speelgoed, beddengoed, kleding, deurknoppen, toiletbril enz.), zoals op thuisarts.nl staat? Dan weet ik meteen hoe de rest van mijn dag er uit ziet
En zij komen hier massaal boodschappen doen bij de Dirk.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Pinnenmutske het volgende:
Er komen idd veel nederlanders in Essen tanken. Zo grappig om te zien.
De benzineprijzen in Roosendaal zijn torenhoog.
Wij hadden nu pilletjes die je 3 dagen achter elkaar moet nemen. 2x per dag. En dan idd het hele gezin.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:21 schreef Phaidra het volgende:
Wormpjes hebben de kinderen ook regelmatig gehad. Heel vervelend, altijd in de avond/nacht als je niet meer langs de winkel kan. Alles schoonmaken ben ik ook nooit aan begonnen. Wel de nagels wat vaker knippen en vieze randjes schoonmaken. En het hele gezin voor de zekerheid zo'n pilletje (en vergeet niet om het 2 weken later te herhalen, anders begin je weer van voor af aan).
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:16 schreef Vanyel het volgende:
Omdat, zo zeggen ze, ze in Nederland willen nadenken over iets wat meer specifiek de kwetsbaren helpt, zonder de torenhoge kosten die een accijnsverlaging meebrengt.
Anders krijg je het gezeik dat ze dat laatste willen gaan doorberekenen aan bijvoorbeeld jeugdzorg, hebben we dat gedoe weer.
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.
In Barneveld hebben ze een lokale cadeaukaart, het idee van een van de parijen in de gemeente was het cadeau doen van zo'n cadeaukaart van ¤ 100 aan de armste inwoners.
Zij een extraatje, lokale ondernemers ook wat extra inkomsten.
Het is door alle andere partijen afgeschoten, ze vonden het allemaal heel sympathiek maar gingen er niet mee akkoord want de armoedebestrijding moet serieus aangepakt worden en zo'n druppel op een gloeiende plaat helpt dan niet.
Ik vind dat zo'n intens triest gelul, dat je zoiets afwijst omdat het geen structurele oplossing is.
Nee het is geen structurele oplossing, het is een extraatje maar vooralsnog wordt er en niks structureel opgelost en dat extraatje krijgen ze dus ook niet.
Logisch verhaal over die kaart, maar dit was andersom.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is in Nederland wel vaker zo dat een vriendelijk idee richting bepaalde groepen afgeschoten wordt door de politiek.
Bij Trekpleister kost zo'n pakje tabletten ook amper wat gelukkig. 1 euro 80 ofzo.quote:Op donderdag 10 maart 2022 10:36 schreef PKM het volgende:
@:TolstoiFan Wat sneu voor Simon.Ik heb het vroeger weleens gehad, wat een ellende.
Banaan heeft het ook weleens gehad. Grote boosdoener is de openbare zandbak / kattentoilet. Gelukkig was het de volgende dag na een pilletje gelijk beter.
Speelgoed en alles schoonmaken lijkt me niet zo zinvol.
Onze dierenarts zei dat hij zijn kinderen ook minstens elke drie maanden ontwormingsspul voor dieren gaf. Was veel goedkoper. Dat heb ik nog niet durven doen.
Hier een kind met regelmatig wormpjes. Pilletjes werken hier vaak erg snel. Ik verschoon het beddengoed meestal wel even, verder niets bijzonders.quote:Op donderdag 10 maart 2022 07:31 schreef TolstoiFan het volgende:
Maak je dan ook alles extra goed schoon (speelgoed, beddengoed, kleding, deurknoppen, toiletbril enz.), zoals op thuisarts.nl staat? Dan weet ik meteen hoe de rest van mijn dag er uit ziet
Ik heb denk ik al 2 jaar geen nieuwe pilletjes meer nodig gehad, dus kan zeker zijn dat er inmiddels andere dingen op de markt zijn. Er is natuurlijk ook een tijdje een leveringsprobleem geweest.quote:Op donderdag 10 maart 2022 09:54 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij hadden nu pilletjes die je 3 dagen achter elkaar moet nemen. 2x per dag. En dan idd het hele gezin.
Ik dacht ook na 2 weken weer, maar dat schijnt een oude methode te zijn.
---
Het kan idd zijn dat je ze echt ziet krioelen, maar dat hoeft niet. Al zag ik ze op de poep altijd wel zitten.
Ja drama. Afgelopen zomer nog nergens te krijgen en ze had zo'n jeuk!! Kwam m'n vriendin ineens ze ineens tegen bij Trekpleister dus toen heb ik meteen ingeslagen. Etos en Kruidvat bleef nog eeuwen uitverkocht en zelfs bij de ziekenhuis apotheek kon ik ze niet krijgen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb denk ik al 2 jaar geen nieuwe pilletjes meer nodig gehad, dus kan zeker zijn dat er inmiddels andere dingen op de markt zijn. Er is natuurlijk ook een tijdje een leveringsprobleem geweest.
Laatste keer dat we wormpjes hadden was op een zondag en toen waren de pilletjes overal uitverkocht. Ben op maandagochtend voor school begon de apotheek ingerend voor pilletjes en heb ze nu stiekem op voorraad liggenquote:Op donderdag 10 maart 2022 13:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Bij Trekpleister kost zo'n pakje tabletten ook amper wat gelukkig. 1 euro 80 ofzo.
Jep same here. Drama!quote:Op donderdag 10 maart 2022 13:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Laatste keer dat we wormpjes hadden was op een zondag en toen waren de pilletjes overal uitverkocht. Ben op maandagochtend voor school begon de apotheek ingerend voor pilletjes en heb ze nu stiekem op voorraad liggen
Aiquote:Op donderdag 10 maart 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.
En korte klaag. Ik ben sinds zaterdag snipverkouden. Geen covid, maar ik denk wel dat ik door covid vorige maand een heel belabberde weerstand heb. Mijn hoofd zit vol, oren zitten dicht en doen zeer en concentratie is weg. Er zit zo weinig verbetering in, bleh. Ik ben nu een offensief gestart met etherische oliën, voetenbadjes met himalayazout en magnesium voor het aanvullen van mineralen, vlierbessensap, vitaminen en zelfs eigengemaakte kippensoep met veel peterselie (terwijl ik ca. een jaar geen vlees meer eet). Alles om mijn weerstand omhoog te krijgen, want dit is gewoon stom.
Ik ben wel weer aan het werk, want ik werd gek van mezelf (angst voor oorontsteking en blijvende doofheid, dat zit nogal diep) en dit is in ieder geval afleiding. Maar echt lekker wil het nog niet.
Nee klopt, in feite zouden wij ook helemaal geen korting op de energierekening hoeven hebben, die is immers al negatief en wordt alleen maar nog meer negatief.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Logisch verhaal over die kaart, maar dit was andersom.
Ging over geen algemene accijnsverlaging omdat je daarmee juist een enorme maatregel neemt die iedereen raakt, terwijl ze zich op specifieke doelgroepen willen richten.
Op zich vind ik dat helemaal niet zo gek. Zou alleen mooi zijn als een ander plan dan geen 28262728 jaar op zich laat wachten.
Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.quote:Op donderdag 10 maart 2022 11:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is echt het stomme van de politiek. Principieel hebben ze een punt, maar in de praktijk werkt zoiets dus heel erg averechts.
En korte klaag. Ik ben sinds zaterdag snipverkouden. Geen covid, maar ik denk wel dat ik door covid vorige maand een heel belabberde weerstand heb. Mijn hoofd zit vol, oren zitten dicht en doen zeer en concentratie is weg. Er zit zo weinig verbetering in, bleh. Ik ben nu een offensief gestart met etherische oliën, voetenbadjes met himalayazout en magnesium voor het aanvullen van mineralen, vlierbessensap, vitaminen en zelfs eigengemaakte kippensoep met veel peterselie (terwijl ik ca. een jaar geen vlees meer eet). Alles om mijn weerstand omhoog te krijgen, want dit is gewoon stom.
Ik ben wel weer aan het werk, want ik werd gek van mezelf (angst voor oorontsteking en blijvende doofheid, dat zit nogal diep) en dit is in ieder geval afleiding. Maar echt lekker wil het nog niet.
Zit er niet gewoon een banaan in je oor?quote:Op donderdag 10 maart 2022 15:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
Er heerst nu ook weer vanalles. 3 weken geleden ook verkouden geworden en helaas een oorontsteking erbij gekregen. De eerste keer voor mij. Maar jeetje wat is dat rot.
Is nog altijd niet helemaal over. Ben eens benieuwd hoelang het duurt voor ik weer gewoon hoor aan die kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |