Ligt er een beetje aan welk soeverein land he? Moldavië NEE, Finland MISSCHIEN JAquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je bent hier heel stellig in, maar ik geloof dat simpelweg niet. Een verdere escalatie door opnieuw een soeverein land binnen te vallen zal echt heel anders ontvangen worden denk ik zo. NATO land of niet.
wat wil dat zeggen? dat Rusland er niet meer overheen mag vliegen? En als ze dat dan wel doen?quote:
Die hebben we. Althans, dat denk hij van zichzelf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hadden we maar iemand zoals Poetin.
Jens vertelde zo juist dat dit niet aan de orde isquote:
De Oekraïne mag gaan handhaven...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jens vertelde zo juist dat dit niet aan de orde isDat betekend Russische vliegtuigen uit de lucht knallen
Dan wordt er geschoten en escaleert de oorlog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat wil dat zeggen? dat Rusland er niet meer overheen mag vliegen? En als ze dat dan wel doen?
Dit inderdaad?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jens vertelde zo juist dat dit niet aan de orde isDat betekend Russische vliegtuigen uit de lucht knallen
Lijkt me ook niet. En stel dat ze Oekraïne helemaal innemen, dan zullen ze dat ook nog moeten gaan bezetten. Vrij groot land met een bevolking die zeker buiten de opstandige gebieden over het algemeen niet zal zitten te wachten op Russen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
True. Als je ziet hoe deze invasie verloopt, is het moeilijk voor te stellen dat de Russen binnen afzienbare tijd een nieuwe grootschalige operatie op poten zetten. Anderzijds hebben ze natuurlijk nog wel een klein 900.000 troepen achter de hand, nog los van de reservisten.
bombardeer dan gewoon gelijk moskou tot stof...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wordt er geschoten en escaleert de oorlog.
No Fly Zone is WO3
Waarom zou je dat willen doen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
bombardeer dan gewoon gelijk moskou tot stof...
Je vindt er meer als je keywords als 'zeilboten voor kinderen' invoert op Google.quote:
Blufpoker, misschien bindt Rusland wel in..quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ze dit doen dan kiezen ze voor uitbreiding van het conflict.
En dan zijn er idioten die dan zeggen "geef de NAVO-piloten een kersvers Oekraïens paspoort."quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan wordt er geschoten en escaleert de oorlog.
No Fly Zone is WO3
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
wat wil dat zeggen? dat Rusland er niet meer overheen mag vliegen? En als ze dat dan wel doen?
Als er NAVO- of EU-landen (in het geval van Finland) zomaar aan worden gevallen, dan moet je wel gaan verdedigen. Anders kun je die organisaties beter meteen opdoeken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verstandig besluit in ieder geval. Kwam in ieder geval heel erg over als: ''we grijpen niet in bij Oekraine, maar als ze een ander land binnen vallen zijn we genoodzaakt om de strijd aan te gaan''. Of ze dat ook gaan doen voor Moldovia is de vraag, maar Finland/Zweden of de Estland/Letland/Litouwen zou wel een stap te ver gaan. Zelfs ik zou dan voorstander zijn van ingrijpen NAVO.
Er staat dat ze erover discussiëren, niet dat het er ook gaat komen...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die hebben zich snel bedacht. Lijkt me enorm onverstandig in ieder geval.
Ze hebben het dus besproken, en het resultaat was:quote:
quote:Nato foreign ministers agree not to have 'no-fly zone' over Ukraine, says Stoltenberg
Nato foreign ministers discussed a “no-fly zone” over Ukraine but agreed that Nato planes should not operate over Ukrainian airspace, Stoltenberg said.
Establishing a no-fly zone over Ukraine could result in the war spreading to more European countries, the Nato secretary general.
Speaking to reporters in Brussels after a meeting with Nato foreign ministers, he said:
We understand the desperation but we also believe that if we did that (establishing a no-fly zone) we would end up with something that could lead to a full-fledged war in Europe, involving much more countries.
Allies agreed not to have Nato planes operating in Ukrainian air space or Nato troops on Ukraine’s territory, he said.
At the same time, we have a responsibility as NATO allies to prevent this war from escalating beyond Ukraine because that would be even more dangerous, more devastating and would cause even more human suffering.
Ja, dat weet ik, maar de VS staat daar dus buiten en ik heb toch liever ook de VS erbij om ons volledige, actieve steun te verlenen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zijn ook EU landen. EU heeft ook een sectie dat een wordt aangevallen, we allemaal terug kunnen slaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |