Oh, ik kem heb wel. Niet de eerste keer dat ik hem pak op leugens. Probleem is dat niet iedereen hem kent en ik wil, waar mogelijk, voorkomen dat mensen zulke gasten serieus nemen en gaan geloven in "fake news" wat hij loopt te verspreiden.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kende deze fan van Erdolf nog niet? Bespaar je de moeite, hij raaskalt net zo hard als Pudding.
Of de CIA is aan het stoken.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:35 schreef polderturk het volgende: Is Putler bang voor Shoygu? Wordt hij binnenkort berecht? [ twitter ]
Daar is de VN Veiligheidsraad voor, in theorie. Maar als 1 van de vaste leden betrokken is werkt dat inderdaad niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef Halcon het volgende: [..] Als je je bedreigd voelt, dan bel je de politie. Maar dat gaat tussen landjes niet echt. Dus die vergelijking gaat niet op.
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niet echt, tenzij je hier vooral bent om te trollen.
[..]
Vrij weinig, maar dat is dus vooral je gedachtegang? Een soort vergelding de missies in de landen die je noemt? Bijzonder.
Achterover leunen, what could go wrong.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Lekker Rusland cancellen, what could go wrong.
Denk dat Vlad gewoon met een strakke plasser in zijn bunker zit want 'de wereld heeft het over mij'quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af of Putin het begrip gezichtsverlies kent of concepten als 'vrede' kan omvatten.
Ik zie hem als berekenend (uitgaande van micro-mimiek) en narcist die 'geniet' van zijn macht met het accent op de zelfbewondering daarvan. Een narcist zal doorgaans zijn 'probleem' (wasda?) niet onderkennen en alleen (tijdelijk) 'hulp' vragen/accepteren als dat relationeel - vanuit dus eigenbelang - nodig is.
Exact mijn gedachte. Amerikanen proberen in hoofd Poetin te gaan zitten.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef slashdotter3 het volgende: [..] Ik zag dit bericht ook maar ik denk dat het eerder fakenews is om wantrouwen te zaaien binnen het Kremlin. Misschien hopen ze wel met het verspreiden van dit nieuws dat Putin hem voor de zekerheid eruit wipt.
Wanneer en waar precies?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn.
Gewaarschuwd om de banden met de EU niet aan te halen? Wat denk je wat het effect van deze invasie voor de buurlanden precies gaat zijn?quote:Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.
Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?quote:Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Is goed jongequote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.
Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Dat is ook een beetje samen besluiten of je dan alsnog degene die bedreigt in elkaar mag tikken of niet. En daar heeft dan iemand 'n Veto. En als je verwacht dat iemand een veto inzet, kun je je invasieplannen ook nog altijd niet voorleggen aan de VN Veiligheidsraad.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar is de VN Veiligheidsraad voor, in theorie. Maar als 1 van de vaste leden betrokken is werkt dat inderdaad niet.
Je moet overigens wel een gegronde reden hebben, sommige mensen voelen zich al bedreigd bij een verkeerde blik. Als je daarvoor de politie belt nemen ze je de keer daarna al minder serieus.
Poetin is vooral bang dat Russen in gaan zien wat een immense teringzooi hij van dat land heeft gemaakt, daarom is hij een oorlogje gestart.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.
Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Als NAVO lekker mee gaan knokken, what could go wrong.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Achterover leunen, what could go wrong.
kan me dit wel enigzins voorstellen van de UK, u ze uit de EU zijn. Ze zijn gelijk een stuk protectionistischer geworden, wegen hun eigenbelangen veel meer af. Ze zitten laatste tijd wel vaker niet meer op 1 lijn met de EU.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK
Priti Patel is being urged to send emergency help for at least 150 Ukraine refugees stranded in Calais by what France calls the UK’s “lack of humanity”.
https://www.independent.c(...)calais-b2029674.html
Priti Patel under fire after ‘only 50 visas’ issued for Ukraine refugees
Home secretary challenged over why ‘only 1% of UK visa applications have been granted’
As few as 50 visas have been issued for Ukraine refugees to come to the UK, it has emerged, as the crisis was labelled Europe’s worst since the Second World War.
https://www.independent.c(...)-visas-b2029731.html
Oekraïne heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
PAS OP! TRAP ER NIET IN!quote:Op zondag 6 maart 2022 21:32 schreef Werkperd het volgende: [..] Je snapt toch ook wel dat ik hier niet serieus op ga reageren of wel? Anders stel ik meteen een reeks aan vragen wat Nederlandse F-16's in Irak en Afghanistan te zoeken hadden. Pas op.
Rusland wordt niet omringd door NATO-landen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Iets met "hypocrisie"quote:Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Poem_ het volgende:
Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?
Een AT-4 is een ongeleid projectiel.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De AT4 is gewoon 1400 dollar, voor de prijs van een Javalin heb je 50~70 van deze. Waar komt dat prijsverschil vandaan?
[ twitter ]
Kweetniet hoor en dat "bewijs" is ook vloeibaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die fase zijn we allang voorbij.
Evacuatie routes worden bewust bestookt met mortieren.
Was volgens mij CNN wat er letterlijk naast de bussen stonden en hele gezinnen weggevaagd zag worden, zijn ook gewoon beelden van.
Incl genoeg bewijs van clustermunitie die gebruikt word, zowel in beeld als stukken op de grond.
Rusland kan de vinketering krijgen en behoeft geen enkele vorm van medelijden wat dit betreft.
Het VK is een kutland. Laat ze lekker erin stikken met hun Shitty of Londen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK
Priti Patel is being urged to send emergency help for at least 150 Ukraine refugees stranded in Calais by what France calls the UK’s “lack of humanity”.
Home secretary challenged over why ‘only 1% of UK visa applications have been granted’
As few as 50 visas have been issued for Ukraine refugees to come to the UK, it has emerged, as the crisis was labelled Europe’s worst since the Second World War.
Stond Europa daar achter ja? Was dat de reden waarom oa de Fransen de VS hebben lopen tegenwerken in oa de VN?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het mocht wel ja. Maar was het verstandig?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.
...
Maar het leuke is, dat er nu de vraag in het Kremlin bestaat: wat is hiervan waar? Is die minister een bedreiging? Ziet Putin de minister als een bedreiging? En zo ja, hoe bedreigend is dat voor de minister? Genoeg om zijn huid te willen redden door iets te doen?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dus de sources zeggen niet dat Shoigu gaat coupen, maar dat Poetin bang is dat Shoigu gaat coupen. Jammer, daar hebben we een stuk minder aan. Hoewel de sources het ook niet zouden zeggen als Shoigu daadwerkelijk iets van plan was, hoop je in ieder geval.
Of grootheidswaanzin. Poetin kan het nog steeds niet verkroppen dat Oekraïne een onafhankelijke republiek is met een eigen wil en geen onderdeel van het grote Sovjetrijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oekraïne heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.
Dat je grote vriend de gevoeligheid van een jaloerse ex heeft is Oekraïne niet aan te rekenen. Sterker, het laat alleen maar zien wat een minderwaardigheidscomplex er schuil gaat achter Poetin.
Ben al jaren tevreden aandeelhouder van Raytheon, that's why.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De AT4 is gewoon 1400 dollar, voor de prijs van een Javalin heb je 50~70 van deze. Waar komt dat prijsverschil vandaan?
[ twitter ]
Afstand en doelzoekende techniek.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zeg dat tegen je vriendje die alleen maar leugens verspreidt.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Svp inhoudelijk reageren of wegblijven.
Dat kan helemaal niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben al jaren tevreden aandeelhouder van Raytheon, that's why.
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Een "aardige" actie zou zijn, als men Rusland uit de VN raad zou wippen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje samen besluiten of je dan alsnog degene die bedreigt in elkaar mag tikken of niet. En daar heeft dan iemand 'n Veto. En als je verwacht dat iemand een veto inzet, kun je je invasieplannen ook nog altijd niet voorleggen aan de VN Veiligheidsraad.
Politie kan zich vaak wel voorstellen dat iets an sich bedreigend over kan komen of dat mensen zich bedreigd voelen. Ook al heb je geen gun op hun hoofd staan.
En dat is met name vanwege de afwezigheid van een bevolkingsregister, geen dank voor het beantwoorden van jouw vraag.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Vandaar dat dat land al jaren voorkeur #1 is voor de gemiddelde vluchteling?
Dan nog de Chinezen eruit.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een "aardige" actie zou zijn, als men Rusland uit de VN raad zou wippen.
Prima voor tanks en soortgelijk materieel.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.
Een at4 is "gewoon" een domme raket die je zelf moet mikken en daarna alleen rechtdoor vliegt
Dan hadden ze de VS er ook wel uit mogen wippen na al hun "operation freedom"-avonturen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zn eigen dochter stemde tegen!quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
goed nieuws. We hebben zo ongeveer de minst op poetin stemmende russen hier
[ twitter ]
Zelfs zijn eigen dochter stemt niet op 'mquote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Alsof bij een andere opstelling Poetin ineens geen interesse zou hebben gehad in Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Het mocht wel ja. Maar was het verstandig?
Stop nou toch 's dat hadden, zouden en verbrande asquote:Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan hadden ze de VS er ook wel uit mogen wippen na al hun "operation freedom"-avonturen.
Je moet wel consequent zijn met dat soort zware maatregelen. Verder een onzinnige discussie, want iemand uit de VN Veiligheidsraad trappen valt niet zo mee.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Stop nou toch 's dat hadden, zouden en verbrande as
We spreken nu over een situatie waart een democratisch soeverein land door een autocraat wordt binnen gevallen met puur en als enige reden het zich toe te eigenen.
Rusland die gaat zichzelf afsluiten van het internetquote:Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Visueel bevestigde verliezen van militair materieel.
Rusland: 818
Oekraïene: 247
Iets van 100 bij gekomen vandaag aan de kant van Rusland.
Als Rusland afgesloten wordt van het internet ben ik bang dat Rusland nog veel ergere dingen gaat doen in Oekraïene uit wanhoop.
[ twitter ]
Dankzij Starlink is er nog enigzins internet in Ukraine, dus er blijft nog gewoon informatie komen wat ze in Ukraine aan het doen zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Als Rusland afgesloten wordt van het internet ben ik bang dat Rusland nog veel ergere dingen gaat doen in Oekraïene uit wanhoop.
Een moderne MBT moet je met een AT4 wel van heel dichtbij raken. Volgens mij heeft het ding ook geen tandem-charge. Maar een lichter gepantserd voertuig heeft zeker een probleem.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima voor tanks en soortgelijk materieel.
Wat geeft de X-as aan? edit: niets dus...quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vergeet niet dat ook onze Iris van der Graaf is terug getrokken uit Moskou!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland die gaat zichzelf afsluiten van het internet
Kunnen we wmb afspreken, dat elk land dat een democratie binnenvalt op het strafbankje komt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet wel consequent zijn met dat soort zware maatregelen. Verder een onzinnige discussie, want iemand uit de VN Veiligheidsraad trappen valt niet zo mee.
Goeie bron ook!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:05 schreef riazop het volgende:
Interessant;
Oekraiense strijdkrachten gingen op 3 plaatsen in de tegenaanval dit weekend:
Severodonetsk
Donetsk (direct tegen de rebellen en op burgerdoelen)
Irpin
Misschien moet je de samenstelling vd VN nog eens nader bestuderen en uit je naieve droom ontwakenquote:Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
...Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
Dat wordt door Ome Putin toch anders gevoeld en dat weten we.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Rusland wordt niet omringd door NATO-landen.
Hou toch op met die Russische propaganda.
En Putin wil voorkomen dat die informatie in Rusland terechtkomt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dankzij Starlink is er nog enigzins internet in Ukraine, dus er blijft nog gewoon informatie komen wat ze in Ukraine aan het doen zijn.
Die beelden zijn minimaal 24 uur oud.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En dit, in alle varianten, x 1000.
Vandaag weer niet geëvacueerd.
Waarom kunnen we niets doen?
Dan hadden de VS en de UK er al niet meer ingezeten. Denk dat het lekker rustig zou zijn daar dan.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kunnen we wmb afspreken, dat elk land dat een democratie binnenvalt op het strafbankje komt.
En dat eruit trappen is gewoon dat willen omdat ze die pek dan niet waard zijn. Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
Klopt, maar die vallen - zie ook stemming - geen modern democratisch land binnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Misschien moet je de samenstelling vd VN nog eens nader bestuderen en uit je naieve droom ontwaken
Zit vol met dictaturen, theocratien en operettestaten.
Ik heb vandaag 1000 km gereden, dus ik zie ze voor het eerst. Dat de evacuatie weerniet gelukt is heb ik onderweg in het Frans, Duits en Vlaams meegekregen, dus dat is recent. In het Frans hadden ze er ook een heel verslag bij over vrieskou, geen electriciteit, dus geen verwarming, geen water meer, sneeuw proberen te smelten om aan water te komen en gebrek aan voedsel. En ook 24 uur oud zijn ze gruwelijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die beelden zijn minimaal 24 uur oud.
Ten eerste is dat niet zo, en ten tweede is de populariteit van een land bij vluchtelingen op geen enkele manier een maatstaf voor of het wel of niet een kutland is.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Vandaar dat dat land al jaren voorkeur #1 is voor de gemiddelde vluchteling?
Al besproken.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfs zijn eigen dochter stemt niet op 'm
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt, maar die vallen - zie ook stemming - geen modern democratisch land binnen.
De term naiëf en droom, kan je gerust NVT weglaten.
Mijn god, kost zo'n ding bijna 100k?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.
Een at4 is "gewoon" een domme raket die je zelf moet mikken en daarna alleen rechtdoor vliegt
Defensiematerieel is teringduur.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn god, kost zo'n ding bijna 100k?
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?
Voor zo ver Oekraïne wel aan die norm voldoet. Op het lijstje van The Economist staat Oekraïne op de 78e plek (bron).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.rip
quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
22:12
Netflix heeft zijn streamingdienst in Rusland opgeschort om te protesteren tegen de grootschalige invasie van Oekraïne door het land. 'Gezien de omstandigheden ter plaatse hebben we besloten om onze dienstverlening in Rusland op te schorten', aldus een verklaring van Netflix.
"Keep your friends close but your enemies closer" is iets wat hier op toegepast kan worden. Eigenlijk een heel democratisch iets om niet al het zicht op een probleemveroorzaker te verliezen en toch nog ergens lichtpuntjes te zoeken. Als je ze van de radar stoot krijg je ook minder signalen waar je goed op kunt handelen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan is er nog wel wat werk aan de winkelquote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.
Exact, het interesseert het Kremlin weinig dat er informatie uitgaat, who cares, zolang maar gecontroleerd wordt wat er bij de struisvogelende burgers binnenkomt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
En Putin wil voorkomen dat die informatie in Rusland terechtkomt.
Jammer dat bedrijven niet gaan voor een statement en dan wachten tot Poetin het zelf moet verbieden. Dat zou een veel sterker signaal zijn voor de Russische bevolking dat die bedrijven niets tegen Russen op zich hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
Netflix heeft zijn streamingdienst in Rusland opgeschort om te protesteren tegen de grootschalige invasie van Oekraïne door het land. 'Gezien de omstandigheden ter plaatse hebben we besloten om onze dienstverlening in Rusland op te schorten', aldus een verklaring van Netflix.
Maar nog steeds meer dan 50%quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
China kan zich als het wilt helemaal loskoppelen van westerse wereld. Er is geen enkel land dat zo onafhankelijk is van rest van de wereld. Derhalve is Xi ook waars niet onder indruk van sancties om.hem af te brengen van inval in Taiwan.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:19 schreef Rambolin het volgende:
Toch is China geen (militair) bondgenoot van Rusland. "China wil sowieso geen bondgenootschappen sluiten met andere landen, omdat het land de handen vrij wil houden. Zodra je bondgenoot bent, kan je verplichtingen als gevolg van dat bondgenootschap krijgen", aldus Van der Putten. China noemt Rusland een "strategische partner".
https://www.nu.nl/spannin(...)aarom-eigenlijk.html
Net gegoogled.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen tijd gezien dat onderhoud niet een sterk punt is van de Russen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Exact, het interesseert het Kremlin weinig dat er informatie uitgaat, who cares, zolang maar gecontroleerd wordt wat er bij de struisvogelende burgers binnenkomt.
Burgers die sws al sceptisch zijn geworden over de inhoud en met door afsluiten van (des)informatiepaden, nog verder in de fuik van de eigen waarheid worden gebracht.
De schuld daarvan wordt eenvoudig bij de drugsverslaafde nazi's belegd die Rusland willen aanvallen om vervolgens bezig gehouden te worden met overtuigende beelden en vaderlandse zienswijze(n).
Het afsluiten van internet zal op termijn nog wel moeilijk gaan worden zijn want je zult dan ook je eigen technologie-platform moeten gaan onderhouden (en ontwikkelen).
Tja als je er iets uit de lucht mee kan schieten dat tig miljoen kost, is dat een koopje natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das bijna héél Afrika om te beginnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:22 schreef Rambolin het volgende:
Van Rossem: "men zegt altijd opvang (vluchtelingen) in eigen regio, nu is er een oorlog uitgebroken in de eigen regio"
Op bepaalde plekken kan dit best kloppen. In het zuidelijke deel is het erg duidelijk dat Russen ook steden ingenomen hebben (vandaar ook de berichten van protesten in bepaalde steden).quote:
Ik heb echt zoveel verschillende prijzen gezien voor de Javalin. Varierend van 75k tot 220k. Zal wel komen omdat de launcher van 120 of 140k soms wel en soms niet meegerekend wordt in het bedrag.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Net gegoogled.
$175k per raket.
Veel goedkoper dan de tanks en luchtafweersystemen die ze opblazen.
Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK
VS hebben het ook geprobeerd in Irak. Dat liep ook niet echt lekker. Vaak is het na de invasie een grotere teringzooi dan voor de invasie.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Das bijna héél Afrika om te beginnen.
De Fransen hebben het geprobeerd in Mali. We weten hoe dat is afgelopen
Enkel nog RT en Battleship Potemkinquote:Op zondag 6 maart 2022 22:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!
En ze kunnen zich ook al niet meer vetmesten met Amerikaanse fastfood.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!
Ja, je voelt 'm ook al aankomen dat bij het volgende gedoe in Afrika of Azië we ook weer ruimhartig moeten zijn, want dat waren we met Oekraïne ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.
Maar bij zulke mensen is het altijd en-en, want we vangen naast Oekraïners, ook nog steeds Syriërs, Afghanen, Eritreeërs, Somaliërs etc. op.
Inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jammer dat bedrijven niet gaan voor een statement en dan wachten tot Poetin het zelf moet verbieden. Dat zou een veel sterker signaal zijn voor de Russische bevolking dat die bedrijven niets tegen Russen op zich hebben.
Dat is in het verleden zeker niet altijd goed gegaan inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is er nog wel wat werk aan de winkel
En ruimt de internationale gemeenschap ook de teringzooi op die ze achterlaten na het verwijderen van een dictator die ze niet aanstaat? Dat ontbrak er tot nu toe nog weleens aan.
Waarom zouden ze blijven als ze 80% van in inkomsten in rusland moeten omzetten in Roebels? Dat is gewoon geld verbranden.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die bedrijven die deugpunten genereren en in ruil daarvoor 150 miljoen Russen verenigen tegen het Westen.
Slim?
Ze neemt wraak voor haar hindoebroeders die vastzaten in Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef grrrrg het volgende:
Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?
Dus als Nederland JSFs stuurt, dan compenseer de US ze. Dus eigenlijk stuurt de US ze dan. Zal Putin leuk vinden, die Amerikaanse inmenging.quote:
En dat ze het land niet komen Islamiseren, overlast veroorzaken en voor veel criminaliteit zorgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?
RT was wel een stuk interessanter als informatiebron dan Netflix. Maar ook dan NPO of RTL.quote:
Wat zei RT dan over de oorlog? Kon er niets over vinden op hun site...quote:Op zondag 6 maart 2022 22:35 schreef riazop het volgende:
[..]
RT was wel een stuk interessanter als informatiebron dan Netflix. Maar ook dan NPO of RTL.
Iig goed om vast te stellen dat de censuur van 2 kanten komt.
Het waren vooral de Russische neonazi'tjes die daat nog even wat havoc aangericht hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Das bijna héél Afrika om te beginnen.
De Fransen hebben het geprobeerd in Mali. We weten hoe dat is afgelopen
Voorzien van recente (2010-ish) upgrades. Verder hebben ze weinig keus. Een snelcursus F35 zit er niet in.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dertig antieke Fulcrums, wat is dit nu weer voor een simpele symboolpolitiek?
Fuck dat, er is een duidelijk verschil op beschaving, potentie om nuttig mee te draaien in de maatschappij, criminaliteit, overlast, vrouwen lastig vallen en terrorisme van verschillende volkeren en daar mag je best op filteren.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je voelt 'm ook al aankomen dat bij het volgende gedoe in Afrika of Azië we ook weer ruimhartig moeten zijn, want dat waren we met Oekraïne ook.
Moodys, die Lehman nog op creditworthy had staan 3 uur na hun faillissement.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De middeleeuwen belden, ze wouden de Russische economie terug.
quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
*nsfw burger doden*
[NSFW] New York Times Cover: Russia kills fleeing familyVolgens mij was dat bij deze aanval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.rip
Eveneens NSFWBoot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
De meesten van die groepen zitten anders gewoon nog in de regio.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.
Maar bij zulke mensen is het altijd en-en, want we vangen naast Oekraïners, ook nog steeds Syriërs, Afghanen, Eritreeërs, Somaliërs etc. op.
Iddquote:Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef myShizzle het volgende:
Netflix, Spotify etc trekken zich NU PAS terug omdat Visa, MasterCard en PayPal dit ook hebben gedaan en ze dus geen geld meer kunnen verdienen.
Zie net dat het nog erger was dan ik dacht. Lehman stond nog op A2 de dag van hun faillissement, lol.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Moodys, die Lehman nog op creditworthy had staan 3 uur na hun faillissement.
Tsja, maar is dat de reden dat ze weggaan? Ik denk het niet.quote:
Coca cola blijft nog steeds volhouden dat ze een primaire levensbehoefte zijn?quote:
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die bedrijven die deugpunten genereren en in ruil daarvoor 150 miljoen Russen verenigen tegen het Westen.
Slim?
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Polen gaat GEEN vliegtuigen sturen, dus waarom dat weer steeds bespreken .....
Als de hele beschaafde wereld jouw aanval veroordeelt, en je hebt alleen steun van landen als Venezuela, Nicaragua en China moet er ergens een lampje gaan branden.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.
Lijkt me een kwestie van tijd toch. Verder niet eens direct een grote ramp denk ik. Ze kunnen toch de kapitaalmarkten niet meer op omdat ze volledig geïsoleerd zijn, dus hun creditrating maakt dan ook niet superveel uitquote:Op zondag 6 maart 2022 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekraïne?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Fuck dat, er is een duidelijk verschil op beschaving, potentie om nuttig mee te draaien in de maatschappij, criminaliteit en overlast van verschillende volkeren en daar mag je best op filteren.
In principe betalen ze hun overheidsleningen dan niet meer, dus rekening komt elders te liggen. Argentinie gaat elke 10 jaar failliet. Handelsbeperkingen raakt ze harder dan default.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.
Eerder zei men nog dat Polen (en andere Oost Europese landen) was teruggefloten door de VS met die levering van vliegtuigen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.
Ik vind dat cultureel afsluiten echt heel dom. We kunnen ze beter cultureel omarmen. Maar iedereen zonder enige kennis van zaken doet maar iets wat hem na een half uurtje twitteren goed dunkt en deugpunten oplevert. De nee domheid gaat ons de kop kosten.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.
Dat is waar, maar een default betekent natuurlijk ook op langere termijn een lage kredietwaardigheid.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Lijkt me een kwestie van tijd toch. Verder niet eens direct een grote ramp denk ik. Ze kunnen toch de kapitaalmarkten niet meer op omdat ze volledig geïsoleerd zijn, dus hun creditrating maakt dan ook niet superveel uit
Het is een combinatie van financieel belang en deugpunten.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar is dat de reden dat ze weggaan? Ik denk het niet.
Die klets van die tandartsen uit Syrië gaat er de komende 100 jaar hopelijk niet meer als zoete koek in.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekraïne?
Nu is die steun van China zo denderend dat het je ook nog sommeert je een oplossing te zoeken. Terwijl het je aan de andere kant als land z'n schoothondje maakt met die Russen die nu allerlei Chinese diensten moeten nemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als de hele beschaafde wereld jouw aanval veroordeelt, en je hebt alleen steun van landen als Venezuela, Nicaragua en China moet er ergens een lampje gaan branden.
Je heb het weer over wat nu niet is. Verder mooi dat je indirect er wel wat in ziet om landen uit te sluiten die de democratie van anderen willen aanvallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan hadden de VS en de UK er al niet meer ingezeten. Denk dat het lekker rustig zou zijn daar dan.
Is VS gebaat bij oorlog in Europa? Je zou het haast denken.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.
Hoop van die lui willen best 'n lekker wijf als huisgenote. Maar natuurlijk niet 'n flink zuipende, rokende en norse Igor.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Het is een combinatie van financieel belang en deugpunten.
Dat is het leuke van deze oorlog. Werkelijk iedereen probeert er beter van te worden.
Ik moet nog maar zien hoeveel van die deugers vluchtelingen in hun huis willen hebben.
Het is er nu vrede?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Is VS gebaat bij oorlog in Europa? Je zou het haast denken.
Mensen uit Oekraïne zijn ook niet allemaal tandartsen. Waarom doen mensen dan alsof ze een nuttigere bijdrage aan de samenleving zijn?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die klets van die tandartsen uit Syrië gaat er de komende 100 jaar hopelijk niet meer als zoete koek in.
Dat is ook dom inderdaad, maar de Russen mogen zelf ook wel eens gaan nadenken.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat cultureel afsluiten echt heel dom. We kunnen ze beter cultureel omarmen. Maar iedereen zonder enige kennis van zaken doet maar iets wat hem na een half uurtje twitteren goed dunkt en deugpunten oplevert. De nee domheid gaat ons de kop kosten.
Oekraïners worden als derderangs Europeanen gezien, als ze bij de EU/NAVO komen zullen ze sowieso nooit een leidende rol krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef hhh38 het volgende:
Mensen uit Oekraïne zijn ook niet allemaal tandartsen. Waarom doen mensen dan alsof ze een nuttigere bijdrage aan de samenleving zijn?
Omdat ze daarmee hun racisme in een rationeel argument kunnen verpakken.
Dat gaan ze zeker niet doen als ze ze volledig in de armen van Putin drijft.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is ook dom inderdaad, maar de Russen mogen zelf ook wel eens gaan nadenken.
Helemaal eens, dat zou het beste zijnquote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekraïne?
Waarom moet de US/EU overal het democratische ideaalplaatje realiseren? Lang niet elk land zit daarop te wachten en is daar toe im staat. En al die invallen hebben 1 voor 1 tot een grote shitshow geleid.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je heb het weer over wat nu niet is. Verder mooi dat je indirect er wel wat in ziet om landen uit te sluiten die de democratie van anderen willen aanvallen.
Open vraag, welke democratisch soevereine staten zijn sinds het ontstaan van de VN door de VS en/of het VK; binnengevallen en omver geworpen ?
Wat vooral het probleem is dat landen die democratie verafschuwen wel volgens diezelfde lijnen hun eigen autocr(e)atie willen proberen te rechtvaardigen. In dit geval is het een volledige tegenstelling. Een land dat een democratie aanvalt verliest wmb ook het recht om nog ergens aanspraak op te maken.
Je kunt niet "erkend" zijn of dat worden als je van anderen niet tolereert om mogen kiezen wat zij(zelf) voor willen zijn. En nee, kiezen dat je niet meer toestaat om voortaan te kunnen kiezen of alleen één doctrine te volgen, is geen kiezen maar het volk daaraan onderwerpen.
Kan natuurlijk zijn dat je landen waar burgers op één persoon of die van één regime mag stemmen, technisch ziet als democratie. Democratie meer dan een vinkje zetten. Het is ook dat je een mening mag & kunt hebben en die aan anderen uitdragen zonder datzelfde recht van een ander daarin te bedreigen.
Echt wel, welke andere reden hebben ze?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar is dat de reden dat ze weggaan? Ik denk het niet.
Het is mij om het even, maar als je zoiets doet, moet je wel consequent zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je heb het weer over wat nu niet is. Verder mooi dat je indirect er wel wat in ziet om landen uit te sluiten die de democratie van anderen willen aanvallen.
Open vraag, welke democratisch soevereine staten zijn sinds het ontstaan van de VN door de VS en/of het VK; binnengevallen en omver geworpen ?
Wat vooral het probleem is dat landen die democratie verafschuwen wel volgens diezelfde lijnen hun eigen autocr(e)atie willen proberen te rechtvaardigen. In dit geval is het een volledige tegenstelling. Een land dat een democratie aanvalt verliest wmb ook het recht om nog ergens aanspraak op te maken.
Je kunt niet "erkend" zijn of dat worden als je van anderen niet tolereert om mogen kiezen wat zij(zelf) voor willen zijn. En nee, kiezen dat je niet meer toestaat om voortaan te kunnen kiezen of alleen één doctrine te volgen, is geen kiezen maar het volk daaraan onderwerpen.
Kan natuurlijk zijn dat je landen waar burgers op één persoon of die van één regime mag stemmen, technisch ziet als democratie. Democratie meer dan een vinkje zetten. Het is ook dat je een mening mag & kunt hebben en die aan anderen uitdragen zonder datzelfde recht van een ander daarin te bedreigen.
Doe mij dat gucci tapijt maarquote:Op zondag 6 maart 2022 22:50 schreef myShizzle het volgende:
Luxury winkelcentrum Moskou is al leeggehaald:
[ twitter ]
Oorlog is toch niet per definitie slecht voor de Amerikaanse economie en de approval rate van de zittende president?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Nee, ze zijn vermoedelijk wat makkelijker in te passen. In Polen zaten er ook al best wel veel, omdat Polen de gaten in de beroepsbevolking probeerde te dichten met arbeidsmigranten uit de Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Mensen uit Oekraïne zijn ook niet allemaal tandartsen. Waarom doen mensen dan alsof ze een nuttigere bijdrage aan de samenleving zijn?
Er zitten redelijk wat IT-ers. Verder zal het vooral zijn om het werk te doen waar amper nog Polen en Roemenen voor te vinden zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:50 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Oekraïners worden als derderangs Europeanen gezien, als ze bij de EU/NAVO komen zullen ze sowieso nooit een leidende rol krijgen.
Nou ja, sinds dit portret zich heeft aangemeld in Den Haag gaat het allemaal niet zo lekker.quote:
Je poogt weer het binnenvallen impliciet te rechtvaardigen omdat het elders - sws onvergelijkbaar - ook zou gebeuren of is gebeurd.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?
Voor zo ver Oekraïne wel aan die norm voldoet. Op het lijstje van The Economist staat Oekraïne op de 78e plek (bron).
Rot toch op deugerquote:Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oorlog is nog duurder omdat het levens kost en die van anderen vernietigd.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:17 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Defensiematerieel is teringduur.
Ik heb het idee dat je een aantal punten niet echt beheerst. NATO deed mee aan een militaire interventie in Libië. Het westen ziet overal op de wereld een dreiging. De reden om iets als dreigement te beschouwen kan van alles zijn. Het is maar hoe je het invult. De militaire interventie van Amerika in Irak was niet rechtmatig oftewel volgens internationale recht. Dat hebben zij achteraf ook toegegeven. De militaire interventie van Rusland is ook niet rechtmatig maar als we vanuit hetzelfde oogpunt als dat van Europa moeten bekijken en beoordelen, dan heeft Rusland wel het recht om aan te vallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Wanneer en waar precies?
[..]
Gewaarschuwd om de banden met de EU niet aan te halen? Wat denk je wat het effect van deze invasie voor de buurlanden precies gaat zijn?
[..]
Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?
In Polen is een tekort aan stukadoors. Ook Poolse muren moeten gestuct worden!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zitten redelijk wat IT-ers. Verder zal het vooral zijn om het werk te doen waar amper nog Polen en Roemenen voor te vinden zijn.
Of iemand hoger of lager staat is helemaal geen argument. Dan zou Noorwegen zomaar even elk land binnen mogen vallen. En al zou je een bepaald minimum level hanteren, dan zijn er nog tientallen landen die binnen gevallen zouden mogen (of moeten) worden.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je poogt weer het binnenvallen impliciet te rechtvaardigen omdat het elders - sws onvergelijkbaar - ook zou gebeuren of is gebeurd.
Mijn term "modern" is bijvoeglijk te zien en voor landen die idd daar zelf welbewust voor hebben gekozen en heeft wmb niets te maken met positie en/of ouderdom. Ook mooi lijstje dat alleen maar onderstreept hoe verkeerd Rusland hier bezig is door een land aan te vallen dat qua rechtbeginsel voor burgers op een hoger niveau staat.
In Europa was men dan ook bepaald niet blij met de Amerikaanse inval in Irak. Het is niet voor niets dat Europese leiders Republikeinse presidenten totaal niet serieus nemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je een aantal punten niet echt beheerst. NATO deed mee aan een militaire interventie in Libië. Het westen ziet overal op de wereld een dreiging. De reden om iets als dreigement te beschouwen kan van alles zijn. Het is maar hoe je het invult. De militaire interventie van Amerika in Irak was niet rechtmatig oftewel volgens internationale recht. Dat hebben zij achteraf ook toegegeven. De militaire interventie van Rusland is ook niet rechtmatig maar als we vanuit hetzelfde oogpunt als dat van Europa moeten bekijken en beoordelen, dan heeft Rusland wel het recht om aan te vallen.
Ik probeer slechts de dubbele standaard van het westen bloot te leggen.
Rusland is net zo imperialistisch als Amerika en Europa.
Ja, die halen veel arbeidsmigranten uit de Oekraïne. In Nederland valt het ook niet mee om mensen te vinden voor simpel distributiewerk en zo waar ze eerst niet-Engels sprekende Polen en Roemenen voor af konden wijzen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Polen is een tekort aan stukadoors. Ook Poolse muren moeten gestuct worden!
Wat een onzin, echt compleet. Waar baseer je het op?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er zitten redelijk wat IT-ers. Verder zal het vooral zijn om het werk te doen waar amper nog Polen en Roemenen voor te vinden zijn.
Tevergeefse moeite.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zegt ik toch, ze moeten 80% van hun inkomsten omzetten in roebels, Dus ze zien gewoon hun geld verdampenquote:Op zondag 6 maart 2022 22:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Echt wel, welke andere reden hebben ze?
Die bedrijven hebben daar ook werknemers die nu ineens thuis zitten.
Elk bedrijf dat nu woke daar zijn deuren sluit, maakt wel bewust de keuze om hun personeel daar per direct in de steek te laten…
Ik weet niet of ik dat nu positief moet vinden. Het is wel heel woke om mensen zomaar te cancelen.
Wat hebben Utrechtse studenten hier mee te maken?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een onzin, echt compleet. Waar baseer je het op?
Onderbuik gevoel ofzo.
Ik heb liever drie/vier werkende Letten, Hongaren of Oekraïners in mijn vakantiehuis dan Utrechtse studenten.
Het is appels met peren vergelijken met enkel het doel om de belachelijke actie van Rusland nu te bagatelliseren, onrust te stoken en tweespalt te zaaien. Daarnaast is het compleet onevenwichtig om het als objectief/neutraal te kunnen kwalificeren. Ergo: de facto behartig je enkel het Russische belang maar te schijterig om dat gewoon toe te geven.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je een aantal punten niet echt beheerst. NATO deed mee aan een militaire interventie in Libië. Het westen ziet overal op de wereld een dreiging. De reden om iets als dreigement te beschouwen kan van alles zijn. Het is maar hoe je het invult. De militaire interventie van Amerika in Irak was niet rechtmatig oftewel volgens internationale recht. Dat hebben zij achteraf ook toegegeven. De militaire interventie van Rusland is ook niet rechtmatig maar als we vanuit hetzelfde oogpunt als dat van Europa moeten bekijken en beoordelen, dan heeft Rusland wel het recht om aan te vallen.
Rusland is net zo imperialistisch als Amerika en Europa.
Buiten Europa en de vs wordt er ook totaal anders tegen deze oorlog aangekeken dan door ons hier. Daar wordt vaak de hypocrisie genoemd en de dubbele moraal van het Westen. Bijvoorbeeld deze invasie versus de invasie van Irak in 2003 en hoe de westerse media hier over berichten.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Of iemand hoger of lager staat is helemaal geen argument. Dan zou Noorwegen zomaar even elk land binnen mogen vallen. En al zou je een bepaald minimum level hanteren, dan zijn er nog tientallen landen die binnen gevallen zouden mogen (of moeten) worden.
Laten we dat maar niet doen.
Het ging over allerlei spelregels. Die zouden dan niet alleen voor Rusland moeten gelden, maar ook voor andere landen.
Denk dat het Westen eens af moet van het arrogante idee dat elke niet-Westerse inval foute boel is, maar dat elke Westerse inval genot is voor de mensen van het binnengevallen land.
stom, hou dat gewoon lekker geheim ipv het maar naar de media te gooienquote:Op zondag 6 maart 2022 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.janes.com/def(...)ng-radars-to-ukraine
===========================================================
Ukraine conflict: Netherlands to supply weapon locating radars to Ukraine
===========================================================
The Netherlands Ministry of Defence (MoD) is to supply two Squire manportable 2D ground surveillance radars and five AN/TPQ-36 Firefinder weapon locating radars to Ukraine.
The Thales Squire radar is used for 2D ground surveillance and target acquisition together with artillery fire adjustment. It is capable of detecting individuals walking at ranges exceeding 10 km and moving tank-sized vehicles at up to 48 km. Shell impacts can be detected at ranges of up to 20 km and micro unmanned aerial vehicles (UAVs) at 5–6 km. The total system weight - including tripod, cables, headset, carrying harnesses, and battery pack - is less than 45 kg.
AN/TPQ-36(V) is a 3D mobile phased array radar that automatically locates hostile mortars, artillery, and rocket launchers. The radar can handle simultaneous fire from weapons at multiple locations, provide ‘first round' location, and generate an electronic ‘curtain' over a 90° sector.
The system weighs 1,134 kg and its operator shelter is carried by either a High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle or a 2.75-tonne truck, which can be located up to 50 m from the unmanned antenna-transceiver assembly. In November 2015 the US Army delivered two AN/TPQ-36 radars to Ukraine as part of a USD20 million US aid programme for military and technical co-operation.
The Netherlands MoD expects delivery of the goods to Ukraine to take one or two weeks. The radar systems come from the MoD's operational reserves and will have to be replenished to avoid an adverse effect on the Netherlands' capability.
Training programmes are necessary for the operators to be able to make effective use of the Squire radars, which requires up to three months. Since the AN/TPQ-36 radars are already in service with Ukraine, training on them will not be required. If needed, it remains to be seen whether training will be given in the Netherlands or in Ukraine.
In addition to these systems, two mine detection robots, Barrett sniper rifles, and helmets and ballistic vests are set to be supplied by the Netherlands to Ukraine.
Nee, niet zelf ingrijpen want de eigen (erkende) soevereiniteit is ook een belangrijke waarde.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We hebben wel meteen al politiek gesteund en later ook nog militair met troepen in Irak.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Europa was men dan ook bepaald niet blij met de Amerikaanse inval in Irak. Het is niet voor niets dat Europese leiders Republikeinse presidenten totaal niet serieus nemen.
Zonder internet en abbo's te kunnen innen wordt het sws een moeilijke streamingsdienst.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
Poetin heeft er ook niet om gevraagd, maar schijnbaar is Oekraine genazificeerd en dan moet je ingrijpenquote:Op zondag 6 maart 2022 22:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Oorlog is nog duurder omdat het levens kost en die van anderen vernietigd.
quote:Op zondag 6 maart 2022 23:06 schreef LXIV het volgende:
Buiten Europa en de vs wordt er ook totaal anders tegen deze oorlog aangekeken dan door ons hier. Daar wordt vaak de hypocrisie genoemd en de dubbele moraal van het Westen. Bijvoorbeeld deze invasie versus de invasie van Irak in 2003 en hoe de westerse media hier over berichten.
Vervang Utrechtse studenten eens door Syriers of Eritreeërs...wat kies je dan ?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat een onzin, echt compleet. Waar baseer je het op?
Onderbuik gevoel ofzo.
Ik heb liever drie/vier werkende Letten, Hongaren of Oekraïners in mijn vakantiehuis dan Utrechtse studenten.
Jouw reactie is puur gebaseerd op emotie. Geopolitiek wordt niet gevormd met emotie maar met verstand, inzicht en macht. Dit is de werkelijkheid. Zo was dat vroeger en zo is dat nu.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat je grote vriend de gevoeligheid van een jaloerse ex heeft is Oekraïne niet aan te rekenen. Sterker, het laat alleen maar zien wat een minderwaardigheidscomplex er schuil gaat achter Poetin.
Misschien is ze wel het type dame dat houdt van 'n "dominante man die de touwtjes in handen neemt".quote:Op zondag 6 maart 2022 23:08 schreef descon het volgende:
[..]
Vervang Utrechtse studenten eens door Syriers of Eritreeërs...wat kies je dan ?
Das goed nieuws!quote:Op zondag 6 maart 2022 23:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat zegt ik toch, ze moeten 80% van hun inkomsten omzetten in roebels, Dus ze zien gewoon hun geld verdampen
Personeel (ikea iig) wordt gewoon doorbetaald trouwens.
Dom d66 gelul en totaal onrealistische vergezichten die zorgen voor ongecontroleerde maatschappelijke ontwrichting in die landen waar 'gericht' wordt ingegrepen. Ik walg daarvan. Dat noem ik kolonialisme. De westerlingen gaan even vertellen hoe maatschappij moet worden ingericht. Bah.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee, niet zelf ingrijpen want de eigen (erkende) soevereiniteit is ook een belangrijke waarde.
Wat wel kan op humanitair niveau is mensen zicht/hoop gevent op een uitweg, desnoods om die dat willen dan zelf te laten beschikken over middelen om hun eigen (als mens) toekomst in te richten. Een staat heeft wmb nooit de legitimiteit om haar burgers tegen hun wil(skeuze), te onderdrukken.
Ook de buitenlanders, die studenten hoef ik als verhuurder niet meer.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:08 schreef descon het volgende:
[..]
Vervang Utrechtse studenten eens door Syriers of Eritreeërs...wat kies je dan ?
Nee. Dat is de neus op de feiten drukken en de werkelijkheid van het Westen blootleggen als het gaat om verderf zaaien op de wereld. Wat jij verder daarvan vindt is niet relevant voor mij.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is appels met peren vergelijken met enkel het doel om de belachelijke actie van Rusland nu te bagatelliseren, onrust te stoken en tweespalt te zaaien. Daarnaast is het compleet onevenwichtig om het als objectief/neutraal te kunnen kwalificeren. Ergo: de facto behartig je enkel het Russische belang maar te schijterig om dat gewoon toe te geven.
Dat kan ik wel beamen, hier in Mexico is men er niet echt mee bezig. De president van het land heeft wel aangegeven dat men hoopt meer Russische toeristen te kunnen verwelkomen in de toekomst.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Buiten Europa en de vs wordt er ook totaal anders tegen deze oorlog aangekeken dan door ons hier. Daar wordt vaak de hypocrisie genoemd en de dubbele moraal van het Westen. Bijvoorbeeld deze invasie versus de invasie van Irak in 2003 en hoe de westerse media hier over berichten.
Het beeld “heel de wereld” tegen Rusland is er alleen in ons hoofd en in het westen. Zelfs de VS blijft liever afzijdig en ook de Grieken, Serviërs etc zijn helemaal niet zoals wij die n Nederland inzake dit.
Een soort Nieuw-Zeeland dus? Al heeft dat meer dan 90% schapen schat ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Tevergeefse moeite.
Dit is een land met 60 a 70 procent schapen. Wat de msm zegt geloven ze direct.
Mensenrechten en zoquote:Op zondag 6 maart 2022 23:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dom d66 gelul en totaal onrealistische vergezichten die zorgen voor ongecontroleerde maatschappelijke ontwrichting in die landen waar 'gericht' wordt ingegrepen. Ik walg daarvan. Dat noem ik kolonialisme. De westerlingen gaan even vertellen hoe maatschappij moet worden ingericht. Bah.
En het gevolg is vaak dat het na de "Operation Freedom" een grotere puinhoop is dan het was.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Dom d66 gelul en totaal onrealistische vergezichten die zorgen voor ongecontroleerde maatschappelijke ontwrichting in die landen waar 'gericht' wordt ingegrepen. Ik walg daarvan. Dat noem ik kolonialisme. De westerlingen gaan even vertellen hoe maatschappij moet worden ingericht. Bah.
We hadden toen helaas inderdaad weer eens een rechtse meerderheid. Met verstandiger partijen aan het roer hadden we ons daartoe niet laten verleiden.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
We hebben wel meteen al politiek gesteund en later ook nog militair met troepen in Irak.
Oh, het criterium is als verhuurder. Tsja, dan maakt het me geen fluit uit, zolang ze maar betalen.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ook de buitenlanders, die studenten hoef ik als verhuurder niet meer.
Ik ben nu serieus.
Die zijn opeens belangrijk als 'n dictator dingen doet die niet in het straatje van de VS passen. Maar doet 'ie dat wel, dan is het verder allemaal prima.quote:
Niet elk land kan democratie aan dus autoritair handelen van een landsbestuur is niet per definitie een reden om in te grijpen. Flagrante mensenrechtenschendingen op grote schaal zijn dat wel.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Das goed nieuws.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan ik wel beamen, hier in Mexico is men er niet echt mee bezig. De president van het land heeft wel aangegeven dat men hoopt meer Russische toeristen te kunnen verwelkomen in de toekomst.
Ja, vast.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
We hadden toen helaas inderdaad weer eens een rechtse meerderheid. Met verstandiger partijen aan het roer hadden we ons daartoe niet laten verleiden.
PvdA, D66, GroenLinks en SP waren tegen.quote:
Nee, want de laatste buitenlanders waren letten, en die zijn na een week vertrokken vanwege de dreiging vanuit Rusland. Geld was betaald en in overleg overgemaakt naar weeshuis in Letland.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Oh, het criterium is als verhuurder. Tsja, dan maakt het me geen fluit uit, zolang ze maar betalen.
Dit is pas de eerste en tweede golf van Joodse vluchtelingen , er zullen meer volgen. De ''crypto jews'' ( niet mijn woorden maar die van de schrijver van de onderstaande artikel ) uit Spanje en Portugal worden ook verzocht hun Aliyah te claimquote:Op zondag 6 maart 2022 21:31 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
800K? De Palestijnen mogen hun borst wel nat maken.
@:Ali_boo
Verder bid voor de Palestijnen , ze zullen het nodig hebben, nu meer dan ooit. Als ik iets meer zeg krijg ik een gegarandeerde ban , dus laat ik het ook hierbijquote:For generations of religious Jews, aliyah was associated with the coming of the Jewish Messiah. Jews prayed for their Messiah to come, who was to redeem the land of Israel from gentile rule and return world Jewry to the land under a Halachic theocracy.
Zit je nu de hele dag alleen maar die Turkse wapenpropoganda te zoeken en te verspreiden?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef polderturk het volgende:
Een nieuw Bayraktar liedje. Dit liedje is niet zo pakkend.
[ twitter ]
Ik heb het helemaal niet over de inhoud of emotie. Ik heb het over je post gedrag, dat nergens op slaat anders dan een verlengstuk zijn van de Poetin lijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:09 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Jouw reactie is puur gebaseerd op emotie. Geopolitiek wordt niet gevormd met emotie maar met verstand, inzicht en macht. Dit is de werkelijkheid. Zo was dat vroeger en zo is dat nu.
Oekraïne heeft zich niet agressief opgesteld. Wel de NATO door Oekraïne tot zich te laten aansluiten. Ja maar NATO is maar een organisatietje dat zich verdedigt en niet aanvalt zeggen ze dan... Zeggen ze ja terwijl ze niet eens weten dat de NATO is opgericht tegen de destijds Sovjet Unie maar zijn aanwezigheid behoudt vanwege de Russische Federatie.
A few steps below...quote:Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Telt buitenlandse schulden 'terugbetalen' in Roebel ook?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je je vijfjarige dochter helemaal niet moeten vergelijken met Werkperd.quote:Op zondag 6 maart 2022 20:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zelfs mijn vijf jarige dochter heeft meer logica dan dit.
Ok Vladquote:Op zondag 6 maart 2022 23:11 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nee. Dat is de neus op de feiten drukken en de werkelijkheid van het Westen blootleggen als het gaat om verderf zaaien op de wereld. Wat jij verder daarvan vindt is niet relevant voor mij.
Moet altijd aan al die zwervers denken in Californië…. En aan alle trailer trash.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zijn opeens belangrijk als 'n dictator dingen doet die niet in het straatje van de VS passen. Maar doet 'ie dat wel, dan is het verder allemaal prima.
Tsjetsjeense strijder in Oekraïne had dit liedje op in zijn auto, geen idee waar de lyrics overgaan maar geen slecht liedjequote:Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Flikker op.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Zit je nu de hele dag alleen maar die Turkse wapenpropoganda te zoeken en te verspreiden?
Roebels zijn vooral handig wanneer er een tekort aan wc-papier dreigt. Staat de kop van Poetin eigenlijk op die briefjes?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Telt buitenlandse schulden 'terugbetalen' in Roebel ook?
die Turken krijgen het druk met al die bestellingenquote:Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
quote:US official says a Russian attack on Odesa does not appear imminent
The US does not believe a Russian amphibious assault in or near the Ukrainian city of Odesa is imminent, a senior US defence official said, according to Reuters. There have been growing concerns about a possible attack on the city:
The US official, who spoke on condition of anonymity, estimated that Russia had launched about 600 missiles since the start of the invasion and deployed into Ukraine about 95% of combat forces it had pre-staged outside of the country.
Russian forces continued to try to advance and isolate Kyiv, Kharkhiv and Chernihiv and were meeting “strong Ukrainian resistance”, the official said.
Ja, ben er vaak geweest. Op sommige punten is het meer 'n 3e wereldland dan wat anders, ja.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet altijd aan al die zwervers denken in Californië…. En aan alle trailer trash.
Das de VS voor mij nu, wat een armoede en die denken nog wereldspeler te zijn.
Dat betwijfel ik; dan waren ze wel voorstander geweest van een no fly zone; dat zou gegarandeerd oorlog zijn. Denk eerder dat de VS de grenzen van Rusland aan het testen is, hoe ver ze kunnen gaan met de steun aan Oekraïne zonder dat er een Wereldoorlog van komt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Begun, the drone wars has.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die Turken krijgen het druk met al die bestellingen
We gaan de onze nemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:22 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Tsjetsjeense strijder in Oekraïne had dit liedje op in zijn auto, geen idee waar de lyrics overgaan maar geen slecht liedje
O die staan bij verhuurders te boek als vies. Heb je uren meer werk aan en liever niet dan welquote:Op zondag 6 maart 2022 23:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat hebben Utrechtse studenten hier mee te maken?
Lijkt erop dat ze ook willen dat dit nog wel even duurt en Rusland er flink verzwakt uit gaat komen.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik; dan waren ze wel voorstander geweest van een no fly zone; dat zou gegarandeerd oorlog zijn. Denk eerder dat de VS de grenzen van Rusland aan het testen is, hoe ver ze kunnen gaan met de steun aan Oekraïne zonder dat er een Wereldoorlog van komt.
Nee. Maar vind iemand belangeloos in huis nemen wel wat anders dan geld verdienen door 'n huis te verhuren aan studenten, Letten, Syriërs of weet ik wat.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O die staan bij verhuurders te boek als vies. Heb je uren meer werk aan en liever niet dan wel
Duitse studenten of Belgische studenten hebben dat weer niet.
Was twintig jaar geleden al bekend hoor, vooral de vrouwen. Voor die kamers kreeg ik als facilitair manager al tien minuten extra per kamer, Nederlandse studenten zijn echt vies. Ondergekotste wasbakken en doorgelekte matrassen.
Is dit nieuws?
Poets jij de hut zelf?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee. Maar vind iemand belangeloos in huis nemen wel wat anders dan geld verdienen door 'n huis te verhuren aan studenten, Letten, Syriërs of weet ik wat.
Geen moreel oordeel verder. Ik verhuur ook woningen. En het zal mij een worst wezen wie erin zit. Zolang er maar betaald wordt (en de boel niet afgebroken wordt).
Als de huurders eruit zijn, gooi ik er een schoonmaakploeg tegenaan. Als het echt 'n bende is, dan houd ik wat in op de borg.quote:
Niet echtquote:Op zondag 6 maart 2022 23:33 schreef trein2000 het volgende:
Eens wat anders, heeft iemand de laatste dagen nog iets vernomen van iets van een grondoffensief van de Russen? Het zijn alleen maar lompe artilleriebeschietingen en hier en daar een luchtaanval...
Heel verslag maar inhoudelijk geen drol waard. Mijn post gedrag en een verlengstuk van de Poetin lijn. Ben jij wel bij verstand of compleet doorgedraaid net zoals het media apparaat van het westen dat maar al te graag een boeman aanwijst en zelf doet alsof die de heilige boon is?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over de inhoud of emotie. Ik heb het over je post gedrag, dat nergens op slaat anders dan een verlengstuk zijn van de Poetin lijn.
Leuk dat je het allemaal zogenaamd genuanceerd, in context of geopolitiek neerzet. Maar het is niks anders dan een verdekte manier brengen van de Poetin propaganda. Het is ook altijd eenzijdig het belichten van wat de ander ook allemaal fout doet. Het is alleen maar: ja maar.
Er zijn genoeg users die meerdere kanten belichten of vragen stellen bij wat een handige strategie is of wat we ook als westen andere hadden kunnen doen.
Maar jouw posts zijn er alleen maar op gericht anderen dan Russen mede de schuld te geven van het bombarderen van vrouwen en kinderen. En zo heel geraffineerd de lijn van Poetin naar binnen te fietsen. Alsof er überhaupt een aanleiding is om te veronderstellen dat een andere opstelling van het westen deze oorlog had kunnen voorkomen. Er is geen enkel bewijst dat suggereert dat Poetin dan anders had gehandeld. En nee, ook de woorden van Poetin zelf zijn geen bewijs. Die aanhalen is alleen maar een voorbeeld van subtiel de Poetin propaganda verspreiden.
En ja, daar zit mijn emotie op. Voor het conflict hebben we verder de NAVO en die houden zich wel kalm.
Goeie vraag, ook totaal geen update meer wie waar is of wat de laatste stand van zaken is.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:33 schreef trein2000 het volgende:
Eens wat anders, heeft iemand de laatste dagen nog iets vernomen van iets van een grondoffensief van de Russen? Het zijn alleen maar lompe artilleriebeschietingen en hier en daar een luchtaanval...
Weet je wat ik onder andere heel hypocriet vind? Dat men het WK in een land gaan houden waar nog slavernij is, mensenrechten massaal worden geschonden, 10000 mensen zijn omgekomen voor de bouw van een paar stadions en dat in 2016/2017 bommen op Jemen flikkerde waarbij expres burgerdoelen zonder enige reden werden geraakt. Maar FIFA gooit wel Rusland uit het WK vanwege Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beeld “heel de wereld” tegen Rusland is er alleen in ons hoofd en in het westen. Zelfs de VS blijft liever afzijdig en ook de Grieken, Serviërs etc zijn helemaal niet zoals wij die n Nederland inzake dit.
Toch haalt die het niet bij de A-10 song. Nu nog de VS overtuigen om hun gemottenbalde A-10's te donerenquote:Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ja maar voorlopig gaan er echt geen drones meer richting Oekraïne.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
de FIFA is zo corrupt als watquote:Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat ik onder andere heel hypocriet vind? Dat men het WK in een land gaan houden waar nog slavernij is, mensenrechten massaal worden geschonden, 10000 mensen zijn omgekomen voor de bouw van een paar stadions en dat in 2016/2017 bommen op Jemen flikkerde waarbij expres burgerdoelen zonder enige reden werden geraakt. Maar FIFA gooit wel Rusland uit het WK vanwege Oekraïne.
Ok Vlad.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:34 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Heel verslag maar inhoudelijk geen drol waard. Mijn post gedrag en een verlengstuk van de Poetin lijn. Ben jij wel bij verstand of compleet doorgedraaid net zoals het media apparaat van het westen dat maar al te graag een boeman aanwijst en zelf doet alsof die de heilige boon is?
Jij kiest een kant terwijl ik mezelf objectief opstel. In jouw ogen ben ik dan maar een slechterik omdat ik niet met jou en je andere maatje ja knik.
Ik weet dat jouw emotie daarop zit. Vandaar dat je ook onzin uitkraamt.
andere landen gaan ook bestellingen vanwege het succesquote:Op zondag 6 maart 2022 23:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja maar voorlopig gaan er echt geen drones meer richting Oekraïne.
Het gaat mij eigenlijk meer om het woordje ‘verstandiger’ omdat achteraf (lekker een koe in de kont kijken) lullen altijd lekker makkelijk is.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PvdA, D66, GroenLinks en SP waren tegen.
Er wordt bewust van dat soort wapentuig geleverd om ervoor te zorgen dat de conflicten zich diep in de steden trekken en heel langdurig worden. Als Europa en Amerika zo erg van Oekraïne en haar volk hielden dan zouden ze dat land tot nu toe allang flink hebben uitgerust met verschillende SAM systemen etc. Kijken of Rusland dan nog een fatsoenlijke bombardement zou kunnen uitvoeren.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef LXIV het volgende:
Onze acties zijn echt niet goed overdacht en niet gecoördineerd. Het is al erg dom om het Russische volk cultureel en sportief van ons te vervreemden.
Maar hoeveel stingers zijn er ondertussen niet geleverd? 2500? En wie heeft bijgehouden waar ze nu zijn?
Een stinger is voor een terrorist het ultieme wapen en tot aan 2035 zullen ze in Oost-Europa voor een zacht prijsje volop de markt zijn. Denk daar aan als je de komende jaren gaat vliegen.
En zo zijn er nog veel meer dingen.
Direct effects, second order effects, third order effects
Nou das het verschil, ik poets wel zelf en zie de verschillen. Ik ga dus liever voor de Oost-Europese gasten. Scheelt me veel werk.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als de huurders eruit zijn, gooi ik er een schoonmaakploeg tegenaan. Als het echt 'n bende is, dan houd ik wat in op de borg.
Precies zoals ik ook denk.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt erop dat ze ook willen dat dit nog wel even duurt en Rusland er flink verzwakt uit gaat komen.
Rusland dreigt met kernwapens, en verder hebben ze niks te dreigen. Dat maakt de situatie eng, alles of niks. Door die ene gek.quote:
Russische passagiersvliegtuigen zijn een potentieel doelwit van ISquote:Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef LXIV het volgende:
Onze acties zijn echt niet goed overdacht en niet gecoördineerd. Het is al erg dom om het Russische volk cultureel en sportief van ons te vervreemden.
Maar hoeveel stingers zijn er ondertussen niet geleverd? 2500? En wie heeft bijgehouden waar ze nu zijn?
Een stinger is voor een terrorist het ultieme wapen en tot aan 2035 zullen ze in Oost-Europa voor een zacht prijsje volop de markt zijn. Denk daar aan als je de komende jaren gaat vliegen.
En zo zijn er nog veel meer dingen.
Direct effects, second order effects, third order effects
Eerst een ''Ok Vlad'' en toen toch maar ff weer je emotie op gang gezet en besloten om weer een tekst te schrijven.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ok Vlad.
Neutraal, wat is dat precies? Dat Oekraïne de clusterbommen over zichzelf afroept?
En als je mijn posts de afgelopen jaren had je genoeg kritiek op Irak/Afghanistan oorlogen of instelling van het Westen gelezen. Net als dat je nu helemaal niet zomaar moet ingrijpen en het hoeft koel houden belangrijk is.
Maar dat boeit je helemaal niet. Zogenaamde objectiviteit of 'kritisch nadenken' is een slap excuus voor subtiel de aandacht willen afleiden van waar het nu over gaat.
Open lekker een topic over de opstelling van partij X in conflict Y als je het daar zo graag over wilt hebben.
mocht hij overlijden, dan wordt het stil gehouden?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rusland dreigt met kernwapens, en verder hebben ze niks te dreigen. Dat maakt de situatie eng, alles of niks. Door die ene gek.
Kijk elke morgen met vrees naar het nieuws.
Als ie een kernwapen gooit dan zwaait hij met de witte vlag. Das einde, das klaar. Niemand gaat dat pikken.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Rusland dreigt met kernwapens, en verder hebben ze niks te dreigen. Dat maakt de situatie eng, alles of niks. Door die ene gek.
Mja, soms ook wel last mee hoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou das het verschil, ik poets wel zelf en zie de verschillen. Ik ga dus liever voor de Oost-Europese gasten. Scheelt me veel werk.
Tijd voor actiequote:Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
https://anderetijden.nl/a(...)ussen-de-winter-doorquote:Help de Russen de winter door
Aflevering: 40 minuten
Leestijd: 8 minuten
Meer dan 20 miljoen gulden haalt de VARA op met de televisieactie ‘Help de Russen de winter door’. Het avondvullende programma in 1990 wordt gepresenteerd door Astrid Joosten, Peter Jan Rens en Sonja Barend (met bontmuts rechtstreeks vanuit Moskou). Vooral bedrijven tasten diep in de buidel; een gift betekent gratis reclame. Maar bij nader inzien blijkt de honger in Rusland wel mee te vallen en het ingezamelde geld gaat o.a. naar medicijnen.
Ik doneer geen cent.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Tijd voor actie
[..]
https://anderetijden.nl/a(...)ussen-de-winter-door
Ja dat sowieso maar niet naar landen die in conflict zitten. Daarmee ben je eigenlijk bezig met leveren van wapens. Moreel niet correct en al helemaal niet voor Turkije en haar prachtige geschiedenis.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
andere landen gaan ook bestellingen vanwege het succes
Misschien moet je mij dan niet in een bepaalde hoek willen positioneren als je niet eens mijn standpunten kent. Je roept dus maar wat.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Eerst een ''Ok Vlad'' en toen toch maar ff weer je emotie op gang gezet en besloten om weer een tekst te schrijven.
Je post van de afgelopen jaren. Haha. En ik moet even weten wie jij bent en een archief bijhouden van je berichten?
Wat wil je nu precies knul? Ik kan je niet meer echt volgen.
Ook dit is "bothsideïsm" redeneren dat terecht is maar verder niets van doen heeft met het topic dat Rusland welbewust een democratisch soeverein land binnenvalt en daar burgers hun rechten ontneemt.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Weet je wat ik onder andere heel hypocriet vind? Dat men het WK in een land gaan houden waar nog slavernij is, mensenrechten massaal worden geschonden, 10000 mensen zijn omgekomen voor de bouw van een paar stadions en dat in 2016/2017 bommen op Jemen flikkerde waarbij expres burgerdoelen zonder enige reden werden geraakt. Maar FIFA gooit wel Rusland uit het WK vanwege Oekraïne.
Dat is bluffen en een onderdeel van machtspolitiek. Rusland moest antwoord geven op de SWIFT actie van het Westen. Door die bluf zijn de beurzen in Europa flink gezakt en de olie en gasprijzen gestegen. EU slaat, Rusland slaat terug. Zo moet je het interpreteren.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de wereld nu anders moet gaan worden, mits Oekraïne gelijk gaat krijgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef HSG het volgende:
[..]
Hou toch op met dat bothsidesism. Er is maar een partij fout en er is ook maar een partij die desastreuze consequenties gaat ondervinden...quote:Op zondag 6 maart 2022 23:48 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is bluffen en een onderdeel van machtspolitiek. Rusland moest antwoord geven op de SWIFT actie van het Westen. Door die bluf zijn de beurzen in Europa flink gezakt en de olie en gasprijzen gestegen. EU slaat, Rusland slaat terug. Zo moet je het interpreteren.
Omdat dat 1) niet hun probleem is en 2) ze genoeg hebben aan hun eigen sores.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Even een zijtak, maar waarom vechten Surinaamse mensen niet voor mensen rechten in Afrika.
whut?, als die Turken iets niet hebben, is het dat wel. ze hebben die drone niet voor niks ontwikkelt.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:45 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja dat sowieso maar niet naar landen die in conflict zitten. Daarmee ben je eigenlijk bezig met leveren van wapens. Moreel niet correct en al helemaal niet voor Turkije en haar prachtige geschiedenis.
Je bent ook nog eens gespecialiseerd in verdraaiing zie ik. Jij ben toch echt de eerste die mij heeft gequote en een kort verslag heeft geschreven aan welke kant ik zou moeten staan. Knap.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Misschien moet je mij dan niet in een bepaalde hoek willen positioneren als je niet eens mijn standpunten kent. Je roept dus maar wat.
?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hou toch op met dat bothsidesism. Er is maar een partij fout en er is ook maar een partij die desastreuze consequenties gaat ondervinden...
Hier gaat iets goed mis.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:48 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is bluffen en een onderdeel van machtspolitiek. Rusland moest antwoord geven op de SWIFT actie van het Westen. Door die bluf zijn de beurzen in Europa flink gezakt en de olie en gasprijzen gestegen. EU slaat, Rusland slaat terug. Zo moet je het interpreteren.
De Turkse economie zit op zijn gat. Dus ze kunnen wel wat verkopen gebruiken.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wij niet kan? Gevoelsmatig moeten “wij” iedereen helpen/compenseren.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat dat 1) niet hun probleem is en 2) ze genoeg hebben aan hun eigen sores.
Amerika gaf Turkije geen drones bij de strijd tegen terrorisme. Daarbovenop kwamen ook nog allerlei ''militaire'' sancties vanuit het westen. Turkije had daarom besloten om zelf een drone te ontwikkelen en dat hebben ze heel goed gedaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:51 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whut?, als die Turken iets niet hebben, is het dat wel. ze hebben die drone niet voor niks ontwikkelt.
Dat is toch iets dat "we" onszelf wijsmaken, denk ik.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wij niet kan? Gevoelsmatig moeten “wij” iedereen helpen/compenseren.
Maar we krijgen ze linksom en rechtsom om de oren.
Wat dan? Ik snap jullie echt niet meer.quote:
Ik verdraai niks. Je zegt zelf:quote:Op zondag 6 maart 2022 23:51 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je bent ook nog eens gespecialiseerd in verdraaiing zie ik. Jij ben toch echt de eerste die mij heeft gequote en een kort verslag heeft geschreven aan welke kant ik zou moeten staan. Knap.
Maar je kent mijn standpunten en posts helemaal niet. Dus bovenstaande quote is maar wat geroeptoeter en quatsch.quote:
Grappig, dat lijkt symptomatisch voor de verhouding tussen Turkije en de rest van NATO in het algemeen.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat dan? Ik snap jullie echt niet meer.
Wat is er met jullie redeneringsvermogen aan de hand? Aub...
Ja en wie begon over putin lijn en weet ik het wat allemaal?quote:Op zondag 6 maart 2022 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik verdraai niks. Je zegt zelf:
[..]
Maar je kent mijn standpunten en posts helemaal niet. Dus bovenstaande quote is maar wat geroeptoeter en quatsch.
Maar goed, het is een bekend retorisch truukje. Want hierna ga je weer terug naar je emotie argument etc. Balletje - balletje met argumentatie en ratio. Succes met je 'neutraliteit'
Ik weet het niet, Sylvana staat zich elke dinsdag te slachtofferen in de tweede kamer.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is toch iets dat "we" onszelf wijsmaken, denk ik.
Laat los, de wereld is gek.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 maart 2022 00:02 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja en wie begon over putin lijn en weet ik het wat allemaal?
Ik heb nu echt geen tijd voor kinderen. Mij ff niet meer quoten aub.
Ik zei dat er iets goed mis is met wat jij schreef.quote:Op zondag 6 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |