Uit Keulen, ja?quote:
Fake news, dat was in Polen in 2018, natuurlijkquote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:02 schreef xpompompomx het volgende:
En zo te lezen is er zojuist weer een ander vliegtuig neergeschoten.
Gaat goed met de Russische luchtmacht vandaag.
Die in de video leek op een vuurbal. Zie nergens verschroeide plekken op jou pics.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helaas voor jou, het is toch in Oekraïne. En het zou geen 2022 zijn als het wrak ook gewoon op de foto staat.
[ twitter ]
Kortom, je bent af, Vlad.
Moet jij niet nog wat Stinger dingen uitleggen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:06 schreef Dibble het volgende:
Moet jij niet in COR verder om iedereen aan de prik te krijgen?
Ah, we hebben een antivaxxer te pakken. Niet heel verbazingwekkend.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 15:06 schreef Dibble het volgende:
[..]
Moet jij niet in COR verder om iedereen aan de prik te krijgen?
Ik stelde een vraag naar aanleiding van dat filmpje, echter is de echtheid van het filmpje niet zo relevant in mijn vraag.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:29 schreef Dibble het volgende:
[..]
Het zijn letterlijk beelden uit 2018 van een Poolse live fire oefening.
Joehoe! Antwoord graag!quote:Op zaterdag 5 maart 2022 14:43 schreef Dibble het volgende:
Daarbij de hoogte waarbij de stinger zijn target raakt wat veel te laag is.
quote:Russian troops have reportedly been sticking with tactics that proved unsuccessful, rather than cutting their losses and trying something new
Dat het westen jarenlang heeft lopen bezuinigen komt simpelweg doordat het ijzeren gordijn viel in 1989. Het nut van een groot staand leger was er niet meer want er was geen vijand meer. Volgens de politiek was de eeuwige wereldvrede uitgebroken en zou het leger alleen nog maar ingezet gaan worden voor vredesmissies en zandzakken vullen in Limburg en zo geschiedde. In de loop der jaren werd er steeds een groter deel van de taart wegbezuinigd want we deden alleen maar vredesmissies en daar pasten geen zware wapens zoals tanks en artillerie in, het moest allemaal licht, niet te agressief overkomen en expeditionair zijn...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 10:41 schreef Grishenko_ het volgende:
Aangezien jij regelmatig post over onderwerpen met betrekking tot militaire aangelegenheden, heb ik wel een vraag voor je: waarom bezuinigt het Westen (m.u.v. wellicht Amerika) op hun krijgsmacht, terwijl wij het rijke gedeelte zijn van de wereld en waarom investeert Rusland zoveel in hun leger, terwijl zij relatief arm zijn (en die sancties komen daar nog bovenop)? Dat is toch roekeloos economisch beleid? Op den duur kan Rusland helemaal geen oorlog meer voeren, omdat gelukkigerwijs hun geld op zal raken. Ik zie de ratio er niet van in: me dunkt dat het logischer is om eerst een economisch stabiel land te worden alvorens men een krijgsmacht van hier tot Tokio wil bouwen.
Maar ik heb daar allemaal geen verstand van, misschien wil jij me verhelderen op dit punt?
Wat the hell doen officieren van die rang in het veld bij de troepen?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 16:56 schreef Arnold_ het volgende:
Two More Russian Army Commanders Killed in Ukraine
[..]
[ twitter ]
Nou ja, als de luchtmobiele brigade eruit gaat dan staat ook de brigadegeneraal met zijn staf ergens in het bos...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
Wat the hell doen officieren van die rang in het veld bij de troepen?
Dit zijn hogere rangen dan dat, echter, een brigade generaal kan ik mij nog voorstellen maar meerdere hogere generaals inmiddels is toch wel wat vreemd.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, als de luchtmobiele brigade eruit gaat dan staat ook de brigadegeneraal met zijn staf ergens in het bos...
Ja weinig analyse inderdaad. Is wel lastig omdat je veel tegenstrijdige info krijgt. Ik krijg het idee dat er nu sprake is van een impasse/reorganisatie.Zeker as Mariupol valt, kan er weer van alles veranderen.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 16:28 schreef OllieA het volgende:
Hm, ik vond dit wel een van de meer informatieve topics over de oorlog in Oekraïne, tot ene Dibble zijn plasjes kwam doen. Jammer.
Maar hoe zit het nou met de inslag van die Stinger? Want dat wist je allemaal zo goed toch?quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:21 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nogmaals geen bewijs dat het die specifieke heli is. Rest is materiaal uit 2015. Poolse oefening, klaar uit.
Russen rijden inmiddels rustig Kiev binnen.
[ afbeelding ]
En nog meer Nederlandse belastinggeld in beslag genomen uiteraard.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mensen die nu lopen te shillen voor Poetin hier zijn desinfo trolls met demoralisatie als doel.
quote:Daarbij de hoogte waarbij de stinger zijn target raakt wat veel te laag is
Och, het is weer eens wat anders...quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:17 schreef Tijger_m het volgende:
Dit zijn hogere rangen dan dat, echter, een brigade generaal kan ik mij nog voorstellen maar meerdere hogere generaals inmiddels is toch wel wat vreemd.
De eerste 2 (een divisional commander en een regimental commander) waren bezig om Dibbles cologne aan de gang te krijgen bron.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
Wat the hell doen officieren van die rang in het veld bij de troepen?
quote:My assessment would be that those commanders have been killed because they’ve had to go further and closer to the front. That’s an indication of some degree of frustration and some degree of lack of progress.
Dat kan prima.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 20:47 schreef Arnold_ het volgende:
[ afbeelding ]
Cijfers van gisteren. Het is natuurlijk makkelijk om het wat aan te dikken. Zouden er echt 30 vliegtuigen daar op de grond kunnen liggen?
Er komt weinig naar buiten over de militaire verliezen bij dat van Oekraine. Van elke tank of heli bij de Russen zien we nieuwsberichten, maar voor het overzicht zou het wel interessant zijn te zien wat Oekraine op dat vlak al kwijt is.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan prima.
Did soort overzichten zijn echter vrij nutteloos zonder ook de Oekraïnse verliezen in ogenschouw te nemen.
Hetgeen vaak vergeten wordt is dat Oekraïne ook gewoon een flink leger heeft.
300+ vliegtuigen
Duizenden tanks
Het is niet mogelijk zo'n leger uit te schakelen zonder verliezen te leiden. Dit is geen VS vs Irak scenario.
De mensen van dit twitteraccount houden dat allemaal bij:quote:Op zaterdag 5 maart 2022 20:50 schreef flyguy het volgende:
[..]
Er komt weinig naar buiten over de militaire verliezen bij dat van Oekraine. Van elke tank of heli bij de Russen zien we nieuwsberichten, maar voor het overzicht zou het wel interessant zijn te zien wat Oekraine op dat vlak al kwijt is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |