Keihard hoestenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Putin houdt standaard 14,5 meter afstand.
Je zou kunnen zeggen dat je Putin haat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:24 schreef TLC het volgende:
Eerst wilde ik dat corona weg was, nu wens ik dat putin weg was
Als je onderdelen hebt, ja. Maar in het veld wil dat nog wel eens een probleem zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:25 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik denk expres door de Russen gedaan maar je kan dat ding zo vervangen.
Lijkt politiek niet haalbaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als dat veilig kan is het toch geen probleem?
Die heeft echt altijd al een grote bek gehad. Die is volgens mij cht niet helemaal goed bij zijn hoofd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Lukashenko heeft wel een grote mond gekregen sinds die het brave schoothondje van Poetin is
De bal ligt bij hem? Putin is druk aan het 'voetballen' hoorquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vindt dat de NATO goed optreedt nu hoor. Putin is en blijft de agressor; bal ligt bij hem.
Helemaal mee eens, dan is de NAVO klaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als we niet ge oorlog verklaren als Putin de Baltische Staten aanvalt dan kunnen we net zo goed de navo opheffen.
Verder hebben allerlei landen, ook Nederland, daar al troepen geplaatst. Bij een aanval komen die dus automatisch in gevecht met Rusland.
Die troepen maken bijzonder weinig kans, het idee is dat Rusland daardoor niet aan kan vallen zonder met navo-troepen uit allerlei landen in gevecht te komen.
Dat zeg ik: wat hij zaait zal hij oogstenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De bal ligt bij hem? Putin is druk aan het 'voetballen' hoor
Dat gaat niet gebeuren. NATO is er heel stellig in, NATO is er voor NATO.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:14 schreef Halcon het volgende:
Die grens is waarschijnlijk getrokken bij de grens van NAVO-lidstaten. En misschien Zweden en Finland dan. Ik denk wel dat bij een inval in Finland er ingegrepen gaat worden.
Baltische staten zijn militair toch een wat ander verhaal dan de meeste andere landen denk ik. Om ze te kunnen verdedigen, maar ook om ze te kunnen heroveren. Vanuit NATO-perspectief gezien. Ik denk wel dat het los gaat als een van die landen aan wordt gevallen. Zo niet, dan kun je de NATO beter meteen opdoeken natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat we tegen elkaar zeggen: de grens ligt bij de NAVO-lidstaten. Maar tegelijkertijd zijn er niet voldoende NAVO-troepen in Oost-Europa om een aanval op de Baltische staten af te slaan (mocht het zover komen). Dus wat doen we dan? Bovendien gaat Poetin dan opnieuw dreigen met kernwapens. Gaan we dan weer weifelen?
Denk dat je gelijk hebt wat betreft Moldavi. Maar als we zo redeneren, kan Poetin nog de nodige 'lebensraum' inlijven.
Poetin breekt gewoon half Oekrane af als het moet, en als dat niet helpt de andere helft ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het opvallende is dat Poetin al een oorlog gestart is die 'uiteindelijk ook niet te winnen valt'.
Wat, Trump, de hoeder der beschaving en menselijkheid en beste president sinds Lincoln?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dan is de NAVO klaar.
Maar de vorige president van de VS, ene heer Trump, plaatste bijvoorbeeld al hardop vraagtekens bij Artikel 5 in het geval van een aanval op de Baltische staten. Wat als hij - of een iemand met vergelijkbare denkbeelden - over een paar jaar (weer) president wordt?
Hadden we maar iemand zoals Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:21 schreef hangtime het volgende:
Die persconferentie van die NATO clown was niet om aan te horen.
We hebben dus een stottermachine zonder enig charisma en Zzleepy Joe.
Wat een leiders ;')
Zul je zien dat als de NAVO ingrijpt bij een inval in een van die landen dat Poetin gelijk viesmad is want dat staat niet in het spelregelboek van de NAVOquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef Forbry het volgende:
Misschien naef, maar ik verwacht dat er bij Finland en/of Zweden toch wel ingegrepen gaat worden door de NATO, zeker nu ze aangeven deze landen bij hun gesprekken te betrekken.
Als ik moet kiezen tussen een aanval/invasie op/in een NATO-land of een EU niet-NATO land van de Russen (Poetin), dan heb ik toch het liefst het eerste, gezien we in dat geval op zker kunnen rekenen op de volledige steun van VS. In het tweede geval niet.
Zijn ook EU landen. EU heeft ook een sectie dat een wordt aangevallen, we allemaal terug kunnen slaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:26 schreef Forbry het volgende:
Misschien naef, maar ik verwacht dat er bij Finland en/of Zweden toch wel ingegrepen gaat worden door de NATO, zeker nu ze aangeven deze landen bij hun gesprekken te betrekken.
Als ik moet kiezen tussen een aanval/invasie op/in een NATO-land of een EU niet-NATO land van de Russen (Poetin), dan heb ik toch het liefst het eerste, gezien we in dat geval op zker kunnen rekenen op de volledige steun van VS. In het tweede geval niet.
Je bent hier heel stellig in, maar ik geloof dat simpelweg niet. Een verdere escalatie door opnieuw een soeverein land binnen te vallen zal echt heel anders ontvangen worden denk ik zo. NATO land of niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. NATO is er heel stellig in, NATO is er voor NATO.
Het is niet aan de NATO om te bepalen of ze een tegenreactie geven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent hier heel stellig in, maar ik geloof dat simpelweg niet. Een verdere escalatie door opnieuw een soeverein land binnen te vallen zal echt heel anders ontvangen worden denk ik zo. NATO land of niet.
Het is een verdrag dat op zichzelf duidelijk genoeg is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, dan is de NAVO klaar.
Maar de vorige president van de VS, ene heer Trump, plaatste bijvoorbeeld al hardop vraagtekens bij Artikel 5 in het geval van een aanval op de Baltische staten. Wat als hij - of een iemand met vergelijkbare denkbeelden - over een paar jaar (weer) president wordt?
True. Als je ziet hoe deze invasie verloopt, is het moeilijk voor te stellen dat de Russen binnen afzienbare tijd een nieuwe grootschalige operatie op poten zetten. Anderzijds hebben ze natuurlijk nog wel een klein 900.000 troepen achter de hand, nog los van de reservisten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Baltische staten zijn militair toch een wat ander verhaal dan de meeste andere landen denk ik. Om ze te kunnen verdedigen, maar ook om ze te kunnen heroveren. Vanuit NATO-perspectief gezien. Ik denk wel dat het los gaat als een van die landen aan wordt gevallen. Zo niet, dan kun je de NATO beter meteen opdoeken natuurlijk.
Ja, maar dan wel meer richting het oosten. In de praktijk werkt het wel zo, ja. Niet voor niets zijn er zo vaak proxy wars i.p.v. rechtstreekse confrontaties. Confrontatie tussen twee kernmachten is iets wat je zo lang mogelijk probeert te vermijden. Voor Georgi riskeert de NATO ook geen kernoorlog.
Moldavi zou overigens samen kunnen gaan met Roemeni. Dan zitten ze bij de EU en bij de NATO. Da's vast niet in een week geregeld, maar de discussie speelt al een tijdje. Het land is ook erg afhankelijk van Roemeni en dik 'n kwart van de bevolking heeft al een Roemeens paspoort.
Verder zijn er wel beperkingen aan wat Rusland kan draaien qua invallen, bezettingen en eigen verdediging. Ik zie eigenlijk niet zo in hoe Rusland naast het bezetten van Oekrane nog allerlei grote "projecten" kan gaan draaien. Helemaal niet als ze ook zelf aangevallen gaan worden, wat waarschijnlijk is als ze de Baltische staten aanvallen.
Als Finland wordt aangevallen komt er echt wel een militaire tegenreactie, navo of coalition of the willingquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:27 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. NATO is er heel stellig in, NATO is er voor NATO.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |