abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2022 @ 21:40:18 #1
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203976455

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 24 februari

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs
https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://militaryland.net/

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k

Zinnige twitteraars:
https://twitter.com/MarQs__
https://twitter.com/maxseddon (afgesloten sinds Russische maatregelen)
https://twitter.com/shaunwalker7
https://twitter.com/BNONews
https://twitter.com/KofmanMichael
https://twitter.com/michaelh992
https://twitter.com/Nrg8000

De beste kaart van het conflict tot nu toe:

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

[ Bericht 6% gewijzigd door EinarBoe op 06-03-2022 22:17:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 21:40:42 #2
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203976460
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Je kende deze fan van Erdolf nog niet? Bespaar je de moeite, hij raaskalt net zo hard als Pudding.
Oh, ik kem heb wel. Niet de eerste keer dat ik hem pak op leugens. Probleem is dat niet iedereen hem kent en ik wil, waar mogelijk, voorkomen dat mensen zulke gasten serieus nemen en gaan geloven in "fake news" wat hij loopt te verspreiden.
pi_203976463
Ook American Express doet Rusland in de ban
Het Amerikaanse creditcardbedrijf American Express stopt met zijn activiteiten in Rusland vanwege de Russische invasie in Oekraïne. De onderneming volgt daarmee de creditcardmaatschappijen Visa en Mastercard, die Rusland gisteren in de ban deden. American Express verlaat ook Belarus.

De stap betekent dat American Express-kaarten van Russische banken niet werken buiten Rusland. Internationale American Express-kaarten werken niet meer in Rusland.

NOS
  zondag 6 maart 2022 @ 21:41:21 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203976477
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:35 schreef polderturk het volgende: Is Putler bang voor Shoygu? Wordt hij binnenkort berecht? [ twitter ]
Of de CIA is aan het stoken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 maart 2022 @ 21:41:26 #5
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203976482
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef Halcon het volgende: [..] Als je je bedreigd voelt, dan bel je de politie. Maar dat gaat tussen landjes niet echt. Dus die vergelijking gaat niet op.
Daar is de VN Veiligheidsraad voor, in theorie. Maar als 1 van de vaste leden betrokken is werkt dat inderdaad niet.

Je moet overigens wel een gegronde reden hebben, sommige mensen voelen zich al bedreigd bij een verkeerde blik. Als je daarvoor de politie belt nemen ze je de keer daarna al minder serieus.
pi_203976484
Lekker Rusland cancellen, what could go wrong.
pi_203976514
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:37 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Niet echt, tenzij je hier vooral bent om te trollen.
[..]
Vrij weinig, maar dat is dus vooral je gedachtegang? Een soort vergelding de missies in de landen die je noemt? Bijzonder.
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.

Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
pi_203976521
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Lekker Rusland cancellen, what could go wrong.
Achterover leunen, what could go wrong.
  Redactie Frontpage zondag 6 maart 2022 @ 21:43:57 #9
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_203976523
quote:
15s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vraag mij echt af of Putin het begrip gezichtsverlies kent of concepten als 'vrede' kan omvatten.

Ik zie hem als berekenend (uitgaande van micro-mimiek) en narcist die 'geniet' van zijn macht met het accent op de zelfbewondering daarvan. Een narcist zal doorgaans zijn 'probleem' (wasda?) niet onderkennen en alleen (tijdelijk) 'hulp' vragen/accepteren als dat relationeel - vanuit dus eigenbelang - nodig is.
Denk dat Vlad gewoon met een strakke plasser in zijn bunker zit want 'de wereld heeft het over mij'
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 6 maart 2022 @ 21:44:08 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203976528
De AT4 is gewoon 1400 dollar, voor de prijs van een Javalin heb je 50~70 van deze. Waar komt dat prijsverschil vandaan?
twitter
pi_203976548
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef slashdotter3 het volgende: [..] Ik zag dit bericht ook maar ik denk dat het eerder fakenews is om wantrouwen te zaaien binnen het Kremlin. Misschien hopen ze wel met het verspreiden van dit nieuws dat Putin hem voor de zekerheid eruit wipt.
Exact mijn gedachte. Amerikanen proberen in hoofd Poetin te gaan zitten.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:45:50 #12
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203976556
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn.
Wanneer en waar precies?

quote:
Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.
Gewaarschuwd om de banden met de EU niet aan te halen? Wat denk je wat het effect van deze invasie voor de buurlanden precies gaat zijn?

quote:
Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?
pi_203976564
quote:

[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekraïne heeft gewaarschuwd.

Is goed jonge :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203976575
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Daar is de VN Veiligheidsraad voor, in theorie. Maar als 1 van de vaste leden betrokken is werkt dat inderdaad niet.

Je moet overigens wel een gegronde reden hebben, sommige mensen voelen zich al bedreigd bij een verkeerde blik. Als je daarvoor de politie belt nemen ze je de keer daarna al minder serieus.
Dat is ook een beetje samen besluiten of je dan alsnog degene die bedreigt in elkaar mag tikken of niet. En daar heeft dan iemand 'n Veto. En als je verwacht dat iemand een veto inzet, kun je je invasieplannen ook nog altijd niet voorleggen aan de VN Veiligheidsraad.

Politie kan zich vaak wel voorstellen dat iets an sich bedreigend over kan komen of dat mensen zich bedreigd voelen. Ook al heb je geen gun op hun hoofd staan.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:46:49 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203976577
quote:

[..]

Poetin is vooral bang dat Russen in gaan zien wat een immense teringzooi hij van dat land heeft gemaakt, daarom is hij een oorlogje gestart.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_203976583
Fittie France vs UK

Priti Patel is being urged to send emergency help for at least 150 Ukraine refugees stranded in Calais by what France calls the UK’s “lack of humanity”.
https://www.independent.c(...)calais-b2029674.html

Priti Patel under fire after ‘only 50 visas’ issued for Ukraine refugees
Home secretary challenged over why ‘only 1% of UK visa applications have been granted’
As few as 50 visas have been issued for Ukraine refugees to come to the UK, it has emerged, as the crisis was labelled Europe’s worst since the Second World War.
https://www.independent.c(...)-visas-b2029731.html
pi_203976592
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Achterover leunen, what could go wrong.
Als NAVO lekker mee gaan knokken, what could go wrong.
pi_203976595
quote:
99s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Is goed jonge :D
Svp inhoudelijk reageren of wegblijven.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:48:34 #19
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 6 maart 2022 @ 21:49:59 #20
64288 Bensel
Ladderzat
pi_203976615
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK

Priti Patel is being urged to send emergency help for at least 150 Ukraine refugees stranded in Calais by what France calls the UK’s “lack of humanity”.

Home secretary challenged over why ‘only 1% of UK visa applications have been granted’
As few as 50 visas have been issued for Ukraine refugees to come to the UK, it has emerged, as the crisis was labelled Europe’s worst since the Second World War.
kan me dit wel enigzins voorstellen van de UK, u ze uit de EU zijn. Ze zijn gelijk een stuk protectionistischer geworden, wegen hun eigenbelangen veel meer af. Ze zitten laatste tijd wel vaker niet meer op 1 lijn met de EU.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zondag 6 maart 2022 @ 21:50:05 #21
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203976616
quote:

[..]

Oekraïne heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.

Dat je grote vriend de gevoeligheid van een jaloerse ex heeft is Oekraïne niet aan te rekenen. Sterker, het laat alleen maar zien wat een minderwaardigheidscomplex er schuil gaat achter Poetin.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_203976636
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:32 schreef Werkperd het volgende: [..] Je snapt toch ook wel dat ik hier niet serieus op ga reageren of wel? Anders stel ik meteen een reeks aan vragen wat Nederlandse F-16's in Irak en Afghanistan te zoeken hadden. Pas op.
PAS OP! TRAP ER NIET IN!
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 21:51:01 #23
236264 crew  capricia
pi_203976638
quote:

[..]

Rusland wordt niet omringd door NATO-landen.
Hou toch op met die Russische propaganda.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_203976649
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Poem_ het volgende:

Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?
Iets met "hypocrisie"
  Overall beste user 2022 zondag 6 maart 2022 @ 21:52:02 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203976658
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De AT4 is gewoon 1400 dollar, voor de prijs van een Javalin heb je 50~70 van deze. Waar komt dat prijsverschil vandaan?
[ twitter ]
Een AT-4 is een ongeleid projectiel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:52:04 #26
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203976659
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Iets met "hypocrisie"
Iets met "two wrongs...".
  zondag 6 maart 2022 @ 21:52:29 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203976663
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Die fase zijn we allang voorbij.
Evacuatie routes worden bewust bestookt met mortieren.
Was volgens mij CNN wat er letterlijk naast de bussen stonden en hele gezinnen weggevaagd zag worden, zijn ook gewoon beelden van.

Incl genoeg bewijs van clustermunitie die gebruikt word, zowel in beeld als stukken op de grond.

Rusland kan de vinketering krijgen en behoeft geen enkele vorm van medelijden wat dit betreft.
Kweetniet hoor en dat "bewijs" is ook vloeibaar.
Zal vast wel gebeuren (oorlog is altijd kut) maar denk zelf dat dit voor het "gemoed", uitvergroot wordt.
Waarom zou je stelselmatig vluchtende mensen willen/gaan bestoken ?
Militair gezien zonde van je munitie maar ook qua burgelijke verovering, stapje verder kijkend, beter kwijt dan rijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 6 maart 2022 @ 21:52:47 #28
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203976666
quote:
Fittie France vs UK

Het VK is een kutland. Laat ze lekker erin stikken met hun Shitty of Londen.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:53:06 #29
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203976669
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Iets met "hypocrisie"
Hypocriet van Oekraïne?
pi_203976672
quote:

[..]

Stond Europa daar achter ja? Was dat de reden waarom oa de Fransen de VS hebben lopen tegenwerken in oa de VN?

Dat was omdat Europa voor was?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_203976678
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Oekraïne heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.
...
Het mocht wel ja. Maar was het verstandig?
pi_203976679
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dus de sources zeggen niet dat Shoigu gaat coupen, maar dat Poetin bang is dat Shoigu gaat coupen. Jammer, daar hebben we een stuk minder aan. Hoewel de sources het ook niet zouden zeggen als Shoigu daadwerkelijk iets van plan was, hoop je in ieder geval.
Maar het leuke is, dat er nu de vraag in het Kremlin bestaat: wat is hiervan waar? Is die minister een bedreiging? Ziet Putin de minister als een bedreiging? En zo ja, hoe bedreigend is dat voor de minister? Genoeg om zijn huid te willen redden door iets te doen?
pi_203976683
quote:

[..]

Dat je grote vriend de gevoeligheid van een jaloerse ex heeft is Oekraïne niet aan te rekenen. Sterker, het laat alleen maar zien wat een minderwaardigheidscomplex er schuil gaat achter Poetin.
Of grootheidswaanzin. Poetin kan het nog steeds niet verkroppen dat Oekraïne een onafhankelijke republiek is met een eigen wil en geen onderdeel van het grote Sovjetrijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_203976690
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:52 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Iets met "two wrongs...".
En dan toch zeggen dat 1 goed is en 1 verkeerd
  zondag 6 maart 2022 @ 21:54:47 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203976691
quote:
[ twitter ]
Ben al jaren tevreden aandeelhouder van Raytheon, that's why. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 maart 2022 @ 21:54:56 #36
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203976694
Sowieso interessant dat allerlei Russisch getrol, of het nou op Fok is of in de Kamer, alleen maar meer zorgt voor eensgezindheid. Zoals dat bij de EU gebeurde en in Oekraïne na de annexatie van de Crim.

Er zullen de komende tijd wel wat 'speciale HR benoemingen' gaan plaatsvinden bij de poppetjes die voor propaganda moeten zorgen
pi_203976697
quote:
[ twitter ]
Afstand en doelzoekende techniek.
pi_203976702
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:52 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Het VK is een kutland.
Vandaar dat dat land al jaren voorkeur #1 is voor de gemiddelde vluchteling?
pi_203976704
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Svp inhoudelijk reageren of wegblijven.
Zeg dat tegen je vriendje die alleen maar leugens verspreidt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_203976707
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:54 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ben al jaren tevreden aandeelhouder van Raytheon, that's why. :)
Dat kan helemaal niet.
pi_203976708
quote:
[ twitter ]
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.

Een at4 is "gewoon" een domme raket die je zelf moet mikken en daarna alleen rechtdoor vliegt
pi_203976709
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Hypocriet van Oekraïne?
Van de westerse wereld (en onze msm)
  zondag 6 maart 2022 @ 21:56:33 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203976720
goed nieuws. We hebben zo ongeveer de minst op poetin stemmende russen hier :+

twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 6 maart 2022 @ 21:56:55 #44
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203976724
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:46 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is ook een beetje samen besluiten of je dan alsnog degene die bedreigt in elkaar mag tikken of niet. En daar heeft dan iemand 'n Veto. En als je verwacht dat iemand een veto inzet, kun je je invasieplannen ook nog altijd niet voorleggen aan de VN Veiligheidsraad.

Politie kan zich vaak wel voorstellen dat iets an sich bedreigend over kan komen of dat mensen zich bedreigd voelen. Ook al heb je geen gun op hun hoofd staan.
Een "aardige" actie zou zijn, als men Rusland uit de VN raad zou wippen.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:57:39 #45
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_203976732
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef riazop het volgende:

[..]
En dat is met name vanwege de afwezigheid van een bevolkingsregister, geen dank voor het beantwoorden van jouw vraag.
  zondag 6 maart 2022 @ 21:57:54 #46
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203976735
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een AT-4 is een ongeleid projectiel.
Ah ok, het is dus de tegenhanger van de RPG waar de Taliban altijd mee rondloopt.
pi_203976740
quote:
12s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dan nog de Chinezen eruit.

En Nigeria en Pakistan er weer in.

De nieuwe wereldorde. Gefeliciteerd!
  zondag 6 maart 2022 @ 21:59:51 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203976766
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.

Een at4 is "gewoon" een domme raket die je zelf moet mikken en daarna alleen rechtdoor vliegt
Prima voor tanks en soortgelijk materieel.
pi_203976768
quote:

[..]
Dan hadden ze de VS er ook wel uit mogen wippen na al hun "operation freedom"-avonturen.
pi_203976772
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[ twitter ]
Zn eigen dochter stemde tegen!
  zondag 6 maart 2022 @ 22:00:37 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 6 maart 2022 @ 22:00:52 #52
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203976783
quote:

[ twitter ]
Zelfs zijn eigen dochter stemt niet op 'm :o
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 6 maart 2022 @ 22:01:49 #53
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203976795
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:53 schreef riazop het volgende:

[..]
Het mocht wel ja. Maar was het verstandig?
Alsof bij een andere opstelling Poetin ineens geen interesse zou hebben gehad in Oekraïne.

In Oekraïne hebben ze geroken aan vrijheid, die willen niet meer anders. Poetin heeft een droom met Groot Rusland. Die twee dingen zijn onverenigbaar, hoe je je ook had opgesteld. Ik ben er van overtuigd dat Poetin dan wel een ander excuus had gehad om zijn droom achterna te gaan.

Daarnaast is rekening houden met je buren prima. Maar dat doe je uit respect en vanuit tolerantie naar elkaar toe. Niet vanuit de dreiging je vrouwen en kinderen kapot te bombarderen.
Daarnaast zit er een ondergrens aan tot waar je democratie en recht op eigenbeschikking weg kan geven.

Wat je het westen en/of Oekraïne kan verwijten is dat er geen afschrikwekkende conventionele dreiging terug was. Maar al het gedoe over provoceren etc is imo totaal nietszeggend. Het doet veronderstellingen over het gedrag van Poetin die nergens op gebaseerd zijn.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:02:19 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203976804
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan hadden ze de VS er ook wel uit mogen wippen na al hun "operation freedom"-avonturen.
Stop nou toch 's dat hadden, zouden en verbrande as
We spreken nu over een situatie waar een democratisch soeverein land door een autocraat wordt binnen gevallen met puur en als enige reden het zich toe te eigenen.

Mijn gedachte om ze de VN uit te schoppen zal diplomatiek "pijn" doen omdat het land dan geen erkenning meer heeft.
pi_203976814
Visueel bevestigde verliezen van militair materieel.

Rusland: 818
Oekraïene: 247

Iets van 100 bij gekomen vandaag aan de kant van Rusland.

Als Rusland afgesloten wordt van het internet ben ik bang dat Rusland nog veel ergere dingen gaat doen in Oekraïene uit wanhoop.

twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 22:03:30 #56
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203976830
quote:
8s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Stop nou toch 's dat hadden, zouden en verbrande as
We spreken nu over een situatie waart een democratisch soeverein land door een autocraat wordt binnen gevallen met puur en als enige reden het zich toe te eigenen.
Je moet wel consequent zijn met dat soort zware maatregelen. Verder een onzinnige discussie, want iemand uit de VN Veiligheidsraad trappen valt niet zo mee.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:04:05 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203976838
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Visueel bevestigde verliezen van militair materieel.

Rusland: 818
Oekraïene: 247

Iets van 100 bij gekomen vandaag aan de kant van Rusland.

Als Rusland afgesloten wordt van het internet ben ik bang dat Rusland nog veel ergere dingen gaat doen in Oekraïene uit wanhoop.

[ twitter ]
Rusland die gaat zichzelf afsluiten van het internet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 6 maart 2022 @ 22:04:46 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203976849
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Dankzij Starlink is er nog enigzins internet in Ukraine, dus er blijft nog gewoon informatie komen wat ze in Ukraine aan het doen zijn.
  Overall beste user 2022 zondag 6 maart 2022 @ 22:05:04 #60
3928 Ulx
pi_203976854
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:59 schreef Vallon het volgende:

[..]
Prima voor tanks en soortgelijk materieel.
Een moderne MBT moet je met een AT4 wel van heel dichtbij raken. Volgens mij heeft het ding ook geen tandem-charge. Maar een lichter gepantserd voertuig heeft zeker een probleem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203976857
Interessant;

Oekraiense strijdkrachten gingen op 3 plaatsen in de tegenaanval dit weekend:

Severodonetsk
Donetsk (direct tegen de rebellen en op burgerdoelen)
Irpin
  zondag 6 maart 2022 @ 22:05:32 #62
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203976862
quote:

[ twitter ]
Wat geeft de X-as aan? edit: niets dus...

[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 06-03-2022 22:11:32 ]
are we infinite or am I alone
pi_203976876
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Rusland die gaat zichzelf afsluiten van het internet
Vergeet niet dat ook onze Iris van der Graaf is terug getrokken uit Moskou!
  zondag 6 maart 2022 @ 22:06:24 #64
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203976877
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je moet wel consequent zijn met dat soort zware maatregelen. Verder een onzinnige discussie, want iemand uit de VN Veiligheidsraad trappen valt niet zo mee.
Kunnen we wmb afspreken, dat elk land dat een democratie binnenvalt op het strafbankje komt.
En dat eruit trappen is gewoon dat willen omdat ze die pek dan niet waard zijn. Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:07:40 #66
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203976901
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:05 schreef riazop het volgende:
Interessant;

Oekraiense strijdkrachten gingen op 3 plaatsen in de tegenaanval dit weekend:

Severodonetsk
Donetsk (direct tegen de rebellen en op burgerdoelen)
Irpin
Goeie bron ook! ^O^
pi_203976909
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
...Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
Misschien moet je de samenstelling vd VN nog eens nader bestuderen en uit je naieve droom ontwaken

Zit vol met dictaturen, theocratien en operettestaten.
pi_203976914
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Rusland wordt niet omringd door NATO-landen.
Hou toch op met die Russische propaganda.
Dat wordt door Ome Putin toch anders gevoeld en dat weten we.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_203976917
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dankzij Starlink is er nog enigzins internet in Ukraine, dus er blijft nog gewoon informatie komen wat ze in Ukraine aan het doen zijn.
En Putin wil voorkomen dat die informatie in Rusland terechtkomt.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:09:01 #71
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203976927
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]

En dit, in alle varianten, x 1000.
Vandaag weer niet geëvacueerd.
Waarom kunnen we niets doen?
Die beelden zijn minimaal 24 uur oud.

Die hulpverlener staat met zijn handen in zijn zakken….
pi_203976943
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Kunnen we wmb afspreken, dat elk land dat een democratie binnenvalt op het strafbankje komt.
En dat eruit trappen is gewoon dat willen omdat ze die pek dan niet waard zijn. Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
Dan hadden de VS en de UK er al niet meer ingezeten. Denk dat het lekker rustig zou zijn daar dan.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:11:47 #73
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203976969
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef riazop het volgende:

[..]
Misschien moet je de samenstelling vd VN nog eens nader bestuderen en uit je naieve droom ontwaken

Zit vol met dictaturen, theocratien en operettestaten.
Klopt, maar die vallen - zie ook stemming - geen modern democratisch land binnen.
De term naiëf en droom, kan je gerust NVT weglaten.
pi_203976986
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_203976991
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die beelden zijn minimaal 24 uur oud.
Ik heb vandaag 1000 km gereden, dus ik zie ze voor het eerst. Dat de evacuatie weerniet gelukt is heb ik onderweg in het Frans, Duits en Vlaams meegekregen, dus dat is recent. In het Frans hadden ze er ook een heel verslag bij over vrieskou, geen electriciteit, dus geen verwarming, geen water meer, sneeuw proberen te smelten om aan water te komen en gebrek aan voedsel. En ook 24 uur oud zijn ze gruwelijk.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:14:49 #76
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203977002
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef riazop het volgende:

[..]
Ten eerste is dat niet zo, en ten tweede is de populariteit van een land bij vluchtelingen op geen enkele manier een maatstaf voor of het wel of niet een kutland is.
pi_203977013
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zelfs zijn eigen dochter stemt niet op 'm :o
Al besproken.
pi_203977015
quote:
18s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Klopt, maar die vallen - zie ook stemming - geen modern democratisch land binnen.
De term naiëf en droom, kan je gerust NVT weglaten.
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?

Voor zo ver Oekraïne wel aan die norm voldoet. Op het lijstje van The Economist staat Oekraïne op de 78e plek (bron).
pi_203977016
Zou dit kunnen kloppen?

twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 22:15:57 #80
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203977018
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Bij de letters van
Imma Riupol
  zondag 6 maart 2022 @ 22:16:05 #81
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203977020
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Mijn god, kost zo'n ding bijna 100k?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203977043
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Defensiematerieel is teringduur.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:18:23 #83
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977050
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?

Voor zo ver Oekraïne wel aan die norm voldoet. Op het lijstje van The Economist staat Oekraïne op de 78e plek (bron).
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977052
*nsfw burger doden*

[NSFW] New York Times Cover: Russia kills fleeing family

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
rip
pi_203977054
22:12
Netflix heeft zijn streamingdienst in Rusland opgeschort om te protesteren tegen de grootschalige invasie van Oekraïne door het land. 'Gezien de omstandigheden ter plaatse hebben we besloten om onze dienstverlening in Rusland op te schorten', aldus een verklaring van Netflix.
pi_203977066
quote:
15s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
Netflix heeft zijn streamingdienst in Rusland opgeschort om te protesteren tegen de grootschalige invasie van Oekraïne door het land. 'Gezien de omstandigheden ter plaatse hebben we besloten om onze dienstverlening in Rusland op te schorten', aldus een verklaring van Netflix.
:')
pi_203977075
Toch is China geen (militair) bondgenoot van Rusland. "China wil sowieso geen bondgenootschappen sluiten met andere landen, omdat het land de handen vrij wil houden. Zodra je bondgenoot bent, kan je verplichtingen als gevolg van dat bondgenootschap krijgen", aldus Van der Putten. China noemt Rusland een "strategische partner".
https://www.nu.nl/spannin(...)aarom-eigenlijk.html
pi_203977078
Misschien kunnen ze nieuws gaan uitzenden
pi_203977081
quote:

[..]
"Keep your friends close but your enemies closer" is iets wat hier op toegepast kan worden. Eigenlijk een heel democratisch iets om niet al het zicht op een probleemveroorzaker te verliezen en toch nog ergens lichtpuntjes te zoeken. Als je ze van de radar stoot krijg je ook minder signalen waar je goed op kunt handelen.
pi_203977097
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.
Dan is er nog wel wat werk aan de winkel :+

En ruimt de internationale gemeenschap ook de teringzooi op die ze achterlaten na het verwijderen van een dictator die ze niet aanstaat? Dat ontbrak er tot nu toe nog weleens aan. :+
  zondag 6 maart 2022 @ 22:21:11 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977098
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef polderturk het volgende:

[..]
En Putin wil voorkomen dat die informatie in Rusland terechtkomt.
Exact, het interesseert het Kremlin weinig dat er informatie uitgaat, who cares, zolang maar gecontroleerd wordt wat er bij de struisvogelende burgers binnenkomt.

Burgers die sws al sceptisch zijn geworden over de inhoud en met door afsluiten van (des)informatiepaden, nog verder in de fuik van de eigen waarheid worden gebracht.
De schuld daarvan wordt eenvoudig bij de drugsverslaafde nazi's belegd die Rusland willen aanvallen om vervolgens bezig gehouden te worden met overtuigende beelden en vaderlandse zienswijze(n).

Het afsluiten van internet zal op termijn nog wel moeilijk gaan worden zijn want je zult dan ook je eigen technologie-platform moeten gaan onderhouden (en ontwikkelen).
  zondag 6 maart 2022 @ 22:21:40 #92
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203977105
twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 22:21:48 #93
262211 hhh38
pi_203977108
quote:
Jammer dat bedrijven niet gaan voor een statement en dan wachten tot Poetin het zelf moet verbieden. Dat zou een veel sterker signaal zijn voor de Russische bevolking dat die bedrijven niets tegen Russen op zich hebben.
pi_203977110
Van Rossem: "men zegt altijd opvang (vluchtelingen) in eigen regio, nu is er een oorlog uitgebroken in de eigen regio"

zondag 6 maart 2022 @ 22:22:04 #95
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203977112
quote:

[ twitter ]
Maar nog steeds meer dan 50%
pi_203977118
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:19 schreef Rambolin het volgende:
Toch is China geen (militair) bondgenoot van Rusland. "China wil sowieso geen bondgenootschappen sluiten met andere landen, omdat het land de handen vrij wil houden. Zodra je bondgenoot bent, kan je verplichtingen als gevolg van dat bondgenootschap krijgen", aldus Van der Putten. China noemt Rusland een "strategische partner".
https://www.nu.nl/spannin(...)aarom-eigenlijk.html
China kan zich als het wilt helemaal loskoppelen van westerse wereld. Er is geen enkel land dat zo onafhankelijk is van rest van de wereld. Derhalve is Xi ook waars niet onder indruk van sancties om.hem af te brengen van inval in Taiwan.
pi_203977122
quote:

[..]
Net gegoogled.
$175k per raket.
Veel goedkoper dan de tanks en luchtafweersystemen die ze opblazen.
pi_203977161
quote:
12s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Exact, het interesseert het Kremlin weinig dat er informatie uitgaat, who cares, zolang maar gecontroleerd wordt wat er bij de struisvogelende burgers binnenkomt.

Burgers die sws al sceptisch zijn geworden over de inhoud en met door afsluiten van (des)informatiepaden, nog verder in de fuik van de eigen waarheid worden gebracht.
De schuld daarvan wordt eenvoudig bij de drugsverslaafde nazi's belegd die Rusland willen aanvallen om vervolgens bezig gehouden te worden met overtuigende beelden en vaderlandse zienswijze(n).

Het afsluiten van internet zal op termijn nog wel moeilijk gaan worden zijn want je zult dan ook je eigen technologie-platform moeten gaan onderhouden (en ontwikkelen).
We hebben de afgelopen tijd gezien dat onderhoud niet een sterk punt is van de Russen.
pi_203977169
quote:

[..]
Tja als je er iets uit de lucht mee kan schieten dat tig miljoen kost, is dat een koopje natuurlijk.
pi_203977179
quote:

[..]
Das bijna héél Afrika om te beginnen.

De Fransen hebben het geprobeerd in Mali. We weten hoe dat is afgelopen
  Overall beste user 2022 zondag 6 maart 2022 @ 22:27:58 #101
3928 Ulx
pi_203977182
Deze bron acceptabel?

twitter
pi_203977186
Netflix schort streamingdienst in Rusland op
https://nos.nl/l/2420021#UPDATE-container-59918356
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203977187
quote:
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!
pi_203977192
quote:
12s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:22 schreef Rambolin het volgende:
Van Rossem: "men zegt altijd opvang (vluchtelingen) in eigen regio, nu is er een oorlog uitgebroken in de eigen regio"
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.

Maar bij zulke mensen is het altijd en-en, want we vangen naast Oekraïners, ook nog steeds Syriërs, Afghanen, Eritreeërs, Somaliërs etc. op.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:29:39 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203977197
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef polderturk het volgende:
Zou dit kunnen kloppen?

[ twitter ]
Op bepaalde plekken kan dit best kloppen. In het zuidelijke deel is het erg duidelijk dat Russen ook steden ingenomen hebben (vandaar ook de berichten van protesten in bepaalde steden).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:30:43 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203977208
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:22 schreef polderturk het volgende:

[..]
Net gegoogled.
$175k per raket.
Veel goedkoper dan de tanks en luchtafweersystemen die ze opblazen.
Ik heb echt zoveel verschillende prijzen gezien voor de Javalin. Varierend van 75k tot 220k. Zal wel komen omdat de launcher van 120 of 140k soms wel en soms niet meegerekend wordt in het bedrag.
Ik hou de prijs van alleen de raket wel op 75~100k
pi_203977212
quote:
Fittie France vs UK

Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?
pi_203977214
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef riazop het volgende:

[..]

VS hebben het ook geprobeerd in Irak. Dat liep ook niet echt lekker. Vaak is het na de invasie een grotere teringzooi dan voor de invasie.
pi_203977215
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:28 schreef riazop het volgende:

[..]
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!
Enkel nog RT en Battleship Potemkin
pi_203977220
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:28 schreef riazop het volgende:

[..]
En ze kunnen zich ook al niet meer vetmesten met Amerikaanse fastfood.
pi_203977224
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.

Maar bij zulke mensen is het altijd en-en, want we vangen naast Oekraïners, ook nog steeds Syriërs, Afghanen, Eritreeërs, Somaliërs etc. op.
Ja, je voelt 'm ook al aankomen dat bij het volgende gedoe in Afrika of Azië we ook weer ruimhartig moeten zijn, want dat waren we met Oekraïne ook. :{
pi_203977226
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Jammer dat bedrijven niet gaan voor een statement en dan wachten tot Poetin het zelf moet verbieden. Dat zou een veel sterker signaal zijn voor de Russische bevolking dat die bedrijven niets tegen Russen op zich hebben.
Inderdaad.

Al die bedrijven die deugpunten genereren en in ruil daarvoor 150 miljoen Russen verenigen tegen het Westen.

Slim?
pi_203977228
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef Ulx het volgende:
Deze bron acceptabel?

[ twitter ]
Dertig antieke Fulcrums, wat is dit nu weer voor een simpele symboolpolitiek?
  zondag 6 maart 2022 @ 22:32:35 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977229
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan is er nog wel wat werk aan de winkel :+

En ruimt de internationale gemeenschap ook de teringzooi op die ze achterlaten na het verwijderen van een dictator die ze niet aanstaat? Dat ontbrak er tot nu toe nog weleens aan. :+
Dat is in het verleden zeker niet altijd goed gegaan inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 6 maart 2022 @ 22:33:38 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203977239
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef riazop het volgende:

[..]
Inderdaad.

Al die bedrijven die deugpunten genereren en in ruil daarvoor 150 miljoen Russen verenigen tegen het Westen.

Slim?
Waarom zouden ze blijven als ze 80% van in inkomsten in rusland moeten omzetten in Roebels? Dat is gewoon geld verbranden.

Het lijkt juist dat ze het doen om te deugen maar in feite valt er zo geen cent meer te verdienen.
pi_203977241
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef grrrrg het volgende:
Ze neemt wraak voor haar hindoebroeders die vastzaten in Oekraïne.
pi_203977246
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef Ulx het volgende:
Deze bron acceptabel?

[ twitter ]
Dus als Nederland JSFs stuurt, dan compenseer de US ze. Dus eigenlijk stuurt de US ze dan. Zal Putin leuk vinden, die Amerikaanse inmenging.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:34:35 #118
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203977249
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef grrrrg het volgende:

[..]
En dat ze het land niet komen Islamiseren, overlast veroorzaken en voor veel criminaliteit zorgen.
pi_203977251
twitter

De middeleeuwen belden, ze wouden de Russische economie terug.
zie email 27 oktober
pi_203977258
Kadirov stuurt nieuwe soldaten naar Oekraïene.

twitter
  Moderator / Redactie Sport zondag 6 maart 2022 @ 22:35:56 #121
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_203977275
Polen gaat GEEN vliegtuigen sturen, dus waarom dat weer steeds bespreken .....
pi_203977276
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
RT was wel een stuk interessanter als informatiebron dan Netflix. Maar ook dan NPO of RTL.

Iig goed om vast te stellen dat de censuur van 2 kanten komt.
pi_203977282
Netflix, Spotify etc trekken zich NU PAS terug omdat Visa, MasterCard en PayPal dit ook hebben gedaan en ze dus geen geld meer kunnen verdienen.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:36:28 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203977283
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:35 schreef riazop het volgende:

[..]
RT was wel een stuk interessanter als informatiebron dan Netflix. Maar ook dan NPO of RTL.

Iig goed om vast te stellen dat de censuur van 2 kanten komt.
Wat zei RT dan over de oorlog? Kon er niets over vinden op hun site...
  zondag 6 maart 2022 @ 22:36:28 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977284
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Het waren vooral de Russische neonazi'tjes die daat nog even wat havoc aangericht hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Overall beste user 2022 zondag 6 maart 2022 @ 22:36:30 #126
3928 Ulx
pi_203977285
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dertig antieke Fulcrums, wat is dit nu weer voor een simpele symboolpolitiek?
Voorzien van recente (2010-ish) upgrades. Verder hebben ze weinig keus. Een snelcursus F35 zit er niet in.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:36:36 #127
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203977287
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, je voelt 'm ook al aankomen dat bij het volgende gedoe in Afrika of Azië we ook weer ruimhartig moeten zijn, want dat waren we met Oekraïne ook. :{
Fuck dat, er is een duidelijk verschil op beschaving, potentie om nuttig mee te draaien in de maatschappij, criminaliteit, overlast, vrouwen lastig vallen en terrorisme van verschillende volkeren en daar mag je best op filteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 06-03-2022 22:41:55 ]
pi_203977292
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Moodys, die Lehman nog op creditworthy had staan 3 uur na hun faillissement.
pi_203977298
quote:
9s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
*nsfw burger doden*

[NSFW] New York Times Cover: Russia kills fleeing family

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
rip
Volgens mij was dat bij deze aanval.
Eveneens NSFW
twitter
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zondag 6 maart 2022 @ 22:37:19 #130
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203977301
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De meesten van die groepen zitten anders gewoon nog in de regio.
pi_203977311
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef myShizzle het volgende:
Netflix, Spotify etc trekken zich NU PAS terug omdat Visa, MasterCard en PayPal dit ook hebben gedaan en ze dus geen geld meer kunnen verdienen.
Idd

Maar de deugpunten zijn wel binnen.
pi_203977320
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Moodys, die Lehman nog op creditworthy had staan 3 uur na hun faillissement.
Zie net dat het nog erger was dan ik dacht. Lehman stond nog op A2 de dag van hun faillissement, lol.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:40:31 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203977323
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:38 schreef riazop het volgende:

[..]
Idd

Tsja, maar is dat de reden dat ze weggaan? Ik denk het niet.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:40:31 #134
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977324
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:38 schreef riazop het volgende:

[..]
Idd

Coca cola blijft nog steeds volhouden dat ze een primaire levensbehoefte zijn?
Hoor je ook niks over.
pi_203977327
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef riazop het volgende:

[..]
Inderdaad.

Slim?
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:41:06 #136
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977330
quote:
[ twitter ]
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977340
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Polen gaat GEEN vliegtuigen sturen, dus waarom dat weer steeds bespreken .....
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.
pi_203977350
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Ik volg Masha en de Beer weleens.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:42:32 #139
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977352
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.
Als de hele beschaafde wereld jouw aanval veroordeelt, en je hebt alleen steun van landen als Venezuela, Nicaragua en China moet er ergens een lampje gaan branden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977357
twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 22:42:53 #141
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203977358
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.
Lijkt me een kwestie van tijd toch. Verder niet eens direct een grote ramp denk ik. Ze kunnen toch de kapitaalmarkten niet meer op omdat ze volledig geïsoleerd zijn, dus hun creditrating maakt dan ook niet superveel uit :P
  zondag 6 maart 2022 @ 22:42:59 #142
262211 hhh38
pi_203977362
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Fuck dat, er is een duidelijk verschil op beschaving, potentie om nuttig mee te draaien in de maatschappij, criminaliteit en overlast van verschillende volkeren en daar mag je best op filteren.
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekraïne?
pi_203977377
quote:

[..]
In principe betalen ze hun overheidsleningen dan niet meer, dus rekening komt elders te liggen. Argentinie gaat elke 10 jaar failliet. Handelsbeperkingen raakt ze harder dan default.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:43:53 #144
262211 hhh38
pi_203977378
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.
Eerder zei men nog dat Polen (en andere Oost Europese landen) was teruggefloten door de VS met die levering van vliegtuigen.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:44:56 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977389
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik vind dat cultureel afsluiten echt heel dom. We kunnen ze beter cultureel omarmen. Maar iedereen zonder enige kennis van zaken doet maar iets wat hem na een half uurtje twitteren goed dunkt en deugpunten oplevert. De nee domheid gaat ons de kop kosten.
The End Times are wild
  zondag 6 maart 2022 @ 22:44:58 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977391
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Lijkt me een kwestie van tijd toch. Verder niet eens direct een grote ramp denk ik. Ze kunnen toch de kapitaalmarkten niet meer op omdat ze volledig geïsoleerd zijn, dus hun creditrating maakt dan ook niet superveel uit :P
Dat is waar, maar een default betekent natuurlijk ook op langere termijn een lage kredietwaardigheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977392
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het is een combinatie van financieel belang en deugpunten.

Dat is het leuke van deze oorlog. Werkelijk iedereen probeert er beter van te worden.
Ik moet nog maar zien hoeveel van die deugers vluchtelingen in hun huis willen hebben.
pi_203977396
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekraïne?
Die klets van die tandartsen uit Syrië gaat er de komende 100 jaar hopelijk niet meer als zoete koek in.
pi_203977397
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als de hele beschaafde wereld jouw aanval veroordeelt, en je hebt alleen steun van landen als Venezuela, Nicaragua en China moet er ergens een lampje gaan branden.
Nu is die steun van China zo denderend dat het je ook nog sommeert je een oplossing te zoeken. Terwijl het je aan de andere kant als land z'n schoothondje maakt met die Russen die nu allerlei Chinese diensten moeten nemen.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:45:48 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977405
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dan hadden de VS en de UK er al niet meer ingezeten. Denk dat het lekker rustig zou zijn daar dan.
Je heb het weer over wat nu niet is. Verder mooi dat je indirect er wel wat in ziet om landen uit te sluiten die de democratie van anderen willen aanvallen.

Open vraag, welke democratisch soevereine staten zijn sinds het ontstaan van de VN door de VS en/of het VK; binnengevallen en omver geworpen ?

Wat vooral het probleem is dat landen die democratie verafschuwen wel volgens diezelfde lijnen hun eigen autocr(e)atie willen proberen te rechtvaardigen. In dit geval is het een volledige tegenstelling. Een land dat een democratie aanvalt verliest wmb ook het recht om nog ergens aanspraak op te maken.

Je kunt niet "erkend" zijn of dat worden als je van anderen niet tolereert om mogen kiezen wat zij(zelf) voor willen zijn. En nee, kiezen dat je niet meer toestaat om voortaan te kunnen kiezen of alleen één doctrine te volgen, is geen kiezen maar het volk daaraan onderwerpen.

Kan natuurlijk zijn dat je landen waar burgers op één persoon of die van één regime mag stemmen, technisch ziet als democratie. Democratie meer dan een vinkje zetten. Het is ook dat je een mening mag & kunt hebben en die aan anderen uitdragen zonder datzelfde recht van een ander daarin te bedreigen.
pi_203977407
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Is VS gebaat bij oorlog in Europa? Je zou het haast denken.
  Overall beste user 2022 zondag 6 maart 2022 @ 22:46:03 #152
3928 Ulx
pi_203977408
twitter
pi_203977416
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef riazop het volgende:

[..]
Het is een combinatie van financieel belang en deugpunten.

Dat is het leuke van deze oorlog. Werkelijk iedereen probeert er beter van te worden.
Ik moet nog maar zien hoeveel van die deugers vluchtelingen in hun huis willen hebben.
Hoop van die lui willen best 'n lekker wijf als huisgenote. Maar natuurlijk niet 'n flink zuipende, rokende en norse Igor.
  Overall beste user 2022 zondag 6 maart 2022 @ 22:47:02 #154
3928 Ulx
pi_203977424
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Het is er nu vrede?
  zondag 6 maart 2022 @ 22:47:10 #155
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_203977426
Syrië en Oekraïne waren qua economische ontwikkeling vergelijkbare landen tot de burgeroorlog uitbrak in 2011 en Assad zijn familietraditie van massaal geweld tegen de eigen inwoners kon voortzetten. Iets wat ie overigens deed met de hulp van Poetin.

Het debiele idee dat Oekraïners 'hoger' staan dan Syriërs of een andere vluchtelingengroep is gewoon de debiliteit die je van de groep racisten hier mag verwachten, maar die verder niet zoveel met de werkelijkheid te maken heeft.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:47:39 #156
262211 hhh38
pi_203977433
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die klets van die tandartsen uit Syrië gaat er de komende 100 jaar hopelijk niet meer als zoete koek in.
Mensen uit Oekraïne zijn ook niet allemaal tandartsen. Waarom doen mensen dan alsof ze een nuttigere bijdrage aan de samenleving zijn?

Omdat ze daarmee hun racisme in een rationeel argument kunnen verpakken.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:47:58 #157
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977441
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind dat cultureel afsluiten echt heel dom. We kunnen ze beter cultureel omarmen. Maar iedereen zonder enige kennis van zaken doet maar iets wat hem na een half uurtje twitteren goed dunkt en deugpunten oplevert. De nee domheid gaat ons de kop kosten.
Dat is ook dom inderdaad, maar de Russen mogen zelf ook wel eens gaan nadenken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977461
Deze gast was toch ontslagen?

twitter
pi_203977477
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef hhh38 het volgende:
Mensen uit Oekraïne zijn ook niet allemaal tandartsen. Waarom doen mensen dan alsof ze een nuttigere bijdrage aan de samenleving zijn?

Oekraïners worden als derderangs Europeanen gezien, als ze bij de EU/NAVO komen zullen ze sowieso nooit een leidende rol krijgen.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:50:50 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977480
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is ook dom inderdaad, maar de Russen mogen zelf ook wel eens gaan nadenken.
Dat gaan ze zeker niet doen als ze ze volledig in de armen van Putin drijft.
Hier in NL kan al bijna niemand nadenken, terwijl we beschikken over bijna alle informatie.
The End Times are wild
pi_203977481
Luxury winkelcentrum Moskou is al leeggehaald:

twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 22:51:26 #162
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203977487
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Helemaal eens, dat zou het beste zijn
pi_203977488
quote:
5s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je heb het weer over wat nu niet is. Verder mooi dat je indirect er wel wat in ziet om landen uit te sluiten die de democratie van anderen willen aanvallen.

Open vraag, welke democratisch soevereine staten zijn sinds het ontstaan van de VN door de VS en/of het VK; binnengevallen en omver geworpen ?

Wat vooral het probleem is dat landen die democratie verafschuwen wel volgens diezelfde lijnen hun eigen autocr(e)atie willen proberen te rechtvaardigen. In dit geval is het een volledige tegenstelling. Een land dat een democratie aanvalt verliest wmb ook het recht om nog ergens aanspraak op te maken.

Je kunt niet "erkend" zijn of dat worden als je van anderen niet tolereert om mogen kiezen wat zij(zelf) voor willen zijn. En nee, kiezen dat je niet meer toestaat om voortaan te kunnen kiezen of alleen één doctrine te volgen, is geen kiezen maar het volk daaraan onderwerpen.

Kan natuurlijk zijn dat je landen waar burgers op één persoon of die van één regime mag stemmen, technisch ziet als democratie. Democratie meer dan een vinkje zetten. Het is ook dat je een mening mag & kunt hebben en die aan anderen uitdragen zonder datzelfde recht van een ander daarin te bedreigen.
Waarom moet de US/EU overal het democratische ideaalplaatje realiseren? Lang niet elk land zit daarop te wachten en is daar toe im staat. En al die invallen hebben 1 voor 1 tot een grote shitshow geleid.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:51:59 #164
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977493
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Echt wel, welke andere reden hebben ze?

Die bedrijven hebben daar ook werknemers die nu ineens thuis zitten.

Elk bedrijf dat nu woke daar zijn deuren sluit, maakt wel bewust de keuze om hun personeel daar per direct in de steek te laten…

Ik weet niet of ik dat nu positief moet vinden. Het is wel heel woke om mensen zomaar te cancelen.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:52:54 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_203977508
https://www.janes.com/def(...)ng-radars-to-ukraine
===========================================================
Ukraine conflict: Netherlands to supply weapon locating radars to Ukraine
The Netherlands Ministry of Defence (MoD) is to supply two Squire manportable 2D ground surveillance radars and five AN/TPQ-36 Firefinder weapon locating radars to Ukraine.

The Thales Squire radar is used for 2D ground surveillance and target acquisition together with artillery fire adjustment. It is capable of detecting individuals walking at ranges exceeding 10 km and moving tank-sized vehicles at up to 48 km. Shell impacts can be detected at ranges of up to 20 km and micro unmanned aerial vehicles (UAVs) at 5–6 km. The total system weight - including tripod, cables, headset, carrying harnesses, and battery pack - is less than 45 kg.

AN/TPQ-36(V) is a 3D mobile phased array radar that automatically locates hostile mortars, artillery, and rocket launchers. The radar can handle simultaneous fire from weapons at multiple locations, provide ‘first round' location, and generate an electronic ‘curtain' over a 90° sector.

The system weighs 1,134 kg and its operator shelter is carried by either a High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle or a 2.75-tonne truck, which can be located up to 50 m from the unmanned antenna-transceiver assembly. In November 2015 the US Army delivered two AN/TPQ-36 radars to Ukraine as part of a USD20 million US aid programme for military and technical co-operation.

The Netherlands MoD expects delivery of the goods to Ukraine to take one or two weeks. The radar systems come from the MoD's operational reserves and will have to be replenished to avoid an adverse effect on the Netherlands' capability.

Training programmes are necessary for the operators to be able to make effective use of the Squire radars, which requires up to three months. Since the AN/TPQ-36 radars are already in service with Ukraine, training on them will not be required. If needed, it remains to be seen whether training will be given in the Netherlands or in Ukraine.

In addition to these systems, two mine detection robots, Barrett sniper rifles, and helmets and ballistic vests are set to be supplied by the Netherlands to Ukraine.
pi_203977512
quote:
5s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het is mij om het even, maar als je zoiets doet, moet je wel consequent zijn.

Ach, die landen hebben helemaal geen moeite met dictatoriale regimes. Zolang die maar 'n beetje doen wat in hun straatje past en er geld te verdienen is. Alsof de VS en de UK landen naar democratie bombarderen, omdat ze dat dictatoriale gedoe zo erg vinden voor de mensen daar.

Sommige van die dictators en terroristen hebben ze zelfs daarvoor nog bewapend, omdat het toen wel in hun straatje ging.

Er zijn meer dan 20 landen op de lijst van The Economist die 0,00 scoren op vrije verkiezingen. Meerderheid van de landen is geen volledige democratie of onvolledige democratie.

Ik geloof niet zo dat van al die landen op korte termijn een democratie te maken is. En al helemaal niet door ze binnen te vallen, te gaan bombarderen of daar intern te gaan stoken.
pi_203977513
Janktweet van de dag _O_

twitter
pi_203977514
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:50 schreef myShizzle het volgende:
Luxury winkelcentrum Moskou is al leeggehaald:

[ twitter ]
Doe mij dat gucci tapijt maar
pi_203977523
quote:

[..]
Oorlog is toch niet per definitie slecht voor de Amerikaanse economie en de approval rate van de zittende president?
pi_203977533
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het is er nu vrede?
Kutargument
pi_203977538
quote:

[..]

Nee, ze zijn vermoedelijk wat makkelijker in te passen. In Polen zaten er ook al best wel veel, omdat Polen de gaten in de beroepsbevolking probeerde te dichten met arbeidsmigranten uit de Oekraïne.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:55:35 #174
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977540
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Doe mij dat gucci tapijt maar
Lelijk ding, neem jij die, ik ga voor die boot op Sint Maarten.
pi_203977549
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef Rambolin het volgende:
Janktweet van de dag _O_

[ twitter ]
Terechte tweet. Sigrid is ook Russisch, miss verre familie van Putin?
pi_203977552
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:50 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Oekraïners worden als derderangs Europeanen gezien, als ze bij de EU/NAVO komen zullen ze sowieso nooit een leidende rol krijgen.
Er zitten redelijk wat IT-ers. Verder zal het vooral zijn om het werk te doen waar amper nog Polen en Roemenen voor te vinden zijn.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:57:13 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977559
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:53 schreef Rambolin het volgende:
Janktweet van de dag _O_

[ twitter ]
Nou ja, sinds dit portret zich heeft aangemeld in Den Haag gaat het allemaal niet zo lekker.
Je verlangt bijna terug naar oude tijden.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:57:37 #178
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977564
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je poogt weer het binnenvallen impliciet te rechtvaardigen omdat het elders - sws onvergelijkbaar - ook zou gebeuren of is gebeurd.

Mijn term "modern" is bijvoeglijk te zien en voor landen die idd daar zelf welbewust voor hebben gekozen en heeft wmb niets te maken met positie en/of ouderdom. Ook mooi lijstje dat alleen maar onderstreept hoe verkeerd Rusland hier bezig is door een land aan te vallen dat qua rechtbeginsel voor burgers op een hoger niveau staat.
pi_203977567
quote:

[..]

Rot toch op deuger
  zondag 6 maart 2022 @ 22:58:42 #180
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977573
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:17 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Defensiematerieel is teringduur.
Oorlog is nog duurder omdat het levens kost en die van anderen vernietigd.
pi_203977576
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Wanneer en waar precies?
[..]
Gewaarschuwd om de banden met de EU niet aan te halen? Wat denk je wat het effect van deze invasie voor de buurlanden precies gaat zijn?
[..]
Ik heb het idee dat je een aantal punten niet echt beheerst. NATO deed mee aan een militaire interventie in Libië. Het westen ziet overal op de wereld een dreiging. De reden om iets als dreigement te beschouwen kan van alles zijn. Het is maar hoe je het invult. De militaire interventie van Amerika in Irak was niet rechtmatig oftewel volgens internationale recht. Dat hebben zij achteraf ook toegegeven. De militaire interventie van Rusland is ook niet rechtmatig maar als we vanuit hetzelfde oogpunt als dat van Europa moeten bekijken en beoordelen, dan heeft Rusland wel het recht om aan te vallen.

Ik probeer slechts de dubbele standaard van het westen bloot te leggen.

Rusland is net zo imperialistisch als Amerika en Europa.
  zondag 6 maart 2022 @ 22:59:08 #182
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977577
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er zitten redelijk wat IT-ers. Verder zal het vooral zijn om het werk te doen waar amper nog Polen en Roemenen voor te vinden zijn.
In Polen is een tekort aan stukadoors. Ook Poolse muren moeten gestuct worden!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 6 maart 2022 @ 23:00:23 #183
262211 hhh38
pi_203977590
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:57 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Rot toch op deuger
:')
pi_203977591
quote:
18s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je poogt weer het binnenvallen impliciet te rechtvaardigen omdat het elders - sws onvergelijkbaar - ook zou gebeuren of is gebeurd.

Mijn term "modern" is bijvoeglijk te zien en voor landen die idd daar zelf welbewust voor hebben gekozen en heeft wmb niets te maken met positie en/of ouderdom. Ook mooi lijstje dat alleen maar onderstreept hoe verkeerd Rusland hier bezig is door een land aan te vallen dat qua rechtbeginsel voor burgers op een hoger niveau staat.
Of iemand hoger of lager staat is helemaal geen argument. Dan zou Noorwegen zomaar even elk land binnen mogen vallen. En al zou je een bepaald minimum level hanteren, dan zijn er nog tientallen landen die binnen gevallen zouden mogen (of moeten) worden.

Laten we dat maar niet doen.

Het ging over allerlei spelregels. Die zouden dan niet alleen voor Rusland moeten gelden, maar ook voor andere landen.

Denk dat het Westen eens af moet van het arrogante idee dat elke niet-Westerse inval foute boel is, maar dat elke Westerse inval genot is voor de mensen van het binnengevallen land.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:01:23 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977599
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat je een aantal punten niet echt beheerst. NATO deed mee aan een militaire interventie in Libië. Het westen ziet overal op de wereld een dreiging. De reden om iets als dreigement te beschouwen kan van alles zijn. Het is maar hoe je het invult. De militaire interventie van Amerika in Irak was niet rechtmatig oftewel volgens internationale recht. Dat hebben zij achteraf ook toegegeven. De militaire interventie van Rusland is ook niet rechtmatig maar als we vanuit hetzelfde oogpunt als dat van Europa moeten bekijken en beoordelen, dan heeft Rusland wel het recht om aan te vallen.

In Europa was men dan ook bepaald niet blij met de Amerikaanse inval in Irak. Het is niet voor niets dat Europese leiders Republikeinse presidenten totaal niet serieus nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977601
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In Polen is een tekort aan stukadoors. Ook Poolse muren moeten gestuct worden!
Ja, die halen veel arbeidsmigranten uit de Oekraïne. In Nederland valt het ook niet mee om mensen te vinden voor simpel distributiewerk en zo waar ze eerst niet-Engels sprekende Polen en Roemenen voor af konden wijzen.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:03:40 #188
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977614
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat een onzin, echt compleet. Waar baseer je het op?

Onderbuik gevoel ofzo.

Ik heb liever drie/vier werkende Letten, Hongaren of Oekraïners in mijn vakantiehuis dan Utrechtse studenten.

En ons huis is geen chalet ding of goedkoop huis, ik vind het echt achterlijk te denken dat die mensen alleen werk doen, wat wij niet willen. Sommige mensen uit oost Europa willen die pauper hotels/ polenhotels niet.

Maar er hangt altijd een sausje omheen. Moeten we niet doen.

[ Bericht 16% gewijzigd door ootjekatootje op 06-03-2022 23:09:02 ]
pi_203977617
quote:

[..]

Tevergeefse moeite.
Dit is een land met 60 a 70 procent schapen. Wat de msm zegt geloven ze direct. Als Beau, Jinel en Johny de Mol het alledrie zeggen (Rusland is de duivel!) zal het wel zo zijn.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:04:37 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203977628
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Echt wel, welke andere reden hebben ze?

Die bedrijven hebben daar ook werknemers die nu ineens thuis zitten.

Elk bedrijf dat nu woke daar zijn deuren sluit, maakt wel bewust de keuze om hun personeel daar per direct in de steek te laten…

Ik weet niet of ik dat nu positief moet vinden. Het is wel heel woke om mensen zomaar te cancelen.
Dat zegt ik toch, ze moeten 80% van hun inkomsten omzetten in roebels, Dus ze zien gewoon hun geld verdampen

Personeel (ikea iig) wordt gewoon doorbetaald trouwens.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:04:40 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203977629
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:46 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
zo, dat zijn pure Nazi praktijken!
pi_203977630
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Onderbuik gevoel ofzo.

Ik heb liever drie/vier werkende Letten, Hongaren of Oekraïners in mijn vakantiehuis dan Utrechtse studenten.
Wat hebben Utrechtse studenten hier mee te maken?
  zondag 6 maart 2022 @ 23:04:55 #193
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203977632
quote:

[..]

Het is appels met peren vergelijken met enkel het doel om de belachelijke actie van Rusland nu te bagatelliseren, onrust te stoken en tweespalt te zaaien. Daarnaast is het compleet onevenwichtig om het als objectief/neutraal te kunnen kwalificeren. Ergo: de facto behartig je enkel het Russische belang maar te schijterig om dat gewoon toe te geven.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:06:29 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977646
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:00 schreef Halcon het volgende:

[..]
Of iemand hoger of lager staat is helemaal geen argument. Dan zou Noorwegen zomaar even elk land binnen mogen vallen. En al zou je een bepaald minimum level hanteren, dan zijn er nog tientallen landen die binnen gevallen zouden mogen (of moeten) worden.

Laten we dat maar niet doen.

Het ging over allerlei spelregels. Die zouden dan niet alleen voor Rusland moeten gelden, maar ook voor andere landen.

Denk dat het Westen eens af moet van het arrogante idee dat elke niet-Westerse inval foute boel is, maar dat elke Westerse inval genot is voor de mensen van het binnengevallen land.
Buiten Europa en de vs wordt er ook totaal anders tegen deze oorlog aangekeken dan door ons hier. Daar wordt vaak de hypocrisie genoemd en de dubbele moraal van het Westen. Bijvoorbeeld deze invasie versus de invasie van Irak in 2003 en hoe de westerse media hier over berichten.
Het beeld “heel de wereld” tegen Rusland is er alleen in ons hoofd en in het westen. Zelfs de VS blijft liever afzijdig en ook de Grieken, Serviërs etc zijn helemaal niet zoals wij die n Nederland inzake dit.
The End Times are wild
  zondag 6 maart 2022 @ 23:07:01 #195
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203977652
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:52 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.janes.com/def(...)ng-radars-to-ukraine
Ukraine conflict: Netherlands to supply weapon locating radars to Ukraine
The Netherlands Ministry of Defence (MoD) is to supply two Squire manportable 2D ground surveillance radars and five AN/TPQ-36 Firefinder weapon locating radars to Ukraine.

The Thales Squire radar is used for 2D ground surveillance and target acquisition together with artillery fire adjustment. It is capable of detecting individuals walking at ranges exceeding 10 km and moving tank-sized vehicles at up to 48 km. Shell impacts can be detected at ranges of up to 20 km and micro unmanned aerial vehicles (UAVs) at 5–6 km. The total system weight - including tripod, cables, headset, carrying harnesses, and battery pack - is less than 45 kg.

AN/TPQ-36(V) is a 3D mobile phased array radar that automatically locates hostile mortars, artillery, and rocket launchers. The radar can handle simultaneous fire from weapons at multiple locations, provide ‘first round' location, and generate an electronic ‘curtain' over a 90° sector.

The system weighs 1,134 kg and its operator shelter is carried by either a High-Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle or a 2.75-tonne truck, which can be located up to 50 m from the unmanned antenna-transceiver assembly. In November 2015 the US Army delivered two AN/TPQ-36 radars to Ukraine as part of a USD20 million US aid programme for military and technical co-operation.

The Netherlands MoD expects delivery of the goods to Ukraine to take one or two weeks. The radar systems come from the MoD's operational reserves and will have to be replenished to avoid an adverse effect on the Netherlands' capability.

Training programmes are necessary for the operators to be able to make effective use of the Squire radars, which requires up to three months. Since the AN/TPQ-36 radars are already in service with Ukraine, training on them will not be required. If needed, it remains to be seen whether training will be given in the Netherlands or in Ukraine.

In addition to these systems, two mine detection robots, Barrett sniper rifles, and helmets and ballistic vests are set to be supplied by the Netherlands to Ukraine.
stom, hou dat gewoon lekker geheim ipv het maar naar de media te gooien
  zondag 6 maart 2022 @ 23:07:04 #196
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977653
quote:

[..]
Nee, niet zelf ingrijpen want de eigen (erkende) soevereiniteit is ook een belangrijke waarde.

Wat wel kan op humanitair niveau is mensen zicht/hoop gevent op een uitweg, desnoods om die dat willen dan zelf te laten beschikken over middelen om hun eigen (als mens) toekomst in te richten. Een staat heeft wmb nooit de legitimiteit om haar burgers tegen hun wil(skeuze), te onderdrukken.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:07:26 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977656
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In Europa was men dan ook bepaald niet blij met de Amerikaanse inval in Irak. Het is niet voor niets dat Europese leiders Republikeinse presidenten totaal niet serieus nemen.
We hebben wel meteen al politiek gesteund en later ook nog militair met troepen in Irak.
The End Times are wild
  zondag 6 maart 2022 @ 23:08:04 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977662
quote:
Zonder internet en abbo's te kunnen innen wordt het sws een moeilijke streamingsdienst.
pi_203977663
quote:
18s.gif Op zondag 6 maart 2022 22:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
Oorlog is nog duurder omdat het levens kost en die van anderen vernietigd.
Poetin heeft er ook niet om gevraagd, maar schijnbaar is Oekraine genazificeerd en dan moet je ingrijpen
pi_203977664
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:06 schreef LXIV het volgende:

Buiten Europa en de vs wordt er ook totaal anders tegen deze oorlog aangekeken dan door ons hier. Daar wordt vaak de hypocrisie genoemd en de dubbele moraal van het Westen. Bijvoorbeeld deze invasie versus de invasie van Irak in 2003 en hoe de westerse media hier over berichten.
pi_203977668
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Onderbuik gevoel ofzo.

Vervang Utrechtse studenten eens door Syriers of Eritreeërs...wat kies je dan ?
pi_203977671
quote:

[..]

Jouw reactie is puur gebaseerd op emotie. Geopolitiek wordt niet gevormd met emotie maar met verstand, inzicht en macht. Dit is de werkelijkheid. Zo was dat vroeger en zo is dat nu.

Oekraïne heeft zich niet agressief opgesteld. Wel de NATO door Oekraïne tot zich te laten aansluiten. Ja maar NATO is maar een organisatietje dat zich verdedigt en niet aanvalt zeggen ze dan... Zeggen ze ja terwijl ze niet eens weten dat de NATO is opgericht tegen de destijds Sovjet Unie maar zijn aanwezigheid behoudt vanwege de Russische Federatie.
pi_203977676
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:08 schreef descon het volgende:

[..]
Misschien is ze wel het type dame dat houdt van 'n "dominante man die de touwtjes in handen neemt".
  zondag 6 maart 2022 @ 23:09:31 #204
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977677
quote:
2s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dat zegt ik toch, ze moeten 80% van hun inkomsten omzetten in roebels, Dus ze zien gewoon hun geld verdampen

Personeel (ikea iig) wordt gewoon doorbetaald trouwens.
Das goed nieuws!
pi_203977689
quote:
12s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:07 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nee, niet zelf ingrijpen want de eigen (erkende) soevereiniteit is ook een belangrijke waarde.

Wat wel kan op humanitair niveau is mensen zicht/hoop gevent op een uitweg, desnoods om die dat willen dan zelf te laten beschikken over middelen om hun eigen (als mens) toekomst in te richten. Een staat heeft wmb nooit de legitimiteit om haar burgers tegen hun wil(skeuze), te onderdrukken.
Dom d66 gelul en totaal onrealistische vergezichten die zorgen voor ongecontroleerde maatschappelijke ontwrichting in die landen waar 'gericht' wordt ingegrepen. Ik walg daarvan. Dat noem ik kolonialisme. De westerlingen gaan even vertellen hoe maatschappij moet worden ingericht. Bah.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:11:39 #207
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977700
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:08 schreef descon het volgende:

[..]
Ook de buitenlanders, die studenten hoef ik als verhuurder niet meer.

Ik ben nu serieus.
pi_203977704
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het is appels met peren vergelijken met enkel het doel om de belachelijke actie van Rusland nu te bagatelliseren, onrust te stoken en tweespalt te zaaien. Daarnaast is het compleet onevenwichtig om het als objectief/neutraal te kunnen kwalificeren. Ergo: de facto behartig je enkel het Russische belang maar te schijterig om dat gewoon toe te geven.
Nee. Dat is de neus op de feiten drukken en de werkelijkheid van het Westen blootleggen als het gaat om verderf zaaien op de wereld. Wat jij verder daarvan vindt is niet relevant voor mij.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:12:06 #209
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203977706
quote:

[..]
Het beeld “heel de wereld” tegen Rusland is er alleen in ons hoofd en in het westen. Zelfs de VS blijft liever afzijdig en ook de Grieken, Serviërs etc zijn helemaal niet zoals wij die n Nederland inzake dit.
Dat kan ik wel beamen, hier in Mexico is men er niet echt mee bezig. De president van het land heeft wel aangegeven dat men hoopt meer Russische toeristen te kunnen verwelkomen in de toekomst.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203977722
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Tevergeefse moeite.
Dit is een land met 60 a 70 procent schapen. Wat de msm zegt geloven ze direct.
Een soort Nieuw-Zeeland dus? Al heeft dat meer dan 90% schapen schat ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203977733
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:10 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Dom d66 gelul en totaal onrealistische vergezichten die zorgen voor ongecontroleerde maatschappelijke ontwrichting in die landen waar 'gericht' wordt ingegrepen. Ik walg daarvan. Dat noem ik kolonialisme. De westerlingen gaan even vertellen hoe maatschappij moet worden ingericht. Bah.
Mensenrechten en zo
pi_203977739
quote:

[..]
En het gevolg is vaak dat het na de "Operation Freedom" een grotere puinhoop is dan het was.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:15:16 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977743
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
We hebben wel meteen al politiek gesteund en later ook nog militair met troepen in Irak.
We hadden toen helaas inderdaad weer eens een rechtse meerderheid. Met verstandiger partijen aan het roer hadden we ons daartoe niet laten verleiden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977748
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ook de buitenlanders, die studenten hoef ik als verhuurder niet meer.

Ik ben nu serieus.
Oh, het criterium is als verhuurder. Tsja, dan maakt het me geen fluit uit, zolang ze maar betalen.
pi_203977759
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:14 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Mensenrechten en zo
Die zijn opeens belangrijk als 'n dictator dingen doet die niet in het straatje van de VS passen. Maar doet 'ie dat wel, dan is het verder allemaal prima.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:16:53 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977761
quote:

[..]
Niet elk land kan democratie aan dus autoritair handelen van een landsbestuur is niet per definitie een reden om in te grijpen. Flagrante mensenrechtenschendingen op grote schaal zijn dat wel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 6 maart 2022 @ 23:17:08 #217
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977766
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat kan ik wel beamen, hier in Mexico is men er niet echt mee bezig. De president van het land heeft wel aangegeven dat men hoopt meer Russische toeristen te kunnen verwelkomen in de toekomst.
Das goed nieuws.

Wij hadden niks te zoeken in de zandbak, nu nog steeds niet. Maar elke Nederlander heeft dna uit de Oekraïne. Die oorlog na 9/11 was compleet fout, Koeweit ook.
Maar dat was niet onze oorlog, wij waren nog aan het bijkomen van wo2. En moesten met de VS mee, want bondgenoten.

Imo zit de VS nu de boel ook op de klif te jagen. Zuigertjes zijn het.
Nooit een oorlog in de VS, ook bijzonder.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:17:43 #218
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203977773
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
We hadden toen helaas inderdaad weer eens een rechtse meerderheid. Met verstandiger partijen aan het roer hadden we ons daartoe niet laten verleiden.
Ja, vast.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:18:31 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977779
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:17 schreef fetX het volgende:

[..]
Ja, vast.
PvdA, D66, GroenLinks en SP waren tegen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_203977780
Een nieuw Bayraktar liedje. Dit liedje is niet zo pakkend.

twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 23:19:41 #221
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977787
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:15 schreef Halcon het volgende:

[..]
Oh, het criterium is als verhuurder. Tsja, dan maakt het me geen fluit uit, zolang ze maar betalen.
Nee, want de laatste buitenlanders waren letten, en die zijn na een week vertrokken vanwege de dreiging vanuit Rusland. Geld was betaald en in overleg overgemaakt naar weeshuis in Letland.

Hier al besproken trouwens.
pi_203977791
quote:
5s.gif Op zondag 6 maart 2022 21:31 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]
800K? De Palestijnen mogen hun borst wel nat maken.

@:Ali_boo
Dit is pas de eerste en tweede golf van Joodse vluchtelingen , er zullen meer volgen. De ''crypto jews'' ( niet mijn woorden maar die van de schrijver van de onderstaande artikel ) uit Spanje en Portugal worden ook verzocht hun Aliyah te claim

Zie bv deze artikel : https://www.jpost.com/christianworld/article-700474

Voor de mensen die denken wtf is Aliyah:

quote:
For generations of religious Jews, aliyah was associated with the coming of the Jewish Messiah. Jews prayed for their Messiah to come, who was to redeem the land of Israel from gentile rule and return world Jewry to the land under a Halachic theocracy.
Verder bid voor de Palestijnen , ze zullen het nodig hebben, nu meer dan ooit. Als ik iets meer zeg krijg ik een gegarandeerde ban , dus laat ik het ook hierbij _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:20:12 #223
24730 burger
Jan met de pet
pi_203977795
https://twitter.com/solis(...)pHCyfXq-OmWRzLwdTttQ

[ Bericht 0% gewijzigd door burger op 06-03-2022 23:23:09 (Url) ]
Alles komt goed. ...............toch?
pi_203977800
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Zit je nu de hele dag alleen maar die Turkse wapenpropoganda te zoeken en te verspreiden? :')
  zondag 6 maart 2022 @ 23:20:22 #225
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203977801
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:09 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Jouw reactie is puur gebaseerd op emotie. Geopolitiek wordt niet gevormd met emotie maar met verstand, inzicht en macht. Dit is de werkelijkheid. Zo was dat vroeger en zo is dat nu.

Oekraïne heeft zich niet agressief opgesteld. Wel de NATO door Oekraïne tot zich te laten aansluiten. Ja maar NATO is maar een organisatietje dat zich verdedigt en niet aanvalt zeggen ze dan... Zeggen ze ja terwijl ze niet eens weten dat de NATO is opgericht tegen de destijds Sovjet Unie maar zijn aanwezigheid behoudt vanwege de Russische Federatie.
Ik heb het helemaal niet over de inhoud of emotie. Ik heb het over je post gedrag, dat nergens op slaat anders dan een verlengstuk zijn van de Poetin lijn.
Leuk dat je het allemaal zogenaamd genuanceerd, in context of geopolitiek neerzet. Maar het is niks anders dan een verdekte manier brengen van de Poetin propaganda. Het is ook altijd eenzijdig het belichten van wat de ander ook allemaal fout doet. Het is alleen maar: ja maar.

Er zijn genoeg users die meerdere kanten belichten of vragen stellen bij wat een handige strategie is of wat we ook als westen andere hadden kunnen doen.

Maar jouw posts zijn er alleen maar op gericht anderen dan Russen mede de schuld te geven van het bombarderen van vrouwen en kinderen. En zo heel geraffineerd de lijn van Poetin naar binnen te fietsen. Alsof er überhaupt een aanleiding is om te veronderstellen dat een andere opstelling van het westen deze oorlog had kunnen voorkomen. Er is geen enkel bewijst dat suggereert dat Poetin dan anders had gehandeld. En nee, ook de woorden van Poetin zelf zijn geen bewijs. Die aanhalen is alleen maar een voorbeeld van subtiel de Poetin propaganda verspreiden.

En ja, daar zit mijn emotie op. Voor het conflict hebben we verder de NAVO en die houden zich wel kalm.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:21:08 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203977811
quote:
[ twitter ]
A few steps below...

pi_203977813
quote:

[..]
Telt buitenlandse schulden 'terugbetalen' in Roebel ook?
zie email 27 oktober
pi_203977814
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 20:30 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zelfs mijn vijf jarige dochter heeft meer logica dan dit.
Eigenlijk zou je je vijfjarige dochter helemaal niet moeten vergelijken met Werkperd.
Je dochter heeft een nieuwsgierig denkraampje in haar hoofd en daar kun je dus heel leuke gesprekken mee hebben.
Werkperd heeft een soort van 'ik heb een mening en daar zoek ik bevestiging bij'-machientje in zijn bovenkamer dus daar valt niet fatsoenlijk mee te praten.
Veel prettige logica van je dochter toegewenst.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 6 maart 2022 @ 23:21:58 #229
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203977817
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:11 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Nee. Dat is de neus op de feiten drukken en de werkelijkheid van het Westen blootleggen als het gaat om verderf zaaien op de wereld. Wat jij verder daarvan vindt is niet relevant voor mij.
Ok Vlad
  zondag 6 maart 2022 @ 23:22:07 #230
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977819
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:16 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die zijn opeens belangrijk als 'n dictator dingen doet die niet in het straatje van de VS passen. Maar doet 'ie dat wel, dan is het verder allemaal prima.
Moet altijd aan al die zwervers denken in Californië…. En aan alle trailer trash.
Das de VS voor mij nu, wat een armoede en die denken nog wereldspeler te zijn.
pi_203977821
quote:

[ twitter ]
Tsjetsjeense strijder in Oekraïne had dit liedje op in zijn auto, geen idee waar de lyrics overgaan maar geen slecht liedje

pi_203977825
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:20 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]
Zit je nu de hele dag alleen maar die Turkse wapenpropoganda te zoeken en te verspreiden? :')
Flikker op.
Lees even mijn berichten door. Misschien 1% gaat over TB2.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:23:17 #233
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_203977836
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Telt buitenlandse schulden 'terugbetalen' in Roebel ook?
Roebels zijn vooral handig wanneer er een tekort aan wc-papier dreigt. Staat de kop van Poetin eigenlijk op die briefjes?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 6 maart 2022 @ 23:23:18 #234
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203977837
quote:

[ twitter ]
die Turken krijgen het druk met al die bestellingen
  zondag 6 maart 2022 @ 23:25:29 #235
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203977862
quote:
US official says a Russian attack on Odesa does not appear imminent

The US does not believe a Russian amphibious assault in or near the Ukrainian city of Odesa is imminent, a senior US defence official said, according to Reuters. There have been growing concerns about a possible attack on the city:

The US official, who spoke on condition of anonymity, estimated that Russia had launched about 600 missiles since the start of the invasion and deployed into Ukraine about 95% of combat forces it had pre-staged outside of the country.

Russian forces continued to try to advance and isolate Kyiv, Kharkhiv and Chernihiv and were meeting “strong Ukrainian resistance”, the official said.
pi_203977863
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Moet altijd aan al die zwervers denken in Californië…. En aan alle trailer trash.
Das de VS voor mij nu, wat een armoede en die denken nog wereldspeler te zijn.
Ja, ben er vaak geweest. Op sommige punten is het meer 'n 3e wereldland dan wat anders, ja.
pi_203977870
quote:

[..]
Dat betwijfel ik; dan waren ze wel voorstander geweest van een no fly zone; dat zou gegarandeerd oorlog zijn. Denk eerder dat de VS de grenzen van Rusland aan het testen is, hoe ver ze kunnen gaan met de steun aan Oekraïne zonder dat er een Wereldoorlog van komt.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:27:47 #238
24730 burger
Jan met de pet
pi_203977888
https://www.cbsnews.com/a(...)face-the-nation/#app

Blinken says NATO countries have "green light" to send fighter jets to Ukraine

[ Bericht 17% gewijzigd door burger op 06-03-2022 23:28:42 (Url) ]
Alles komt goed. ...............toch?
  zondag 6 maart 2022 @ 23:27:58 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_203977891
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Begun, the drone wars has.

Gaat steeds belangrijker worden die drones. Steeds betere AI ook...
pi_203977894
quote:
10s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:22 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Tsjetsjeense strijder in Oekraïne had dit liedje op in zijn auto, geen idee waar de lyrics overgaan maar geen slecht liedje

We gaan de onze nemen.
Ophalen, ophalen
Wij zijn wolven in de nachtbossen
Vrees iedereen
Vrees iedereen
We zullen harten veroveren
Angst om iedereen in te halen
We zullen downloaden naar de muziek
We rijden op de muziek
We zullen harten veroveren
Angst om iedereen in te halen
We zullen downloaden naar de muziek
Laten we vliegen op de muziek
We gaan de onze nemen.
Ophalen, ophalen
Vrees iedereen
Vrees iedereen
Er zijn veel wolven achter ons
Wij hebben de sleutels van alle sloten
We zullen niet van het pad afdwalen
Onze vleugels zullen vliegen
Er zijn veel wolven achter ons
Wij hebben de sleutels van alle sloten
We zullen niet van het pad afdwalen
Onze vleugels zullen vliegen
We gaan de onze nemen.
Ophalen, ophalen
Vrees iedereen
Vrees iedereen
Vrees iedereen
Vrees iedereen
  zondag 6 maart 2022 @ 23:28:37 #241
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977898
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Wat hebben Utrechtse studenten hier mee te maken?
O die staan bij verhuurders te boek als vies. Heb je uren meer werk aan en liever niet dan wel
Duitse studenten of Belgische studenten hebben dat weer niet.

Was twintig jaar geleden al bekend hoor, vooral de vrouwen. Voor die kamers kreeg ik als facilitair manager al tien minuten extra per kamer, Nederlandse studenten zijn echt vies. Ondergekotste wasbakken en doorgelekte matrassen.

Is dit nieuws?
pi_203977906
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat betwijfel ik; dan waren ze wel voorstander geweest van een no fly zone; dat zou gegarandeerd oorlog zijn. Denk eerder dat de VS de grenzen van Rusland aan het testen is, hoe ver ze kunnen gaan met de steun aan Oekraïne zonder dat er een Wereldoorlog van komt.
Lijkt erop dat ze ook willen dat dit nog wel even duurt en Rusland er flink verzwakt uit gaat komen.
pi_203977917
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
O die staan bij verhuurders te boek als vies. Heb je uren meer werk aan en liever niet dan wel
Duitse studenten of Belgische studenten hebben dat weer niet.

Was twintig jaar geleden al bekend hoor, vooral de vrouwen. Voor die kamers kreeg ik als facilitair manager al tien minuten extra per kamer, Nederlandse studenten zijn echt vies. Ondergekotste wasbakken en doorgelekte matrassen.

Is dit nieuws?
Nee. Maar vind iemand belangeloos in huis nemen wel wat anders dan geld verdienen door 'n huis te verhuren aan studenten, Letten, Syriërs of weet ik wat.

Geen moreel oordeel verder. Ik verhuur ook woningen. En het zal mij een worst wezen wie erin zit. Zolang er maar betaald wordt (en de boel niet afgebroken wordt).
  zondag 6 maart 2022 @ 23:31:52 #244
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977933
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Maar vind iemand belangeloos in huis nemen wel wat anders dan geld verdienen door 'n huis te verhuren aan studenten, Letten, Syriërs of weet ik wat.

Geen moreel oordeel verder. Ik verhuur ook woningen. En het zal mij een worst wezen wie erin zit. Zolang er maar betaald wordt (en de boel niet afgebroken wordt).
Poets jij de hut zelf?
pi_203977953
Eens wat anders, heeft iemand de laatste dagen nog iets vernomen van iets van een grondoffensief van de Russen? Het zijn alleen maar lompe artilleriebeschietingen en hier en daar een luchtaanval...
zie email 27 oktober
pi_203977964
Putin dreigt Rusland binnen te vallen ?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_203977965
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Poets jij de hut zelf?
Als de huurders eruit zijn, gooi ik er een schoonmaakploeg tegenaan. Als het echt 'n bende is, dan houd ik wat in op de borg.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:34:23 #248
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_203977966
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:33 schreef trein2000 het volgende:
Eens wat anders, heeft iemand de laatste dagen nog iets vernomen van iets van een grondoffensief van de Russen? Het zijn alleen maar lompe artilleriebeschietingen en hier en daar een luchtaanval...
Niet echt
pi_203977968
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik heb het helemaal niet over de inhoud of emotie. Ik heb het over je post gedrag, dat nergens op slaat anders dan een verlengstuk zijn van de Poetin lijn.
Leuk dat je het allemaal zogenaamd genuanceerd, in context of geopolitiek neerzet. Maar het is niks anders dan een verdekte manier brengen van de Poetin propaganda. Het is ook altijd eenzijdig het belichten van wat de ander ook allemaal fout doet. Het is alleen maar: ja maar.

Er zijn genoeg users die meerdere kanten belichten of vragen stellen bij wat een handige strategie is of wat we ook als westen andere hadden kunnen doen.

Maar jouw posts zijn er alleen maar op gericht anderen dan Russen mede de schuld te geven van het bombarderen van vrouwen en kinderen. En zo heel geraffineerd de lijn van Poetin naar binnen te fietsen. Alsof er überhaupt een aanleiding is om te veronderstellen dat een andere opstelling van het westen deze oorlog had kunnen voorkomen. Er is geen enkel bewijst dat suggereert dat Poetin dan anders had gehandeld. En nee, ook de woorden van Poetin zelf zijn geen bewijs. Die aanhalen is alleen maar een voorbeeld van subtiel de Poetin propaganda verspreiden.

En ja, daar zit mijn emotie op. Voor het conflict hebben we verder de NAVO en die houden zich wel kalm.
Heel verslag maar inhoudelijk geen drol waard. Mijn post gedrag en een verlengstuk van de Poetin lijn. Ben jij wel bij verstand of compleet doorgedraaid net zoals het media apparaat van het westen dat maar al te graag een boeman aanwijst en zelf doet alsof die de heilige boon is?

Jij kiest een kant terwijl ik mezelf objectief opstel. In jouw ogen ben ik dan maar een slechterik omdat ik niet met jou en je andere maatje ja knik.

Ik weet dat jouw emotie daarop zit. Vandaar dat je ook onzin uitkraamt.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:34:47 #250
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203977970
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:33 schreef trein2000 het volgende:
Goeie vraag, ook totaal geen update meer wie waar is of wat de laatste stand van zaken is.
pi_203977981
quote:

[..]
Weet je wat ik onder andere heel hypocriet vind? Dat men het WK in een land gaan houden waar nog slavernij is, mensenrechten massaal worden geschonden, 10000 mensen zijn omgekomen voor de bouw van een paar stadions en dat in 2016/2017 bommen op Jemen flikkerde waarbij expres burgerdoelen zonder enige reden werden geraakt. Maar FIFA gooit wel Rusland uit het WK vanwege Oekraïne.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_203977983
quote:

[ twitter ]
Toch haalt die het niet bij de A-10 song. Nu nog de VS overtuigen om hun gemottenbalde A-10's te doneren O-)

You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  zondag 6 maart 2022 @ 23:35:53 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_203977984
Onze acties zijn echt niet goed overdacht en niet gecoördineerd. Het is al erg dom om het Russische volk cultureel en sportief van ons te vervreemden.
Maar hoeveel stingers zijn er ondertussen niet geleverd? 2500? En wie heeft bijgehouden waar ze nu zijn?
Een stinger is voor een terrorist het ultieme wapen en tot aan 2035 zullen ze in Oost-Europa voor een zacht prijsje volop de markt zijn. Denk daar aan als je de komende jaren gaat vliegen.

En zo zijn er nog veel meer dingen.
Direct effects, second order effects, third order effects
The End Times are wild
pi_203977985
quote:

[..]
Ja maar voorlopig gaan er echt geen drones meer richting Oekraïne.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:36:36 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203977990
quote:
7s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Weet je wat ik onder andere heel hypocriet vind? Dat men het WK in een land gaan houden waar nog slavernij is, mensenrechten massaal worden geschonden, 10000 mensen zijn omgekomen voor de bouw van een paar stadions en dat in 2016/2017 bommen op Jemen flikkerde waarbij expres burgerdoelen zonder enige reden werden geraakt. Maar FIFA gooit wel Rusland uit het WK vanwege Oekraïne.
de FIFA is zo corrupt als wat
  zondag 6 maart 2022 @ 23:37:05 #256
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203977994
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:34 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Heel verslag maar inhoudelijk geen drol waard. Mijn post gedrag en een verlengstuk van de Poetin lijn. Ben jij wel bij verstand of compleet doorgedraaid net zoals het media apparaat van het westen dat maar al te graag een boeman aanwijst en zelf doet alsof die de heilige boon is?

Jij kiest een kant terwijl ik mezelf objectief opstel. In jouw ogen ben ik dan maar een slechterik omdat ik niet met jou en je andere maatje ja knik.

Ik weet dat jouw emotie daarop zit. Vandaar dat je ook onzin uitkraamt.
Ok Vlad.

Neutraal, wat is dat precies? Dat Oekraïne de clusterbommen over zichzelf afroept?

En als je mijn posts de afgelopen jaren had je genoeg kritiek op Irak/Afghanistan oorlogen of instelling van het Westen gelezen. Net als dat je nu helemaal niet zomaar moet ingrijpen en het hoeft koel houden belangrijk is.

Maar dat boeit je helemaal niet. Zogenaamde objectiviteit of 'kritisch nadenken' is een slap excuus voor subtiel de aandacht willen afleiden van waar het nu over gaat.

Open lekker een topic over de opstelling van partij X in conflict Y als je het daar zo graag over wilt hebben.
pi_203977998
twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 23:37:51 #258
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203978000
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:36 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja maar voorlopig gaan er echt geen drones meer richting Oekraïne.
andere landen gaan ook bestellingen vanwege het succes
  zondag 6 maart 2022 @ 23:38:06 #259
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_203978001
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdA, D66, GroenLinks en SP waren tegen.
Het gaat mij eigenlijk meer om het woordje ‘verstandiger’ omdat achteraf (lekker een koe in de kont kijken) lullen altijd lekker makkelijk is.
pi_203978027
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef LXIV het volgende:
Onze acties zijn echt niet goed overdacht en niet gecoördineerd. Het is al erg dom om het Russische volk cultureel en sportief van ons te vervreemden.
Maar hoeveel stingers zijn er ondertussen niet geleverd? 2500? En wie heeft bijgehouden waar ze nu zijn?
Een stinger is voor een terrorist het ultieme wapen en tot aan 2035 zullen ze in Oost-Europa voor een zacht prijsje volop de markt zijn. Denk daar aan als je de komende jaren gaat vliegen.

Er wordt bewust van dat soort wapentuig geleverd om ervoor te zorgen dat de conflicten zich diep in de steden trekken en heel langdurig worden. Als Europa en Amerika zo erg van Oekraïne en haar volk hielden dan zouden ze dat land tot nu toe allang flink hebben uitgerust met verschillende SAM systemen etc. Kijken of Rusland dan nog een fatsoenlijke bombardement zou kunnen uitvoeren.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:40:35 #261
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203978030
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als de huurders eruit zijn, gooi ik er een schoonmaakploeg tegenaan. Als het echt 'n bende is, dan houd ik wat in op de borg.
Nou das het verschil, ik poets wel zelf en zie de verschillen. Ik ga dus liever voor de Oost-Europese gasten. Scheelt me veel werk.
pi_203978035
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:29 schreef Halcon het volgende:

[..]
Lijkt erop dat ze ook willen dat dit nog wel even duurt en Rusland er flink verzwakt uit gaat komen.
Precies zoals ik ook denk.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:43:04 #263
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203978060
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:40 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Precies zoals ik ook denk.
Rusland dreigt met kernwapens, en verder hebben ze niks te dreigen. Dat maakt de situatie eng, alles of niks. Door die ene gek.

Kijk elke morgen met vrees naar het nieuws.
pi_203978066
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:35 schreef LXIV het volgende:

Russische passagiersvliegtuigen zijn een potentieel doelwit van IS

pi_203978067
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ok Vlad.

Neutraal, wat is dat precies? Dat Oekraïne de clusterbommen over zichzelf afroept?

En als je mijn posts de afgelopen jaren had je genoeg kritiek op Irak/Afghanistan oorlogen of instelling van het Westen gelezen. Net als dat je nu helemaal niet zomaar moet ingrijpen en het hoeft koel houden belangrijk is.

Maar dat boeit je helemaal niet. Zogenaamde objectiviteit of 'kritisch nadenken' is een slap excuus voor subtiel de aandacht willen afleiden van waar het nu over gaat.

Open lekker een topic over de opstelling van partij X in conflict Y als je het daar zo graag over wilt hebben.
Eerst een ''Ok Vlad'' en toen toch maar ff weer je emotie op gang gezet en besloten om weer een tekst te schrijven.

Je post van de afgelopen jaren. Haha. En ik moet even weten wie jij bent en een archief bijhouden van je berichten?

Wat wil je nu precies knul? Ik kan je niet meer echt volgen.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:43:59 #266
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203978068
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Rusland dreigt met kernwapens, en verder hebben ze niks te dreigen. Dat maakt de situatie eng, alles of niks. Door die ene gek.

mocht hij overlijden, dan wordt het stil gehouden?
pi_203978071
quote:

[..]

Als ie een kernwapen gooit dan zwaait hij met de witte vlag. Das einde, das klaar. Niemand gaat dat pikken.
zie email 27 oktober
pi_203978074
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Nou das het verschil, ik poets wel zelf en zie de verschillen. Ik ga dus liever voor de Oost-Europese gasten. Scheelt me veel werk.
Mja, soms ook wel last mee hoor. :+ Klagende buren en zo dat er vuilniszakken pootjes krijgen omdat ze dagen in de zon liggen, hoop lawaai en geruzie is, etc. Paar keer politie aan de deur geweest al.

In veel van die krotten van uitzendbureaus gelden ook enorm strenge regels met boetebepalingen. Zo'n boete wordt dan meteen op het salaris ingehouden.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:44:38 #269
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_203978075
quote:
[ twitter ]
Tijd voor actie
quote:
Help de Russen de winter door
Aflevering: 40 minuten
Leestijd: 8 minuten
Meer dan 20 miljoen gulden haalt de VARA op met de televisieactie ‘Help de Russen de winter door’. Het avondvullende programma in 1990 wordt gepresenteerd door Astrid Joosten, Peter Jan Rens en Sonja Barend (met bontmuts rechtstreeks vanuit Moskou). Vooral bedrijven tasten diep in de buidel; een gift betekent gratis reclame. Maar bij nader inzien blijkt de honger in Rusland wel mee te vallen en het ingezamelde geld gaat o.a. naar medicijnen.
https://anderetijden.nl/a(...)ussen-de-winter-door
pi_203978079
quote:
Ik doneer geen cent.
zie email 27 oktober
pi_203978082
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]
andere landen gaan ook bestellingen vanwege het succes
Ja dat sowieso maar niet naar landen die in conflict zitten. Daarmee ben je eigenlijk bezig met leveren van wapens. Moreel niet correct en al helemaal niet voor Turkije en haar prachtige geschiedenis.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:45:59 #272
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203978087
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Eerst een ''Ok Vlad'' en toen toch maar ff weer je emotie op gang gezet en besloten om weer een tekst te schrijven.

Je post van de afgelopen jaren. Haha. En ik moet even weten wie jij bent en een archief bijhouden van je berichten?

Wat wil je nu precies knul? Ik kan je niet meer echt volgen.
Misschien moet je mij dan niet in een bepaalde hoek willen positioneren als je niet eens mijn standpunten kent. Je roept dus maar wat.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:46:12 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203978088
quote:

[..]
Ook dit is "bothsideïsm" redeneren dat terecht is maar verder niets van doen heeft met het topic dat Rusland welbewust een democratisch soeverein land binnenvalt en daar burgers hun rechten ontneemt.

Dat er elders rommel is, rechtvaardigt niet daarmee deze rotzooi. Wel goed om te onthouden dat er nog veel hypocrisie opgeruimd moet/kan worden. En ja zelfs in een democratie vindt (verboden) slavernij plaats.
pi_203978095
quote:

[..]

Dat is bluffen en een onderdeel van machtspolitiek. Rusland moest antwoord geven op de SWIFT actie van het Westen. Door die bluf zijn de beurzen in Europa flink gezakt en de olie en gasprijzen gestegen. EU slaat, Rusland slaat terug. Zo moet je het interpreteren.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:48:25 #275
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203978098
twitter
  zondag 6 maart 2022 @ 23:48:58 #276
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203978103
quote:

[..]
Ik denk ook dat de wereld nu anders moet gaan worden, mits Oekraïne gelijk gaat krijgen.

Maar hoe lang gooien we nu al balletjes op vanwege Qatar?

Ons oervolk komt uit Oekraïne, Oekraïne zit in ons DNA. En daarnaast wat zijn wij verantwoordelijk voor andere stammen?

Even een zijtak, maar waarom vechten Surinaamse mensen niet voor mensen rechten in Afrika.
pi_203978108
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat is bluffen en een onderdeel van machtspolitiek. Rusland moest antwoord geven op de SWIFT actie van het Westen. Door die bluf zijn de beurzen in Europa flink gezakt en de olie en gasprijzen gestegen. EU slaat, Rusland slaat terug. Zo moet je het interpreteren.
Hou toch op met dat bothsidesism. Er is maar een partij fout en er is ook maar een partij die desastreuze consequenties gaat ondervinden...
zie email 27 oktober
pi_203978112
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:48 schreef ootjekatootje het volgende:

Even een zijtak, maar waarom vechten Surinaamse mensen niet voor mensen rechten in Afrika.
Omdat dat 1) niet hun probleem is en 2) ze genoeg hebben aan hun eigen sores.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:51:27 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_203978118
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja dat sowieso maar niet naar landen die in conflict zitten. Daarmee ben je eigenlijk bezig met leveren van wapens. Moreel niet correct en al helemaal niet voor Turkije en haar prachtige geschiedenis.
whut?, als die Turken iets niet hebben, is het dat wel. ze hebben die drone niet voor niks ontwikkelt.
pi_203978122
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Misschien moet je mij dan niet in een bepaalde hoek willen positioneren als je niet eens mijn standpunten kent. Je roept dus maar wat.
Je bent ook nog eens gespecialiseerd in verdraaiing zie ik. Jij ben toch echt de eerste die mij heeft gequote en een kort verslag heeft geschreven aan welke kant ik zou moeten staan. Knap.
pi_203978136
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hou toch op met dat bothsidesism. Er is maar een partij fout en er is ook maar een partij die desastreuze consequenties gaat ondervinden...
?
pi_203978143
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:48 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Hier gaat iets goed mis. :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203978159
putin kan niet meer netflixen sinds vanavond ^O^ *O* ^p^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203978161
quote:

[..]
De Turkse economie zit op zijn gat. Dus ze kunnen wel wat verkopen gebruiken.
  zondag 6 maart 2022 @ 23:54:07 #285
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203978164
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omdat dat 1) niet hun probleem is en 2) ze genoeg hebben aan hun eigen sores.
Wij niet kan? Gevoelsmatig moeten “wij” iedereen helpen/compenseren.
Maar we krijgen ze linksom en rechtsom om de oren.
pi_203978167
twitter

95% inmiddels ingezet.
zie email 27 oktober
pi_203978174
Smeerlappen zitten vanachter een dorp raketten af te vuren.
twitter
pi_203978180
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]
whut?, als die Turken iets niet hebben, is het dat wel. ze hebben die drone niet voor niks ontwikkelt.
Amerika gaf Turkije geen drones bij de strijd tegen terrorisme. Daarbovenop kwamen ook nog allerlei ''militaire'' sancties vanuit het westen. Turkije had daarom besloten om zelf een drone te ontwikkelen en dat hebben ze heel goed gedaan.

Meeste van jullie kennen alleen TB2 van Bayraktar maar de echte geavanceerde technologie zit in de ANKA drones van TAI.
pi_203978195
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wij niet kan? Gevoelsmatig moeten “wij” iedereen helpen/compenseren.
Maar we krijgen ze linksom en rechtsom om de oren.
Dat is toch iets dat "we" onszelf wijsmaken, denk ik.
pi_203978197
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:52 schreef Salina het volgende:

[..]
Hier gaat iets goed mis. :)
Wat dan? Ik snap jullie echt niet meer.

Wat is er met jullie redeneringsvermogen aan de hand? Aub...
  zondag 6 maart 2022 @ 23:59:57 #291
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203978221
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:51 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je bent ook nog eens gespecialiseerd in verdraaiing zie ik. Jij ben toch echt de eerste die mij heeft gequote en een kort verslag heeft geschreven aan welke kant ik zou moeten staan. Knap.
Ik verdraai niks. Je zegt zelf:
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:34 schreef Werkperd het volgende:

Jij kiest een kant
Maar je kent mijn standpunten en posts helemaal niet. Dus bovenstaande quote is maar wat geroeptoeter en quatsch.

Maar goed, het is een bekend retorisch truukje. Want hierna ga je weer terug naar je emotie argument etc. Balletje - balletje met argumentatie en ratio. Succes met je 'neutraliteit'
  maandag 7 maart 2022 @ 00:02:05 #292
307622 Perox
(niet de echte)
pi_203978241
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Grappig, dat lijkt symptomatisch voor de verhouding tussen Turkije en de rest van NATO in het algemeen.
Want ook al zitten ze vaak op 1 lijn, ze hebben geen flauw idee waarom, en erover praten leidt alleen tot verwarring! :D
pi_203978244
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Ik verdraai niks. Je zegt zelf:
[..]
Maar je kent mijn standpunten en posts helemaal niet. Dus bovenstaande quote is maar wat geroeptoeter en quatsch.

Maar goed, het is een bekend retorisch truukje. Want hierna ga je weer terug naar je emotie argument etc. Balletje - balletje met argumentatie en ratio. Succes met je 'neutraliteit'
Ja en wie begon over putin lijn en weet ik het wat allemaal?

Ik heb nu echt geen tijd voor kinderen. Mij ff niet meer quoten aub.
  maandag 7 maart 2022 @ 00:02:39 #294
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203978246
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is toch iets dat "we" onszelf wijsmaken, denk ik.
Ik weet het niet, Sylvana staat zich elke dinsdag te slachtofferen in de tweede kamer.

Hebben we nog wat ABC eilanden, die wel wat willen maar zonder steun ook niks kunnen.

Enfin Halcon, ik ben blij met mijn oost Europeanen in ons vakantiehuis, en de eilandbewoners reageren sneller dan de regering vraagt. 2 kilometer verderop liggen 60 vrouwen en kinderen in een mooi hotel en ik hoop de kids uit Oekraïne snel op onze school te zien.
  maandag 7 maart 2022 @ 00:03:28 #295
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_203978251
quote:

[..]

Laat los, de wereld is gek.
  maandag 7 maart 2022 @ 00:03:33 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203978252
twitter
  maandag 7 maart 2022 @ 00:04:07 #297
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_203978256
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 00:02 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en wie begon over putin lijn en weet ik het wat allemaal?

Ik heb nu echt geen tijd voor kinderen. Mij ff niet meer quoten aub.
:W
pi_203978263
quote:

[..]

Ik zei dat er iets goed mis is met wat jij schreef.
Dan hoef ik dus niet te verklaren wat er in hemelsnaam mis is met mijn redeneringsvermogen, dunkt me.

Probeer het anders nog een keer. Waarom die SWIFT-actie van het Westen? Waarom zou het Westen/EU zijn begonnen te slaan (jouw woorden)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')