Ik mis nog veel meer wintersport. Blijkbaar zijn de paralympics niet meer dan 1 zinnetje op een nieuwssite waard.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:08 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike ik hoor je niet over schaatsen dit weekend?
Lokale verkiezingen?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:06 schreef borisz het volgende:
Vanmiddag een hoop flyers in brievenbussen gedaan.
Nog 10 dagen! (nou ja die maandag en dinsdag mag er ook gestemd worden).quote:
Nu ben ik wel benieuwd naar de punten van D66 die dan zo stom zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:09 schreef derLudolf het volgende:
In Emmen heeft D66 er geen zin in volgens mij, die hebben zulke idiote standpunten
Bij mij kwam een lokale partij er uit, die het nu ook aardig doen. Landelijk stemmen die lui oa VVD, CDA en D66. Van alles wat dus en geen geen FvD of Sylvana gekkies.
Wat PvdA als altijd grootste partij en leverancier van de burgemeester (topvent) deze keer op de lijst heeft staan is als grote landelijke partij best droevig.
Googlen op stemwijzer-woonplaats bracht mij bij de lokale stemwijzer waar bewoners stellingen voor hadden mogen inbrengen.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb overigens nog geen online hulpmiddel gevonden. Stemwijzer heeft mijn gemeente niet. Welke zijn er nog meer? (KiesKompas ook niet)
Meer windmolens, meer zonneakkers, 30km/u in de bebouwde komquote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar de punten van D66 die dan zo stom zijn.
Ik heb overigens nog geen online hulpmiddel gevonden. Stemwijzer heeft mijn gemeente niet. Welke zijn er nog meer? (KiesKompas ook niet)
mijnstem.nl kon wel. Niets nieuws. FvD helemaal onderaan, gelukkig
1. SP en PvdA
3. ChristenUnie
NIMBY?quote:Op zondag 6 maart 2022 18:24 schreef Vanyel het volgende:
4 die geen windmolens wil plaatsen binnen de gemeente.
Ugh, die zonne-akkers zijn echt afschuwelijk (en nog zo-veel huizen zonder zonnepanelen)quote:Op zondag 6 maart 2022 18:27 schreef derLudolf het volgende:
Meer windmolens, meer zonneakkers, 30km/u in de bebouwde kom
In een gemeente waar veel lintdorpen zijn is 30km/u echt kut.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ugh, die zonne-akkers zijn echt afschuwelijk (en nog zo-veel huizen zonder zonnepanelen)Windmolens ook gedrochten, 30 km/u in de bebouwde kom is misschien wel goed voor bepaalde wijken. Maar niet overal.
Mooi dat je actief bent daarvoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Nog 10 dagen! (nou ja die maandag en dinsdag mag er ook gestemd worden).
Die Windmolens, laat ze die lekker op zee neerzetten. Daar is plek genoeg, hebben omwonenden er geen last van, en als je in zo een windmolenpark dan ook een visverbod invoert, is dat ook goed voor het bodemleven.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Googlen op stemwijzer-woonplaats bracht mij bij de lokale stemwijzer waar bewoners stellingen voor hadden mogen inbrengen.
1 D66
2 PvdA en GroenLinks
Wordt PvdA, da's de enige in de top 4 die geen windmolens wil plaatsen binnen de gemeente.
FvD in Arnhem wil geen stemmen. Die gebruikte de skyline van Nijmegen in hun verkiezingsposter.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1. SP en PvdA
3. ChristenUnie
Sowieso niet. Wmb ook niet in andermans backyard. Die dingen horen niet binnen een paar 100 meter van de bebouwde kom.quote:
Ftfy.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sowieso niet. Wmb ook niet in andermans backyard. Die dingen horen niet binnen een paar 100 kilometer van de bebouwde kom.
Mijn rijtje:quote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1. SP en PvdA
3. ChristenUnie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ooit een huisgenootje dat meedeed. Niet per se wanhopig, gewoon nieuwsgierig, naief en enthousiast.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:30 schreef AnneX het volgende:
Mijn hemel…hoe wanhopig ben je? om aan te melden voor Boer zoekt…![]()
“Een hele hele hele hele lieve man” na 5 minuten.
Eerlijk: ik zapte erlangs.
Ok. Heel naïef.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had ooit een huisgenootje dat meedeed. Niet per se wanhopig, gewoon nieuwsgierig, naief en enthousiast.
Waarom dachten ze dat dat een match was voor jou dan? En waarom vond je zelf van niet? Ik weet niet of ik boer geert heb gezien, ik kijk heel soms wat afleveringen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Men wilde mij opgeven voor boer Geert. Ik keek zelf niet, dus teruggekeken en ik heb de mensen met de meest vreselijke dingen bedreigd wanneer ze dat echt zouden doen. Later moesten ze toegeven dat ik gelijk had
Louter en alleen om leeftijd en het leek ze leuk iemand te kennen die mee zou doen). Ik vond van niet omdat ik 1-hem niet leuk vond 2-niets met boeren leven heb 3-ik vond m wat raar (dat was die man met die handjes, overal handjes)quote:Op zondag 6 maart 2022 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom dachten ze dat dat een match was voor jou dan? En waarom vond je zelf van niet? Ik weet niet of ik boer geert heb gezien, ik kijk heel soms wat afleveringen.
Ik keek even een stukje op Youtube van boer Geert en nee. Gewoon neequote:Op zondag 6 maart 2022 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Louter en alleen om leeftijd en het leek ze leuk iemand te kennen die mee zou doen). Ik vond van niet omdat ik 1-hem niet leuk vond 2-niets met boeren leven heb 3-ik vond m wat raar (dat was die man met die handjes, overal handjes)
Er zal vast een goede vrouw voor hem bestaan maar ik ben het nietquote:Op zondag 6 maart 2022 22:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik keek even een stukje op Youtube van boer Geert en nee. Gewoon nee
Geen match x200quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Men wilde mij opgeven voor boer Geert. Ik keek zelf niet, dus teruggekeken en ik heb de mensen met de meest vreselijke dingen bedreigd wanneer ze dat echt zouden doen. Later moesten ze toegeven dat ik gelijk had
Geert Krops uut Mussel. Daar halen ze zondags nog de haan bij de kippen wegquote:Op zondag 6 maart 2022 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Louter en alleen om leeftijd en het leek ze leuk iemand te kennen die mee zou doen). Ik vond van niet omdat ik 1-hem niet leuk vond 2-niets met boeren leven heb 3-ik vond m wat raar (dat was die man met die handjes, overal handjes)
Oorlog is rampzalig.quote:Op maandag 7 maart 2022 06:53 schreef derLudolf het volgende:
Voedsel wordt nog duur(der). Via via hoor ik dat boeren in Oekraïne amper nog diesel hebben en zaaigoed niet wordt geleverdEn in het oosten durft men het land eigenlijk ook niet meer op.
Zie ookquote:Op maandag 7 maart 2022 06:53 schreef derLudolf het volgende:
Voedsel wordt nog duur(der). Via via hoor ik dat boeren in Oekraïne amper nog diesel hebben en zaaigoed niet wordt geleverdEn in het oosten durft men het land eigenlijk ook niet meer op.
Oh, dat was dezelfde man. Ik heb een aantal gemeenschappelijke vrienden op FB, die een bericht van hem hadden gedeeld.quote:
Altijd leuke cadeautjesquote:Op maandag 7 maart 2022 10:06 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kreeg net een boeket en een aantal goodies van Smokey Goodness in mijn handen gedrukt van de collega’s als trouwcadeautjes. Hoe tof
Ik ben na al die tijd nog altijd niet gewend aan al jouw afkortingen. Wat zijn 2 jonge kk? Ik lees constant kanker, maar je bedoelt misschien kleinkinderen oid? Maar dat leek me ook weer niet de meeste logische optie als je het over een gezin hebt, dus ik weet het even niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:58 schreef AnneX het volgende:
Ha, buren - gezin met 2 jonge kk - terug uit Oostenrijk. Positief.
Buurman: ”blijf maar even uit mijn buurt”…![]()
Ook nog vanmiddag een uurtje gebeld met oud-collega. Even bijpraten.
Ook de bijlagen en kranten gelezen.
En en en een stukje gefietst in de polder.
Oh, excuus…= kinderen. En een restant beroeps jargon.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben na al die tijd nog altijd niet gewend aan al jouw afkortingen. Wat zijn 2 jonge kk? Ik lees constant kanker, maar je bedoelt misschien kleinkinderen oid? Maar dat leek me ook weer niet de meeste logische optie als je het over een gezin hebt, dus ik weet het even niet.
Maar waarom de twee k’s? En niet eentje?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, excuus…= kinderen. En een restant beroeps jargon.
Zo veel afkortingen gebruik ik toch niet (meer)?![]()
Ben je nog naar de prijzige vriendinnendag gegaan?
Vorige week had ik binnen 8 uur de uitslag van een ggd test.Inderdaad een sneltest.
Oh, gewoon kinderen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, excuus…= kinderen. En een restant beroeps jargon.
Zo veel afkortingen gebruik ik toch niet (meer)?![]()
Ben je nog naar de prijzige vriendinnendag gegaan?
Vorige week had ik binnen 8 uur de uitslag van een ggd test.Inderdaad een sneltest.
Ik weet niet -hoe- aktueel, maar gek is het niet...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar waarom de twee k’s? En niet eentje?
Ik wist inmiddels dat je kinderen bedoelt, maar ik lees altijd kutkinderen![]()
Weekendje weg was leuk, thuis is fijn, bij gezin van broer druppelen de meldingen over positief geteste mede carnavalsvierders binnen, dus voor ik moeten ga werken duw ik er nog maar even een sneltest in.
Zelden/nooit gebruik ik het woord kut schriftelijk of verbaal. Klaar.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar waarom de twee k’s? En niet eentje?
Ik wist inmiddels dat je kinderen bedoelt, maar ik lees altijd kutkinderen![]()
Weekendje weg was leuk, thuis is fijn, bij gezin van broer druppelen de meldingen over positief geteste mede carnavalsvierders binnen, dus voor ik moeten ga werken duw ik er nog maar even een sneltest in.
Schiermonnikoog past helemaal niet in dat rijtjequote:Op maandag 7 maart 2022 11:03 schreef fietsie het volgende:
Ik weet niet -hoe- aktueel, maar gek is het niet...
[ afbeelding ]
Het lijkt mij maar een rare situatie als er oorlog in je land is en er op zich niet in jouw buurt wordt gevochten (Oekraïne is gróót) en dat j edan gewoon door gaat met je dagelijkse werk. Maar dan moet dat wel kunnen. En als er geen zaaigoed is dan houdt het al opquote:Op maandag 7 maart 2022 06:53 schreef derLudolf het volgende:
Misschien allemaal gepensioneerden die hutjemutje citroentjes zitten te lurken?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schiermonnikoog past helemaal niet in dat rijtje
Of stiekem waren ze daar ook allemaal aan het hossen en polonaise lopenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef fietsie het volgende:
Misschien allemaal gepensioneerden die hutjemutje citroentjes zitten te lurken?
Ik denk dat je niet snel naar de gevangenis gaat in Oekraïne wanneer je een russische militair onder vuur neemt. Wanneer het onder Russisch bewind is (hopelijk niet) zullen er andere regels gelden.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schiermonnikoog past helemaal niet in dat rijtje
[..]
Het lijkt mij maar een rare situatie als er oorlog in je land is en er op zich niet in jouw buurt wordt gevochten (Oekraïne is gróót) en dat j edan gewoon door gaat met je dagelijkse werk. Maar dan moet dat wel kunnen. En als er geen zaaigoed is dan houdt het al op![]()
Ik vroeg me deze week ook al af of je als burger iN Oekraïne nou ook straffeloos op Russen mag schieten met de kans dat je ze dood schiet. Of moet je eerst wachten tot zij eerst schieten zodat het zelfverdediging is.
Eenvoor Lonaa. Je gaat nog steeds door met die PR's
Echt wow!
Envoor de zoon van Kaatje's kennissen
Ik neem even voor het gemak aan dat dat dus brons voor Nederland is? Op welk onderdeel?
Advokaatjesquote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef fietsie het volgende:
Misschien allemaal gepensioneerden die hutjemutje citroentjes zitten te lurken?
Nee, maar mág het ook? Mag je als burger een vijandelijk soldaat dood schieten die op dat moment niet bedreigend is?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk dat je niet snel naar de gevangenis gaat in Oekraïne wanneer je een russische militair onder vuur neemt. Wanneer het onder Russisch bewind is (hopelijk niet) zullen er andere regels gelden.
En ja, Nederland, Niels de Langen op zitski
Geen gehaast is altijd fijnquote:Op maandag 7 maart 2022 11:26 schreef Blues het volgende:
Superrelaxte vertrekdag zo.
Nog een wasje.. nog een wandelingetje, koffer rustig inpakken verder, kopje koffie, nog een kopje koffie en dan pas rond 1500 in de auto naar Rdam Airport
Dat is echt heel wat minderquote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef gcjoel het volgende:
Wij mogen morgen vroeg om 4 uur uit bed voor onze vlucht
Zeker. Alleen vliegen we vandaag vanaf Rdam Airport..lees maarquote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef Isabeau het volgende:
Geen gehaast is altijd fijnOok als voordeel dat Schiphol relatief dichtbij is natuurlijk
Wow, dat ik daar zo snel in mijn hoofd Schiphol van heb gemaakt is best fascinerendquote:Op maandag 7 maart 2022 11:34 schreef Blues het volgende:
Zeker. Alleen vliegen we vandaag vanaf Rdam Airport..lees maar![]()
![]()
Ja jij ook alvast veel plezier in Sevillaquote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef gcjoel het volgende:
Rdam is een fijn veel kleiner vveld..dus dat heeft als t ff kan onze voorkeur, vandaar deze keuze.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, dat ik daar zo snel in mijn hoofd Schiphol van heb gemaakt is best fascinerend
Maar op zich is Rotterdam ook niet heel ver weg, Wek wat verder weg dan Schiphol
Ja dat op zich wel hoor, ik ben van enthousiasme toch altijd vroeg wakker dan (niet om 4 uur!! )quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef Myraela het volgende:
Ik vlieg juist veel liever supervroeg in de ochtend. Maar vakantie kan wat mij betreft sowieso nooit vroeg genoeg beginnen.
Ik vond Rotterdam ook heel fijn om vandaan te vliegenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef Blues het volgende:
Rdam is een fijn veel kleiner vveld..dus dat heeft als t ff kan onze voorkeur, vandaar deze keuze.
Lekker is dat he? Hier ook met eindhoven nu, parkeren op loopafstand. Geen taxi of wachten op een bus die je naar de parkeerplaats brengt.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Rdam is een fijn veel kleiner vveld..dus dat heeft als t ff kan onze voorkeur, vandaar deze keuze.
Mijn hoofd blijft dat er ook van makenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
maar ik lees altijd kutkinderen![]()
Ik vind hier wel wat van. Het heeft echt veel invloed op het werk bij ons. En waar corona eerst een serieus ding was, lijkt het nu een soort weggelachen te worden. Terwijl de ziekmeldingen massaaaaal binnenstromen. Maar ja hey, je moet wel kunnen carnavallen....quote:Op maandag 7 maart 2022 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat leuk! Een van de dierenartsen waarmee ik ooit werkte gaf zitski-trainingen! (Hij deed het zelf dus ook, want was vanaf zijn onderrug verlamd). Moet je echt lef voor hebben!quote:Op maandag 7 maart 2022 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En ja, Nederland, Niels de Langen op zitski
Dit ja..quote:Op maandag 7 maart 2022 12:10 schreef Candaasje het volgende:
Maar ja hey, je moet wel kunnen carnaLallen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar ga ik heel slecht op. Ik hoefde het bij andere werkgevers echt niet te flikken om maandagmorgen met een kater te verschijnen. 's avonds een vent, 's ochtends een vent, dat idee. Maar als het carnaval betreft, dan is dat kennelijk heel normaal ofzo, te brak zijn om je werk uit te voeren.
Ik zal het wel nooit begrijpen denk ik.
Maar waar staat die eerste (of tweede) k dan voor als je kk schrijft?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zelden/nooit gebruik ik het woord kut schriftelijk of verbaal. Klaar.
Na alle aanloop met regelen en afspreken is jullie familie weekend al weer snel voorbij.
Mooi weer gehad en lang genoeg, begreep ik. Jullie ouders zullen genoten hebben van het samenzijn.
O, we staan er niet bij. Dan is het goedquote:Op maandag 7 maart 2022 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onze ienieminie gemeente welquote:Op maandag 7 maart 2022 13:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O, we staan er niet bij. Dan is het goed
Not
Duurt langquote:Op maandag 7 maart 2022 11:26 schreef Blues het volgende:
Superrelaxte vertrekdag zo.
Nog een wasje.. nog een wandelingetje, koffer rustig inpakken verder, kopje koffie, nog een kopje koffie en dan pas rond 1500 in de auto naar Rdam Airport
Je viert gewoon de hele dag vakantiequote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef gcjoel het volgende:
Omg!!!quote:Op maandag 7 maart 2022 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Duurt lang
[..]
Je viert gewoon de hele dag vakantie![]()
Ja, zo werkt mijn hoofd. Hekel aan late vertrekdagen
Ik moest dit weekend wel lachen met nichtje. Die kreeg pas vrij recent door dat Schiphol niet bij Maastricht ligt. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dacht dat het vliegveld bij Amsterdam heette.. Maar ze had het al jarenlang vreemd gevonden dat zoveel Amsterdammers helemaal naar Maastricht reisden om te vertrekken
Vertekent de statistieken zo lekker. Kleine uitbraak = groter besmettingspercentage. Zo zal Schier er ook op beland zijn.quote:
Is ook zoquote:Op maandag 7 maart 2022 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vertekent de statistieken zo lekker. Kleine uitbraak = groter besmettingspercentage. Zo zal Schier er ook op beland zijn.
Wat is brak zijn? Want ik vind ziek melden omdat je een kater hebt wel redelijk kansloos. Maar als je gewoon corona of whatever hebt opgelopen, tsja, dan ben je toch ziek. Zou niet weten wat daar anders aan is dan normaal. Ze hebben eerst een feestje gehad, nouja, prima toch.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit ja..
(Niets mis met lallen en drankgebruik, maar neem dan als een echte vent vakantiedagen op zo lang je nog in de lorem bent.. Dit refererend aan Noordelijke collega's die daar gaan feesten maar dan te gierig zijn vakantie te nemen zo lang ze nog brak zijn)
Wel gewoon op je werk gaan zitten maar gewoon niets doen / je terugtrekken in een vergaderhok en tijdens de vergadering met een glaasje water voor je met half gesloten ogen zitten, om maar geen vrije dag op te hoeven nemen cq. je ziek te melden, en wel trots gemeld hebben in de nacht van zondag op maandag een lift te hebben kunnen krijgen uit Brabant naar je woonplaats, dat vind ik wel vrij kansloos.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is brak zijn? Want ik vind ziek melden omdat je een kater hebt wel redelijk kansloos. Maar als je gewoon corona of whatever hebt opgelopen, tsja, dan ben je toch ziek. Zou niet weten wat daar anders aan is dan normaal. Ze hebben eerst een feestje gehad, nouja, prima toch.
Waarom moest ik nu hier aan denken?quote:Op maandag 7 maart 2022 13:26 schreef Tele6 het volgende:
Hier 2 mensen thuis met corona, beide van hun carnaval vierende partner gehad, beide wel in staat om thuis te werken. En 2 thuis ziek maar niet corona.
Uiteindelijk hebben we hier nog niet eens de meeste last van, iedereen baalt vooral dat de robot op het lab z'n werk niet heeft gedaan dit weekend. En die had niet eens corona of een kater.
Hier wel sirenes gehad. Veel waarschuwingen gelezen (lokale krant, lokale omroep), dan het toch echt de normale sirenes zijn en dat het geen bommenalarm is. Nou kan ik me voorstellen dat mensen die gevlucht zijn die waarschuwing nodig hebben, maar verder weet iedereen toch dat dit iedere maand is, dan ga je nu niet paniekken. Als het nou as donderdag weer is, krabbel ik me wel even achter het oorquote:Op maandag 7 maart 2022 13:29 schreef fietsie het volgende:
Euh, het was toch 1e maandag van de maand? En de sirenes zouden toch gewoon loeien? (die hier om de hoek dus niet te horen geweest)
Dat is wel vriendelijk. Ik begreep dat in Harskamp de schietoefeningen gewoon doorgaan. Kan het me (zeker momenteel) wel voorstellen, de militairen moeten even flink oefenenquote:Op maandag 7 maart 2022 13:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier gingen ze wel. Weet niet of je in de buurt van een opvang plek woont. Daar zouden ze uitgeschakeld worden.
Hele lichtingen die voor het eerst zien dat er munitie in die wapens gaat en je geen pief pief hoort te roepen....quote:Op maandag 7 maart 2022 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat is wel vriendelijk. Ik begreep dat in Harskamp de schietoefeningen gewoon doorgaan. Kan het me (zeker momenteel) wel voorstellen, de militairen moeten even flink oefenen
Hier waren de sirenes een stuk stiller dan normaal. Je moest echt je best doen om ze te horen.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:29 schreef fietsie het volgende:
Euh, het was toch 1e maandag van de maand? En de sirenes zouden toch gewoon loeien? (die hier om de hoek dus niet te horen geweest)
Niet slecht als je bedenkt dat ik ook al 300 euro voor mijn 3 jaar oude fitbit krijgquote:• 40% off up to 5 Fitbit devices–that’s 1 for you and 1 for up to 4 friends! Check the store to see which devices are available for purchase.
• Up to 5 free accessory bands–1 for each device you order
• 1 Fitbit Premium subscription for a full year (new members only)
• Free expedited shipping (where available)
oh dus ik kan nog wel via jou een 40 % korting roggelenquote:Op maandag 7 maart 2022 16:11 schreef Isabeau het volgende:
En terwijl ik dit type kwam de aanbieding binnen.
[..]
Niet slecht als je bedenkt dat ik ook al 300 euro voor mijn 3 jaar oude fitbit krijg
Woah, de Fitbit sense waar ik mijn oog op had laten vallen is nu 180 euro (normaal 299)
En een gratis bandje en 120 bonusgeld![]()
Netjes geregeldquote:Op maandag 7 maart 2022 16:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet slecht als je bedenkt dat ik ook al 300 euro voor mijn 3 jaar oude fitbit krijg
Woah, de Fitbit sense waar ik mijn oog op had laten vallen is nu 180 euro (normaal 299)
Ja, ik heb nog niet besteld. En ik moet het nog voor mijn vader doen en doe dat op donderdag. Die kan dan ook tot 5 horloges bestellen.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:55 schreef Barreltje het volgende:
oh dus ik kan nog wel via jou een 40 % korting roggelen
Da's mooi meegenomen.quote:Op maandag 7 maart 2022 16:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pro-tip: het is de Nationale week zonder vlees (en zuivel) en de AH heeft nu ontzettend veel plantbased producten in de aanbieding, 1+1 gratis. Dus ik zou zeggen; inslaan!quote:Op maandag 7 maart 2022 18:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik voorspel dat een hoop boeren die zomertarwe gaan zaaien, waardoor er een krapte aan snijmais komt voor de melkveehouderij.
Er ligt al veel Valess in mijn winkelmandjequote:Op maandag 7 maart 2022 18:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Pro-tip: het is de Nationale week zonder vlees (en zuivel) en de AH heeft nu ontzettend veel plantbased producten in de aanbieding, 1+1 gratis. Dus ik zou zeggen; inslaan!![]()
![]()
(Ik bespaarde net toch wel 15 euro op een bedrag van oorspronkelijk 55 euro, dat is best de moeite waard )
Ja maar dat helpt niet bij het mogelijke probleem dat Jan aankaartte, want daar zit nog zuivel inquote:Op maandag 7 maart 2022 18:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Er ligt al veel Valess in mijn winkelmandje
We vergeten maar dat ik eigenlijk nog voor 1 maand eten in de vriezer heb liggen
Ik heb gisteravond nog wat Valess dingetjes meegenomenquote:Op maandag 7 maart 2022 18:37 schreef Candaasje het volgende:
Pro-tip: het is de Nationale week zonder vlees (en zuivel) en de AH heeft nu ontzettend veel plantbased producten in de aanbieding, 1+1 gratis. Dus ik zou zeggen; inslaan!![]()
![]()
(Ik bespaarde net toch wel 15 euro op een bedrag van oorspronkelijk 55 euro, dat is best de moeite waard )
Ik wacht op de krantenkoppen dat de kwetsbaarste mensen het hards geraakt worden.quote:Het Russische ministerie van Handel en Industrie heeft de kunstmestproducenten in het land aanbevolen de export tijdelijk stop te zetten. Dat betekent in de praktijk een exportverbod, op last van het Kremlin. Er zijn wel andere landen die kunstmest produceren en exporteren, maar die zijn aanmerkelijk duurder.
Belarus heeft als belangrijke leverancier van kalium voor de Europese Unie, Zuid-Amerika en de Verenigde Staten de export van kunstmest ook stilgelegd. Dat doet het land omdat het geen toegang meer heeft tot de Oostzee-haven Klaipeda in het noordelijk buurland Litouwen.
Soja en granen
Het stilvallen van de Russische kunstmestexport treft niet alleen de Europese land- en tuinbouw, maar ook de wereldwijde handel in soja en granen. Brazilië, 's werelds grootste producent en exporteur van sojabonen en een belangrijke wereldwijde bron van mais, zal pas later dit jaar gaan planten. Het gebrek aan meststoffen zal daar echter een grote impact hebben.
Marktanalisten verwachten dat het Russische importverbod op kunstmest vooral effect zal hebben op Afrikaanse landen die de marktverstoring het minst kunnen betalen en minder toegang hebben tot alternatieven.
Grootste spelers
Rusland is een belangrijke producent van kalium-, fosfaat- en stikstofhoudende meststoffen. Het produceert meer dan 50 miljoen ton meststoffen per jaar, 13 procent van het wereldwijde totaal. Phosagro, Uralchem, Uralkali, Acron en Eurochem zijn de grootste spelers. Ze exporteren vooral naar Azië en Brazilië.
De EU-landen zijn afhankelijk van Rusland voor ongeveer 26 procent van hun ureumimport, 26 procent van hun fosfaatimport en 21 procent van hun potasimport. Brazilië is op dezelfde manier afhankelijk van Rusland, dat ongeveer 46 procent van de Braziliaanse kaliuminvoer, 20 procent van de ureuminvoer van het land en 13 procent van zijn fosfaatinvoer levert.
https://www.nieuweoogst.n(...)t-goedkope-kunstmest
Die kende ik nog nietquote:Op maandag 7 maart 2022 17:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Qua zielige robot is Hitchhiker Robot het allerzieligste.
[ afbeelding ]
Wij vinden de kaas en sateschnitzels lekker.quote:Op maandag 7 maart 2022 19:46 schreef Myraela het volgende:
Wat halen jullie van Valess? Ik zeg altijd dat ik Valess niet lekker vind, maar ik heb het stiekem alleen jaren geleden eens geprobeerd. En toen vond ik het tegenvallen, maar toen liepen de vleesvervangers natuurlijk nog een stuk achter.
Ditquote:Op maandag 7 maart 2022 20:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij vinden de kaas en sateschnitzels lekker.
Duidelijk niet in dienst gezeten. Die proppenschieters zeggen pinda. geen pief.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hele lichtingen die voor het eerst zien dat er munitie in die wapens gaat en je geen pief pief hoort te roepen....
Zal wel Kleine Kinderen zijn. Er zijn bedrijven in de problemen gekomen om kinderen niet goed te omschrijven.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar waar staat die eerste (of tweede) k dan voor als je kk schrijft?
Want in het woord kinderen zit maar 1 k.
Of is dat gewoon zo ontstaan, zonder duidelijke oorsprong?
Alles om het woord k*t uit mijn hoofd te krijgen als ik een post van jou lees over (k)kinderen![]()
Ouders hebben zeker genoten
Bwehehehe. Net een AYCE gereserveerd. Die hebben hun zaakjes wel goed geregeldquote:Op maandag 7 maart 2022 21:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Zal wel Kleine Kinderen zijn. Er zijn bedrijven in de problemen gekomen om kinderen niet goed te omschrijven.
All you can eat. Kinderen gratis bij betalende ouders. Komt er een bejaard stel met hun kinderen de tent leeg eten. Even een leeftijd vergeten in de voorwaarden op te nemen.
Wat fijn! Heel veel plezier!quote:Op maandag 7 maart 2022 22:39 schreef Blues het volgende:
Wat een relaxte reis hadden we
![]()
Blogje houden we ook weer bij op onze eckte voornamen; golferenblues.nl![]()
Fijne vakantiequote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wat fijn! Heel veel plezier!
Wij zitten nu te wachten op de luchthaven
Fijne vakantiequote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Goeie vlucht en hetzelfdequote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Veel plezier! En mooi weer!quote:Op dinsdag 8 maart 2022 06:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Welkom in de grotemensenwereld.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef Tele6 het volgende:
Nog een positieve hier. Score is nu 3 met corona, waarvan 1 echt behoorlijk ziek, en 2 anderszins ziek waarvan 1 minstens de komende twee weken afwezig. En dat is mijn leidinggevende dus de komende twee weken blijft het improviseren. Wat een zooitje allemaal
Welkom in de werkende wereld. Het is één groot houtjetouwtje-gebeuren.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef Tele6 het volgende:
Nog een positieve hier. Score is nu 3 met corona, waarvan 1 echt behoorlijk ziek, en 2 anderszins ziek waarvan 1 minstens de komende twee weken afwezig. En dat is mijn leidinggevende dus de komende twee weken blijft het improviseren. Wat een zooitje allemaal
Doet me hier aan denkenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:25 schreef Tele6 het volgende:
Zie DMquote:Op dinsdag 8 maart 2022 10:56 schreef Myraela het volgende:
Mag ik een linkje? Volgens mij had ik deze nog niet gezien.
Is ook zoquote:Op dinsdag 8 maart 2022 11:11 schreef Myraela het volgende:
Oh dat huisje is wel echt iets voor jullie.Vind ik meer dan bij de eerdere huizen die je stuurde eigenlijk. Gewoon wat meer echt tuin en buiten.
Surimiquote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:01 schreef fietsie het volgende:
Ah, daar is die paling die voor mogelijke vangstverboden in NL zorgt? Of zijn dat geen kleine palinkjes?
Gemaakt om te -lijken- op jonge paling??quote:
Ja dat klopt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gemaakt om te -lijken- op jonge paling??
Ja ik had ook een ieww gevoelquote:Op dinsdag 8 maart 2022 12:50 schreef Candaasje het volgende:
Iewl, dat ziet er eng uitBeetje Stranger Things gevoelens krijg ik erbij ofzo.
Ik moet eens gaan afwassen.... *zin maakt *
De echte zijn vanaf 750¤ de kilo….quote:Op dinsdag 8 maart 2022 13:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Aha dank.
Zitten nu voor t Guggenheim in een 17 gr met zonnetje te lunchen
Lekker tochquote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:34 schreef fietsie het volgende:
Ik moest net even taxi chauffeuren voor eega, die vanwege duizeligheidsklachten naar de fysio moest...
gewoon in slaap gevallen in het zonnetje, wachtend op de parkeerplaats![]()
Zonnetje 👍🏼quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:34 schreef fietsie het volgende:
Ik moest net even taxi chauffeuren voor eega, die vanwege duizeligheidsklachten naar de fysio moest...
Da's niet om de hoek, toch?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 16:16 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond onverwacht naar de bios. Nouja een klein filmtheater in Apeldoorn, ben benieuwd.
Da's toch hartstikke lekker? Denk erover om mijn bank een beetje te verschuiven, zodat ik dat morgenmiddag ook kan doen.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 15:34 schreef fietsie het volgende:
Uurtje rijdenquote:
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 09:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Doet me hier aan denken
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:01 schreef sigme het volgende:
Bewegend beeld!
Niet geschikt voor vlindertjes
https://i.imgur.com/aEWXkr5.mp4
Wilde deze niet opgepakt worden?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:01 schreef sigme het volgende:
Bewegend beeld!
Niet geschikt voor vlindertjes
https://i.imgur.com/aEWXkr5.mp4
Ik las dit terug en dacht, wat is dit eigenlijk voor onzin, hoezo is wat mijn team mogelijk denkt als ik niet kom trainen maar wel voor drankje belangrijker dan de grens die m'n lichaam duidelijk aangeeft.. dus ik heb geappt dat ik nog even m'n bed in duik en ofwel later tijdens de training ofwel erna aansluit.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor de disclaimer weer @:sigme![]()
Ik heb behoorlijk last van m'n nek en beetje hoofdpijn vandaag. Paar drukke dagen gehad, eigenlijk te veel voor m'n hoofd nog merk ik nu. Eigenlijk wil ik m'n hockeytraining overslaan en dan wel even komen voor het drankje achteraf, maar dat voelt ook beetje gek. Maar ik heb wel behoefte aan het sociale stukje. Denk dat ik als compromis wel ga en tas met douchespullen meeneem, even klein stukje meedoe en daarna lekker lang warm douchen en dan drankje.
quote:Op dinsdag 8 maart 2022 18:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Kiek um goan tussen de manshoge rotsblokken![]()
Drone opnames zeker?
Goed zo! Dan heb je misschien veel meer plezier en morgen geen last. Veel leukerquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik las dit terug en dacht, wat is dit eigenlijk voor onzin, hoezo is wat mijn team mogelijk denkt als ik niet kom trainen maar wel voor drankje belangrijker dan de grens die m'n lichaam duidelijk aangeeft.. dus ik heb geappt dat ik nog even m'n bed in duik en ofwel later tijdens de training ofwel erna aansluit.
Dus, even lekker m'n bed in, en dan hopelijk voel ik me straks goed genoeg om nog even halfuurtje ofzo mee te doen, en zo niet dan niet. Ik leer het wel.. uiteindelijk
Niet nodig. Dit pad wordt echt weinig bereden en zoals je ziet wou ‘ie wel zelf er af kronkelen.quote:
Wat een goede herbeslissing van je! Complimentenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik las dit terug en dacht, wat is dit eigenlijk voor onzin, hoezo is wat mijn team mogelijk denkt als ik niet kom trainen maar wel voor drankje belangrijker dan de grens die m'n lichaam duidelijk aangeeft.. dus ik heb geappt dat ik nog even m'n bed in duik en ofwel later tijdens de training ofwel erna aansluit.
Dus, even lekker m'n bed in, en dan hopelijk voel ik me straks goed genoeg om nog even halfuurtje ofzo mee te doen, en zo niet dan niet. Ik leer het wel.. uiteindelijk
Leek me al raar dat je het zo snel weer zou krijgen, maar toch gelukkig dat het niet is gebeurdquote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:18 schreef Myraela het volgende:
En ik heb geen corona.![]()
Begin me ook alweer wat beter te voelen. M'n vriend wel aangestoken, die was ook aan het klagen dat hij vannacht maar bleef zweten.
Tweemaal corona in een periode van 10 a 12 weken is wat ik zo hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Leek me al raar dat je het zo snel weer zou krijgen, maar toch gelukkig dat het niet is gebeurd
Nachtzweten is overigens wel een omicron-symptoom. Schijnt.
Op mijn werk vallen ze nu in bosjes om. Maar ik moet de rest van de week al werken, en ik ga niet 16 uur per dag werken.
Hatseequote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:18 schreef Myraela het volgende:
En ik heb geen corona.![]()
Begin me ook alweer wat beter te voelen. M'n vriend wel aangestoken, die was ook aan het klagen dat hij vannacht maar bleef zweten.
Ik ging er eigenlijk ook al vanuit dat het geen corona was. Al hoor ik het onder m'n collega's wel, mensen die toch al weer erg snel besmet zijn. Al zou na 7 weken wel heel erg snel zijn. Ik vond het nu sowieso al frustrerend snel om weer ziek te zijn. Ik ben normaal eigenlijk helemaal niet vaak ziek.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:39 schreef Isabeau het volgende:
Leek me al raar dat je het zo snel weer zou krijgen, maar toch gelukkig dat het niet is gebeurd
Nachtzweten is overigens wel een omicron-symptoom. Schijnt.
Op mijn werk vallen ze nu in bosjes om. Maar ik moet de rest van de week al werken, en ik ga niet 16 uur per dag werken.
Je had vakantiegangers die wel corona hadden, toch? Dan is het wel goed om op zulke symptomen te letten. Maar hopelijk valt het allemaal mee.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 20:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hatsee![]()
Ik heb sinds vanmiddag last van mijn keel en na het sporten meteen spierpijn die nog niet weg is. En moe![]()
Eens kijken wat de nacht brengt.
Mocht het Corona blijken te zijn hoef ik het bij het sporten niet te melden: zowel trainer als sportmaatje hadden het vorige week zelf
Uh, hoe bedoel je die?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:16 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik las vandaag ergens dat ze bij een pcr nu ook testen op normale griep die ze nu ook veel tegenkomen
Dit kwam van een arts. Prc schijnt ook te tonen of het griep of corona is. Ik ben op zoek naar het artikelquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uh, hoe bedoel je die?
Ik ken de 'PCR herkent griep' opmerkingen alleen vanuit de complothoek.
Gevondenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Uh, hoe bedoel je die?
Ik ken de 'PCR herkent griep' opmerkingen alleen vanuit de complothoek.
Ah, ja dat is wel een andere insteek dan de wappies.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Gevonden
https://twitter.com/bleekerrovers/status/1501234309209989123?s=21
Ik ben veel maar een wappie toch echt nietquote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ah, ja dat is wel een andere insteek dan de wappies.
Geen Corona, wel verschillende nauwe contacten die het na carnaval bleken te hebben.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je had vakantiegangers die wel corona hadden, toch? Dan is het wel goed om op zulke symptomen te letten. Maar hopelijk valt het allemaal mee.
Daar ging ik ook niet vanuit hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben veel maar een wappie toch echt niet
Dat klinkt alsof ze alleen ziekenhuispatiënten een PCR-test laten doen die op griep en op corona test. Ik denk dat je in de teststraat niet zomaar ook een grieptest krijgt, het is wel echt meer gedoe om op 2 dingen te testen en ze gaan niet zomaar alle laboratoria omschakelen. Als je in het ziekenhuis ligt maakt het ook veel meer uit wat je hebt.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gevonden
https://twitter.com/bleekerrovers/status/1501234309209989123?s=21
Mijn moeder overweegt om een Oekraïens gezin in huis te nemen, mijn vader durft er niet al te hard tegenin te gaan maar verzet geen stap om het voor elkaar te krijgen dus ik denk dat er -- gelukkig -- niemand komt daar.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:29 schreef AnneX het volgende:
Mn.X had een optreden in de hele grote kerk, waar het Oekraïense koor optrad met dirigente uit Donetsk.
Afgeladen vol - ooit geteld minimaal 500 mensen kunnen er in - ook een ambassade vertegenwoordiger aanwezig.
De inzameling was voor een nood aggregaat voor een ziekenhuis. ¤ 10.000,-
Vanmiddag 2 meisjes uit groep 8 aan de deur met grote boodschappentassen om lege flessen te verzamelen voor statiegeld.
Buurvrouw denkt erover om de recent verbouwde geïsoleerde schuur met toilet etc. aan te melden voor een moeder met kinderen.
Bij jullie in de buurt ook dergelijke initiatieven?
Ons huis + schuur leent zich er absoluut niet voor.
Mijn ouders hadden het er ook al over, hun huis is daar uitermate geschikt voor. Bovenverdieping wordt totaal niet gebruikt en er zijn 3 slaapkamers en badkamer met toilet. Maar de houding is ook een beetje 'als ze het ons vragen dan doen we dat wel'. Eh...zo werkt het niet hèquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:43 schreef Tele6 het volgende:
Mijn moeder overweegt om een Oekraïens gezin in huis te nemen, mijn vader durft er niet al te hard tegenin te gaan maar verzet geen stap om het voor elkaar te krijgen dus ik denk dat er -- gelukkig -- niemand komt daar.
Jeetje, excuus: het zou de laatste plek moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijn moeder overweegt om een Oekraïens gezin in huis te nemen, mijn vader durft er niet al te hard tegenin te gaan maar verzet geen stap om het voor elkaar te krijgen dus ik denk dat er -- gelukkig -- niemand komt daar.
Ik denk dat de gemeentes in Nederland binnenkort echt die oproep wel gaan doenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 22:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden het er ook al over, hun huis is daar uitermate geschikt voor. Bovenverdieping wordt totaal niet gebruikt en er zijn 3 slaapkamers en badkamer met toilet. Maar de houding is ook een beetje 'als ze het ons vragen dan doen we dat wel'. Eh...zo werkt het niet hè
Dan weet je nog niet hoe persoonlijk mensen dat op gaan vatten hè. Als Isa's ouders wachten tot er een meneer van de gemeente aan de deur komt om ze persoonlijk te vragen om een gezin in huis te nemen, dan zal dat alsnog lang durenquote:Op dinsdag 8 maart 2022 23:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemeentes in Nederland binnenkort echt die oproep wel gaan doen
Oma heeft jaren bij ons aangetoond (eigen appartement met een deur naar ons gedeelte). Mijn ouders hebben gezworen die vraag nooit aan ons te stellen en een ferm nee te antwoorden, als wij het zouden aanbieden.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 23:15 schreef AnneX het volgende:
Na mijn vraag naar het overwegen om moeder en kinderen een plek in huis aan te bieden, herinner ik mij de frustraties van ouders en schoonouders, die jarenlang hebben ingewoond met bijv. gezamenlijk gebruik van de keuken.
Mèn, aan de oppervlakte leek het allemaal leuk en aardig.
Fanucjequote:Op woensdag 9 maart 2022 07:59 schreef derLudolf het volgende:
Het ging gisteren over robots?
Is deze niet schattig, zo'n mini robotje?
[ afbeelding ]
(Ja, de ijzerwarenhandel zal jaloers zijn op de voorraad bouten en moeren) er staan nog twee zulke stellingen
Verdoriequote:Op woensdag 9 maart 2022 07:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou, weten we dat ook weer.
Bij een positieve zelftest hoef je echt geen kwartier te wachten op de uitslag. T streepje kleurde meteen al aan, nog voordat de vloeistof het C (test)streepje had bereikt. *GGD bellen gaat*
Ik snap echt niet dat mensen hier serieus over nadenken.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:04 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het er al wel met m'n vriend over gehad om ons huis aan te melden voor vluchtelingen. Weet niet hoe 'geschikt' het is, wij hebben geen extra badkamers oid. Dus het zou echt gewoon een slaapkamer zijn en voor de rest alles delen. En dat is dan ook een beetje wat ik er spannend aan vind. Ik zou wel eerst even willen uitzoeken hoe het zit met verzekeringen en alles.
Inderdaad. Wanneer je ieder eigen ruimte hebt, dus eigen badkamer, is het wel te overwegen, want een minikeuken kan je overal wel plaatsen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat mensen hier serieus over nadenken.
Het is niet voor een paar dagen ofzo. Het lijkt me heel fijn die mensen te kunnen helpen, maar maanden een vreemde in mijn space die waarschijnlijk ook nog eens niet een taal spreekt die ik versta lijkt me een hel.
Jup. 90% is R2000 165R/F, 200R of 210F dus dan is dit wel een stapje kleiner.quote:
Eigen douche en liefst ingang zouden wel een voorwaarde zijn ja.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:04 schreef Myraela het volgende:
Ik heb het er al wel met m'n vriend over gehad om ons huis aan te melden voor vluchtelingen. Weet niet hoe 'geschikt' het is, wij hebben geen extra badkamers oid. Dus het zou echt gewoon een slaapkamer zijn en voor de rest alles delen. En dat is dan ook een beetje wat ik er spannend aan vind. Ik zou wel eerst even willen uitzoeken hoe het zit met verzekeringen en alles.
Ik zou het ook niet voor m'n eigen plezier doen. Ik weet sowieso nog niet of ik het zou doen, maar ik vind het niet zo vreemd om in ieder geval even te bedenken wat ik eventueel zou kunnen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:11 schreef gcjoel het volgende:
Het is niet voor een paar dagen ofzo. Het lijkt me heel fijn die mensen te kunnen helpen, maar maanden een vreemde in mijn space die waarschijnlijk ook nog eens niet een taal spreekt die ik versta lijkt me een hel.
+10.000!quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat valt gelukkig mee. Mijn feestweken beginnen over een kleine twee wekenquote:Op woensdag 9 maart 2022 08:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verdorie![]()
Al die leuke uit eten plannen!Of red je dat nog met quarentaine en zo.
quote:Op woensdag 9 maart 2022 07:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nou, weten we dat ook weer.
Bij een positieve zelftest hoef je echt geen kwartier te wachten op de uitslag. T streepje kleurde meteen al aan, nog voordat de vloeistof het C (test)streepje had bereikt. *GGD bellen gaat*
Dit. Logees trek ik al slechtquote:Op woensdag 9 maart 2022 09:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Hier is nu al een tijd een cruiseschip in gebruik voor Afghanen en ze hebben het nu over nog een paar. Prima plan, eigen sanitair voor iedereenquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
+10.000!
Ik zou het echt heel slecht trekken om hier logees te hebben. Lijkt me voor beide partijen geen succes.
Waarom moet de bevolking dit stukje oplossen? En wil je als vluchteling ook niet wat meer privacy?
Ik hoorde dat Rotterdam al cruiseschepen en andere accomodaties huurde, lijkt mij een prima plan. En dat burgers die willen dan spullen gaan verzamelen, daar vrijwilligerswerk gaan doen, geld storten etc.
Precies. Ze konden twee jaar geleden het MECC ombouwen naar noodziekenhuis. Dat truukje kun je in kantoorpanden best herhalen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef fietsie het volgende:
Diverse bronnen meldden over 2021 dat ruim 10% van de kantoorpanden leegstaat.
En ik weet, we hebben in NL alles dichtgetimmerd met wetjes, regeltjes, bestemmingsplannen, en vooral heel veel complexe uitzonderingsregels overal op, maar het moet toch mogelijk zijn om dat type m2 aan te wijzen voor opvang; bouw er in tempo wat latrines in, zet er een simpele douchevoorziening in, en zorg dat die m2 eerst nuttig gebruikt worden voor we gaan inhuizen bij mensen, of erger nog, groene m2 gaan volzetten met tijdelijke bouw...
Op die manier blijft het ook duidelijk dat het om opvang draait, deze kantoorgebouwen zijn ook in de regio's waar banen en voorzieningen zijn, ze liggen vaak ook op plekken met openbaar vervoer EN ze staan al leeg.
Het is een nobel streven.👍🏼quote:Op woensdag 9 maart 2022 09:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet voor m'n eigen plezier doen. Ik weet sowieso nog niet of ik het zou doen, maar ik vind het niet zo vreemd om in ieder geval even te bedenken wat ik eventueel zou kunnen.
Nou, daar gaan we eerst een commissie Ultra Snelle Hulp aan Vluchtelingen uit Ukraine voor optuigen. Dat duurt wel een paar weken/ maanden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:26 schreef fietsie het volgende:
Diverse bronnen meldden over 2021 dat ruim 10% van de kantoorpanden leegstaat.
En ik weet, we hebben in NL alles dichtgetimmerd met wetjes, regeltjes, bestemmingsplannen, en vooral heel veel complexe uitzonderingsregels overal op, maar het moet toch mogelijk zijn om dat type m2 aan te wijzen voor opvang; bouw er in tempo wat latrines in, zet er een simpele douchevoorziening in, en zorg dat die m2 eerst nuttig gebruikt worden voor we gaan inhuizen bij mensen, of erger nog, groene m2 gaan volzetten met tijdelijke bouw...
Op die manier blijft het ook duidelijk dat het om opvang draait, deze kantoorgebouwen zijn ook in de regio's waar banen en voorzieningen zijn, ze liggen vaak ook op plekken met openbaar vervoer EN ze staan al leeg.
Nouja, eigenlijk ben ik dat ook welquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:38 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Candaasje en @:Tele6 zijn uit op wereldoverheersing (volgens fvd) 😂
https://twitter.com/fvdemocratie/status/1501197844472029186?s=21
quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk ben ik dat ook wel. Een ander soort dominion dan nu de norm is, met wat minder slachtoffers. Maar ik ga wel voor world domination
Oh dat is een gelukje met je plannen.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat valt gelukkig mee. Mijn feestweken beginnen over een kleine twee weken![]()
Ik ga ervan uit dat ik dan klachtenvrij ben.
Moet waarschijnlijk wel mijn zwemmen en een ziekenbezoekje afzeggen voor as zondag. Zou qua tijd (mits klachtenvrij) net kunnen op dag zes, maar ik neem het risico niet met die kwetsbare mensen.
De carnavals-fallout slaat hier toe zeg.
Fysieke afspraak van vanmiddag geprobeerde ik om te zetten naar digitaal. Er blijken zoveel Corona gerelateerde afmeldingen te zijn dat die hele afspraak is afgezegd.
Teruggekomen van de teststraat bleek ik een gemiste oproep te hebben: collega meldt zich ziek -> Corona
Ik kom weer in de dubbele cijfers qua bekenden die het nu hebben
Heb je tips voor me? Ik probeer dit al jaren maar het lukt nog niet echtquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, eigenlijk ben ik dat ook wel. Een ander soort dominion dan nu de norm is, met wat minder slachtoffers. Maar ik ga wel voor world domination
Je moet Unilever en de AH met je meekrijgen, dat lijkt wel zoden aan de dijk te zettenquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je tips voor me? Ik probeer dit al jaren maar het lukt nog niet echt
Als je kijkt naar het gemiste aantal werkdagen door griep zouden we al jaren eerder wat meer dit bewustzijn moeten hebben. Ik pleit niet voor totale opsluiting als je aan het snotteren bent. Maar wel voor eerder teruggrijpen op thuiswerken, preventief mondkapje dragen, afwegen of die fysieke afspraak nu echt moet doorgaan etc.quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh dat is een gelukje met je plannen.![]()
Gaan wij daarmee rekening houden in het vervolg? Vooraf aan een feestelijk samenzijn eerst een paar weken zeer gereserveerd in het sociale verkeer…
Goede tipquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je moet Unilever en de AH met je meekrijgen, dat lijkt wel zoden aan de dijk te zetten
Zo begint het!quote:Op woensdag 9 maart 2022 10:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Goede tip![]()
Dan ga ik klein beginnen, eerst schooien bij AH voor een statiegeld actie
Hier liggen die vegan produkten elke dag wel met 35% korting bij mijn AH. Je kan hier redelijk goedkoop vegan zijnquote:Op woensdag 9 maart 2022 10:53 schreef Candaasje het volgende:
Zo begint het!
Ik hoef nu eindelijk steeds minder te schooien bij de bedrijfsleider/facebook van AH of ze ook ajse-asje-blieft een vegan kruidensmeersel op willen nemen in hun assortiment. ('Nou mevrouw, we kunnen ze wel voor u bestellen, maar ze gaan per 32 doosjes....' )
Inmiddels gooien ze je er ongeveer mee dood
Ah, dat wisselt hier sterk. Deze week waren er ook veel uitverkocht door die 1+1 gratis actie dus dan ook minder 35% stickers.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier liggen die vegan produkten elke dag wel met 35% korting bij mijn AH. Je kan hier redelijk goedkoop vegan zijn
Ik zag een open fles rode wijn en ik weet niet van wanneer, waarschijnlijk uit mijn kerstpakket. Dus ik bedacht dat ik er boeuf bourguignon mee ga makenMaar eerst even proeven of de wijn niet azijn is geworden. Is het een heel lekkere wijn
Dus vanavond gewoon een glas rode wijn ipv in de stoofschotel.
Had je al wat op het oog? (je deed toch al vrijwilligerswerk bij het begeleiden van het leren van de taal voor vluchtelingen?)quote:Op woensdag 9 maart 2022 14:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Yeahhh Net een gesprek gehad met het UWV (iedere 2-3 maanden) en ik mag me aanmelden voor vrijwilligerswerk. Wel moet ik het aanvragen en het mag pas echt als ik toestemming van het UWV heb maar dat gaat vrijwel zeker goedkomen.
Dat is grotendeels weggevallen. Voornamelijk door corona, maar ook omdat iedereen zich goed zelf kan redden. Krijg wel regelmatig via mail/messenger/whatsapp vragen over formulieren enzo.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Had je al wat op het oog? (je deed toch al vrijwilligerswerk bij het begeleiden van het leren van de taal voor vluchtelingen?)
En over taal gesproken, ze moesten er even over nadenken, maar Jross heeft het stap-budget toegewezen gekregen
Geen idee, vluchtelingenwerk is nog aan het inventariseren. Dat hangt natuurlijk ook af hoeveel mensen hier geplaatst gaan worden.quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:19 schreef Tuindier het volgende:
Fijn Kaatje! Wat voor iets wil je gaan doen?
Ik had al wat verwacht in de richting van hulp aan mensen uit Oekraïnequote:Op woensdag 9 maart 2022 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat is grotendeels weggevallen. Voornamelijk door corona, maar ook omdat iedereen zich goed zelf kan redden. Krijg wel regelmatig via mail/messenger/whatsapp vragen over formulieren enzo.
Maar de meesten hebben werk of gaan naar school. Kinderen spreken ondertussen vloeiend Nederlands en die helpen hun ouders ook.
Dit gaat voornamelijk over hulp aan Oekrainers.
Wat fijn dat hij het heeft gekregen. Gaat hij dan ook naar een school of online?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]Doen deze ook dansjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Kaatje1
Spoilers!
Dit!quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet er overigens niet aan denken, mensen in mijn huis voor langere tijdDan heb je echt wel een gescheiden deel nodig en een aparte badkamer, wc en liefst ook keuken. Niet 'ik heb een slaapkamer of bank over'.
Nee. Maar zoiets zou wel kunnen (behalve met die ene helemaal achteraan)quote:Op woensdag 9 maart 2022 15:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doen deze ook dansjes?
@:Kaatje1
Voor 2e dag op rij naar het tuincentrum.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, net het balkon aangeveegd, morgen daar stofzuigen en de meubels schoonmaken en dan kan ik vrijdag plantjes kopen op de markt
Klinkt heerlijk.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:26 schreef Blues het volgende:
Heerlijke leuke dag met de hop on/off bus gehad. Lig nu in een warm Bilbaolala's bad te relaxen...dan zo een dut en vanaaf naar een echt Baskisch restaurant.
Allemaal
Zojuist las ik een do’s en don’t s hierover in nrc.quote:Op woensdag 9 maart 2022 11:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet er overigens niet aan denken, mensen in mijn huis voor langere tijdDan heb je echt wel een gescheiden deel nodig en een aparte badkamer, wc en liefst ook keuken. Niet 'ik heb een slaapkamer of bank over'.
Het is (begreep ik indertijd in Kenia) niet zozeer stelen, maar vandaag neem ik het mee naar huis om mee te spelen, morgen neem ik het weer mee en kan jij er mee spelen. Bezit is niet zo'n belangrijk iets. En als iemand iets gekregen heeft en een ander zegt "oh da's mooi" krijgt die het.quote:Op woensdag 9 maart 2022 16:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zojuist las ik een do’s en don’t s hierover in nrc.
Inderdaad wat jij zegt: een ruimte waar men zich kan terugtrekken. Het is níet voor 2/3 weken.
De biebcollega vertelde, dat haar schoonzoon assisteert op een school in een azc.
De kinderen overal vandaan vechten, stelen het speelgoed ofwel nemen het mee. En hebben he.le.maal.niks. Krijgen alleen rekenen en taal.
Sommigen kennen school niet, beginnen rekenen met een telraam.![]()
Lesgeven en praten met google translate.
Wat een geduld hebben de mensen, die het werk doen.
juf Kiet heb ik gezien, ja.quote:Op woensdag 9 maart 2022 17:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En Tsjernobil hoor ik net, da's wel erg eng.
Met een aanhangerquote:Op woensdag 9 maart 2022 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier kwamen ze vandaag ook aan de deur voor flessen. De kratten bier komen ze straks ophalen
Jep haha. Niet dat ze van ons een aanhanger vol hebben hoor. Maar ze maken een lijstje met mensen die kratten hebbenquote:
Dat heb je goed geregeld!quote:Op woensdag 9 maart 2022 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wel handig, dat COVID gebeuren…
Ik zit nu thuis op de dag dat mijn ouders 50 jaar getrouwd zijn (morgen): maar die zijn van vandaag t/m vrijdag een paar dagen weg![]()
En zit thuis op de geplande datum van hun feest (zondag): maar dat was al uitgesteld ivm COVID![]()
Dus op dat gebied mis ik niks
Goede planningquote:Op woensdag 9 maart 2022 19:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb je goed geregeld!
Schoonzus is nu ook ziek, maar heeft een klein gelukje, het balkon bij hun slaapkamer is net af en zij ligt ziek te wezen in het zonnetje.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
(We laten nog wel een bouwkundige keuring uitvoeren)
JOEPIEEEEEEEEEEquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Proficiat! 💐quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Omgquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan het ook nog niet helemaal bevatten geloof ikquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
OmgIk dacht dat je een geintje maakte.
![]()
![]()
![]()
ZOMGquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Shake ook eens een linkje deze kant uitquote:
quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Mag ik ook een DM?quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik doe het nog even via je DM, omdat we de krabbel nog moeten zetten
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
OMG WAT TOF!quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Dank, ga ik terugkijkenquote:Op woensdag 9 maart 2022 20:49 schreef AnneX het volgende:
@:Kaatje1 De zitski sporters bij Atlas, npo 2
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
JA, WAT GOED! GEFELICITEERD!!!quote:Op woensdag 9 maart 2022 20:16 schreef Candaasje het volgende:
WE
HEBBEN
HET
HUIS!
![]()
![]()
![]()
![]()
Done!quote:Op woensdag 9 maart 2022 21:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mag ik een linkje? Ik weet jullie echte namen niet dus kon niks met je vorige verwijzing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |