Vooral vanwege de historie, Kyiv als geboortestad van de Russische orthodoxe kerk, de grootte en inderdaad grondstoffen/voedsel.quote:
Die grens is waarschijnlijk getrokken bij de grens van NAVO-lidstaten. En misschien Zweden en Finland dan. Ik denk wel dat bij een inval in Finland er ingegrepen gaat worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als we zo blijven denken, staan we ook te weifelen op het moment dat Poetin de Baltische staten binnenvalt,
Ben met je eens dat we een all-out-war met Rusland moeten proberen te vermijden, maar de vraag is natuurlijk waar je als westen de grens trekt.
Ik weet niet of het waarschijnlijk is, maar stel dat Poetin besluit Moldavi binnen te vallen. Wat doen we dan? Hem opnieuw grotendeels z'n gang laten gaan, omdat dat land toevallig niet bij de NAVO hoort.
Ik vind dit allemaal verdomd lastig en ik benijd onze leiders ook niet.
Als je oprecht interesse hebt kan ik het wel pmnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef phpmystyle het volgende: [..] Hoezo ik? Jij wordt toch betaald om Nederland te beschermen?
In tegenstelling tot Polen en Finland ziet Poetin de Baltische staten ook echt als onderdeel van zijn imperium. De Baltische staten waren ook Sovjetrepublieken, net als Oekrane en Wit-Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.
Je zag ook bij dat gelekte nieuwsbericht dat victorie claimde van verschillende staatsmedia een paar dagen na het begin van de invasie dat als Oekrane binnen is dat dan het oude rijk hersteld is en de oppermacht van het westen gebroken is. Niet dat dat pas zo is als Finland en de Baltische staten er weer bij zijn.
Belarusquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit een soort direct dreigement aan Litouwen/Polen?
Je noemt het gewoon een vredesmissie...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De oorlog verklaren is hopeloos ouderwets. Dat heeft Poetie ook niet gedaan. Je noemt zoiets 'een speciale militaire operatie' tegenwoordig
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin isquote:
Maar daarvoor is het echt te laat. De Baltische Staten zijn nu bij de navo en deze aanvallen betekent automatisch een oorlog. Een oorlog die voor Putin uiteindelijk ook niet te winnen valt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Polen en Finland ziet Poetin de Baltische staten ook echt als onderdeel van zijn imperium. De Baltische staten waren net als Oekrane en Wit-Rusland dan ook Sovjetrepublieken.
Dat was 'ie al vanaf het begin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin is
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin is
https://www.standaard.be/(...)campaign=twitterfeedquote:Het Internationaal Energieagentschap (IEA) stelde een tienpuntenplan op, met als uitgangspunt om tegen volgende winter de afhankelijkheid van Russische gasleveringen zo veel mogelijk te reduceren. Europa kan zijn blootstelling aan Russisch gas met 40 procent verminderen zonder dat daarbij concessies gedaan moeten worden op de Green Deal, het plan van de Europese Commissie om de CO2-uitstoot tegen 2050 volledig te neutraliseren, besluit het IEA. Het kan zelfs met nog minder Russisch gas – min 50 procent tegen volgende winter – maar dan zal er meer steenkool en olie nodig zijn.
Het IEA merkt op dat tegen eind 2022 vier Europese kerncentrales moeten sluiten en in 2023 nog een. ‘Een tijdelijk uitstel van deze sluitingen, op een veilige manier, kan de Europese vraag naar gas met bijna een miljard kubieke meter per maand doen dalen’, schrijft het IEA.
De kerncentrales waar het IEA naar verwijst zijn drie Duitse reactoren, die dit jaar dichtgaan, en twee Belgische centrales: Doel 3, waarvan de sluiting voor oktober is gepland, en Tihange 2, dat in april volgend jaar dicht gaat.
Alleen lijken de voorstellen van de IEA niet echt haalbaar. De veilige verlenging van Doel 3 en Tihange 2, ook bekend als de scheurtjescentrales, is nooit de inzet van het Belgische debat over de kernuitstap geweest en is dus nooit grondig onderzocht. Er is geen brandstof besteld.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Belarus![]()
Al vanaf het begin een Russische poedel.
Wat is het nu schoothondje of poedelquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als dat veilig kan is het toch geen probleem?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef crystal_meth het volgende:
IEA vindt dat Belgi de "scheurtjescentrales" (die waar Duitsland en Nederalnd tegen geprotesteerd hebben) moet openhouden om Europese afhankelijkheid van Russissche gas te verminderen.
[..]
https://www.standaard.be/(...)campaign=twitterfeed
Ja maar hij durft nu ook zijn bek open te trekken naar de rest van de wereld ipv alleen zijn eigen volk te onderdrukkenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was 'ie al vanaf het begin.
Wilde ook heel graag de symbolen van Belarus sovjettiseren en schreef daarvoor een 'referendum' uit in 1995... rara wat er uit kwam.
Ik zie de films al voor me.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef AnneX het volgende:
Sooo…Intel werk. Waar de buitenwereld ooit details zal leren.
Fingers crossed.
[ twitter ]
Bij elk referendum dat Belarus uitschrijft krijgt Lukashenko 110% steun. Dus zoiets?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wilde ook heel graag de symbolen van Belarus sovjettiseren en schreef daarvoor een 'referendum' uit in 1995... rara wat er uit kwam.
Dat is inderdaad wat we tegen elkaar zeggen: de grens ligt bij de NAVO-lidstaten. Maar tegelijkertijd zijn er niet voldoende NAVO-troepen in Oost-Europa om een aanval op de Baltische staten af te slaan (mocht het zover komen). Dus wat doen we dan? Bovendien gaat Poetin dan opnieuw dreigen met kernwapens. Gaan we dan weer weifelen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die grens is waarschijnlijk getrokken bij de grens van NAVO-lidstaten. En misschien Zweden en Finland dan. Ik denk wel dat bij een inval in Finland er ingegrepen gaat worden.
Bij Moldavi heb je nog wel de complicerende factor dat een groot deel van Roemeni Moldavi als Roemeens beschouwt. Weet niet of de Roemeense regering intern wegkomt met niks doen en 'n paar helmen over de grens mikken.
Moldavi heeft ook een leger van niks. Dat zal - als er wat gebeurt daar - vrij simpel in worden genomen.
Maar even heel plat gezegd: als je voor 44 miljoen mensen in de Oekrane geen all-out-war gaat riskeren, dan voor 2,6 miljoen Moldavirs waarschijnlijk ook niet.
Zelensky haalt het einde van deze oorlog niet als hij in die contreien blijft verwacht ik. Vluchten naar West Europa of zelfs verder is voor hem echter geen optie zo lijkt het.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef AnneX het volgende:
Fingers crossed.
[ twitter ]
Pilot fishquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef theguyver het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nu schoothondje of poedel
Ja en een volledige opkomst van de 97.000.000 inwonersquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Bij elk referendum dat Belarus uitschrijft krijgt Lukashenko 110% steun. Dus zoiets?
Je dacht dat de CIA zijn werk niet deed?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:17 schreef AnneX het volgende:
Fingers crossed.
[ twitter ]
Het opvallende is dat Poetin al een oorlog gestart is die 'uiteindelijk ook niet te winnen valt'.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar daarvoor is het echt te laat. De Baltische Staten zijn nu bij de navo en deze aanvallen betekent automatisch een oorlog. Een oorlog die voor Putin uiteindelijk ook niet te winnen valt.
Daar was absoluut geen sprake van fraude zoals bij Rutte wel hoor!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hij kiest ervoor om niet te vluchten op dit moment, het kan best zijn dat als de strijd voor Oekraine verloren is hij wel vlucht om het verzet te kunnen blijven leiden in Oekraine.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelensky haalt het einde van deze oorlog niet als hij in die contreien blijft verwacht ik. Vluchten naar West Europa of zelfs verder is voor hem echter geen optie zo lijkt het.
Wie zegt dat hij er nog is?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelensky haalt het einde van deze oorlog niet als hij in die contreien blijft verwacht ik. Vluchten naar West Europa of zelfs verder is voor hem echter geen optie zo lijkt het.
Uiteindelijk zit er ook aan de zelfoverschatting van dictators grenzen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het opvallende is dat Poetin al een oorlog gestart is die 'uiteindelijk ook niet te winnen valt'.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ter compensatie eisen wij een blijdehont.gif!
Logisch, hij weet nu dat Rusland sterk staat en hij dus ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja maar hij durft nu ook zijn bek open te trekken naar de rest van de wereld ipv alleen zijn eigen volk te onderdrukken
Als de Russen de Baltische staten net zo amateuristisch binnen vallen als dat ze nu bij de Oekrane doen dan zijn er meer dan genoeg NAVO troepen in de Baltische staten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat we tegen elkaar zeggen: de grens ligt bij de NAVO-lidstaten. Maar tegelijkertijd zijn er niet voldoende NAVO-troepen in Oost-Europa om een aanval op de Baltische staten af te slaan (mocht het zover komen). Dus wat doen we dan? Bovendien gaat Poetin dan opnieuw dreigen met kernwapens. Gaan we dan weer weifelen?
Denk dat je gelijk hebt wat betreft Moldavi. Maar als we zo redeneren, kan Poetin nog de nodige 'lebensraum' inlijven.
Niet echt over het algemeen. Meestal moeten die grenzen hardhandig aangegeven worden van buitenaf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:22 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Uiteindelijk zit er ook aan de zelfoverschatting van dictators grenzen.
De brandstoftank van dat ding is kapot. Benieuw hoe en op welk moment dat is gebeurd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef polderturk het volgende:
Geven deze gasten zich gelijk over? Of lopen ze gelijk door naar de Poolse grens? Ik denk dat ze helemaal niet willen vechten.
[ twitter ]
Als we niet ge oorlog verklaren als Putin de Baltische Staten aanvalt dan kunnen we net zo goed de navo opheffen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat we tegen elkaar zeggen: de grens ligt bij de NAVO-lidstaten. Maar tegelijkertijd zijn er niet voldoende NAVO-troepen in Oost-Europa om een aanval op de Baltische staten af te slaan (mocht het zover komen). Dus wat doen we dan? Bovendien gaat Poetin dan opnieuw dreigen met kernwapens. Gaan we dan weer weifelen?
Denk dat je gelijk hebt wat betreft Moldavi. Maar als we zo redeneren, kan Poetin nog de nodige 'lebensraum' inlijven.
Nee, maar dat hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als de Russen de Baltische staten net zo amateuristisch binnen vallen als dat ze nu bij de Oekrane doen dan zijn er meer dan genoeg NAVO troepen in de Baltische staten.
Gaat er niet om hoeveel er zijn maar dat ze er zijn. Het is een ding als de slachtoffers, zeg, Letten zijn, als het Amerikanen zijn is de situatie meteen anders.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Als de Russen de Baltische staten net zo amateuristisch binnen vallen als dat ze nu bij de Oekrane doen dan zijn er meer dan genoeg NAVO troepen in de Baltische staten.
Of dat Putin zelf Coronja krijgt en 70 dagen op de IC ligt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:24 schreef TLC het volgende:
Eerst wilde ik dat corona weg was, nu wens ik dat putin weg was
Daar hoeven we ons niet druk over te maken, Putin houdt eerder de 20 meter dan de 1,5 meter aanquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of dat Putin zelf Coronja krijgt en 70 dagen op de IC ligt.
Putin houdt standaard 14,5 meter afstand.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of dat Putin zelf Coronja krijgt en 70 dagen op de IC ligt.
Ik denk expres door de Russen gedaan maar je kan dat ding zo vervangen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
De brandstoftank van dat ding is kapot. Benieuw hoe en op welk moment dat is gebeurd.
[ afbeelding ]
scheurtjes centralesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als dat veilig kan is het toch geen probleem?
Keihard hoestenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Putin houdt standaard 14,5 meter afstand.
Je zou kunnen zeggen dat je Putin haat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:24 schreef TLC het volgende:
Eerst wilde ik dat corona weg was, nu wens ik dat putin weg was
Als je onderdelen hebt, ja. Maar in het veld wil dat nog wel eens een probleem zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk expres door de Russen gedaan maar je kan dat ding zo vervangen.
Lijkt politiek niet haalbaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als dat veilig kan is het toch geen probleem?
Die heeft echt altijd al een grote bek gehad. Die is volgens mij cht niet helemaal goed bij zijn hoofd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De bal ligt bij hem? Putin is druk aan het 'voetballen' hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vindt dat de NATO goed optreedt nu hoor. Putin is en blijft de agressor; bal ligt bij hem.
Helemaal mee eens, dan is de NAVO klaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als we niet ge oorlog verklaren als Putin de Baltische Staten aanvalt dan kunnen we net zo goed de navo opheffen.
Verder hebben allerlei landen, ook Nederland, daar al troepen geplaatst. Bij een aanval komen die dus automatisch in gevecht met Rusland.
Die troepen maken bijzonder weinig kans, het idee is dat Rusland daardoor niet aan kan vallen zonder met navo-troepen uit allerlei landen in gevecht te komen.
Dat zeg ik: wat hij zaait zal hij oogstenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De bal ligt bij hem? Putin is druk aan het 'voetballen' hoor
Dat gaat niet gebeuren. NATO is er heel stellig in, NATO is er voor NATO.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef Halcon het volgende:
Die grens is waarschijnlijk getrokken bij de grens van NAVO-lidstaten. En misschien Zweden en Finland dan. Ik denk wel dat bij een inval in Finland er ingegrepen gaat worden.
Baltische staten zijn militair toch een wat ander verhaal dan de meeste andere landen denk ik. Om ze te kunnen verdedigen, maar ook om ze te kunnen heroveren. Vanuit NATO-perspectief gezien. Ik denk wel dat het los gaat als een van die landen aan wordt gevallen. Zo niet, dan kun je de NATO beter meteen opdoeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Poetin breekt gewoon half Oekrane af als het moet, en als dat niet helpt de andere helft ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het opvallende is dat Poetin al een oorlog gestart is die 'uiteindelijk ook niet te winnen valt'.
Wat, Trump, de hoeder der beschaving en menselijkheid en beste president sinds Lincoln?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dan is de NAVO klaar.
Maar de vorige president van de VS, ene heer Trump, plaatste bijvoorbeeld al hardop vraagtekens bij Artikel 5 in het geval van een aanval op de Baltische staten. Wat als hij - of een iemand met vergelijkbare denkbeelden - over een paar jaar (weer) president wordt?
Hadden we maar iemand zoals Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:21 schreef hangtime het volgende:
Die persconferentie van die NATO clown was niet om aan te horen.
We hebben dus een stottermachine zonder enig charisma en Zzleepy Joe.
Wat een leiders ;')
Zul je zien dat als de NAVO ingrijpt bij een inval in een van die landen dat Poetin gelijk viesmad is want dat staat niet in het spelregelboek van de NAVOquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef Forbry het volgende:
Misschien naef, maar ik verwacht dat er bij Finland en/of Zweden toch wel ingegrepen gaat worden door de NATO, zeker nu ze aangeven deze landen bij hun gesprekken te betrekken.
Als ik moet kiezen tussen een aanval/invasie op/in een NATO-land of een EU niet-NATO land van de Russen (Poetin), dan heb ik toch het liefst het eerste, gezien we in dat geval op zker kunnen rekenen op de volledige steun van VS. In het tweede geval niet.
Zijn ook EU landen. EU heeft ook een sectie dat een wordt aangevallen, we allemaal terug kunnen slaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef Forbry het volgende:
Misschien naef, maar ik verwacht dat er bij Finland en/of Zweden toch wel ingegrepen gaat worden door de NATO, zeker nu ze aangeven deze landen bij hun gesprekken te betrekken.
Als ik moet kiezen tussen een aanval/invasie op/in een NATO-land of een EU niet-NATO land van de Russen (Poetin), dan heb ik toch het liefst het eerste, gezien we in dat geval op zker kunnen rekenen op de volledige steun van VS. In het tweede geval niet.
Je bent hier heel stellig in, maar ik geloof dat simpelweg niet. Een verdere escalatie door opnieuw een soeverein land binnen te vallen zal echt heel anders ontvangen worden denk ik zo. NATO land of niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. NATO is er heel stellig in, NATO is er voor NATO.
Het is niet aan de NATO om te bepalen of ze een tegenreactie geven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent hier heel stellig in, maar ik geloof dat simpelweg niet. Een verdere escalatie door opnieuw een soeverein land binnen te vallen zal echt heel anders ontvangen worden denk ik zo. NATO land of niet.
Het is een verdrag dat op zichzelf duidelijk genoeg is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dan is de NAVO klaar.
Maar de vorige president van de VS, ene heer Trump, plaatste bijvoorbeeld al hardop vraagtekens bij Artikel 5 in het geval van een aanval op de Baltische staten. Wat als hij - of een iemand met vergelijkbare denkbeelden - over een paar jaar (weer) president wordt?
True. Als je ziet hoe deze invasie verloopt, is het moeilijk voor te stellen dat de Russen binnen afzienbare tijd een nieuwe grootschalige operatie op poten zetten. Anderzijds hebben ze natuurlijk nog wel een klein 900.000 troepen achter de hand, nog los van de reservisten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Baltische staten zijn militair toch een wat ander verhaal dan de meeste andere landen denk ik. Om ze te kunnen verdedigen, maar ook om ze te kunnen heroveren. Vanuit NATO-perspectief gezien. Ik denk wel dat het los gaat als een van die landen aan wordt gevallen. Zo niet, dan kun je de NATO beter meteen opdoeken natuurlijk.
Ja, maar dan wel meer richting het oosten. In de praktijk werkt het wel zo, ja. Niet voor niets zijn er zo vaak proxy wars i.p.v. rechtstreekse confrontaties. Confrontatie tussen twee kernmachten is iets wat je zo lang mogelijk probeert te vermijden. Voor Georgi riskeert de NATO ook geen kernoorlog.
Moldavi zou overigens samen kunnen gaan met Roemeni. Dan zitten ze bij de EU en bij de NATO. Da's vast niet in een week geregeld, maar de discussie speelt al een tijdje. Het land is ook erg afhankelijk van Roemeni en dik 'n kwart van de bevolking heeft al een Roemeens paspoort.
Verder zijn er wel beperkingen aan wat Rusland kan draaien qua invallen, bezettingen en eigen verdediging. Ik zie eigenlijk niet zo in hoe Rusland naast het bezetten van Oekrane nog allerlei grote "projecten" kan gaan draaien. Helemaal niet als ze ook zelf aangevallen gaan worden, wat waarschijnlijk is als ze de Baltische staten aanvallen.
Als Finland wordt aangevallen komt er echt wel een militaire tegenreactie, navo of coalition of the willingquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. NATO is er heel stellig in, NATO is er voor NATO.
Ligt er een beetje aan welk soeverein land he? Moldavi NEE, Finland MISSCHIEN JAquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent hier heel stellig in, maar ik geloof dat simpelweg niet. Een verdere escalatie door opnieuw een soeverein land binnen te vallen zal echt heel anders ontvangen worden denk ik zo. NATO land of niet.
wat wil dat zeggen? dat Rusland er niet meer overheen mag vliegen? En als ze dat dan wel doen?quote:
Die hebben we. Althans, dat denk hij van zichzelf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hadden we maar iemand zoals Poetin.
Jens vertelde zo juist dat dit niet aan de orde isquote:
De Oekrane mag gaan handhaven...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jens vertelde zo juist dat dit niet aan de orde isDat betekend Russische vliegtuigen uit de lucht knallen
Dan wordt er geschoten en escaleert de oorlog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat wil dat zeggen? dat Rusland er niet meer overheen mag vliegen? En als ze dat dan wel doen?
Dit inderdaad?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jens vertelde zo juist dat dit niet aan de orde isDat betekend Russische vliegtuigen uit de lucht knallen
Lijkt me ook niet. En stel dat ze Oekrane helemaal innemen, dan zullen ze dat ook nog moeten gaan bezetten. Vrij groot land met een bevolking die zeker buiten de opstandige gebieden over het algemeen niet zal zitten te wachten op Russen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
True. Als je ziet hoe deze invasie verloopt, is het moeilijk voor te stellen dat de Russen binnen afzienbare tijd een nieuwe grootschalige operatie op poten zetten. Anderzijds hebben ze natuurlijk nog wel een klein 900.000 troepen achter de hand, nog los van de reservisten.
bombardeer dan gewoon gelijk moskou tot stof...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wordt er geschoten en escaleert de oorlog.
No Fly Zone is WO3
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bombardeer dan gewoon gelijk moskou tot stof...
Je vindt er meer als je keywords als 'zeilboten voor kinderen' invoert op Google.quote:
Blufpoker, misschien bindt Rusland wel in..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze dit doen dan kiezen ze voor uitbreiding van het conflict.
En dan zijn er idioten die dan zeggen "geef de NAVO-piloten een kersvers Oekraens paspoort."quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wordt er geschoten en escaleert de oorlog.
No Fly Zone is WO3
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat wil dat zeggen? dat Rusland er niet meer overheen mag vliegen? En als ze dat dan wel doen?
Als er NAVO- of EU-landen (in het geval van Finland) zomaar aan worden gevallen, dan moet je wel gaan verdedigen. Anders kun je die organisaties beter meteen opdoeken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verstandig besluit in ieder geval. Kwam in ieder geval heel erg over als: ''we grijpen niet in bij Oekraine, maar als ze een ander land binnen vallen zijn we genoodzaakt om de strijd aan te gaan''. Of ze dat ook gaan doen voor Moldovia is de vraag, maar Finland/Zweden of de Estland/Letland/Litouwen zou wel een stap te ver gaan. Zelfs ik zou dan voorstander zijn van ingrijpen NAVO.
Er staat dat ze erover discussiren, niet dat het er ook gaat komen...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die hebben zich snel bedacht. Lijkt me enorm onverstandig in ieder geval.
Ze hebben het dus besproken, en het resultaat was:quote:
quote:Nato foreign ministers agree not to have 'no-fly zone' over Ukraine, says Stoltenberg
Nato foreign ministers discussed a “no-fly zone” over Ukraine but agreed that Nato planes should not operate over Ukrainian airspace, Stoltenberg said.
Establishing a no-fly zone over Ukraine could result in the war spreading to more European countries, the Nato secretary general.
Speaking to reporters in Brussels after a meeting with Nato foreign ministers, he said:
We understand the desperation but we also believe that if we did that (establishing a no-fly zone) we would end up with something that could lead to a full-fledged war in Europe, involving much more countries.
Allies agreed not to have Nato planes operating in Ukrainian air space or Nato troops on Ukraine’s territory, he said.
At the same time, we have a responsibility as NATO allies to prevent this war from escalating beyond Ukraine because that would be even more dangerous, more devastating and would cause even more human suffering.
Ja, dat weet ik, maar de VS staat daar dus buiten en ik heb toch liever ook de VS erbij om ons volledige, actieve steun te verlenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ook EU landen. EU heeft ook een sectie dat een wordt aangevallen, we allemaal terug kunnen slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |