Ik mis nog veel meer wintersport. Blijkbaar zijn de paralympics niet meer dan 1 zinnetje op een nieuwssite waard.quote:Op zondag 6 maart 2022 16:08 schreef derLudolf het volgende:
@:Lucky_Strike ik hoor je niet over schaatsen dit weekend?
Lokale verkiezingen?quote:Op zondag 6 maart 2022 17:06 schreef borisz het volgende:
Vanmiddag een hoop flyers in brievenbussen gedaan.
Nog 10 dagen! (nou ja die maandag en dinsdag mag er ook gestemd worden).quote:
Nu ben ik wel benieuwd naar de punten van D66 die dan zo stom zijn.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:09 schreef derLudolf het volgende:
In Emmen heeft D66 er geen zin in volgens mij, die hebben zulke idiote standpunten
Bij mij kwam een lokale partij er uit, die het nu ook aardig doen. Landelijk stemmen die lui oa VVD, CDA en D66. Van alles wat dus en geen geen FvD of Sylvana gekkies.
Wat PvdA als altijd grootste partij en leverancier van de burgemeester (topvent) deze keer op de lijst heeft staan is als grote landelijke partij best droevig.
Googlen op stemwijzer-woonplaats bracht mij bij de lokale stemwijzer waar bewoners stellingen voor hadden mogen inbrengen.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb overigens nog geen online hulpmiddel gevonden. Stemwijzer heeft mijn gemeente niet. Welke zijn er nog meer? (KiesKompas ook niet)
Meer windmolens, meer zonneakkers, 30km/u in de bebouwde komquote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd naar de punten van D66 die dan zo stom zijn.
Ik heb overigens nog geen online hulpmiddel gevonden. Stemwijzer heeft mijn gemeente niet. Welke zijn er nog meer? (KiesKompas ook niet)
mijnstem.nl kon wel. Niets nieuws. FvD helemaal onderaan, gelukkig
1. SP en PvdA
3. ChristenUnie
NIMBY?quote:Op zondag 6 maart 2022 18:24 schreef Vanyel het volgende:
4 die geen windmolens wil plaatsen binnen de gemeente.
Ugh, die zonne-akkers zijn echt afschuwelijk (en nog zo-veel huizen zonder zonnepanelen)quote:Op zondag 6 maart 2022 18:27 schreef derLudolf het volgende:
Meer windmolens, meer zonneakkers, 30km/u in de bebouwde kom
In een gemeente waar veel lintdorpen zijn is 30km/u echt kut.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ugh, die zonne-akkers zijn echt afschuwelijk (en nog zo-veel huizen zonder zonnepanelen)Windmolens ook gedrochten, 30 km/u in de bebouwde kom is misschien wel goed voor bepaalde wijken. Maar niet overal.
Mooi dat je actief bent daarvoor.quote:Op zondag 6 maart 2022 17:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Nog 10 dagen! (nou ja die maandag en dinsdag mag er ook gestemd worden).
Die Windmolens, laat ze die lekker op zee neerzetten. Daar is plek genoeg, hebben omwonenden er geen last van, en als je in zo een windmolenpark dan ook een visverbod invoert, is dat ook goed voor het bodemleven.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Googlen op stemwijzer-woonplaats bracht mij bij de lokale stemwijzer waar bewoners stellingen voor hadden mogen inbrengen.
1 D66
2 PvdA en GroenLinks
Wordt PvdA, da's de enige in de top 4 die geen windmolens wil plaatsen binnen de gemeente.
FvD in Arnhem wil geen stemmen. Die gebruikte de skyline van Nijmegen in hun verkiezingsposter.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1. SP en PvdA
3. ChristenUnie
Sowieso niet. Wmb ook niet in andermans backyard. Die dingen horen niet binnen een paar 100 meter van de bebouwde kom.quote:
Ftfy.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Sowieso niet. Wmb ook niet in andermans backyard. Die dingen horen niet binnen een paar 100 kilometer van de bebouwde kom.
Mijn rijtje:quote:Op zondag 6 maart 2022 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
1. SP en PvdA
3. ChristenUnie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had ooit een huisgenootje dat meedeed. Niet per se wanhopig, gewoon nieuwsgierig, naief en enthousiast.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:30 schreef AnneX het volgende:
Mijn hemel…hoe wanhopig ben je? om aan te melden voor Boer zoekt…![]()
“Een hele hele hele hele lieve man” na 5 minuten.
Eerlijk: ik zapte erlangs.
Ok. Heel naïef.quote:Op zondag 6 maart 2022 21:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had ooit een huisgenootje dat meedeed. Niet per se wanhopig, gewoon nieuwsgierig, naief en enthousiast.
Waarom dachten ze dat dat een match was voor jou dan? En waarom vond je zelf van niet? Ik weet niet of ik boer geert heb gezien, ik kijk heel soms wat afleveringen.quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Men wilde mij opgeven voor boer Geert. Ik keek zelf niet, dus teruggekeken en ik heb de mensen met de meest vreselijke dingen bedreigd wanneer ze dat echt zouden doen. Later moesten ze toegeven dat ik gelijk had
Louter en alleen om leeftijd en het leek ze leuk iemand te kennen die mee zou doen). Ik vond van niet omdat ik 1-hem niet leuk vond 2-niets met boeren leven heb 3-ik vond m wat raar (dat was die man met die handjes, overal handjes)quote:Op zondag 6 maart 2022 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom dachten ze dat dat een match was voor jou dan? En waarom vond je zelf van niet? Ik weet niet of ik boer geert heb gezien, ik kijk heel soms wat afleveringen.
Ik keek even een stukje op Youtube van boer Geert en nee. Gewoon neequote:Op zondag 6 maart 2022 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Louter en alleen om leeftijd en het leek ze leuk iemand te kennen die mee zou doen). Ik vond van niet omdat ik 1-hem niet leuk vond 2-niets met boeren leven heb 3-ik vond m wat raar (dat was die man met die handjes, overal handjes)
Er zal vast een goede vrouw voor hem bestaan maar ik ben het nietquote:Op zondag 6 maart 2022 22:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik keek even een stukje op Youtube van boer Geert en nee. Gewoon nee
Geen match x200quote:Op zondag 6 maart 2022 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Men wilde mij opgeven voor boer Geert. Ik keek zelf niet, dus teruggekeken en ik heb de mensen met de meest vreselijke dingen bedreigd wanneer ze dat echt zouden doen. Later moesten ze toegeven dat ik gelijk had
Geert Krops uut Mussel. Daar halen ze zondags nog de haan bij de kippen wegquote:Op zondag 6 maart 2022 22:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Louter en alleen om leeftijd en het leek ze leuk iemand te kennen die mee zou doen). Ik vond van niet omdat ik 1-hem niet leuk vond 2-niets met boeren leven heb 3-ik vond m wat raar (dat was die man met die handjes, overal handjes)
Oorlog is rampzalig.quote:Op maandag 7 maart 2022 06:53 schreef derLudolf het volgende:
Voedsel wordt nog duur(der). Via via hoor ik dat boeren in Oekraïne amper nog diesel hebben en zaaigoed niet wordt geleverdEn in het oosten durft men het land eigenlijk ook niet meer op.
Zie ookquote:Op maandag 7 maart 2022 06:53 schreef derLudolf het volgende:
Voedsel wordt nog duur(der). Via via hoor ik dat boeren in Oekraïne amper nog diesel hebben en zaaigoed niet wordt geleverdEn in het oosten durft men het land eigenlijk ook niet meer op.
Oh, dat was dezelfde man. Ik heb een aantal gemeenschappelijke vrienden op FB, die een bericht van hem hadden gedeeld.quote:
Altijd leuke cadeautjesquote:Op maandag 7 maart 2022 10:06 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kreeg net een boeket en een aantal goodies van Smokey Goodness in mijn handen gedrukt van de collega’s als trouwcadeautjes. Hoe tof
Ik ben na al die tijd nog altijd niet gewend aan al jouw afkortingen. Wat zijn 2 jonge kk? Ik lees constant kanker, maar je bedoelt misschien kleinkinderen oid? Maar dat leek me ook weer niet de meeste logische optie als je het over een gezin hebt, dus ik weet het even niet.quote:Op zondag 6 maart 2022 18:58 schreef AnneX het volgende:
Ha, buren - gezin met 2 jonge kk - terug uit Oostenrijk. Positief.
Buurman: ”blijf maar even uit mijn buurt”…![]()
Ook nog vanmiddag een uurtje gebeld met oud-collega. Even bijpraten.
Ook de bijlagen en kranten gelezen.
En en en een stukje gefietst in de polder.
Oh, excuus…= kinderen. En een restant beroeps jargon.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben na al die tijd nog altijd niet gewend aan al jouw afkortingen. Wat zijn 2 jonge kk? Ik lees constant kanker, maar je bedoelt misschien kleinkinderen oid? Maar dat leek me ook weer niet de meeste logische optie als je het over een gezin hebt, dus ik weet het even niet.
Maar waarom de twee k’s? En niet eentje?quote:Op maandag 7 maart 2022 10:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, excuus…= kinderen. En een restant beroeps jargon.
Zo veel afkortingen gebruik ik toch niet (meer)?![]()
Ben je nog naar de prijzige vriendinnendag gegaan?
Vorige week had ik binnen 8 uur de uitslag van een ggd test.Inderdaad een sneltest.
Oh, gewoon kinderen.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, excuus…= kinderen. En een restant beroeps jargon.
Zo veel afkortingen gebruik ik toch niet (meer)?![]()
Ben je nog naar de prijzige vriendinnendag gegaan?
Vorige week had ik binnen 8 uur de uitslag van een ggd test.Inderdaad een sneltest.
Ik weet niet -hoe- aktueel, maar gek is het niet...quote:Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar waarom de twee k’s? En niet eentje?
Ik wist inmiddels dat je kinderen bedoelt, maar ik lees altijd kutkinderen![]()
Weekendje weg was leuk, thuis is fijn, bij gezin van broer druppelen de meldingen over positief geteste mede carnavalsvierders binnen, dus voor ik moeten ga werken duw ik er nog maar even een sneltest in.
Zelden/nooit gebruik ik het woord kut schriftelijk of verbaal. Klaar.quote:Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar waarom de twee k’s? En niet eentje?
Ik wist inmiddels dat je kinderen bedoelt, maar ik lees altijd kutkinderen![]()
Weekendje weg was leuk, thuis is fijn, bij gezin van broer druppelen de meldingen over positief geteste mede carnavalsvierders binnen, dus voor ik moeten ga werken duw ik er nog maar even een sneltest in.
Schiermonnikoog past helemaal niet in dat rijtjequote:Op maandag 7 maart 2022 11:03 schreef fietsie het volgende:
Ik weet niet -hoe- aktueel, maar gek is het niet...
[ afbeelding ]
Het lijkt mij maar een rare situatie als er oorlog in je land is en er op zich niet in jouw buurt wordt gevochten (Oekraïne is gróót) en dat j edan gewoon door gaat met je dagelijkse werk. Maar dan moet dat wel kunnen. En als er geen zaaigoed is dan houdt het al opquote:Op maandag 7 maart 2022 06:53 schreef derLudolf het volgende:
Misschien allemaal gepensioneerden die hutjemutje citroentjes zitten te lurken?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schiermonnikoog past helemaal niet in dat rijtje
Of stiekem waren ze daar ook allemaal aan het hossen en polonaise lopenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef fietsie het volgende:
Misschien allemaal gepensioneerden die hutjemutje citroentjes zitten te lurken?
Ik denk dat je niet snel naar de gevangenis gaat in Oekraïne wanneer je een russische militair onder vuur neemt. Wanneer het onder Russisch bewind is (hopelijk niet) zullen er andere regels gelden.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Schiermonnikoog past helemaal niet in dat rijtje
[..]
Het lijkt mij maar een rare situatie als er oorlog in je land is en er op zich niet in jouw buurt wordt gevochten (Oekraïne is gróót) en dat j edan gewoon door gaat met je dagelijkse werk. Maar dan moet dat wel kunnen. En als er geen zaaigoed is dan houdt het al op![]()
Ik vroeg me deze week ook al af of je als burger iN Oekraïne nou ook straffeloos op Russen mag schieten met de kans dat je ze dood schiet. Of moet je eerst wachten tot zij eerst schieten zodat het zelfverdediging is.
Eenvoor Lonaa. Je gaat nog steeds door met die PR's
Echt wow!
Envoor de zoon van Kaatje's kennissen
Ik neem even voor het gemak aan dat dat dus brons voor Nederland is? Op welk onderdeel?
Advokaatjesquote:Op maandag 7 maart 2022 11:16 schreef fietsie het volgende:
Misschien allemaal gepensioneerden die hutjemutje citroentjes zitten te lurken?
Nee, maar mág het ook? Mag je als burger een vijandelijk soldaat dood schieten die op dat moment niet bedreigend is?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik denk dat je niet snel naar de gevangenis gaat in Oekraïne wanneer je een russische militair onder vuur neemt. Wanneer het onder Russisch bewind is (hopelijk niet) zullen er andere regels gelden.
En ja, Nederland, Niels de Langen op zitski
Geen gehaast is altijd fijnquote:Op maandag 7 maart 2022 11:26 schreef Blues het volgende:
Superrelaxte vertrekdag zo.
Nog een wasje.. nog een wandelingetje, koffer rustig inpakken verder, kopje koffie, nog een kopje koffie en dan pas rond 1500 in de auto naar Rdam Airport
Dat is echt heel wat minderquote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef gcjoel het volgende:
Wij mogen morgen vroeg om 4 uur uit bed voor onze vlucht
Zeker. Alleen vliegen we vandaag vanaf Rdam Airport..lees maarquote:Op maandag 7 maart 2022 11:27 schreef Isabeau het volgende:
Geen gehaast is altijd fijnOok als voordeel dat Schiphol relatief dichtbij is natuurlijk
Wow, dat ik daar zo snel in mijn hoofd Schiphol van heb gemaakt is best fascinerendquote:Op maandag 7 maart 2022 11:34 schreef Blues het volgende:
Zeker. Alleen vliegen we vandaag vanaf Rdam Airport..lees maar![]()
![]()
Ja jij ook alvast veel plezier in Sevillaquote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef gcjoel het volgende:
Rdam is een fijn veel kleiner vveld..dus dat heeft als t ff kan onze voorkeur, vandaar deze keuze.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, dat ik daar zo snel in mijn hoofd Schiphol van heb gemaakt is best fascinerend
Maar op zich is Rotterdam ook niet heel ver weg, Wek wat verder weg dan Schiphol
Ja dat op zich wel hoor, ik ben van enthousiasme toch altijd vroeg wakker dan (niet om 4 uur!! )quote:Op maandag 7 maart 2022 11:35 schreef Myraela het volgende:
Ik vlieg juist veel liever supervroeg in de ochtend. Maar vakantie kan wat mij betreft sowieso nooit vroeg genoeg beginnen.
Ik vond Rotterdam ook heel fijn om vandaan te vliegenquote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef Blues het volgende:
Rdam is een fijn veel kleiner vveld..dus dat heeft als t ff kan onze voorkeur, vandaar deze keuze.
Lekker is dat he? Hier ook met eindhoven nu, parkeren op loopafstand. Geen taxi of wachten op een bus die je naar de parkeerplaats brengt.quote:Op maandag 7 maart 2022 11:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Rdam is een fijn veel kleiner vveld..dus dat heeft als t ff kan onze voorkeur, vandaar deze keuze.
Mijn hoofd blijft dat er ook van makenquote:Op maandag 7 maart 2022 10:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
maar ik lees altijd kutkinderen![]()
Ik vind hier wel wat van. Het heeft echt veel invloed op het werk bij ons. En waar corona eerst een serieus ding was, lijkt het nu een soort weggelachen te worden. Terwijl de ziekmeldingen massaaaaal binnenstromen. Maar ja hey, je moet wel kunnen carnavallen....quote:Op maandag 7 maart 2022 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat leuk! Een van de dierenartsen waarmee ik ooit werkte gaf zitski-trainingen! (Hij deed het zelf dus ook, want was vanaf zijn onderrug verlamd). Moet je echt lef voor hebben!quote:Op maandag 7 maart 2022 11:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En ja, Nederland, Niels de Langen op zitski
Dit ja..quote:Op maandag 7 maart 2022 12:10 schreef Candaasje het volgende:
Maar ja hey, je moet wel kunnen carnaLallen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar ga ik heel slecht op. Ik hoefde het bij andere werkgevers echt niet te flikken om maandagmorgen met een kater te verschijnen. 's avonds een vent, 's ochtends een vent, dat idee. Maar als het carnaval betreft, dan is dat kennelijk heel normaal ofzo, te brak zijn om je werk uit te voeren.
Ik zal het wel nooit begrijpen denk ik.
Maar waar staat die eerste (of tweede) k dan voor als je kk schrijft?quote:Op maandag 7 maart 2022 11:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zelden/nooit gebruik ik het woord kut schriftelijk of verbaal. Klaar.
Na alle aanloop met regelen en afspreken is jullie familie weekend al weer snel voorbij.
Mooi weer gehad en lang genoeg, begreep ik. Jullie ouders zullen genoten hebben van het samenzijn.
O, we staan er niet bij. Dan is het goedquote:Op maandag 7 maart 2022 11:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Onze ienieminie gemeente welquote:Op maandag 7 maart 2022 13:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O, we staan er niet bij. Dan is het goed
Not
Duurt langquote:Op maandag 7 maart 2022 11:26 schreef Blues het volgende:
Superrelaxte vertrekdag zo.
Nog een wasje.. nog een wandelingetje, koffer rustig inpakken verder, kopje koffie, nog een kopje koffie en dan pas rond 1500 in de auto naar Rdam Airport
Je viert gewoon de hele dag vakantiequote:Op maandag 7 maart 2022 11:28 schreef gcjoel het volgende:
Omg!!!quote:Op maandag 7 maart 2022 13:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Duurt lang
[..]
Je viert gewoon de hele dag vakantie![]()
Ja, zo werkt mijn hoofd. Hekel aan late vertrekdagen
Ik moest dit weekend wel lachen met nichtje. Die kreeg pas vrij recent door dat Schiphol niet bij Maastricht ligt. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dacht dat het vliegveld bij Amsterdam heette.. Maar ze had het al jarenlang vreemd gevonden dat zoveel Amsterdammers helemaal naar Maastricht reisden om te vertrekken
Vertekent de statistieken zo lekker. Kleine uitbraak = groter besmettingspercentage. Zo zal Schier er ook op beland zijn.quote:
Is ook zoquote:Op maandag 7 maart 2022 13:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Vertekent de statistieken zo lekker. Kleine uitbraak = groter besmettingspercentage. Zo zal Schier er ook op beland zijn.
Wat is brak zijn? Want ik vind ziek melden omdat je een kater hebt wel redelijk kansloos. Maar als je gewoon corona of whatever hebt opgelopen, tsja, dan ben je toch ziek. Zou niet weten wat daar anders aan is dan normaal. Ze hebben eerst een feestje gehad, nouja, prima toch.quote:Op maandag 7 maart 2022 12:30 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit ja..
(Niets mis met lallen en drankgebruik, maar neem dan als een echte vent vakantiedagen op zo lang je nog in de lorem bent.. Dit refererend aan Noordelijke collega's die daar gaan feesten maar dan te gierig zijn vakantie te nemen zo lang ze nog brak zijn)
Wel gewoon op je werk gaan zitten maar gewoon niets doen / je terugtrekken in een vergaderhok en tijdens de vergadering met een glaasje water voor je met half gesloten ogen zitten, om maar geen vrije dag op te hoeven nemen cq. je ziek te melden, en wel trots gemeld hebben in de nacht van zondag op maandag een lift te hebben kunnen krijgen uit Brabant naar je woonplaats, dat vind ik wel vrij kansloos.quote:Op maandag 7 maart 2022 13:22 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is brak zijn? Want ik vind ziek melden omdat je een kater hebt wel redelijk kansloos. Maar als je gewoon corona of whatever hebt opgelopen, tsja, dan ben je toch ziek. Zou niet weten wat daar anders aan is dan normaal. Ze hebben eerst een feestje gehad, nouja, prima toch.
Waarom moest ik nu hier aan denken?quote:Op maandag 7 maart 2022 13:26 schreef Tele6 het volgende:
Hier 2 mensen thuis met corona, beide van hun carnaval vierende partner gehad, beide wel in staat om thuis te werken. En 2 thuis ziek maar niet corona.
Uiteindelijk hebben we hier nog niet eens de meeste last van, iedereen baalt vooral dat de robot op het lab z'n werk niet heeft gedaan dit weekend. En die had niet eens corona of een kater.
Hier wel sirenes gehad. Veel waarschuwingen gelezen (lokale krant, lokale omroep), dan het toch echt de normale sirenes zijn en dat het geen bommenalarm is. Nou kan ik me voorstellen dat mensen die gevlucht zijn die waarschuwing nodig hebben, maar verder weet iedereen toch dat dit iedere maand is, dan ga je nu niet paniekken. Als het nou as donderdag weer is, krabbel ik me wel even achter het oorquote:Op maandag 7 maart 2022 13:29 schreef fietsie het volgende:
Euh, het was toch 1e maandag van de maand? En de sirenes zouden toch gewoon loeien? (die hier om de hoek dus niet te horen geweest)
Dat is wel vriendelijk. Ik begreep dat in Harskamp de schietoefeningen gewoon doorgaan. Kan het me (zeker momenteel) wel voorstellen, de militairen moeten even flink oefenenquote:Op maandag 7 maart 2022 13:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hier gingen ze wel. Weet niet of je in de buurt van een opvang plek woont. Daar zouden ze uitgeschakeld worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |