Als je goed leest zie je dat wij dat hier ook gewoon aan het doen zijn, niemand is namelijk extreem positief zonder enige kritiek. Lees je eigen posts even terug, dan zie je het verschil met hoe jij het brengt en anderen dat doen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is toch niet verplicht om iets mooi te vinden?
Als het mooi en goed is - zoals bij Arcade van Duncan Laurence - zeg ik het. Dat eerste nummer van Jeangu (Grow) was ook nog wel te doen. Maar als ik iets matig of ronduit slecht vind, wil ik dat kunnen uiten.
Discussie over (kwaliteit van) muziek moet mogelijk zijn.
Sluit me hier bij aanquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:42 schreef TheArt het volgende:
Het begin van het nummer vind ik, ook na zo’n 10 keer luisteren, nog steeds erg sterk en ik had daarna ook minstens een voortzetting verwacht, maar door dat gedadadadadada valt het wat mij betreft compleet dood. Daarna volgt wel een catchy refrein, maar door dat hoeee haaaa irriteert het me ook snel.
Daarnaast las ik inmiddels al zoveel over dat de tekst zo betekenisvol zou zijn en dat het betekenisvol voor haar is geloof ik zeker, maar hier zitten wat mij betreft gewoon wat te veel tekstuele niemendalletjes in om daar echt van te spreken.
Ik ben ervan overtuigd dat dit live echt nog wel tot zijn recht gaat komen en dat we daardoor sowieso de finale wel halen en daar is alles behalve top 3 nog wel mogelijk, maar ik had toch echt op meer gehoopt.
Moppie, niet élke post gaat over jou.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is toch niet verplicht om iets mooi te vinden?
Als het mooi en goed is - zoals bij Arcade van Duncan Laurence - zeg ik het. Dat eerste nummer van Jeangu (Grow) was ook nog wel te doen. Maar als ik iets matig of ronduit slecht vind, wil ik dat kunnen uiten.
Discussie over (kwaliteit van) muziek moet mogelijk zijn.
Oké, dan zal ik hier voortaan wegblijven, geen punt. Ik wens jullie veel plezier.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Moppie, niet élke post gaat over jou.
Maar geroep dat kwaliteit sowieso niet telt op een esf enzo, mjah dan zit je in het verkeerde forum. Laat mensen hier lekker plezier hebben.
Haha laten we maar geen discussie hebben over de kwaliteit van de ESF nummersquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je de laatste jaren überhaupt gezien wat er aan kwaliteit won en in de top 5 eindigde? Of geef je gewoon je mond een douw en je ziet wel wat eruit komt?
Als we je moeten bijleren en informeren roep je maar, openen we er een nieuw topic voor om je even bij te spijkeren. Zo zijn wij.
Dat liedje had echt moeten winnenquote:Op donderdag 3 maart 2022 11:26 schreef Mandy040986 het volgende:
Ik vind het prachtig en dit zou zomaar de Voila van dit jaar kunnen worden on stage.
Nogmaals: niet elke post gaat over jou.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:08 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Oké, dan zal ik hier voortaan wegblijven, geen punt. Ik wens jullie veel plezier.
Mag ik je er eentje laten horen waarop je dan (als je wilt) gewoon een eerlijk antwoord geeft?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:09 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Haha laten we maar geen discussie hebben over de kwaliteit van de ESF nummers
Maar fijn dat ESF zo'n warm bad is
Het songfestival is altijd al politiek geladen geweest en dat zal ook altijd zo blijven. Al in de jaren 60 hadden we boycots omdat landen niet in Spanje onder Franco’s regime wouden optredenquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:05 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat gevaar ligt inderdaad op de loer. Dat is een paar geleden met dat "1944"-gedrocht ook al gebeurd. Jammer als het Songfestival een politiek festival wordt.
Tuurlijk, stuur maar hoor! Zal mn enigszins genuanceerde mening geven. De reden dat ik nummers hoorde of als ik er voorbij zapte vond ik het niet zo best. Al zijn de, voor zover ik dat kan beoordelen, de meeste allergrootste clown acts wel voorbijquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Mag ik je er eentje laten horen waarop je dan (als je wilt) gewoon een eerlijk antwoord geeft?Of heb je bv Frankrijk van vorig jaar weleens gehoord? Het hoeft je smaak niet te zijn maar het is ongetwijfeld kwaliteit.
En echt niet iedereen hoeft alles hier mooi te vinden hoor. Iedereen heeft zo z'n favorieten en tegenvallers.
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:15 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Tuurlijk, stuur maar hoor! Zal mn enigszins genuanceerde mening geven. De reden dat ik nummers hoorde of als ik er voorbij zapte vond ik het niet zo best. Al zijn de, voor zover ik dat kan beoordelen, de meeste allergrootste clown acts wel voorbij
Zou me niet verbazen als de commissie dacht, het is in het Nederlands, dus we hebben zoiets nodig.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Dadadadadadadaar had een veel betere tekst kunnen staan
Refrein is echt prima, maar dat stukje
Bij Noorwegen staan er een stel in een bananenpak te zingen hèquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Noem mij 1 nummer van het songfestival 2021 dat clownesk zou zijn?
Germany?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel 2022 he, maar Noorwegen is jaar is wel clownesk jaquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:21 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij Noorwegen staan er een stel in een bananenpak te zingen hè![]()
Maar de tijd dat zulke inzendingen in de buurt van de overwinning kwamen is wel ruimschoots voorbij en ze zijn ook zeldzaam tegenwoordig.
Dat is een beetje chanson-achtig, dus Cornald was toen sowieso al omquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Zou me niet verbazen als de commissie dacht, het is in het Nederlands, dus we hebben zoiets nodig.
Duitsland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist dat het steeds minder clownesk wordt hequote:Op donderdag 3 maart 2022 13:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat laatste is wel echt zo. Al zit er dit jaar een nummer bij van wolven en bananen maar eerlijk is eerlijk, ook dat is gewoon echt een leuk goed lied.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:15 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Tuurlijk, stuur maar hoor! Zal mn enigszins genuanceerde mening geven. De reden dat ik nummers hoorde of als ik er voorbij zapte vond ik het niet zo best. Al zijn de, voor zover ik dat kan beoordelen, de meeste allergrootste clown acts wel voorbij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat laatste is wel echt zo. Al zit er dit jaar een nummer bij van wolven en bananen maar eerlijk is eerlijk, ook dat is gewoon echt een leuk goed lied.
Vorig jaar wonnen de rockende Italianen en die speelden daarna bv in het voorprogramma van de Stones en in bijna elke Amerikaanse grote show. Die veroverden de wereld.![]()
En deze werd vorig jaar tweede. Kunnen we het er misschien wel over eens zijn dat dat gewoon kwaliteit is, of het je genre nou is of niet? Ik heb goede hoop namelijk dat jij dit ook mooi vindt ook ken ik je niet.Ah ja klopt hoor, die vond ik ook niet walgelijk. Maar bijvoorbeeld Polen en Litouwen zijn nummers wat ik echt typisch ESF vind.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of ze zó hoog als CATS gaat eindigen weet ik niet omdat Italië en Polen bv live ook zeer waarschijnlijk enorm goed uit de verf gaan komen en zo zijn er nog een paar. Maar dat dit live op het podium veel meer mensen grijpt dan de clip nu doet ben ik ook zeker van overtuigd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:25 schreef Redlegs het volgende:
Als S10 live op het podium dit gevoel ook kan overbrengen dan wordt dit een Calm After The Storm hoor, en gaat ze iedereen omver blazen. Ik voel het!!
Heb nooit gezegd dat het allemaal topkwaliteit is hequote:Op donderdag 3 maart 2022 13:27 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist dat het steeds minder clownesk wordt he
Maar wat doe je me aan Momo, nu zit ik op alfabetische volgorde al die liedjes te luisteren.
Kroatie, Oostenrijk, Cyprus, Tsjechie, Denemarken, Estland, Griekenland (hierna ben ik gestopt met luisteren) vind ik persoonlijk niet het toonbeeld van kwalitatief goede muziek. Maar zal jullie verder niet bemoeien met mijn mening over ESF, daar hebben jullie niet zoveel aan denk.
Van vorig jaar of dit jaar? Want Polen heeft dit jaar echt een prachtig lied, beetje beklemmend maar prachtig. Litouwen heeft dit jaar ook een heel ander lied dan The Roop (denk dat jij die bedoelt?).quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ah ja klopt hoor, die vond ik ook niet walgelijk. Maar bijvoorbeeld Polen en Litouwen zijn nummers wat ik echt typisch ESF vind.
Ik vind het gewoon al leuk dat je niet alles gewoon standaard kut vindt alléén omdat het het Songfestival betreft. Dus kom gerust nog eens aanwaaien, misschien ontdek je nog iets dat je wel echt tof of mooi vindt.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:27 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist dat het steeds minder clownesk wordt he
Maar wat doe je me aan Momo, nu zit ik op alfabetische volgorde al die liedjes te luisteren.
Kroatie, Oostenrijk, Cyprus, Tsjechie, Denemarken, Estland, Griekenland (hierna ben ik gestopt met luisteren) vind ik persoonlijk niet het toonbeeld van kwalitatief goede muziek. Maar zal jullie verder niet bemoeien met mijn mening over ESF, daar hebben jullie niet zoveel aan denk.
Maar kan S10 een slutdrop doen?quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:53 schreef Greys het volgende:
Ik zag net een aantal tweets die nu S10 als 2e plek hebben gelijk met Italië en toen was ik blij tot ik zag wat ze als nummer 1 hebben. Spanje.
Plek 10-15quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dus welke positie wordt het? Ik vraag dit aan de kenners.
Ik wil eerst de andere helft van het deelnemersveld ff horen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
11.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh, sorry dat ik een vraag stel die al 10x eerder is gesteld!quote:
quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oh, sorry dat ik een vraag stel die al 10x eerder is gesteld!
JAAAAAAquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:50 schreef Fred_B het volgende:
Vanavond bij Jinek gaat ze niet live zingen, haar enige live-optreden voor de TV met dit nummer is bij Matthijs Gaat Door zaterdagavond.
Zeg vriend Mansjester, leuk dat je even op bezoek bent, maar wanneer ga je weer?quote:Op donderdag 3 maart 2022 12:59 schreef Mansjester het volgende:
We moeten gewoon Oekraine laten winnen. Om kwaliteit gaat het toch niet, dan maar een politiek statement maken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Je moet je eindversie ergens half maart bij de EBU inleveren, dus tot die tijd zou het kunnen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 13:51 schreef Thrts het volgende:
Kan het zo zijn dat het live nog iets meer elektronisch wordt, bijvoorbeeld op het einde? Of is dat niet toegestaan
Ik mag dit hopen inderdaad dat ze er niet op gaan stemmen, maar ik ben er bang voor. Ik zet mijn geld voorlopig op Noorwegen en Spanje (alhoewel ze soms zo vals als een kraai zingt trouwens).quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:30 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat mensen gewoon geld hebben ingezet op Oekraïne als winnaar omdat ze verwachten dat mensen daar straks op gaan stemmen vanwege de situatie. Ik vind het best een leuk lied maar een winnaar is dat niet en de bookmakers vind ik nu op dit moment echt nog niet bepaald een goed beeld geven. Maar ik snap best dat sommige mensen daarop gokken als winnaar door het sentiment.
Dus laten we ons daar nou gewoon eens totaal niet druk om maken. (Al doet ook bijna niemand dat.)
Ik zit me eigenlijk altijd af te vragen hoe groot de invloed is van de invloed van de bookies op de televote.quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:30 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat mensen gewoon geld hebben ingezet op Oekraïne als winnaar omdat ze verwachten dat mensen daar straks op gaan stemmen vanwege de situatie. Ik vind het best een leuk lied maar een winnaar is dat niet en de bookmakers vind ik nu op dit moment echt nog niet bepaald een goed beeld geven. Maar ik snap best dat sommige mensen daarop gokken als winnaar door het sentiment.
Dus laten we ons daar nou gewoon eens totaal niet druk om maken. (Al doet ook bijna niemand dat.)
Vorig jaarquote:Op donderdag 3 maart 2022 13:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Van vorig jaar of dit jaar? Want Polen heeft dit jaar echt een prachtig lied, beetje beklemmend maar prachtig. Litouwen heeft dit jaar ook een heel ander lied dan The Roop (denk dat jij die bedoelt?).
En geloof me, ook de die hard Eurovisiefans vinden lang niet elk lied goed of mooi hoor! Maar eerlijk is eerlijk, kwaliteit doet er echt steeds meer toe. De lolbroekerij kom je als inzending eigenlijk alleen nog mee weg als je lied verder gewoon goed is.
Litouwen vond ik juist niet echt typisch ESF, dat had ook gewoon in de India kunnen staan. Beetje Hot Chip/James Ford vibes.quote:
Als ik 10 seconden Spanje bekijk en luister, ben ik wel trots op ons liedje en onze Stienquote:Op donderdag 3 maart 2022 14:30 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik mag dit hopen inderdaad dat ze er niet op gaan stemmen, maar ik ben er bang voor. Ik zet mijn geld voorlopig op Noorwegen en Spanje (alhoewel ze soms zo vals als een kraai zingt trouwens).
quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik 10 seconden Spanje bekijk en luister, ben ik wel trots op ons liedje en onze Stien
Tot nu toe heb ik daar nog niet op durven te reageren, maar ik ben hier zeker mee eens.quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:30 schreef Greys het volgende:
Jaquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:17 schreef GeorgeM het volgende:
Net weer geluisterd en ik werd gewoon emotioneel aan het begin en eind![]()
Vond het al veel mooier![]()
Dit vind ik echt zó ultiem clichéquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze kan zeker dansen en er staat een show, maar muzikaal is dit niet zo speciaal inderdaad
Oekraien moet so wie so winnen!!quote:Op donderdag 3 maart 2022 14:30 schreef Greys het volgende:
Ik denk dat mensen gewoon geld hebben ingezet op Oekraïne als winnaar omdat ze verwachten dat mensen daar straks op gaan stemmen vanwege de situatie. ...
Ik wil daar graag Krumpers aan toevoegenquote:Op donderdag 3 maart 2022 14:51 schreef Dave het volgende:
Qua staging hoop ik 1 ding: geen lichtgevend veenlijk op de ledschermen.
Rouwlapje is daarentegen top.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik wil daar graag Krumpers aan toevoegen
Wat hebben we toch een ellende gehad eigenlijk, zelfs sinds Anoukquote:
Gelukkig dat jij dat nu ook hebt. Want ik had het bij de tweede keer luisteren. En de odds...voor nu even weg er mee!quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:17 schreef GeorgeM het volgende:
Net weer geluisterd en ik werd gewoon emotioneel aan het begin en eind![]()
Vond het al veel mooier![]()
Discopizzabezorgsterquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat hebben we toch een ellende gehad eigenlijk, zelfs sinds Anouk
Veenlijk
Krumpers
Rouwlapje
De IKEA-bal
Daar ging mijn colaquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Discopizzabezorgster
Drie improv trommelaarsters
10 seconden stilte
Indianentooi
Hind
Spanje stuurt een bijzonder knappe dame die kan dansen met een deuntje dat blijft hangen. Dat scoort, zie Netta met Toy bijvoorbeeld of Fuego etc etc. Het kan ''simpel'' zijn, maar dat werkt schijnbaar erg vaak tijdens het ESF. Zie ook Noorwegen met Spirit in the Sky bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik 10 seconden Spanje bekijk en luister, ben ik wel trots op ons liedje en onze Stien
Niet-werkende lampjes handschoenen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Discopizzabezorgster
10 seconden stilte
Indianentooi
Hind
Duitsland stuurde een psychopaat met een middelvinger vorig jaarquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:53 schreef Mani89 het volgende:
Dat kwam gewoon zomaar even heel hard binnen.
Die hádden tenminste nog een act. De 3JS daarentegenquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat hebben we toch een ellende gehad eigenlijk, zelfs sinds Anouk
Veenlijk
Krumpers
Rouwlapje
De IKEA-bal
Wit maffiapak! Never forgetquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:55 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die hádden tenminste nog een act. De 3JS daarentegen
Het was wel heel erg dat die keuzecommisie niet snapte dat zo'n regionaal product uit Volendam echt totaal doodslaat in de echte mensen wereld.quote:Op donderdag 3 maart 2022 15:55 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die hádden tenminste nog een act. De 3JS daarentegen
Dat valt me ook opquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik lach me trouwens wel kapot dat de meeste buitenlanders dat Dadadada-stukje helemaal geweldig vinden
Hindquote:Op donderdag 3 maart 2022 15:48 schreef Cee het volgende:
[..]
Discopizzabezorgster
10 seconden stilte
Indianentooi
Hind
Ja.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:05 schreef blackswangreen het volgende:
Dit blijft ons beste Nederlandstalige nummer ooit (misschien wel ons beste nummer ooit?) Dat arrangement is zo fantastisch.
Jaquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:05 schreef blackswangreen het volgende:
Dit blijft ons beste Nederlandstalige nummer ooit (misschien wel ons beste nummer ooit?) Dat arrangement is zo fantastisch.
Vrede zit daar toch wel heel kort achter voor mij, met name door Ruthquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:05 schreef blackswangreen het volgende:
Nou inderdaadquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:05 schreef Greys het volgende:
In de tijd van ramaganana en de Toppers en Sieneke konden we echt alleen maar drómen van inzendingen als deze.
Nee. Er zijn wel een paar anderen die ik kwalitatief echt veel beter vind:quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:05 schreef blackswangreen het volgende:
Je miste het woord "Nederlandstalig"quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee. Er zijn wel een paar anderen die ik kwalitatief echt veel beter vind:
Arcade
Outlaw In Em![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Calm after the Storm
Eyquote:Op donderdag 3 maart 2022 16:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je miste het woord "Nederlandstalig"
Het is wel 25 jaar oud he. Als je andere inzendingen uit die tijd hoort, dat klinkt vaak redelijk gedateerd. Hemel en Aarde blijft fier overeind. Met name dus door die geweldige orkestpartij.quote:Op donderdag 3 maart 2022 16:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee. Er zijn wel een paar anderen die ik kwalitatief echt veel beter vind:
Arcade
Outlaw In Em![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Calm after the Storm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |