Oh, ik kem heb wel. Niet de eerste keer dat ik hem pak op leugens. Probleem is dat niet iedereen hem kent en ik wil, waar mogelijk, voorkomen dat mensen zulke gasten serieus nemen en gaan geloven in "fake news" wat hij loopt te verspreiden.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kende deze fan van Erdolf nog niet? Bespaar je de moeite, hij raaskalt net zo hard als Pudding.
Of de CIA is aan het stoken.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:35 schreef polderturk het volgende: Is Putler bang voor Shoygu? Wordt hij binnenkort berecht? [ twitter ]
Daar is de VN Veiligheidsraad voor, in theorie. Maar als 1 van de vaste leden betrokken is werkt dat inderdaad niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef Halcon het volgende: [..] Als je je bedreigd voelt, dan bel je de politie. Maar dat gaat tussen landjes niet echt. Dus die vergelijking gaat niet op.
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekrane heeft gewaarschuwd.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:37 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niet echt, tenzij je hier vooral bent om te trollen.
[..]
Vrij weinig, maar dat is dus vooral je gedachtegang? Een soort vergelding de missies in de landen die je noemt? Bijzonder.
Achterover leunen, what could go wrong.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Lekker Rusland cancellen, what could go wrong.
Denk dat Vlad gewoon met een strakke plasser in zijn bunker zit want 'de wereld heeft het over mij'quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij echt af of Putin het begrip gezichtsverlies kent of concepten als 'vrede' kan omvatten.
Ik zie hem als berekenend (uitgaande van micro-mimiek) en narcist die 'geniet' van zijn macht met het accent op de zelfbewondering daarvan. Een narcist zal doorgaans zijn 'probleem' (wasda?) niet onderkennen en alleen (tijdelijk) 'hulp' vragen/accepteren als dat relationeel - vanuit dus eigenbelang - nodig is.
Exact mijn gedachte. Amerikanen proberen in hoofd Poetin te gaan zitten.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:39 schreef slashdotter3 het volgende: [..] Ik zag dit bericht ook maar ik denk dat het eerder fakenews is om wantrouwen te zaaien binnen het Kremlin. Misschien hopen ze wel met het verspreiden van dit nieuws dat Putin hem voor de zekerheid eruit wipt.
Wanneer en waar precies?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn.
Gewaarschuwd om de banden met de EU niet aan te halen? Wat denk je wat het effect van deze invasie voor de buurlanden precies gaat zijn?quote:Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekrane heeft gewaarschuwd.
Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?quote:Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Is goed jongequote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekrane heeft gewaarschuwd.
Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Dat is ook een beetje samen besluiten of je dan alsnog degene die bedreigt in elkaar mag tikken of niet. En daar heeft dan iemand 'n Veto. En als je verwacht dat iemand een veto inzet, kun je je invasieplannen ook nog altijd niet voorleggen aan de VN Veiligheidsraad.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar is de VN Veiligheidsraad voor, in theorie. Maar als 1 van de vaste leden betrokken is werkt dat inderdaad niet.
Je moet overigens wel een gegronde reden hebben, sommige mensen voelen zich al bedreigd bij een verkeerde blik. Als je daarvoor de politie belt nemen ze je de keer daarna al minder serieus.
Poetin is vooral bang dat Russen in gaan zien wat een immense teringzooi hij van dat land heeft gemaakt, daarom is hij een oorlogje gestart.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
NATO heeft in het verleden al vaker laten zien dat de organisatie niet defensief maar ook offensief kan zijn. Als ik omringd wordt door een groep gewapende mannen, dan spring ik ook in de aanval. Het verschil is echter dat Rusland structureel Oekrane heeft gewaarschuwd.
Amerika zag een land dat een paar duizend km verder op zit als een bedreiging en is dat land binnengevallen. Europa stond daarachter. Meer hoef ik niet te vertellen maar hou je hypocriete gedoe voor je aub.
Als NAVO lekker mee gaan knokken, what could go wrong.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Achterover leunen, what could go wrong.
kan me dit wel enigzins voorstellen van de UK, u ze uit de EU zijn. Ze zijn gelijk een stuk protectionistischer geworden, wegen hun eigenbelangen veel meer af. Ze zitten laatste tijd wel vaker niet meer op 1 lijn met de EU.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK
Priti Patel is being urged to send emergency help for at least 150 Ukraine refugees stranded in Calais by what France calls the UK’s “lack of humanity”.
https://www.independent.c(...)calais-b2029674.html
Priti Patel under fire after ‘only 50 visas’ issued for Ukraine refugees
Home secretary challenged over why ‘only 1% of UK visa applications have been granted’
As few as 50 visas have been issued for Ukraine refugees to come to the UK, it has emerged, as the crisis was labelled Europe’s worst since the Second World War.
https://www.independent.c(...)-visas-b2029731.html
Oekrane heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
PAS OP! TRAP ER NIET IN!quote:Op zondag 6 maart 2022 21:32 schreef Werkperd het volgende: [..] Je snapt toch ook wel dat ik hier niet serieus op ga reageren of wel? Anders stel ik meteen een reeks aan vragen wat Nederlandse F-16's in Irak en Afghanistan te zoeken hadden. Pas op.
Rusland wordt niet omringd door NATO-landen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Iets met "hypocrisie"quote:Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Poem_ het volgende:
Dus omdat Amerika in het Midden-Oosten landen binnenvalt is het ook prima als Rusland dat een keer doet? Dat is de 'logica'?
Een AT-4 is een ongeleid projectiel.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De AT4 is gewoon 1400 dollar, voor de prijs van een Javalin heb je 50~70 van deze. Waar komt dat prijsverschil vandaan?
[ twitter ]
Kweetniet hoor en dat "bewijs" is ook vloeibaar.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die fase zijn we allang voorbij.
Evacuatie routes worden bewust bestookt met mortieren.
Was volgens mij CNN wat er letterlijk naast de bussen stonden en hele gezinnen weggevaagd zag worden, zijn ook gewoon beelden van.
Incl genoeg bewijs van clustermunitie die gebruikt word, zowel in beeld als stukken op de grond.
Rusland kan de vinketering krijgen en behoeft geen enkele vorm van medelijden wat dit betreft.
Het VK is een kutland. Laat ze lekker erin stikken met hun Shitty of Londen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK
Priti Patel is being urged to send emergency help for at least 150 Ukraine refugees stranded in Calais by what France calls the UK’s “lack of humanity”.
Home secretary challenged over why ‘only 1% of UK visa applications have been granted’
As few as 50 visas have been issued for Ukraine refugees to come to the UK, it has emerged, as the crisis was labelled Europe’s worst since the Second World War.
Stond Europa daar achter ja? Was dat de reden waarom oa de Fransen de VS hebben lopen tegenwerken in oa de VN?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:43 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Het mocht wel ja. Maar was het verstandig?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oekrane heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.
...
Maar het leuke is, dat er nu de vraag in het Kremlin bestaat: wat is hiervan waar? Is die minister een bedreiging? Ziet Putin de minister als een bedreiging? En zo ja, hoe bedreigend is dat voor de minister? Genoeg om zijn huid te willen redden door iets te doen?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:38 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dus de sources zeggen niet dat Shoigu gaat coupen, maar dat Poetin bang is dat Shoigu gaat coupen. Jammer, daar hebben we een stuk minder aan. Hoewel de sources het ook niet zouden zeggen als Shoigu daadwerkelijk iets van plan was, hoop je in ieder geval.
Of grootheidswaanzin. Poetin kan het nog steeds niet verkroppen dat Oekrane een onafhankelijke republiek is met een eigen wil en geen onderdeel van het grote Sovjetrijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oekrane heeft niks gedaan wat een onafhankelijk land niet mag doen zonder zich daarbij agressief op te stellen naar een ander land.
Dat je grote vriend de gevoeligheid van een jaloerse ex heeft is Oekrane niet aan te rekenen. Sterker, het laat alleen maar zien wat een minderwaardigheidscomplex er schuil gaat achter Poetin.
Ben al jaren tevreden aandeelhouder van Raytheon, that's why.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
De AT4 is gewoon 1400 dollar, voor de prijs van een Javalin heb je 50~70 van deze. Waar komt dat prijsverschil vandaan?
[ twitter ]
Afstand en doelzoekende techniek.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Zeg dat tegen je vriendje die alleen maar leugens verspreidt.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:48 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Svp inhoudelijk reageren of wegblijven.
Dat kan helemaal niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ben al jaren tevreden aandeelhouder van Raytheon, that's why.
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Een "aardige" actie zou zijn, als men Rusland uit de VN raad zou wippen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje samen besluiten of je dan alsnog degene die bedreigt in elkaar mag tikken of niet. En daar heeft dan iemand 'n Veto. En als je verwacht dat iemand een veto inzet, kun je je invasieplannen ook nog altijd niet voorleggen aan de VN Veiligheidsraad.
Politie kan zich vaak wel voorstellen dat iets an sich bedreigend over kan komen of dat mensen zich bedreigd voelen. Ook al heb je geen gun op hun hoofd staan.
En dat is met name vanwege de afwezigheid van een bevolkingsregister, geen dank voor het beantwoorden van jouw vraag.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Vandaar dat dat land al jaren voorkeur #1 is voor de gemiddelde vluchteling?
Dan nog de Chinezen eruit.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een "aardige" actie zou zijn, als men Rusland uit de VN raad zou wippen.
Prima voor tanks en soortgelijk materieel.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.
Een at4 is "gewoon" een domme raket die je zelf moet mikken en daarna alleen rechtdoor vliegt
Dan hadden ze de VS er ook wel uit mogen wippen na al hun "operation freedom"-avonturen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zn eigen dochter stemde tegen!quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
goed nieuws. We hebben zo ongeveer de minst op poetin stemmende russen hier
[ twitter ]
Zelfs zijn eigen dochter stemt niet op 'mquote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Alsof bij een andere opstelling Poetin ineens geen interesse zou hebben gehad in Oekrane.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Het mocht wel ja. Maar was het verstandig?
Stop nou toch 's dat hadden, zouden en verbrande asquote:Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan hadden ze de VS er ook wel uit mogen wippen na al hun "operation freedom"-avonturen.
Je moet wel consequent zijn met dat soort zware maatregelen. Verder een onzinnige discussie, want iemand uit de VN Veiligheidsraad trappen valt niet zo mee.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Stop nou toch 's dat hadden, zouden en verbrande as
We spreken nu over een situatie waart een democratisch soeverein land door een autocraat wordt binnen gevallen met puur en als enige reden het zich toe te eigenen.
Rusland die gaat zichzelf afsluiten van het internetquote:Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Visueel bevestigde verliezen van militair materieel.
Rusland: 818
Oekraene: 247
Iets van 100 bij gekomen vandaag aan de kant van Rusland.
Als Rusland afgesloten wordt van het internet ben ik bang dat Rusland nog veel ergere dingen gaat doen in Oekraene uit wanhoop.
[ twitter ]
Dankzij Starlink is er nog enigzins internet in Ukraine, dus er blijft nog gewoon informatie komen wat ze in Ukraine aan het doen zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Als Rusland afgesloten wordt van het internet ben ik bang dat Rusland nog veel ergere dingen gaat doen in Oekraene uit wanhoop.
Een moderne MBT moet je met een AT4 wel van heel dichtbij raken. Volgens mij heeft het ding ook geen tandem-charge. Maar een lichter gepantserd voertuig heeft zeker een probleem.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Prima voor tanks en soortgelijk materieel.
Wat geeft de X-as aan? edit: niets dus...quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vergeet niet dat ook onze Iris van der Graaf is terug getrokken uit Moskou!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Rusland die gaat zichzelf afsluiten van het internet
Kunnen we wmb afspreken, dat elk land dat een democratie binnenvalt op het strafbankje komt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je moet wel consequent zijn met dat soort zware maatregelen. Verder een onzinnige discussie, want iemand uit de VN Veiligheidsraad trappen valt niet zo mee.
Goeie bron ook!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:05 schreef riazop het volgende:
Interessant;
Oekraiense strijdkrachten gingen op 3 plaatsen in de tegenaanval dit weekend:
Severodonetsk
Donetsk (direct tegen de rebellen en op burgerdoelen)
Irpin
Misschien moet je de samenstelling vd VN nog eens nader bestuderen en uit je naieve droom ontwakenquote:Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
...Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
Dat wordt door Ome Putin toch anders gevoeld en dat weten we.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Rusland wordt niet omringd door NATO-landen.
Hou toch op met die Russische propaganda.
En Putin wil voorkomen dat die informatie in Rusland terechtkomt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:04 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dankzij Starlink is er nog enigzins internet in Ukraine, dus er blijft nog gewoon informatie komen wat ze in Ukraine aan het doen zijn.
Die beelden zijn minimaal 24 uur oud.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
En dit, in alle varianten, x 1000.
Vandaag weer niet gevacueerd.
Waarom kunnen we niets doen?
Dan hadden de VS en de UK er al niet meer ingezeten. Denk dat het lekker rustig zou zijn daar dan.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kunnen we wmb afspreken, dat elk land dat een democratie binnenvalt op het strafbankje komt.
En dat eruit trappen is gewoon dat willen omdat ze die pek dan niet waard zijn. Ook de VN is een democratisch samenzijn en als je dat niet tenminste tolereert, heb je daar toch niets te zoeken.
Klopt, maar die vallen - zie ook stemming - geen modern democratisch land binnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Misschien moet je de samenstelling vd VN nog eens nader bestuderen en uit je naieve droom ontwaken
Zit vol met dictaturen, theocratien en operettestaten.
Ik heb vandaag 1000 km gereden, dus ik zie ze voor het eerst. Dat de evacuatie weerniet gelukt is heb ik onderweg in het Frans, Duits en Vlaams meegekregen, dus dat is recent. In het Frans hadden ze er ook een heel verslag bij over vrieskou, geen electriciteit, dus geen verwarming, geen water meer, sneeuw proberen te smelten om aan water te komen en gebrek aan voedsel. En ook 24 uur oud zijn ze gruwelijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die beelden zijn minimaal 24 uur oud.
Ten eerste is dat niet zo, en ten tweede is de populariteit van een land bij vluchtelingen op geen enkele manier een maatstaf voor of het wel of niet een kutland is.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Vandaar dat dat land al jaren voorkeur #1 is voor de gemiddelde vluchteling?
Al besproken.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zelfs zijn eigen dochter stemt niet op 'm
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Klopt, maar die vallen - zie ook stemming - geen modern democratisch land binnen.
De term naif en droom, kan je gerust NVT weglaten.
Mijn god, kost zo'n ding bijna 100k?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:55 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een Javelin is een geavanceerde raket met verschillende mogelijkheden heden om een target te vinden, locken en automatisch bij te sturen waar nodig.
Een at4 is "gewoon" een domme raket die je zelf moet mikken en daarna alleen rechtdoor vliegt
Defensiematerieel is teringduur.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn god, kost zo'n ding bijna 100k?
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:15 schreef Halcon het volgende:
[..]
Maar een land binnen vallen wat niet voldoet aan de norm "modern democratisch" binnen vallen is geen probleem?
Voor zo ver Oekrane wel aan die norm voldoet. Op het lijstje van The Economist staat Oekrane op de 78e plek (bron).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.rip
quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
22:12
Netflix heeft zijn streamingdienst in Rusland opgeschort om te protesteren tegen de grootschalige invasie van Oekrane door het land. 'Gezien de omstandigheden ter plaatse hebben we besloten om onze dienstverlening in Rusland op te schorten', aldus een verklaring van Netflix.
"Keep your friends close but your enemies closer" is iets wat hier op toegepast kan worden. Eigenlijk een heel democratisch iets om niet al het zicht op een probleemveroorzaker te verliezen en toch nog ergens lichtpuntjes te zoeken. Als je ze van de radar stoot krijg je ook minder signalen waar je goed op kunt handelen.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dan is er nog wel wat werk aan de winkelquote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.
Exact, het interesseert het Kremlin weinig dat er informatie uitgaat, who cares, zolang maar gecontroleerd wordt wat er bij de struisvogelende burgers binnenkomt.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef polderturk het volgende:
[..]
En Putin wil voorkomen dat die informatie in Rusland terechtkomt.
Jammer dat bedrijven niet gaan voor een statement en dan wachten tot Poetin het zelf moet verbieden. Dat zou een veel sterker signaal zijn voor de Russische bevolking dat die bedrijven niets tegen Russen op zich hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
Netflix heeft zijn streamingdienst in Rusland opgeschort om te protesteren tegen de grootschalige invasie van Oekrane door het land. 'Gezien de omstandigheden ter plaatse hebben we besloten om onze dienstverlening in Rusland op te schorten', aldus een verklaring van Netflix.
Maar nog steeds meer dan 50%quote:Op zondag 6 maart 2022 21:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
China kan zich als het wilt helemaal loskoppelen van westerse wereld. Er is geen enkel land dat zo onafhankelijk is van rest van de wereld. Derhalve is Xi ook waars niet onder indruk van sancties om.hem af te brengen van inval in Taiwan.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:19 schreef Rambolin het volgende:
Toch is China geen (militair) bondgenoot van Rusland. "China wil sowieso geen bondgenootschappen sluiten met andere landen, omdat het land de handen vrij wil houden. Zodra je bondgenoot bent, kan je verplichtingen als gevolg van dat bondgenootschap krijgen", aldus Van der Putten. China noemt Rusland een "strategische partner".
https://www.nu.nl/spannin(...)aarom-eigenlijk.html
Net gegoogled.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We hebben de afgelopen tijd gezien dat onderhoud niet een sterk punt is van de Russen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Exact, het interesseert het Kremlin weinig dat er informatie uitgaat, who cares, zolang maar gecontroleerd wordt wat er bij de struisvogelende burgers binnenkomt.
Burgers die sws al sceptisch zijn geworden over de inhoud en met door afsluiten van (des)informatiepaden, nog verder in de fuik van de eigen waarheid worden gebracht.
De schuld daarvan wordt eenvoudig bij de drugsverslaafde nazi's belegd die Rusland willen aanvallen om vervolgens bezig gehouden te worden met overtuigende beelden en vaderlandse zienswijze(n).
Het afsluiten van internet zal op termijn nog wel moeilijk gaan worden zijn want je zult dan ook je eigen technologie-platform moeten gaan onderhouden (en ontwikkelen).
Tja als je er iets uit de lucht mee kan schieten dat tig miljoen kost, is dat een koopje natuurlijk.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Das bijna hl Afrika om te beginnen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een land hoeft niet democratisch te zijn, maar wanneer een bestuur de eigen bevolking hardhandig onderdrukt mag de internationale gemeenschap best ingrijpen.
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef bitterbal het volgende:
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:22 schreef Rambolin het volgende:
Van Rossem: "men zegt altijd opvang (vluchtelingen) in eigen regio, nu is er een oorlog uitgebroken in de eigen regio"
Op bepaalde plekken kan dit best kloppen. In het zuidelijke deel is het erg duidelijk dat Russen ook steden ingenomen hebben (vandaar ook de berichten van protesten in bepaalde steden).quote:
Ik heb echt zoveel verschillende prijzen gezien voor de Javalin. Varierend van 75k tot 220k. Zal wel komen omdat de launcher van 120 of 140k soms wel en soms niet meegerekend wordt in het bedrag.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:22 schreef polderturk het volgende:
[..]
Net gegoogled.
$175k per raket.
Veel goedkoper dan de tanks en luchtafweersystemen die ze opblazen.
Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?quote:Op zondag 6 maart 2022 21:47 schreef Rambolin het volgende:
Fittie France vs UK
VS hebben het ook geprobeerd in Irak. Dat liep ook niet echt lekker. Vaak is het na de invasie een grotere teringzooi dan voor de invasie.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Das bijna hl Afrika om te beginnen.
De Fransen hebben het geprobeerd in Mali. We weten hoe dat is afgelopen
Enkel nog RT en Battleship Potemkinquote:Op zondag 6 maart 2022 22:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!
En ze kunnen zich ook al niet meer vetmesten met Amerikaanse fastfood.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze kunnen dus geen Amerikaanse mainstream bagger meer kijken? Dat zal ze leren!!
Ja, je voelt 'm ook al aankomen dat bij het volgende gedoe in Afrika of Azi we ook weer ruimhartig moeten zijn, want dat waren we met Oekrane ook.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.
Maar bij zulke mensen is het altijd en-en, want we vangen naast Oekraners, ook nog steeds Syrirs, Afghanen, Eritreers, Somalirs etc. op.
Inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jammer dat bedrijven niet gaan voor een statement en dan wachten tot Poetin het zelf moet verbieden. Dat zou een veel sterker signaal zijn voor de Russische bevolking dat die bedrijven niets tegen Russen op zich hebben.
Dat is in het verleden zeker niet altijd goed gegaan inderdaad.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is er nog wel wat werk aan de winkel
En ruimt de internationale gemeenschap ook de teringzooi op die ze achterlaten na het verwijderen van een dictator die ze niet aanstaat? Dat ontbrak er tot nu toe nog weleens aan.
Waarom zouden ze blijven als ze 80% van in inkomsten in rusland moeten omzetten in Roebels? Dat is gewoon geld verbranden.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die bedrijven die deugpunten genereren en in ruil daarvoor 150 miljoen Russen verenigen tegen het Westen.
Slim?
Ze neemt wraak voor haar hindoebroeders die vastzaten in Oekrane.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef grrrrg het volgende:
Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?
Dus als Nederland JSFs stuurt, dan compenseer de US ze. Dus eigenlijk stuurt de US ze dan. Zal Putin leuk vinden, die Amerikaanse inmenging.quote:
En dat ze het land niet komen Islamiseren, overlast veroorzaken en voor veel criminaliteit zorgen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:31 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Heeft ze de memo niet ontvangen dat deze vluchtelingen blank zijn?
RT was wel een stuk interessanter als informatiebron dan Netflix. Maar ook dan NPO of RTL.quote:
Wat zei RT dan over de oorlog? Kon er niets over vinden op hun site...quote:Op zondag 6 maart 2022 22:35 schreef riazop het volgende:
[..]
RT was wel een stuk interessanter als informatiebron dan Netflix. Maar ook dan NPO of RTL.
Iig goed om vast te stellen dat de censuur van 2 kanten komt.
Het waren vooral de Russische neonazi'tjes die daat nog even wat havoc aangericht hebben.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:27 schreef riazop het volgende:
[..]
Das bijna hl Afrika om te beginnen.
De Fransen hebben het geprobeerd in Mali. We weten hoe dat is afgelopen
Voorzien van recente (2010-ish) upgrades. Verder hebben ze weinig keus. Een snelcursus F35 zit er niet in.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dertig antieke Fulcrums, wat is dit nu weer voor een simpele symboolpolitiek?
Fuck dat, er is een duidelijk verschil op beschaving, potentie om nuttig mee te draaien in de maatschappij, criminaliteit, overlast, vrouwen lastig vallen en terrorisme van verschillende volkeren en daar mag je best op filteren.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je voelt 'm ook al aankomen dat bij het volgende gedoe in Afrika of Azi we ook weer ruimhartig moeten zijn, want dat waren we met Oekrane ook.
Moodys, die Lehman nog op creditworthy had staan 3 uur na hun faillissement.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De middeleeuwen belden, ze wouden de Russische economie terug.
quote:Op zondag 6 maart 2022 22:18 schreef koffiekoekjes het volgende:
*nsfw burger doden*
[NSFW] New York Times Cover: Russia kills fleeing familyVolgens mij was dat bij deze aanval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.rip
Eveneens NSFWBoot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
De meesten van die groepen zitten anders gewoon nog in de regio.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat zeggen we wel elke keer, dat we nu iets moeten doen omdat het onze regio is.
Maar bij zulke mensen is het altijd en-en, want we vangen naast Oekraners, ook nog steeds Syrirs, Afghanen, Eritreers, Somalirs etc. op.
Iddquote:Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef myShizzle het volgende:
Netflix, Spotify etc trekken zich NU PAS terug omdat Visa, MasterCard en PayPal dit ook hebben gedaan en ze dus geen geld meer kunnen verdienen.
Zie net dat het nog erger was dan ik dacht. Lehman stond nog op A2 de dag van hun faillissement, lol.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Moodys, die Lehman nog op creditworthy had staan 3 uur na hun faillissement.
Tsja, maar is dat de reden dat ze weggaan? Ik denk het niet.quote:
Coca cola blijft nog steeds volhouden dat ze een primaire levensbehoefte zijn?quote:
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:32 schreef riazop het volgende:
[..]
Inderdaad.
Al die bedrijven die deugpunten genereren en in ruil daarvoor 150 miljoen Russen verenigen tegen het Westen.
Slim?
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De middeleeuwen belden, ze wouden de Russische economie terug.
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:35 schreef Evenstar het volgende:
Polen gaat GEEN vliegtuigen sturen, dus waarom dat weer steeds bespreken .....
Als de hele beschaafde wereld jouw aanval veroordeelt, en je hebt alleen steun van landen als Venezuela, Nicaragua en China moet er ergens een lampje gaan branden.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.
Lijkt me een kwestie van tijd toch. Verder niet eens direct een grote ramp denk ik. Ze kunnen toch de kapitaalmarkten niet meer op omdat ze volledig gesoleerd zijn, dus hun creditrating maakt dan ook niet superveel uitquote:Op zondag 6 maart 2022 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekrane?quote:Op zondag 6 maart 2022 22:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Fuck dat, er is een duidelijk verschil op beschaving, potentie om nuttig mee te draaien in de maatschappij, criminaliteit en overlast van verschillende volkeren en daar mag je best op filteren.
In principe betalen ze hun overheidsleningen dan niet meer, dus rekening komt elders te liggen. Argentinie gaat elke 10 jaar failliet. Handelsbeperkingen raakt ze harder dan default.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet dat dergelijke schadenfreude niet heel sympathiek is, maar zou me wel kapot lachen als Rusland in default zou gaan.
Eerder zei men nog dat Polen (en andere Oost Europese landen) was teruggefloten door de VS met die levering van vliegtuigen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel raar dat de VS blijft benoemen dat ze er voor open staan met Polen. En Polen blijft ontkennen. Geen idee wat de VS wil bereiken.
Ik vind dat cultureel afsluiten echt heel dom. We kunnen ze beter cultureel omarmen. Maar iedereen zonder enige kennis van zaken doet maar iets wat hem na een half uurtje twitteren goed dunkt en deugpunten oplevert. De nee domheid gaat ons de kop kosten.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die 150 miljoen Russen kunnen zichzelf ook de vraag stellen waarom het westen zo veel haat heeft naar Rusland, terwijl ze alleen een vredesoperatie uitvoeren tegen allerlei Nazis en gangsters.
Dat is waar, maar een default betekent natuurlijk ook op langere termijn een lage kredietwaardigheid.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Lijkt me een kwestie van tijd toch. Verder niet eens direct een grote ramp denk ik. Ze kunnen toch de kapitaalmarkten niet meer op omdat ze volledig gesoleerd zijn, dus hun creditrating maakt dan ook niet superveel uit
Het is een combinatie van financieel belang en deugpunten.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar is dat de reden dat ze weggaan? Ik denk het niet.
Die klets van die tandartsen uit Syri gaat er de komende 100 jaar hopelijk niet meer als zoete koek in.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als dat je eisen zijn, waarom dan niet per individu? Is een dokter uit Nigeria minder dan iemand zonder opleiding uit Oekrane?
Nu is die steun van China zo denderend dat het je ook nog sommeert je een oplossing te zoeken. Terwijl het je aan de andere kant als land z'n schoothondje maakt met die Russen die nu allerlei Chinese diensten moeten nemen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als de hele beschaafde wereld jouw aanval veroordeelt, en je hebt alleen steun van landen als Venezuela, Nicaragua en China moet er ergens een lampje gaan branden.
Je heb het weer over wat nu niet is. Verder mooi dat je indirect er wel wat in ziet om landen uit te sluiten die de democratie van anderen willen aanvallen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan hadden de VS en de UK er al niet meer ingezeten. Denk dat het lekker rustig zou zijn daar dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |